Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Du verden så mange ivrige til å trene. Selv tok jeg refleksvest og staver ut kl. 7.30 i dag for å rekke 40 min rask gange før et møte på jobben. Veldig mørkt ute, men gikk alle veiene på boligfeltet og skritt telleren viste 2,5 km.

Til Anneli - fortvil ikke over litt rusk i halsen. Det går an å trimme mage, rumpe og lår hjemme i et rolig tempo uten å bli svett, men allikevel føle at man har gjort noe.Mitt motto er: alt går over med trening. Ikke alltid helt riktig, men psyken holder seg oppe hvis man gjør noe postivt for seg selv. God bedring !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

En skikkelig god start pa dagen i dag! Opp klokken 0600 og ga tur med hunden. 2 trim poeng sa veldig fornoyd! Tenkte og gjore en body balance klasse litt senere i dag. Det er jo sa godt med litt avkopling sammen med trening.

 

God bedring til Anneli og Kathrin! Utrolig kjedelig a vare syk og matte ta det med ro, men det gar jo som regel fort over:)

 

Foler meg sa utrolig mye bedre na etter jeg har lagt om livs stilen min.

For var favoritt ting a gjore, sove og se pa tv.. Na er det opp tidlig, trene og generelt vare aktiv. Det er flott med del mal som man kan se at kan naes!!

 

Et sporsmal..Jeg har na holdt pa i ca 10 dager med a spise mindre, ofte og sunt. Men er fortsatt veldig sulten! Har nok lgget pa ca 1-2 trim poeng om dagen, sa er ikke sann kjempe aktiv. Spiser ogsa ca 1600 kcal om dagen. HAr lyst til a ga ned ca 500 - 700 gram i uken og har regnet ut at jeg skal ligge pa rundt 1500 - 1600 kcal for a oppna dette. Noen som har noen erfaringer med dette? Det er kanskje sann det skal vare med sult folelse?

Vet fra erfaring at hvis jeg foler meg veldig sulten over lang tid kan jeg regne med a ga pa en skikkelig sprekk..og det er jo ikke noe goy:)

 

Veiedag i morgen. Har vart flink denne uken og i helgen) sa far hape det gir resultater:)

 

Ha en god dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått to GR kurs. Ligger selv på 1600 kcal om dagen, men det kan være litt lite dersom man trener mye og hardt. Det er veldig vanskelig å gå ned hvis man spiser for lite. Kurslederne sir at man ikke skal ha sultfølelse. Lurt å ha gulrøtter og fore på med når matlysten slår til, eller ta et knekkebrød ekstra. 1-2 trimpoeng høres veldig bra ut, men det er mye hvis du har det hver dag, dvs14 poeng pr uke. Vi gikk for ca 10 i den gruppa jeg var. Det kommer an på om treningen er å gå eller å løpe. Løpe/jogge krever mer energi og du må da ta inn litt ekstra med næring. 1/2 til 1 kg pr uke er normalt å gå ned. Går man ned mer en uke, står det ofte nesten stille neste uke.

Håper det ga deg noen svar. Men som du sier, det er viktig å holde på de gode vanene og begynne å trives med dem.

Har selv vært ute med staver i solskinnet her på Østlandet nå. 1,6 trimppoeng !Tør ikke gå i skogen før elg jakten er over.....

I morgen er det veiing....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Kanskje jeg prover a spise litt mer til uka. Hadde en veldig lang dag i dag.. Opp kl 0600, gatt 1 times tur + body balance klasse sa bor vel bare lare meg og spise litt mer nar jeg jeg har lange og aktive dager.

Etter mange ar med 'overspising' mister man litt begrepet om hva som er riktig mengde mat.. Sa det er vel kanske ikke sa rart at det vil ta litt tid a innarbeide nye vaner og vite hva som er passe mengde nar:)

 

Takk igjen for svar. Har ikke gatt GR selv sa det er interessant a hore litt om hva dere har lart der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på kurs nå (startet forrige uke) og har også fått beskjed om å spise ca 1600 kalorier om dagen. Jeg går nok ned en god del på det innbiller jeg meg, men jeg ødela jo med megasprekken i helgen med ca 3000 kalorier hver dag. Så i dag hadde jeg bare gått ned 200 gram fra forrige veiing. Uken inneholdt drøye 10 trimpoeng.

 

Uansett: jeg har kommet tilbake i et godt spor, og det er jeg fornøyd med! I hele fjor høst gjorde jeg ikke noe annet enn å trøstespise og la på meg 5 kg. Jo mer jeg la på meg jo mer spiste jeg - idiotlogikk.

 

God bedring, Kathrin og Anneli og bra jobba til alle dere andre :-)

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, alle dere, for hyggelige god-bedring-meldinger her. Det er veldig oppmuntrende å lese :)

 

Jeg fikk skikkelig feber i går kveld, og hele kroppen gjør vondt, særlig halsen, hodet er helt tett, og jeg fryser og er varm om hverandre. Og hoster. *syte, syte*. Ja ja, Kathrin, vi får bare prøve å være tålmodige, og slappe av og gjøre ingenting til det går over. Det er jo det kroppen helst vil. He he, merkelig nok syns jeg nesten det er litt trøst at det er en til her som er syk...:) Men jeg ønsker selvfølgelig god bedring til deg, he he.

 

Til Chrise - du skrev at jeg kunne trene veldig mild trening selv om jeg er syk. Sikker på at det er lurt? Jeg har jo lyst til det, men vet ikke om jeg orker, og har alltid hørt at man skal gjøre minst mulig til man blir frisk igjen. Hm...

 

Dere er så flinke! Det blir sikkert bra resultat på veiinga i morgen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest litt nå, og jeg synes dere er kjempeflinke! Kunne ønske jeg var like flink... Dere både trener og spiser sunt, og dere opplever vektnedgang. Flinke ja! Men vær forsiktige da, veien til den gale siden er ganske kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 4 dager siden jeg gjorde den tarmskyllingen, så det vil si 6 dager siden jeg spiste som normalt, siden jeg hadde en dag faste i forkant, og selve skyllingen en dag.

 

For første gang i mitt liv har jeg problemer med å finne på noe å spise! Jeg skal jo bare spise kokte (!) grønnsaker, men kan også spise brød. Men hva skal man ha på brødet? så langt har jeg spist kokte linser med litt smør og grønnsaksbuljong og kokte kikerter med det samme. Regnet ut at jeg har ligget på ca 1000 kcal for dagen, og er så glad når jeg får spist meg mett ;)

Så langt denne uken har jeg 5,1 trimpoeng. Har endelig skjønt hvordan jeg skal bruke skjema for kost, og det er kjekt å se utregningene.

Har mange kosemerker å gå på! får jo ikke spise sukker :)

 

Det blir spennende å veie seg i morgen!

 

Fortsatt god bedring Anneli! tror du bør gjøre det kroppen vil, slappe av hvis du er matt. Anstrenger du deg for mye tar det jo bare lengre tid før du er frisk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen

har ikke fått lest mye her i det siste, men ser det er mye aktivitet. Tror jeg har fått med de fleste på forrige ukes rapport?

 

Jeg får ikke veid meg denne uka (på reise) og heller ikke vært på nettet i morgen og fredag, så da lager ikke jeg noen vektrapport. Fint hvis noen andre evt. gjør det. Det er bare å klippe og lime :-)

 

Rapport på meg tipper jeg er status quo. Har hatt travel uke og lite tid til å tenke på veing og mat, så tviler på at jeg har gått ned. Forhåpentligvis ikke opp heller da...

 

lykke til med veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Ja da var det veiedag og vekta viste hele 0.9kg ned fra forrige uke!!!! Sa na veier jeg 65kg. Hadde lovet meg selv en frisor time nar jeg kom til dette malet, sa i dag skal haret klippes:) Prover med sma belonninger for hvert lille mal jeg nar!

 

Det er sa bra med dette forumet!! Foler liksom at jeg er med pa et lite GR kurs selv hvor man ma 'gjore rede for seg' (skrevet i mangel pa bedre ord...men dere skjonner jo hva jeg mener). Funker veldig bra for meg dette her i allefall. Ville nemlig spise masse masse i gar, men da tenkte jeg pa alle her inne og selvfolgelig veiedagen var:) sa gikk det jammen meg bra!

 

Jeg har aldri matte logge meg pa diskusjons forumet for a fa skrive meldinger, men i dag matte jeg plutselig.. Noen som vet hvorfor? Visste jo ikke passord eller noen ting, men fikk ordnet det.

 

Til Anneli24 - hvis du har feber bor du nok holde deg i ro, men har man ikke feber har jeg blitt fortalt av legen min at man fint kan gjore lette aktiviteter. Sa hvis du normalt gar/loper en time kan du jo ga sakte i 30 min feks. Det var hva jeg ble fortalt i allefall. For jeg trodde at man matte ligge pa sofaen nar man var syk:)

 

Jeg kan godt gjore oppsummeringen denne uken. Men siden jeg er pa en litt annen tid enn dere blir det nok ikke for i morgen denne tid at jeg far gjordt det hvis jeg skal fa med alle. Men gjor det gjerne hvis ikke det er noen andre som vil da.

 

Ha en god dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint massepusskalblilillepus at du kan overta vektrapporten for Hedvig. Selv kan jeg ikke bidra med noe. Jeg har som forventet ikke gått ned et gram (heller ikke opp) og det skyldes nok at jeg ikke har vært i aktivitet i det hele tatt, bare ligget for det meste med hodepine, feber,og vond hals:(

Hvordan går det med deg Anneli?

Jeg føler meg bedre og tror jeg skal prøve meg en tur på ergometersykkelen. Ute er det nesten isbelagte veier, så det er ikke akkurat noe forhold for en spasertur.... Lykke til dere andre som ikke har vært på vekta enda. Håper jeg kan birdra noe neste gang.

Klem Kathrin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,2 kg til 69,8 kg. Samme vekt som for 2 uker siden med andre ord. Jeg er under 70 igjen! *glad* Og jeg tror jeg er litt bedre i formen nå, så kanskje jeg kan ta en trim "light" i dag? (Takk for tipset, massepus) Jeg skal vente et par timer og hvis jeg ikke er blitt verre igjen, skal jeg forsøke trimvideoen min med styrkeprogrammet. Tør ikke ut, for det er nokså kaldt.

 

Kathrin, bra du føler deg bedre. Jeg vet hvordan du har det. Og det hjelper jo ikke at man får dårlig samvittighet fordi man ikke får trent...

 

Massepus, så flott hvis du vil fikse rapporten. Jeg for min del får besøk av svigers i dag, så huset må skinne (noe det ikke gjør for øyeblikket etter de siste dagers sykdom, og mannen min har ikke bidratt med stort pga eksamenslesing..;)) Dessuten har jeg en oppgave som må være ferdig i løpet av dagen og jeg har ikke begynt... (skylder nok en gang på sykdom :))

Er så enig med deg i at dette forumet er så positivt. Akkurat det samme med meg, jeg har lyst til å skeie ut i blant, men jeg har en ekstra motivasjon for å gå ned siden jeg må rapportere det her. Forresten, så vanvittig bra nedgang på deg, da! Gratulerer! :)

 

Enne, gratulerer med inn én cm. Jeg får skaffe meg målebånd jeg også. Det er mye mer pålitelig enn vekta som svinger med hormoner, vann i kroppen, tid på døgnet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing, ja,- hadde vel trodd på litt større utslag,- men i dag altså 84,8, det er ned 400 g. Alle monner drar, selvom jeg er skuffa så skal jeg IKKE hive i meg alt jeg kommer over i dag ! Har pakket med meg salat og veide skiver, frukt og youghurt på jobb. Masse varm te i guffe været så er det bare å stå på videre !!

Ikke trene med feber!! Men så fort man orker og feberen er borte kan man ta lett trening. Med det menes at man ikke tar ut alt, ikke svetter for mye og ikke presser seg. Utholdenhetstrening er ikke det beste. Men pilates, styrketrening, yoga. Litt for samvittigetens skyld liksom....

God regnværsdag til dere alle !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 600g denne uken!;) Kunne ønske det var mer, men selvklart er jeg fornøyd meg det! Så endelig litt nedgang på meg også... mulig fordi jeg har trent endel denne uken... Men nå har jeg selvfølgelig også blitt syk, lå hjemme med feber og vondt i halsen i hele går, så i dag skal jeg bare slappe av, så jeg venter med trening til imorgen.

Flott at flere har gått ned! Det sies jo det at går man tregt ned, så er det vanskelig å gå oppover igjen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges veide jeg 57,8 kg, dvs ned 1,6 fra 59,4 kg!

Blir spennende å se neste uke, for jeg føler at kroppen min snart må gå over på sparebluss så lite mat som jeg får i meg...

 

Har trent tre dager denne uken, med pilates en dag, jogging en dag og styrketrening to ganger. Er oppe i 7,2 treningspoeng nå! God samvittighet ;)

 

Bra jobbet massepus og lillin88!! Kjekt å unne seg noe ekstra (som ikke er spiselig) når man har vært flink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Her folger en forelopig vekt oppsummering for uke 43!

 

Forer opp de som har lagt inn mal sa langt, sa oppdaterer jeg heller litt senere:)

 

 

 

Anneli24: Start 72,2. ned 0,2 til 69,8, mål 65

 

Enne: Start 67,5. opp 0,2 til 64,5, mål 60 (men ned 1 cm rundt midjen! 71 cm)

 

Kathrin: Start 82, stabil vekt denne uken, mål 75 til jul

 

marikken: Start 67,6 ned 0,2 til 65,4 mål 60

 

massepusskalblilillepus: Start 66,5, ned 0,9 til 65,0, mål 55 (60 til jul)

 

chrise: Start 85,2 ned 0,4 til 84,8, mål 80-81

 

Lillin88: Start 73,4 ned 0,6, mål 62-63

 

Yngvil: Start 59,5 ned 1,6 til 57,8, mål 54

 

Chria27: Start 62,4, ned 0,1 til 62,5 mål 59-60

 

Kalle: Start 72,4, ned 0,2 til 69,2, Mål 63-65

 

 

 

 

Hvis det er noen feil er det bare a si fra:)

 

Sa langt har vi gatt ned 3,8 kg denne uken!! Bra jobba alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Bra med den der lista. Lurt å ikke ta med navnene fra alle personer som har vært innom tråden fra starten, jeg vet at hvertfall 3-4 har hoppet over på en annen tråd, og mange har bare "forsvunnet". Da er det bedre at de som rapporterer kommer opp på listen, og eventuelle frafalne må gjerne komme tilbake når de vil. ;) Hvis vi skal ha med alle navnene blir det jo sikkert 30 stk eller noe. Sånn som den er nå blir den jo veldig oversiktlig og grei!

 

Forresten - alle dere som ikke har skrevet på lenge, dere er hjertelig velkomne tilbake! Det er litt dumt at ikke vi klarer å holde på alle her. Men det er vel sånn at noen finner kanskje ut etter hvert at det ikke passa for dem. Dere har sikkert en god grunn, men kom gjerne tilbake hvis dere har lyst! :) Jeg for min del skal hvertfall prøve å gi mer tilbakemelding på ting her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

en dag for sent, men her kommer min ukes mål! 62.5 kg - altså ned 100 gram. Vet ikke om det regnes en gang jeg - 100 g er jo ikke allverdens! MEN det er hvertfall i riktig retning!

 

Merker at jeg sliter litt om dagen med motivasjon i og med at det er mye jobb. Kommer hjem i 22-23 tiden hver kveld nesten, og da er det vanskelig å manne seg opp til å gjøre noe fysisk. -for ikke å snakke om at treningssentre er stengt etc! Men er flink med hva jeg spiser da + lite og ofte, så da får vi håpe det gjør susen!

 

Men jeg har et spørsmål - jeg ser av min vektrapport at jeg varierer veldig med kaloriinntaket. Noen dager 1000, de fleste dager 1300 (som vel er det jeg skal ligge på), og andre dager igjen 1600-2000. Er dette dumt? Burde jeg heller prøve å holde et jevnt inntak hele tiden, eller er det greit å varierer litt? Noen som vet?

 

God helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er lite med 1000 kcal om dagen, da går du garantert ikke ned. Prøv heller å stabilisere det på 1500 - 1600 pr dag, uansett trim eller ikke. Forbrenningen skal holdes oppe !

 

Må skryte av meg selv i dag - vært ute og gått 1t og 30 min. Flott høstvær med mye vann på vei og sti. Møkkete og våt, men det er noe av sjarmen. Og veldig deilig etter dusj og kjenne på den gode samvittigheten. Skal på konsert i kveld og er redd det blir noen pils,- får se litt på hvor mye det trekker meg tilbake på vekt og motivasjon - kanskje jeg kjører i vei på farris. SKAL klare målet mitt!!

Har noe jeg vil ha på til julebord og jul....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Sa bare diskusjoner pa andre trader om sotningstoffer. Begynte og soke litt pa nettet etter disse to (er i yoplait no fat yogurten jeg spiser)

 

fant noen interessante sider jeg gjerne ville dele. (la in noen pa traden -5 kg atte uker igjen til jul) disse sidene er forskjellige fra de jeg la inn der.

 

det er nok litt uenighet omkring dette temaet. men dere kan jo lese og selv bestemme hva dere synes! Jeg skal i allefall prove a holde meg unna det sa mye jeg kan..

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Acesulfame_potassium

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Aspartame

 

Tror det er mye bedre og holde seg til ekte vare og heller ta et glass brus i stedet for hele flasken hvis man MA ha det. Sa spiser man heller mindre av noe annet.. Det er jo litt hva vi holder pa med. Legge om vaner og moderasjon er vel det viktigste punktet av alle!! I allefall for meg.. Jeg er litt haplos pa det sa ma nok bare holde meg unna alt sott for en periode til jeg far kontroll pa sotsuget mitt.. Gar mye bedre nar jeg ikke spiser sott i det hele tatt! Tar jeg en bit MA jeg har mermermer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg nå holde meg unna søtt, Massepusskalblilillepuss. I går skulle jeg bare spise litt smågodt, og endte opp med å fortære enorme mengder... stønn - jeg er dum! Ikke så gøyalt å registrere i dagsrapporten liksom!

 

Men trening er jeg flink til - har vært på spinning tirsdag, onsdag, torsdag, fredag. OG er på vei dit nå :-)

 

Fortsatt god helg alle sammen!

 

Håper Anneli og Kathrin er friske igjen :-)

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...