Gå til innhold

Slankere i løpet av høsten og vinteren


Anbefalte innlegg

Gårsdagens inntak ble som det skulle. Jeg havnet på rundt 1200 kcal. Det ble bare svært rolig trening i går, så da trenger jo kroppen heller ikke så mye mat. Jeg gikk i svært rolig gange på bare 4km/t i 45 min og litt styrketrening i en halvtimes tid etterpå. Akkurat i går så var jeg fornøyd med det. Tenkte som så at det var veldig mye bedre med bittelitt bevegelse enn å sitte i sofaen og knaske. Jeg skulle veldig gjerne vært på trening i dag også, men det får jeg ikke til i dag. Så da ble det bare med en rusletur med hunden i nærområdet i lunsjen. Da gjelder det å passe seg for ulvehungeren i kveld. Sofaen er skummel vet jeg :lol: 

Motivasjonen for å få bukt med flesket er til stede. Skulle bare så veldig gjerne sluppet dette styret med å føre opp rubbel og bit av inntak. Kunne hodet mitt bare skjønt at man må la være å putte i seg alt mulig så. Er vel en grunn til at vi er her alle mann, tenker jeg ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvehungeren var underveis i går den, men jeg tok noen mandler innenfor budsjettet + et par kopper te og da roet det seg litt heldigvis. Jeg kaller det for ulvehunger, men det er ikke sult altså. Bare cravings som gjør at jeg vil snoke i skapene og putte i meg alt mulig. Jeg tenkte tanken på at dersom jeg hadde økt til f.eks 1500 kcal pr dag, så vil kanskje suget forsvinne? Når jeg tenker på det i dag, så er det det bare tull. De 200 ekstra hadde jeg jo måttet spre utover hele dagen for ikke å putte i meg for mye før leggetid. Suget på kvelden i sofaen hadde ikke blitt noe mindre av den grunn. Jeg gomler jo i sofaen på kvelden selv om jeg spiser 3000 kcal pr dag B) Det er rett og slett noe jeg bare må legge av meg, og det er jeg jo i ferd med å gjøre noe med nå. 

Det ble rundt 1350 kcal i går, og det blir ganske nøyaktig det samme i dag fordi det blir restemiddag. Så det er i grunnen bare til å kopiere alt inntak fra i gårsdagen :) Kan hende at jeg kan skippe mandlene, men det er fint å ha de på lur til tekoppen om jeg skulle trenge det. 

Om det blir trening eller ikke i dag må jeg se an. Skal på fellestime i morgen, så mulig jeg må vente til det. Trenger absolutt å bevege meg, men kroppen er litt kranglete for tiden. Er litt ambivalent faktisk. Jeg sliter med å finne balansen, for aller helst vil jeg jo hoppe rundt som en duracellkanin :lol: Jeg er bare sånn. Hadde i grunnen trengt noen som kunne si at "gjør slik og sånn". Kanskje noen som kunne ha lagt et opplegg for meg fra uke til uke. Legen min kunne ikke, men han syntes faktisk heller ikke at fysioterapeut er nødvendig :unsure: Jeg har tidligere hatt god nytte av fysioterapeut. Ikke til gnikk og gnu, men til oppfølging etter kneskader. Jeg skal se an til uka. Dersom kneet mitt ikke er ok over helgen, så tar jeg kontakt med henne som ga meg treningsopplegg sist. Hun er skikkelig flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter fredag igjen og straks helg. Jeg kan vel i grunnen bare kopiere innlegget mitt fra forrige fredag, for det er ikke så mye nytt herfra i grunnen når det gjelder verken matfronten eller utfordringer med trening. I går kunne jeg skrevet at kroppen nekter å slippe 63-tallet. Selv om jeg så 62-tallet forrige helg, så har det ikke vært så mye som et snev av det denne uka til tross for inntak på 1300 kcal. Og enda verre skulle det bli. I dag viste vekta 64,2 kg :blink: Det går jo nesten ikke an det. Legge på seg en hel kilo når inntaket er på 1300. Vet ikke om jeg skal le eller grine :angry: Hadde det ikke vært for den digitale baderomsvekta som viser vann, muskelmasse, benmasse osv så hadde jeg mistet motivasjonen tror jeg. Bare fra i går så viser vekta at jeg har gått opp én kg vann + én kg i muskelmasse. Altså to hele kilo på et døgn. Noe er riv ruskende galt. Ikke nødvendigvis med den digitale vekta, for jeg har kontrollveid på en annen. Den viser samme antall kg. Det som er riv ruskende galt er at jeg ikke kan gå opp en hel kg i muskler over natta :lol: At jeg kan gå opp i vann kan stemme godt. Jeg har et kne som ser ut som låret mitt akkurat nå. Blir litt sånn lår rett i støvel på en måte :P Ja ja, så lenge fettprosenten går nedover så er jeg fornøyd. Blir bare litt ør i hodet av de tallene på vekta.

Var på trening i går og fikk både syklet litt og trent styrke. Måtte skippe fellestimene i sal, men slik er det bare nå. Tenker at all trening og bevegelse som jeg får til er bedre enn å være sofasliter. I dag er det hviledag, men gåturer med hunden skal det være plass til. Får se over helgen om vannet i kroppen roer seg litt da. Er liksom litt mer motiverende når vekta går ned i stedet for opp, uansett om det er vann eller ei :) 

God fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillemor! Her ble det bare til at jeg kuttet ut alt av oppfølging og registrering, jeg klarte rett og slett ikke å ta meg sammen nok. Vi har tre bursdager i familien samt kjempestress på jobb inn mot høstferien, så det har bare ikke vært tid. Jeg vet det er en dårlig unnskyldning. Er det noe man alltid har, så er det anledning til å tenke over hva man putter i munnen. Men sånn er jeg ikke skrudd sammen, jeg gir liksom blaffen når jeg ikke kan gjøre det ordentlig. Det er helt tragisk :( Jeg har lest alle postene dine nå, og ser at det er gjenkjennelig. Men nå sier jeg til meg selv: Nå er det roligere dager og jeg har sjans til å komme meg i rett modus igjen den kommende uken. Så vil jeg ta den muligheten? Vet at jeg da også vil få det mye bedre med meg selv. Og jeg hadde jo tenkt å jobbe meg nedover mot et mål innen utgangen av november - og da begynner det å bli på tide å sette inn støtet. Det er 7-8 uker igjen, det. Men hvordan skal jeg klare å forplikte meg, det er mitt store problem. Jeg rekker bare ikke å skrive innpå her føles det som. Men om jeg bare skriver noen få linjer, Dagens kcal i det minste. Det hadde jo vært til hjelp for meg. Jeg får sette opp dette som et forsett for meg selv gjennom ferien. Viss jeg klarer å ha fokuset nå og ut neste uke, så er jo det en kjempefin mulighet til å komme på rett spor. Treningen går som normalt, og det er jeg takknemlig for, midt i alt. Jeg ønsker deg en fin helg og en god uke deretter, Lillemor. Leit å lese om plagene du har med kneet ditt. Synes du er kjempeflink som likevel ikke gir opp!! GOD bedring til deg. Og heia heia oss! :):)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta i går ble slettes ikke noe lavere enn på fredag, heller stikk motsatt. Økt ytterligere. Jeg mistet motet rett og slett. Da vekta viste at jeg hadde gått så mye opp til tross for et inntak på 1300 gikk jeg helt i kjelleren etterpå. Jo mer jeg tenkte på det, desto verre ble det for meg. Så da gjorde jeg som deg, LiveLife, kuttet ut alt av oppfølging og registrering :( Jeg vet selvfølgelig nå at oppgangen i forrige uke ikke skyldtes for høyt matinntak. Det var bare så utrolig deprimerende å se det høye tallet. Jeg veier ikke akkurat noe mindre nå for å si det sånn :wacko: 

Jeg vet at jeg må starte opp igjen med føring av inntak, men akkurat nå så er jeg drittlei. Bær over med meg, for jeg er nok straks tilbake i det gode sporet. Det blir garantert ikke i dag. Må bare få kroppen og hodet på plass igjen først. Du motiverer, LiveLife :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Nå er jeg tilbake igjen og det meste er på plass i hodet. Måtte bare se et grufullt tall på vekta et par dager først :wacko: Da jeg så meg i speilet i går morges ble jeg helt forferdet. Jeg var helt askegrå i ansiktet og hadde store heng under øynene til tross for at jeg hadde sovet hele natta. Jeg vet svært godt hva det kom av. Sukker. Når man sluker en hel boks med pepperkaker + haugevis av annet, så er det ikke annet å vente. Aner ikke hva som har gått av meg den siste tiden etter at jeg først ble koronasyk og deretter fikk trøbbel igjen med kneet, men tror rett og slett det har vært mangel på aktivitet som har gjort at jeg bare har proppet i meg uten stopp. Har bare ikke orket å ta tak. Spesielt den siste uka. Jeg får liksom litt nedtur når det bare går opp opp og opp. Speilbildet var ikke noe bedre i dag heller, men jeg kikket på meg selv og sa noen sannhetens ord til meg selv. Så børstet jeg håret fint og tok på meg litt sminke. Nå må du ta deg sammen, for dette går ikke :angry: Du kan ikke la deg forfalle slik. Så gikk jeg en lang tur med hunden ut i regnet. 

Så. Jeg skal altså tilbake til der jeg var tidlig i sommer. Da var jeg forholdsvis slank og fin, og hadde et sunt uttrykk i ansiktet. Det var ingenting som hang og slang eller disset noe særlig på kroppen, og klærne satt pent. Veide da 59 kg +/- . Pløsene i ansiktet skal vekk, og klærne skal passe igjen. Tidligere ved litt vektoppgang så har klærne stort sett bare strammet rundt livet, men nå strammer det til og med rundt lårene. Ingen bukser er vide i lårene mer.  Regnjakka fikk jeg knapt igjen i dag, for den strammet over ryggen også... :( Jeg vet hvorfor. De to siste dagene så har vekta stoppet på hele 66 (!) kg. :blink: Det er jo bare helt latterlig! Ja, jeg har mye væske i kroppen nå, men det meste er dessverre bare fett. 

Jeg føler meg helt pyton i kroppen akkurat nå, men det er mest pga ekstremt dårlig kosthold den siste uka. Har levd på blant annet pepperkaker, smågodt og hjemmelagde boller. I går hadde vi pizza til middag. Ungen i huset jublet selvfølgelig, for det serveres så og si aldri slikt på hverdager i huset her. Barnet har virkelig kost seg nå som mor har gått helt bananas på kjøkkenet. Fra i dag er det tilbake til normale rutiner. Nå er det kroppen min som jubler :D 

Jeg aner ikke hvor lang tid jeg kommer til å bruke på å komme meg under 60 kg. Vi skriver 13.oktober i dag, så hvis jeg sier 7 uker så lander vi på 1.desember. Det skal nok holde hardt å gå ned 6-7 kg på 7 uker, men da håper jeg at jeg kan bli kvitt masse slagg og vann den første tiden. Jeg vet at de tablettene som jeg går på nå gjør at kroppen samler vann, og jeg ser jo at kneet fremdeles er hovent også. Klamrer meg til håpet om at et par kg bare er vann. Da skal det være mulig å få til innen 1. desember :D

I dag skal jeg på trening. Det er i hvert fall helt sikkert. Har ikke trent noen ting denne uka. Har bare sittet i sofaen og spist. Skal i hvert fall trene godt med styrke, og så får jeg se hva jeg gjør med kondisjonsbiten og det som forbrenner mest kalorier. Kroppen bestemmer i dag. Må kjenne litt på det. Så kan heller jeg bestemme en annen dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en fin treningsøkt i går selv om det gikk så som så med kondisjonstreningen. Jeg klarer rett og slett ikke å løpe :( Så jeg må altså fokusere på andre måter å trene på. Styrkeøkten i går gikk fint da. Det er noen få begrensninger, men ikke verre enn at jeg kan gjøre alternative øvelser. 

Inntaket i går var på 1200 kcal. Jeg kjente på at det var skikkelig godt å komme i gang igjen etter en tid med bare surr. Kroppen føles stor og tung, men hodet føles mye mye lettere. Det er ikke noe godt å være i en sukkerboble, og med et så høyt inntak at man mister totalt kontroll over egen kropp. 

I helgen skal jeg ha mest fokus på inntak. Det blir ikke så mye trening, for vi skal reise bort. Jeg har med meg kjøkkenvekt, så det vil ikke by på noen utfordringer med tanke på å veie maten :) All maten lager jeg selv, og da blir det også full kontroll. 

Ønsker dere alle en fin helg :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor, så flink du er som ser deg i speilet og sier deg selv noen sannhets ord!!! Det virker som du nå har startet snuoperasjonen. Jeg tenker det er mange grunner til at du har kjempet i høst. Som du sier, du var jo så godt i gang i sommer. Men du har dine utfordringer med kneet og med korona. Det er ikke rart det har butta i mot. Hva skal jeg skylde på? Hmmmm... Men jeg også kjenner meg igjen i det du skriver med å gi blaffen. Men nå passer vi på hverandre fram mot jul og desember, sånn at vi ikke går høytiden i møte med enda flere pluss kiloer :(  Jeg noterte kcal på reisen fram til onsdag, da kom jeg utav det og i går ble det også for mye. Men i dag er jeg tilbake på track, og jeg skal melde inn daglig kcal. Den skal ligge på 1300 tallet, det er det eneste som fungerer for meg. Nå er jeg også hjemme igjen, og da er ting mye enklere! Det er helg, men den skal være i sunnere modus enn i det siste. Kose meg med måte. Trening skal også bli, det har vært lite av siden jeg har vært på tur, men har gått mye. Jeg skal ta en statusvekt på mandag, lenge siden sist jeg faca den nå :( Men det skal bli :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin helg er straks over. Inntaket har vært helt etter boka på rundt 1300 både fredag og i går. Det samme blir det i dag når jeg får plusset på kveldsmaten. Jeg unnet meg mine 5 sjokolademus på lørdagskvelden. Det er jo sykt mye kalorier i smågodt! Jeg visste jo det fra før, men skrekk og gru så mye jeg må ha fått i meg når jeg tidligere gjerne har spist både 300 og 400 gram smågodt på en kveld :blink: Jeg har bare lukket øynene og momset i vei uten å gidde å tenke noe på det. Ikke rart at det har gått opp, opp og opp. Jeg skal tilbake der jeg var uten tvil. Jeg skal tilbake til fin vekt og kontrollert inntak. Først må jeg gjøre jobben.  

Vi skulle egentlig reise på hytta i helgen, men det ble så dårlig vær at vi ble hjemme i stedet. Like greit det egentlig, for da kom jeg meg på trening allikevel. Fikk virkelig testet ut kondisen. Den var nok ikke helt på topp etter flere uker og snart måneder uten. Jeg forsøkte først sykkel, men det gikk ikke særlig bra dessverre pga kranglete kne. Gikk derfor over til staking i et skiapparat i stedet. Det funket som bare det, men var utrolig slitsomt for skuldrene og armene gitt :P Det var som en slags romaskin, men bare stående. En fin økt etterfulgt av styrketrening. I dag ble det en times tur med hunden ute i regnet igjen. Greit det også. 

Jeg gleder meg til å rapportere vekt i morgen av alle ting :) Det kan se ut til at mye av vannvekta har sluppet.  

Det som har vært, har vært. Nå er det bare å se fremover, LiveLife. Vi trenger ikke skylde på noe som helst at vi har gått opp i vekt. Ikke trenger vi å forklare noe heller. Det som er spist er spist. Vi kan riktignok lære av det. Jeg har sagt mange ganger at jeg ikke skal tilbake til å se ut som ei budeie. Så det jeg lærer av dette gang på gang, er at dersom man går opp i vekt, så må man ta tak før det går helt galt. Det er jo individuelt hva man legger i galt, men for meg så når det en topp når man ikke får på seg klærne sine mer :o Jeg pleier gjerne å ta tak ganske fort, men denne gangen gikk det altså altfor langt.

Ønsker alle sammen en god søndag kveld. Jeg hører fra meg i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag :) Det meste av det overflødige vannet er nok nå borte. I dag viste vekta 63,1 kg, og det er da hele 2,9 kg mindre enn i forrige uke da jeg startet opp med føring av inntak igjen. Livvidden er også merkbart smalere, så det er ganske utrolig hvor mye vann kan gjøre med kroppen. Nå er jeg liksom litt mer back on track selv om jeg selvfølgelig veier minst 3 kg for mye. Setter 60 kg som delmål. Da er jeg innenfor det akseptable vektvinduet mitt som jeg tidligere har satt. 

Planen for denne uka er å fortsette med 1300 kcal pr dag. Regner med at det skal gå rimelig greit. Det blir også rimelig enkelt på middagsfronten de neste to dagene, for i går lagde jeg en stor kjele med lapskaus. Ikke helt sikker på hvor mye kalorier det er i akkurat den, men jeg har prøvd å finne tilsvarende av hjemmelaget på nettet slik at jeg vet sånn ca hvor mye en porsjon kan inneholde. Regner da ca 350 gram på en porsjon til meg som funket helt greit i går. 

Hvordan gikk det på vekta i dag, LiveLife? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går prøvde jeg å løpe litt på mølla sammen med de andre, men det ble mest tripping i grunnen :lol: Greit nok, for det er bare helt nydelig å få være bittelitt i gang igjen i det minste. Trippet litt i et minutts tid her og der og gikk et par minutter her og der. Totalt 45 minutter. Så ble det litt styrke etterpå. Alt i alt en rolig og helt ok treningskveld. Jeg fikk i det minste beveget meg og styrket opp vaskefillekroppen :) 

Ellers så er det ikke så mye nytt å melde herfra. Inntak går etter planen, for det blir bare kopi av dagen før. Restemiddag funker bra altså! Jeg kan bare kopiere gårsdagen i dag også. Blir sikkert litt lei av den samme maten etter tre dager, men det er svært lettvint når man slipper å tenke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg et nytt tall på vekta :) Det var svært gledelig å se selv om jeg vet at det fort kan svinge opp igjen. Uansett er et blaff av et fint tall veldig motiverende å se. Det betyr at dette virker! Foreløpig så noterer jeg bare tallet bak øret, så får veiedagen på mandagen fortelle hvordan det gikk utover i uka. 

Det kan tidvis være litt slitsomt å ligge på bare 1300 kcal. I dag er en sånn dag. Jeg har ikke trent siden mandag, så det er ikke snakk om så voldsomt underskudd heller. Føler meg litt sulten rett og slett. Jeg har tidligere skrevet her inne at dersom man har lyst på en gulrot når man føler det slik, så kan det faktisk hende at man er litt sulten. Hvis ikke, så er det nok antakelig bare et behov for å putte noe i munnen. Cravings etter noe. Så altså i dag er en dag som jeg kjenner god forskjell på sult og behov for å snoke i skapene. Skjønner ikke helt hvorfor jeg har det slik i dag, for jeg har ikke spist noe mindre enn jeg har gjort tidligere i uka eller de siste dagene. Har faktisk kopiert alle måltider siden søndag :) Vel, jeg har alltids en gulrot å gå på uten å sprenge budsjettet helt, så det skal nok gå bra likevel. 1300 kcal skal i utgangspunktet være nok mat uten at jeg skal føle meg supersulten. Hadde jeg hatt en pastill så hadde det kanskje gått over. Akkurat det er noe å tenke på, for det har nemlig også fungert tidligere :) Kroppen er en merkelig skapning ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredager har gjerne ikke vært en dag jeg trener på fordi jeg normalt sett både trener sent på torsdag kveld og tidlig lørdag morgen. Denne uka hadde jeg ikke trent siden mandag, så jeg kjente at det kriblet av rastløshet. Derfor ble det en treningsøkt i kveld. Kjentes godt :)

Har som nevnt, vært litt sulten denne uka. Lurer derfor på om jeg skal øke litt og opp til 1400 for å se om det kan hjelpe litt. Vet ikke hvor lurt det er, men jeg vet ikke hvorfor jeg føler meg så sulten for tiden. Det begynner faktisk å bli litt ubehagelig. Jeg spiser akkurat det samme som jeg har gjort tidligere når jeg har ligget på 1300. Ikke er jeg mer aktiv heller. Mulig at jeg tidligere har hatt dager som jeg har "jukset litt" og ligget nærmere 1400 enn 1300? Holder alle muligheter åpne.

Vekta er i det minste på vei nedover. Det er da i hvert fall noe :) Ha en fin fredagskveld der ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag kveld og jeg har i grunnen spist det jeg skal for i dag. Jeg valgte 1600 kcal i dag. Valget ble ganske enkelt da jeg hadde løpt en time på mølla i dag og trent 30 minutter med styrke etterpå. Vel, løping kan det kanskje ikke kalles med en fart på 7,5 km i timen, men jogging i hvert fall. Måtte gå litt innimellom for ikke å gyve løs etter skaden, men det ble en skikkelig god treningsøkt til sammen uansett. Hadde skikkelig smilepuls :D Det er etter slike treningsøkter at jeg faktisk kan tillate meg å øke kalorinivået bittelitt. Så alt i alt en helt perfekt lørdag med masse trening og kos. Fikk med mannen på alt dette også, og det ble derfor en opptur også i familielivet :) 

Nå har jeg synket i sofaen og foran TV'n. Jeg er av de som ser på fossiltv :P Har benket meg godt foran 60-tommeren med julebrus uten sukker, og ser på Skal vi danse. Så har vi satt Maskorama på opptak som vi får se senere. 

I morgen skal vi i skogen med hunden. Det blir nok et par timer i bena da vil jeg tro. Forsøker meg på 1400 daglig nå en ukes tid, og så får jeg se hvordan kroppen responderer på det. I dag ble det altså 200 mer, men det tåler jeg. Et fint tall på vekta skal jeg nok uansett alltids klare å "trylle frem" på mandag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåturen i skogen i dag ble 5 km i svært raskt tempo. Da ble det altså ikke en rusletur på to timer som jeg egentlig hadde sett for meg. En time fikk holde. Greit nok det også, for hunden fikk den turen som den skulle. Mor fikk også luftet både hode og lunger :) Ikke det beste været her, men ikke verre enn at det var helt ok å være ute. 

Jeg er veldig spent på vekta i morgen tidlig. Det er jo liksom veiedagen min som teller. Jeg vet at jeg har sett bare fine tall de siste dagene, men jeg er så redd for å bli skuffet. Plutselig så fyker vekta i været pga enten en dum utskeielse eller annet. I kveld har jeg lyst på alt mulig rart igjen, men MÅ holde gapet igjen og kun holde meg til det jeg allerede har ført opp for i dag. I verste fall så får jeg "skeie ut" med en gulrot igjen da :rolleyes: I går hadde jeg faktisk en kosedag fordi det var lørdag. Da ble det både 5 sjokolademus og 50 gram potetgull. Kaloririkt som bare det. Derfor trenger jeg jo ikke noe i dag. Må prøve å tenke at det er ok på lørdager, men allikevel innenfor budsjettet. Søndag er slettes ikke noe godtedag. Huff, så enkelt, men allikevel såååå vanskelig :huh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag for meg med rapportering. Dagens vekt er 62,1 kg. Det betyr 1 kg ned siden forrige mandag :) Jeg er strålende fornøyd med det, for denne uka syns jeg har vært litt hard. Dagens tall har jeg sett i noen dager nå, men var veldig redd for at litt økt inntak og litt annerledes kosthold i helgen skulle ødelegge. Det har det altså ikke gjort :) Jeg skjønner jo at jeg ikke legger på meg fett med et inntak på 1600 kcal, men det er jo så demotiverende dersom vekta hopper opp når man egentlig virkelig har jobbet på. Det har jeg jo sett så utallige mange ganger før. 

Denne uka så skal jeg ligge på 1400 kcal. Vet ikke om det har så mye å si for sultfølelsen å øke fra 1300 til 1400, men jeg vil prøve i hvert fall. Det er ikke mer enn noen få mandler som skal til for å øke, men det betyr jo at jeg faktisk kan tillate meg de nøttene hver eneste dag slik jeg egentlig skal ut fra GR sine anbefalinger. Bare det i seg selv føles fint. 

Litt lite trening i uka som gikk i forhold til hva jeg har gjort tidligere, men nå tror jeg at jeg snart kan begynne å øke treningsmengden litt. Blir en fellesøkt med løping og påfølgende styrke i dag. Er veldig spent på om jeg klarer å løpe enda litt mer og raskere enn jeg gjorde på lørdag. Kroppen bestemmer akkurat det B) 

Tjohei, jeg er klar for en ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare SÅ flink 👏👏 Heia Lillemor! Nå må jeg prøve å la meg inspirere ! Gikk opp for meg at d bare er 2 mnd igjen til jul.. kan ikke gå desember i møte m disse ekstra kiloene. Jeg starter å registrere nå. Jeg har ingen unnskyldning eller forklaring på hvorfor jeg ikke har klart å ta tak. Jeg har hatt d altfor travelt, men det er ingen god nok grunn. Ikke i d hele tatt. 
24.10. 1365 kcal

Er tilbake i morgen, kommer ikke til å skrive langt daglig, men kcal må føres og meldes. Motiveres av å lese hvordan du har snudd og hanka deg inn igjen, lillemor ❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått kommet deg på vekta, LiveLife, slik at du vet hva du har å jobbe med? Så bra at du er i gang med føring av kalorier :) Det må til om man skal få litt oversikt. Heier på deg også!

Jeg løp i grei fart i går og syntes det gikk greit. I dag trente jeg styrke. Det vet jeg ikke om jeg burde ha gjort, for nå er det lår rett i støvel igjen. Jeg blir jo så irritert på knær som ikke funker :angry: Aner snart ikke hva jeg skal gjøre med det. Lege og fysio sier styrketrening, og jeg trener styrketrening slik jeg blir fortalt. Får roe ned litt igjen kjenner jeg. 

Inntaket har jeg i det minste kontroll på. 1300-1400 kcal funker. Føler ikke noe sult nå. Så da fortsetter jeg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25.10. 1371 kc

Vekten er 67, det er det den alltid vil tilbake til. D var jeg for 18 år siden, da jeg gikk på mitt eneste GR kurs, og gikk med t 62. Har brukt å ligge på 62/64, vanligst rundt sistnevnte. Ønsker å kvitte meg med noen kilo, 62 virker veldig vanskelig. Men alt er bedre enn 67! Må bare skrive kort her nå, stresset dag i dag…😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noe i det, LiveLife, at vekten alltid vil tilbake dit hvor den har vært. Jeg har ligget på rundt 61 kg de siste 10 årene med unntak av slike unødvendige spretthopp innimellom. Jeg har prøvd utallige ganger å holde meg på 58 kg, men kroppen vil liksom ikke. Jeg stabiliserte ganske bra nå i vår/sommer på rundt 59 kg, men det er fryktelig vanskelig. Det er nesten mer vanskelig å stabilisere ny vekt enn å gå ned i vekt. Æsj, vanskelig er det uansett :P

Inntaket denne uka går fremdeles greit nok. Jeg tillater å legge meg på 1400 kcal, men jeg havner som regel rundt 1300. I dag ble det 1246. Merker jo at det går greiere når middagen er godt planlagt på forhånd. I dag ble det stekt steinbifilét med spinatstuing og potet. Det var jo ganske magert, men likevel mettende. I morgen blir det ovnsbakt kyllingfilét med ris og masse dampede grønnsaker. 

Ingen trening i dag, men to lange turer med hunden. I morgen blir det styrketrening igjen, men da svært lite som irriterer et kranglete kne. Prøver meg på litt løping igjen også. Rolig riktignok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, i går så jeg en nytt tall på vekta igjen :D Jeg trodde nesten ikke det jeg så. Har ikke sett det tallet på evigheter, så det var et svært gledelig syn. Tallet er notert bak øret, så skal jeg gjøre det jeg kan for å holde det der i helgen. 

Treningen i går var ganske hard. Løpingen gikk greit med rolig fart, men styrken var seig altså. Kan vel ha noe å gjøre med at den var instruert av en meget dyktig trener. Hadde nok aldri presset meg så hardt på egen hånd. Så i dag er kroppen svært mør og fin :D Jeg trengte definitivt den.

Stå på, LiveLife! Det er nok ikke så enkelt å holde registreringen på antall kalorier når man er på jobbreise vil jeg tro. Der er det vel bare felles måltider kanskje og ikke særlig rom for veiing av mat. Da gjelder det å hente frem kunnskapen man har fra før om innhold. 

I dag blir det en rolig dag slik at kroppen kan hente seg inn igjen etter gårsdagens mørbanking av muskler. Så da blir det kun rolig gåtur i høstluften i stedet. Er jo fint det også. Alt til sin tid. 

Ha en fin fredag der ute :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig å lese, Lillemor! Det er så motiverende når du ser resultater sånn du gjør nå. Og det gjør man, når man bare klarer å holde fokus. Det motiverer meg også. Jeg kom meg raskt ned på 66,2 denne uka, men så er det jo egentlig ikke veiing igjen før mandag. så i helga må jeg holde meg selv i ørene. Jeg kom hjem midnatt i går, og antall kcal ble veldig røft beregnet, men jeg landa på 1530, da det var en god middag inkludert :(

I dag har jeg ligget på sofaen, vondt i halsen og tung i hodet. Så jeg har ikke orka å registrere, men jeg har heller ikke orka å spist noe særlig. Dessverre så blir jo sånne dager veldig ineffektive og man forbrenner null.

Det føles litt lettere nå til kvelden, så jeg tror jeg skal være mer oppegående i morgen. Jeg orker ikke skrive langt nå. Jeg er tilbake igjen med dagens kcal i morgen og utover, takk at du deler, det motiverer meg til å prøve å henge meg på videre, jeg også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å se deg her, LiveLife! Ser at du har klart deg fint selv om du har vært på jobbreise. Det står det respekt av :) Håper ellers at formen din er litt bedre. Det er ikke noe godt å være i hanglete form.

Nå er jeg straks klar for en treningsøkt. Skal prøve meg på noe de kaller 12-5-30. Ser at det var veldig populært i 2012, men florerer igjen på på sosiale medier visstnok. Jeg har aldri prøvd det før. Har riktignok vært på løpetimer hvor vi tidvis har skrudd opp til både 12% og helt oppe i 25% stigning, men har aldri gått så lenge som 30 minutter i så høy stigning før. Blir spennende. Skal visst være svært skånsomt for knærne, så derfor vil jeg prøve det i dag. Dersom det ikke gir meg noe særlig, så tar jeg heller noen minutter med løping etterpå. Vi får se. Skal gi det et forsøk i hvert fall :) 

Vekta har vært stabil de siste dagene, og jeg må også holde meg selv i ørene nå i helgen for ikke å veie mer enn jeg gjør i dag. Vi får vel til det vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av høsten og vinteren

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...