Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Hei Marikken og dere andre. Jeg er ikke noe bedre, dessverre ;) Kanskje litt verre. Jeg overbelasta meg på torsdag pga at jeg måtte rydde hele leiligheten og måtte være oppe til ca 03 fordi vi fikk overnattingsgjester. Veldig lei meg og deppa, føler jeg kaster bort tiden min, ikke får trent eller gjort andre konstruktive ting, og klarer ikke la være å trøstespise .. Har måttet avlyse to middager vi var invitert i hos venner. Det er kjempedumt. Skal si denne sykdommen ikke vil slippe taket!

Hvordan er det med deg, Kathrin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Så dumt at den sykdommen henger så godt i!

Skjønner godt at det er fristende å trøste seg meg litt god mat.

Det eneste rådet jeg har til deg, er at du bør bestemme på FORHÅND hvor mye du skal spise. Kjøp en sjokolade og nyt den med god samvittiget i stedet for å ta litt og litt med dårlig samvittighet og likevel ende med å spise en hel - eller mer. Etter min erfaring er det det som ofte hender!

EN sjokolade til 400 kcal er ikke så mye, men ryker du på en hel pose smågodt på sikkert en halvkilo, blir det jo verre (her snakker jeg av erfaring, hoho...)

 

Og tenkt hvor bra vi kommer til å føle oss når vi når målene våre!

 

Lykke til!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden forrige lørdag og tarmskyllingen jeg gjorde, har jeg bare spist kokte grønnsaker, linser og bønner.

I går hadde jeg og min kjære vært sammen ett år, og det måtte jo feires! Skeiet ut med vegetarmat på restaurant, og avsluttet med sjokoladekake og mangosorbet. Kjempegodt og koselig! Var flink og drakk pepsi max og te med suketter.

Det jeg er mest fornøyd med er at jeg kom opp i akseptabelt kcal-inntak! siden jeg begynte med dietten har jeg fått i meg for lite næring, og ikke rikket meg i vekt. Men i går kom jeg opp i ca 2000 ;)

Veldig merkelig å juble for å ha spist nok :)

 

Fra tirsdag av kan jeg spise alt annet enn kjøtt, fisk og egg, og da kan jeg begynne å fungere mer normalt, spise slik at kroppen våger å gi slipp på det jeg helst vil kvitte meg med. Hurra :)

 

Har i alle fall vært flink å ikke spise noe som helst slags snop på over en uke! hvis man ser bort fra den sjokoladekaken i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg nå holde meg unna søtt' date=' Massepusskalblilillepuss. I går skulle jeg bare spise litt smågodt, og endte opp med å fortære enorme mengder... stønn - jeg er dum! Ikke så gøyalt å registrere i dagsrapporten liksom!

 

Men trening er jeg flink til - har vært på spinning tirsdag, onsdag, torsdag, fredag. OG er på vei dit nå :-) M[/quote']

 

Kanskje du kan kjøpe litt mindre snop når du først kjøper? ha litt mindre tilgjengelig? det pleier å hjelpe meg! man har jo egenlig fått dekket behovet etter de første par bitene..

 

Massepus, E-stoffer er skumle greier! ekkelt å tenkte på hvor mye vi får i oss.. enig i å heller få i seg ekte vare og heller begrense seg!

sier hun som nettopp har drukket en halv liter Zero ;) men det er lørdag og jeg er på jobb helt alene i mange timer fremover, så da er det lov å trøste seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)Kjøp en sjokolade og nyt den med god samvittiget i stedet for å ta litt og litt med dårlig samvittighet og likevel ende med å spise en hel - eller mer. Etter min erfaring er det det som ofte hender!

EN sjokolade til 400 kcal er ikke så mye' date=' men ryker du på en hel pose smågodt på sikkert en halvkilo, blir det jo verre (her snakker jeg av erfaring, hoho...)(...)[/quote']

Hei igjen :) Ja, nå blir det lørdagsgodt etter Marikken-oppskrift: 1 kinderegg, 1/2 pose M, og 1/2 mikropop er innkjøpt. Jeg vet det er mye, men det er hvertfall nøye planlagt ;) Det er kanskje dumt å trøstespise, men jeg syns syke mennesker (host, atsjooo, nys osv.) fortjener litt trøst, og dessuten er det lørdag, så litt er lov uansett :)

 

Yngvil, så flink du har vært med det der spiseregimet ditt. Tror ikke jeg hadde klart det. Tenker det skal bli godt å spise mer normalt igjen! Zero er vel uten sukker, men inneholder sikkert noen søtningsstoffer. Tror dere ikke at det går bra med søtningsstoffer hvis man spiser dem i begrenset mengde? Det må ikke erstatte ekte sukker i all mat, men man kan sikkert drikke en flaske lettbrus nå og da, vil jeg tro. Man legger hvertfall ikke på seg av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngvil, fy fader så flink du er! Føler du deg pigg og "renset"?

 

Nå har jeg i hvert fall vært på kino og nøyd meg med 1 pose sitrondrops (ganske sår i ganen, haha...) Men så ble det under 200 kcal også! Også 3,9 timpoeng i dag, da :-) :-)

 

Natta folkens!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Joda Anneli g Marikken jeg føler meg mye bedre , men forkjølelsen vil ikke slippe taket, og kroppen er litt tung (he he liksom den ikke var det fra før) så det har blitt lite med trening:(

Imorgen tidlig drar jeg på kurs sørover og blir til onsdag. Her oppe i nord snør det og er kaldt. Hvordan er det sørpå, noen som vet? Lurer litt på hva jeg skal ha med meg av klær...

Dere er jo alle så flinke til å trene og å spise riktig at jeg tør nesten ikke fortelle hva jeg har plompet i meg i helga. Men her kommer det; en stor helnøtt, søtvin, og masse go mat....ååååå så dårlig samvittighet!!!!!! Alle gode tanker om masse vann og sunn mat gikk jo rett i dass, men prøver fra mandag på nytt og SKAL klare det!!!!

Yngvil du har jammen stor selvdisiplin, misunner deg den.

Stooor helge klem fra Kathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å fortvile - vi koser oss vel litt VEL mye alle sammen her (bortsett fra Yngvil, hihi :-)) Som sagt ble det utrolig mye godis + sjokolademuffins på fredag her i gården. Jaja, sånn er det bare innimellom!

 

Akkurat 8 uker igjen til julaften i dag, folkens! Dersom vi skjerper oss nå, når vi målene våre!

 

Her i Oslo har det vært fint vær i dag, men kaldt synes jeg... brrrr!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er litt bedre! Jeg bor også i Oslo, og her er det for øyeblikket like over 0 grader, oppholdsvær, ikke noe snø. Men det er visstnok meldt snø kanskje på tirsdag eller onsdag. Sikkert lurt med lue og skjerf i beredskap, men jeg ville ikke tatt på tykke vinterklær hvis jeg var deg. Men ha en god jakke ;) Vet forresten at andre steder på Østlandet er det kommet snø, men jeg vet ikke hvor. Det er nok smart å sjekke et værvarsel før du drar. :)

 

Jeg er ganske sikker på at det er bronkitt jeg har. Så ikke noe trening på meg foreløpig, tror jeg. Håper det gir seg snart. 0 trimpoeng siste uke er ikke spesielt oppmuntrende ... :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Da tar jeg ikke med vinterjakken og vintersko men litt lettere tøy. Skal jo ikke være ute så mye.

Til chrise: Ser at du også ligger over 80-tallet og skal ned til 80. Er det din trivselsvekt eller skal du mere ned etter jul? Jeg har satt meg som mål å gå ned til 75 kg til jul (blir nok aldri å klare det, men men) og så satser jeg på videre nedgang til sommeren:) ( Lurte bare på om det ble nån her på dette forumet etter jul for jeg må nok slite videre...og blir jo å savne dere buhu..)

Bronkitt har jeg hatt for noen år tilbake,og da har du en rar lyd i brystet.?

Da får dere stå på jenter, stikker innom her når jeg er tilbake på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivselsvekten er på rundt 80, men har vært lavere før, da jeg var ung og trente som en gal og før fødsel. Ønskedrømmen ligger rundt 77 men det tør jeg ikke si høyt, he he. Er ikke redd for å bli anorektisk for å si det sånn.

Blir nok mer enn gjerne med etter jul.

Har hatt en fin helg med konsert og tørr hvitvin. Skeiet ut med eplekake og lett is på lørdag. Noen få cashew nøtter.

Har gått stav-tur både i går og i dag. Skulle på besøk i ettermiddag og da drar jeg sammen med mannen min, ferdig skiftet, hopper av ca 3 km før vi er fremme og går siste biten! Skiftetøy ligger i bilen og jeg kommer bare 40 min etter... det er en måte å få trimmet på.Helt topp synes jeg. Av og til starter jeg på turen før han drar hjemmefra og så plukker han meg opp etter en times tid - han unner meg det og vet at humøret stiger når jeg får beveget meg.

 

Synes det høres ut som mange er flinke. noen utskeielser må vi tåle, vi kan ikke gå resten av livet å tenke og sikle på søtsaker....men litt av og til er godt.

god natt og start uka fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fin tilbakemelding :)

 

Er lett og fin i kroppen, og min kjære er meget fornøyd over det gode humøret mitt:) Er ikke mye sur til vanlig, men om det er kuren eller hva, det vet jeg ikke, men humøret er veldig bra!

Men har nok ikke vært flink til å spise nok, for jeg er litt svimmel..susete.

 

Zero er den uten sukker. Har drukket endel sukkerfri brus og saft tidligere, men etter å ha kommet i en god driv med å være sunn, kommer jeg heller til å drikke saft som den lerum har, med 97% bær fremfor lightsaft og brus. Men kuren min tillater meg ikke noe sukker, så i stedet for å bare drikke vann, unnet jeg meg litt Zero.

I morgen er siste dagen, og gjett om jeg gleder meg til tirsdag og til å "få lov til" å drikke melk og å spise frukt :)

 

Anneli, så lurt å ha planlagt gildet ditt!

Katrin; de fleste er vel kanskje her etter jul også, for da har vi vel kost på oss noen kilo ;) God tur til tigerstaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått stav-tur både i går og i dag. Skulle på besøk i ettermiddag og da drar jeg sammen med mannen min' date=' ferdig skiftet, hopper av ca 3 km før vi er fremme og går siste biten! Skiftetøy ligger i bilen og jeg kommer bare 40 min etter... det er en måte å få trimmet på.Helt topp synes jeg. Av og til starter jeg på turen før han drar hjemmefra og så plukker han meg opp etter en times tid - han unner meg det og vet at humøret stiger når jeg får beveget meg.[/quote']

 

Det var jammen en lur og artig måte å gjøre det på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere ikke falle av, jenter - det er ennå 8 uker til jul og god tid til å få fine resultater :-)

Synd hvis dere blir borte eller hopper over på andre tråder: vi trenger dere her!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :) Jeg drar ingen steder, og jeg blir med etter jul. Har sikkert blitt noen julekilo da, og da trenger vi hverandre her ;)

Jeg føler meg littegrann bedre, og kostholdet går ganske bra, men ingen trening foreløpig, dessverre. Fortsatt litt vondt i brystet, og ja, Kathrin, jeg har litt pipelyd innimellom. Håper jeg blir bra igjen snart! Har vært syk en uke nå.

Forresten dere, hvis dere kjenner søtsuget på kvelden så har jeg et tips: Klikk inn på oppskrifter og "drikke" og prøv noen av de smoothiene der. Den med jordbær er skikkelig nam. Det er sunt og kjempegodt!

I dag bestemte vi oss for at vi skal få oss hund :) Da får vi en turkamerat så man ikke har noen unnskyldning for å gå tur. Mannen min elsker hunder, og han har mast i evigheter om det. Og i dag ble jeg overtalt. Håper ikke han glemmer meg helt, da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele dagen ventet og håpet på at noen skal skrive her (fritidsproblemer?) men ingen har skrevet. Så da skriver jeg litt selv. ;)

 

Håper dere andre har det bedre enn jeg med trim og i matveien, jeg for min del sliter VELDIG med motivasjonen siden jeg er forkjølet på 8. dagen. Tør ikke trene sånn ordentlig før jeg blir kvitt halsvondten og hosten, tror jeg. Nå må jeg vel bli frisk snart, ikke sant?

 

Jeg prøver å spise 1800 kcal om dagen, fordelt på 5 mindre måltider, men det er vanskelig! Frokost på 500 kcal når man er forkjøla, det er litt vrien kombinasjon...:) Men jeg prøver så godt jeg kan.

 

Har ikke de høyeste forventningene til vekta kommende torsdag, siden jeg har beveget meg så lite. Men jeg må ikke gi opp for det. Siden dere alle forhåpentligvis er med etter jul, så er ikke toget gått selv om jeg ikke kommer ned 7 kg til jul. Det er jo en trøst!

 

Yngvil - er spent på å høre hvordan det har gått med den første dagen hvor du kunne spise mer normalt igjen. Var det så bra som du forventet? Så godt å høre at du merker humøret er bedre. Det har MYE å si!

 

Chrise - jeg var vanvittig imponert over innsatsen for å få inn mer trim i hverdagen. Kreativt å hoppe av bilen for å gå resten av veien på beina. :)

 

Vel nå må jeg vel gå og legge meg. Søvn er den beste medisinen. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå,- jeg er her !!

Anneli,- motivasjonen kommer og går her også. Synes jeg gjør alt helt riktig, men lite synes på vekta. Klarte å gå meg en tur i dag i søle og regn. Spørs om det er mulig å motivere seg ut i morgen i snøslapset og storm. Akkurat nå blåser det så hardt her at det smeller i vindusrutene.

Tenker hardt på den videoen med aerolates som jeg har kjøpt, men ikke prøvd ut. Kanskje det blir alternativet i morgen. Litt kjedelig å trene alene.- er et flokk dyr når det gjelder aerobic....

Synes jeg tenker for mye og planlegger for mye om mat,- skriver alt inn på data, det blir litt for detaljert,- men vet at hvs det ikke blir gjort så sklir jeg ut i svingen.

 

Hadde vært moro om vi hadde vært nærmere målet i desember !!!!

Fortsatt god bedring! og god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Anneli24 - Vi fikk hund for noen mnd siden. Det er kjempe stas!! Er slitsomt til tider.. Har en meget aktiv liten valp:) Men hadde det ikke vart for henne hadde jeg ikke fatt sa mye trim som jeg na gjor! Hva slags hund skal dere kjope?

 

Jeg snik veide meg i dag (skal nemlig ut til middag i kveld), og hadde jammen meg gatt ned 500 gram! Er kjempe fornoyd med det, for na er det garanter fett som forsvinner og ikke noe annet:) Sa da har jeg gatt ned hele 2 kg siden jeg begynte her pa vektklubben! (litt over 2 uker siden) Det ma man jo vare stralende fornoyd med! Ma jo si at jeg synes jeg har vart flink da. Har skrevet inn alt jeg har spist og har ligget runt 1600 kcal hver dag (utenom lordag da det ble 2300... hmmm) Og gar ca 7 km hver dag. I dag svomte jeg i 1 time. Deilig!

 

Var deilig og varmt her i dag, sa svomte ute:) men det skal jeg kanskje ikke si her inne...;) hihi

 

Haper det gar bra med alle sammen og gleder meg til a se hvordan det gar i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere ikke falle av' date=' jenter - det er ennå 8 uker til jul og god tid til å få fine resultater :-)

Synd hvis dere blir borte eller hopper over på andre tråder: vi trenger dere her!

 

M :-)[/quote']

Ser at det har skjedd en del her i det siste. Selv har jeg hatt fult program på alle kanter, og må nok bare erkjenne at jeg holder på å dette av laset... Så nå trenger jeg virkelig motivasjon!! Merker at motivasjonen er stigende, bare jeg leser litt her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var jeg tilbake da.... oppblåst, sur og sint på meg selv og ,.*'`0#¤%&/""¤¤;:::; vræææl. Var på kurs fra kl 10.00-20.00 hvor vi bare fikk 2 "skikkelige" måltider (rundstykker og pizza) ellers sto det godte skåler på bordet hele tiden! Det ble en skikkelig utskeielse:( ja ja men nå er jeg hjemme og skal være flink!

Heldig du massepus. Her snør det tett i tett og det ligger på ca -6 grader, brrr.

Nå skal jeg på jobb, snakkes jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Kathrin: Så dumt at de hadde et sånt opplegg med bare godteri, rundstykker og pizza og få måltider. Ikke slankevennlig, men ikke din skyld! Da var det ikke rart du sprakk litt. Men det er bra du kan komme tilbake på det riktige sporet når du nå er hjemme igjen ;)

 

Til Massepus - så bra det var noen her inne med litt erfaring på området. Vi har ikke bestemt oss for hvilken hunderase ennå, evt om det blir blanding, om vi skal overta en voksen hund eller gå for valpeoppdragelse og alt det slitet det sikkert medfører. Men valper er så søte, da! Når det gjelder rase så er vi glad i de fleste litt større hunder; rottweiler, golden retriever, labrador, leonberger, berner sennen, flatcoated retriever m.m. Men også andre raser må vurderes. Det kan hende vi venter noen måneder, hvertfall hvis vi skal ha valp. Det er vel best å skaffe seg valp på vår/sommer kanskje.

 

Til Enne - så glad for å høre at du er tilbake her :) Vi har alle sammen her slitt med motivasjonen og ikke alle har gått ned så mye som de skulle ønske, hvertfall ikke jeg. Jeg har selv vært forkjølet i 9 dager nå, hadde sikkert gitt opp for lenge siden hvis det ikke var for dette forumet.

 

Til Chrise - jeg er akkurat som deg. Bruker masse masse tid på å planlegge matinnkjøp og matplaner. Skriver lister inn på data. Men det er nesten nødvendig ellers tror jeg at jeg hadde skeiet ut og ikke klart å gjennomføre noe. Så jeg sier til meg selv at det er fornuftig bruk av tid...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngvil - er spent på å høre hvordan det har gått med den første dagen hvor du kunne spise mer normalt igjen. Var det så bra som du forventet? Så godt å høre at du merker humøret er bedre. Det har MYE å si!

 

Må si jeg skeiet litt ut første dagen med nesten helt normalt kosthold.. vi fikk nemlig kake på jobben, sånn god marsipankake ;) Som om ikke det var nok, unnet jeg meg en Smash-sjokolade, en av de nye sjokoladene som har kommet. Men ellers var jeg flink, med sunt pålegg, frukt og helt grei middag. Kom ikke opp i mer enn ca 1650-1700 kcal. Tror faktisk kroppen min trengte en liten kick-start etter å ha gått på sparebluss en stund!

Men skal ikke la det være en hvilepute, er temmelig motivert for å være klar for julebordsesongen og til neste In-body-test (som blir i slutten av november)

 

Litt bittert, Katrin, at de er så dårlig på mat på sånne kurs!

 

Massepus, du er jo kjempeflink! Snikveiing...da er jeg en kjempesnik, for jeg veier meg hver morgen! huff og huff. Tror jeg må gjemme vekk hele vekten etter veiing torsdag morgen..

Du er kjempeheldig som er et sted hvor du kan svømme ute! Klart du må få si det her inne, selv om vi andre blåser og regner bort. Så storsinnet må vi da vel være :) ikke sant?

 

Anneli, Hvis jeg får gi et lite hundetips.. høres ut som dere går etter størrelse på hunden, og det skjønner jeg godt. Dere bør få tak i en hundebok som omtaler de forskjellige rasene og tenke gjennom hva slag hund dere ønsker å ha i hus..en vakthund, gjeterhund, mye pels, lite pels, en-manns-hund/familiehund..Kan være minst like viktig som hvordan den ser ut! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smile2006
I dag har jeg vært i bursdagsselvskap til bestemor' date=' og fikk servert ferske, nystekte boller som er min absolutte svakhet... ble ikke bare en heller... nå sitter jeg igjenn med en dårlig samvittighet... lurer på hvordan veiingen i morgen blir?!:/ Men men. Får heller være utrolig flink til helgen med null søtsaker....[/quote']

 

hei

sånn er vi mennesker kjære. utskeielser må vi regne med i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...