Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Gjest marikken

Takk til hedvikg 74 som tok meg med på listen også! Jeg er 30 år og og har bestemt emg for at de ekstra kiloene har vært der lenge nok!

Synes det hjelper godt å legge inn alt jeg spiser i dags-/ukerapporten - vedlig motiverende.

 

Vi får bare stå på!

 

Veiedag var torsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar
Gjest Anneli82

...og takk for masse oppmuntring ang. trimsykkelen min som slutta å funke og at jeg ble så demotivert. Nå er det bedre igjen. Jeg har nemlig kjøpt noe nytt treningsutstyr (bl.a. svær treningsmatte til kr 699 på Babyshop av alle steder). Nå har jeg bedre mulighet for å trene hjemme med trimvideo. Men jeg tror jeg får min "ute"-sykkel fiksa i morgen så da kanskje det blir sykling på meg igjen, kanskje allerede på søndag. Men hele 5 mil blir det nok ikke, dessverre. Men det er et mål å strekke seg etter ;)

 

Siden jeg liker å gå' date=' kan vi godt dra i gang en liten konkurranse på det. Har en følelse av at du er veldig gira på å trimme. Å siden jeg er hjemme alene for tiden, har jeg en følelse av at du vil knuse meg på det punkte ;-) Å dropp den sjokoladen da ;-) Stå på!![/quote']

Til Enne, jeg er gjerne med og konkurrerer om å går tur, men hvor mye/hvor langt tenkte du?

Jeg droppet sjokoladen, men spiste to tørket mango, trodde det var "sunt godteri", inntil jeg oppdaget at det var tilsatt sukker. Da la jeg dem vekk... :)

 

Veiedag var torsdag?

Til Marikken: ja, veiedag er på torsdager. syns det høres ut som du har rette innstilling og er motivert! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke bare konkurrere litt på tid da? Jeg var ute å gikk i 45min. i går kveld. Det er ikke så enkelt å måle hvor langt vi går, så det er vel kansje en grei måte å gjøre det på? Eller har du andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Kan vi ikke bare konkurrere litt på tid da? Jeg var ute å gikk i 45min. i går kveld. Det er ikke så enkelt å måle hvor langt vi går' date=' så det er vel kansje en grei måte å gjøre det på? Eller har du andre forslag?[/quote']

Ja, enig, vi tar det på tid. Da skal jeg ut og gå med en gang. Skal vi se hvor langt vi går i uka, da? F.eks. summere opp hver torsdag samtidig som vi registrerer vekt. Skal vi si et minimum på 3 timer i uka? Bare for å ha noe å strekke seg mot? Hm..kanskje det var litt mye? Hva syns du?

 

Til alle andre her på tråden:

Dere må gjerne slenge dere med på dette, dere også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Jeg e rei jente på 21 år, jeg er 167 høy og veier per i dag 72 kg. Siden juni 2005 har jeg svidd av 14 kg(veida altså 86 kg). Jeg har nå kommet så godt igang og lært så mye om trening og kosthold at jeg ikke vil gi meg her.

 

Når jeg startet å slanke meg så bestemte ejg meg for å slanke meg gjennom å trene og ikke kutte ut all den gode maten, etterhvert ble lysten på all den gode maten borte. Har gradvis opparbeidet meg mye kunnskap om kosthold og hvordan treningen skal legges opp.

 

jeg kjører et opplegg hvor jeg i 1-3 mnd, er ekstremt streng på maten, kun sunne matvarer og kun en dag hvor jeg kan spise litt godt, i 2-4 mnd har jeg pause fra diettene.

 

Jeg e rikke alltid flink med kosten, men jeg er alltdi flink med trening, slik at vekten aldri går opp i pausemnd. jeg kan ha flere dager i uka med goddis spising og brus, uten at jeg går opp. Grunnen til dette er at jeg trener mye tung vektløfting.

 

Jeg er for tiden inne i en diettperiode og trener slik:

 

Mandag: Styrke Biceps+ hard spinning(1,5 time)

Tirsdag: Styrke rompe/lår + rygg+ mage (1,5 time)

Onsdag:Styrke Bryst+triceps+mage(1 time)

Torsdag: Styrke skulder + spinning (1,5 time)

 

Annahver helg jobber jeg nattskift, da er det 3 timer *2 dager med gåing i trapper. I tillegg går jeg til skolen 2-3 ganger i uka(1,5 km hver vei) for å få opp forbrenningen på morran.

 

Jeg spiser brød kun på morran og til lunsj, spiser frukt,grønt, kjøtt og proteintilskudd de dagene jeg trener, resten av dagen. Drikker 2-3 liter vann om dagen. mellommåltidene består som oftes av eple,gulrot eller kålrot.

 

Dette opplegget har jeg kun i diettperiodene, er ekstremt nøye med å spise hver 2-3 time, noen ganger oftere.

 

Noen som har noen tips til hvordan dette kan gjøres enda bedre? Pleier å ta ca 6 kg hver gang jeg har disse diettperiodene.

 

elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en utrolig god viljestyrke siden du greier det opplegget der . Kan vel ikke gjøres bedre enn det. Ble veldig motivert av å lese det, så nå skal jeg ned å kaste sjokoladen fra i går og komme meg ut på tur! Kjempe flink er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på Elixia for første gang siden mai - endelig fått klarsignal og treningsforbudet er opphevet! Er ikke mye jeg får lov til å gjøre - får litt "trim for eldre"-vibber, men det er utrolig deilig å endelig kunne trene igjen!! Så dette er en gledens dag:-)

 

Skjønner at veiedag er torsdag - får håpe resultatene ikke lar vente på seg altfor lenge....

 

Så flinke alle er til å gå turer. jeg synes det er vanskelig å finne tid til det i ukedagene, men i helgene går jeg alltid en lang tur både lørdag og søndag. Denne helgen blir det søndag da, siden det ble trening i dag! Får vel prøve å stramme meg opp og gå flere ganger i uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mettepipen

Kjempemotiverende å lese om hva dere får til folkens.

 

Selv går jeg på step/styrke 2 ggr i uka, satser på 100 situps pr kveld. Ellers prøver jeg å få gått turer, ergometersykkel og trim foran Tv'n...

 

....mangler ikke muligheter, bare vilje...men nå er endelig motivasjonen her.

 

Mat er viktig!!! Har tidligere tenkt at det er bedre å spise for mye enn for lite...ødela forbrenningen... Så spis nok og tren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marikken

Hei folkens!

 

Er dere opptatt av trimpoengene? Hva er egentlig et bra antall trimpoeng? Jeg har nå skaffet meg 13 poeng på fire dager. Bra eller dårlig?

 

Og hvor ofte vil dere som er "gamle" i gamet anbefale meg å veie meg? Bare en gang i uken?

 

Mange spørsmål...

 

Kos dere med helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Takk for tilbake melding. Det er så motiverende å snakke med andre om slankingen, det hjelper så utrolig. I dag har jeg hatt den ene dagen i uka med usunn mat og litt smågodt, det gikk overraskende bra uten noe megainntak:) Da var det bare å være disiplinert igjen når mandagen starter....

 

Hvordan ligger du ann stacy?

Har du gått på sånn gr kurs? Har ikke det jeg da, lært mye i blader og på nett, ser da ut som det funker også;)¨

 

Klæmme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Hei folkens!

 

Er dere opptatt av trimpoengene? Hva er egentlig et bra antall trimpoeng? Jeg har nå skaffet meg 13 poeng på fire dager. Bra eller dårlig?

 

Og hvor ofte vil dere som er "gamle" i gamet anbefale meg å veie meg? Bare en gang i uken?

Et trimpoeng er 200 forbrente kalorier. Man får ca. ett trimpoeng for en halvtimes gåtur. På Grete Roede anbefaler de å ha minst ett trimpoeng per dag eller 7 i uka. Så 13 poeng er veldig, veldig bra!! Jeg er imponert, jeg!

 

Jeg veier meg en gang i uka. Hvis jeg veier meg oftere så blir vekta gjerne påvirket av tilfeldige ting, og det er vanskeligere å merke fremgang. Men det krever litt viljestyrke å ikke gå på vekta for ofte. Du må nesten velge selv hvor ofte du vil veie deg, hva som gir deg motivasjon. Hvis du veier deg ofte, f.eks. hver dag, må du kanskje regne med at flere ganger kan du ha gått opp et par hundre gram. Uten at det nødvendigvis er noe direkte resultat av hva du har spist eller trent.

Et annet tips: sørg for at omstendighetene er så like som mulig fra gang til gang når du skal veie deg. Jeg veier meg for eksempel alltid om morgenen før jeg spiser, og uten klær. Føler det blir mest riktig, da avhenger ikke vekta så mye av hva jeg har spist og hvor mye klær jeg har på meg osv.

 

;) fra Anneli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marikken

Takk for gode råd, Anneli :-)

 

Jeg er vant til å trene mye, og er aktiv, men så er jeg desto mer glad i mat, da. kan sikkert spsie en halv kilo smågodt om jeg får sjansen, haha...

 

Men nå har jeg vært flink - vært i mammas bursdag: bare et lite stykke kake og noen biter sjokolade. Fremgang for meg i alle fall! Og i dag har det vært en times spinning pluss en time i skogen med hunden. Vanskelig å takke nei til alt når man er borte - orker ikke innvolvere alle i slankingen, heller...

 

Natta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marikken

Hvorfor i all verden står det plutselig 8. oktober (altså dagen i dag) på startdato (ved siden av epletreet, vet dere ;-)) når jeg opprinnelig veide meg og målte meg 4. oktober? Jeg føler at startdatoen lever litt sitt eget liv her... kan noen forklare meg??

 

Mulig at jeg er litt dum her, hihi...

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin31

Jeg blir alltid så inspirert av å lese alle innleggene her! Jeg "sklir ut" hele tiden både med trening og spising... , men så får jeg lyst til å være flink igjen når jeg leser her! Masse gode tips og mye som er motiverende å lese.

Slenger meg med på den med 3 timers gåtur (eller trening kanskje...) i uka, og skal "rapportere" mot slutten av uka.

Ha en fin uke alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heissann. Jeg har ikke gått på gr kurs. Planen var at mannen min skulle begynne i september og jeg "dilte" med, men det var ikke plass til ham da. Jeg prøver å følge gr opplegget alene, men sliter litt med treningen. Magneten i sofaen er litt for sterk tror jeg. Har likevel gått ned ca 4 kg siden begynnelsen av september så jeg er kjempe fornøyd med det så langt. Men det er ennå 4-5 kg igjen .Kanskje jeg skal prøve din metode med en "snope" dag i uka , så blir kanskje ikke sprekken så stor. Denne helga har jeg vært fullstendig ute å kjøre , den verste til nå, men i morgen er atter en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildepjp
Svar til hildepjp:

Jeg er fortsatt int. i oppskrifter fra meny 2. Hvor har du fått tak i boka' date=' og hva heter den?

 

Ups i morgen er det veie dag:( Har ingen store forventninger for det har blitt 2 restaurant besøk denne uka, og det både med forett, hovedrett og dessert......

Har fått syklet litt men det kunne vært bedre. Nå må det skjerpings til![/quote']

 

Boka har jeg kjøpt i gjennom Grete Roede da jeg gikk et ned i vekt kurs nr 1.

Meny 1 og 2 kjører mye på samme mat, men på fisk feks. byttes torsk (= 150 gr = 113 kalorier) ut med laks fordi denne har flere kalorier(150 gram er 300 kalorier) Rent biff kjøtt ca 158 kalorier byttes ut med kjøttdeig som har 293 kalorier. Kyllingbryst ca 158 kalorier byttes ut til lammelår ca 240 kalorier.

 

Middagsgruppe 1 ligger på ca 0-135 kalorier per 100 gr, mens middagsgruppe 2 ligger fra 135 - 210 pr 100 gr.

 

Ellers er det lik mengde med potet og grønnsaker.

 

Håper du forstod dette:) Ikke så enkelt å telle kalorier, å tenke at det skal så lite til før en har fått i seg enten for lite eller for mye.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heissann. Jeg har ikke gått på gr kurs. Planen var at mannen min skulle begynne i september og jeg "dilte" med' date=' men det var ikke plass til ham da. Jeg prøver å følge gr opplegget alene, men sliter litt med treningen. Magneten i sofaen er litt for sterk tror jeg. Har likevel gått ned ca 4 kg siden begynnelsen av september så jeg er kjempe fornøyd med det så langt. Men det er ennå 4-5 kg igjen .Kanskje jeg skal prøve din metode med en "snope" dag i uka , så blir kanskje ikke sprekken så stor. Denne helga har jeg vært fullstendig ute å kjøre , den verste til nå, men i morgen er atter en dag.[/quote']

 

 

Jeg kjenner til de helgene hvor alt går skeis. Jeg kan ha skikkelige mat-orgier og godteri orgier når jeg ikke e rpå diett.... ;) det tar helt av, rart det e rmulig å få i seg så mye:)

 

En godteri dag i uka funker ganske bra, og om du har lyst på noe godt i uka, så prøv å spise masse frukt eller evnt en proteinshake(som metter utrolig og som du mister lysten på søtt av).... Om du skulle være uheldig å kjøpe en liten sjokolade i uka, så ikke gå rundt med dårlig samvittighet. Ikke la det ødelegge resten av den sunne dagen din.

 

Hvis du ønske rå oppnå en vektreduksjon som holder seg en stund, så anbefaler jeg på det sterkeste å begynne å trene styrke, for hele kroppen(man kan faktisk gjøre en god del hjemme hvis du har litt tunge ting du kan bruke).

Jo mer muskler du har, jo mer forbrenner kroppen også når du gjør helt vanlige ting som å gå eller rydde på kjøkkenet. Jeg ebgynte med dette i april, fordi vekten stod stille, gikk ned ca 6 kg frem til juni.....

 

Nå gjelder det å trå til igjen da....

Skal bli spennende å følge med på deg, se om vi når målene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som jeg sliter mest med er at jeg sklir ut kveldene, noen som kjenner seg igjen? Lagde vaffler til dattra mi idag og spiste en plate, lagt inn alt idag og var egenltig veldig sugen på å spise en plate til og droppe hele den planlagte trimtruren... Men da jeg satt og regisstrerte den hersen vaffel plata datt jeg da inn på her og mista all lyst på en plate til. SÅ TAKK til dere!!! Og turen går som planlagt. Jeg hiver meg gjerne med på den 3 timer i uka med tur! Ha en super uke alle sammen!

Hilsen Missml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...