Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Da er det avgjort! I morgen formiddag setter jeg kursen mot treningsstudio, nå er det ingen veg tilbake!

Prøvde forskjellige antrekk i dag, i forbindelse med julebordet kommende fredag. INGENTING passet eller satt pent, det var en skikkelig deprimerende opplevelse....! Endte opp med klærne som jeg kjøpte meg til dåpen, som er beregnet for STORE mennesker - altså slike som meg..! Jeg får imidlertid fortsatt brukt støvlettene mine - gud forby noe annet!

(De ble forøvrig suverene da de ble blokket ut, passer nå helt utmerket med unntak av heeelt øverst - der er de ørlite trange fortsatt, men ellers ser de ganske så smekre ut!)

Anyway, midtveis i min touring på catwalken (altså stuegulvet), med min mor og datter som eneste tilskuere (HELDIGVIS!), klagde jeg min nød over min manglende - og til dels uteblitte - vektreduksjon.

Det hele endte med at min mor, nybakt pensjonist med mye ny fritid (som hun ikke aner hva hun skal bruke til), tilbød seg å passe min lille bebis i sovetiden på dagtid, slik at jeg kan trene på treningsstudioet!! HURRA!!!

 

Ergo skal jeg ta turen til treningshallen i morgen og melde meg pronte inn. Her skal det trenes vekter, spinning og ellipsal-ting-maskin. Midjen skal snevres inn, om den vil det eller ei! Denne forb... kroppen SKAL bli slank, uansett hvor mye den stritter i mot. Her bestemmer JEG, og ingen andre!

 

Gikk på vekta i morges og det var også ganske så bedrøvelig. Ikke et eneste gram ned siden mandag. Det er veiedag i morgen, så det blir spennende å se om jeg har gått ned et par kilo siden i dag (ha-ha, liksom). Jeg er FLINK og går turer hver dag, allikevel går jeg ikke ned. Det er tragisk!

 

Har imidlertid en teori, som jeg gjerne tar imot synspunkter på:

siden jeg har lavt stoffskifte (lavest på normalskalaen), er det jo opplagt at forbrenningen min også er lavere enn normalt. Altså; dersom jeg normal skulle forbrent 2400 kalorier hver dag, er det ganske trolig at jeg ikke forbrenner mer enn kanskje 1600-1700 hver dag?

Og, dersom jeg spiser 1600-1700 kalorier hver dag - vil jeg ikke gå ned et eneste gram dersom jeg ikke trimmer MYE. Går jo ca en times tur hver dag, men den ser ikke ut til å gjøre noe fra eller til. Men, det er kanskje trimmen som berger den lille reduksjonen jeg har?

Altså forbrenner jeg 200 kcal mer pr dag enn jeg spiser, noe som utgjør 1400 kalorier i uka, som utgjør noe slik som 200 gram pr uke i vektnedgang... Noe som omtrent stemmer overens med mine erfaringer, sånn cirka...

 

Ergo; er det ikke naturlig at jeg egentlig bør spise meny 1 (1300 kalorier) og trimme minst 300-400 kcal pr dag, for å greie en kilo pr uke? Man bør jo forbrenne ca 1000 kcal mer enn man inntar pr dag for å gå ned en kilo i snitt pr uke, stemmer ikke det?

 

Dersom jeg skal rekke bunaden i mai, MÅ jeg ned omtrent 1 kilo pr uke heretter. Føler at jeg har kastet bort vanvittig mye tid allerede, helt forgjeves. Jeg trenger en EFFEKTIV formel, det for bare koste så mye som det må. Om jeg må trene hardt hver dag og spise lite, så er det uansett verdt det når bunaden er på den 6 mai, det er jeg sikker på!

 

Stoffskifte-medisinen jeg går på, merker jeg ingenting til. Aner ikke hvor lang tid det skal ta før man merker noen effekt av den, men jeg har ikke gått ned i vekt ennå - og jeg verker fortsatt i leddene mine...

Jaja, fint å være midt i tretti-årene og føle seg som omtrent 85.. Glimrende!

Tror ikke jeg skal bli gravid igjen med det første, for å si det slik.......

 

Nå er det natti natti...! Må først bare skryte litt av bebis sist natt! Hun la seg ca kl. 1900 og sov en times tid før hun var lys våken i over en time, deretter sov hun et par timer igjen før hun nok en gang våknet.

Ganske oppgitt tok jeg henne med ned på soverommet og la henne i sengen sin, samtidig som jeg la meg selv - ca kl. 23. Neste gang jeg kikket på klokka var den 0900!!!! Hun hadde sovet sammenhengende i 10 timer, + de andre timene tidligere på kvelden! Snakk om engel, håper bare hun gjentar suksessen så ofte som mulig heretter...!

 

Hej då, alle medslankere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar

Jeg blir SÅ INDERLIG LEI!!! Hvorfor i helv.... går jeg ikke ned når jeg gjør så mye riktig????????????????

Ned 0,2 kilo denne uken, og hva er vel det?!

Det vil si totalt ned 0,9 kilo på FIRE FORBANNA UKER! Og jeg sloss for hvert bidige gram, dette er helt fullstendig håpløst!

 

Jeg kan jo synse både hit og dit om at jeg skal inn i bunaden innen mai, men jeg må bare innse at det aldri kommer til å skje. Jeg kommer til å forbli feit og UGLY resten av livet, jeg greier ikke slåss mot de greiene her lenger.

I dette tempoet her, går jeg ned ca en kilo pr MND - vil si at jeg er i mål om ca TO og ET HALVT ÅR!!!

Herregud, så deprimerende. Det er rett og slett til å grine av.

 

Hadde jeg lurt meg selv, og lurt alle andre - så skulle jeg forstått og akseptert at jeg ikke beveger meg nedover. Men jeg gjør da for pokker ikke det, heller! Denne uken var jeg så utrolig dum at jeg spise pizza på fredag, slik at jeg totalt kom opp i 2100 kalorier. Lørdag var jeg oppe i 1800 kalorier, og da spiste jeg kosemerker. Skulle selvsagt ALDRI ha spist kosemerkene mine på lørdag, de hadde jeg jo egentlig spist på fredag.

Noe slikt skal jeg i hvertfall ikke gjøre igjen.

Ellers har jeg ligget på 1200 kcal mandag, 1600 på tirsdag, 1600 på onsdag, 1600 torsdag, og 1100 på søndag.

 

Tror jeg må gå inn i en periode med heavy anorexia, det ser ut til at det blir det eneste som fungerer... Eller vent, kroppen min kommer ikke til å akseptere noe slikt, garantert. Hadde jeg vært satt på sultekur i en mnd sammen med flere andre, hadde jeg antagelig vært den som fortsatt hadde godt med kjøtt på kroppen etter endt tid.

 

Jeg har jo slanket meg tidligere, og etter forrige graviditet for 14 år siden, raste jeg ned for hver uke. Da spiste jeg riktignok bare 1300 kcal pr dag (max) og det spørs om det er det jeg må gjøre igjen.

Da fullammet jeg også, og gikk harde turer flere dager i uken med vogna. Og da var jeg tross alt 14 år yngre.

Tydeligvis må det hardere skyts til, om jeg så må sulte i 5 mnd og trene knallhardt hver eneste dag, så SKAL jeg ned i vekt for POKKER!!!!!!!!!!!!!!

 

Nekter å se ut som en flodhest i all evighet, jeg føler meg ekkel og liker overhodet ikke det jeg ser i speilet.

Er jo motivert så det holder, putter omtrent NADA i munnen som ikke er lov, så det er nesten uholdbart å ikke gå ned i vekt.

 

Enten må jeg på sterkere stoffskiftemedisiner, eller så må noe annet skje. Det her går ikke ann lenger.

 

Forbanna *PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP*!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Vi er nok litt på samme stien for tida, jeg har skeia ut altfor mye, og selv om jeg ikke har veid meg så føler jeg at jeg ikke har noe stort i vente til jeg skal veie meg senere denne uka. MEN! Det å begynne å trene på helstestudio er nok lurt, det har jeg gjort. Trenger nok å ta steget videre fra gåturer, svette litt mer og få mer motstand. Du er jo kjempeheldig som har muligheten til å få barnepass mens du trener på dagtid! Skjønner at du synes 200 gram er lite, men jeg vil tro at dersom du spiser det du skal og trener, og IKKE spiser altfor mye pizza så går det nok raskere nedover igjen.

 

Takk for oppmuntrende ord til meg, det trengte jeg nå. Idag føler jeg meg litt bedre, og skal trene i kveld. Men jeg innser at desember blir litt spesiell, jeg skal gjøre alt jeg kan for å ikke skeie ut for mye, men synes samtidig at det må være lov å kose seg litt når det er noe spesiellt. Får prøve å trene jevnlig, og kanskje det også går ann å klare seg med 2 glass rødvin istedet for 1 1/2 flaske!! Ble forresten kjempeuggen etter den kebaben, og fikk skikkelig halsbrann. Nei, rugsprø og speltknekkebrød er myyyye bedre - og jeg tuller faktisk ikke! Føler seg iallefall god og sunn etterpå, og jeg har iallefall lært de siste mnd at det å føle seg vel er halve målet.

 

Ikke la deg knekke av klær som ikke vil sitte sånn som du håper på, antageligvis er du mye finere enn du selv synes! Og ikke gi deg, du jobber hardt og målrettet og en vakker dag vil du få belønning for strevet!!!!! For hver dag er du en dag nærmere målet! Gjør hver dag best mulig, så når du målet raskest mulig også. Det er tydeligvis ikke lett å finne ut hva man muligens gjør feil. Men så lenge du ikke spiser mer enn 1600-1800 kalorier så kan jeg bare ikke forstå at det ikke skal bli resultater. Særlig hvis du begynner å trene. Du kan jo legge deg på 1300-1400 en periode og se om du synes det går greit, siden du har gjort det før.

 

Og du, et forslag på tampen - har du sett på "du er hva du spiser" på tv3? Der snakker de mye om å ikke kombinere karbohydrater med proteiner, spes. til middag. Jeg har bestilt boka, bare for å se om det går an å prøve noen andre middager 2-3 dager i uka, uten karbohydrater...verdt et forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt på en ganske så streng diett av min PT da jeg begynte- Jeg veide 10 kg for mye og hadde vel egentlig bare bollefett på hele magen. Jeg gikk ned 5 kg på to uker, deretter ca 1 kilo i uken til jeg var nede i matchvekt igjen.

 

Man kan ikke leve på en slik diett hele livet, det er rett og slett helseskadelig, men man kan prøve det en periode for å "lure" kroppen ned i vekt. Uansett så får man en jobb med å holde vekten nede, men det ville man jo fått uansett.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, alle sammen!

Har vært inne på tanken tidligere, dersom det ikke fungerer med GR må jeg over på karbohydrat-fri meny.

Det er faktisk det eneste som har fungert på min bror, forøvrig. Han har slitt med overvekt hele livet, og har nå endelig kommet ned i match-vekt. Det han gjorde var å glemme alt han tidligere har lært om slanking og kjørte i gang med fullstendig karbohydratfri mat for en periode.

Nå har han spist seg opp til en grei mengde karbohydrater, og holder vekta. Men, han spiser svært lite brød, potet og ris. Og slike ting er jo hovedessensen i mitt daglige inntak!

Hans kone, som faktisk forsker på fett (!) lovpriser disse diettene, men mener at man skal spise mer karbohydrater enn f.eks Atkins sier. Men, for en kort periode er det helt greit å bare spise egg og bacon, for å si det slik...

 

Du nevnte PT'en din Millemia - hva er det??? Og hvilken kur fulgte du for å gå ned? Atkins, eller? Eller er det samme greia, med litt vri? Fortell, fortell!

 

Dersom jeg ikke går mere ned dersom jeg ligger på 1400 kcal om dagen i et par uker, blir det null karbohydrater på meg! Jeg er villig til å forsøke alt, og dessuten har jeg jo en forsker på området i ryggen som velsigner en slik meny

:-)

 

Aner du hvor mye Tyroxin din mor går på, Gryvjoha? Jeg er nå på laveste dose, men angivelig Må man starte der før man etter 4-6 uker øker mengden... Håper medisinen gir effekt etterhvert. Har du peiling på om moren din merket noe forskjell med én gang hun begynte på medisiner?

 

Den boken du nevnte Solskinnsbolla, hvilken bok er det? Jeg har dessverre ikke tv3, så jeg har aldri sett det programmet du nevnte... Fungerer det, altså? Har vurdert å skaffe tv3, går jo mange gode programmer der, stemmer ikke det?

 

 

Heretter, med unntak av i dag hvor jeg bare er slapp og uopplagt og DRITLEI, skal jeg gjøre følgende:

 

Treningsstudio 3-4 ganger pr uke, gjerne mer - men det blir evt som en "bonus"

Tur annenhver kveld når snuppa har lagt seg, opp til min mor og ned igjen med én gang. Dit er det superharde bakker, rett oppover i omtrent 20-25 minutter med rask gange.

Tvangs-turgåingen med vogna er nå en saga blott, heretter triller vi tur når vi har lyst til det. Tulla sover i vogna ute på verandaen på dagtid, uansett - så hun får den friske luften hun trenger hver dag.

Mine kveldsturer skal gjennomføres de dagene jeg ikke er på treningsstudio, slik at jeg trener hver eneste dag. Da MÅ det jo skje noe????????????

 

Gir meg selv heretter to uker, uten noen form for utskeielse og med trening (starter helsestudio på onsdag - måtte avtale time med instruktør første gang..), og turer fra og med i morgen! Skal ligge på 1400 kcal pr dag, ikke et gram mer.

Riktignok skal jeg på julebord førstkommende fredag, men da får jeg spare dagsrasjonene til middagen, så enkelt er det! Får drikke litt vin, men drikke minst ett glass vann til hvert glass med vin. Og ikke så mye vin at matbudsjettet sprekker fullstendig!!

Deretter blir det havre-og spikersuppe i halvannen uke før jeg tar et oppgjør med effekten.

 

Har jeg ikke rast (yeah right, ha-ha) ned i vekt til da, så er det karbohydratstopp! Og treningen skal jeg fortsette med inntil matchvekten er i boks. Jeg skal bli slank, og dermed BASTA!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har ikke fått medisiner men hun fikk beskjed om å legge seg ca 200kcal under det en person på samme aktivitetsnivå ellers ville ha hatt. Eks vil du gå ned og har utregnet at du skal ha 1600 kcal, så må man med lavt stoffskifte ligge på 1400 kcal. Det stemte med min mor, etter utregninger skulle hun ha 1600 kcal om dagen, hun gikk ikke ned! Når hun la seg på 1400 kcal så begynte vekta å lee på seg, i snitt 0,5kg i uka. Lavt stoffskifte=lavere forbrenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er saken grei, jeg jukser litt og legger meg på ca 1400 kcal pr dag. Har gått bra både i går og i dag, jeg har uansett problemer med å komme meg opp i 1600 kcal pr dag.

Nesten så jeg bekymrer meg for å vende tilbake til en "normal" hverdag med sunn mat. Man kan da ikke gjøre stort annet enn å spise hele dagen?!

 

Gleder meg som en unge til kl. 12 i morgen! Da er det prøvetime på treningsstudio, og jeg skal melde meg inn for godt! Skal bli SÅ deilig å endelig komme i gang med litt seriøs trening, siden kroppen min ikke registerer at jeg går turer lenger... (ikke registerer den at jeg forsøker å slanke meg heller, når jeg tenker meg om...!)

 

I tillegg gleder jeg meg VELDIG til julebordet på fredag. Herregud så morro det skal bli å gå ut blant folk igjen og ha det gøy! Jeg skal bruke kosemerker, middags,-kvelds og mellommåltidsrasjon til kvelden - så jeg kommer forhåpentligvis ikke helt feil ut.

 

Også jeg da, som skrøt slik at babyen min her forleden fordi hun sov en hel natt for første gang! Jeg biter i meg ordene, svelger alle de tusen kamelene med hud og hår - ungen har nesten ikke sovet i det hele tatt siden den natten. Natt til i dag sov hun tett - tett inntil meg på armen, fordi hun hadde så vondt i magen stakkars. Hun våknet minst hver halvtime og måtte trøstes i tilsvarende lang tid. Gud bedre, så trøtt jeg er nå!

Krysser fingrene for en bedre natt nå¨...

 

Nå begynner Grey's anatomy! Hey då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Med den holdninga di så går nok dette bra framover tenker jeg! Jo nå skal du høre, dette "du er hva du spiser" har gått på både norsk, svensk, dansk og britisk tv, og vises på tv3, men de siste ukene har jeg ikke sett noen nye runder med serien. Konseptet varierer bittelitt fra land til land, for eksempel i england fokuseres det mye på å lage "ekle" morgendrikker med olje og gukk, mens i danmark er det morgendrikker av frukt som gjelder. Det er sånne "hjemme hos" innspillinger hvor feite folk får hjelp av en kostholdsekspert i 8 uker til å legge om kostholdet. Først får de et sjokkerende syn når alt de tidligere har spist på en uke blir dekket ut på et bord - det er SINNNSYKT hva folk dytter i seg!!! Så finner denne guruen ut hva som har vært denne personens problem nr.1, f.eks fett, eller sukker, eller begge deler. De lager så et skreddersydd kostholdsopplegg som gjør at dersom du sliter med søtbehov så skal du spise den og den maten osv. Folk som har spist mye fet og smakfull mat får et opplegg med masse krydder og urter og gode hjemmelagede hotte sauser osv. Absolutt ALT unaturlig er TABU, dvs fun light og denslags er en skikkelig NO NO! Der sliter jeg som er så lidderlig glad i pepsi max....

Hovedessensen i opplegget går ut på å spise massssse frukt og grønnsaker, og proteiner hvis jeg ikke tar feil. Lage smoothies og erstatte ris og pasta med salat og grønt, og de har nevnt et par ganger noe jeg ikke aner hva er eller husker hva heter, men som minner om ris. Det er ikke couscous men noe som begynner på q.

Boka ja, den heter "du er hva du spiser" og er forfattet av Gillian Mckeith, mener jeg hun heter. Det er hun som har vært tv fjeset i england, og jeg har sett henne og liker henne bortsett fra dette med å lage de ufyselige morgendrinkene - der kan det nok hende jeg melder pass!

De som er med på opplegget trener i tillegg, og går veldig effektivt ned i vekt.

 

Jeg er som deg veldig glad i pasta, ris og poteter, og vet at det kommer til å bli krevende. Det som er så deilig med Grete Roede er at der spiser man egentlig det man foretrekker, bare man sørger for å holde kaloriene under kontroll. Jeg kunne tenke meg en liten kombinasjon tror jeg. Leste om hvordan toppfotballgutta åt, der la de vekt på å ikke spise karbo-middager to dager på rad. De åt proteiner til frokost, og lagde nøttesalater med rømme f.eks. Nå sammenligner jeg meg ikke akkurat med en toppidrettsutøver, menehhh...

 

Jeg har vært innom både fedon og atkins, og synes det er litt pes med alt innkjøp, dessuten får jeg meg ikke til å spise stivpisket krem sammen med frokosten (dette var noe min nabo hevder var riktig?!?) Men jeg skal fordype meg i boka og se om jeg kan finne litt ny inspirasjon. Vurderer også å melde meg på nytt GR kurs etter nyttår. Synes du det har vært ok å gå kurs igjen femalia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo veldig interessant ut, den boken der.

Egentlig litt vittig at det skulle være proteiner til frokost, for gjett hva jeg har spist i dag: jo egg! ingenting annet enn to egg + et glass med melk (er det lov, forresten?)

 

Jeg forsøkte Atkins en gang i tiden, og da gikk jeg rimelig raskt ned i vekt. Problemet er at jeg ikke følte at Atkins var en livsstil jeg kunne leve med resten av livet... Jeg ser ikke for meg at jeg ALDRI skal spise verken poteter, ris eller pasta igjen - men jeg kan være mer enn villig til å droppe det for en kortere eller lengre periode.

Som nevnt gikk min bror kraftig ned (ca 25 kilo) med noe a lá Atkin, det heter for Spis deg Slank, eller noe slikt, og holder til i Oslo. Poenget der er at firmaet Spis deg Slank leverer mat på døra di for en uke eller 14 dager av gangen. Måltidene er beregnet ut fra hvor feit du er (for å si det stygt) og leveres frossen. Alt fra omeletter til frokost og biff til middag er klargjort. Man betaler ikke spesielt mye, heller - tror ikke det kostet mer enn 7-800 kr pr uke.

Min bror forsøkte dette i to uker, og det er altså lav-karbo det er snakk om (men ikke HELT anti slik som Atkins), og deretter fortsatte han på egen hånd.

Han gikk ned 25 kilo på tre-fire mnd, og har nå holdt seg slank i snart ett år.

Riktignok passer han på hva han spiser hver eneste dag, og dersom han skeier ut (slik som f.eks i dåpen) legger han umiddelbart på seg. Bare i dåpen gikk han opp tre kilo, men de var borte igjen etter to uker med lav-karbo.

 

Mamma har også slanket seg med lav-karbo nå i det siste året. Hun har gått ned ca 10 kilo og holdt seg rimelig bra. Nå er hun igang med normal mat igjen, og har nok gått opp et par kilo - men flesteparten av kiloene holder seg borte.

Tenk, da hun var yngre og veldig fokusert på å holde seg slank så spiste hun ET HALVT knekkebrød til frokost og ET HALVT knekkebrød til lunch. Deretter spiste hun en ørliten porsjon med middag, og thats it!

Utrolig at hun overlevde, men det var dette hun kunne spise uten å legge på seg...

Sier litt om hva jeg har å slektes på.... *herregud* Ikke rart jeg har blitt feit, med tanke på alle kokosbollene, sjokoladene, karamellene og all frukten jeg har konsumert!

 

Anyhow, nå er det halvannen time igjen til min prøvetime på trenignsstudio. Gleder meg til å komme igang, det er jo alltid dørstokksmila som er verst...

Heldigvis kjenner jeg flere som kan trene sammen med meg på dagtid, slik at jeg slipper å trene alene hele tiden - på den andre siden er det kanskje like greit å trene på egen hånd uten å være avhengig av andre?!

 

Gikk på vekta igjen i morges, bare for å sjekke ståa siden jeg har spist 1400 kcal pr dag siden mandag. Ikke faen om jeg har gått ned noe som helst, tvert i mot hadde jeg gått OPP 400 gram igjen.

Jeg har ikke trent siden søndag, har vært så slapp og trøtt pga null søvn, og dessuten har jeg vært DRITLEI av å gå tur.. *sukk*

 

Ups! Der våknet en liten bebis (som var 4 mnd i går!) - da var det slutt på formiddagsfreden... Ø

nsk meg lykke til på treningsstudio, her skal fettet SLITES vekk! Hah.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra treningsstudio!

Det var litt av en økt, for å si det mildt...! Jeg er kadaver i armer og tildels bein, og kommer sikkert nok til å kjenne det i morgen..

MEN, det var utrolig deilig å ENDELIG bruke kroppen skikkelig - nå skjønner jeg hva folk mener med at de blir euforiske etter trening!

 

Jeg ble godt imottatt av stedets leder, som lurte litt på hva jeg ønsket å fokusere på og slikt. Ut i fra det lagde han et treningsprogram til meg mens jeg varmet opp på ergometersykkel (10 min). Deretter viste han meg de ulike apparatene, jeg har mye fokus på magemuskler og rygg, samt armer og skuldre. I tillegg trener jeg selvsagt baken, lår og legger.

Etter endt runde som tok ca en time med instruksjon, avsluttet jeg med en slik elipsal- maskin, men uten sånne håndtak som beveger seg. Det var en slik maskin som du tråkker rundt med beina på, mens du har håndtak å holde deg i. Fikk det for meg at jeg skulle ha 100 kcal før jeg gav meg, og jeg tråkket i veg i 13 min! Da rant svetten! Var nesten svimmel da jeg gav meg, og steg forsiiiiktig ned fra maskinen.

 

Høy på endorfiner og rimelig ør i hodet av kondisjons-sjokket, skrev jeg under på en bindende avtale for de neste 6 mnd! Planen er styrketrening tre-fire ganger pr uke i et par-tre mnd, før jeg muligens starter med pilates- og yogakurs som de har om kvelden i tillegg til litt styrke.

Vel det er drømmen, om ikke annet...

 

Snakket med en instruktør der, som er en tidligere skolevenninne - hun gikk opp 1,5 kilo i svangerskapet!!! Slå den! Hun trente inntil 3 uker før fødselen, og begynte igjen 4 uker etter keisersnitt...!

Skulle ønske jeg hadde møtt på henne da jeg ble gravid... Da jeg fortalte om mine 27 kilo ekstra, bekkenløsning og lign måtte hun dra på smilebåndet. Hun var i topp form hele graviditeten, og var like sterk i kroppen etter fødselen som før hun ble gravid! *misunnelig*

 

Jeg merket det veeeeeldig godt på armer og bein at jeg mangler styrke. Jeg er så svak at det er patetisk! Heldigvis er jeg nå igang med å endre på dette, og det tror jeg er på tide...

Takket være verdens snilleste mamma, som passer bebis når jeg skal trene, er jeg på rett veg! Og ikke bare dét, hun spanderte innmeldingsavgift og første mnd at medlemsskapet mitt. Det er snille mammaen sin, det!

 

Nå skal jeg legge bebis igjen, vi snakkes! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Gratulerer med vel overstått 1.treningsøkt! Deilig ikke sant?

Jeg har fått boka i dag, så nå skal jeg sette meg i go'stolen og lese grundig! Høres litt skummelt ut å ikke kunne spise poteter, pasta eller ris uten å risikere å legge på seg, og at bare en enkelt helg kan føre til flere kilo opp. Jeg håper det går an å finne en kombinasjon. Nå i desember skal vi for eksempel i to vennemiddager, jeg synes nesten det er litt teit å la være å spise det som blir servert. "Har dere ikke rømme og bacon lissom???" Men for all del, det står virkelig respekt av den jobben broren din har gjort, det må jeg si! Det er tross alt bedre å "reparere" et par-tre kilo enn å måtte slite med 10 eller 25....

 

I morgen skal jeg veie meg. Har en følelse av at det går ille gæli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for veiingen din i morgen, Solskinnsbolla!

Det går helt sikkert bedre enn du frykter, trust me :-)

 

Si fra om du kommer over noe meget interessant i boken din, hehehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lønner det seg å bruke!! Fant ut at jeg har laverer forbrenning enn det de regner her! For deg som har lavt stoffskifte kunne dette være en lur løsning. Måtte bruke ca 15 min ekstra pr trimpoeng på rask gange jeg, og jeg er lang i bena og går fort!!! Nedtur, men gidder ikke lure meg selv for hvor mye jeg forbrenner på en tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg "back om track"!

Har hatt en liten internett-pause i helgen pga mye kjøring hit og dit, og ikke minst en hangover fra Helsinki etter fredagens julebord...!

 

For å ta det siste først; julebordet var en delvis suksess. Jeg spiste to ørsmå biter med pinnekjøtt, bittelitt kålrotstappe og én potet. For denne herligheten, samt tilgang på bløtkake og kransekake senere på kvelden (bløtkake og øl? NEITAKK!!!), betalte jeg hele 300 kroner...! Det ble årets dyreste pinnekjøtt-biter, det er jeg sikker på :-)

Men, jeg holdt meg unna kakene - og det gjorde meg ingenting. Jeg drakk øl utover kvelden (hadde med en six-pack som faktisk gikk med!!! *angst*) og jeg har aldri hatt noen særlig suksess med å blande kake og øl...

MEN, jeg drakk altså seks halvlitere med øl, samt at vi etterpå avrundet med et par GT på en bar.

Resultatet av rotbløyta var altså en overflod med kalorier, en laaaang tur hjem midt på natta fordi det var umulig å oppdrive en taxi, samt en skikkelig heavy dag på lørdag! Og var det verdt alle pengene, vannblemma på tåa etter spaserturen og en ødelagt slankeuke? ABSOLUTT, heheheh! ;-)

 

Jeg tror forresten det er noe i det her med julebord og utroskap. Ikke det at jeg var utro eller noen jeg jobber sammen med (som jeg vet om), for all del!

MEN, mange skal absolutt dele sine innerste tanker om samliv og kjæreste når de har drukket. Alle personlige problem kommer til overflaten, og jeg er intet mindre enn en magnet for slike ting.

Jeg har alltid tiltrukket meg tullinger ute på byen, og julebord på jobben er intet unntak. Jeg fikk vite ALTFOR mye om enkelte, som jeg kommer til å ha problemer med å glemme, for å si det slik.

Og hvorfor skal alle diskutere HVOR grensene går ved utroskap? Samtlige som fortalte meg om sine intime detaljer (urck!), lurte på om de var utroe når de fortalte andre slike ting. Spesielt én kar lurte på om det telte som utroskap at han snakket med andre damer!?!? Hallo, liksom!!!

Ble nesten litt skremt jeg, og er glad for at jeg kan holde ut mye alkohol uten å måtte fortelle gud og enhvermannsen om forholdet mitt!

 

Riktignok ble lørdagen hard, men det var nok like mye mangelen på søvn som spilte inn. Var i seng kl. 0430 (som sagt, jeg måtte GÅ hjem, og det tok over en time!), deretter våknet lille bebis kl. 0715.... Ikke rart jeg var rimelig ør til langt utpå ettermiddagen.

 

I dag har jeg stort sett tilbrakt dagen i bilen, føler jeg. Først til min mor for å vanne katta (foreldrene mine er på storby-tur noen dager), deretter hjem igjen for å spise lunch. Så måtte jeg kjøre 1.datter til hesten og hjem igjen, det tar ca 20 min hver veg. Så plukket jeg opp en venninne, dro til Plantasjen og shoppet juleting, deretter hjem igjen. Så i bilen igjen, ut for å hente 1.datteren fra hesten og hjem igjen.

Til slutt, en venninne satt barnevakt (kavaleren jobber mye på kvelden, dessverre...) mens jeg kjørte 1.datteren i kirken siden hun er konfirmant til våren. Hjem igjen (turen til kirka tar minst 10 minutter, kanskje så mye som 15). Etter et par timer tilbake til kirka for å hente henne igjen, nok en halvtime i bilen...

Totalt har jeg brukt over en kvart tank bensin (70 liters tank) og massssssse tid på kjøring hele dagen. Lurer på hva jeg hadde gjort uten bil, jeg?!? Hadde tilbrakt absolutt all ledig tid på bussen, vil jeg tro...

 

I morgen er det veiing, og det går garantert IKKE bra. Jeg har helt sikkert gått opp masse som følge av fredagens alkoholforbruk, samt at jeg i tillegg spiste noen kosemerker på lørdagen... (Eier ikke viljestyrke, I know...!)

Får kompensere med å dra på treningsstudio i morgen, onsdag og lørdag kommende uke. Har lovet meg selv å trene 3-4 ganger pr uke, og det SKAL gjennomføres så fremt jeg er i live ( og ikke megasyk eller noe)...

 

Oki doki, nå er det lalletid. Klokken tikker faretruende kjapt mot midnatt og jeg har ørten ting å gjøre før jeg legger meg, som vanlig.

 

Håper slankingen går bedre med alle dere andre, jeg kommer tilbake med veiingsrapport i morgen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk som forventet, 100 gram opp IGJEN!!!

Jeg er så lei av de greiene her, hvorfor går jeg ikke ned?? Hva mer kan jeg gjøre, liksom?

Jeg begynte til og med på treningsstudio på onsdag, og hadde en knallhard (for meg) økt onsdag og fredag, og skal dit igjen i dag.

Men, øl og GT på fredag var mer enn kroppen min ville godta, og nå er jeg MØKKLEI!

Har begynt å lese South-Beatch-dietten, som er utarbeidet av en hjertespesialist fra USA. Han anbefaler IKKE Atkins, nettopp på grunn av alt det mettede fettet som er tillatt der. Derimot anbefaler han karbohydrater som er SUNNE, dvs brød bakt på fullkorn, masse grønnsaker, noe frukt - og man har lov til å spise favorittmaten innimellom. Til og med poteter eller ris kan man spise, bare det ikke er hver dag, og man gjør det med omhu.

En slik diett tiltaler meg, siden den fokuserer på magefettet. Det er rundt magen jeg sliter mest og jeg har dessverre alltid hatt eple-fasong. Ikke pent, nei. Ergo skriker denne dietten til meg og ber meg forsøke... To strenge uker, og det man da går ned, det går man stort sett ned rundt magen!!! Deretter er det myyyye friere, bare man har tanken om sunne karbohydrater godt plantet i bakhodet...

 

Anyway, nå skal jeg rydde litt hus, deretter skal jeg på treningsstudio så snart noen kommer hjem og kan passe bebis en times tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Du er en engel, du! Du har jo helt rett i at jeg verken dør av en sjokolade i dag, eller av å veie 70 kilo 1.januar. Jeg har allerede meldt meg på nytt kurs som starter 15. januar, har tenkt å kombinere det med akkurat det som du snakket om. Det jeg har lest om innebærer akkurat det samme som du nevnte.

 

Men akkurat nå tror jeg at jeg skal spise litt lunsj, så ser jeg om jeg har like lyst på sjokolade etter det. Og har jeg det, skal jeg spise litt...eller la være. Jeg tror også jeg skal ta en tur på trening. Hvis jeg føler for det. Og vet du hva? NÅ SKINNER SOLA HER! Kanskje det går an å prøve vogna da???!

 

Jeg har vært inne på reisedebatten på dinbaby.com og skjønner at min lille tur til Brüssel ikke er noenting i forhold til folk som reiser til Thailand og Amerika og er der i flere måneder. Gleder meg til helgen nå jeg!

 

Føler meg bedre nå, selv om ikke akkurat motivasjonen til å slanke seg er på topp. Det viktigste er at vi føler oss bra, vel.

 

Men nå håper jeg at du tar dine egne ord til deg selv, jeg vet det er ergelig å gå opp!! Men det er garantert pga alkoholen!! Du går nok ned igjen raskt om et par dager, særlig hvis du fortsetter å trene. Ha en strålende dag! Håper sola snart skinner hos deg og! (Nå har den allerede forsvunnet her men det hjalp jammen å få et lite glimt av den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk som forventet' date=' 100 gram opp IGJEN!!!

Jeg er så lei av de greiene her, hvorfor går jeg ikke ned?? Hva mer kan jeg gjøre, liksom?

[/quote']

 

nissefnis.gif Var det hvertfall en ting jeg fikk høre når jeg gikk på kurs så var det at salt mat binder vannet i kroppen og kan gi utslag på vekten med både 1 og 2 kg. Og med 6 halvlitere og sprit så kan vel også det være forklaring til at du ikke gikk ned.

 

Kanskje du burde heller prøve å ha litt mer tålmodighet med kursopplegget? Og de gangene du skjeier ut så ikke ha forventninger til at du skal ha gått ned på vekten men heller være fornøyd om du har stått stille. Kroppen din har vært gjennom mye i det siste, og trenger kanskje litt ro rundt seg.. Ikke at du endrer dietter som fra lynkurs, meny 3 og til dette South Beach greiene. Huff, ikke ment som en skjennepreken dette, jeg håper inderlig at du snart har en stabil nedgang på vekten. klemse.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, med kursleders velsignelse, kuttet ned på antall karbohydrater denne uken. Skal bli spennende å se om det har noen effekt eller ei...

 

Det er ikke snakk om drastiske tiltak, men jeg skal blant annet kutte ut havregrøt om morgenen og ikke spise så mye brød som jeg vanligvis gjør. Jeg skal også spise mindre frukt enn vanlig, for jeg spiser gjerne mer frukt enn jeg skal... Hiver innpå både eple, appelsin, banan og gjerne enda et eple eller to innen dagen er over, og det er jo ALTFOR mye...!

Spiser nok litt for mange dårlige karbohydrater, så disse kutter jeg nå kraftig ned på - og bytter de ut med sunne karbohydrater (altså grønnsaker, nøtter og slikt). Sukker er bannlyst denne uka, det vil si at jeg hopper bukk over sjokolade. Spiser en neve nøtter som kosemerker, i stedet :-)

 

Gjør ingenting dramatisk, har ikke særlig tro på folk som aldri rører karbohydrater, det er jo en kur det er umulig (i hvertfall i mitt liv) å leve med resten av livet.

Men, dersom dette fungerer - så skal jeg forsøke en stund framover inntil matchvekta er i boks. Skader jo ikke, tvert i mot.

 

Ellers så har jeg ikke gjort noen verdens ting i dag. Tror dette må være den lateste dagen noensinne. Har jo laget middag til oss, mat til bebis og ryddet litt - men ikke noe utenom det jeg MÅTTE gjøre...

Deilig, i grunnen - men akk, så lite effektivt.. Skal jo være jul snart, så huset burde skinne innen den tid (yeah right...) I det minste skal vi til helgen bake pepperkaker og hvite kakemenn (verdens beste! *hjelp*)

 

Jeg innser jo at jeg etter 6 halvlitere og et par GT ikke kan forvente den helt utrolige nedgangen i vekta, men jeg hadde trodd at jeg i det minste kom til å stå stille! Ikke opp, når jeg hadde trent mye og vært veldig flink med maten ellers i uka...!

Men, nå krysser jeg fingrene for neste veiing allerede. Blir utrolig spennende å se om det faktisk har noe for seg de greiene her, ellers er jeg tilbake til havregrøten med én gang, heheh! Har blitt litt avhengig, dessverre....

Jeg var på treningsstudio i går og skal dit igjen i morgen og lørdag, så trening blir det nok av denne uka.

 

Av utfordringer har jeg studiesamling på torsdag og fredag, samt at jeg kanskje skal delta på et LØFT-seminar på lørdag i regi av en venninne. Hun holder slike kurs over hele fylket og gjør det knallbra! Har fikset sin egen arbeidsplass og tjener penger så det ryker av henne! Imponerede, må jeg si. Kunne vært moro å se hva kursene innebar, så det er mulig jeg tar meg en tur. Får gratis moro, mens alle de andre der må betale, moahahahah!

 

Studiesamlingen på torsdag starter med at min gruppe skal spise potetball! (tror det må være den retten i verden som har mest dårlige karbohydrater), deretter er det undervisning noen timer, - så er det ut på restaurant kl 2130 (!!) for å spise juletallerken...!

Sier seg selv at det ikke fungerer med verken GR-diett, lav-karbo eller hva-som-helst...!

Jeg har bestemt meg for å ikke møte opp til potetballen og i stedet for juletallerken skal jeg spise en sunn og god kyllingsalat som de har der!

 

Det jeg syns er helt utrolig, er at de på min gruppe faktisk har planer om å spise BÅDE potetball OG juletallerken i løpet av 6-7 timer! hvordan kan de greie det??? Er sikker på at mengden med mat må utgjøre omtrent 5000 kalorier, MINST!!! Tror nok de kommer til å føle seg rimelig uggne i dagesvis etterpå...

 

Anyhow, nå er det tid for Grey's Anatomy igjen! *gleder meg*

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg endelig ferdig med tre laaange dager på seminar...!

Dagene har vært kjempeinteressante, men jeg kjenner at det er slitsomt å bruke hodet på denne måten igjen.

I dag har jeg vært på LØFT-seminar, altså løsnings-forkusert tilnærming. Veldig spennende og jeg håper å kunne bruke det prinsippet i prosjektene jeg må skrive i løpet av våren.

Deilig å tenke litt igjen, men jeg gruer meg til TO parallelle prosjektoppgaver som skal leveres i mai. Snakk om lite kommuniksajon mellom våre to foredragsholdere. De har kontor vegg i vegg, men snakker altså ikke sammen - og det går ut over oss, selvfølgelig. *sukk*

 

Ellers har jeg forsøkt å holde meg unna karbohydrater denne uken. Har vært vanskelig til tider, siden det blir servert lunch og snacks på disse seminarene - men det har gått mye bedre enn jeg trodde!

I tillegg var jeg på julebord på torsdag, og der var det jaggu ikke enkelt å holde seg unna karbohydrater! Eller annet snacks, for den saks skyld. Til alt overmål hadde restauranten gått inn for å yte ekstra service, og serverte gratis, hjemmelagde sjokoladebiter med ulikt fyll til kaffen. Når alle sukket av velvære over smaken, DA var jeg nær ved å hive innpå hele fatet - men jeg holdt meg faktisk unna. Begynner å bli drillet på å ikke skeie ut, så det kostet meg ikke så mye :-)

 

Begynte først med anti-karbo på tirsdagen, etter at jeg på mandag stappet innpå med all godisen jeg hadde lyst på. Tirsdagen fikk jeg SKIKKELIG hodepine, sikkert mye pga at vi bare hadde koffeinfri kaffe hjemme (hadde prestert å kjøpe feil..), men også fordi jeg kuttet ut karbohydratene. Tror kroppen min skrek høyt etter brød og mel, kjeks og poteter....

 

Anyway, jeg har holdt meg unna karbo resten av uka - og nå har kroppen min begynt å tilpasse seg - ENDELIG.

Og, det gir resultater..... Har gått på vekta, men venter inntil mandagen med å "offentliggjøre" resultatet. Har riktignok fått mensen igjen denne uka, og enkelte husker kanskje hvordan det gikk sist gang (2 KILO OPP) - heldigvis er det ikke snakk om så mye denne gangen, ser det ut til.

Har lurt meg selv så mange ganger tidligere med å veie meg midtveis i uka, også *BOOM* - har jeg gått opp masse innen rapporteringsdagen. Ergo venter jeg til mandag før jeg veier meg på ordentlig.

 

Hvordan går det med dere andre? Leser at Tigris raser ned, gratulerer til deg!! Den dagen jeg blir like flink, det er en god dag!

 

Nå er det altså lørdagskveld, og jeg har IKKE spist kosemerkene mine. Det blir spennende å se om dette gir resultater, eller om det er nok en blindveg...

*kryss fingrene*

Kommer tilbake på mandag med ukens resultater! :-) GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

WOW! Det fortjente du!! Imponert over hvor standhaftig du har vært på julebord og allting i det siste!

Jeg skriver mer imorgen. Litt på utur etter Brüsselturen, så ingen nedgang på meg, heller tvert imot.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at det gjorde veeeeldig godt å få av seg et par kilo i ett jafs..!

Jeg har imidlertid fått klar beskjed fra kursleder om å begynne med brød igjen, ellers er det ingen vits i GR-kurset. Det er jeg forsåvidt enig i, så jeg skal øke mengden karbohydrater i løpet av uka.

 

Har spist litt mer de siste to dagene, og da har vekten stått stille dessverre. MEN, jeg krysser fingrene for at nedgangen fortsetter, det er SÅÅÅÅ kjedelig å stå stille i ukesvis..

Har vært på 97-tallet i tre-fire uker nå, så det var deilig å endelig kunne se 95-tallet. På søndag såg jeg 94-tallet også, men det forsvant igjen *host*

 

Ellers så skal jeg på juleshopping i ettermiddag, om alt går etter planen. Det pøsregner og blåser nesten storm ute, så jeg tror jeg gjemmer meg inne på et kjøpesenter.. Det blir treningen i dag, å sloss om varer blant ørete gale mennesker på julehandling, siden jeg ikke skal på treningsstudio i dag.

Var der i går, derimot, og det var godt! Har begynt å jogge (!!!!) slik intervall-trening på tredemøllen i 12-15 minutter (totalt) etter styrketreningen, og det er utrolig slitsomt! Men, det er en god følelse når jeg er ferdig!!

 

Anyhow, nå sover bebis og jeg skal rydde hus! So long!

 

PS. Solskinnsbolla; fortell om turen din! Den var helt sikkert verdt noen gram opp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...