Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Gjest Anneli82

Kjempebra dere er med på å gå 3 timer tur i uka! ;) Jeg tror vi er fire stykker nå totalt; dere to og Enne og meg. Håper jeg ikke har oversett noen. Jeg begynte på en fredag, så jeg skal gå mine 3 timer innen torsdag. Har 1 time og 20 minutter igjen.

 

Og i går tok jeg nesten en times tur på sykkelen ute i det fine været. Det var herlig! Pulsklokka mi viste nesten 500 kcal etterpå. Det er jeg fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Hei igjen alle sammen :-)

 

Jeg har noen "tekniske" spørsmål:

 

- hvorfor står det dagens dato 10. oktober over startdato? Jeg la da vitterlig inn målene mine 4. oktober!

 

- hvordan finner man tilbake til dagsrapporter som man la inn litt tilbake i tid, feks fra 4. oktober?

 

Ellers har jeg vært medlem siden forrige onsdag, og grugleder meg til første veiing i morgen! Dersom det ikke har skjedd noe på vekten, synes jeg det er VELDIG rart - og det kommer til å bli et kjempeslag for motivasjonen. Synes nemlig selv jeg har vært ganske flink... over 20 trimpoeng og sunn mat (stort sett ca 1600 kcal).

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plages også med det der..... Jeg har laget meg en huskelapp for startdato og start vekt. Ellers er jo Hedvig veldig flink med å holde styr på vektnedgang!

Igår våknet jeg med en forvridd nakke:( så det blir ikke mye trim her i gården. Skal prøve å slenge meg på sykkelen i morgen..hvis jeg klarer å se litt til side da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kommet meg i en skikklig motivert periode, har slitt litt. Men to siste dagenen har vært supre, holdt meg til riktig kost og klart å nådd opp til nesten 2,5 timer med turgåing ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp kommet inn fra en forfriskende sykkeltur (50 minutter), og det første jeg gjør er å logge meg inn her og si fra til dere om det. For jeg bare gleder meg til å dele det med noen. At jeg har vært flink :) *skryte, skryte*. Det sier jo litt om hvor inspirerende og motiverende det er å ha et sånt forum. forresten så er det vel greit at man skryter av seg selv i blant, og at man kan glemme janteloven innimellom? Det er altfor mye jantelov her i verden, mener nå jeg. Kanskje særlig at vi jenter ikke alltid er så flinke til å skryte av oss selv? Men vi ER jo faktisk flinke! Vi fortjener ros alle sammen. Vi har satt oss et mål og tar tak i tingene :D Vi forandrer livene våre, og bryter ut av et usunt mønster. Og det er vi selv som gjør det. Jeg syns det skal være lov å skryte litt av seg selv, jeg ;) Kom igjen, jenter (og gjerne gutter også hvis det er noen her), skryt av dere selv! Det var dagens appell fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! Bare skryt i vei! Er nok ikke så borte vekk jeg heller, når det gjelder skryt. Men det jeg leser her, er jo en av faktorene til at jeg blir VELDIG motivert.

 

Om vi kan bidra med å gjøre andre motivert, så er nå vel det kjempe bra. Så til alle sammen, skryt i vei!En annen ting jeg syns er kjempe flott med dette forumet er at, de fleste også forteller om dager da det ikke har gått så bra. Enklere å motivere seg selv, når en ser at dette faktisk er likt for alle.

 

Med unntak av lørdagskvelden har jeg gått turer hver kveld (måtte bare skryte litt av meg selv nå.. he he..) I går gikk jeg en time, så nå har jeg kommet opp i 3 timer og 45min. siden torsdagen. Å i dag, har jeg hentet frem stavene mine igjen, så når ungene er i seng blir det trimming igjen. Stå på folkens :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har vært litt travel i det siste, så jeg har ikke vært så aktiv her. Ikke vært så aktiv når det gjelder sunt kosthold heller. Fikk en periode hvor jeg mistet helt motivasjonen. Som jeg skrev forrige torsdag var jeg gått opp 2 kg igjen, og de tror jeg jammen jeg faktisk har gått opp (ikke bare dagsvariasjon...). Er sånn passe flink nå, ligget på 1600 - 1650 denne uka, så det er ikke så verst. Er på reise med jobb igjen, så jeg har ikke vekt, men det er like greit. Skal prøve å få laget vektoversikt igjen i morgen kveld.

 

Flott at dere får trimmet så mye! Jeg har vært sånn halvflink jeg også, forrige uke og i helga, men nå er jeg så travel at det er litt vanskelig. Men det tar seg opp igjen :-)

 

Stå på videre alle, og håper dere ser resultater i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg er helt enig med deg anneli24 noe av det som er mest motiverende er faktisk dette å kunn legge inn på her hva en har gjort :) Er veldig viktig å ha noen å skryte litt til av seg selv!! Er kjempe stolt idag, har pasert målet med tre timer i uka med trim, kommet opp i 4 timer og 10 min: Kjempe stolt!! :D Imorgen kommer d nok vertfall to timer til da jeg har fått med meg en kompis og laget trim date til en HØG fjelltopp!

 

Missml ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes dette var en god og insprerende ide. Leste først om dette i går og dermed var det å gå seg en tur sammen med min yngste datter på 13. Kjempekoselig pratetur som vi brukte 50 min på. Vi skal gjenta dette i kveld så denne uken blir det et fornøyd fjes fra min side angående trim iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siste uka gått ned 1,1 kg til 69.8 kg. ;)

 

Til gå-tur-klubben:

Til kalle - så bra du er med på å gå tur 3 t i uka!

Missml og Enne - kjempebra innsats :)

For meg gjenstår 35 minutter tur for å nå ukesmålet (i dag er siste dag den første uka, så jeg må gå dette i løpet av dagen. Skal ut en tur etterpå, så regner med jeg klarer det :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 1 cm i midjen. Og vekten har flyttet seg fra 62.4 til 62.4 - ikke et gram hverken opp eller ned....

 

Hmmm.....men 1 cm får man da være fornøyd med! Men må nok få opp aktivitetsnivået for å få ned kiloene også! Så da skal jeg prøve å slenge meg på tur-klubben. 3 timer i uken i tillegg til trening burde jeg vel klare å få til!? Treningen er jo per dags dato kun for å styrke ryggen, ikke så mye fatburning der akkurat!

 

Så da skal jeg manne meg opp til å gå 3 timer hver uke - dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 300 gr siden forrige veiing. Er ikke så veldig fornøyd, siden jeg har spist kake to ganger denne uken(!) og skal ha raspeballer (komle, ball etc) til middag i dag. Så dagens vekt er 59,2 kg.

 

Er det noen som kan svare meg om vi kan finne de menyene det snakkes om (meny 1, 2, 3 osv) uten å betale for kurs? Og hva med infoen vi trenger for å fylle inn i skjemaet under registrering av hva vi har spist? Er litt usikker her, gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt den tøffeste turen i år, gått opp på et fjell som vi da kaller straumshornet. 950 moh og d desidert bratteste i heile bygda. Kommer opp på et platå som er max 3 kvm...etter 1,20 min KRYPING opp fjell sida, krypinga kommer av at d rett og slett er så bratt at en ikke kan gjøre annet. Men d var verdt d!!! FANTASTISK utsikt og ei dame som gliser stolt over å nådd målet!!

 

Ha ei flott ny uke alle sammen !!

Missml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin31

Hei. Ser ut som om de fleste er fornøyd med uka som har gått, og det er jo flott!

Jeg begynte å gå på mandag og har ca 2 timer nå. Innen helgen er omme har jeg ihvertfall 3 timer, og det er jeg veldig fornøyd med. Har spist litt smågodt denne uka, men har likevel gått ned til 66,9. Det er snart 2 kilo ned, så det er jeg veldig fornøyd med siden jeg ikke har "ni-slanket" meg.

Er ivrig på å gå turer nå, og det er gøy. Synes imidlertid det er litt ekkelt å gå når det er helt mørkt, men det hjelper jo å gå der det er gatelys og folk.

God helg og lykke til videre alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - da her det oppsummering så langt denne uka. Har bare tatt med dem som har meldt inn, så ble det litt mer oversiktelig.

 

Anneli24: Start 72,2. ned 1,2 til 69,8 mål 65

Hedvig 74: Start 58,5 ned 0, mål 54

Enne: Start 67,5. ned 0, mål 60

Kristin 31: Start 68,5. ned ? til 66,9 mål 60

Kathrin: Start 82, ned 0,2 mål 75 til jul

Piste: Start 73,5, ned 1,1 til 71,5 mål 65

Missml: Start 70,5, ned 0.6 til 69,8 mål 66

marikken: Start 67,6 ned 1 til 66,6 mål 60

Yngvil: Start 59,5, ned 0,3 til 59,2 mål 54

Mettepipen. Start 75, ned 0,5 til 74,5 mål 65

Chria27 Start 62,4, (ned i livvidde) til 62,4 mål 59-60

Kalle: Start 72,4, ned 0 til 69,4. Mål 63-65

Lillin 88: Start 73,4, opp 0,2 til ? mål 62, 63

 

 

Hvis jeg ikke har regnet feil så er summet for de som har rapportert 4,7 kg! Jeg har ikke bidratt, men håper å få motivasjon igjen. Dere er flinke! Stå på videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, ikke ett eneste gram ned! Enda så flink jeg har vært med trimmingen.. Har hatt et noe høyere kalori inntak, men ingen dager med over 1600. Så jeg syns det er litt rart.. Skeiet derfor like godt ut med potetgull og sjokoladepudding i går... Påen igjen i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

Vekten min viste 71,5, deilig at den viser nedover sakte men sikkert.....skal prøve å være litt flinkere slik at jeg når målet til jul:)

 

Dere er så flinke å gå tur, kjempegod trim det! Jeg har som mål å trene på treningssenter 2-3 ganger i uken. Denne uken klarer jeg vertfall 2.

 

ha en fortreffelig helg alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har til sammen gått 3 timer og 40 minutter forrige periode med å gå tur minst 3 timer i uka, og er i dag i gang på uke 2: I dag har det blitt ca. 15 minutter.

 

Så at det var noen flere her som blir med på dette: Chria27 og Kristin31 - så bra dere er med ;)

 

Denne helgen skal jeg til Göteborg med mannen min, vi skal feire at vi har vært sammen i 5 år. Gleder meg til det. Men det blir kanskje litt uskeielser... Men hotellet har trimrom, så jeg har ingen unnskyldning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at alle er så motiverte :-) Jeg føler egentlig at dette går over all forventning. Det beste er nesten at jeg er flink til å spise sunt og ofte - det gir masse energi og godt humør. I tillegg til at det synes på vekten. Bra!

 

Men så var det disse trimpoengene: jeg fører ikke opp alt jeg går i løpet av en dag, som feks gå til trikken, gå i butikken og slike småting. Gjør dere?

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...