Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Kult at alle er så motiverte :-) Jeg føler egentlig at dette går over all forventning. Det beste er nesten at jeg er flink til å spise sunt og ofte - det gir masse energi og godt humør. I tillegg til at det synes på vekten. Bra!

 

Men så var det disse trimpoengene: jeg fører ikke opp alt jeg går i løpet av en dag' date=' som feks gå til trikken, gå i butikken og slike småting. Gjør dere?

 

M :-)[/quote']

 

Først og fremst så bra at du har så mye motivasjon!! Jeg fører ikke opp alle de trimpoengene, kun når det er snakk om trening/tur, og ting utenom det vanlige. Men det er klart at hvis du går en skikkelig lang omvei til trikken med vilje for å få ekstra mosjon, da kan du jo ta det med. Det gjør jeg. Men ikke alle mulige småting. Da ville det blitt vanvittig mye poeng, og de småtingene er jo en vanlig del av hverdagen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Også er det vel bare å tilstå at jeg gikk på en skikkelig smell i går kveld med masse godteri... sukk! Må lære meg at jeg stort sett ikke kan ta en bit å la det bli med det.

Merkelig hvordan jeg alltid tenker: "nå har jeg jo sprukket likevel, så da kan jeg likegodt gjøre det skikkelig." Idiotisk. Noen som kjenner seg igjen?

 

Men i dag starter jeg på ny frisk :-) Har vært på spinning og skal holde meg til mine 1600 kcal retsen av dagen!

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er det vel bare å tilstå at jeg gikk på en skikkelig smell i går kveld med masse godteri... sukk! Må lære meg at jeg stort sett ikke kan ta en bit å la det bli med det.

Merkelig hvordan jeg alltid tenker: "nå har jeg jo sprukket likevel' date=' så da kan jeg likegodt gjøre det skikkelig." Idiotisk. Noen som kjenner seg igjen?

 

Men i dag starter jeg på ny frisk :-) Har vært på spinning og skal holde meg til mine 1600 kcal retsen av dagen!

 

M[/quote']

Hei marikken! Jeg kunne satt meg ned, å skrevet nøyaktig samme innlegget:-) Hadde en "kanon" sprekk i går jeg også. Enda så flink jeg har vært med kost og trim, var det ingen nedgan på vekta på torsdage. Dermed falt motivasjonen mange hakk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er rare sånn - når vi først sprekker dytter vi i oss det vi kan. Jeg skal til noen venner å se video i kveld, så da får vi se om jeg klarer å holde meg unna godisen... ;-)

 

Vi får glemme gårsdagen og forsøke å ikeke gjøre samme feil i dag!

 

Lykke til :-)

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin31

Det ble fjelltur i går, så alt i alt har jeg gått 5 timer denne uka. Det er jeg fornøyd med ;) Men jeg har spist masse også, men har vel innfunnet meg med at det er lettere å trene mer enn å kutte ut alle søtsaker...

Tror jeg skal ta meg en times tur ut nå også, så får jeg en fin start på ny treningsuke. Ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært noe flink denne helga! ;) fy skam, det ble både potetgull, saltstenger, smågodt og sjokolade..! Jeg var på tur og syntes jeg hadde en god unnskyldning der og da... : Men nå angrer jeg, og nå er det full skjerpings! I morgen blir det trim og ikke mer søtsaker! Jeg vil ned til 65 kg til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, jeg går visst ikke nedover jeg. og denne uken som jeg synes jeg har vært så flink. har bare trent styrke og spist sundt. kanskje jeg skal begynne å trene litt mer kondisjonstrening, så jeg får forbrent masse fett!

Har vært bortreist, så har ikke fått veid meg før i dag, så kan skylles helgen også. har nemlig spist litt mer enn kun de "kosemerkene" man har i uka! Men morro å se at dere andre er så flinke! Denne uke blir det skikkelig skjerpings! Masse trening og sunn mat! vil gå ned til jul, og det nærmer seg med stormskritt

 

Kjenner meg i gjenn når det gjelder å skjeie ut, Marrikken! Er akkurat lik. Når man først har bynnt kan man fortsette... derfor er det bedre å kutte ut alt søtsaker frem til jul!!

Nå uke nye muligheter, jenter!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mega utskeielser i helga med både snop, vin og annet. Men d var utrolig gøy å ta seg en fest og fjelllturen på tre timer på lørdag gav meg liksom ikke så dårlig samvittighet.. MEn kjenner meg utrolig igjen i det dere sier her marikken og andre.. Sliter litt med d samme, har jeg sprukket kan jeg likså godt ta helt av, men fysj.. Ikke så kult etter på. Men dette skal vi klare ;)

Og til de som er med i 3timer i uka, ser ut som alle har vært veldig flinke og d er flott! Stå på!! Tatt litt av med trim i sist uke og kom faktisk opp i 19,1 trimpoeng :)

Skal roe litt ned denne uka tror jeg, må ikke gå meg lei heller.

 

Lykke til i denne uka alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 1 kg i helga ;) *lei meg* Måtte bare veie meg i dag for å finne ut hvor stor skade helgas utskeielser har gjort. Nå er jeg skuffa og angrer bare enda mer. :) Nå gjelder det bare å prøve å rette opp "skaden" til torsdagsveiinga. I dag har det foreløpig blitt 45 min gåtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Forstår at dette har vært en hard helg for de fleste... jeg klarte å ta meg sånn nogenlunde inn etter fredagens utskeielser, men det er ikke alltid like lett.

Jeg er vant til å spise ganske mye, og holder jeg meg til 1600 kalorier i ukedagene, går jeg ganske mye ned. Dermed KAN jeg faktisk spise litt ekstra i helgen.

Jeg vil anbefale dere alle å være flnke til å fylle ut mat/trimskjemaer hver dag - det hjelper i alle fall meg!

 

Og Anneli: et kilo du har gått opp på to dager, går du ned på to dager også - det kan jeg garantere deg! Ikke ha dårlig samvitiighet!

 

Lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke like lett å holde seg unda godsaker nå som det begynner å bli mørkt og trist og man helst vil holde seg på sofaen under teppet med noe varmt å drikke! Men det er bare å prøve å motstå fristelsen og ta på seg turskoene:-)

 

Har gått 2 timer hittil, 1 time igjen for å nå ukens mål!

 

En ting jeg lurte på....er det 3 timer i tillegg til trening? Eller inngår trening i de tre timene? Hva er "regelen"? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Ser at dere på denne tråden er kjempeflinke alle sammen! tror det jeg trenger for å nå målene mine er et forum som dette hvor alle motiverer hverandre. så jeg slenger meg på her for det er da fortsatt et par måneder igjen til jul:)

 

Jeg veier per dags dato 62 kg, men er kun 160 høy og har såkalt tennplugg-kroppsfasong, så målet er å komme ned til 55kg, for å ikke se så kompakt ut.

 

Som de fleste andre er sukker og sjokolade (nam nam) min store sorg.. huff.. jeg lurer nesten på om jeg er fysisk avhegngig. blir helt tåkete i hodet når jeg ikke spiser noe etter middag eller over lang tid. Men det skal det bli slutt på fra og med NÅ! Har hørt at hvis man klarer 3 dager uten noe man er "avhengig" av, så klarer man resten, så det skal jeg finne ut nå:(

 

vel, ønsker dere alle sammen lykke til frem til jul. Skal forresten kjøpe meg badevekt sånn at jeg også kan rapportere hver torsdag:)

 

Hilsen fra karin16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke like lett å holde seg unda godsaker nå som det begynner å bli mørkt og trist og man helst vil holde seg på sofaen under teppet med noe varmt å drikke! Men det er bare å prøve å motstå fristelsen og ta på seg turskoene:-)

 

Har gått 2 timer hittil' date=' 1 time igjen for å nå ukens mål!

 

En ting jeg lurte på....er det 3 timer i tillegg til trening? Eller inngår trening i de tre timene? Hva er "regelen"? ;-)[/quote']

Det startet vel egentlig med sykling, men når ergometersykkelen til anneli24 streiket, oppfordret jeg til å gå..Vi ble da enig om og ha som mål å gå tre timer i uka, med rapportering på veiedagene. Ser at jeg går langt mere nå, en før dette.. Denne uken her skal jeg på helsestudio, og jeg kommer til å regne med det som jeg går/løper på tredemølle. Annen trening regner jeg ikke med. Men det er jo veldig motiverende å lese om andres "bragder" da, så bare fortell oss om det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Ser at dere på denne tråden er kjempeflinke alle sammen! tror det jeg trenger for å nå målene mine er et forum som dette hvor alle motiverer hverandre. så jeg slenger meg på her for det er da fortsatt et par måneder igjen til jul:)

 

Jeg veier per dags dato 62 kg' date=' men er kun 160 høy og har såkalt tennplugg-kroppsfasong, så målet er å komme ned til 55kg, for å ikke se så kompakt ut.

 

Som de fleste andre er sukker og sjokolade (nam nam) min store sorg.. huff.. jeg lurer nesten på om jeg er fysisk avhegngig. blir helt tåkete i hodet når jeg ikke spiser noe etter middag eller over lang tid. Men det skal det bli slutt på fra og med NÅ! Har hørt at hvis man klarer 3 dager uten noe man er "avhengig" av, så klarer man resten, så det skal jeg finne ut nå:(

 

vel, ønsker dere alle sammen lykke til frem til jul. Skal forresten kjøpe meg badevekt sånn at jeg også kan rapportere hver torsdag:)

 

Hilsen fra karin16[/quote']

 

Hei! Jeg ble også ganske inspirert da jeg leste denne pratekanalen her, men har oppdaget at det er de samme som "prater sammen" og ikke er så gode på å svare oss nye. Mistet litt piffen av det, faktisk. Jeg hadde noen spørsmål angående menyer, men har ikke fått noe svar. Men jeg håper du får utbytte av å lese andres innlegg og motivere deg selv! For hele ideen om å møtes her er veldig god! Jeg tror virkelig det kan inspirere og hjelpe til med å holde seg i skinnet og å yte litt ekstra siden man har noen å sammenligne seg med og å få pep av.

 

Jeg er omtrent slik som deg, 158 høy og 59 kg. Er veldig flink å trene i perioder, for så å ikke trene noe i det hele tatt. Hjelper ikke stort når man vil ta seg bra ut til julebordet :)

Nå står det i avisene i dag at halvparten av 15 åringene er misfornøyde med vekten sin, men å føle seg som en tennplugg er jo ikke så festlig.. Uansett, GR er med på å gi kroppen et bedre utgangspunkt for å holde seg frisk, og er jo ingen superslankekur, men en holdningsendring. Det har man ikke vondt av, enten man er 15 (16) eller 30, som jeg er.

 

Lykke til Karin16!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo kommet med litt nedslående rapporter siste ukene. 3 uker - for å være helt nøyaktig. Gikk opp 2 kg første uken, og etter det har jeg ikke spist alt for mye, men heller ikke for lite, så de to kiloene ble. Jeg var altså tilbake til start... Har vært sint over manglende motivsjon, og trodd jeg skulle komme igang igjen flere ganger, men godteterskelen har vært lav.

 

Men NÅ er jeg i gang igjen. Vet ikke helt hva som skjer jeg... Men jeg har spist jevnt og sunt både i dag og i går, og det er ikke vanskelig å motstå fristelser, selv om jeg ikke blir helt mett etter middag.

 

Jeg har jo ikke så mye jeg skal ned tilsammen (3-4 kg), og når jeg har gått ned 2 er jeg ganske fornøyd. Så da skjer det altså ett eller annet (dette har skjedd før også) - jeg tenker at "dette funker jo!", og så tillater jeg meg å skeie ut, og plutselig har jeg ingen grenser lenger. Men det gir seg når jeg er tilbake på der jeg var. Kanskje det rett og slett er noe fysisk? At kroppen vil tilbake til sin gamle form, og skjønner at den ikke skal gå ned i vekt? Den tror kanskje den må lagre fett til vinteren...

 

Så - uten å ta motet fra dere - vær mentalt innstilt på at det blir tøft når dere har nådd målet!!! Jeg tenker for min del at jeg skal bruke disse sidene i alle fall to måneder etter (og hvis) jeg når målet mitt. Tror den virkelig utfordringen kommer da...

 

Men uansett er det godt å være i gang igjen nå. Blir så sint på meg selv når jeg har så lav viljestyrke, så når jeg ikke skeier ut blir jeg i mye bedre humør også!

 

Ha en god og sunn uke videre alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg ble også ganske inspirert da jeg leste denne pratekanalen her' date=' men har oppdaget at det er de samme som "prater sammen" og ikke er så gode på å svare oss nye. Mistet litt piffen av det, faktisk. Jeg hadde noen spørsmål angående menyer, men har ikke fått noe svar. Men jeg håper du får utbytte av å lese andres innlegg og motivere deg selv! For hele ideen om å møtes her er veldig god! Jeg tror virkelig det kan inspirere og hjelpe til med å holde seg i skinnet og å yte litt ekstra siden man har noen å sammenligne seg med og å få pep av.

 

Jeg er omtrent slik som deg, 158 høy og 59 kg. Er veldig flink å trene i perioder, for så å ikke trene noe i det hele tatt. Hjelper ikke stort når man vil ta seg bra ut til julebordet :(

Nå står det i avisene i dag at halvparten av 15 åringene er misfornøyde med vekten sin, men å føle seg som en tennplugg er jo ikke så festlig.. Uansett, GR er med på å gi kroppen et bedre utgangspunkt for å holde seg frisk, og er jo ingen superslankekur, men en holdningsendring. Det har man ikke vondt av, enten man er 15 (16) eller 30, som jeg er.

 

Lykke til Karin16!![/quote']

 

Velkommen til Karin16! Du har sikkert rett i det du sier, Yngvil, i alle fall for min del blir det litt variende hva jeg får lest her, i alle fall hvis det er noen dager siden jeg var inne sist.

 

Tror ikke det er noens intensjon å utestenge noen, det er nok litt tilfeldig.

 

Men til spørsmålet ditt om menyer. Jeg har ikke gått på kurs, men funnet ut litt på disse sidene. Er imidlertid litt usikker på hva du spør om. På side en på denne tråden har jeg limt inn en formel jeg fant et sted her, som regner ut hvor mange kalorier du bør spise og dermed hvilken av menyene du bør legge deg på. Og i oppskrifene du finner her, står det også referet til disse. Er det svar på spørsmålet tro?

 

Håper du er med videre!

 

Hedvig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du mener. Det er lett å spise litt for mye når man likevel har gått ned en del.

Mitt beste råd er å ikke veie deg så ofte - da vet du ikke nøyaktig hva du har gått ned, og du "tør" kanskje ikke skeie ut på samme måte.

Fyll ut dagsrapportene flittig og vei deg sjelden!

 

Jeg begynte på internettkurs i går og er spent på om det gir litt ekstraeffekt :()

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg ble også ganske inspirert da jeg leste denne pratekanalen her' date=' men har oppdaget at det er de samme som "prater sammen" og ikke er så gode på å svare oss nye. Mistet litt piffen av det, faktisk. Jeg hadde noen spørsmål angående menyer, men har ikke fått noe svar. Men jeg håper du får utbytte av å lese andres innlegg og motivere deg selv! For hele ideen om å møtes her er veldig god! Jeg tror virkelig det kan inspirere og hjelpe til med å holde seg i skinnet og å yte litt ekstra siden man har noen å sammenligne seg med og å få pep av. [/quote']

 

Heisann! Det var veldig dumt at vi ikke har vært så flinke til å ta imot nye her på tråden. Jeg så at du begynte å snakke her, men var kanskje litt for opptatt av mine egne ting og "gå-tur-klubben" og glemte vel kanskje å gi respons. Jeg så at du spurte om menyer og et par andre ting, men kunne ikke svaret, så jeg svarte ikke på spørsmålet. Men jeg burde absolutt gitt mer respons på det andre du skrev, og også vært mer obs på andre nye personer her. Fort gjort å glemme å gi respons, som jo er hele ideen bak en slik tråd som denne. Jeg håper du fortsetter! Og jeg skal virkelig prøve å ta bedre imot eventuelle nye her. Jeg kan godt forstå du mistet piffen av det, men det var ikke meningen. Du er velkommen! :( Beste hilsen Anneli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gjengen! :( Jeg trodde jeg hadde skrevet og ønsket deg velkommen, men nå ser jeg jo at jeg ikke har gjort det. Vi har ennå god tid på å gå ned noen kilo til jul, selv om det absolutt nærmer seg. Ute er det allerede blitt ganske kaldt (hvertfall her i Oslo hvor jeg bor) og jo mørkere det blir ute, jo mer har man lyst til å krype ned i sofaen under teppet og kose seg med noe godt...så da er det desto viktigere at vi har hverandre her på forumet. Så kan vi gi hverandre trøst eller ros eller oppmuntring, eller kanskje til og med skjenn i blant...

 

Du sier du er avhengig av sjokolade/sukker på kvelden. Sånn har jeg vært også, det er sånn med sukker, det gjør deg avhengig- man får bare lyst på mer. Av en eller annen grunn.. Kanskje fordi man spiser en salt middag. Men det hjelper faktisk å erstatte søthungeren med en frukt eller et glass juice eller noe annet sunt. Du kan jo prøve det, hvis du ikke allerede har gjort det?

 

Hvis du ikke allerede har kjøpt deg badevekt, så anbefaler jeg at du kjøper en digital en, de er mye mer nøyaktige. Jeg kjøpte først en vanlig vekt, men jeg bare angret og kjøpte en digital. Den analoge vekta vingler ofte en del, og det er vanskelig å se om man f.eks. har gått opp/ned 500 g...

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for velkomsten!:(

 

Merker allerede at jeg føler meg mer forpliktet til å holde meg i skinnet, sånn at jeg ikke må brette ut for alle dere at jeg har skeiet ut. har også forresten klart dag 1 av ikke-spise-sukker-i-tre-dager-så-klarer-man-det-prosjektet mitt :) *stolt*

 

Jeg forresten ikke 16 da, selv om nicket er det. har bare bursdag den 16. så liker tallet. hehe:)

 

Går forresten også til innkjøp av digital kroppsvekt med fettprosent-, vannprosent- og BMI-teller i morgen. Får de billig der jeg jobber.

 

Nattinatt alle sammen, stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da vet jeg det:-)

 

Da tar jeg med 3d-mølle/ellipsemaskin etc på statistikken, men styrken holder vi utenfor. Har 1 time og 20 minutter igjen til målet, men er litt usikker på hvordan jeg skal klare dette. Det er jo så mørkt ute om kveldene nå, og jeg er strengt tatt ikke så stor fan av å traske alene rundt i mørket! I og med at jeg ikke får gå på asfalt heller blir jo turmulighetene noe begrenset! Men - det går bra:) 1 time og 20 er jo strengt tatt ikke allverdens! Ut på tur aldri sur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke har mulighet til å gå på asfalt, skal du nesten være glad for. Det er veldig tungt, jeg som har mulighet til begge deler merker det. Kan du ikke få med deg noen å gå sammen med?? Skjønner godt at det blir litt tiltak, om enn skal gå alene og spesielt om det ikke er gatelys der du bor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått 1 time og 50 minutter i dag, og 40 min i går, og er 30 min foran gå-tur-skjema denne uka. Etter turen i dag viste pulsklokka 746 kcal... Føles deilig! :( Klar for veiing i morgen, satser på vektnedgang! Håper alle sammen har hatt en bra dag og satser alt på bra resultat i morgen :) Hvis dere ikke ennå har trent i dag - kom dere ut nå, det er nå det gjelder! Ut og gå, springe, sykle, jogge eller hva dere enn driver med. Det vil garantert ha noe å si for hva vekta viser i morgen, og dermed for videre motivasjon. Vi skal klare det!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...