Gå til innhold

Hjertesukk fra en som trenger å gå ned 30+


Gjest silda

Anbefalte innlegg

Gjest tonton
Da er det mye bedre å gå saktere ned i vekt' date=' slik som vi gjør, og FORBLI der!!

ÅÅÅ, jeg er så glad for at jeg endelig har funnet den rette motivasjonen, har prøvd maaange ganger, men nå VIL jeg gå ned i vekt av heeele mitt hjerte!

Jeg gir meg rett og slett ikke før!! ...sier jeg som har en god dag i dag...

 

Et lite kick i rompa, kom dere ut av sofaen i dag og! :)

 

Sneiks[/quote']

 

 

Kjempesupert, slankelinda!! Dette klarer du!

Tror tingen er å bare bli her inne, selv etter at den første fascinasjonen er over. Vi må bare holde oss på nett og ikke miste kontakten, for da har det lett for å glippe for meg iallfall. Jeg tenkte jeg skulle vente litt med neste GR-kurs og prøve hvordan det er å bare være i vektklubben, men hvis jeg begynner å la det gå tid mellom hver gang jeg logger meg inn tror jeg det er fare på ferde. Jeg må bare innse at dette er litt sånn som med AA, at vi trenger hverandre for å holde koken og at ingen kan gjøre det på egenhånd.

 

Kjempeglad for at du er her inne - stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar
Gjest Friskus_jenta

... ene dagen er alt topp, motivasjonen kunne ikke vært bedre, mens neste dag har jeg bare lyst til å gi opp alt sammen! Det er egentlig litt rart å tenke på... Den ene dagen ser jeg, og det kjennes på hele kroppen, at jeg har gått ned i vekt, men neste dag føler jeg meg så stor som aldri før... rart egentlig, i alle fall når man neste dag veier seg og har gått NED enda mer... :)

 

Må bare fortelle dere en morsom liten sak:

 

En sånn dag, som nevnt over, hadde jeg her om dagen, må innrømme at jeg synes litt synd på meg selv... hehe

Gubben skulle på fest, og fikk grei beskjed om å ta med seg restene av sjokoladen som var igjen etter noe besøk vi hadde hatt i helgen ( Ps: jeg hadde IKKE spist av den da... *flink* ) Men jeg var livredd for at jeg denne kvelden skulle falle for fristelsen hvis jeg ble alene noen timer... Heldigvis tok han sjokoladen med seg, hadde gitt den til en hund sa han... he he (hadde sikkert spist litt sjøl og...:) )

MEN; poenget er at jeg klarte å la være å dytte i meg den chipsskålen som sto igjen i skapet, som jeg heeelt hadde glemt... utrolig hva man finner når man snoker i skapene...

Men; jeg klarte å LA VÆRE å spise DEN også...!! *klappe meg selv på skulderen*

 

I morgen er det veiedag, krysser fingre...

 

Lykke til alle som har veiedag i dag eller i morgen...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

I dag gikk jeg gjennom kleskapet mitt og fant masse klær... visste ikke at jeg hadde så mye jeg..:)

 

Fant følgende:

1 Klær som var ALT for store ( de skal jeg ALDRI ta på mer!!!)

2 Klær som passer perfekt nå, fikk de på meg for en mnd siden, men nå

"henger" de mye finere...

3 Klær som fremdeles var noe for " knappe", og noe som var enda mer

"knappe"

 

Jippi, kom i Lewis buksa!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Det var godt gjort å la snopen være, selv om du var fysen :) Flink jente! Så gøy at du har hatt en tur i klesskapet og flott at du kom inn i Lewisbuksa, slikt hjelper virkelig på humøret! Jeg har ikke forsøkt ennå, har gått ned for lite til det.. men yndlingsbuksa mi "henger" som du sier, bare at det nærmer seg mindre pent. To kg til så skal jeg også ransake klesskapet. Jeg har hatt spysyke i pinsen OG jeg har ikke fått i meg anbefalt kaloriinntak, men jeg har ligget på et gjennomsnitt for uka på 1425 og det er framgang. Synd alt jeg puttet inn i helga kom ut igjen og at jeg har vært slapp slik at det ikke har blitt trim. I dag derimot skal jeg få satt opp treningsopplegg og altså sanke noen poeng. Veiedag i morgen.....ingen forventninger men vi får se. Ha en flott dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hatt veiedag i dag. Er egentleg litt sur i dag. For eg har gått ned kun 200 gram! Eg har no holdt på i ca. 2 månader sjølv(før eg fann dere), og har vel gått ned totalt ca. 5-6 kilo(kanskje meir - for det tok litt tid før eg turde å veie meg). Men det går no så seint. Enkelte veker går litt lettare. Men skal ikkje gi opp da.

I dag blir det fjelltur! Og så skal eg vere flinkare til å spise fleire småmåltid.

Belte på buksa sitter uten å stramme da, det er no kjekt og det fekk eg ikkje på meg for 2 veker sidan! Så noko skjer no da. Veiedager var jammen ikkje kjekt. Det er første veiedag her inne også, men kjem sterkare til neste mandag - håper eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Eg har hatt veiedag i dag. Er egentleg litt sur i dag. For eg har gått ned kun 200 gram! Eg har no holdt på i ca. 2 månader sjølv(før eg fann dere)' date=' og har vel gått ned totalt ca. 5-6 kilo(kanskje meir - for det tok litt tid før eg turde å veie meg). Men det går no så seint. Enkelte veker går litt lettare. Men skal ikkje gi opp da.

I dag blir det fjelltur! Og så skal eg vere flinkare til å spise fleire småmåltid.

Belte på buksa sitter uten å stramme da, det er no kjekt og det fekk eg ikkje på meg for 2 veker sidan! Så noko skjer no da. Veiedager var jammen ikkje kjekt. Det er første veiedag her inne også, men kjem sterkare til neste mandag - håper eg.[/quote']

 

Dette går veien det ser du:) du merker resultater. det er blitt meg fortalt om at vekta ikke gir de store utslagene kan målene ha blitt mindre, noe beltet på buksa di bekrefter. Ser ut som den der vekta ikke vil det samme som oss hele tiden, men vi gir ikke opp for det... og du..200gr er nedgang. Det går riktig vei! Flere måltider er viktig, det der skal jeg også. Og drikk masse vann. Ha en flott fjelltur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Kjære Madge!

 

Det går rette veien, tenker det går bedre snart. Fjellturen hjelper nok godt på den også. Jeg har selv gått meg en 1,5 timers lang tur (kuppert terreng), og det er bare helt herlig å komme seg ut i naturen... i alle fall siden jeg her hos meg har en fantastisk flott dag... 200 gram er ikke til å kimse av, bare pass godt på å få i deg MASSE vann ( helst opp til 2,5 l til dagen) Da tenker jeg at du vil gå nedover... Jeg drikker over 2,5 l hver dag. I starten følte jeg at jeg ikke gjorde annet enn å sutte på den vannflaska mi, men nå er jeg blitt mer vant til det, og tenker ikke noe særlig over det lenger... :)

 

I dag blir det nok en prøvelse på meg. Skal i selskap, og jeg skal jammen sørge for at jeg er god og mett når jeg ankommer selskapet ja, slik at jeg ikke sluker hele kakebordet... :)

Hvorfor har "alle" i slekta rundt meg bursdager akkurat nå når jeg har begynt et nytt og bedre liv!!!!!??!!!??? SKIKKELIG IRRITERENDE EGENTLIG! Synes godt de kunne hoppe over bursdagene sine i år... he he

 

Snart er det min tur også! Ikke lenge til jeg blir "oldies" jeg også... MEN da skal jeg skeie litt ut, til og med med KAKE!! Derfor jeg prøver å være så flink nå framover...

 

Ha en aldeles strålende dag alle dere flinke, stanhaftige, motiverende, og "snart-slanke" jenter...! :) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig glad eg fant dere!! Takk Trucker og slankelinda! Godt med oppmuntring! Og det var veldig deilig med fjelltur. Det vart 5 trimpoeng i eit jafs. Så no er eg klar til å jobbe vidare. Ha ein god dag allesaman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Så flink du er Madge! Og husk at all nedgang er nedgang, som noen andre sa...

 

Det er ikke alltid lett når man føler at man "stopper opp", jeg gruer meg til disse beryktede platåene man snakker om, når kroppen "kjenner igjen" en vekt man har vært på før og har vanskelig for å komme seg videre nedover. Men jeg tror det er viktig for oss alle å ikke se på det som slanking men en livsstilendring. Jeg merker det på meg selv, at jeg tenker - søren heller, en hel ukes anstrengelse og bare f eks 400 gram ned. Men poenget er at vi skal venne oss til denne måten å spise på - den skal ikke innebære noen anstrengelse! Den skal bli normalen. Og hvis det ikke føles normalt etter noen uker er noe feil. Da kan det hende kaloriinntaket er for lavt eller for høyt eller noe.

 

Stå på du! Høres ut som du er glad i friluft og trim, og det er en sikker vei til suksess! Lykke til!

 

Klem fra tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

....and the winner is.... 500 gram denne uka!

 

Veldig fornøyd med det egentlig, for det er helt "etter boka". Jeg har holdt meg på ganske nøyaktig 1900 kcal hele uka, og jeg er glad for å se at det ikke gjør at jeg legger på meg iallfall! Jeg har ligget litt under tidligere og egentlig ikke stolt på forbrenninga mi nok til å tørre å spise kvoten min. Men nå vet jeg at det går helt fint, 0,5 kg pr uke er et helt ypperlig tempo. Jeg har gått inn tilsammen 15 cm og jammen har ikke livet krympa med 3 cm tilsammen gitt! Trimpoeng fikk jeg 13 av denne uka, ganske fornøyd med det. Tror ikke jeg får til så mange fler enn det for øyeblikket.

 

Denne nedgangen vil si at jeg har nådd mitt første delmål! Jeg har passert 95 kg på vei nedover (begynte på 99 og er nå på 94,8) og skal kjøpe meg olabukse!! Jiiipii.

 

Trucker: god bedring!!! Mannen min er i samma suppa nå, hvit som et laken og innhul som en sveitserost. Stakkars mann. Glad du er bedre!!

 

Slankelinda: Ha en hyggelig fest!! God plan å være mett når du kommer.

 

Ha en god kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta
....and the winner is.... 500 gram denne uka!

 

Veldig fornøyd med det egentlig' date=' for det er helt "etter boka". Jeg har holdt meg på ganske nøyaktig 1900 kcal hele uka, og jeg er glad for å se at det ikke gjør at jeg legger på meg iallfall! Jeg har ligget litt under tidligere og egentlig ikke stolt på forbrenninga mi nok til å tørre å spise kvoten min. Men nå vet jeg at det går helt fint, 0,5 kg pr uke er et helt ypperlig tempo. Jeg har gått inn tilsammen 15 cm og jammen har ikke livet krympa med 3 cm tilsammen gitt! Trimpoeng fikk jeg 13 av denne uka, ganske fornøyd med det. Tror ikke jeg får til så mange fler enn det for øyeblikket.

 

Denne nedgangen vil si at jeg har nådd mitt første delmål! Jeg har passert 95 kg på vei nedover (begynte på 99 og er nå på 94,8) og skal kjøpe meg olabukse!! Jiiipii.

 

Trucker: god bedring!!! Mannen min er i samma suppa nå, hvit som et laken og innhul som en sveitserost. Stakkars mann. Glad du er bedre!!

 

Slankelinda: Ha en hyggelig fest!! God plan å være mett når du kommer.

 

Ha en god kveld alle sammen![/quote']

 

JA! Klarte meg i selskapet, drakk bare kaffe... :) Men GUD så lyst jeg egentlig hadde på den sjokoladekaka! Det sto og ropte på meg på bordet, men nei; ikke denne jenta nei!! Ps; var RETT FØR jeg ikke klarte å motstå da... he he. Motivasjonen er heldigvis bra, men "DYRET" er etter meg heeele tiden...

 

Tonton: gratulerer med en halv kilo! KJEMPEFLOTT! :)

Perfekt tempo for nedgang også...

 

Ha en fin kveld videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

HURRA for dere! Fjellturer, selskap, og vektnedgang. Det er såååå bra! får skryte litt av meg jeg da, he he.... jeg tok med den vonde magen min og gikk på treningsenteret i dag. Fikk laget et program av instruktør og mitt resultat i dag var 20 min på slik innesykkel med varierende motstand og deretter 40 min styrketrening. Det svir både her og der og det skal det jammen fortsette å gjøre! I morgen er det veiedag og all nedgang er nedgang så her er det bare å håpe:) Ha en nydelig kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha nådd delmålet ditt tonton! Du må ha komt inn i ein god vane du med måltid og kaloritelling, når du klarer å ligge jamt rundt 1900.

 

Slankelinda- det høres ut som du har komt godt i gang med å temme DYRET. Lykke til med veging i morga slankelinda og trucker! Og dere andre som har veiedag i morgo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta
HURRA for dere! Fjellturer' date=' selskap, og vektnedgang. Det er såååå bra! får skryte litt av meg jeg da, he he.... jeg tok med den vonde magen min og gikk på treningsenteret i dag. Fikk laget et program av instruktør og mitt resultat i dag var 20 min på slik innesykkel med varierende motstand og deretter 40 min styrketrening. Det svir både her og der og det skal det jammen fortsette å gjøre! I morgen er det veiedag og all nedgang er nedgang så her er det bare å håpe:) Ha en nydelig kveld[/quote']

 

så BRA at du er på bedringens vei! Da er det bare å fortsette å være flink...

 

Ja, er det ikke deilig med litt gangsperr...? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

 

Slankelinda- det høres ut som du har komt godt i gang med å temme DYRET.

 

Ja, jeg gir meg ikke såå lett!! (tror jeg...:) )

 

Må bare få takke alle sammen for en fabelaktig støtte her inne.

HVA skulle jeg gjort uten dere...? Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton
Må bare få takke alle sammen for en fabelaktig støtte her inne.

HVA skulle jeg gjort uten dere...? Hmm...

 

Hjertens enig!!!

 

Jeg vurderer faktisk å ikke melde meg på kurs med en gang når dette er ferdig, om noen uker. Tror jeg skal holde meg til Vektklubben i åtte uker (varigheten av ett kurs) og så melde meg på nytt igjen. Dermed har jeg et mål i horisonten og jeg sparer 1500 kr. Og det er jo stort sett bare kaloritellingen jeg bruker fra kurset uansett, og det har vi jo nå tilgang til.

 

Og dere er jo helt enestående å ha som motivasjon og støtte!!

 

Slankelinda: Way to go!! Det var imponerende. *bøyer meg i støvet*

 

Trucker: Kjempesupert med trening! Det er jo deilig å svette litt skikkelig iblant også, selv om jeg vanligvis bekjenner meg til de mer seige treningsformene. Men det er jo flott at du trener styrketrening!! Da bygger du muskler som hjelper deg å brenne fett.

 

Madge: Ja, nå har jeg kommet inn i et bra mønster. Det er bare å huske å spise ofte nok. Feilen når man jobber blir ofte at lunsjen ikke kommer før kl 12. Da har jeg vært sulten i over to timer allerede. Nå spiser jeg frokost ca 0730, lunsj kl 1100, lunsj nr 2 (mellommåltid) kl 1430 og middag kl 1730. Kveldsmat før jeg legger meg. Ellers tre glass melk, tre frukter, en del salat og andre grønnsaker til div måltider, samt de to kosemerkene til kvelds, i form av mørk sjokolade. Og simsalabim! En god og næringsrikk diett man blir mett og lett av....

Bare spør hvis du vil ha tips til mat og trening! Lykke til!!! Gleder meg til å holde følge med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan jenter.

Her er det ein mild fin dag. Eg starta litt seinare på jobb i dag og starta dagen med ein fin stavgang tur. Deilig! Eg har no notert meg rutina di tonton. Eg har ein tendens til å få for lite kalorier på en dag. Så no skal eg planlegge denne dagen, med klokkeslett og mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

1,6 kilo siden forrige tirsdag...??!!??

 

Legger inn målene på "tirsdagsklubben"...

Nesten litt skummelt; jeg måtte gå opp på vekten flere ganger, for jeg trodde ikke det var sant...! Nesten så jeg ble litt "skuffet" med en gang, for jeg tenkte at dette går jo ALT for fort!!

 

Men NÅ er jeg bare KJEMPEGLAD! Føler jeg virkelig fikk igjen for alle de prøvelsene jeg har måttet gjennom siste uken... Dette TRENGTE jeg virkelig!!

JIPPI

 

Er det dette som kalles vektslepp? Har lest at noen snakker om det her inne... ???

 

Ha en fantastisk dag alle superflinke jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Wow, Slankelinda! Nå blir det snart Slanke Linda!!! ;-)

 

Det var imponerende! Jeg hadde en sånn uke sist uke, det føles jo utrolig deilig, særlig når man vet at man har gjort seg fortjent til det og ikke bare sulta seg. Det er godt det ikke er sånn hver uke, da hadde det gått for fort, men en gang i blant er det jo helt fantastisk å se en sånn nedgang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Så flinke dere er, jeg har gått opp denne uken jeg. 800 gr. men det har sikkert sine årsaker. Skal prøve å få inn nok kcl denne uka, men har begynnt dårlig. Vel motivasjonen er tilstede. Jeg henger med dere og jubler for flotte resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer slankelinda, veldig godt gjort!! Trucker du imponerer meg med stå på humøret, sjølv om du har hatt ein liten opptur på vekta. Det blir mange gode tirsdager framover så lenge DU er motivert!!! Hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Det gjør ikke noe, trucker!! Det er sikkert mange ting som spiller inn. Var ikke du nettopp syk også da? Da er jo alt litt ustabilt. Blir nok bra når du kommer inn i tralten igjen! Det viktigste er at du holder deg på banen og ikke gir opp!

 

Stå på, din flinking! Du klarer dette også du!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har eg prøvd tontons rutine. Og har spist ca. 1500 kalorier, og no er eg så mett. Synst eg har spist i heile dag eg, men no har eg spist masse salat til da.

 

Når eg ser på dagsrapportane fra veka som gjekk har eg variert fra 1000 kalorier (og under) til 1900 (det var med kosemerka). Så no er eg spent korleis det blir til mandag viss eg får til dette, med å heve kcal inntaket litt meir fast.

 

På sidene her om kost så anbefaler dei at der er ein differanse på 500 til 800 kalorier mellom forbruk og inntak. Derfor for oss med eindel meir kilo, skulle det bli 1900 kalorier ca. + litt individuelle forskjeller. Men er det nokon som veit kor mange kalorier ein bruker normalt, altså personer som ligg på trivselvekt, som ikkje skal slanke seg(er det 2100 til 2400, sidan dei som berre har litt for masse skal spise 1600 kcal eller?). Veit det er langt dit altså vektmessig, var berre nyskjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

 

På sidene her om kost så anbefaler dei at der er ein differanse på 500 til 800 kalorier mellom forbruk og inntak. Derfor for oss med eindel meir kilo' date=' skulle det bli 1900 kalorier ca. + litt individuelle forskjeller. Men er det nokon som veit kor mange kalorier ein bruker normalt, altså personer som ligg på trivselvekt, som ikkje skal slanke seg(er det 2100 til 2400, sidan dei som berre har litt for masse skal spise 1600 kcal eller?). Veit det er langt dit altså vektmessig, var berre nyskjerrig.[/quote']

 

Vet ikke helt hvordan man regner dette på grete roede, men min veileder i herbalife har regnet ut at jeg forbrenner ca 2100-2300 kcal per dag. Vet ikke om det er individuelle forskjeller i forhold til alder, høyde og vekt...og evt aktivitetsnivå... virker jo logisk, men...

Noen som kan formelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton
I dag har eg prøvd tontons rutine. Og har spist ca. 1500 kalorier' date=' og no er eg så mett. Synst eg har spist i heile dag eg, men no har eg spist masse salat til da.

 

Når eg ser på dagsrapportane fra veka som gjekk har eg variert fra 1000 kalorier (og under) til 1900 (det var med kosemerka). Så no er eg spent korleis det blir til mandag viss eg får til dette, med å heve kcal inntaket litt meir fast.

 

På sidene her om kost så anbefaler dei at der er ein differanse på 500 til 800 kalorier mellom forbruk og inntak. Derfor for oss med eindel meir kilo, skulle det bli 1900 kalorier ca. + litt individuelle forskjeller. Men er det nokon som veit kor mange kalorier ein bruker normalt, altså personer som ligg på trivselvekt, som ikkje skal slanke seg(er det 2100 til 2400, sidan dei som berre har litt for masse skal spise 1600 kcal eller?). Veit det er langt dit altså vektmessig, var berre nyskjerrig.[/quote']

 

Hømmmmm...sannelig om jeg vet!

Men jeg vil vel gå ut ifra at det er sannsynlig. Nå veier jeg ca 95 kg og ligger på slankemeny 3, med 1900 kcal. det vil si at mitt energiforbruk ligger på ca 2500-2750, avhengig av fysisk aktivitet. ettersom jeg spiser litt mindre går jeg altså ned i vekt, sakte men sikkert, mens kroppen min ikke setter seg på sparebluss. Hvis jeg (når jeg!!) går ned til en mer normal str vil også energibehovet mitt gå ned og jeg vil nok komme ned på et lavere nivå, men jeg vil vel tro at når jeg kommer til "hold vekten"-fasen vil inntaket mitt ligge litt høyere enn idag tross alt. Du kan jo prøve deg frem i energi-forbruks-skjemaet som ligger i "min forside"...tror jeg. Da kan du prøve mange forskjellige vekter og se hvor veien går hen i fremtiden...

 

Kjempeflott at du klarer å spise mer!! Det er veien til suksess. Og tro meg, det er bare noen få dager du føler at du må dytte i deg maten. Etterhvert blir du skrubbsulten etter bare et par timer! Deilig følelse. Og det er også deilig å spise moderat og ikke bli sprekkmett. Det er jo kort tid til neste måltid!

 

Ha en god kveld

Klem

tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...