Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Gjest femalia

Utrolig hvor kjedelig det blir i huset når det bare er bebis og meg igjen her!

Nesten ikke til å holde ut, faktisk.

Hadde tenkt oss på besøk hos noen venner, men alle har tilsynelatende reist vekk for påska, så her sitter vi...

Men, deilig å slappe av også, så skal ikke klage!

 

Gikk på vekta igjen idag, og den viste 96,2 kilo. Det vil si opp 300 gram fra beste resultat sist mnd, men ikke urovekkende mye opp tatt i betraktning at jeg har spist utrolig labert før familien reiste vekk.

Nå er jeg veldig forsiktig siden jeg er alene hjemme, her er det sunne måltider og sunnere mellommåltider, og dagens store høydepunkt blir en salat med svinekjøtt og avokado, etter ekte GR-prinsipp. Dessert blir en fruktsalat, laget av eple, pære, appelsin, kiwi og en halv banen. Topper det hele med litt topping, det er ikke SÅ mye kalorier i den, og gjør fruktsalaten veeeeldig god.

 

Takk for koselige ord, Rina! Hvordan går det med deg, forresten? Må inn på sidene "dine" og kikke etterpå! :-)

Du har nok rett i at røyking ikke gjør slank, men i min venninnes tilfelle tror jeg hun røyker for å kompensere lite mat. Hun røyker altså i stedet for å spise.

Bakte rundstykker til frokost da hun var her, og da spiste hun faktisk et par små og TO egg, det er det meste jeg noensinne har sett henne spise. Men, hun har flott kropp, det skal hun ha!

 

Jeg har lest til øynene mine har blitt både store og såre, ikke pensum, men om NOKA-dietten. Får vann i munnen når jeg ser hvor mye enkelte har gått ned.

Lurer på om jeg skal forsøke den fram til konfirmasjonen, bare for å tvinge kroppen ned.

Har så INDERLIG lyst til å komme meg ned under 90 kilo før sommeren, og aller helst skulle det jo skjedd for lenge siden. MEN, vi får se - det er vel like lurt å holde seg til en sunn GR-diett, da får man tross alt i seg mat, imotsetning til disse shakene.

Noen som har smakt dem, forresten? Smaker de helt pyton?

 

Min lille solstråle har forresten greid å sette seg opp alene, for første gang! Her går utviklingen framover i lynende fart. Hun krabber litt, men ikke helt, men åler seg bortover gulvet i rekordfart, så hun kommer seg dit hun vil.

Også har første tannen kommet, men det har jeg kanskje nevnt før? Tiden går så ufattelig fort, før jeg vet ordet av det er hun konfirmant hun her også! Bare tenk at min eldste datter blir 15 år til sommeren, det er helt sprøtt. Når ble jeg så gammel, liksom?!? Hallo, jeg er jo sååååå ung fortsatt, jeg kan da umulig ha et barn som snart er voksen?? Wæææ! ;-)

 

HUff, gleder meg til påsken er over og treningsstudio åpner igjen. Det har utrolig nok SNØDD her i natt, så noen koselig trilletur i vårværet er AVLYST, makan til drittvær og elendig vårstemning! Urck.

Jeg skal igang med treningen straks over påske, men skal satse på å trene mest egentrening i hallen med vekter. Tror disse steppuls-timene blir litt for harde for meg, jeg får utrolig vondt i hodet etter timene. Sikkert min elendige kondis som er årsak, heheh!

 

 

jaja, jeg får vel bare ta tyren ved hornene og sette meg ned med OPPGAVEN, argh. Slipper liksom ikke unna den nå som jeg er her alene, huset er nåvasket og ingen mat skal forberedes eller noen skal komme på besøk.. En skikkelig alenepåske, foreløpig altså. Men, i morgen skal vi på middag til en venninne, da blir det lammestek, nam-nam!

Lørdag kommer moren min hjem igjen fra barselsbesøk i Tigerstaden, og søndag kommer resten av gjengen her, så jeg tror jeg skal nyte stillheten enn så lenge.

 

Håper alle har en flott påske, nå kom jaggu solen frem her også - så da blir det kanskje trilletur allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar

Hei femilia:) Takk for koselig meld på min "side" ;) hvordan jeg klarer å få 5,7 poeng på en dag? Jo når man deler det opp så går det bare bra. Først ut å gå tur, senere på dagen kondisjonstrening på elipsemaskinen også styrketrening etter det. Også må du ikke glemme at noen fordeler har det å være over 100 trimpoengene kommer fortere;) Så aldri så gæli osv. Har nok blitt litt bitt av treningsbasillen. Er kjempe rastløs idag som jeg egentlig hadde bestemt meg for å ha treningsfri. Så har allerede vært ute en tur i det møkka været å fått 2 trimpoeng. Men syntes dette er altfor lite pluss at jeg er rastløs så det holder, så blir nok en tur til på meg idag. Denne gangen med pulsklokke. Fikk den ikke til å funke før idag, men nå funker den. Jeg har prøv det meste av pulver-kur og Noka er faktisk den beste på smak. De har også noen bar som ikke er så ille. Skjønner at du vil fort ned i vekt så, men du vet jo hva som er best på sikt, men for en kortere periode som det jo vil være til vi er i mai er det sikkert ikke noe problem, men dette finner du ut av. At du ikke har gått opp mer en 300 gram viser jo at du egentlig kanskje ligger under det du skal til daglig. Jeg har gått på kurs tidligere, men ikke nå. Jeg skal i utgangspunktet ligge på 1900 kalorier, men ikke alltid like lett å få i seg det så ligger på ca 1600. Men nå som jeg har trent såpass mye har jeg bestrebet meg for å komme opp ihvertfall 1900 kalorier. Burde kanskje spist mer også, men det får jo være måte på;) Ha en fortsatt fin påske, så tastes vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Gikk på vekta igjen i dag, og i dag viste den 97,0!

Altså opp 1,1 kilo siste uka, og det er bare til å døøøøøøøøøøøøø av, for å si det mildt. Men, jeg har neppe spist så mye at alt det der er fett, veide jo "bare" 96,2 i går, så det er nok væskebalansen i kroppen som er litt ute og kjøre.

Skal drikke masse vann i dag og spise det jeg har lyst på, IKKE godis, og se om det bedrer seg til over helgen.

Merker det at jeg merkelig nok ikke går ned når jeg er flink, men heller ikke går opp når jeg skeier ut. Kroppen har nok veldig lyst til å stabilisere seg på det her vektnivået, men det kan den bare GLEMME! Aldri i livet, jeg skal ned i vekt!

 

Takk for hyggelig svar, Rina. Du er sprek som trener så mange ganger om dagen som du gjør, jeg har ikke energi til det, jeg. Skal som sagt i gang med vekttrening igjen til uka, samt at det nok blir en spinningtime eller to pr uke, men jeg skal slutte med å trene 5-6 ganger pr uke, det greier jeg uansett ikke holde ved like når jeg er tilbake i arbeid igjen.

 

Da jeg var hos legen på mandag, beklaget jeg slappheten min, og det virker som om han tar meg på alvor. Jeg har et ørlite håp om at han sykemelder meg i 50% etter at permisjonen min er over i midten av mai, slik at jeg slipper å starte for fullt med én gang. Tviler på at det kommer til å gå bra i såfall, men det vil jo vise seg...

Jeg holder ut til kl. 22 om kveldene nå, i motsetning til for et par uker siden, hvor jeg la meg kl. 2030... Det er litt vel tidlig for et utpreget B-menneske som meg, altså! Og det var forsåvidt legen veldig enig i...

Men, vi får se - er jeg i form skal jeg selvsagt ikke sykemeldes, og håpet er jo at energien kommer strømmende tilbake utover våren!

 

I ettermiddag skal bebis og jeg på langtur til en venninne som bor en times kjøring unna. Hun skal servere lammesteik, og jeg må bare innrømme at jeg gleder meg. Håper turen går greit, lille bebis syns IKKE det er morsomt å kjøre bil, så det kan bli en liten prøvelse med to timers biltur med bare oss to. Går mye greiere å kjøre når de andre i familien er med, da har hun noen som kan underholde seg.... Men, men - det går vel helst bra. *krysser fingrene*

 

I går reiste min lille solstråle seg opp for aller første gang, og sto oppreist! hun strålte av glede, gliset gikk helt rundt. Hun syns tydeligvis det var veldig morsomt, og var meget fornøyd med egen innsats.

 

Ellers så snør det stadig vekk her, nesten ikke til å tro! Og jeg som plantet ut stemorsblomster for tre dager siden, nå er de garantert steindøde etter frosten..!

At det går ann, først er det vår i et par-tre uker, også *PANG* blir det massevis av snø igjen. Hvorfor i alle dager må vi få mere snø nå?? argh!

Naboene mine er natere på å måke snø, selv den minste lille millimeter blir måket vekk, og i dag startet de med snømåkingen kl 0830 - på langfredag!

Da han endelig var ferdig å måke og gikk inn, så kom madammen ut for å røyke -og kostet hele innkjørselen!! Hallo, koste nå? Det snør fortsatt, for pokker - og det kommer garantert til å bli mer snø om 5 min. Hva i alle dager er vitsen med å KOSTE innkjørselen da?

Innkjørselen deres er umiddelbart utenfor soveromsvinduet vårt, så vi hører altfor godt alt de foretar seg.... jaja, finnes vel verre ting her i verden..

 

Men, nok syting, nå er det mattid! YEAH! Vi snakkes, folkens!

 

 

PS: Rina; da du gikk på Noka, gikk du ned noe særlig da? Og spiste du kun Noka eller spiste du enkelte måltider? Hvor lenge gikk du på dietten? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei femilia:) Jeg gikk bare en par uker på Noka dietten men gikk vel ned ca 5 kilo på den tida. Når du blander ut pulveret i skummetmelg smaker det nesten som milkshake. Den løser seg lett opp i motsetning til cambridge kuren. Husker ikke hvordan nutriletten er på det området. Jeg er egentlig ikke glad i jordbær smak på sånn pulver- kurer men her smakte alle like bra egentlig. Så her er det bare å prøve seg fram etter hva du liker av milkshake. Håper du går ned du har tenkt da, å ikke glem å øke mengde med mat sakte etterhvert som du har tenkt deg over på ett normalt kosthold, ellers fyker alt rett på igjen. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Trodde våren hadde kommet for godt her, jeg nå. Men så feil kan man ta, gitt. Nå ligger det hele 10 cm med snø på bakken og brøytebilen kommer sannsynligvis hvert øyeblikk og lager en fin-fin brøytekant som jeg kan kose meg med senere.... *sukk*

Nei, her ønsker vi oss sol og varme, det er sikkert! Så mye som mulig, så raskt som råd! La snøen smelte vekk slik at vi kan trille lange, koselige turer i deilig vårvær!

 

Spennende å høre om Noka-dietten din, Rina. Jeg kunne godt ha tenkt meg å forsøkt, for i dag veide jeg intet mindre enn 97,8 kilo! Det vil si 800 gram opp fra i går og 1,6 kilo opp siden i forrigårs..! Nesten utrolig at det går ann. Men, i går var vi på middagsbesøk hos en venninne, det ble ikke lammesteik men svinesteik (sunnere, i det minste!) og jeg spiste både potet og saus. Det er jo ting jeg omtrent aldri rører ellers, og kroppen min liker ikke slik mat. I tillegg spiste jeg noen rundtstykker i løpet av dagen, og litt snop på kvelden. Magen min så ut som om jeg var 7 mnd på veg, minst! Helt utrolig hvordan magen reagerer på enkelte matsorter.

Blir spennende å se hvorvidt det gir utslag på blodprøvene jeg tok på mandag, men jeg kan liksom ikke se for meg at jeg skal ha intoleranse verken mot gluten eller laktose, egentlig. Men, en overfølsomhet for hvete og potet, det kan jeg nok ha.

 

Spørs om ikke turen i dag går innom Sunnkost, hvor de selger Noka-dietten. Det duger jo ikke uprøvd?

Fordelen med Noka er jo at de ikke er en VLCD, very low calori diet, men en LCD, altså en lav-kalroi diett. Ergo ligger man på ca 800-950 kcal pr dag, avhengig av hvor mange shaker man spiser. Jeg har tro på å gjøre som en de med suksess med Noka, nemlig at jeg spiser kun shake/bar i 3-4 uker, deretter erstatter jeg et måltid med shake pr 3 uke.

Det HØRES jo så enkelt ut, men jeg tror det blir knallhardt! Men, *tenke, tenke* dersom man mister et par kilo i uka, da mister jeg kanskje én kilo pr uke, og da er jeg kanskje 4 kilo mindre før konfirmasjonen?!

Nå skal jeg ikke la entusiasmen ta helt av her, men siden ingenting annet fungerer - så føler jeg at jeg ikke har noe å tape.

Spørsmålet blir om jeg makter å leve på en slik diett, jeg er vanligvis ikke noe glad i slike shaker. Ikke spiser jeg milkshake heller, det er absolutt ingen favoritt.

Heldigvis finnes det slike bars også, det tror jeg er mer min nisje. Da kan jeg bare late som om det er en sjokolade jeg spiser, hhehehe (særlig, liksom..)

 

Jeg er i hvertfall dugelig lei av bilringene på magen, det er helt klart. Jeg er så lei av kroppen min at jeg nesten spyr, når jeg tenker meg om.

Hadde det ikke vært for at jeg vet det ville vært umulig, skulle jeg gjerne hatt anorexia et par mnd, bare for å komme igang, hhehe. Neida, fra spøk til revolver - det er jo en sykdom, skal ikke fleipe med slikt.

 

Har forøvrig en venninne som hadde anorexia tidligere. Hun er 177 cm høy og veide 28 kilo! Ja, du leste riktig, 2-8- kilo!

Det eneste hun tillot seg å spise daglig i halvannet år var 5 flak av Bertas flatbrød! Det var det hun levde på i 18 mnd! Utrolig at hun var i live så lenge, spør du meg.

På sykehuset, helt i begynnelsen, var det eneste hun tillot seg å spise

KOKT TRAN, jeg mener ; kokt tran?! Hvor syk er du da, liksom?!

Vi har ledd godt av det i ettertid, heldigvis har hun galgenhumor nok til å le av seg selv, dessuten er det mange år siden nå, før vi ble kjent.

Men, tenk å være så syk at du kun tillater deg selv å spise KOKT TRAN??? Jeg døøøør ved tanken! Ergo, anorexia dét vil vi IKKE ha!

 

Nei, jeg får tenke litt på saken. Tror nøkkelen til suksess er standhaftighet uansett hvilken diett man går på. På GR er jo litt av alt tillatt, men det kan være vanskelig å stoppe når man først har begynt å skeie ut. På Atkins fungerer alt bra inntil men spiser litt for mange karbohydrater, da er det gjort.

Og på Lindberg, det er utrolig mange feller å gå i der også. Det samme gjelder selvsagt - og kanskje mest av alt, på pulverdiettene. Der er jo ingenting tillatt..

 

Nei, det er sannelig ikke enkelt det her. Og det skremmer meg at så mange sliter med å redusere vekta. Har inntrykk av at enkelte raser ned i vekt, bare ved å reduserer inntaket av et par hundre kalorier om dagen, mens andre, som meg, sliter i månedsvis uten resultat.

Det er svært mange som skeier ut både titt og ofte, og jeg ser på meg selv at jeg lett skeier ut når jeg først har gått opp igjen i vekt. Da mister slankekuren litt av poenget, og jeg eter med "god" samvittighet.. Hjelper vel ikke akkurat på , det heller.

 

Jaja, slik går nå dagene... Håper alle har en fin påske, personlig gleder jeg meg til familien kommer hjem igjen og alt er tilbake til det normale.

 

Nå kommer sola her, kanskje snøen forsvinner, juhu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei femilia:)

Takk for langt svar på min tråd. Det med ferie sånn hørtes utrolig bra ut. tror kanskje jeg skal lufte den. Å joda vi har det bra ellers, så du har jo rett i at man ikke kan avslutte et ellers bra forhold pga ferie:)

Jeg syntes du skal prøve Noka dietten, du kommer ikke til å få det ut av hode før det er prøvd, så prøv det å se om det passer for din del. Å ikke vent med å spise litt ihvertfall til 6mai. Det kommer ikke til å være verdt de mageproblemene du evt får da. Så fra onsdag i den uka venner du deg sakte men sikkert til mer og mer mat. Du vil vel ikke sitte på do hele 6 mai. Been there, done that. Fordelen med, hvis du klarer å holde deg på dietten til da er det at magemålet er såpass redusert at du ikke kommer til å klare å spise så mye, men det vender du deg fort til igjen om du ikke tar magens signal om at du er mett på alvor. Så lytt til kroppen din å stopp i tide:) Men her har det endelig sluttet å være snø storm så nå skal jeg gå meg en lang tur før jeg skal på trening. Ha en fortsatt fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Vel, da har jeg vært på lyntur i byen og kjøpt inn Noka-dietten. Både til shake, bar og nudler.

Smakte sjokoladeshaken i formiddag, og første inntrykket av glimrende, det smakte sjokoladekakedeig! Men, det endret seg dessverre etterhvert, og jeg måtte tilslutt holde meg for nesa for å få i meg resten.. Håper det går over bedre neste måltid, må jo greie å venne meg til smaken dersom jeg skal leve på kuren i flere dager/uker...

 

Tror jeg skal spise ett skikkelig måltid hver dag, eller fordele et måltid utover dagen i form av frukt og grønnsaker. Kan vanskelig forestille meg en tilværelse uten frukt, og tror kuren vil gå betydelig bedre dersom jeg kan se fram til en fruktsalat hver kveld.

 

Vel folkens, da får GR være GR for mitt vedkommende i en stund fremover. Blir spennende å se hvor lang tid det tar før jeg evt må kaste inn håndkleet. Håpet er at jeg nå kan gå ned noen kilo, før jeg setter igang med Gr-prinsippene igjen.

 

Rina; du er ikke alene om å ha snøstorm rundt husveggene! I stad blåste og snødde det slik at jeg trodde vi kom til å snø inne! Heldigvis har det leet litt nå! Takk for gode tips, jeg skal gjøre som du sier ang Noka- dietten. Er nok lurt å introdusere måltider litt i forkant av konfirmasjonen, vil jo helst ikke tilbringe den på do! :-)

Håper du fikk en fin trimtur og treningsøkt! (gud hjelpe meg som du trener, gitt!) :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kommer til å fortsette å skrive her inne alikevel da. Er jo kjempe spennende å se hvordan det går. Ja har fått aktivitets dilla:) Så ble 5.6 poeng idag. Du vender deg nok til bate lukt og smak etterhvert. Er ikke dumt å spise ihvertfall litt fruke ved siden av. Å hvorvidt du må kaste inn håndkle eller ikke, så ligger mye av det i hode. Men om du må kaste inn håndkle så har du prøvd også fått det ut av hode ihvertfall for en stund. Har gjort dette noen ganmger skjønner du:) Lykke til. Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Da er jeg gjennom første dagen med Noka-diett, og selv om det har holdt hardt innimellom, så har jeg overlevd.

 

Har faktisk kjent sult i dag, ventet med å spise til jeg kjente sult, så frokost ble kl. 0830 (to timer etter vi stod opp), lunch (shake) kl. 1330, middag (nudler) kl. 1630 og kveldsmat (eplebar) kl. 2030.

Har drukket masse vann, er faktisk oppe i 2, 4 liter hittil. I tillegg kommer all kaffen jeg har drukket, sikkert 0,5-1 liter. Kaffe skal jo medregnes i væskeinntaket pr dag, siden forskerne endelig har funnet ut at det ikek er vanndrivende allikevel.. I såfal ligger jeg ganske godt ann ihht dagens væskeinntak.

 

Anyway, shaken var dagens desiderte nedtur. Først lurte den meg til å tro at den smakte sjokoladekakedeig, men det stemte altså overhodet ikke. Men, likte konsistensen i det minste..

Nudlene smakte omtrent helt likt vanlig nudler, så de var helt greie å ha til middag. Baren med eplesmak var genial, den syns jeg var kjempegod! Gleder meg til å smake på sjokolade- og jordbærbaren i morgen.

 

Planen er som følger:

frokost: shake

lunch: bar

middag: shake eller nudler (har bare én pakke igjen, kjøpte bare to for å smake hvilken som var best..)

Kvelds: bar

 

Blir jeg forferdelig sulten kommer jeg til å spise enten middag eller jeg kommer til å bytte ut kveldsmaten med frukt fordelt utover dagen. Ser det ann litt.

 

Men, nå er det nattinatt for slike som meg, i morgen kommer familien hjem og jeg må være opplagt, hurra!! :-)

 

PS. 5,6 trimpoeng på en lørdag midt i påska er intet mindre enn imponerende! jeg skal selvagt rapportere inn vekta og erfaringene fra dietten etterhvert som dagene skrider fram. Syns det hjelper veldig på motivasjonen å rapportere inn her, og setter enormt pris på alle tilbakemeldinger! Skulle gjerne hatt hele gjengen i nærområdet mitt, slik at vi kunne dannet en særdeles hyggelig vennegjeng!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Lykke til på Noka dietten. Har ikke lest om den tidligere, men når jeg leser at du føler deg oppblåst i magen av rundstykker (karbohydrater) så tenkte jeg at du kanskje skal være forsiktig med slik mat og at Noka i så fall kan være greit for deg.

 

Men ellers vil jeg bare tipse deg om en bok som jeg låner av nabofruen. Den heter "Spis deg ned i vekt" av Sten Skure Skaldeman. Han gikk ned 65 kg på å kutte ut sukker og stivelse og spiste i stedet masse sunt fett og kjøtt.

 

Han skriver selv at han hadde prøvd flere dietter hvor han gikk ned masse til å begynne med, men så gikk det oppover igjen noen måneder etterpå. Han (og andre) mener at det ikke er antall kcal og antall mosjonstimer som gjør oss fete, men vår nedarvede evne til å lagre fett.

 

Bl.a mener han også at karbohydrater er ren energi og består av sukker eller stoffer som omdannes fort til sukker. Poteter, pasta og brød er eksempler på dette. De forhøyer blodsukkeret og blokkerer fettforbrenningen og han mener dette er årsaken bak våre velferdssykdommer, ikke bare fedmeproblemer.

 

Utrolig intersant bok, som jeg skal se om de har på biblioteket (naboen skal flytte til Tr.heim og tar med seg boken sin). Jeg tror jeg skal fortsette med GR til jeg er ferdig med å slanke meg, men etter det tror jeg skal legge om kostholdet til å spise mindre sukker og stivelse. Jeg tør nemlig ikke helt å slippe GR siden det fungerer greit nok for meg. Men jeg tenker også på mine barns helse, har bl.a en nevø på 8 år som allerede har hengepupper og kulemage. Tenkte jeg skulle vise denne boken til moren hans.

 

Dette ble langt for meg å være dette, men som sagt lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Jeg skal sjekke ut boken, for jeg har også veldig tro på at karbohydrater ikke her bra i store mengder, og for meg er det nok ikke bra i det hele tatt...

Kanskje det er noen tips å plukke opp der, når jeg er ferdig med kuren min?

 

I dag har jeg startet frokosten med en jordbær-shake, som smakte noe bedre enn sjokoladeshaken. Hadde i litt frosne skogsbær, som jeg bare tinte, moste og hadde oppi. Greit nok, men ikke spesielt godt.

 

Lunchen ble en sjokoladebar, som smakte veldig godt.

 

Til middag har jeg nå spist en rasjon med nudler (kyllingsmak) og den smakte mye bedre enn den med biffsmak. Jeg hadde oppi 130 gram med svinekjøtt som jeg stekte, jeg var helt utsultet.

Smakte kjempegodt!

 

I tillegg har jeg spist en appelsin, så jeg er vel oppe i 850 kalorier hittil. I går spiste jeg 909 kalorier, i dag havner jeg nok over 1000, tror jeg.

Spørs hvor sulten jeg blir utover kvelden...

 

Ellers går det strålende! Har gått ned 900 gram fra i går, selvfølgelig bare væske - men deilig å se vekta krype nedover for en sjelden gang.

 

Takk for tipsene, Tigris! Ser at alt går fint med deg, er sååå misunnelig på nedgangen din! Krysser fingrene for at jeg kommer etterhvert....! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at det går litt bedre med shaken. Syntes den med jordbær også var best. Ja, det er morsomt når vekta går fort nedover, å det er gjerne de 3-5 første dagene man er mest sulten så går det liksom litt over gjerne. Men spiser du skikkelig mye igjen en dag begynner prossessen på nytt. Så kanskje du klarer å tenke på det, når du tror du holder på å "sulte " ihjel. Å det kan like gjerne være at du er tørst å ikke sulten så prøv ihvertfall med vann først. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Her går det unna, he-he!!

I dag veide jeg 96,4 kilo, altså ned 1,4 kilo siden lørdag morgen og Noka-diett start.

Var UTROLIG sulten på ettermiddagen i går, så jeg lagde Noka-nudler, i tillegg til at jeg stekte litt svinekjøtt som jeg hadde oppi. Det fungerte utmerket, jeg var ikke sulten igjen resten av ettermiddagen/kvelden.

 

Drikker MYE vann, og merker med en gang jeg har drukket for lite at hodepinen ligger på lur. Men, regner med at ting stabiliserer seg etterhvert - jeg er tross alt bare på dag tre.

 

Er imponert over vekttapet jeg har hatt hittil, men er desto mer klar over at det bare er væske og at ting plutselig kan stoppe opp når "væskelagrene" er tømt.. Det har jo skjedd før, for å si det forsiktig - er jo ikke uten grunn at jeg har slitt på samme vekta siden OKTOBER...!

 

Men, nå er det slutt på dallerier og ikke-fungerende ting. Dette SKAL fungere, basta bom!

Det er snakk om fire stakkarslige uker fram til konfirmasjonen, og jeg skal greie å leve på det her fram til da, og vel så det. Dersom jeg finner en god rytme, og går ned i vekt, ser jeg for meg at jeg kan holde på fram til jeg skal tilbake i jobb - hvor jeg bytter ut to-tre av måltidene, ikke bare spiser Noka. Tror man blir ganske lei etterhvert...

 

Jeg er utroooolig spent på hva fire uker med slik kur vil utgjøre? Kan det hende at jeg kan nærme meg 89-tallet? Håpet er 5 kilo totalt, det vil si 3,6 kilo to go. Da veier jeg 92,8 kilo -og da skal jeg være kjempeglad!!

Tror klærne vil sitte både penere og bedre på dersom jeg blir kvitt litt kilo her og der innen konfirmasjonen, for å si det forsiktig...!

Synd, skikkelig synd, at jeg ikke får på meg bunaden - men slik er livet. For å komme meg inn i den må jeg ned minst 15 kilo, kanskje så mye som 20. Heheh, det går vel neppe på fire uker, selv med totalt mat-nekt..!

 

I dag kom finværet, skal jeg si dere! Det er helt skyfritt her og strålende sol. Nå skal snøen smelte vekk, så det så! Det er meldt regn senere i dag, og da vaskes siste snørester vekk, passer meg utmerket.

Ideelt sett skulle jeg tatt bebis i bæremeisa og gått deilig tur i dag, men det går dessverre ikke... Jeg overlater bebis til familien som returnerte i går kveld (endelig, hurra!!) og tar meg en tur på jobben. Der skal jeg mure meg inne på et grupperom (kontoret mitt er overlatt til vikaren min, enn så lenge) og skal skrive OPPGAVE... *sukk og dobbeltsukk*

Men, det må gjøres ellers kommer jeg aldri i mål. Planen er å sitte inntil jeg har kommet så langt at jeg nesten anser meg for ferdig. Det vil si at hele teoridelen, hele drøftinga og hele konklusjonene, samt litteraturliste og innholdsfortegnelse, må skrives i dag... Skal nok kreve sin kvinne, tror jeg..

 

Og, det må jeg bare fortelle; leste inne på et forum her om slankeprogrammet som går på TVnorge på mandager, the biggest looser. Fulgte en link og kom meg inn på hjemmesidene til programmet, som er avsluttet for lenge siden.

Trodde jeg skulle DØ av sjokk da jeg så før og etter-bildene! At det går ann!!! Det var helt utrolig! Kjente ikke igjen en eneste av de på etterbildene, folk var fullstendig og totalt forandret. Alle hadde rast ned utrolig i vekt, enkelte nærmere 50% av opprinnelig kroppsvekt! Tenk på det, da! Da skulle jeg veid nærmere 48 kilo jeg da, om jeg mistet 50% av kroppsvekta mi. Ikke mye igjen av meg da, gitt...!

Men, det var veldig morsomt å se bildene, selv om jeg også fikk se hvem som vant og dermed mistet litt av motivasjonen til å se på programmet. Men, det er morsomt å følge med uansett, regner jeg med.

 

ANYWAY, da skal jeg slenge på litt sminke. Resten av gjengen spiser nå en deilig frokost mens jeg skriver her, så slipper jeg fristelsen av egg, nystekte rundtstykker og laks, syltetøy og sardiner i tomat...! Enklere å sitte her, for å si det slik.. Skal ikke sprekke uansett, men ikke noen vits i å utsette seg for intense fristelser så tidlig i løpet.

 

Vel, da ble det enda en laaaaang monolog fra meg! Har hatt litt skrivekløe i det siste, som forhåpentligvis forplanter seg i oppgaven i dag..!

 

Ha en strålende siste-feriedag, alle sammen!

 

PS: Rina; skal huske på tipset ditt om å skeie ut og påfølgende sultfølelse. Er veldig greit å ha det i bakhodet dersom man får lyst til å spise MYE en dag. Sultfølelse er ikke helt kult, så det er en god motivator! :-) Takk skal du ha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink så;) Håper dette virkelig funker for deg femilia,;) -5 kilo burde ikke være noe utopi, kanskje 1 kilo eller to til også. Det er tross alt 4 uker til konfirmasjonene. Blir spennende å se hvor mye du klarer på ei uke da. Lykke til med oppgave skrivingen din idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Da har jeg kommet langt avgårde med oppgaven min, ferdig med all innledning, metodebeskrivelse, prosjektbeskrivelse og teoridel. Nå er jeg halvveis i drøftingen, og dernest er det en ørliten konklusjon som gjenstår... Godt å bli ferdig, det er helt klart!!

 

Jeg har spist tre bars i dag, og det har gått helt fint. Får litt sultfølelse innimellom, men det er faktisk som oftest behovet for vann som er årsaken, har jeg funnet ut.

Jeg skal snart ta meg en appelsin, en pære og litt ananas, i stedet for shake eller enda en bar. Da kommer jeg totalt opp i ca 900 kalorier i dag også.

 

Min mor insisterte på at jeg slutter å veie meg hver dag, skal se om jeg greier å vente et par dager før jeg veier meg igjen. Har nesten blitt litt avhengig, men årsaken er enkelt, det er mindre skuffelse å se vekta litt opp i stedet for å vente en hel uke og se vekta MYE opp til tross for en solid innsats..

Men, nå må jeg jo for pokker gå ned i vekt, jeg spiser jo omtrent ikke!

Heldigvis er Noka den dietten som har best næringsinnhold, og som inneholder alle de mineraler, vitaminer, fiber og kalorier som trengs hver dag for å unngå at man tærer på muskelene. Det er jo FETTET man vil bli kvitt, ikke det hardt tilegnede muskelene!

 

Så, imorgen slår min mor følge på dietten. Hun skulle bare hjem og spise lammestek først *sukk*. Familiene våre er litt lettere oppgitt over alle kurene vi forsøker hele tiden, men min mor raser ned i vekt så fremt hun bestemmer seg, i motsetning til meg som bare står stille.

Det blir uansett enklere å holde kuren nå som vi blir to, siden vi tilbringer en del tid sammen på dagtid. Og siden hun er MYE mer standhaftig enn meg, får jeg bare høste av hennes viljestyrke..

 

Men, nå skal jeg fortsette med drøftingen min! Må bli litt nærmere ferdig i løpet av kvelden, belønningen er som nevnt en deilig fruktsalat!!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tøff, altså, som går løs på en Noka-diett. Men jeg skjønner deg så inderlig vel, og unner deg veldig at du virkelig går ned minst 5 kilo på denne dietten. Hvis du klarer disse 4 ukene og går ned det du ønsker, så skal jeg jammen vurdere det selv også:-)

 

Tusen takk for hilsen på tråden min på "Motiver meg". Jeg så den dessverre ikke før i dag. Jeg begynte å lese noen veeeldig lange tråder på "Ned 10-20 kg" og da går tiden skal jeg si deg. Men påsken gikk nå på et vis, jeg har hatt det veldig deilig og fint men har spist veldig mye som jeg ikke burde. Kort oppsumert, men sant.

 

Deilig for deg at du fikk unna mye på oppgaven din i dag. Av erfaring så vet jeg at sånne oppgaver er verst å komme i gang med. Når man endelig får satt seg ned og kommet i gang, pleier det å gå ganske greit så fremt man har klart for seg hva man skal skrive om. Jeg er heldigvis ferdig med å skrive oppgaver, jeg tok mine siste eksamener i fjor vår. Da var mitt lille gull bare noen uker gammel, men det gikk nå på et vis det også. Nå som det nærmer seg eksamenstid igjen, så kjenner jeg hvor deilig det er å ikke ha noen eksamen selv for første gang på 6 år!

Uansett; jeg sender mange varme tanker til deg med ønske om vektnedgang og et godt resultat på oppgaven:-)

 

Elise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei på deg, nå er jeg tilbake :-) Jeg henger meg med på noka/naturdiet/allevo-diett!! Må en tur i butikken og hamstre i dag.

 

Ser at du klarer deg kjempebra for tiden, gøy å se!! Det fortjener du jammen. Påsken gikk vektmessig dårlig for min del, skriver mer på min side senere i dag. minst 4 kilo før konfirmasjon er jeg definitivt med på!!!

 

Har ei på 13 mnd som holder på å lære seg å gå, så jeg må nesten skrive mer senere, hun blir litt utålmodig av disse slankegreiene mine ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er tilbake, Solskinnsbolla! Jeg skal inn og lese tråden din etterpå, for å oppdatere meg :-)

Tenk at datteren din allerede er 13 mnd! Det er nesten ikke til å tro, syns det er bare dager siden hun var bitteliten og min bebis var helt ny.

Her i gården går utviklingen ravende fort, bare i påsken har hun rukket å få seg sin første tann, har reist seg opp for egen hånd og står, står på alle fire og rugger, og har fått smake H-melk for første gang...! Nå er vi utrolig spente på om vi er tildelt barnehageplass til høsten eller ei, får vel brev i iløpet av noen dager. Krysser fingre og tær!

 

Hvilken utdannelse har du tatt, Elisev? Den hørtes lang og hard ut, 6 år med eksamener, er du lege/advokat eller noe slikt?

Jeg kjenner følelsen av å ENDELIG slippe å ha eksamen, så det er litt pussig å sitte her igjen med press til å prestere... Men, bare oppgaver i år, neste år er det oppgave og svær eksamen... Overlever vel, håper jeg.

Du må gjerne kaste deg på Noka-bølgen, du også! Jo fler, jo bedre! Så skal vi vise alle at det nytter å gå ned i vekt OG bli der, selv med en slik kur, ha! ;-)

 

 

Jeg har IKKE veid meg i dag, selv om det holdt hardt. Skal forsøke å venne meg til å veie meg en gang eller to i uka, ikke hver eneste dag. Det blir som en veldig uheldig vane og de dagene det er opp-opp-opp, da er humøret deretter..

 

Men, i dag startet jeg dagen med jordbær-shake. Den smakte pussig nok bedre i dag enn sist gang, enda jeg unnlot å ha noe ekstra oppi av bær og slikt. Rart hvordan man venner seg til smaker, selv om det i utgangspunktet smaker litt gugge.. Bar'ene smaker mye bedre, den med eple er best! Deretter den med sjokolade og til slutt kommer den med jordbærsmak.

Det som er litt kult, er at i mai kommer det to nye bars, banan og karamell! Kan tro jeg gleder meg til karamellen, jummy!!

 

Anyway, målet for dagen er å handle inn Noka-ting, sende bursdagsgave til nevøen min, kjøpe inn mat til de andre, kjeks og babymat til bebis, og skrive ferdig drøftingsdelen på oppgaven min. Deretter skal jeg på spinning med styrke! Første treninga på én mnd, håper jeg slipper hodepine og kvalme nå som det har gått så lang tid...!

 

Ha en flott dag, alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er femilia:) bra det ikke smaker like pyton enda.

Dette med vekta... har fått sambo min til å gjemme vekta, å den kommer fram bare mandagsmorran. Jeg går heller ikke å leter etter den, så aner ikke hvor den er. Om du ikke klarer å vent en hel uka, så kan du jo f.eks veie deg mand og torsdag. Jeg måtte gjøre det sånn, for jeg "bodde" nesten på vekta. Å tro meg det å veie seg mandag rett etter helg, har nok gjort sitt til at jeg er mer forsiktig i helgene. For vil jo gjerne ikke gå opp. Misunner dere nesten som har småbarn:)

Mine fra 7-snart 16 år, så noen år siden sist man hadde småbarn. Men har vel nok med mine 4, så får man heller vente på noen barnebarn etterhvert. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet aldri, før du aner ordet av det sitter du plutselig med en liten bebis i fanget igjen! Etter 14 år var det nettopp det som skjedde med meg, ikke direkte planlagt kan man si, men særdeles hyggelig!

Merker det veldig godt nå som hun krabber, det er høyt og lavt hele tiden og hun må passes på og voktes hvert eneste sekund.

Veldig morsom alder, og veldig slitsom. Men, det blir vel verre syns jeg å huske - og at fram til de blir ca 5 år er det en ganske travel hverdag...

 

Jeg har ikke veid meg verken i går eller i dag, men i morgen skal jeg på vekta. Er så livende redd for å ikke ha gått ned, så jeg blir nesten kvalm ved tanken... Tenk om jeg ikke har gått ned?!?!? I går "skeiet" jeg ut, lagde meg en liten middag bestående av 150 gram strimlet svinekjøtt, 100 gram squash, 100 gram gulrot og 50 gram paprika. Ikke noe ris eller potet eller noe, bare woket det sammen. Var så utrolig lysten på mat, og jeg måtte bare ha litt..!

 

Var i verdens dårligste humør i går, sur og gretten hele dagen. Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd at den røde uka nærmer seg, men den gjør jo ikke det heller.. eller, den skal ikke komme før om en uke. Er det dét som kalles PMS..?

 

Ellers så spiste jeg både en appelsin og to pærer samt noen mandler utover dagen, så jeg hadde nok i meg flere kalorier enn jeg burde.. Ergo er det back-on-track i dag, føler meg litt mer vél i dag, heldigvis!

 

Tror det er stresset rundt meg som gjør meg så sur og sliten for tiden. For det første har jeg to oppgaver som rir meg som en mare hele dagen og natten. Deretter har jeg presset på konfirmasjonen som skal være i begynnelsen av mai. Tale må skrives, sanger må lages og hefter og bordkort og pynt og dill og dall må lages eller bestilles. Kaker skal lages og alle-mulige-andre-ting.

I tillegg har jeg absolutt alt arbeid med bebis for tiden, enkelte andre bare jobber og jobber og jobber... Blir litt lei av det i lengden, for nå hadde jeg henne i hele påska alene, og det tar på. På toppen av det hele kommer problemet med stoffskiftet og det verste av alt, at jeg ikke går ned i vekt. *sukk*

 

MEN, skal vel ikke syte og klage?! Har jo en flott familie, et flott hus og alt som hører til. Så det er langtfra synd på meg!

 

Noen som har gode forslag på hvor man finner ferdiglagde sanger, forresten? Tenkte det går jo ann å sjekke om det har noe for seg, så slipper jeg å dikte selv.. Er ikke direkte kreativ på det området, for å si det mildt.

 

og finnes det andre som har forslag til "underholdning" i konfirmasjonen? Jeg har tenkt litt på en slags powerpoint-visning med bilder fra hun var liten fram til i dag, men bilder fra da hun var baby er det pappaen hennes som sitter på, og han kan ikke gjøre rede for dem.. Dessuten vet jeg ikke om jeg har tid til å sette sammen noen slikt, rett og slett.

 

Gode ideer mottas med takk, altså!! :-)

 

Ha en fin dag alle sammen, nå skal jeg ta dagens første shake, og jeg skal være dødsflink i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Skjønner godt at det ikke er like lett å holde humøret oppe, du har jo litt av hvert å styre med om dagen. Jeg merker også at jeg lettere ergrer meg over ting her i livet, når jeg sånn som nå går på shake. Det er utrolig hvordan god mat, fett og sukker gjør verden til et bedre sted å leve. Jeg har mang en gang opplevd å være superstreng mot meg selv, og føle hvordan problemene bygger seg opp. Men hvis jeg da en kveld bestemmer meg for å slappe av, lage en god middag, og ta en øl, så forsvinner problemene raskt! Maten er rett og slett blitt en trivselsfaktor i livet mitt. Og den skal den fortsatt være, men jeg må endre litt vaner. Og akkurat NÅ er det shaking og mindre mat og trening som gjelder i noen uker. Nå er jeg så superinnstilt at humøret holdes oppe (inntil videre) selv om jeg ikke har en god middag å se fram til hverken i dag eller mange dager framover. Frisørtime, solarium og hurtigslanking fram til konfirmasjonen er det som nå står for tur.

 

Skulle gjerne hjulpet deg med ide til konfirmasjonsdagen, det er jo morsomt med sånn powerpoint fremvisning som du snakket om. Ellers så var samboern min inne på noe i går som het Facemorpher, der du legger inn bilder av ansiktet på f.eks. dattera di, også flyter bildene over i hverandre som i en film. Morsomt å lage med f.eks. babybilder først også oppover i alder til nå.

 

Den "middagen" du laget deg kunne vel ikke være mer harmløs! Har en "litt vanlig mat-dag" i dag jeg også, fordi jeg skal trene litt i kveld.

 

Må forresten fortelle at snuppa stabbet sine første små skritt i går kveld! Nå står hun lenge uten støtte, og vil helst gå med meg hele tiden - trening det ;-)

 

Håper humøret stiger når du ser den supre vektnedgangen din! Jeg veier meg på fredag....Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotball1

Så spennende å høre om denne shaken og resultatene. Artig å høre om dette fortsetter. Du har jo virkelig fortjent å få betalt for innsatsen din!

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knep øynene sammen da jeg gikk på vekta i morges, turte nesten ikke se ned - tenk om jeg ikke hadde gått ned noe som helst? Kanskje til og med gått opp?? Jeg var mildest talt livende redd, skal jeg si dere, føltes nesten som en eksamen eller noe.

 

Stort var sjokket - og GLEDEN- da jeg såg tallene lyse mot meg: 93,7 kilo!

Det vil si 4,1 KILO ned siden lørdag!

Det er vel egentlig altfor mye, men herregud så deilig å ENDELIG være under 95 kilo. Det har jeg slitt vél og lenge for, det er sikkert.

Nå er det skarve 3,7 kilo igjen til jeg er under 90 kilo, og med alle religiøse overmakter som mitt vitne, det skal jeg nå innen konfirmasjonen!

 

Nå er det bare væske første uken, det vet jeg jo veldig godt. Men, jaggu er det deilig å bli kvitt denne overflødige væsken, skal jeg si dere. Neste uke skal jeg være flinkere å trene, har ikke trent ett eneste minutt denne uka. Tvert i mot har venninnene mine kommentert at jeg begynner å bli litt stressa, og det er jo ikke spesielt bra for vektreduksjon egentlig. Derfor girer jeg ned noen hakk nå som jeg vet at det her fungerer, også skal jeg dikte sanger på kveldstid. Begynne nå, slik at jeg slipper å stresse når konfirmasjonen nærmer seg.

 

Jeg har natruligvis ikke tro på at en slik abnorm vektreduksjon fortsetter. Det står også veeeeldig tydelig på informasjonen som følger med NOKA-dietten, at den første uken kan man oppleve å rase ned i vekt, men at man må maks regne med én til to kilo i uka deretter. Så dersom jeg går ned én kilo i uka, så rekker jeg sånn ca akkurat å gå ned til 90 kilo (89,9...???) innen de andre trekker i bunad og jeg i lysegrått antrekk.. *jaja*

 

Nå fikk jeg den motivasjonen jeg trengte for å fortsette videre, heldigvis. Men, det har gått utrolig lett, jeg spiser ikke så mye shake, må bare innrømme at jeg blir veldig kvalm av den.. Men, barene spiser jeg gjerne, de er faktisk veldig gode. Til middag spiser jeg en pakke nudler, og har oppi ca 100-150 gram strimlet svinekjøtt eller kyllingfilet, samt litt grønnsaker som jeg steker samtidig. Det gir meg mer middagsfølelse, samt at det får magen til å fungere bedre. Så tar jeg en frukt eller to utpå kvelden, samt at jeg spiser et par håndfuller med mandler og tørket aprikos utover dagen.

En annen ting er at jeg ikke spiser før jeg kjenner sult, men da spiser jeg med én gang. Må venne meg til å lytte bedre til kroppen min, og da er sultfølelsen et bra sted å starte...

 

 

En HELT annen ting: i går hadde en venninne av meg bursdag. Jeg overlot bebis til familien, tok turen til byen i ens ærend og kjøpte to fine høye dessertskåler, en isskje i sånn fint design, et morsomt kort også stakk innom en kolonialforretning og kjøpte en liter finere is. Så stakk jeg opp til venninnen min som jeg mente måtte være hjemme til da, siden hun har en datter på to år som skal legge seg senest i 19-tiden, vil jeg tro. På vegen til hoveddøra må man gå forbi stuevinduet, men der var det helt mørkt. Jeg ringte på, og ingen åpnet. Derfor sendte jeg en melding til henne der jeg stod for å høre om det var lenge til hun kom hjem, siden det var is i gaveposen.. Skrev at det stod gave til henne foran døra. På veg til bilen, ser jeg at hun sitter i sofaen i stua!! Hun sitter i telefonene og blir helt stressa av at jeg ser henne. Så kommer hun pliktskyldigst til vinduet og spør om jeg hadde tenkt meg inn. Jeg ble helt satt ut og hadde overhodet ikke lyst inn til henne når hun oppførte seg slik, så jeg sa at jeg måtte hjem til bebis med én gang. Javel sa hun og lukket vinduet.

Hallo?? Jeg ble fly forbanna og ennå har jeg ikke mottatt så mye som en melding som takk for gaven.

Ærlig talt, jeg forventer ikke bukking og skraping når jeg kjøper gave til noen, men en ørliten takk hadde jo vært hyggelig. Spanderte tross alt på henne nesten 300 kroner, mye mer enn jeg vanligvis gir i venninnegaver...

Syns dere jeg overragerer? Jeg har ikke lyst til å ta kontakt med henne igjen før jeg hører noe fra henne, selv om det kanskje er litt barnslig av meg. Men, slike ting sårer meg faktisk litt, og ikke søren om jeg gidder å anstrenge meg neste gang hun har bursdag.

 

Ok, hun kan ha hatt en skikkelig dårlig dag, og være deppa pga typen som forlot henne for to år siden. Det ville ikke være første gang. Men, jeg greier ikke ha den helt store sympatien ovenfor slike kjærlighetstragedier, jeg har vært gjennom verre ting selv og jeg kom meg helskinnet gjennom, UTEN å bli verken deprimert eller komatøs.. Ergo syns jeg det blir litt patetisk om det er dét som feiler henne nå, siden det er to ÅR siden. Hvor lenge skal man ta hensyn til slike ting da, i tilfelle det er dét som feiler henne? Noen som vet?

 

Nei, nå må jeg rydde hus, her kommer besteforeldre på middag i kveld (som jeg bare skal lage, ikke spise!!) :-)

Ha en strålende dag, alle sammen!!! Takk for koselige oppmuntringer, det varmer mye!!!!! :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei!

Jeg må si at jeg syns det var dårlig gjort av henne, ho kunne i det minste ha takket! Men ho var kanskje helt satt ut, vet ikke, er ho deppa fortsatt for noe som skjedde for et par år siden burte hun antageligvis søke hjelp for det!!!

Vel lett å være klok når man ikke står oppi det selv, men ærlig talt så er livet litt for kort til å deppe over mannfolk, ho bør vel spørre seg selv om han er verdt å deppe over! Uansett var det kjempehyggelig av deg å gi ho gave!!:-) Bare synd at den ikke så ut til å bli satt pris på ved første øyekast....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...