Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Jøje meg, her går det unna. Skulle tro jeg ikke hadde annet å gjøre på enn å skrive her, siden det allerede er 200 innlegg i tillegg til hovedinnlegget her nå.

Artig!

 

Men, her er det mye å henge fingrene i, det er sikkert. I dag bakte jeg lussekatter til familien, og *kryss i taket* jeg har ikke smakt en eneste bit selv! Min mor fortalte om min slanke tante som har fire sønner - og hver bidige fredag opp gjennom oppveksten deres bakte hun enten boller, kaker eller annet digg. Og ikke mer enn en gang i året eller to smakte hun på bakevarene selv! Slå den...! Hun er tynn som en strek, og jeg skjønner nå at det er en grunn til at hun har greid å holde seg så slank i alle år. Hun tillater seg svært lite i matvegen, og det gir resultater deretter. Egentlig litt tragisk, for jeg ønsker meg en tilværelse hvor kos er en del av livet, ikke et fullstendig asketisk liv i forhold til mat... Men, det kan se dårlig ut - jeg legger på meg av alt, og må være på en evig "slankekur" eller-hva-man-enn-velger-å-kalle-det...

 

Ellers trener jeg (nesten) annenhver dag. I dag tok jeg det litt lett, og var ferdig etter en times tid. Tidligere har jeg avsluttet med intervalltrening med jogging (!), men det orket jeg rett og slett ikke i dag... Fredag er det julelunch på jobben, så da blir det ikke trening, men skal ta meg en tur på lørdag i stedet.

Det er så mye folk overalt at jeg blir helt dårlig, men på treningsstudio er det heldigvis desto færre folk, heheh.

 

Når det gjelder juleforberedelser, er jeg nå i boks med alle unntatt én gave! Julegardinene er hengt opp, inngangen ute er pyntet med lys og vi har allerede satt frem litt pynt. Koselig, men like over nyttår skal alt vekk - snarest! Jeg har en tendens til å bli veeeeldig lei julepynten like etter jul, men det er jo veldig koselig nå som den er "ny" :-)

 

Jeg har stått stille på vekta siden mandag, tydeligvis har jeg nådd ENDA et platå... Håper det går raskt over, har ikke planer om å gi opp nå. Men, står jeg stille på mandag, da gir jeg meg selv en litt lettere uke i form av flere karbohydrater og flere kalorier. Kanskje kroppen min er underernært på godis, heheh :-)

Middagen i dag bestod av kyllingfilet i pakke, det var digg! Kylling, oppskjærte grønnsaker og litt olivenolje samt sitronsaft pakket inn i aluminium, og inn i ovnen i 30-40 minutter. Nammenam! Servert med naturris til meg og vanlig ris til resten av gjengen. Sunt og godt, anbefales!

 

Nå må jeg rydde kjøkkenet, ha en flott kveld! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar

Hei Femilia.

Jeg er hverken gravid eller ammende, men bruker å være her inne å lese i "boka" di, alikevel. Syntes du er så flink til å skrive. ;)

Det jeg lurer på er hvor du evt.kan finne denne South Beach Dietten?

Å hva spiste du i stedet for havregrøt til frokost? Når du skulle spise lav karbo.

Hva serverte du til middag osv. Jeg kjenner meg så igjen, på måten du beskriver deg selv og din kamp mot kiloene, så derfor leser jeg boka di. (jeg har ikke lavt Stoffskifte). Har gått på GR- kurs. Går ned 15 kilo max., å da er det enda mye som skal av, å der er det bomstopp. Så blir man lei, å begynner å gi F... i hva man spiser, å voops der hadde man gått opp alt igjen:( . Men om du har tid å kunne svare meg litt på det jeg lurte på ville jeg bli veldig glad. :)

 

Ha en fortsatt fin dag. Klemz fra Rina. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig tilbakemelding! Selv om det er tragisk, er det jo hyggelig å vite at vi er flere i samme båt....

Jeg leste om South Beach-dietten her inne på forumet, tror det var gryvjoha som nevnte den først. Hun hadde hatt det på samme måte som meg, og gikk ikke ned et gram etter en stund. På treningsstudio fikk hun tips om å kutte i karbohydratene for en stund, og da raste hun ned i vekt.

Jeg hadde boka om South Beach-dietten stående i bokhylla, kjøpte den for et par år siden uten å gjøre noe mer enn å sette den på plass i stua... Men, nå har jeg lest den fra perm til perm, og jeg må si at logikken appelerer til meg. Mer korrekt fett, færre og sunnere karbohydrater, ta hensyn til matens GI og slike ting, i tillegg til at man ellers spiser magert, det må nødvendigvis gi resultater.

 

Jeg startet med friskt mot for halvannen uke siden. Gikk ned 2,9 kilo fra forrige tirsdag til sist tirdag, etterpå har vekta stått fullstendig stille. Har forsøkt å spise både mer og mindre, men foreløpig skjer det ingenting... Kan hende har det med mensen å gjøre, men det er nok bare kroppen min som har forstått at fettet er "under angrep", og det må den for enhver pris forsøke å stoppe! *sukk*

 

Anyway, det jeg gjorde var:

til frokost spiste jeg vanligvis havregrøt. Det skal jo være sååå sunt og godt, men det er faktisk stappet med karbo og har høy GI, som legger seg rett på sidebeina ( ihvertfall mine...)

Jeg har nå spist et par kokte egg til frokost (null karbo, mye protein, lav GI) og har spist litt mager ost eller litt bogskinke ved siden av (også lav GI og lite karbo).

Til middag har jeg spist f.eks kyllingfilet i aluminiumsfolie, sammen med ulike grønnsaker, bakt i ovnen. Godt og mettende.

Mellommåltider består av et hardkokt egg eller to, litt bogskinke, en gresk salat eller noe slikt. Poenget er at man skal spise mye protein og mindre karbo i de to første ukene.

Hele dietten er delt i tre deler, de to første ukene er det strengeste og da skal man angivelig rase ned i vekt. For meg raste det ned første uka, deretter var det *stopp*. Det blir sikkert kurslederen her inne glad for å høre, hun ble nesten skremt da jeg gikk ned nesten tre kilo på én uke.

 

De to første ukene skal man unngå frukt, melkeprodukter (unntatt ost, selvsagt!), en del spesifikke grønnsaker (gulrot, poteter, mais, og andre som har mye stivelse). I tillegg skal man kun spise kjøttprodukter som er magre, det vil si at blant annet vanlig bacon er IKKE lov.

 

Dietten ligner altså på Atkins, men er ikke på langt nær så åpen når det gjelder inntak av fet mat. Dessuten skal man i fase to (etter to uker) innføre både frukt, melk og yoghurt, og annet kjøtt. Man skal også spise naturris, villris, bønner og linser. I tillegg kan man tillate seg en liten sjokolade innimellom, samt at dersom man er avhengig av poteter så kan man spise det AV OG TIL. Brød er også lov, men ikke mer enn ved et par-tre måltider i uka.

 

I fase tre er man ferdig med slankingen og man skal følge denne fasen videre utover livet.. Har ikke satt meg helt inn i alt man da kan spise, men det er naturlignok enda mer enn i fase to.

 

Det som er så bra med SB-dietten,er det den er utarbeidet av en hjertespesialist. Han lagde dietten først og fremst for å gjøre forholdene bedre for hjertet, at den medførte at folk gikk ned i vekt var faktisk en bi-effekt!

Jeg tror Atkins MÅ være rimelig usunn på sikt, arteriene kan umulig ha godt av alt det fettet man kan stappe i seg der. Her må man imidlertid unngå den feteste maten og man SKAL spise sunne karbohydrater. Ergo får man bedre blodårer og forlenger levetiden til hjertet. Høres jo rimelig fristende ut, ikke sant?

 

Jeg forsøker for harde livet å gå ned i vekt. Det går jo ikke spesielt bra, om jeg må få si det - og det er UTROLIG hardt å holde på motivasjonen når det går såpass tregt. Jeg går ned i rykk og napp, men ønsker å finne "min" metode som gjør at jeg går ned jevnt og trutt. Tydeligvis er det ikke så enkelt som jeg skulle ønske...

I dag har jeg spist ørlite karbohydrater samt mer mat enn vanlig. Må se om det gir utslag på vekta eller ei. Jeg har, som du sikker har lest, en bunad som MÅ passe til 6 mai - og den SKAL passe, om jeg så må gå på Nutrilett de siste par mnd.

 

Fikk jo dét slaget i trynet i dag, på julelunch på jobben, da en nyansatt lurte på når jeg hadde termin!!! Jeg mener, det er ANDRE gang noen har spurt om jeg er gravid nå, og nå har jeg faktisk tatt av 8,8 kilo! *herregud*

Riktignok er denne fyren ganske tett i pappen, for å si det enkelt - og fullstendig blottet for sosiale antenner, men det finnes jo grenser for hva man skal bli utsatt for når jeg strever så inni helv.... for å gå ned i vekt! Har lyst til å gi opp innimellom, men det vil jo medføre at jeg ALDRI blir slank, og jeg vil så innmari få vekk disse kiloene!

Så det å gi opp er ikke noe alternativ, det får bare kroppen min innse! OG stoffskiftet skal under kontroll etterhvert, om jeg så må sitte oppå legen min for å få ham til å øke tyroxin-dosen min.

 

Trener nå ca annenhver dag, selv om jeg skulker av og til pga tidsklemma. Burde vært på treningsstudio i dag, men nå er det så langt på dag og da er det stappa med folk der nede, og da frister det overhodet ikke å vise seg der med de deigete musklene jeg har. Skal imidlertid ta en tur i morgen *promise*

 

Jeg vil anbefale deg å kjøpe boka dersom du vil forsøke deg på dietten. Imidlertid må du være 100% dedisert de første to ukene, slik at du blir kvitt evt insulinresistens, sukkeravhengighet og lign. Og det er kanskje ikke så enkelt å få til midt i jula .-)

GR-kurslederen min virket ikke direkte overbevist om at en lav-karbo diett er tingen, men nå er vel de strengt tatt betalt for å anbefale GR...

Imidlertid mente hun at det å kutte ut dårlige karbohydrater, hvitt brød, sukker og slike ting er en god idé. Kroppen trenger ikke disse matvarene, og enkelte av oss tåler dem rett og slett ikke.

 

Nå burde jo vekten min ha gått ytterligere ned denne uken, men det har den altså ikke gjort. Jeg aner ikke hva jeg har gjort galt, om jeg har spist for lite eller for mye eller feil, men i morgen skal jeg forsøke meg nesten fullstendig uten karbo, bare for å se om det har noen effekt. I såfall gir det meg noen vink om hva jeg har gjort galt.

 

I denne dietten er det lov med sunne karbohydrater selv i de første to ukene, i motsetning til Atkins hvor alt over 20 gram karbo om dagen er bannlyst den første perioden. Har mer tro på sunne grønnsaker fremfor fet bacon og ribbe, men det er selvsagt opp til hver enkelt å avgjøre. :-)

 

Lykke til med nedgangen din, gi en tilbakemelding på hvordan det går med deg etterhvert! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, for et fint innlegg. Du er så flink til å skrive. Skal se om jeg finner boka i bokhandelen...Syntes det virker veldig interressant, men får kanskje vente til etter jul før man hiver seg på noe nytt. Har hatt den sprekk dagen idag.:) har fått permiteringsvarsel fra jobben, så da er det sååå lett å ty til litt trøstespising, men tar meg sammen igjen imorgen.:) Du får ha en fortsatt koselig førjulstid, så skal du få høre hvordan det går etterhvert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....den fyren på jobben din... at det går ANN! Har vært noe av det samme på jobben min, var en dame som var litt kraftig og hun ble spurt av en nyansatt om når terminen var, MEN denne dama hadde strevd i 6-7 år uten å bli gravid, med prøverør og alt. Stakkarn begynte selvfølgelig å gråte............ Ho kunne jo ikke bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

For en melding å få da! Da hadde jeg nok bedt vedkommende om å ta et oppfriskende kurs i hoderegning for å finne ut at du hadde termin for flere måneder siden, og at han forøvrig er en DUST!! ;-) IKKE TA DET TIL DEG! Den personen som betyr mest for deg, ved siden av deg selv og barna dine, er fullstendig klar over hva du har prestert i det siste, og det er vel ganske godt å tenke på, eller hva?

Selv er jeg på bærtur for tida, jeg holder i skrivende stund på med å lage pizza og drikker øl, så her har du frøken skeis. Jeg loooover å komme megasterkt tilbake!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt sympati etter den dustete nye kollegaen min! Makan, for en tulling!

Jeg svarte ham ganske enkelt at dersom han ikke visste at PERMISJON betyr at man allerede har født, så burde han vurdere å ta grunnskolen på nytt. De andre på jobben min ble ikke så rent lite satt ut av spørsmålet hans, de fleste satt bare og måpte!

 

Det som er mest irriterende av alt, er at han dusten her er feit, bleik og kvapsete, full av kviser og har pupper! Han er 27 år, men oppfører seg til de grader mer barnslig enn lærlingen min. Han prater høyt, fort og er den ekstreme prototypen på en skikkelig datafrik. Ikke nerd, men frik. Skjønner dere forskjellen? Spiser bare junkfood, drikker cola, trener ALDRI og følger overhodet ikke med på ting ute i den virkelige verden. Slike folk IRRITERER meg!

 

Han har blitt ansatt etter at jeg gikk ut i permisjon, så jeg har aldri hatt "gleden" av å jobbe sammen med ham, heldigvis. Men, enkelte andre har betrodd meg at han på toppen av det hele er en besserwisser av dimensjoner og alltid skryter av seg og "alt" han har å gjøre. Han forsøkte til og med å gjøre narr av at jeg styrer i hovedsak ETT system, men da ble han straks påminnet av det er det største og bortimot det viktigste systemet vi har. I tillegg skrøt han på seg en Cand.Mag-grad innen IT, som det viste seg at han overhodet ikke var ferdig med! Det var mye annet også, men dere skjønner litt tegninga på hvordan fyren er, ikke sant? og han må jeg jobbe med fra sommeren? Jeg kommer til å bli gal! *angst*

 

Vel, der fikk jeg blåst ut litt, jaggu irriterende med slike mennesker! Godt at jeg kan få ut all gørra her, så slipper alle rundt meg å høre om jobb-problemene jeg har, hehehe.

 

I dag har jeg vært på trening, og i dag trente jeg HARDT for å være meg! Jeg jogget til og med på slutten, og har nå som mål å kunne jogge sammenhengende i 10 minutter til våren. Ikke all verdens til mål, kanskje - men jeg har alltid avskydd å jogge - så for meg er dette en aldri så liten milepæl!

I dag tok jeg i så svetten rant til og med på apparatrunden, og det er ikke vanlig.. *kremt*

Tenkte at dersom det skal ha noen effekt det her, så MÅ jeg slite litt ellers er det jo wasted...

 

Så, for å kompensere for all gymmen, så har jeg stappet innpå masssssssse peanøtter i kveld. Når det kommer i hus, greier jeg ikke å holde meg unna... *sukk*

Så som du skjønner, Solskinnsbolla - du er ikke alene om å skeie ut...! Godt vi er flere.

I dag hadde ENDELIG vekta beveget litt på seg, fra 95,1 til 94,7... Herregud, her går det treeeeeegt! Men, det er selvsagt bedre enn å stå stille, for all del. Hadde imidlertid håp om å rase videre nedover etter den første uka med anti-karbo, men dengang ei.

Jeg fortsetter utover i uka som kommer, men skal over på fase 2 som er myyye mindre streng innen jul. Denne "kuren" ligner forøvrig til forveksling på Fedon Lindberg! Har lest gjennom bøkene hans nå i det siste og begge deler går ut på det samme; mer protein, sunne karbohyrdater, ikke sukker, hvitt mel og slikt.

 

Jaja, nå skal jeg bade og overlate kveldens opprydning til resten av husholdningen. Ha en flott kveld, everybody! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt noen dager igjen før jeg "avslutter" slankingen for jula, så jeg holder stand noen dager til.. Men, skal innrømme at det ikke frister like mye som før å rapportere matinntaket hver dag.. Sikkert fordi jula nærmer seg, jeg er fortsatt like desperat på å gå ned i vekt, og julekakene ulmer med sitt nærvær..

 

I dag har jeg altså veid meg, igjen. Vekta viste 0,3 kilo ned fra sist uke.. Ikke overraskende med tanke på kroppen min ("NEI! jeg vil ikke ned i vekt, jeg

d-r-i-t-e-r fullstendig i hva DU vil...!"), stoffskiftet og hvor vellykket slankeperioden har vært så langt...*sukk*

 

Anyway, målet de neste par ukene er å holde seg i vekt, og ikke gå opp!! Så er det full fart igjen over nyttår. Og da skal mye skje! 89-tallet kommer til å dukke opp i løpet av januar, 85-tallet dukker opp i mars, og innen 6 mai ser jeg 75-tallet lyse mot meg! Så det så! :-)

 

Kan imidlertid ikke si at jeg har holdt meg så voldsomt til noen som helst av diettene mine i dag.. Har bakt hvite kakemenn, og ikke for å skryte - men de er noen av de beste jeg vet om..! Bestemte meg for at jeg fikk lov til å spise tre stk, men har nå kastet innpå fire.. Ikke den verste sprekken, men disse greiene inneholder syke mengder sukker, fløte og hvetemel.. Ikke akkurat anti-karbo, nei...!

Spiller ingen rolle, i morgen er vi i gang igjen. På julaften har jeg ikke lov til å tenke slanking, det har jeg lovt meg selv og alle andre i familien. Men, da er det på'n igjen - sånn delvis. som sagt, holder jeg vekta til over jul skal jeg være storfornøyd!!

 

Stå på alle medslankere, håper dere har det hyggelig i førjulsstria! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt juleferie enda jeg heller, MEN det blir en del småspising av karameller og andre julekaker. Tenker som så at hadde jeg ikke slanket meg så hadde jeg spist MYE mer.

 

På julaften skal ikke jeg heller tenke slanking, men de andre dagene i jula har jeg bestemt meg for at jeg skal være flink fra morgenen av og heller kose meg litt om kvelden, ikke spise usunt HELE dagen. Regner nok med at jeg går opp litt i jula, men ligger jeg under 90 kg 2. januar så er jeg fornøyd.

 

;)

 

Ps: synes vi har vært flinke begge to i denne førjulstia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i går reintroduserte jeg brød i maten... Det gikk IKKE bra, i tillegg til kakemennene som jeg heiv innpå...

I dag gikk jeg på vekta igjen, og jotakk - 1 KILO opp siden i går! Slå den..!

Så i dag har jeg fjernet brødet igjen, det ble nok litt for mye brød på en gang.. SKal reintrodusere det når kiloen er borte igjen, og da i SMÅ mengder. Ikke en hel melpose på én gang.. *host*

 

Det er bra at det er flere enn meg som fortsatt er i gang, selv om slankingen er satt til "slow forward" denne uken.. I dag har jeg imidlertid unngått både karameller, sjokolade og After Eight.. Var på julebesøk på jobben, og der er fristelsene mange nå i jula! Måtte vise fram lille bebis, som for anledningen var ikledd nisseantrekk fra topp til tå, med reinsdyr på tottelottene! :-)

Fikk julekort hvor det stod at de gledet seg til jeg kom tilbake på jobb, og det var jo en veldig koselig julehilsen. Kjekt å vite at man er litt savnet, selv om man har vikar... :-)

 

Nå ligger min vakre, lille datter og sover søtt i vognen sin ute i drittværet. Hun er helt skutt etter å ha blitt båret rundt av 50 forskjellige mennesker. Smilte til alle og pratet, lo og siklet. Hadde det med andre ord ganske topp, tror hun er sosialt anlagt - ligner sin far..!

Jeg skal nå pakke julegaver mens tulla sover, på tide å bli ferdig med dét også... Onsdag er det trening og vasking, torsdag er det mer vasking samt sette opp juletre, fredag pynte juletre og pynte resten av huset og lørdag reiser vi til min mor på juleferie fram til 1.juledag. *gleder meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Nå angrer jeg litt på at jeg har sklidd såpass ut, når jeg ser hvor flinke andre er... Jeg veide meg i går og har gått opp 2,5 kilo.... Du har jo virkelig vært superflink, og det er uansett en myyye bedre følelse å gå ned 300 gram enn hele 2,5 kilo OPP!

MEN, nå er det "heldigvis" ikke mange dagene igjen av dette året, og da har jeg tenkt å bli like flink som deg!

Vi feirer julen på vestlandet - trenger vel ikke å forklare for deg en gang til hvordan bevertningen fungerer der.... - reiser på torsdag morgen og ville derfor bare ønske deg en riktig god jul og et godt nytt år! Tusen takk for all god støtte og motivasjon jeg har fått av deg, det blir nok noe jeg vil trenge godt utover i det neste året også :-)

 

Kos deg med god samvittighet i julen!! Vi "snakkes". Juleklem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Godt nytt år, alle sammen!

Nå er det på'n igjen, og denne jula har jeg lagt på meg mer enn jeg trodde var mulig. Det er selvsagt karbohydratene som har kommet på igjen, så det å kutte ut dem var kanskje ikke så lurt som jeg trodde...

I det øyeblikk man spiser karbo igjen, kommer kiloene tilbake i rekordfart! jeg har gått opp TRE kilo i jula, nøyaktig samme antall som jeg gikk ned med anti-karboene mine.

 

Nå legger jeg meg på GR igjen, jeg er avhengig av å kunne leve godt med min nye livsstil. Jeg gleder meg til havregrynsgrøt om morgenen igjen, og at jeg kan spise brødskive! Å skulle unngå brød resten av mitt liv var litt av en utopi, jeg møtte meg selv i døra ganske ofte i jula, for å si det slik...

 

Ergo har jeg altså MANGE kilo igjen før bunaden passer, men dersom GR ikke fungerer nå heller, så blir det pulverdiett siste mnd før konfimasjonen!

Jeg kan jo ikke gi opp nå, og slik som jeg ser ut nå for tiden, slik vil jeg ALDRI se ut igjen...

 

Jula brakte med seg masse mat, mange gaver og fine bilder av mine vakre frøkener. og MASSE mat, virkelig maaaaasse mat. Jeg har imidlertid ikke spist utenom måltidene, har ikke spist mer enn et par karameller og konfektbiter, men julepålegg, julemiddag og juleditt og datt krevde sine kilo.

I morgen er det smalhans igjen, og nå gleder jeg meg til å sette igang med trening, sunn mat og vektreduksjon igjen!

 

Håper alle har hatt en fin og fredelig jul, samt en flott nyttårsfeiring!

Apropo nyttår, bikkja vår klikket fullstendig i går! Hun satte igang allerede i 17-tiden, og gjødde mot alle rakettene hun kunne se og høre. Som dere skjønner eskalerte det bare utover kvelden, og ca kl. 12 var vi fullstendig døve hele gjengen! Jeg syns sååå synd på hunden, men hun var mer oppgira og hissig (samtidig som halen gikk, så hun var nok ganske redd også..) - og satt med henne i et rom i kjelleren hos mine foreldre.. Neste år blir det DOP!

 

Da er vi igang igjen!. Nå gjenstår det bare å innrømme min vektoppgang til kursleder... *sukk*

Håper hun ikke blir altfor sint på meg, men jeg har jo kun meg selv å skylde på - så litt kjeft er egentlig velfortjent...

 

Håper dere andre gir lyd, så jeg får litt glede i å høre at noen andre enn bare meg også har lagt på seg i jula, hehehe! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Har nemlig gått opp over 4 kilo i jula, og det skyldes vel at jula startet ganske tidlig for min del....

Blir nok GR konseptet for meg også, men skal prøve å spise litt mindre karbohydrater i løpet av dagen.

Lykke til med den første uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er dagen, og jammen kjennes det godt å være på veg nedover igjen. Jeg skal ALDRI veie så mye igjen som jeg gjør nå, og mitt første mål er å gå ned 10 kilo til påske. Det burde vel være oppnåelig?

Jeg skal til legen igjen om en ukes tid, regner med at dose på stoffskiftet blir større, og forhåpentligvis gir det resultater.

 

Trening tre ganger pr uke, sunt kosthold og gode forsetter må jo hjelpe på, og den for"#&¤&"¤& bunaden SKAL passe 6 mai!

 

Nå er det GR på God Morgen Norge, hun har faktisk mager stek ved siden av ribbe på julaften, kanskje fornuftig!! Kanskje det er en idé til neste år, så slipper man utrolig mange kalorier..

 

Anyway, jeg turte ikke veie meg i dag, og sendte inn et omtrentlig tall til kurslederen min. Skal tørre i morgen, men i dag ble det for tøft, rett og slett. jeg har MINST lagt på meg 3 kilo og sannsynligvis er jeg opp mot 4 kilo. det er nesten alt jeg har tatt av meg, så det var jaggu en fet jul.

Men, som Solskinnsbolla håper jeg at disse kiloene sitter løsere, slik at det nå renner av meg de første ukene, heheh.

 

Burde tatt meg en tur på trening i dag, har ikke vært der på snart to uker! Spørs om jeg skal love å ta meg en tur i ettermiddag, slik at jeg kommer i gang.

 

I morgen er det dessverre begravelse av mammaen til en barndomsvenninne av meg, som vi hang mye sammen med. Mammaen døde 1 juledag etter å ha fått kreftdiagnosen tidligere i høst, og de fant voldsomme spredninger like før jul. Da tok det ikke mer enn en ukes tid før hun forlot denne verdenen... Fryktelig trist, for hun var ikke gamle mennesket, og hun var alltid imøtekommende og ikke-dømmende ovenfor oss ungdommmene.

Så jeg og en annen venninne skal selvsagt i begravelsen, der blir det vannfast mascara og lømmetørkler i veska! Gruer meg veldig, men må naturligvis delta. Ergo blir det ikke trening i morgen, regner jeg med...

 

Anyhow, nå er det dusj og deretter tur til butikken for å handle inn sunn, korrekt mat. Anti-karbo-eventyret er nå over, men jeg skal bruke veldig grovt brød, naturrris og fullkornspasta i stedet for de "vanlige" typene. Skal dessuten være mer kritisk til ferdigmat, som er stappet med både karbohydrater og sukker...

 

Så, da er det bare å se fram til det går nedover - lykke til alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ca den samme målsetningen - minus 10 kilo til mai! Vi får følge hverandre og ikke minst være motiverende!

Jeg vet ikke hvor lenge jeg blir værende hos de gravide/ammende. Jenta mi er 6 1/2 mnd nå og jeg håper jeg kan amme henne noen mnd til. Vi får se!

 

Lykke til og ha ei flott og mager uke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som har gått opp mye i jula ;) Har selv gått opp3.6 kg (stønn) i løpet av jula så nå blir det hardkjør framover.

Har også mål om å gå ned 10 kg før påske. Regner med at vi klarer det hvis vi støtter opp hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg presset meg på treningsstudio, og jammen er det deilig når det er overstått!!

I dag måtte jeg ta en slik dødar-maskin, sånn elipisal-eller-hva-det-nå-heter, uten håndtak. Det blir omtrent som å jogge, og det tror jeg er ganske tydelig at jeg a-v-s-k-y-r!

Vanligvis varmer jeg opp med ergometersykkel, men i dag var samtlige opptatt. Ergo måtte jeg bort i avdelingen for disse grusomme torturmaskinene.

Midtveis gikk det en faen i meg, for det gikk faktisk urovekkende greit å springe avgårde på denne maskinen. Jeg tråkket til, satte opp motstanden på maskinen og presset meg selv i megatempo (for meg å være, altså). Jeg svettet litersvis, uten tvil!

Litt pinlig etterpå, siden det var så mye folk på studioet var det mange som fikk med seg at jeg nærmest sjanglet bort til tørkerull-stativet og måtte ta tak i veggen for ikke å gå rett i bakken, heheh. Skikkelig SPREk, jah... *host*

 

Nå føler jeg meg SÅ sunn, og skal snart spise en appelsin og et eple. Tenker det blir kosen til Greys Anatomy i kveld.

 

ÅJA, det må jeg jo fortelle; var på salg i dag og har kjøpt følgene:

* en akkurat passe bukse, som jeg skal bytte inn igjen i morgen til en str mindre (ikke på salg, selvsagt)

* lekker sort, smalt skjørt i sateng-skinnende stoff som går akkurat til kneet med et lite broderi i sort og sølv på siden. Altfor trangt nå, men det SKAL passe.

* tubetopp (!!!!) som passer til skjørtet i samme stoff og med samme broderi. Det følger med spaghettistropper som kan tas av eller på, og det er slik korsett-lignende utseende på toppen. Veldig fin, og fortsatt altfor liten, heheh.

* Grå genser med markert midje, som kaaan brukes nå men kommer til å bli mye finere utover våren.

* liten grå topp til å ha under den grå genseren. Den er det leeenge til jeg kan bruke uten noe over, for å si det slik...

 

Med unntak av buksa, er klærne kjøpt inn for å passe etterhvert som jeg går ned i vekt. Skal delta på et seminar medio mars, og da kunne det vært glimrende om skjørtet og toppen kunne brukes. DA blir jeg lekker, dah! ;-)

 

Jeg prøvde ingen av klærne i butikken, hadde ikke tid til det - og bli litt skuffet da jeg kom hjem og oppdaget at buksa var akkuart passe nå.. Ergo skal jeg bytte den i morgen, i en i str 44! Den blir selvsagt for trang inntil videre (og strengt tatt kunne jeg fin-fint ventet med å kjøpe den..) meeen, det er så kjekt å ha noe å strekke seg etter som er NYTT. Skapet er selvsagt stappa med klær som ikke kan brukes på mange, mange kilo - men det er liksom gammelt nytt, om dere skjønner.... Ergo må nye lokkemidler til, foruten bunaden, naturligvis!

 

Gjør som Solskinnsbolla og gleder meg til kommende 17 mai, da skal vi pokker ta meg SKINNE som aldri før hele gjengen! NEMLIG!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Millemia

Fy søren du er flink! Din guts vokser ikke på trær! I am impressed!

 

17. mai har jeg forhåpentligvis fått ut bolla og kan begynne et sunt liv uten graviditetshormoner. Det blir deeeeilig!

 

Go girl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en veldig hyggelig tilbakemelding, tusen takk skal du ha Millemia!! :-)

Jeg har imidlertid ikke noe særlig valg, dersom jeg ikke skal se ut som en hval resten av livet.... hehehe

Håper svangerskapshormonene dine slipper taket så snart som mulig etter at gullet har funnet vegen ut, mine sitter nemlig fortsatt i...

Var i begravelse til min barndomsvenninnes mor tidligere idag, og det skal jeg si ble mye snørr og tårer. Hun ble knapt 60 år, og det var sterkt å se min gravide, nygifte barndomsvenninne bære sin døde mors kiste sammen med brødrene sine.

Huff, jeg HATER begravelser - jeg snufser og tårene triller uansett hvem som gravlegges. Tror det er hele stemningen i kirken, og å se den nærmeste familie som sørger, det tar helt knekken på meg.

I dag kom jeg til å tenke på hva som får meg til kirken neste gang, det var en skummel tanke! Håper inderlig at neste gang er min datters konfimasjon og at gangen derigjen også er min datters konformasjon, altså om 5 mnd og om 14 år og 5 mnd...!

 

Jeg har vært flink å holde dietten både i går og i dag, og har vært nøye med å ikke ha mer enn 3 timer mellom hvert måltid. Det fungerer ganske bra, men det krever at jeg planlegger langt mer nøye. Heldigvis har jeg jo tiden til det nå, det blir verre den dagen jeg er tilbake i full jobb...

Har imidlertid planer om å gå ned til 80% stilling første året, slik at jeg har fri hver fredag. Det hadde vært utrolig deilig! Får se om vi har økonomi til det, det koster jo noen tusen i året, inkludert tapte feriepenger, pensjonspoeng osv...

 

Nå må jeg bade og lalle bebisen min, hun begynner å bli merktbart urolig her hun sitter. Ha en fin kveld alle sammen, og ta godt vare på de dere er glad i! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe og trøste! Gjett hva vi har under vasken på kjøkkenet?? Jo, spill levende mus!!

Bikkja har sittet og betraktet oppvaskmaskinen med ny entusiasme de siste dagene, og vi har jo stusset litt på akkurat dét..

I tillegg tok matkverna vår kvelden like før jul, uten at vi kunne finne ut hvorfor. Vel, i kveld begynte bikkja å bjeffe mot maskinen og da måtte jeg bare finne ut hva dette var for noe... (Glemte å nevne at avfallsposen revnet da jeg skulle ta den ut her forleden (vi oppbevarer den i skapet under vasken), tenkte ikke så mye over det da....)

Anywy, jeg står på hodet inn i skapet under vasken og ryddet ut alle tingene som har samlet seg opp der gjennom tidene.. *host*

Og DER oppdager jeg årsaken til at kverna har tatt kvelden, at avfallsposen revnet og at bikkja bjeffer; MUSEMØKK! Og ledningen mot avfallskverna var tygd i to! Jajamen, her blir det musefelle-innkjøp i morgen!!! og MANGE av dem!!

 

Foruten musejakt har jeg vært på treningsstudio i dag. Og det i super-fart! Måtte rekke å trene før jeg hentet størstedatteren på skolen, hun har skadet ankelen sin og skal belaste den minst mulig. "Barnevakten" kom ikke før det var ca én time igjen til skolen sluttet, så jeg styrtet avgårde til studio og kastet meg på denne forferdelige maskinen igjen.

Trente som en gal (kjentes slik ut ihvertfall, hehhe) og forbrant nesten 500 kcal på én time! Hadde på meg pulsklokke i dag, slik at jeg ENDELIG fikk se hvor mye kalorier jeg egentlig forbrenner på denne treningen.

Ganske mye mer morsomt når jeg ser at jeg faktisk forbrenner kalorier på "ordentlig"!

 

Mammaen min har bursdag i dag, og vi har feiret med ekte GR-meny! Hun har slengt seg med meg og en venninne, og det er utrolig morsomt at vi nå kan følge hverandre nedover! Vi spiste kyllingfilet med aprikossaus, og den kan anbefales. Ikke "verdens beste", men absolutt brukbar!

Vi skeiet ikke ut med noe som helst, spiste bare middag og thats it! Ingen dessert, ingen kake. Og det passet oss veldig godt. Heldigvis var det ingen andre gjester enn aller nærmeste familie, slik at ingen kake var påkrevd.. Den sparer vi til kiloene er borte for godt!!!

 

Anyhow, nå må jeg ta meg av bebisen, hun har våknet her og vil absolutt ikke sove! Mye morsommere å ligge på fanget til mamma og sprelle... jjaja, dette kan bli en lang natt.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom og skryte litt, nå er jeg på veg til treningsstudio - på en lørdag! Yeah!!! :-)

 

Veide meg også i dag, og har allerede mistet 1,5 kilo siden den tragiske oppgangen i jula...! Mangler fortsatt en hel del på å nå minste-vekta før jul, men det går ihvertfall rette vegen! Og det kun med GR-kosthold, nå spiser jeg atter igjen karbohydrater uten å mukke.

Har kuttet ut vanlig ris og spiser veeeeeldig lite potet, bruker naturris og fullkornspasta i stedet. Fungerer utmerket!

 

Anyway, ha en strålende helg alle sammen! Vi får krysse fingrene for at Gryvjoha får ut ungen sin så snart som mulig, og at kiloene renner av oss andre. Det må jo være gode forsett for helgen?!

 

Juhu, trening here I come - og drømmekroppen kommer LITT nærmere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei! Tror ungen har satt seg fast for godt..... Hadde skrekkelig vondt i ryggen i natt... tror vel heller jeg lå feil enn at det var starten på ett eller annet..... Dattera mi kom 6 dager på overtid, så jeg regner nesten med at det blir sånn med denne og.... desverre..... Er så lei av at magen er i veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt så godt den babyen sitter, da. Meeeeen, på den andre siden har du jo egentlig noen uker igjen, så det er kanskje ikke så rart..? Skjønner så altfor godt at du er dritlei, krysser fingrene for at du får veer før du aner ordet av det!!

 

I dag har jeg, som jeg har gjentatt i det uendelige, vært på trening. I TILLEGG har jeg gått tur med bikkja, selv om den ble noe kortere enn planlagt grunnet en voldsom regnbyge som jaktet på oss.

Jeg har spist rimelig regelmessig og har nesten spist nok. Skal kaste innpå et ørlite kveldsmåltid nå, bare for å komme opp i nesten-riktig kaloriinntak.

 

Har et lite spørsmål som ikke angår meg men en venninne;

hun har fått tre unger på tre år og er nå ute i permisjon med sist ankomne baby (på 8 mnd). Hun har dessverre pådratt seg en fødselsdepresjon, slik at hun er sykemeldt og mannen hennes har overtatt permisjonen inntil videre.

Hun har fått beskjed om å tenke mer på seg selv, og har derfor begynt å trene for å komme tilbake i form.

Hun begynte like før jul, og trente et par ganger i uka på treningsstudio hvor jeg går.

Nå fikk jeg imidlertid melding om at hun skal trene mandag, tirsdag, torsdag OG fredag hver uke framover, - og sta som hun er tviler jeg ikke på at det gjennomføres.

Men, er ikke det ALTFOR mye nå i starten av treningen, da?? Og er det ikke for tett? Eller er jeg helt på jordet...?

Jeg er litt redd for at hun nå begynner å fokusere veeeeeldig mye på treningen, altså overfokuserer som følge av depresjonen... En slags overføring av fokus, om dere skjønner. Tror hun lett kan ha en tendens til denslags, dessverre.

Eller bør jeg ikke bekymre meg, men heller støtte opp om hvor flink hun er som tar treningen så alvorlig?

 

Jeg syns det er veldig vanskelig med fødselsdepresjon, for det er jo ikke synlig på noe vis. Merker det heller ikke på henne på noen måte, og hun er lettlivet og i godt humør de gangene vi har kontakt. Men, det er vel kanskje naturlig at slike ting helst merkes innenfor husets fire vegger, eller?

Er i hvertfall sjeleglad for at jeg ikke har vært rammet av depresjon noen gang, det må være ille-ille....!

 

Jajajamen, ellers så kan jeg informere om at musene her i huset fortsatt er på frifot, vi har ikke fått tak i en eneste én... De er tydeligvis myyyye smartere enn oss, og liker høyst sannsynligvis ikke kylling..! Får sette i litt ost i musefellene, så kanskje det blir sus i serken... Selv om jeg syns jo det er litt sjarmerende at de ikke går i fella, de er jo litt søte også (når det IKKE ødelegger min viktigste ting på kjøkkenet, vel og merke!i (kverna...!))

 

Nå skal jeg se videre på en elendig film på TVNorge, som min datter absolutt insisterer på å se. The blesses child, som handler om det onde mot det gode og en unge, åpenbart... *juhu*

 

Ha en fortsatt fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...