Gå til innhold

Ny start:-)


Gjest Suzzie
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 406
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei jenter :)

Lenge siden jeg har skrevet noe til dere,vært mye jobbing og gamle foreldre som krever sitt.Motivasjonen er ikke helt på topp om dagen,bare og erkjenne fakta.

 

Gledelig og lese at det går bra med dere,nedgang på deg Alfa-Bettan og du har klart deg bra Millamy34 med tanke på alt sosialt du har vært med på siste tiden,

bare 300gr. opp må være en stor seier :).

 

Ble det en vellykket fest på lørdag Alfa-Bettan?Jammen er dere flinke som ordner i stand fest for venner.

Endelig har du gått ut i ferie Millamy34,nå må du kose deg,slappe av og nyte som best du kan.

Hvordan går det med blodtrykket ditt?

 

Vi går ut i ferie om 4 uker,gleder meg stort til det,er sliten så kunne tenkt meg ferie nå,men 4uker med mye jobb går fort.Plutselig sitter vi på flyet til

Madeira og kan glede oss over at nå er det ferie B).

Hvor tid har du ferie Alfa-Bettan og hva jobber du med?

 

Jeg tenker en aktiv ferie,matvalg kan bli en utfordring,men håper og tror det skal gå bra.

Jeg tror jeg skal si meg fornøyd med og komme under 80kg til ferien,tror ca.70kg+ er greit for min del.Hva tenker du om deg selv Alfa-Bettan?

 

Kjenner hvor godt det er og skrive til dere igjen,våkne opp igjen fra "dvalen"

jeg har vært i.Takk for at dere er her :).

 

I går og i dag har jeg vært ute og gått en times tur,kom meg opp den siste bakkekneika uten stopp,det er stor framgang det :)-

 

Ha en fin uke begge to :).

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Innom som kjappest før jeg skal på jobb,vekta i dag viste 800gram opp(snufs,snufs)..

Gleder meg til og lese hvordan det har gått med dere,ha en fin dag :).

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Tusen takk for kloke og motiverende ord Millamy34,blir rørt over hvilken motivator du er.Måtte tørke noen tårer da jeg leste det du har skrevet :).

Jeg skal selvfølgelig IKKE gi meg,jeg SKAL under 80 kg til jeg går ut i ferie og

jeg skal ikke gi meg før jeg er i mål denne gangen.

Det er bare andre gangen jeg har gått opp i vekten siden jeg startet i mars,første gang var etter påske,så er vel ikke så mye og klage over ;).

Lørdag kveld var vi ute og spiste med gode venner,god mat,god vin og likør,kanskje dette er medvirkende årsak til vektoppgang.

 

Gratulerer med nedgang på 300gram,kjempebra,du er kjempeflink :).

Skjønner godt at det tar tid for deg og "lande" etter hardkjøret du opplevde før

ferie,må vende seg til roligere dager,en merkelig,god følelse det også.

Fint og lese at du og gutta har vært på turer,aktivitet er bra for både små og store :).Nyt dagene og kos dere,det har dere virkelig fortjent :).

 

Håper resultatet av blodtrykksmålingen gir positivt resultat.

Blir koselig for foreldrene dine med besøk av dere,barnebarn er livets dessert.

Så bra du får avlastning da du skal gå med apparatet,dette blir en vinn,vinn situasjon :).

 

I kveld har jeg vært hos en kollega av meg med noen stauder,vi deler hagegleden

og er hobbygartnere begge to :P.

 

Gleder meg til og lese hvordan det har gått med deg Alfa-Bettan.

Ha en fortsatt fin kveld begge to :).

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfa-Bettan

Hei og hå

 

Kjekt å være savnet innimellom :)/>

Nå har jeg lest meg tilbake til 18, juni, så koselig Millamy34 og få flotte kommentarer fra kollegaer. Så fikk du deg en god økt på møllen, det er kjempebra.

 

Jeg er litt usikker hvor mye jeg skal ned, Jeg har aldri vært overvektig før de siste 5-6 årene, sluttet å røyke og trene. En dårlig kombo. For 7 år siden var jeg nede på 71 kilo og da var jeg veldig fornøyd, mens vekten min for ca 10 år siden var 68 kilo. Så er vi nå ikke hva vi engang var da nå er jeg 51 år og det er ikke sikkert jeg trenger å nå de målene lenger. I første omgang tror jeg at sånn rundt ca 74- 76 kilo er et mål, så får jeg se.

 

Festen var helt fantastisk Suzzie, med det drittværet som har vært, kom lørdagen og solen. Vi var kjempeheldig. Vi var over 30 stykker og festen varte ut i de små timer.

Så kjekt med ferie på Madeira, har dere vært der før? Der har jeg aldri vært.

Flott med fremgang når det gjelder gåingen, du har vært kjempeflink Suzzie.

 

Jeg jobber som sekretær på Haukeland Universitetssykehus, Suzzie i 90% stilling, har fri annen hver fredag og det er deilig. :)/>

Synd med oppgangen din Suzzie, men sånt skjer innimellom, vi må jo tenke på at det er sommer, og masse fristende rundt om kring, så er vi kanskje med på litt forskjellig også. Dette tar du nok inn igjen fort. Men forstår at du blir lei deg. Stå på videre. Nå har du fått mange /flotte ord av Millamy34, og det forstod jeg på deg hjalp veldig.

Det er flott.

Flott at du Millamy34 har fått ned igjen 300 gram og så begynt på ferie, heldige du. :)/>

Håper det også gikk bra med 24 timers EKG'en du tok og at det går fint hos legen, Hadde dere det fint hos foreldrene dine?

Sukkerhelg ja...... bare vi har fokus igjen tåler vi vel en liten glipp.

 

Dette ble et utrolig langt innlegg, men så lenge som jeg har vært borte ble det bare sånn. Håper det ikke blir for langt for dere å lese.

Her har det gått i 100 en god stund, har holde bra fokus på mat, men ikke fått de skikkelige lange turene på fjellet, kun hverdagsgåing.

Glippet med en sjokoladebit i helgen, men ellers har jeg vært veldig flink og kun spist en is innimellom.

 

Veldig godt å komme inn her å lese hva dere skriver, det hjelper meg veldig å holde fokus sammen med dere.

Ha en flott uke, kommer snart tilbake.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie

Hei :)

Så var onsdagen her igjen og veiedag,sola skinner,fuglene kvitrer og jeg jubler,1kg ned denne uka.Ny vekt 82kg,lenge siden jeg har vært der og det beste av alt 8kg er borte vekk :P.

 

Ble så glad i går kveld da jeg gikk inn og så at dere begge to hadde vært her inne og skrevet :).Jeg skal prøve og bli flinkere selv,har blitt lite skriving i det siste.Kjenner selv hvor motiverende det er,det vi deler her inne,om stort og smått.

 

Så bra festen ble vellykket Alfa-Bettan,og utrolig heldig med strålende vær,

setter en ekstra "spiss" på stemningen :).

Hvor tid går du ut i ferie og har dere noen planer?

 

Så bra Millamy34 at du faktisk klarer og slappe av,lese en god bok,gjøre akkurat det du selv har lyst til :).

Forstår godt at det kan være vanskeligere med faste måltider i ferien,men ser ut til at du henter deg inn igjen,du er kjempeflink.

Spennende i morgen ang. svar på målingen din,vi får håpe på det beste,kanskje du slipper og begynne med medisiner.Har du mulighet i morgen,så skriv gjerne noen ord om hvordan det har gått,jeg er så spent.

Blir det tur til Danmark i ferien?

 

Vi hadde gutta på besøk fra lørdag til søndag,vi koste oss stort,nøt alle måltider utendørs,gleder meg til de kommer hit på ferie,få låne de en uke :).

 

Vi har aldri vært på Madeira,Alfa-Bettan,gleder oss veldig til turen,mye fine blomster og fint og gå turer langs øyas nettverk av vanningskanaler,levadas.

Ser fram til en aktiv ferie,bruke dagene uten tanke på klokke og hverdagsstress.

 

Går bra med jobbing Millamy34,første pulje hos oss begynte ferie denne uka,vi har 2 kjempeflinke jenter som skal jobbe hos oss i sommer.

 

Til helga har jeg fri,da reiser vi på kjærestetur til Oslo,vi skal ligge på Thon hotell,Opera fra fredag til søndag.Vi har tenkt og ta båt ut til Kontiki museet,bruke lørdagen der ute,og så gå tilbake til hotellet,været ser lovende ut B).Kos og kunne gå ut og spise mat og ta del i livet i hovedstaden :).

 

Gleder meg til og høre hvordan det har gått med dere denne uka :).

 

Sommerklem fra meg B).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfa-Bettan

Halloen begge to

 

Flott at vekten holder seg på 7-tallet Millamy34, det er bra jobba. 100 gram opp er jo ingenting. Skal se at det går bedre neste uke, eller det viktigste at vi ikke går mye opp igjen i vekt, det er jo igrunnen det som er "normalt" når ferien begynner. Det viktigst er jo at DU er fornøyd. :)/>

Wow 1 kilo da Suzzie, det er jo råbra. :)/> Du er kjempeflink.

 

Ja jeg gikk ned 0,5 kilo vekten er nå 84,4. :)/> Det neste lille delnålet mitt er 82,6 kilo da er jeg kommet ned i under 30 i BMI.

 

For øyeblikket går det kjempebra med søtsuget. Alt sitter nok bare oppe i hodet, er du innstilt går jo alt som en lek, det vet jo vi fra før av med slankingen også. Tankene i hodet må være på plass før en kan begynne. Det samme var det når jeg sluttet å røyke. alt har med innstillingen å gjøre. Men jeg ser jo at vekten ikke går mye ned fordi om jeg spiser veldig lite søtt/salt. Tenker at jeg nok spiser litt ekstra/eller at det blir litt ekstra god mat/litt usunnere nå når sommeren er her. Så da får jeg tenke sånn at hvis jeg hadde spist godt i tillegg, hadde jeg vel ikke tatt av noe. :)/>

 

Det må være deilig med ferie nå Millamy34, håper du har det kjemepflott og slapper av og tar livet med ro. Håper målingene er bedre.

 

Så kjekt Suzzie og ha besøk av guttene dine. Kan tenke meg at dere koste dere.

Heldige dere som skal på kjærestetur da, håper dere får knallvær. Så kjekt å bare tenke på seg selv. God tur.

 

Vi skal faktisk til Skånevik på Blues- og Rockefestival. Vi er en god gjeng som reiser nedover, skal ligge i telt og greier. :lol:/> Være tror jeg blir bra, så da blir det en ny helg med en del alkoholholdige drikker og sikker litt usunn mat. Men, tror det blir kjekt jeg. B)/> Vi lever jo bare en gang.

 

Mandag 20. juli begynner jeg på ferie, i år blir vi på hytten, har ikke "barnevakt" til hunden. Hytten ligger jo ved sjøen og der har vi båt, så det blir nok veldig bra.

 

Ha en flott helg begge to. Det var kjekt å høre fra dere. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie

Hei :)

Så godt og lese at det går bra med deg Millamy34,at livsstilsendringen gir resultater,jammen mye positivt som hr skjedd med deg :).Så håper vi på det beste

ang. hjertescreening.

0,5kg ned er kjempebra,du er kjempeflink:-).

 

Gleder meg til og høre fra deg Alfa-Bettan,hvordan det har gått med vekten og hvordan dere har hatt det på tur :).

 

Vi hadde en kjempefin tur til Oslo,heldig med været,koste oss stort i hverandres

selskap :wub:.Vi gikk lørdag fra hotellet og ut til Kontiki museet,tok båt tilbake.Både fredag og lørdag var vi ute og spiste god mat,ble fisk begge kveldene.

Søndag reiste vi innom en kusine av meg på hjemveien,lenge siden vi har hilst på hverandre.

 

Vekta i dag viste 300gram ned,kjempefornøyd med resultatet,satte 80kg som delmål til jeg går ut i ferie 20.juli,kanskje jeg klarer det,mangler bare 1,7kg ;).

 

Kos deg hos lillesøster Millamy34 og god tur til Danmark,godt og komme seg bort,oppleve noe nytt :).

 

Nå skal jeg ta en times trimtur,regnet i dag,men nå er det opphold :).

 

Ønsker dere begge en kjempefin uke,skrives :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ikke bare hos deg Millamy34 at det ikke går helt som en håper,her ble det bare 100gram ned.

Vekta i dag viste 81.6kg,så målet mitt om og komme under 80kg til vi reiser på mandag klarer jeg ikke :o.

Siste uka av slankekrigen neste uke,melder inn vekt der mandag morgen før vi reiser til Madeira B).

 

Så koselig at dere snart er klare for tur,godt og komme seg litt bort,oppleve nye ting,kose seg sammen :).

Beundrer deg for treningsinnsatsen du har lagt inn i ferien,men det er jo nettopp da en har tid til slik :).

 

Jeg har fri i morgen,jobb fredag og lørdag og så er det jammen meg ferie :D.

Tenker tilbake på de 4 siste ukene,så har de bare rast av gårde,vært veldig travelt på jobb.

Har ikke blitt mange trimturene disse ukene,gleder meg til en aktiv ferie uten

klokke.Det er noe av det beste med ferie.slippe og gå etter klokka,ta dagene som de kommer.

 

Lørdag kveld innvier vi ferien med softis,det er en tradisjon vi har hatt i mange år,den skal virkelig nytes ;).

 

Lenge siden vi har hørt noe fra deg Alfa-Bettan,håper du har det bare bra.

 

Ønsker deg og din familie god ferietur Millamy34 B).

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

Ja nå er endelig ferien her,kofferten ferdig pakket,i morgen setter vi kursen for

Madeira B).

Håper dere koser dere Millamy34,god ferie til deg Alfa-Bettan :).

Klem fra meg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

Så fint og lese at dere har kost dere i Danmark,med badeland og det hele :D.

Bra det finnes alternativer da ikke badetemperatur er så god som dere hadde håpet.

Deilig og legge livsstilsendring til side,bare kose seg,slippe og tenke vekt og

trening,rett og slett nyte livet og ferie B).

Stolt av deg Millamy34,som nå tar grep og blir kvitt de kiloene som har "sneket"

seg på.Trøst deg med det at det som kommer raskt på går raskt av,men det krever

en innsats og du har jo allerede klart 1kg,du er kjempeflink :).

 

Vi har hatt en kjempefin tur til Madeira,en vakker øy,frodig og grønn og for en

blomsterelsker som meg så var det midt i blinken :D.

Det var godt og varmt,faktisk varmere enn det pleier og være på denne tiden,vi hadde planer om mange levada-turer,men det ble ikke noe av.

Men vi har likevel vært aktive,gått mye langs strandpromenaden og mellom små-

steder.Vi bodde på et fint,rolig hotell med basseng,vi hadde frokost inkludert

i prisen,noe vi synes var greit denne gangen.

Blide og hyggelige folk over alt,god mat,vi måtte prøve nasjonalretten,espada

med banan.Det er en fisk som ikke er så veldig pen og se på,ser ut som en ål,men du verden så nydelig på smak,stekt banan som tilbehør smakte helt for-

treffelig :).

Vi har lyst til og reise tilbake til Madeira,men da for 2 uker,mye mer vi har

lyst til og oppleve.Ei uke går utrolig fort da man har det bra og koser seg.

 

Onsdag i dag og veiedag,glemte helt av veiing den mandagen vi reiste på ferie,så 2 uker i dag siden jeg veide meg.Ble utrolig glad,vekta viste 800gr opp,et resultat jeg er kjempegodt fornøyd med :D.

Skal som deg Millamy34 ta grep med en gang,det skal av fortere enn fy som du skriver.

Synes ikke det er noe problem egentlig,faller tilbake til det vante da en kommer hjem,selvfølgelig er det rom for litt ekstra,det er jo ferie ;).

Godt og ha et hav av tid om dagen,ta seg en trimtur hvor tid en vil i løpet av

dagen,nyter følelsen av frihet.

 

Neste uke får vi besøk av gutta våre,da blir det fisking og div andre aktiviteter.Mye moden blåbær her så da blir det pannekaker med rørt blåbærsylte

tøy.

 

Yngste jenta vår kom flyttende hjem onsdag før vi gikk ut i ferie,samlivsbrudd

er aldri greit,men ingen barn i forholdet og ta hensyn til.Hun blir boende her

inntil videre,men vært i banken i dag og skaffet seg lån,så nå blir det og lete

etter ny leilighet.Hun begynner i ny jobb på mandag så det blir en spennende tid framover.

 

Dette ble et langt "brev",men godt og sette seg ned og skrive,ønsker dere en

fortsatt fin ferie,nyt dagene :).

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Gratulerer med strålende resultater Millamy34,så bra motivasjonen din er på topp :).

 

Jeg for min del hadde veiing i tankene,gjorde noe dumt,valgte og hoppe over veiingen :unsure:.Grunnen til at jeg hoppet over er soleklar,jeg har ikke vært så

flink som jeg vet at jeg burde være,greit og slippe og se tallet på vekta :(.

Har noe med feriefølelsen og gjøre,ikke lei meg av den grunn egentlig og det er jo jeg selv som har tatt valget.

 

Begynner på jobb igjen på mandag,så da er hverdagen her igjen og med den kommer

de gode valgene ganske kjapt tilbake,ikke redd i hele tatt for netopp det :).

 

Har du begynt på jobb igjen Millamy34?

 

Gutta er på plass hos oss nå,kjempekoselig :).

I dag skal vi ha pannekaker,skal ut og pukke blåbær etterpå,små barn store gleder :).

I natt har vi planer om og ligge i telt,vi slår det opp i hagen,håper at vi slipper regnvær.Vi må også ta en fisketur eller to,vi fisket mye før,men noe

vi gjør veldig sjelden nå.

 

I Elverum syder det av liv hele helga,jakt og fiskedagene på museet,Elverums-

dagene med mye salg og nattåpne butikker i morgen kveld.Tivoli er også på plass

så det er mye som skjer :).

 

Håper du har fått samlet mye energi i løpet av ferien og at du gleder deg til og ta fatt på en travel høst med jobb og studier :).

 

Gleder meg til og høre hvordan du har hatt det i ferien Alfa-Bettan :).

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfa-Bettan

Hei begge to :)/>

 

Da er jeg endelig tilbake etter lang dvale. Har vært lite på nett i sommerferien, i alle sammenhenger, nesten ikke leste en avis. Hørt masse på radio og egentlig meldt meg ut av den digitale verden. Men nå er jeg tilbake.

 

Kjekt å høre at dere begge har hatt en flott ferie, i Danmark/hjemme og i/på? Madeira/hjemme. Trist å høre om datteren din Suzzie, godt hun har dere å komme hjem til. Håper dere hadde det kjekt når guttene dine kom på besøk. 1 uke går vel igrunnen ganske fort, og sånn som sommeren har vært i år hadde det sikkert vært greit med 2 uker ja. Dere får ta det igjen, Suzzie.

 

Jeg er nok i samme båt som deg Millamy34, jeg har nok lagt på meg ca 2-2 1/2 kilo tror jeg, har smugtittet litt på vekten en kveld før jeg lå meg, og nå har jeg igrunnen ikke lyst å gå opp på vekten igjen på en stund. :(/>

Men så flink du har vært da, gått ned igjen alt på rekordfart. Det er noe til jente det. Du har all grunn til å være stolt av deg selv. Bare fortsett i den gode tralten. Så flink kommer nok ikke jeg til å være, det blir vel et slit å få av seg kiloene atter en gang. En lærer jo aldri. :blink:/>

I sommer har jeg ikke tenkt noe på slanking, spist/drukket mye, "kost" meg i overkant mye synes jeg. Vi har jobbet en del på hytten, malt, klippet osv. så det har heller ikke blitt så mange gode turer på fjellet.

Men nå når ferien er over er jeg helt klar til å begynne på ny giv. Så det er ingenting iveien med motivasjonen.

Håper kiloene som er kommet på i sommer går fort vekk igjen.

800 gram Suzzie er jo ingenting. Du har vært kjempeflink :)/> :)/>

 

Jeg også har en sånn klokke Millamy34, den er veldig kjekk å ha, jeg har i tillegg pulsbelte, som jeg bruker når jeg trener/skal gå noen gode turer. Da får jeg også målt pulsen.

 

Jeg har også begynt på jobb igjen, ferien er jo bare over på 123, jeg har hatt 3 uker. Vi har vært på hytten, nooen dager i Sverige, ungene har vært på Harry handel, en tur i Nordfjord har vi også fått gjort. En deilig ferie, men dessverre uten den store varmen. Vi har ikke hatt mye regn eller vind, et lite plaster på såret i forhold til temperaturene.

Så neste uke begynner ungene på skolen og da er alle tilbake i hverdagen.

 

Så nå er målet mitt å komme tilbake til gode rutiner, og håper at kiloene forsvinner fort. Ja ja vi kan nå være optimistiske....

 

Kjekt å være tilbake og lese om hvordan det har gått med dere.

 

Klem fra meg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Så koselig og høre fra deg igjen Alfa-Bettan,at alt er bra etter ferien :).

Så deilig og ha en egen hytte og reise til selvom det også medfører en del ved-

likehold så blir det jobb på en annen måte enn vanlig jobb.

 

Nå er sikkert også du godt i gang med forbredelser til et nytt spennende år Millamy34.Tenk så mye nye erfaringer og bekjentskaper du kommer til og få med deg

videre i livet,gleder meg med deg :).

 

Her hjemme har nesten hverdagen innhentet oss igjen,jeg er tilbake i jobb,men fri

i dag.Mannen i mitt liv har siste ferieuke denne uka og datteren vår bor fortsatt

hjemme,så slik går no dagan.

 

I dag trådde jeg forsiktig opp på vekta,spent på utfallet,holdt pusten,hva vil den vise..den viste 82,9kg.

Det vil si det samme som at jeg har lagt på meg i underkant av 1,5kg på disse ferieukene,jeg er fornøyd :P.

Bare det og tørre og gå på vekta er en seier,for jeg vet at det er nettopp her det har "glippet" før.Latt være og veie meg og falt tilbake til gamle synder i matveien :angry:.

 

Fra i dag skal jeg starte registrering av mat igjen og starte opp igjen med trim og trening.Kjenner at jeg gleder meg til og ta fatt,mye av det er takket

være dere,glad jeg har dere,superdamer :).

Har også et stort ønske om at det blir en ny runde av slankekrigen,det gir også utrolig inspirasjon.

 

Gleder meg til og høre fra dere jenter,ha en fin onsdag begge to :).

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...