Gå til innhold

Seniordamer 2024


Anbefalte innlegg

Navn Maxvekt U51 U1 U2  +/- Totalt
 Mopsen/ALV          85,0                81,5              82,5    82,1   -0,4 -       2,9
 Andemor          91,1                89,5              91,4              90,2 - 1,2 -       0,9
              
 Mayo          97,1                93,0              94,7              94,2 - 0,5 -       2,9
 Mia        105,0                95,7              96,4              95,8 - 0,6 -       9,2
                        
 Smaller          86,0                81,3              81,4              80,3 -1,1 -       5,7
 Toam          95,0                92,2              93,7              92,9 - 0,8 -       2,1
 Tonio        114,6              108,4            110,0            109,6 - 0,4 -       5,0
             
           

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, måtte vi bare holde stand m nedganger videre! Egt ei lykke at jeg gikk ned, for forrige uke gikk ikke så bra. Men skjerpa meg bra de siste dagene. 

Koselig å se Mayh tilbake også, du har vært savnet! 

Toam, du skrev om midjemål osv. Jeg skal jammen meg få målt meg på visse strategiske plasser, og følge med fremover.  En annen ting Toam, ser du har store mål.... jeg også tenker at dette skal bli året. Måtte vi lykkes! 

Mia, du er så flink! Blir inspirert. Idag har jeg funnet frem vannmugga igjen, og hatt fokus på frukt og grønt. Man må holde fokus, til det blir gode vaner.

Andemor, ikke lett alltid å holde stø kurs, men det gjelder å ikke gi seg. Og det gjør vi ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ny tråd og for vektlisten,Toam 🌺 En ny start med blanke ark skal bli godt. Så nå skal vi holde fokus damer 👍Takk for at dere er her❤️

Jeg har gjemt på to gamle kursbøker fra GR .Lurer forresten hvor mange tusen de har tjent på meg😟Tok dem frem i dag og vet jo at  jeg var maange kilo lettere! Tok målene mine og sjekket BMI-en og sa trøste og bære. En god del aha- opplevelser. Nå må helsa mi  prioriteres ! 

Sier som Tonio at du Mia inspirerer meg. Vann og grønnsaker er på dagsorden igjen. Det er så godt med hverdag igjen. 

Vi gir oss ikke og lager oss mål og delmål. Heia oss! 

Godt Nytt og lettere år ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Alv skrev:

Jeg har gjemt på to gamle kursbøker fra GR .Lurer forresten hvor mange tusen de har tjent på meg😟Tok dem frem i dag og vet jo at  jeg var maange kilo lettere! Tok målene mine og sjekket BMI-en og sa trøste og bære. En god del aha- opplevelser. Nå må helsa mi  prioriteres ! 

Sier som Tonio at du Mia inspirerer meg. Vann og grønnsaker er på dagsorden igjen. Det er så godt med hverdag igjen. 

 Jeg var så dum at jeg kastet mine gamle GR bøker. Der var det mange gode oppskrifter. Den nye boken jeg fikk på kurs for et par år siden er uten oppskrifter, Spesielt savner jeg de sesongbøkene som fulgte med de gamle kursene. 4 sesonger i året tror jeg det var.  Nå er jeg avhengig av nettet for å finne oppskrifter. Eller andre bøker jeg har kjøpt. 

Og jeg har brukt litt over kr 40.000,- på GR kurs. Møtt mange hyggelig mennesker, men det har også gitt meg mye frustrasjon når de andre oppnår stor nedgang, og jeg går ned max 3 kg og gir opp. 😟 

Noen sett den Nettflixserien hvor de sjekker ut vegetarkost kontra ordinær diett for tvillingpar. Samme kcal på dag. og samme trim. Vegetarkost ga størst vektnedgang.  Skal prøve å bytte ut noen middager i uken med vegetarkost. Mange gode oppskrifter der. Og det hjelper også om du har betennelse og revmatisme i kroppen. 

Nå er det litt husarbeid, Trimma med Sofia på TV og korpsøvelse i kveld.  Kanskje gå en tur. Det  er bare -2 grader. Reine sommertemperaturen. 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev jo på den gamle "God og sund mat ...." jeg da.

Vært på et stort supermarked i nabobyen på morran. Sekken ble tung av alskens grønnsaker og frukt, spesielt appelsiner til min elektriske juicepresse. Pålegget som ble innkjøpt var kalkunfilet og Virginiaskinke fra delikatessedisken. Og så fant jeg Wasa knekkebrød. Drakk en halvliter vann på bussen. Kjempevarmt når sola stekte inn i fullstappa buss med nordmenn og svensker.

Da ser det ut for at vi alle er gira på vann og grønnsaker/frukt. Skal til sentrum i morgen. Der er det en butikk som selger frosne torskefileter  i løs vekt. De kommer fra Grimsby så det er jo fra Norskehavet. De har også Ikea-syltetøy som ikke er så kjempesøtt som syltetøyet her.

Må bare innrømme at jeg har spist en stor potet h og drikke te.er dag. Det er "nypotet fra Kypros" esse, og den er svinaktig god. Nå skal jeg kjøpe små poteter.

Ble mye matprat det her.

Blir spennende å se vektlista neste uke og hva vi har oppnådd i 300 grams kampanjen vår.

Nå skal jeg ut på balkongen i sola og strikke og drikke te.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å se det programmet, Toam. Ser at programmet fikk kritikk i Aftenposten idag, men fikk ikke lest artikkelen da det var en +sak.

Mayh, så fint du har fått kjøpt deg sunne matvarer.  Then you are good to go.

Alv, godt nyttår til deg også. Enig, det er fint med nye, blanke ark.

God helg alle! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har trenings-Sofia på SVT1. Jeg har bare det og NRK1 på TV. Skal se på mandag. Ellers så bruker jeg treningsstrikk for øyeblikket men det er greit med litt variasjon.

Regnværsdag i dag så det ble strikke- og lesedag. Var en rask tur ut på en halvtime for å kjøpe meg et surdeigsbrød på bakeriet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det er snakk om 300 gram i uka og alle har hevet seg på trenden med grønnsaker og vann håper vi vel alle at det skal bli slik, ihvertfall gjør vi et forsøk og da blir det litt over 1 kilo i mnd. Hvis vi er flinke. 5 kilo ned før påske er jo en ønskedrøm og måtte det bare bli slik for oss alle.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag i inn og utland 😊

Hvor finner jeg trening med Sofia? Det vil jeg prøve. Kanskje stramme opp slappe muskler...Strikk hjelper også, Mayh. 

Vekt i dag er 81,8 og ned 0,3. Kjenner at litt lysere dager gir  pågangsmot og guts til å gjøre en innsats for helsa mi .   Ønsker dere fine dager 🌷

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alv skrev:

God formiddag i inn og utland 😊

Hvor finner jeg trening med Sofia? Det vil jeg prøve. Kanskje stramme opp slappe muskler...Strikk hjelper også, Mayh.

 

Du finner de Sofia på NRK2 (TV) flere ganger. I morgen, onsdag første gang kl 8:45 og reprise kl 11:00.  I NRK appen finner du det under kategorien  Kropp og Helse,  

  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å finne forumet for meg nå. Var greit på forrige tråd når jeg fikk melding på mail når noen hadde skrevet.

Nå har jeg ringt og fått hjelp, så her er det ned til 95,6. Minus 0,2

Det er -2cm i Livvidde siden jul så det går i rykk og napp nå. 

Fortsetter som jeg har gjort og har fokus på å spise mindre enn jeg bruker..

Ha ei god uke, prøver å huske hver tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hei til alle 😊 

Måtte bare sende inn vekta prompte før jeg skrev videre. Grattis med nedganger til dere som har meldt inn. 

Nå er vi i god gang. Og vi må minne hverandre på at ned er ned. 0.2 kg pr uke blir over 10 kilo på et år! 

Når du skrev om livvidden, Mia, så blir jeg påminnet om at jeg enda ikke har fått målt meg. 

Jeg er i litt nyttårsforsett-modus. Jeg tenker gjerne på denne årstid hva jeg har lyst til at det nye året skal bestå mer av. I år har jeg gitt meg selv følgende utfordring: lese 52 bøker. Jeg var en lesehest da jeg var yngre, men nå blir det heller scrolling og serier som tar den tiden. Men bøker gir jo så mye, på et annet plan. Selvom antallet tilsvarer 1 bok pr uke, så kommer det nok til å gå i rykke og napp. Innimellom mer pr uke, andre ganger null. Er jo også stor forskjell på antall sider. Og jeg kommer ikke til å velge smale bøker pga utfordeingen, hehe.

Har dere noen (nye) mål for året? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt U51 U1 U2 U3  +/- Totalt
 Mopsen/ALV          85,0       81,5       82,5       82,1       81,8 -0,3 -   3,2
 Andmor          91,1       89,5       91,4       90,2       89,9 -0,3 -   1,2
 M55          94,0       90,0       90,0       91,0       91,5   0,5 -   2,5
 Mayo          97,1       93,0       94,7       94,2       94,0 -0,2 -   3,1
 Mia        105,0       95,7       96,4       95,8       95,6 -0,2 -   9,4
 Selbujenta          92,0       85,6         88,2       88,1 -0,1 -   3,9
 Smaller          86,0       81,3       81,4       80,3       80,8   0,5 -   5,2
 Toam          95,0       92,2       93,7       92,9       92,0 -0,9 -   3,0
 Tonio        114,6     108,4     110,0     109,6     109,0 -0,6 -   5,6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har gått ned denne uken.  Bra jobba.🙂

Nå er jeg nede igjen på samme vekt som før jul, Nå starter jobben med å Fortsette nedgangen. 10 kg før 1. august er målet . Første delmål blir da 5 kg før 1. april.  Kanskje det blir bunad 17. mai i år. 

Må spise mer gulrøtter og drikke mer vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott alle sammen. Jeg vil endre mitt mål til 89,9 til 15.juni. det er 5 kg. Kjenner at hodet skal følge med og det er rart å være nesten 10kg mindre enn for 5 mnd siden. Blir så overrasket hvor lett det er å bøye seg  reise seg og å se en mindre kropp i speilet.  Dette skal forstås og jeg vil derfor bare ikke tenke på mye på kiloene, men heller fokusere på at det daglige inntaket skal være mindre enn jeg trenger. Så ser jeg jo at det nytter. Nå har jeg drukket nesten 2 liter hver dag den siste uka og det gjør godt. Har 300gram mindre på vekta idag. 

Da fortsetter vi som vi gjør. Dette går bra...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du er inne på noe vesentlig, Mia. Selvom vi jobber for vekt-tap, så er det ikke det å sette et tall som er jobben, men det som skjer i det daglige. Spørre seg selv: hva kan jeg gjøre som er bra for kroppen min idag? Når jeg spør sånn, så begynner jeg å tenke på sunne ting, og har fokuset den veien istedet for å fokusere på alt som jeg skal spise mindre av.  Velger vi gode ting, så skjer det noe på sikt. 

10 kilo! - det er mye!! Jeg kommer etter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Det samme her Toam. Ikke godtesug men kakesug og i går greide jeg ikke å stå imot. Det ble to skiver sitronformkake som jeg var så dum å kjøpe, dele opp i skiver og fryse ned. Og mia-53, jeg kan ikke akkurat skylde på været slik som dere hjemme for her var det 23 grader i går og strålende sol. Heldigvis ingen bevegelse på vekta i morges.

Det har vært lyst i 2 1/2 time allerede så nå får jeg ut å gå. Savner at det ikke er treningsrom på dette hotellet. Har vært og spurt på et annet hotell om å få benytte treningsrommet mot betaling, men nei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...