Gå til innhold

Seniordamer 2024


Anbefalte innlegg

Jeg vil melde. Trenger ikke liste, men lurt å ha fokus. Så hvis jeg er hjemme så melder jeg hver tirsdag. Vj tar en dag om gangen og det er nok. Idag er det 18 grader og jeg sitter ute og ri er filler til fklleryer. Godt å få bort litt sengetøy. 

God helg til dere alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også melde vekt utover sommeren. Greit å ha det svart på hvitt. Denne uken ble det 200 g ned. .Det sklir litt ut på hytta,men jeg er flink til å drikke vann. Det er nok det som redder meg 🙄 Ønsker dere gode og fine sommerdager framover 🌸🦋☀️🌿😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Toam, jeg har rota nå, jeg. Glemte at du skulle føre liste til og med denne uka. Skjedde noe igår som gjorde at vekta ble glemt, og idag tenkte jeg at jeg hadde god tid. 

Men nå har du sikkert reist. Men jeg melder inn min begredelige vekt, som er på 108.4. Altså opp 1.2 kg fra forrige uke.

Har falt helt utpå 😪 men skal få til noe bedre frem til neste uke! 

Koselig å se deg, Alv! Fin nedgang! Fint at flere vil være med å melde vekt. Som for meg nå; klare å stoppe en ond sirkel før det går 8 uker! Hjelper når man ser det sort på hvitt (håper jeg 😂)

God sommerdag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå. Haf visst kommet i feriemodus.

Glemte det igår. Vi har arbeidsfolk ute og der var det et selskap også før vi havna hos en sønn. 

Men vekta glemte jeg ikke. Den sto på 93 3 igår. Går litt bedre, men vanskelig å spise mindre når jeg egentlig trenger å få krefter. Vet ikke hvordan det virker når jeg må få litt mer krefter og hva jeg kan spise. 

Men her får jeg bare passe på å ikke være jøder 1600 kalorier og så får det gi seg i enden. Tenker helsa er viktigst nå.

Jeg satser på at i slutten av august skal jeg ta et tak og gå ned noen kilo til. Tenker jeg blir fornøyd når jeg klarer 85 kg og kan stabilisere meg på det. Jeg trenger ikke være sylfide men klær i xl hadde vært kjekt..

Jeg melder hver tirsdag. Tror vi blir hjemme for det meste.

Da er vi iallfall 3. Vi trenger ingen liste på det. Vi greier å huske det til toam er tilbake. Ha en fin dag der du er. Vi har 23 grader og flott vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2024 den 14.30, Tonio skrev:

Huff Toam, jeg har rota nå, jeg. Glemte at du skulle føre liste til og med denne uka. Skjedde noe igår som gjorde at vekta ble glemt, og idag tenkte jeg at jeg hadde god tid. 

Men nå har du sikkert reist. Men jeg melder inn min begredelige vekt, som er på 108.4. Altså opp 1.2 kg fra forrige uke.

Har falt helt utpå 😪 men skal få til noe bedre frem til neste uke! 

Koselig å se deg, Alv! Fin nedgang! Fint at flere vil være med å melde vekt. Som for meg nå; klare å stoppe en ond sirkel før det går 8 uker! Hjelper når man ser det sort på hvitt (håper jeg 😂)

God sommerdag! 

Da er du tilbake til vekten du hadde ved nyttår. Det går opp og ned her i livet. 

Jeg kommer nok innom. men lager ikke lister før skolen starter igjen. Hver og en får registrere vekten på GR appen og så ser dere opp/ned.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2024 den 14.53, mia-53 skrev:

Hei og hå. Haf visst kommet i feriemodus.

Glemte det igår. Vi har arbeidsfolk ute og der var det et selskap også før vi havna hos en sønn. 

Men vekta glemte jeg ikke. Den sto på 93 3 igår. Går litt bedre, men vanskelig å spise mindre når jeg egentlig trenger å få krefter. Vet ikke hvordan det virker når jeg må få litt mer krefter og hva jeg kan spise. 

Men her får jeg bare passe på å ikke være jøder 1600 kalorier og så får det gi seg i enden. Tenker helsa er viktigst nå.

Jeg satser på at i slutten av august skal jeg ta et tak og gå ned noen kilo til. Tenker jeg blir fornøyd når jeg klarer 85 kg og kan stabilisere meg på det. Jeg trenger ikke være sylfide men klær i xl hadde vært kjekt..

Jeg melder hver tirsdag. Tror vi blir hjemme for det meste.

Da er vi iallfall 3. Vi trenger ingen liste på det. Vi greier å huske det til toam er tilbake. Ha en fin dag der du er. Vi har 23 grader og flott vær.

Heldige du som får lov å spise 1600 kcal. Jeg fikk tildelt 1300 kcal og da skal jeg ikke spise noe utenom for å holde det regnskapet. 

Jeg kommer ikke til å oppsummere lister for hele sommeren når jeg er tilbake. Det blir altfor mye jobb. Men vei dere og skriv det inn så ser dere selv hvor mye dere går opp/ned hver uke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, toam skrev:

Da er du tilbake til vekten du hadde ved nyttår. Det går opp og ned her i livet. 

Nei, jeg veide meg inn 1. januar (uke 1) til 110, og de 1.6 kiloene ned er veldig viktig for meg å fastholde! Jeg begynner på ny frisk hvert nyttår. Men bra er det jo ikke......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1300 kcal for deg, Toam. Hva er BMI'en din? 

Jeg har lyst å prøve meg på en mild 5:2, altså 1500 kcal i 5 dager og 1000 kcal på 2 dager. Aller mest for å prøve å være veldig standhaftig ei stund.

Min BMI er nå 34.1.

Jeg har holdt stand de 3 siste dagene  men føler meg skrubbsulten. Tror det er søtsug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vekt denne uka er 107.4, dvs 1 kg ned.

Da gjelder det å fortsette med sunne valg. Jeg er fortsatt altfor dårlig med vann, og protein. Sistnevnte er jo veldig viktig for å gi metthetsfølelse. Men jeg har ikke det samme søtsuget nå, heldigvis. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott. 

Jeg veier meg i morgen. Har nok for mye kalorier, men nå har jeg kommet omgang med styrketrening i stua hver dag og jeg merker allerede etter 5 dager at det hjelper. Så må jeg justerd kalorier etterhvert. Nå må jeg finne igjen meg "sjæl"

Deg går mye korona her nå og på legekontoret satt 2 stk som var smittet. Jeg undres på lm det var det jeg hadde for ca 4 uker siden. Kem vett? Kom iallfall ikke på at jeg skulle teste meg.

Nå går vi videre. Ny uke og på med friskt mot. Jeg må også drikke mer. Det går I bølgedal med vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som sist uke. 93,3. Tar en hviledag idag. Skal på jobb for Fretex og det blir endel små gåing. 

Prøver å holde meg innenfor de 1600 og skal ha som mål og være på 93 gjennom sommeren til skolestart. Må få igjen mer krefter. 

Idag blir det svinestek til middag. Fant oppskåret pålegg til -40% og har brun saus, så det kan vel ikke bli bedre. Surkål og grønnsaker og litt poteter

Ha en fin uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2024 den 21.18, Tonio skrev:

Nei, jeg veide meg inn 1. januar (uke 1) til 110, og de 1.6 kiloene ned er veldig viktig for meg å fastholde! Jeg begynner på ny frisk hvert nyttår. Men bra er det jo ikke......

Ok Nå har jeg korrigert listen. Så den blir rett til høsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk litt opp den uken jeg var på fjellet. 91,4kg.  Opp 900 gram. Skrekk og gru.

Nå blir det 3 uker på hytta og der blir det bare knekkebrød og ingen kroneis da vi ikke har bra nok fyser til å oppbevare den. Er ikke flink med dagboken, etter 20 års med slanking blir en jo litt lei, men det er det eneste som virker.

Har bestilt et lass med grus og det må opp i trillebåra og fordeles rundt om kring. Det blir en god jobb for kroppen, og mange kcal forbrent. Og så skal vi montere et nytt kjøkken, reparere litt på taket - det gjør ikke jeg. Er ikke sterk på høyder lenger. Det er alltid mye å gjøre når en har en hytte. Og jeg gleder meg som en unge på julaften.😄

Ha en fin sommer.  Jeg er hjemme igjen senest 31. juli. Skal ha bilen på verksted 31. juli. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du en aktiv hytteferie, Toam. Og det å være i aktivitet er jo mange ganger mer sunt enn å gå ned en halvkilo når man ligger på sofaen (som meg), så heia, heia! Husk å spise sunt fett og rene proteiner (kroppen trenger drivstoff når du jobber) også.

Jeg har ført dagbok denne uka. skal prøve til uka også, selvom det da er brått litt vanskeligere siden andre lager middag og alt smaker så godt 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hek på dere. Ferietid her også. Det har blitt litt mer mat enn tenkt og en dag spiste jeg ei halv stor sjokoladeplate. Kjente at det gjorde godt. Nå lar jeg ferie være ferie. Spiser litt mer enn planlagt, og kjenner at det gjør godt. Kan ikke gå på underskudd når jeg trenger å komme meg på beina. Det får bare bli det det blir. Jeg har veiet meg men jeg skal ikke fokusere på tallet. Jeg skal spise sunt og idag har jeg faktisk hatt lyst å vaske vinduer. Slå den. Så mye energi har jeg ikke hatt på lenge. Skal inn på syrommet senere og kose meg. 

Det blir mårrpølselapskaus i helga. Koker nå til kvelds og så blir det masse grønnsaker i. Godt å få bruke opp gamle poteter. Kjøpte ei stor kålrot på butikken. 75 kr. Holdt på å dåne. Grønnsaker burde vært billigere og sjokolade dyrere. Basta.

Idag sto jeg ved isdisken og greide å si til meg selv at det er lurere å la isen være der. Kommer den hjem til meg forsvinner den fort i meg. Jeg er så svak for de billige sjokolade kroneisene. Jippi jeg vant.

Kos dere der dere er, vi gjør så godt vi kan i sommer og så møtes vi til ny start akkurat som vi er når høsten kommer. Vi er iallfall mye sunnere i år enn i fjor på denne tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du lot isen ligge igjen i butikken, Mia. Jeg har også holdt stand, et par ganger har jeg snust og sirkla rundt den disken 😆 men å kjøpe med seg ei pakke eller boks...nei, da er det bedre å kjøpe seg en is i finværet en dag. Når det har tenkt å dukke opp da, det finværet altså.

Jeg har kost meg m jordbær, men for mye sukker på! Syns ikke bæra har vært særlig søte, unntagen den siste kurva jeg kjøpte.

Jeg har søvnløs natt, skjønner ikke hvorfor jeg ikke er søvnig. Jon Blund må ha glemt meg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonio det hender jeg sliter med å sove. Bruker å ta med meg en banan på nattbordet og det hender ofte jeg spiser en halv når det drøyer med søvnen. Det er kanskje noe psykisk, men det er som kroppen sukker og takker når jeg har spist banan og så slapper jeg av og vips så er jeg borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også ha nytte av å spise litt. Men noen netter er mer vrange.

Melder inn vekt: 106.8, ned 0.6. 

Nå er det mer ferie i denne uka, så det gjelder å holde noenlunde fokus. 

God uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Håper det går bra med alle i sommer-regnet. Sånn er det her ihvertfall. Jeg blir så værsjuk (les: litt dårlig humør) av sånt vær på sommeren. Men hjelper jo ingenting det. 

Ingen vekt fra meg denne uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rask rapport fra meg.

93,9 igår tirsdag. Har fullt hus av barn og barnebarn og da kommer jeg ut av rytmen. Prøver å holde et fornuftig kosthold, men jeg har iallfall fått mer overskudd og bedre dager. Vi fikk 4 dager på hytta og nå har min mann kommet seg såpass at vi kunne gå i Kongeparken idag. Fantastisk at vi greide det. Vi var med de unge og de små. Kjekt å være med på sidelinja. 

Håper at vi får en bra sommer.

Kos dere der dere er. Vi gjør så godt vi kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 23.juli.

Jeg er hjemme og vekta var grei 93,7. Stabilt. Har vært mye folk og aktivitet så det har ikke vært topp kosthold, men fornøyd likevel. 

Håper alt er bra med dere. Her går det framover. Beste uka jeg har hatt på mange måneder, så nå håper jeg sola skinner på oss litt. Vi jobber videre.. Husk vann og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag. 

Nå måtte jeg fram med notering igjen. Har gått fint I sommer, men nå har jeg vært sløv på vanndrikking. Det har gått i glemmeboka. Det ble en snikveiing og takk for det. Kjenner at jeg er litt stinn.

Så derfor, null ispinner og fornuftig mat, vann og viktigst av alt:

Notering av hva som går inn i gapet.

Henger dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...