Gå til innhold

Ny start:-)


Gjest Suzzie
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)/>.

 

Så kjempeflinke dere har vært begge to,gratulerer Vårlett med over 1kg,gratulerer

Millamy34 med 0.8kg!!SUPERT :)/>.

Koselig med kompliment fra din bedre halvdel Vårlett,godt med ros i hverdagen.Gratulerer med nådd delmål igjen og en ny kopp :)/>.

 

Selv sitter jeg her,kjenner på en litt vond følelse i magen,har klart og øke vekta med 1,3kg sist uke,godt gjort spør du meg :(/>.

Har gjort en oppsummering av påskedagene,spist er spist,gjort er gjort og jeg er

klar for og ta fatt på del 2.

De siste 2 dagene har vært toppers,har full score på maten,gleder meg alt til neste uke og veiing,håper da og nå delmål 1.Vet det kan holde hardt,men har trua,det som kommer fort på av kg. går fort av :)/>.

 

Fint og lese dine refleksjoner Millamy34 over deilige fridager,men også det det gir av utfordringer.Greit og kose seg,men alt med måte :)/>.

 

Så bra du merker framgang når det gjelder trening,det er det som gjør at det blir gøy,da allting går lettere og mer av seg selv etter hvert.Håper også at overskuddet ditt kommer tilbake for fullt :)/>.

Om det er in og sagge lenger vet ikke jeg,men pytt,pytt,DEN følelsen da klær

ikke strammer lenger er ubeskrivelig :rolleyes:/>.

 

Du spør angående blomsterløker Vårlett,jeg er ikke så god på slik,men kanskje du har noen i nærheten du kan spørre til råds.

Jeg satte krokus og tulipaner i høst,spennende og se om det kommer opp igjen,fortsatt mye snø der de er,men med sol og varme om dagen,så tiner sneen.

 

Nå skal jeg ta meg en trimtur i finværet,gleder meg til og høre fra dere,ha en fin kveld :)/>.

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 406
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei Millamy34 :).

Nå er jeg sååååå spent,har du blitt tante enda?

Forstår godt sommerfugl følelsen i magen,fins vel ikke noe større under enn hver gang en ny verdensborger kommer til verden.

Koselig at du vil dele hemmeligheten med oss :).

 

Tusen takk for støttende ord,det betyr utrolig mye for meg.

Nå er hverdagen tilbake og jeg har full kontroll,nesten som og vri på en bryter.Nok av fristelser om dagen,men nå ligger snop i fred for meg,herlig

følelse :D.

 

Vi skal i mål ved felles hjelp,vær du sikker,vi kommer dit før eller siden.

Satte 20,juli for dagen da jeg skal nå målet mitt,det blir ca 1kg. i uka,det skal nok holde hardt,så tror jeg setter midten av august som et realistisk mål?

Hva med dere?

 

I dag har jeg snikveid meg for første gang,ble så glad,ned 400gr. siden i går :).Ble nr.6 i slankekrigen av oss 7 som har meldt inn vekt denne uka,skal forbedres betraktelig til neste uke,hadde smakt med en seier igjen der :P

 

Lykke til med den lille tulla til hele familien,vi skrives :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

Bare innom en liten tur,jeg er så glad så glad,i dag har jeg tatt første økta mi

med styrketrening på lang,lang tid.Har også vært ute og gått litt over en time,hvor skal dette ende ;).

Håper det er bra med både liten og stor hos dere.

 

God helg Vårlett og Millamy34 og til andre som kanskje kikker innom tråden :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :).

 

Ja,så var det onsdag igjen og veiedag,hvordan har det gått med dere?

 

Jeg er kjempefornøyd,gikk opp 1.3kg forrige uke og gått ned 1.4kg denne uka så alt i alt 100gram på riktig side.13,5cm har også forsvunnet siden jeg startet

4. mars.Håpet at jeg skulle klare første delmål i dag,mangler 0,5kg,neste uke er

jeg der :).

 

Har blitt bra med trimturer etter jobb,ingen sak nå da sola skinner og god temperatur.Blir fort en times tur med mannen i mitt liv,glad vi har nettopp dette

felles nå da det bare er oss to igjen i heimen :).

 

Forstår godt at det er travle dager Millamy34,både hjemme og i jobb,jeg synes også tiden flyr av gårde.Helt greit det,men tiden kunne godt stoppet opp litt,nettopp nå da vi har den fineste årstiden her.

 

Gleder meg stort til 1.mai helga,da skal vi på hotelltur sammen med 4 andre par,blir godt og komme bort ei helg.Gå til dekket bord og bruke dagen som en selv vil,joggeskoa skal pakkes med :).

 

Har du blitt tante Millamy34?

 

Gleder meg til og høre fra dere,hvordan det har gått med dere denne uka,heier

på dere begge to :).

 

Ha en fortsatt fin kveld :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vårlett

Hei damer!

så supert du har begynt med styrketrening og deilig med god nedgang så bra nedgang denne uka da. Dårlig med trening på meg uken som var og bort hver kveld så langt denne uke. Så her er det kaos hjemme. Så jeg hadde ikke store forventinger til vekta denne uka. Målte meg imorrest og da var jeg 2 cm mindre rundt midja, så kom jeg på vekta på kurset og da hadde jeg gått ned 1,2 på denne uka. så det vil si 83,8 kg .Så happy. Ønsker å komme til 80 kg til konfirmasjonen til datteren min 1.mai, men usikker på om det kommer til å skje. Må jo håpe;) Så blir en heller stressende en rolig helg den på meg, Suzzie! Håper du får en topp helg, lurt å ta med joggeskoene. Det redda meg trimmen i påsken

 

blitt flinkere til å planlegge dagene mine no og har med mye mellom måltids mat når jeg har lange dager på jobb, frukt,grønsaker, muslibarer og youghert går det i her;) funker bra det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vårlett

Miliamy34 muslibar er en nøtte, sirup, fiber bar som er et godt alternativ til mellomåltider og når du blir sugen på noe godt.

Noen av de har et tynt trekk med sjokolade eller youghert nederst. Også er de ikke så mye kalorier, de jeg liker best heter Karen Volf muslibar med mørk sjokolade og har 92 kalorier i en.

 

https://www.google.no/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.karenvolf.dk%2FDefault.aspx%3FID%3D689&ei=Y5YvVYTbOsKLsAHyxYHICw&bvm=bv.91071109,d.bGg&psig=AFQjCNEdMvVBD7IfQ8n5tuJzdg2vi7tmtw&ust=1429268454633150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vårlett

Miliamy34 muslibar er en nøtte, sirup, fiber bar som er et godt alternativ til mellomåltider og når du blir sugen på noe godt.

Noen av de har et tynt trekk med sjokolade eller youghert nederst. Også er de ikke så mye kalorier, de jeg liker best heter Karen Volf muslibar med mørk sjokolade og har 92 kalorier i en.

 

https://www.google.no/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.karenvolf.dk%2FDefault.aspx%3FID%3D689&ei=Y5YvVYTbOsKLsAHyxYHICw&bvm=bv.91071109,d.bGg&psig=AFQjCNEdMvVBD7IfQ8n5tuJzdg2vi7tmtw&ust=1429268454633150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei :).

 

For en super gjeng vi er og for noen supre resultater vi får til alle 3.Jeg smiler her jeg sitter,glad for det jeg selv har fått til og kjenner en utrolig glede over det dere 2 har fått til :).Superlativene hagler,må bare få det ut,dette er så positivt :).

 

Tenk,nå har du gått ned 10kg.Vårlett og du 11kg.Millamy34,jeg bøyer meg i hatten :).Ikke i tvil Vårlett om at du er på 80kg. eller like i nærheten på konfirmasjonsdagen,jeg heier på deg :).Husker du skrev Millamy34 at du håpet på 400gram pr.uke,du ville ikke at det skulle gå for fort,nå "jafser" du over 5 uker

på ei uke.Gled deg over det Millamy34,for om du når målet ditt før du har ment så er det bare og være på vakt da, hvis det sniker seg på 1kg. eller 2 og ta de av med en gang.

 

Selv synes jeg dagene går greit,inni en veldig bra periode både med mat og trim.Går stort sett i det samme her til frokost,lunsj,mellom og kveldsmat,men

middagen er variert.Jeg håper matlysten din kommer tilbake Millamy34,vet ikke selv hvordan det er og være lei mat.

Du spør etter gode oppskrifter,jeg synes GR sin pølsegryte,fullkornspasta med kjøttsaus og kylling i sursøtsaus er gode middagsretter.Vi er også veldig glad i ørret el laks stekt i folie i,har da på litt kesam og en sitronskive på fisken,brokkoli og poteter til.

Som mellommåltid tar jeg en banan og bruker også ofte rugsprø med norzola toppet med stangselleri,nam,nam.Mye godt i "barer" Vårlett,jeg har prøvd ut noen av Fedon Lindberg sine,Nutrilett har også noen gode,vet ikke hvilke som har mest og minst kalorier.

 

Vi skal til Savalen 1.mai helga,det ligger ikke så langt ifra Tynset,jeg gleder

meg stort til den helga.Kjæresten til broren min har hytte like i nærheten av hotellet der vi skal bo så det blir også en tur for og besøke dem.

 

Jeg tar utfordringen med 2 styrketreninger denne uka,jeg har en plan som Egon sier,blir en i dag og en på søndag :rolleyes:.

 

I dag har jeg vært til kontroll på blodtrykket mitt,har vært litt høyt siden september.Målte i desember og da var det enda høyere enn det var i september,slapp og begynne med tabletter,lovet legen at jeg skulle gjøre så godt jeg kunne på egenhånd for at det skulle bedre seg.

I dag var det snudd til det positive,og hun synes jeg har vært flink som har

for det første gått ned i vekt og flink til og trimme i tillegg.Hun lo og sa hun ble inspirert av min glede og iver,stolt :D.Nå er det bare og fortsette på det "gode" liv til jeg skal på ny måling i september.

 

Har ikke kommet resultat av slankekrigen enda,bare 8 av 18 som har registrert vekt forrige uke.Jeg klarte en vektnedgang på 1,4 så er kjempefornøyd med det,

godt og få belønning for den jobben som jeg gjør.

 

Millamy34 og Vårlett,jeg forstår at dere har travle dager,ikke føl at dere må skrive så ofte.Koselig da dere har vært innom og skrevet,men ikke stress med det.Jeg har jo mye tid og ta av,men vet selv hvordan det har vært opp igjennom

med små barn,hus og hjem.

 

GRATULERER som tante Millamy34,kos deg på lørdag da du skal hilse på :)

 

Ønsker dere begge en fortsatt strålende dag,ei strålende uke og lykke til videre mot målet.Glad i dere begge rett og slett for at dere er til :).

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

 

Ny uke og nye muligheter,det er jeg glad for etter ei helg som ikke har gått

helt som planlagt.Har blitt kaker,potetgull og sjokolade,greit med litt,men

vet at jeg har spist mer enn jeg burde :(.

 

Jobbet på lørdag,i går var en nydelig dag,med en times trimtur og ellers kos med

hagesysler.Krokusen er opp nå og ser 3 tulipanløker som har tittet opp fra jorda,lykke :).

 

I dag har jeg fri fra jobb,skal ta fatt på gjøremål innomhus fra morgenen av,etter det blir det ut og nyte sola.Pusling i hagen er rekreasjon til tusen :D.

 

Bra med dere etter helga?

 

Nærmer seg den store dagen snart for deg og din familie Vårlett,håper du har

tid til og nyte våren innimellom alle gjøremål.

 

Ha ei fin uke begge to,så krysser vi fingrer for at det blir et bra resultat

denne uka også,heier på oss :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære,kjære Millamy34 :).

Hadde jeg vært hos deg skulle jeg gitt deg en god varm trøste-klem,føler så med

deg.Ikke noe allright da hode og kropp ikke samarbeider.

Men du,alltids håp i hengende snøre,gi ikke opp!!!

Tenk så flink du har vært,hvilke resultater du har oppnådd så langt,ikke la uvanene få overtak,ikke verdt og la de ta styring over livet ditt.For sammen skal

vi klare dette,selv om vi må gjøre jobben på hver vår kant :).

 

Vet ikke helt hvilke råd jeg skal gi deg,men ta en prat med deg selv,analyser

livet ditt,sikker på at du klarer og snu det som er negativt nå til det positive.

Prøv og ta grep før det sniker seg på uønskede kilo igjen,vet og tror du klarer det ;).

Jeg har ofte tenkt, etter at jeg meldte meg inn i vektklubben nå,at det er en gjennomgående ting for de fleste tråder at vi alle har klart og gå ned,men så kommer uvanene og vi er tilbake i vekt der vi en gang var,pluss kanskje litt ekstra.Som jeg har skrevet før nesten så vekta biter slike ganger :unsure:.

 

En ærlig sak og si ting som de er,når det går i medgang eller i motgang,vet at

i dette vi holder på med er det detsverre plass for begge deler.

Du skal ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt Millamy34 selv om du ikke er her inne og skriver på noen dager.Men jeg tillater ikke at du blir borte bare så du vet det,dermed basta!! ;).

Kanskje viktigere enn noen gang og skrive,bruke tråden til terapi,få litt opp

muntrende ord,de gangen en føler at ting ikke er helt på¨stell.

Håper ikke dette ble en tordentale,vil jo bare så gjerne det beste for deg :).

 

Ta deg en tur til legen,det tror jeg er kjempelurt,få ting avkreftet eller bekreftet,kanskje en ny tilførsel av B12 kan løse mye.

 

Du spør angående energinivå,jeg er fra naturens side utstyrt med mye energi,

har nok kanskje hvis det er mulig steget enda noen hakk :).Jeg merker en positiv effekt av livstilsendringen jeg har startet nå.

Jeg har gått ned 0,5kg denne uka,vekta viste i dag 85.0kg,første delmådd er nådd :lol:.

 

Så håper jeg av hele mitt hjerte Millamy34 at det ordner seg for deg,at overskudd og krefter kommer tilbake.

En stund siden vi har hørt noe fra deg Vårlett,håper det går bra med deg i forbredelser til den store dagen :).

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfa-Bettan

Hei

Har lest tråden deres, og lurer på om det er lov for flere å henge seg på? :)/>

 

Jeg er 51 år, har gått på flere Grete Roede kurs og gått ned ca 15 kilo. Målet var nærmere 20 kilo. Så ble jeg litt lei av å gå på kurs, tingene ballet på seg, har gått opp igjen ca 9 kilo. :(/>

 

Har ikke greid å holde fokus på trening eller kosthold. Jeg er den typen som jo mer jeg sitter i ro og ikke er aktiv med turer og trening, jo mer usunt spiser jeg. Så kommer jeg inn i en vond sirkel som jeg har problemer med å komme meg ut av.

Er jeg flink å trene/gå turer er jeg mye flinkere til å holde fokus på maten.

 

Har siden nyttår vært ganske aktiv med turer, men har etter jul vært syk først i 2 uker med halsbetennelse, feber osv. Frisk i 2 uker - all konis og styrke jeg hadde opparbeidet meg, ble helt på bånn igjen. Så ble jeg syk igjen, på ny i 14 dager med 40 i feber, ørebetennelse, halsbetennelse osv. Så da var jo det lille treningsgrunnlaget jeg hadde helt på bånn. :angry:/>

Så gikk det bedre, gikk lange turer/fjellturer, og kom meg igjen. Så 1. påskedag fikk jeg et kiks i ryggen, og igjen fikk formen et tilbakeslag.

Men, så er jeg helt OK, er i aktivitet hver dag. Så det var klagingen, nå kan det bare gå en vei, oppover i form og nedover i kilomessig. :)/>

 

Fra mandag har jeg notert all mat og aktivitet.

Vekten vist mandag: 90,5 kilo. Ikke noe kjekt, men jeg har bare meg selv å takke for det.

 

Hadde vært kjekt å være sammen med noen i samme situasjon. Det er jo litt mer motiverende det.

 

Ha en fin dag alle sammen. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

 

Velkommen til oss Alfa-Bettan,så koselig du vil slå følge på veien mot målet,jo fler jo bedre :).

En kjent historie for oss her på tråden,det du forteller,bra fokus og gode reultater til tider,så sklir det ut og uvanene vender tilbake,et rolig liv med usunne matvalg.

Glad på dine vegne at du har klart og stoppe opp før alle kiloene er på plass igjen,supert!!Bra du er frisk etter mye sykdom etter jul,sikker på at grunnformen ligger der,den kommer nok raskt tilbake skal du se :).

 

Du kan tro jeg er glad for at du hadde skrevet i går kveld Millamy34,kom en liten gledeståre i øyekroken.Forstår at det ikke bare er og knipse og at alt er på plass igjen,men du er på riktig vei,dette ordner seg steg for steg :).

Sant som du skriver Millamy34 at det er når det røyner på at en har mest behov for støtte,det trenger vi alle her inne.

 

Jeg skal kjøpe meg noe fint til jeg skal på tur,nå da første delmål er nådd,har lyst på et skjørt og en overdel.Men største gleden jeg kunne få ved første delmål er at det går bedre med deg Millamy34 :).

 

Har du mandag som fast veiedag Alfa-Bettan?Vi veier oss på onsdager,bestandig

spennende og gå inn og lese om andres resultater :).

 

Dumt at du ikke møter så mye forståelse fra din venninne Millamy34 og spesielt

så lenge hun selv har erfaring med vektoppgang.

Da må jeg fortelle noe positivt om min venninne,hun er mye større enn meg,sikkert 30-40kg for tung.Jeg har fortalt henne om vektklubben og om det jeg driver med,hun sendte meg en SMS en dag og fortalte at nå hadde også hun begynt,ikke medlem i klubben,men lagt om kosthold og begynt og røre på seg :).

 

Så bretter vi opp ermene,tar fatt på ei ny uke,gleder meg over fellesskapet vårt :).Nå skal jeg ut i sol og vind,en times trimtur med mannen i mitt liv :).

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfa-Bettan

Takk for koselige tilbakemeldinger Suzzie og Millamy34.

Det er kjekt å være flere i samme båt.

 

Ser at jeg har skrevet feil vekt, det rette er 89,5. Vet ikke hvorfor jeg skrev 90,5, må være tanken på at jeg var så glad jeg ikke var bikket over på 90-tallet.

 

Det er alltid kjekt å kjøpe noe nytt, iallefall når en har vært flink og greier et delmål, Suzzie. Det er også flott at en får med seg familien når en skal ut å gå, det er litt mer inspirerende.

 

Det er ikke noe problem for meg å endre veiedag til onsdag.

 

Ha en flott fredag alle sammen, det er endelig helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

Innom som raskest,i dag var jeg hos legen og tok blodprøver kl.10.15,fikk ikke spise

noe før jeg møtte der.Tenk hvor sulten jeg var da prøvene var tatt,gikk ut fra

legekontoret,lukta av ferske bakevarer,hyller med sjokolade og alskens godsaker på senteret "skrek" kom og kjøp,kom og kjøp..

Men jeg tok raskeste veien ut fra senteret,sulten gnagde,tok fatt på hjemveien,og kjente hvor godt 2 knekkebrød med makrellfilet smaker,toppet det med tomat og agurk.Yes,jeg vant denne gangen,utrolig god følelse :lol:.

 

Ja,nå er det helg,jeg for min del skal jobbe fra 14-19 i dag,men i morgen er det fri.Det blir fotballturnering på begge gutta i Brummundal i helga,den yngste i

morgen og den eldste på søndag,gøy og være heia-gjeng :).

 

Trimturen min blir på en time,stort sett hver gang,nå er det bart i skogen,så nå starter vi sesongen der,herlig tid for kropp og sjel :).

Må også fortelle dere at på slutten av trimturen min så har jeg en ganske bratt

bakke,i går var første gang jeg kom opp hele bakken uten stans,veldig sliten,men så fornøyd etter endt tur :).

 

Hva skal dere gjøre i helga?

 

Gjentar det igjen Millamy34,jeg er bare så glad for at du er på rett spor igjen

gleder meg med deg.Stolt av deg at du skippet skolebrødet,en liten stunds nytelse,men det er ikke verdt det.

 

Hvor i landet holder du til Alfa-Bettan?

Så fint at du er under 90kg,vi tre har hatt omtrent samme utgangspunktet,

og sammen skal vi klare de måla vi har satt oss,heia,heia :).

 

Nå må jeg ordne litt her før jeg skal på jobb,ønsker dere en fin fredag og ei riktig god helg :).

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfa-Bettan

Jeg bor i Nordhordaland, like utenfor Bergen kommune. Flyttet ut her for 2 1/2 år siden, har ellers alltid bodd i Åsane, et kvarter fra Bergen sentrum. Nå bruker vi ca 30 minutter inn til Bergen sentrum.

 

Så flinke dere har vært til å unngå fristelsene som roper på oss. :)/>

Kjempebra.

Jeg har vært veldig flink denne uken, får håpe jeg kan si det samme når helgen er over.

 

Mann og hund er på hytten i helgen og så jeg er uten tur-kamerater denne helgen.

Elsker å gå på fjellet, har masse muligheter her på vestlandet, også rett utenfor stuedøren. Så jeg får se å få med meg en venninne.

Litt handling og rydding hjemme i løpet av helgen, så vil jeg gå noen gode turer. Det er vel mine planer for helgen. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

 

Hvordan går det med dere?

Her går det stort sett greit,ble som det pleier litt for mye og usunn mat i helga.Også vært ei uke uten trim pga et vondt ben,ikke noe alvorlig,er på bedringens vei nå :).

Har ikke de store forhåpningene for morgendagen,håper at jeg ikke har lagt på meg,time will show :unsure:.

 

Vi hadde ei fin helg i Brummundal,gøy og være med og heie på gutta våre :).

 

Ettersom det første delmålet ble nådd sist onsdag,så spanderte jeg på meg skjørt,

singlett og jakke.Kjøpte meg også nye jeans,ble ganske dyrt,men verdt hver eneste

krone :).

 

Veldig fint på Vestlandet Alfa-Bettan,yngste dattera vår har gått på skole i Volda var samboer med en fra Hornindal noen år.Var ofte på besøk hos dem,nydelig natur,som vi elsket og bruke :).

 

Så får vi krysse fingre og tær og håpe på det beste i morgen,jeg heier på oss

:).

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...