Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Gjest Gledermeg

Tanken på mat er der hele tida (grrrrrrrrrrrr!). Men jeg prøvde følgende med godt hell: Skjær opp mange tomater i båter, legg på tallerken, ha på pepper (evt sitronpepper eller grønnsakskrydder for de som vil ha litt mere smak) og spis med god samvittighet. Det ser fantastisk ut, smaker godt, og metter. Jeg vet at Grete Roede tidligere har sagt "litt-mat" om tomat - men det er atskillig bedre enn alternativene....

Dessuten er det kjapt å lage, og godt for humøret.

SKal snart hjem og veie meg. Kryss fingrene!!

Klem fra meg til alle dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tigerlily

takk anneli for oppmuntringen og gratulerer til alle dere som har kunnet registrere gode resultater i dag! jeg registrere akkurat frokosten i dagsrapporten for første gang og fikk en skikkelig ahaopplevelse -nøttene på frokostblandingen teller like mange kalorier som resten av måltidet. greit å vite da, det skal alltids gå an å hoppe over nøttene heretter. kan noen forresten hjelpe meg med å finne en enkel kaloritabell -enten her på sidene eller et annet sted. tabellene som ligger linket til dagsrapporten er nytige, men litt kronglete dersom jeg skal legge inn en tilfeldig matvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært alle sammen - og Enne: sykt bra :-)

 

Chrise, ikke fortvil - jeg gikk jo opp 800 gram forrige uke. De har heldigvis gått ganske raskt av igjen. Til tross for at jeg ikke akkurat har vært flink denne uken. Så vær så snill: stå på videre!

 

Nå skal jeg ut og trene i alle fall :-)

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Na viste vekta 64,3 (ned 0,8 kg fra forrige uke) og 78 cm rundt livet (ned 2 cm fra jeg startet her:))

 

Deilg! Har ikke vart sa veldig flink denne uka sa er egentelig litt overasket:) Men sa bra! Na ble jeg skikkelig gla og inspirert!! Bra jobbet dere andre ogsa! Vi skal nok klare malet vart til jul!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Vektoppsummering uke 45:

 

Anneli24: Start 72,2, ned 0,8 til 68.7, mål 65

 

Chria27: Start 62,4, ned 0,3 til 62,1, mål 59-60

 

Chrise: Start 85,2, opp 0,6 til 85, mål 80-81

 

Enne: Start 67,5, ned 1,4 til 64,5 mål 60

 

Marikken: Start 67,6, ned 0,8 til 65,6, mål 60

 

Massepusskalblilillepus: Start 66,5, ned 0,8 til 64,3, mål 55 (60 til jul)

 

Gledermeg: Start 64,5, ned 0,7 til 63,8 Mal ?

 

Lindar: Start 73,4, ned 0,4 til 73 Mal ?

 

Denne uken har vi gatt ned 4,6 kg sammenlagt!!;) Det er mye fett det!

 

Bra jobbet alle sammen! Gi beskjed hvis det er noen feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si! 3,5 kg på en uke - det er jommen ikke verst! Nå skal ikke jeg bli så altfor stolt i og med at jeg strengt tatt ikke er den største bidragsyteren her - men det er jo veldig bra da!!

 

Stå på, gå tur, spis sunt og tren:-)

 

jippi - nå er det helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært motivert og flink - og det har gitt resultater! Fra 64,5 til 63,8. Kjempefornøyd. Har ikke målt midjen. Får begynne med det fra denne uken. Lykke til i helga, og husk at smak, farge samvittighet er tusen ganger bedre med store bugnende frukt- og grønnsakstallerkener enn fettede potetgullskåler og brun (gud for en kjedelig matfarge!) sjokolade.

Og så et vel fortjent glass rødvin på kvelden!!!! God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snacks !!

Fant noen gode snacks alternativer på en annen tråd og bringer noen av dem videre til dere, mine venner.

* et beger lettyoghurt, 1-2 ss mager kesam (vanilje) 2 dl frosne bringebær eller skogsbær. rør sammen og spis eller sett i fryderen i 20 min. rør igjen og spis.

* kutt opp frukt og nøtter i en skål. Spis med gaffel, forslag er melon,eple, nektarin,druer,svisker,mandler. sunt iallefall. 200 kcal kan jo brukes hver dag på frukt...

* bland et beger lett naturell yougurt med 1/3 boks mager kesam og en pose gresk dressingmix fra Knorr. god til salat eller til å dippe gulrøtter / stangselleri.

* Heistad lavkalori gele' eller sjokoladepudding - GOD - + kesam vanilje. Goddis !!

*Alle sans isene.

* eple, nøtter og kanel i ovnen til eplene blir møre.

* Eller hakk opp epler i en kjele, litt vann, 2 suketter, mye kanel, la det putre under lokk til eplene blir møre. spises med sans is, alene eller på havregrøt (?)

 

Noe for enhver smak for helgen.

 

Ja, gjengen har gått ned mye, jeg har dratt det opp, men det skal ikke gjenta seg neste uke. God helg, med trim og fristelser.

chrise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min veiedag ble fredag da jeg ikke var hjemme i går. Var veldig spent på om jeg faktisk hadde gått ned noe da jeg gikk på vekten i dag morges. I dag viste vekten 73 kg blank....noe som betyr en nedgang på 400 gram. WOHOOO.

Det var virkelig motiverende og utrolig artig og se at det faktisk funker.

;):) :) :)

 

Enda mer motiverene er det å se hvor mye dere andre har gått ned....det hjelper meg å beholde fokuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus
snacks !!

Fant noen gode snacks alternativer på en annen tråd og bringer noen av dem videre til dere' date=' mine venner.

* et beger lettyoghurt, 1-2 ss mager kesam (vanilje) 2 dl frosne bringebær eller skogsbær. rør sammen og spis eller sett i fryderen i 20 min. rør igjen og spis.

* kutt opp frukt og nøtter i en skål. Spis med gaffel, forslag er melon,eple, nektarin,druer,svisker,mandler. sunt iallefall. 200 kcal kan jo brukes hver dag på frukt...

* bland et beger lett naturell yougurt med 1/3 boks mager kesam og en pose gresk dressingmix fra Knorr. god til salat eller til å dippe gulrøtter / stangselleri.

* Heistad lavkalori gele' eller sjokoladepudding - GOD - + kesam vanilje. Goddis !!

*Alle sans isene.

* eple, nøtter og kanel i ovnen til eplene blir møre.

* Eller hakk opp epler i en kjele, litt vann, 2 suketter, mye kanel, la det putre under lokk til eplene blir møre. spises med sans is, alene eller på havregrøt (?)

 

Noe for enhver smak for helgen.

 

Ja, gjengen har gått ned mye, jeg har dratt det opp, men det skal ikke gjenta seg neste uke. God helg, med trim og fristelser.

chrise[/quote']

 

Takk for gode tips Chrise! Hva er egentelig kesam? Er det noe annet som er magert som kan brukes i stedet?

 

Ville ogsa takke for den flotte oppmuntringen jeg fikk fra deg nar jeg sleit forrige uke. Har gatt litt bedre etter det, men hadde en litt rampete dag i dag med masse is:) Godt men far na vare flink resten av helgen..

Du er jo sa flink. Hors ut som du er veldig positiv og da gar det meste veldig bra! Vi far bare ta tiden til hjelp!!Det er ikke mange daglig kalorier ekstra man skal spise for a legge pa seg et par kilo i lopet av et ar, og da ma jo ogsa det samme gjelde for vekt tap?? Det er jo positivt!;) Det er det lyset som har gatt opp for meg siden jeg har vart pa denne siden. Det tar tid og legge pa seg, sa da er det vel bare naturlig at det tar litt tid a ta av seg ogsa.. Men det viktigste er at det gar nedover. Sakte men sikkert! Sa deilig a endelig ha skjont det:) (Dette var men som en liten oppmuntring:)) Hortes kanskje ikke sa positivt ut.. Er i grunnen ikke sa flink til a utrykke meg, men jeg prover na.. hehe

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kesam er en slags rømme-erstatning om du vil. Det er veldig magert og jeg bruker nå bare dette! Aldri mer rømme faktisk!

 

Forskjellen er at Kesam er fastere i konsistensen enn rømme, men dette gjør ikke noe synes jeg! Det er kjempegodt til fisk, taco, fajitas etc og også god å bruke til ulike dip'er!

 

Jeg er kjempebegeistret for Kesam og spiser det med god samvittighet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen syns kesam blir litt vel fast, kan den blandes ut med litt melk. Personlig syns jeg kansje at kesam 1% blir litt "tørr" på smak. Syns den smaker bedre etter at jeg begynte å spe den med litt skummet melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra snackstips, Chrise!

 

LindaR, gratulerer med nedgangen!!

 

Jeg har prøvd enda en ny treningsform: yoga. Noen som har tips til en trenings-dvd med yoga? Jeg syns det var vanskelig å gjøre øvelser til bilder i bok, kanskje video er bedre. Da vet man hvor fort bevegelsene skal gjøres. Tror jeg skal prøve yogaøvelser igjen. I morgen skal jeg prøve enda en ting: dansing! Enda så dumt det sikkert må se ut skal jeg stå her hjemme og vrikke og hoppe og bevege meg til hurtig musikk (og håpe at ingen ser meg). ;) Jeg må prøve nye ting, for jeg er lei av å variere mellom gåturer og styrkevideoen...

 

Natta fra meg også :) Håper alle får en bra helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt en uke "pause" både fra å legge inn alt jeg spiser og trening, siden tidsskjema ikke har tillatt det. Er bortreist nå i helgen, og må si jeg er spent på hva utslag det vil gjøre på veiingen på torsdag.. Sist veiedag var det ingen forandringer, og så lenge det ikke gikk oppover er det helt greit. Har vært ganske nazi siste måneden, og tror det er litt viktig å koble litt ut all veiing og måling innimellom.

Har sprengt kosemerkemengden min denne uken, med to vaffelplater onsdag (som ikke rakk å gjøre utslag på veiingen torsdag ;) ), 29 kr i smågodt torsdag, en vaffelplate i går...og ingen trim!

 

Ser jo at dere andre også sprekker, og jeg tror det aller viktigste er at vi ikke tenker, jaja da gikk det ikke denne gangen heller, og gir helt opp!!!

Tenk på hvor mye flinkere vi er nå enn det vi var for en stund siden!?

 

Neste uke er jeg klar for å konsentrere meg litt mer igjen, og merker jeg gleder meg til det :)

 

Så kjekt å se at det har kommet nye inn på denne kjekke tråden vår! Velkommen Gledermeg, Tigerlily og Mjauritz!

 

Som de små musene som hjelper Askepott med å sy kjole (den søte tegnefilmen de viser på julaften..) synger: "we can do it, we can do it" (håper det er noen som husker den, slik at jeg ikke føler meg helt teit, her :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel alle vært der at vi koser oss litt for mye og litt for lenge. Det som er positivt er jo at du er innom her og bekjenner dine syndere!! Da reflekterer du jo over hva du gjør og du motiverer deg selv til å ta deg sammen. Du får tenke gjennom når det er lettest for deg å skjeie ut, og prøve å unngå det. Av og til er det som om hjernen kobler ut???!!! Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynner kurs først neste uke og har verken lagt spiseplan eller fulgt opplegg, men skjønner at det må mer struktur til skal jeg komme noen vei. de siste tre dagene har jeg vært på konferanse og hevet innpå både flere retter og doble desserter, men har registrert alt i rapporten, som forberedelse til kursstart. sjokk og horror, på en "vanlig" dag har jeg et kaloriinntak på vel 2500! ikke rart vekta har krøpet det siste året. det er litt ubehagelig å få det svart på hvitt, men det er sikkert greit å bli mer bevisst om hva en sjokolade faktisk "koster" i trening. da blir offeret ved å hoppe over kanskje mindre. håper jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg jobber. Trengte litt trøst, og fant den hos dere i denne "tråden".

I morgen er det en uke siden jeg begynte et nytt og lettere liv, og jeg synes det har gått ganske bra. Er supernøye på å skrive ned alt jeg spiser, for jeg oppdager hele tiden at jeg lurer meg selv. Tror jeg har spist lite - dvs. få kalorier, men så blir alle småsummene ganske høye...

 

Veide meg på fredag (glemte det på torsdag i alt jobbestresset) Har gått ned ca en halv kilo - og det er jeg fornøyd med. Særlig siden tirsdagsmiddagen var 4 retter på restaurant med vin (en avtale jeg var nødt til å holde) Var flink til å spise mest rent kjøtt/fisk + grønnsaker og bare litt av saus, poteter, brød og dessert. Men det slo selvsagt ut på kaloriinntaket likevel.

 

Det er også lett å spise for lite. Hoppe over måltider som frokost og lunsj, for å kunne "skeie ut" på kvelden. Vet det er feil og må ta meg sammen der.

 

Den største gladnyheten er at jeg har trimpoeng fra nesten alle dagene i uka.

Kler på meg turklær uten å sjekke været. (lurt)

 

Ønsker alle dere andre en fin-fin søndag i morgen. Og en god uke.

Og husk at det er ikke en utskeielse som ødelegger slankinen, et er den neste og den etter der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig å ha fest fra kl. 18 og utover, uten å servere noen form for mat utenom brus, vin, kaffe, ostepop, 3 slag potetgull, sjokolade, brownies og vingummi?? Hva skulle jeg gjøre, da? Måtte jo sitte der og stappe i meg allslags usunt for å ikke sulte i hjel heller. ARG.... ;) Skulle sneket med meg noe skikkelig mat i veska og smugspist på do eller noe. Sint på meg selv, men dette var vel egentlig ikke min skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig å ha fest fra kl. 18 og utover' date=' uten å servere noen form for mat utenom brus, vin, kaffe, ostepop, 3 slag potetgull, sjokolade, brownies og vingummi?? Hva skulle jeg gjøre, da? Måtte jo sitte der og stappe i meg allslags usunt for å ikke sulte i hjel heller. ARG.... ;) Skulle sneket med meg noe skikkelig mat i veska og smugspist på do eller noe. Sint på meg selv, men dette var vel egentlig ikke min skyld...[/quote']

 

For noen så er det å ha et skikkelig karboinntak det som skal til for å gå ned i vekt - er du heldig gjelder dette for deg. Og en dag med ett litt for høyt kaloriinntak trenger ikke gi uttelling på vekten. Stå på og legg dette bak deg - som du sier; det var vel ikke egentlig min skyld.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katharina32

Heia alle sammen.

Jeg er så glad for denne siden hvor vi kan lufte felles frustrasjon og motivasjon. Det får meg til å fortsette "reisen" til en mindre buksestørrelse :-)

 

Var på festmiddag i går - og nøyt hele kvelden! Nydelig gourmetmat med alt for mye vin og cognac til. Fantastisk. Og så er den kvelden overståttl, og i dag er jeg tilbake til grønnsaker og magre retter. Det er så deilig å vite at man noen ganger kan skeie ut - men uten at det setter en endelig stopp for vektreduskjon.

 

Jeg sliter mer med å motivere meg til trening! Jeg elsker å kose meg innendørs med bøker, tv, vektklubben, pledd og radio. Men det blir jo ingen trimpoeng av dette. Noen gode tips???

 

Og nå er det 14 dager til første julebordet. Hva slags slagplan kan vi legge for ikke å komme helt galt ut i desember?

 

Liten dagen-derpå-hilsen fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg forstår hvordan du har det. Hvis det er noen trøst sliter jeg også med å motivere meg. Jeg har jo hund så jeg må jo på tur, men det hjelper ikke så innmari på vekta. Jobber turnus så det er litt vanskelig å gå på noe organisert trening. Du får tenke over hva slags trening du liker - liker du å danse kan dansematte være noe for deg. Man kan laste ned ulike treningsvideoer på nettet. Skritteller? Turkamerat, treningskamerat. Stavgrupper vet jeg de har enkelte steder. Låne hunden til naboen? Ergometersykling foran TV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt fraværende i helgen, men det betyr ikke at jeg har vært flink, haha... snarer tvert i mot. Sprekk fredag, lørdag OG søndag. Slå den dere!

Men i dag er det skjerpings! Problemet er at jeg ødelegger alt jeg har gått ned i helgen. Jeg går ikke opp, men heller ikke stort ned- utrolig flaut å melde inn til kurslederen :-(

Det som er med meg, er at jeg kan spise en kilo godteri når jeg først setter i gang - jeg EIER ikke magemål. Takk og pris at jeg er flink til å trene..

 

Men dere: det er 6 uker igjen til jul, nå MÅÅÅÅ vi bare skjerpe oss!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...