Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Jeg kan godt lage oversikten denne uka. Klipp-og-lim-metoden er en fin ting!

Si fra hvis det er noe som ikke stemmer! Håper ikke jeg har glemt noen.

 

Vektoppsummering uke 44:

 

Anneli24: Start 72,2, ned 0,3 til 69,5, mål 65

 

Chria27: Start 62,4, ned 0,1 til 62,4, mål 59-60

 

Chrise: Start 85,2, ned 0,4 til 84,4, mål 80-81

 

Enne: Start 67,5, opp 1,4 til 65,9, mål 60

 

Kathrin: Start 82, stabil vekt denne uken (men hva er den?), mål 75 til jul

 

Lillin88: Start 73,4, opp ? til 72,7, mål 62-63

 

Marikken: Start 67,6, opp 0,8 til 66,2, mål 60

 

Massepusskalblilillepus: Start 66,5, opp 0,1 til 65,1, mål 55 (60 til jul)

 

Yngvil: Start 59,5 ned 0,1 til 57,7, mål 54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Jeg er litt forvirra da jeg for en liten stund siden byttet ut den gamle vekta med digitalvekt og den viste jo ikke det samme.......Men om jeg sier 81,5 kg (som digitalvekta viser) tror jeg det skal stemme ganske bra ( Har nok gått ned litt mere enn 0,5 kg siden start men forholder meg til dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Anneli24, for at du har laget en oversikt over våre fantastiske resultater :-) Bra noen tar ansvar!

 

Enne: jeg skal forsøke å se for meg meg selv i et kult juleantrekk, hihi... det har bare virket litt vanskelig noen dager :-)

 

Yngvil: 100 gram ned er bra det - all nedgang applauderes her. Gratulerer!

Jeg synes heller ikke at 1400-1600 kalorier akkurat er mye - kunne sikkert lett spis det dobblte hver dag, haha... gjør det vel innimellom også! Jeg skal bort i kveld og frykter sprekken.

Virker som om du er flink til å trene, da - det er jo flott!

 

Kathrin: at du klarer å holde vekten stabil er jo mye bedre enn at den sniker seg oppover - neste uke blir du kanskje ikke utsatt for så mange fristelser, og da går du sikkert ned!

 

God helg alle dere andre også :-)

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekt å komme i gang med trening allerede halv syv om morgenen!!

 

Katrin, har du den gamle vekten fremdeles? da kan du med litt hodebry regne ut hva forskjellen utgjør? ikke det at jeg har formelen for det i hodet i farten.. :)

 

Marikken, jeg har regnet ut at forbruket mitt er på 2000 kcal på en vanlig dag, og da skal man jo ligge på 500-800 kcal under det for å ta av. Har en kollega som driver med GR-kurs, så jeg spør henne om ting og tang. Veldig praktisk!

Men så lenge jeg ligger under 2000 kcal vil det jo si at jeg vil ta litt av? Og med mange tirmpoeng vil det jo gå fortere selv om jeg får i meg opp mot 2000 kcal.

 

Det har kommet en ny type potetgull som heter minimal, og som er i 175 grams poser. Den tenkte jeg at jeg skulle smake på i kveld :) og heller skjære opp frukt i båter og gumle på dem i stedet for fristende sjokolade!!

 

God helg alle sammen! detta skal vi klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tvang jeg meg selv til å føre opp alt det usunne slemme meg har spist i dag i dagsrapporten min. Jeg får faktisk SE hvor ille det er, tallet over 2000 kcal lyser mot meg hver gang jeg logger meg inn her. Det er straff nok, he he. Jeg har hvertfall bevist at jeg IKKE kan ha godteri i huset (rester fra halloween...det kom ikke så mange unger på døra som vi hadde regna med...) ! I tillegg hjemmelaget pizza med ukjent antall kalorier, men tror det ble mer enn nok hvertfall!

 

Så flink du er, Marikken, spinning så tidlig, vanvittig bra start på dagen!

 

Bra, Yngvil, med frukt istedenfor godteri :) ikke gjør som meg! :)

 

Kathrin: da jeg kjøpte meg digitalvekt for 1 år siden så viste den mer enn den analoge gjorde (kjedelig, men da slipper man å lure seg selv...) Har også hørt om andre som erfarer det samme, så det er nok ganske utbredt.

 

God helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også endte denne dagen også på sikkert 3000 kalorier - like greit at det ble 3,3 trimpoeng, kanskje :-)

 

Anneli24, skjønner dette med godteriet, ble både smash, seigmenn og nøtter på meg i kveld gitt... vi får følge Yngvils frukteksempel i stedet!

 

Natta :-)

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Tusen takk for gode rad!! Jeg har provd a vare ganse flink. Men ble litt for mye idag ogsa. Vil prove a ikke tenke pa kalorier og fa det ut av systemet! Sa kanksje det foles litt greiere i morgen.

Ma bare si at uten denne siden hadde jeg vart long gone tror jeg.. Det er veldig godt a kunne komme inn pa denne siden og hore at andre har det pa samme vis!

 

Kjarsten min er super trent og skjonner ikke helt mitt problem tror jeg. Sa det er jammen meg godt a komme hit og avlaste og fa gode rad og sann:)

 

Jeg er nok med godt etter jul ogsa;)

 

Sta pa alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg får skrevet noe særlig før i morgen kveld nå, men dere får sende meg standhaftige tanker :-)

I kveld skal kjæresten min og jeg "kose oss" (innebærer ofte litt mat, ja, hehe...)

Og i morgen er det nok en jentemiddag. Ufordringer, utfordringer...

 

Kos dere alle sammen!

 

M :-)

 

PS: nå skal jeg på spinning. Noen som blir inspirtert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde jeg en liten snikveiing - og da veide jeg 62.1 - dvs 300 gram mindre enn på torsdag. Er ikke det urettferdig? På veiedagen går jeg ikke ned - men to dager etter DA er det ned 300 gram... Men det er jo litt bra og da, så vet jeg at jeg har gått litt ned. Så får vi se torsdag da...om jeg da går opp eller ned! Hvis jeg kan holde 62.1 er jeg hvertfall nærmere målet:-)

 

God trimhelg alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg nettopp inn etter en deilig forfriskende gåtur på 1 time :) Herlig vær i dag her jeg bor.

 

Jeg er enig med deg, Massepus, hadde det ikke vært for denne tråden så hadde jeg sikkert gitt opp for lenge siden. Det er en trøst å lese om andre i samme situasjon og være sammen om det istedenfor helt alene. Når jeg hører om at det går bra, så gleder jeg meg med dere, og når ting går tungt for dere, så går det inn på meg, det også. Det er også motiverende å registrere hva jeg trener og spiser i dagsrapport, og jeg blir fornøyd når jeg kommer så nærme 1800 kcal som mulig, som er grensen min.

 

Marikken, jeg er imponert over morgenspinningen din. Helt utrolig bra! Jeg også skal i jenteselskap i morgen, bursdagsfest. Det blir nok noen utfordringer der tenker jeg. Det pleier å stå massevis av skåler med godteri og snacks utover på sånne fester. Vi to får sende hverandre telepatiske tanker om å være sterk og stå imot! (men litt må man ta, for ellers får man masse spørsmål om hvorfor man ikke tar...) Men det går an å begrense mengdene!

 

Chria27 - gratulerer med nedgangen, vi får satse på at det holder til torsdag og vel så det :)

 

Nå har jeg kjøpt meg målebånd, endelig. Og jeg har funnet ut at det er for mange centimeter rundt magen min. Det skal jobbes med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det! Det ble riktignok potetgull i går, men vi hadde kjøpt Kim's sin minimal, der en pose er på 175 gram og har 485 kcal pr 100gr. Da hadde jeg regnet ut på forhånd hva jeg kunne spise, og så det gjorde jeg. Men det må jo sies at jeg dikterte jo disse stakkars vennene mine, så vi hadde et stort fat med gulrøtter, agurk, blomkål, eple og appelsin i stedet for godteri :) Og fint for meg at jeg er ikke glad i dip, så den fikk stå i fred!

 

I dag har vi gått 2 timers tur i øs pøs regnvær (jada, bor i bergen :) ) Senere er det mat, men jeg har litt å gå på, så jeg orker ikke være helt nazi... Min matglade samboer er bortreist, og har vært det siden onsdag. Da er det mye lettere å lage den sunne maten jeg vil, og ting er mye lettere å gjennomføre.

 

chria, 300 gram er 300 gram uansett hvilken dag det er, og minus er minus. Kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enne, det var slettes ikke verst på en lørdag! 1300 kcal kan ikke være for mye!?

 

Jeg hadde tre venninner på besøk som sto for innkjøp og kokkelering. Endte opp med saus av både rømme (seterrømme :) ) creme fraiche, og bacon! Er heldigvis ikke noe glad i rømme, så jeg spiste ikke så mye saus, men noe ble det jo. Synes det er kjedelig å få i seg noe så usunt, som ikke er godt en gang!

 

Holder jeg på å bli fanatisk? Tenker kalorier hele tiden! som at jeg så på den lille boksen med chilinøtter jeg kjøpte ute på byn for å finne ut at den inneholdt 70 gram. Så hjem og legge det og matinntaket inn på denne siden under registrering.. 1850 kcal tross alt, det kunne vært mye verre!! må tenke litt positivt, og med 9,5 trimpoeng denne uken skulle vel det gi utslag på vekten (som jeg nå har gjemt vekk i skapet for å unngå snikveiing :)) ?

 

Hvordan klarte dere andre lørdagskvelden? Ble det mye kosespising i godt selskap? Snart er det ny mandag og mandager er alltid gode å ta seg inn igjen på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er begynnelsen på et nytt og bedre liv, har jeg bestemt. Skapet er fullt av klær jeg ikke kler lenger, og det er ikke kjekt! Jeg har gått på Grete Roede-kurs før og anbefaler det veldig. Jeg gikk ned 9 kilo og holdt vekten nede i flere år. Men så begynte kiloene å snike seg på. Jeg tenkte at det ikke var så farlig, for nå "kunne" jeg jo opplegget med vektreduksjon, men der lurte jeg meg selv grundig. Nå har jeg gått opp 7 kilo i forhold til trivselsvekten og innser at jeg må ta fatt i meg selv før jeg setter ny rekord (i negativ forstand).

 

Jeg vet at hvis jeg skal lykkes må jeg veie maten

og jeg må skrive opp alt jeg spiser.

 

Hvis ikke risikerer jeg å

a) spise for lite (forbrenningen stopper opp - og da "lider jeg til ingen nytte")

:) spise for mye (vektøkning)

 

Av erfaring vet jeg også at det er superviktig å være veldig streng med seg selv i begynnelsen, (i alle fall de første to-tre ukene) for hvis du da skulle oppleve å skeie ut en dag (diger festmiddag) ødelegger det ikke opplegget.

 

Mitt triks når søtsuget tar overhånd (og det ikke hjelper å drikke te eller vann) er å spise 5 nonstop/3 mokkabønner. (ikke flere)

 

Drømmer om en jul med trivselsvekten i boks.

I dag stoppet vekten på 71 kg

Den skal være maks 64

 

Har stor tro på at jeg kan hente viljestyrke ved å gå inn i dette diskusjonsforumet når jeg er i ferd med å sprekke. Takk for at dere finnes der ute alle sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siris, det du skriver kjenner jeg meg igjen i. Jeg må også veie maten, ellers får jeg i meg enten altfor mye eller altfor lite. Mitt problem er vanligvis at jeg spiser for mange kalorier, fordi jeg alltid får lyst på noe godt på kvelden. En sjokolade, - vips 500 kcal og sprengt hele kaloribudsjettet :) Du må gjerne komme inn her og lese alt hva du vil, og ellers dele erfaringer videre. Du kan også bli med oss mer fast, vi veier oss på torsdager og rapporterer det her :) Tipper alle her syns det er fint med flere. Men det gjør du som du vil. Lykke til videre, hvertfall!

 

Hei Yngvil. Så kjedelig med den altfor fete middagen, og godt gjort av deg å bare ta littegrann. Sånn er det i blant. Ingen av vennene mine har noen problemer med vekten, og de stapper i seg hva som helst uten å legge på seg. :/ Vi får bare prøve å akseptere at folk er forskjellige og bite tenna sammen, og hvis vi står på så skal vi greie det :) Jeg også tenker på kalorier HELE TIDEN, hver gang jeg ser noe mat funderer jeg på hvor mye kalorier det er i det. Jeg tipper at det går mer over etter hvert som vi får mer avslappet forhold til kosthold og vekt. Forresten, så bra med diverse grønnsaker med dipp! Det er et sunt og godt alternativ, og et bra mellommåltid.

 

Til Enne, så flink du har vært!!! Jeg er imponert! Har selv ikke noe treningsstudiomedlemskap nå, så jeg blir ikke så kreativ i treningsformene, det blir stort sett bare gåtur eller "Trim med Kari"-videoen :) Trimsykkelen er fortsatt ødelagt. Hadde det ikke vært for is og snø hadde jeg nok gjort mer forskjellig utendørs. Men jeg tror jeg skal kjøpe medlemsskap på treningsstudio fra nyttår. Studentmedlemskap koster bare 650 kr i halvåret, det er vanvittig billig. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke alltid kjøper det... Og jeg ønsker meg langrennski til jul. Jeg elsker å gå på ski, men har ikke gjort det på lenge fordi utstyret er utslitt. Noen av dere som liker ski/slalåm o.l.? De som liker det har en fin årstid i vente : )

 

I kveld blir jeg satt på prøve, siden jeg skal i venninnebursdag. Dere vet vel hvordan det er... ; ) Jeg skal prøve å være flink! Men jeg greier ikke å motstå sjokolade, så jeg må sette meg så langt vekk fra det som jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin31

Hei! Nå er det lenge siden jeg har vært innom denne siden. Ser at en del av dere er kjempeflinke! Jeg har hatt et par uker med forkjølelse, barn som har vært syke og mann som er borte på kveldstid (mange unnskyldninger her altså!). I stedet for å finne kreative løsninger på trening da har det sklidd ut både med det ene og det andre. Nå skal vi kose oss i kveld, og skal da kaste evt. rester.... Ellers så spiser vi opp restene og det ene fører til det andre...

Går dere fortsatt turer og fører opp antall timer her? Jeg skal ut og gå igjen nå og gleder meg til å få mer tid til det. Humør og pågangslyst blir så mye bedre når man kommer seg ut litt :) En fin uke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg ble så glad!! Jeg vil gjerne få lov til å være med her.

 

 

 

Hei Siris' date=' det du skriver kjenner jeg meg igjen i. Jeg må også veie maten, ellers får jeg i meg enten altfor mye eller altfor lite. Mitt problem er vanligvis at jeg spiser for mange kalorier, fordi jeg alltid får lyst på noe godt på kvelden. En sjokolade, - vips 500 kcal og sprengt hele kaloribudsjettet :) Du må gjerne komme inn her og lese alt hva du vil, og ellers dele erfaringer videre. Du kan også bli med oss mer fast, vi veier oss på torsdager og rapporterer det her :) Tipper alle her syns det er fint med flere. Men det gjør du som du vil. Lykke til videre, hvertfall!

 

Hei Yngvil. Så kjedelig med den altfor fete middagen, og godt gjort av deg å bare ta littegrann. Sånn er det i blant. Ingen av vennene mine har noen problemer med vekten, og de stapper i seg hva som helst uten å legge på seg. :/ Vi får bare prøve å akseptere at folk er forskjellige og bite tenna sammen, og hvis vi står på så skal vi greie det :) Jeg også tenker på kalorier HELE TIDEN, hver gang jeg ser noe mat funderer jeg på hvor mye kalorier det er i det. Jeg tipper at det går mer over etter hvert som vi får mer avslappet forhold til kosthold og vekt. Forresten, så bra med diverse grønnsaker med dipp! Det er et sunt og godt alternativ, og et bra mellommåltid.

 

Til Enne, så flink du har vært!!! Jeg er imponert! Har selv ikke noe treningsstudiomedlemskap nå, så jeg blir ikke så kreativ i treningsformene, det blir stort sett bare gåtur eller "Trim med Kari"-videoen :) Trimsykkelen er fortsatt ødelagt. Hadde det ikke vært for is og snø hadde jeg nok gjort mer forskjellig utendørs. Men jeg tror jeg skal kjøpe medlemsskap på treningsstudio fra nyttår. Studentmedlemskap koster bare 650 kr i halvåret, det er vanvittig billig. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke alltid kjøper det... Og jeg ønsker meg langrennski til jul. Jeg elsker å gå på ski, men har ikke gjort det på lenge fordi utstyret er utslitt. Noen av dere som liker ski/slalåm o.l.? De som liker det har en fin årstid i vente : )

 

I kveld blir jeg satt på prøve, siden jeg skal i venninnebursdag. Dere vet vel hvordan det er... ; ) Jeg skal prøve å være flink! Men jeg greier ikke å motstå sjokolade, så jeg må sette meg så langt vekk fra det som jeg kan.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan klarte dere andre lørdagskvelden? Ble det mye kosespising i godt selskap? Snart er det ny mandag og mandager er alltid gode å ta seg inn igjen på :)

 

 

ER i grunn ganske stolt av meg selv etter en helg med lite utskeielser. Unnet meg en håndfull med potetskruer i går, men kaloriinntaket både på fredag og lørdag stoppet på 1600. Har prøvd slanking tidligere, men forstår først nå hvor utrolig viktig det er med kaloriregistrering. Kaloriene fyker på mye raskere enn man skulle tro, og det er mye lettere å holde kontroll når man fører det inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Til Siris - velkommen i gjengen. Håper du opplever det som positivt å lese og skrive her :) Vi er en bra gjeng, syns jeg.

 

Til LindaR, er du ny her også? :) Så flink du var i helgen! Jeg for min del har nok ikke vært fullt så flink. Jeg er enig i at det er lettere å ha kontrollen når man skriver opp hva man spiser.

 

Til Kristin31, så gøy at du stikker innom igjen. Lenge siden vi har sett deg nå. Hadde vært veldig hyggelig om du ble med her litt mer fast igjen! Du er jo trådstarteren :) Gå-tur-registreringen har vel sklidd ut i lengden, men hvertfall jeg prøver å få til 3 timer i uka fortsatt. Vet ikke helt med de andre, men det er jo kanskje vanskeligere når vinteren kommer og det blir kaldt. Bra om du også klarer 3 timer i uka :) Lykke til med det, og får håpe du etter hvert får mer tid til deg selv, og det DU har lyst til ! (ps. jeg har også vært forkjølet i et par uker, og det er ikke akkurat noen inspirator for trening og vekttap...men er endelig bedre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er ganske fersk her, fant sidene for en ukes tid siden. Er så langt veldig imponert, tror dette må være noe av det beste som ligger ute på nett i dag.

Håper å kunne gå ned mellom fem og sju kilo, og det håper og tror jeg at jeg skal klare. Hvor mye er det realistisk å kunne gå ned i løpet av en uke hvis man holder kaloriinntaket på rundt 1600 og prøver å trene ved siden av? Skal i alle fall klare de sju trimpoengene som er et minimum, etterhvert håper jeg å øke dette noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg er ganske fersk her, fant sidene for en ukes tid siden. Er så langt veldig imponert, tror dette må være noe av det beste som ligger ute på nett i dag.

Håper å kunne gå ned mellom fem og sju kilo, og det håper og tror jeg at jeg skal klare. Hvor mye er det realistisk å kunne gå ned i løpet av en uke hvis man holder kaloriinntaket på rundt 1600 og prøver å trene ved siden av? Skal i alle fall klare de sju trimpoengene som er et minimum, etterhvert håper jeg å øke dette noe.[/quote']

 

Hei ;o)

På onsdag rt det 14 dager siden jeg startet på GR kurs. Første uke gikk jeg ned 1,1kg. Hadde vært veldig flink og holt meg til menyen, det ble litt mye vin på lørdag. ellers ingen utskeielser. hadde hået på litt mer første uken. men jeg sleit litt med å komme opp i kalorier. Jeg skal ned fra 74 til 65- 67. er 1.72 høy. det er vel normalt og gå ned ca 0,5 i uka.

 

- Jesie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg er ganske fersk her, fant sidene for en ukes tid siden. Er så langt veldig imponert, tror dette må være noe av det beste som ligger ute på nett i dag.

Håper å kunne gå ned mellom fem og sju kilo, og det håper og tror jeg at jeg skal klare. Hvor mye er det realistisk å kunne gå ned i løpet av en uke hvis man holder kaloriinntaket på rundt 1600 og prøver å trene ved siden av? Skal i alle fall klare de sju trimpoengene som er et minimum, etterhvert håper jeg å øke dette noe.[/quote']

Ja, disse sidene er kjempekjekke! og ikke minst alle de kjekke folkene som er inne og deler av seg selv:) Velkommen LindaR, Siris og Jesie!

 

Linda, har du regnet ut kaloriforbruket ditt, slik at du vet hvor mye du skal ha i deg? Kollegaen min, som holder GR-kurs, sier man skal spise 500-800 færre kalorier enn dagsforbruket sitt.. utregningen er som følger:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

Jeg følger ikke noe kurs, så hva de forskjellige menyene innebærer vet jeg ikke, men du ser i alle fall i parantesen hvor mange kalorier du skal/bør spise i løpet av en dag.

 

 

Anneli, jeg har litt tro på det å drikke masse vann, slik at man rett og slett ikke har plass til alt det gode som står på bordet! I alle fall ikke gå på tom mage på slike "tilstelninger"...

LindaR, ikke verst å holde seg på 1600 både fredag og lørdag! godt jobbet :)

 

Kristin31, velkommen tilbake på linken "din"! Jeg er nøye med å registrere trimmen min, for det er så kjekt å se hva det faktisk utgjør! Men så fant jeg ut av mat og trim-registreringen for to uker siden, og blir veldig motivert av å registrere det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...