Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Høres ut som du sliter litt med å holde deg unna snop og sånn.. Jeg også får skikkelig vanskelig med å holde meg unna når jeg først har tilgang på sjokolade, snop, kake osv. Men kanskje det er lurt (nå kommer jeg med litt tips her enda du ikke har bedt om det...;)) å sørge for at du ikke har tilgang på det? Du kan selvfølgelig unne deg litt i helga, men ikke altfor store mengder. Når du er i butikken kjøp en liten porsjon og så skal du prøve å kose deg med bare det. Og gode alternativer til godteri er frukt. Lag en deilig iskald smoothie, en fruktsalat, juice eller noe annet. Hvorfor ikke lage et deilig fruktfat med litt spennende nye frukter som ser lekkert og innbydende ut? Eller grønnsaker som kålrot, gulrot og selleri og dyppe i en dip basert på dipmiks og lettrømme eller kesam. MYE færre kalorier, det metter bedre og er veldig godt og ikke minst SUNT. Og samvittigheten blir ti ganger bedre!

 

Jeg har også spist snop to ganger i helgen så du er ikke den eneste som har litt dårlig samvittighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Hei Anneli!

 

Du harr selvfølgelig HELT rett. Lurer på hvorfor jeg spiser så innmari mye når jeg først gjør det. Noe av problemet er at jeg ikke har fortalt til kjæresten min at jeg holder på med dette - og han vil jo gjerne at vi skal "kose" oss, da vet du (ingen unnskyldning). Jeg har jo selvfølgelig valget, men ofte er ryggraden som softis... isj. Han sier at jeg er fin sånn jeg er - og det elsker jeg ham selvfølgelig for. Jeg gjør jo ikke dette for hans skyld heller, men for min egen. Jeg er jo ikke tykk, har bare litt vel mye på magen - på overkroppen generelt egentlig, haha...

Også er det den velkjente: nå har jeg jo sprukket, så da spiser jeg like gjerne alt jeg ser. Idiotisk. Klarer meg jo på hverdagene (stort sett...;o))

Hvordan er motivasjonen din om dagen?

 

Siris: du har jo rett i det du sier om utskeielser! Mine er det dessverre mange av..

 

Tigerlily: jeg går også på kurs. Tror kurslederen er litt oppgitt over meg. Går du på nett eller vanlig kurs?

 

Katharina32: jeg synes du skal forsøke å trene litt (et eller annet du tror du kan like - i alle fall litt). Følelsen etterpå er jo bare SÅ god! Lykke til!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har helgen bare gått sånn middels bra. Jeg har vært ute å reist i helgen. Forstår dere som klager på at det ikke er lett å holde seg, når mann er på farten. Ikke ante jeg, når på døgnet neste måltid ble servert. Og ikke bestemte jeg hva som skulle serveres... Men, med tanke på at det stod kaker og søtsaker tilgjengelig til en vært tid, har det vel godt sånn halveis bra.

 

Merker at kroppen, allerede har vendt seg til å få litt mere mat en til vanlig. Småsulten hele dagen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hjemme igjen til mitt eget matsystem og større kontroll på inntak. Høres litt ille ut, men det er så mye lettere å spise ordentlig når man ikke er på besøk. En hel uke uten trening og med større inntak av det meste må jo ha gjort utslag, og jeg gruer meg litt til veiingen torsdag...

Men likevel, har spist mat i henhold til den der kuren min som jeg fremdeles holder på med etter tarmskyllingen, som utelukker kjøtt.

 

Men samtidig hjelper det ikke så mye når grønnsakene ble woket i store mengder olje, og når man spiser vafler til kaffen, litt sjokolade og en pose potetgull (lenge leve 150 grams poser med 45% mindre fett!!) Har ikke veid maten hele uke/helgen heller.. Blæh ;)

 

Anneli, så kjipt når du rett og slett ikke har noe valg! og hvorfor skal man på død og liv bare ha usunne ting når man skal kose seg og lage til fest!?

Sitter her på jobb og har så utrolig lyst å gå rett utenfor her jeg sitter og kjøpe meg ett eller annet godteri, men fant ut det var mer fornuftig å logge seg på her :) og spise en grovbrødskive etterpå! da blir jeg så fornøyd med meg selv :)

 

Marikken, så fint at kjæresten din liker deg akkurat slik du er! skjønner at du ikke innvier ham i de store planene dine, men er det ikke ekstra vanskelig å være flink når han ikke vet om det?

 

Som Siris sier: "husk at det er ikke en utskeielse som ødelegger slankingen, et er den neste og den etter der igjen"

 

NY UKE, NYE MULIGHETER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ta av meg ca 10 kg. Håpet på å klare 10 kg til jul men regner med det blir litt i hardeste laget å klare. Så delmålet mitt blir 5 kg før jul og resten etter jul. Skal være nede i 70kg til mars. Har tenkt å melde meg på internett kurs etter hvert. Har gått noen kurs hos Grete Roede for 3-4 år siden. Klarte da å nå målet mitt på 70kg. Så jeg skal klare det igjen. Faktisk gikk jeg ned til 67:) Så nå skal det av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ille ut' date=' men det er så mye lettere å spise ordentlig når man ikke er på besøk..[/quote']
Her har helgen bare gått sånn middels bra. Jeg har vært ute å reist i helgen. Forstår dere som klager på at det ikke er lett å holde seg' date=' når mann er på farten. Ikke ante jeg, når på døgnet neste måltid ble servert. Og ikke bestemte jeg hva som skulle serveres... Men, med tanke på at det stod kaker og søtsaker tilgjengelig til en vært tid, har det vel godt sånn halveis bra.[/quote']

Typisk det der altså. Når man er på diett og forsøker å slanke seg, så blir det vanskelig å skulle dra til noen eller på reise. Ofte er det få store måltider, akkurat det omvendte av det man ønsker seg. Forbrenningen blir lav og man er alltid sulten, og når man først spiser, overspiser man, og blir stappmett. Hm, kan det være en idé at vi forsøker å ha med en del frukt/grønnsaker i veska som man kan ha som mellommåltider? Ta med rikelig så man er sikker på at man beholder kontrollen. Da spiser man kanskje mindre til neste (usunne) måltid også? Jeg har hvertfall lært etter helgens snop- og kakesjokk hos min venninne som eeeelsker godterier og kaker, og ikke hadde annet å tilby sine gjester mellom kl. 18 og 23...:-/ Da ble det litt kalorier på lille, skamfulle meg. Men nå har jeg lært ;)

Klem fra Anneli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en tung helg for min del. Har jobbet fire dager uten noen som helst styring på verken måltider eller kalorier, merker at jeg blir utafor av og ikke få fulgt fastsatte måltider og ender med å overspise når jeg først har tid til å få i meg noe. Fordelen med jobb for dog være at jeg har beveget meg endel, noe som mitt daglige studieliv ikke akkurat oppfordrer til ;)

 

MEn...det er godt å høre at det ikke bare er jeg som har problemer med å spise riktig. NY UKE betyr en ny start, og jeg håper jeg faller tilbake på det gode sporet allerede i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus
Typisk det der altså. Når man er på diett og forsøker å slanke seg' date=' så blir det vanskelig å skulle dra til noen eller på reise. Ofte er det få store måltider, akkurat det omvendte av det man ønsker seg. Forbrenningen blir lav og man er alltid sulten, og når man først spiser, overspiser man, og blir stappmett. Hm, kan det være en idé at vi forsøker å ha med en del frukt/grønnsaker i veska som man kan ha som mellommåltider? Ta med rikelig så man er sikker på at man beholder kontrollen. Da spiser man kanskje mindre til neste (usunne) måltid også? Jeg har hvertfall lært etter helgens snop- og kakesjokk hos min venninne som eeeelsker godterier og kaker, og ikke hadde annet å tilby sine gjester mellom kl. 18 og 23...:-/ Da ble det litt kalorier på lille, skamfulle meg. Men nå har jeg lært :)

Klem fra Anneli[/quote']

 

 

Tidligere er det sosiale sammenkomster som har fatt meg til a sprekke helt og legge pa meg alt jeg har gatt ned.. Men siden jeg ble med pa vektklubben har det gatt opp et lys for meg! Hvis jeg har en sprekk na tenker jeg som sa.. 7000kcal = 1000g sa med mindre jeg har spist de 7000kcal pa fest eller hvor jeg matte vare (noe jeg tviler pa) sa gjor det liksom ikke noe. Kan jo fortsatt ga ned!! Har tatt meg lang tid a skjonne dette.. For var det nesten som om man hadde 'fri' til a spise hva man ville bare man hadde spist noe som ikke var super sunt!!

 

Nar det er sagt sa synes jeg det fortsatt er vanskelig. Er ikke sa hol som jeg var for en stund siden. Spiser nok litt mer. Kanskje litt for mye.. Vanskelig a finne balansen! Men har det godte suget hele tiden, mest om etter middagen. Selv om jeg er mett foler jeg fortsatt at jeg har lyst pa mer.. Synes det er godt a ha en dag i helgen hvor jeg kan spise godteri men sliter veldig i de neste 3 dagene da.. Noen som opplever det samme? Er kanskje bedre a ikke ha den dagen i helgen?

 

Har de siste dagene vart ganske aktiv (ca 8 trimpoen pa 2 dager). Men snikveide meg i dag og hadde gatt opp 800gram..;) Hadde ikke spist mye dagen for og har drukket mye vann. Noen som vet hvorfor det er sann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det med store middager er noe herk. Prøver å ta mellommåltidet et par timer, eller en time før jeg skal bort. Da er jeg ikke så fryktelig sulten. Lærte på GR kurs å ta lite av alt, bortsett fra grønnsaker. Spise sakte. Man må ikke forsyne seg to ganger, men må man så er det å velge det som er lettest.¨

Verst er det når is og kaker serveres. Kan klare meg en lang kveld med store tekopper, uten å ta snop. Men da må jeg ha bestemt meg på forhånd. Var veldig flink til dette når jeg gikk kurset og hadde flott vektnedgang, men så har jeg tillatt meg selv litt her og litt der. Tjo hei.

 

Det å ha med seg litt grønt i veska er lurt! Gulrøtter tar ikke stor plass og når man tar dem opp er det flere som vil ha !

Superchipset med 45% mindre fett er også greit å ha med seg. Kan spise litt av det faktisk. Veide opp litt i helgen og 50 g er nok for meg.

 

God uke til dere alle !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...en annen ting man kan spise når søtsuget virkelig tar til er en bit veldig mørk sjokolade, eller litt nøtter (hasselnøtter etc). Ellers er jo f.eks. druer søtt og godt, og nesten som godteri!

 

Men den mørke sjokoladen funker hvertfall fint for meg. Og i og med at den er ganske sterk på smak pga all kakaoen orker man ikke så mye... Og likevel er det sjokolade:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katharina32

Hei alle sammen. Det er for tidlig for meg å merke noe på klesstørrelsen ennå, men jeg føler meg ikke fult så oppblåst i magen lengere. Det er deilig.

Jeg sliter med meg selv, og kjenner at jeg har lyst på noe hele tida. Det går ikke helt av seg selv å bare spise lett og smart.......

Men foreløpig er fornuften lydhør, og jeg klarer å bestemme meg for å la fristelsene være. Det er en deilig følelse.

 

Jeg kjenner veldig godt igjen beskrivelsen av at man er fyse og sulten flere dager etter en utskeielse. Det er nok best å la det være. Jeg har også god erfaring med å måle opp en tilmålt mengde f.eks. potetgull på lørdagen. Da kan jeg nyte den, og fortsatt ha god samvittighet etterpå.

 

Jeg syns nicket til "gledermeg" er så bra. Det beskriver forventningene til hva som er i vente! Jeg gleder meg også :-).

 

Ha en nydelig kveld alle sammen - og stå på!

 

Tenk når magen er litt flatere, lårene litt mindre, huden penere og selvtillitten upåklagelig. Dette må bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Bare lurte pa en ting.. Jeg jobber for det meste nattevakter. Er det noen som vet hvordan det er anbefalt og spise da? Er det fortsatt hver tredje time nar man er vaken eller skal man unnga og spise for mye pa natten?

 

Na er det nesten bare 5 uker til jul dere!! Da narmer det seg, sa na blir det siste inspurt for jul!! Jeg klarer nok ikke malet mitt men alt jeg gar ned er jo en bonus!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal spise på natten - ellers blir det veldig lenge uten mat i og med at du sansynligvis sover etter vakta?

Et godt råd er å lage matpakker, gjerne fristende og gode salater el.l, sånn at du ikke spiser mer enn du skal. Jeg har jobbet skift tidligere, og syntes alltid at mat i stille nattetimer smakte ekstra godt.....

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste dagene vart ganske aktiv (ca 8 trimpoen pa 2 dager). Men snikveide meg i dag og hadde gatt opp 800gram..:) Hadde ikke spist mye dagen for og har drukket mye vann. Noen som vet hvorfor det er sann?

 

Lurer på om alt vannet har kommet seg ut av kroppen? har du spist mye salt? mensen? jenter og syklus gjør det så vanskelig for oss :) Supert med så mange poeng! gratulerer!!

 

Jeg er en bestemt liten dame, så jeg sier i fra til dem jeg besøker om opplegget mitt. I alle fall når det er noen jeg kjenner veldig godt og som man kan si sånt til.

Når man skal til en venninne på fest, hvis hun er en god venninne, går det an å spørre om det går an å ha grønnsaker til dip da? Det hender vel at vertinnen ikke har tenkt på slikt og synes det er en god ide? Kanskje spørre om det er noe man skal ta med, og så stille med grønnsakene? Tror vi må være kreative!!

 

Chria, ikke dumt å spise mørk sjokolade i stedet! Jeg tenkte på å kjøpe sjokolade i flere timer da jeg var på jobb på mandag, og vi har 7-11 rett utenfor døren. Til slutt ga jeg etter, MEN jeg kjøpte bare en liten bit! og søtsuget ga seg, både mentalt og fysisk.

Er det noen av dere som tar krom? Det skal jo dempe søtsuget...

 

Gleder meg, du bør kanskje spise selv om det er natt. Tror det viktige er å ikke spise de siste timene før man legger seg, slik at kroppen kan forbrenne noe annet en den maten du spiste før du la deg. Jeg jobber også turnus, og da forskyver hele matplanen seg. Men vi spiser jo alle måltidene senere og spiser ikke nødvendigvis mer, selv om vi også spiser midt på natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg forsøkt med stort hell! Jeg har også sjekket med næringsmiddelstilsynet som ga meg en lang og god forklaring på hvorfor (uten at jeg har tenkt å begi meg inn på en gengivelse her...) Det gikk på hvordan kroppen tar opp stoffer i seg.

Så det funker altså både psykisk og vitenskapelig. TOPPERS!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katharina32

Kom fra jobb i dag. Totalt utkjørt! Sov på sofaen da min kjære kom hjem. Ungene ute av huset. Han disket opp med middag og rødvin!

Jeg kunne jo ikke si nei. Han er jo utrolig snill, og det opvartningen og roen rundt maten gjorde godt for sjelen og humøret.

...Men i morra er det veiedag.... OiOiOiOi...

Ønsk meg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Katharina32!!

 

Ikke ha noe dårlig samvittighet for det der. Av og til er det MYE viktigere med en deilig middag og litt rødvin fremfor vekt og trim! Godt for kropp og sjel er det :) Hørtes kjempekoselig ut, og jeg er nesten misunnelig :) Sånt må man kunne unne seg en gang i blant, syns nå jeg.

 

Jeg har gått nesten 2 timer i dag med tung sekk, 3,7 trimpoeng... gørrsliten og har kjempevondt i knær og føtter. håper det gir seg. Men god følelse å ha trimmet mye, da.

 

Lykke til i morgen for da er det veiing og alle MÅ rapportere :) Nei da, det er selvsagt frivillig.... Men jeg er spent på hvordan det går med dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å,JO

Helt enig. Litt kos er viktig å unne seg. Måtte spise middag alene i dag og valgte pitabrød, med kjøttedig av svin og salat inni. Men oj sann, ett pitabrød hadde vært nok, jeg tok to. Sjekket ikke kaloriinnholdet først.... men det smakte utrolig godt. Får minske litt til kvelden isteden.

Frykter at jeg ikke har beveget meg noe ned i vekt. Har ikke fått trent de siste dagene pga fuktig vær, er astmatiker og sliter på denne årstiden. Og blir helt uspiselig når jeg ikke får vært ute. Det går på psyken løs. Ikke det samme å trene inne, det blir så puslete for meg. Prøver å ikke klage, men akkurat nå gjorde jeg det allikevel.

Ha en god kveld og ikke tenk for mye på morgendagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i barnebursdag - og klarte selvfølgelig ikke å holde meg unna sjokoladekaken. Usj.

Ellers går det vel under pari her, går greit på hverdagen når jeg ikke er bedt bort e.l., men så snart jeg blir utsatt for fristelser, sprekker jeg gitt. Maken til mangel på ryggrad!

 

Katharina: du kunne jo ikke takke nei til den middagen! Så trivelig mann du har :-)

 

Chrise: ikke fortvil om du ikke får trent et par dager!

 

Anneli: jeg er imponert over turen fin - du er flink :-) !!

 

Hvem registrerer tallene våre i morgen?

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle, dere nye også- velkommen!

Jeg har vært litt fraværende p.g.a. forskjellige omstendigheter, men skal nå prøve å rapportere jevnlig. Matinntak og trim har det vært så som så med, men tror ikke jeg har gått opp noe- får se i morgen....

Hyggelig at det var kommet flere til som vil støtte og bli støttet i denne prosessen som ikke er så enkel som man skulle tro. Her må det stålvilje til for å nå målet! Heldigvis har vi hverandre:)

Klem fra Kathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører nok hjemme i den gruppen som driver med snikveing ja... Det har jeg gjor de to siste dagene nå, å det viser seg at jeg har gått opp litt... DEPRIMERENDE!! Så da har vi like godt sped på med litt sjokolade, masse brødmat til kvelds, og langt i fra det sunneste pålegget.. Nå trenger jeg å bli motivert igjen. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...