Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Så starter den berømmelige helgen, dere :) Dette klarer vi!

 

Nå skal jeg på morgenspinning - lykke til alle sammen!

 

M :-)

 

Anneli: Det FINS fine og trivelige schäfere, men det er vel den hundrasen det er aller mest sykdommer på. Helt ødelagt av en avl som har gått helt av skaftet: hudykdommer, AD, HD, fordøyelsesproblemer etc. etc. Hadde jeg vært deg, ville jeg valgt en friskere rase :-)

Argast: supert at du har så dine schäfere - når de er greie og friske, er de virkelig fine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar
Gjest massepusskalblilillepus

Da har ogsa jeg veid meg og vekta viser na 63,7kg - ned 0,5 kg fra forrige uke!! Veldig fornoyd for synes jeg har hatt litt for mange kosedager denne uken.. Tror jeg ma prove a holde meg unna alt sott (utenom litt mork sjokolade) for nar jeg spiser det er det sa utrolig vanskelig a komme seg inn i de gode rutinene igjen..

Men er jo litt stolt av at jeg har hatt noen sprekker denne uka, men har fortsatt ikke gitt opp! Det er forste gang for meg:) Takk til alle sammen for gode rad og stotte!

 

Marikken - Enig med det du sier om schafere. De er flott hunder men kan vare uheldig a fa en med en del problemer.. Vi har hatt en del problemer med valpen var og det er ikke noe goy.. Man blir jo sa gla i de og da er det sa trist a se de mye syke:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja man skal finne en hunderase som passer en selv - alle valper er jo så søte så det er fort å ramle i fella!! Bestem deg først hva du skal bruke hunden til - spor, lydighet, agillity, utstilling eller bare en kosehund. Hvor mye mosjon kan du gi den - de mest spreke og krevende hunder må ha 2-3 timer trening/ tur hver dag 365 dager i året!! Hva har du plass til hjemme, må du bytte bil? Hvordan er du som person, hunden trenger også oppdragelse og man må være konsekvent. Jeg har valp på 8 mnd - stor rase og jeg har valgt den utfra de kriteriene ovenfor. Ta deg god tid og velg en oppdretter som er seriøs, dra på utstillinger, til oppdrettere eller hundeklubber og bli kjent med rasen du velger. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Morsomt' date=' vi er så like. Min startvekt var også 72,2 og jeg har også 65 kg som første mål. :) he he. Du tar meg snart igjen.[/quote']

 

Da kan vi jo ha en liten intern konkurranse ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du tar ansvar for å skrive oversikt hver uke!!!

Mitt mål er 59 kg :-)

 

...........og jeg er veldig spent på jula.....

 

Men det går bra så langt, og jeg håper jeg virkelig er i siget til jula kommer!

 

God helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi jo ha en liten intern konkurranse ; )
He he :) Det kan vi. Men så fort som du har gått ned så tipper jeg du vinner! Jeg visste ikke at det var mulig å gå så fort ned på ei uke, med mindre man er med i "Slankekrigen"/"Et lettere liv", eller veier 40 kg for mye. Og du veier helt klart ikke 40 kg for mye, så jeg må bare ta av meg hatten og bukke og neie for sykt bra resultat! Det er det beste noensinne på denne tråden tror jeg!

 

Til Kathrin, Argast, Mjaurtiz, Massepus og Marikken: Mye prat om hund her nå. :) Vi har ikke bestemt oss for hvilken hund ennå, men det blir en ganske stor rase, for vi er mest glad i store hunder. F.eks. golden retriever, leonberger, schäfer, berner sennen, rottweiler eller labrador (eller kanskje blanding). Skjønner at ikke bare utseende har noe å si for hvordan hunden blir, så vi har lest en del om hunder og kommer til å lese enda mer. Vi kan gi den ganske mye mosjon, men kommer ellers mest til å ha den som kosehund, men vi skal stimulere den med lydighet og sånn, og tenker å ta den med på valpekurs så den får sosialisert seg og lært hvem som er sjefen. Tror vi skal ha en tispe, og akkurat nå tror vi at vi går for en valp, fordi med en omplassert hund vet man jo ikke hva man får. Men det er noe i det dere sier med at visse hunderaser har mye sykdommer. Så det er viktig å sjekke stamtavler og spørre og grave ! Vi slipper å bytte bil tror jeg for vi har en ganske stor bil, og leiligheten vår har heldigvis god plass! Glad for det! Men foreløpig er det største problemet pengene. Hunden er dyr i innkjøp, og ikke minst i "drift". Må vel spare, og kanskje ønske oss penger til jul...

 

Kathrin, så dumt at samboeren er allergisk. Da er det jo ikke så mye man kan gjøre. Vet ikke om det fins hunderaser som man kan ha selv om man er allergisk? Sånn er det med katter, tror jeg.. På http://www.canis.no kan du søke på allergivennlige hunder under "rasevelger". Ellers kanskje du kjenner noen som har en hund, så kan du "låne" den..?

 

Nå er det helg igjen og jeg har fri i dag også, så helgen min begynte allerede i går! he he :) Men helger fører til en del fristelser, denne helgen skal vi i to middager, og jeg har tenkt å være beredt med frukt i veska, så jeg ikke blir nødt til å spise bare godteri og kake hvis det er det eneste som blir servert. Jeg har lært fra forrige helg. Lykke til, dere også! Når dere ser bamsemumsen som ligger der, tenk på hvor fine vi skal bli til jul, og hvor mye dere ønsker å se vektnegang på torsdag. For min del er ikke det skumleste å ta bare én, men at jeg ikke greier å motstå å ta sånn ca 100 når jeg først er i gang....:)

 

Ellers litt om vektoversikten: Jeg har oppdatert den, og den viser nå startvekt, resultat denne uke, total vektnedgang og mål (og cm. rundt magen for de som har oppgitt det).. Men OBS! Siden alle har begynt her på forskjellig tidspunkt vil noen ha gått ned mer enn andre, så poenget med denne oversikten er IKKE å sammenligne med hverandre, men å holde oversikt på hvor mye vi har gått ned. Tenker dere kanskje syns det er gøy å følge ned på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at du summerer opp slik anneli24, da får man se hvor flinke andre er, og for min del er det veldig motiverende. Har faktisk klarte meg hele uken uten å spise noe godteri, bortsett fra slike bixit på onsdag, som jeg etterpå oppdaget var ganske så kaloribomber. :) Er trivelig å følge med på andres hverdag, man føler seg ikke helt alene med en slik "oppgave" da! Man får et lite samhold, som jeg synes er veldig viktig, hvis man skal klare å holde disiplinen oppe.

Så vil bare si til alle sammen at dere inspirerer og motiverer meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, fikk akkurat på meg noen støvletter som ikke har passa på 3-4 år (noe som er ergerlig fordi de kosta altfor mye og jeg har nesten ikke brukt dem :)) Herlig å få dem på igjen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld var jeg ute med noen venner på en asiatisk restaurant, og der var det "happy hour"-meny hvor man kunne få rekechips, vårruller og hovedrett for kr 139, og jeg var den eneste som ikke valgte det, men KUN en hovedrett til samme prisen. Folk (og særlig kelneren) så rart på meg. Hvorfor skulle jeg ikke ha rekechips og vårruller når det ikke kostet noe mer? Jeg måtte jo være stokk dum i hodet. Men jeg syns at jeg bare var lur, jeg.... Rekechips sikkert 100-200 kcal, vårruller sikkert 400 kcal. Hvorfor skulle jeg ha i meg det bare fordi det var gratis??

 

Jeg er også den typen som kjøper en 150 grams potetgullpose som koster det samme som en dobbelt så stor pose, bare for å slippe å få i meg flere kalorier. Klarer ikke spare ting i skapet heller, det blir til at jeg spiser alt på en gang, eller ved første og beste anledning...

 

Argast - jeg er så enig i det du sier. Det er veldig motiverende å være sammen om slankeprosjektet. Hadde nok gitt opp for lengst (eller vært mye sløvere med prosjektet) hvis ikke det var for dere her. Så takk skal dere ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneli: lurt valg på restauranten! Hadde du på de fine støvlettene...? :)

 

Argast: supert at du har slått deg sammen med oss! Godt at vi kan inspirere hverandre :-) Også har du vært flink som har holdt deg helt unna godis! Det har ikke jeg, hehe...

 

Nå skal jeg i alle fall på trening :-) Bra start på lørdagen!

 

God helg, alle sammen!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katharina32

Det begynte med noen potetgullflak torsdag kveld. Motsto DET stilige kakebordet på jobben fredag, bare for å overfalle cheezedoodles-posen hjemme etterpå. Ble invitert inn til naboen på pizza, øl, vin og godteri halve natta. Prøver nå å roe meg igjen, men kjenner at jeg er sulten og fysen etter gårdagen. Skal servere taco til familien i kveld, og skal hauge på med grønnsaker!

 

Skikkelig misfornøyd!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på trening på Torsdag, og klarte å pådra meg en skikkelig strekk, eller en mindre prolaps i ryggen. Skulle egentlig trene igår også, men det var da smertene begynte, så gårsdagen endte opp med hele kvelden forran pc'en, med masse frukt som trøst. (og en kopp rett i koppen kakao da) men jeg var i smerter, så da er det lov. :) I dag, klarte jeg nesten ikke røre meg, jeg hinka å styra, og klarte nesten ikke å bevege meg, men måtte til byen for å se etter mobil, til slutt klarte jeg ikke mer, og måtte dra på legevakta. Hun klarte heldigvis å presse på plass hva det var som var galt, men har fremdeles smerter.

Har ikke fått trena siden torsdag fordi jeg skada meg under trening. Herre. Blir nesten skuffa. Her er jeg flink, og trener opptil 20 poeng hver uke, så klarer jeg å pådra meg ryggsmerter. Tar masse ryggøvelser og alt mulig. I en alder på 20 år. Er bare glad det holder på å gå over. misunner ikke de som har slike kroniske smerter. Har heldigvis klart å holde meg unna godteri på denne tiden da. :) Bortsett fra den koppen med kakao igår. :)

 

Oi anneli24! Så flink du er. hadde ikke klart å motstå vårrull. Er så glad i det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Sliter virkelig med motivasjonen nå. Tross at det nok var en naturlig forklaring på vektøkningen denne uken. Dagene og ukene raser så fort av gårde, at jeg er litt ute av telling. Så når jeg fikk mensen i går, gikk det opp et lite lys.. Men jeg er ekstremt søtsjuk for tiden, sukk... I helgen har jeg nok tilfredstillt det behovet.. dessverre..

 

Etter sist svangerskap gikk jeg ned 22 kg. Bare de seks første mån. gikk jeg ned 19kg. Så hvorfor kan det ikke bare gå like lett nå??

 

Tror svaret må være at, slankingen sitter mellom ørene..

Jeg var så motivert den gangen!! Jeg smakte ikke en sjokoladebit eller potetgullflak før det hadde gått tre mån. Husker godt da jeg smakte to potetskruer etter tre mån., føle nesten at jeg hadde gjort noe veldig galt.. Det føler jeg ikke nå, når jeg har stappet i meg en halv pose potetgull. ( Litt dårlig samvittighet har jeg da..)

 

Tror jeg trenger litt omprogrammering i øverste etasje he he... Vet det er en del bøker som motiverer til slanking. Noen som har noe å anbefale på det området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på +70 kg og de første to ukene skjedde et ingen forandring. Men så veide jeg meg på fredag. Hurra - pilen stoppet på 69 kg (jeg har ikke digitalvekt - burde sikkert kjøpe meg det!) Å jeg ble så glad! Målet mitt er fremdeles 64 kg - men skal ta det pent og forsiktig.

 

Nå er jeg kjempemotivert til å fortsette. Huset lukter nystekte vafler - og jeg klarte å bare spise en plate. (Stolt!) :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipt med ryggen! Det verste er å ha vondt i ryggen, man blir jo helt satt ut. Jeg hadde det samme i våres. Var kjempeflink: trente 4 ganger i uken, spiste riktig og samensatt og gikk ned masse i cm og litt i kilo! Og i midten av mai takket ryggen for seg på trening. Kunne ikke sitte/ligge/gå på flere uker. Har hatt treningsforbud helt frem til nå, så det har vært ganske demotiverende og ødeleggende.

 

Jeg har hvertfall et lite tips: søk behandling hvis det ikke gir seg!! Jeg var altfor stolt (eller dum kanskje...hehe...) til å søke behandling, og tenkte at "dette fikser seg selv". Men det gjorde det ikke. Så nå har jeg gått til kiropraktor og fysioterapeut 4 (!!!) ganger i uken, og nå endelig begynner det å slippe taket! Så få deg noen muskelavslappende - og hjelper ikke det - få behandling!! Heller før enn senere, så blir du fortere frisk og kan begynne å trene igjen!!

 

God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Siris! Du har vært flink!

Det motiverer meg til å stå på ekstra!

Det er greit å ha et sted å dele frustrasjon, men nå har det vært mye klaging over dårlig selvdisiplin og mange sprekker. Hva om vi snur fokus til det som er bra, og prøver å motivere hverandre til å følge trenden i gruppa?

 

Nå skal jeg ta meg skikkelig sammen, og håper det gir resultater på torsdag :-)

 

Lykke til til alle dere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vi skjerpe oss og ikke bare trøste oss med at "alle de andre" sprekker også!

 

Og enne: ikke fall av nå - ikke lenge siden jeg var der du er nå, men nå er motivasjonen på plass igjen! Hold ut, vær så snill :-)

Argast: gods bedring med ryggen!

 

God mandag alle sammen :-)

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å ha et sted å dele frustrasjon' date=' men nå har det vært mye klaging over dårlig selvdisiplin og mange sprekker. Hva om vi snur fokus til det som er bra, og prøver å motivere hverandre til å følge trenden i gruppa? [/quote']Ja, det er kanskje lurt å prøve å fokusere mer på det positive, men for all del, hvis man føler seg umotivert og trenger noen som kan komme med trøst/oppmuntring eller "et spark bak" så syns jeg at man skal få skrive her alt man vil! Men jeg er enig altså :D Vi mener sikkert det samme. ;) Alle vet hvordan det er å miste motivasjonen og det er så kjedelig for man vet jo egentlig hva som er det beste for seg, men man klarer ikke gjøre de rette tingene likevel.

 

Til Enne (og andre) - Hva kan være motiverende for deg videre? Hm...Jeg har ikke lest så mange slankemotiverende bøker, men hadde jeg vært deg hadde jeg forsøkt å lese hva som helst som kanskje kan være interessant, bare for å få igjen gnisten. F.eks. "Sunn og god hverdag for store og små" av Jeanette Roede (som du kan kjøpe her i Vektklubben), har ikke lest den altså. Handler sikkert om hvordan man kan legge opp hverdagen for at den skal bli sunn. Jeg for min del syns det er veldig inspirerende å abonnere på Iform, syns det er et bra blad som handler om trening og mat og helse. Det kan også kjøpes i butikken. Jeg ble veldig inspirert av boken "den ultimate slankeguiden" (av Anne Larsen) som er en komplett kostholdsplan med sunn mat i 4 uker, men det var vanskelig å følge oppskriftene pga mye dyre og utilgjengelige ingredienser, og tidkrevende. Men den har en lang innledning først i boka med inspirerende fakta om mosjon og kosthold, og det anbefaler jeg å lese! Gikk opp noen lys for meg da, ja! Andre ting som inspirerer meg er slankeprogrammer på TV, og jeg eeeelsker pulsklokka mi, den motiverer meg til masse trening. Hadde sikkert bare trent halvparten så mye uten den... Og du - kom over at du har skeiet litt ut og fortsett med de gode vanene. Det blir så utrolig fint å kunne komme i en sunn fin kropp som vi trives med, alt blir bedre da; humøret, overskudd, osv. Det er DETTE vi vil! :)

 

Siris: bra du klarte å stå imot vaflene, bare spiste 1 plate!! Føles det ikke litt herlig også? Å klare det? Føles kanskje enda litt bedre enn det hadde smakt å spise mer?

 

Argast: så synd med ryggen din!! Høres veldig vondt ut. Enig med chria27, få behandling hvis det ikke gir seg. Håper det går over fort!

 

Katharina32 - hvordan gikk det med tacoen? Taco kan være sunt det, hvis man motstår ost og altfor mye kjøttdeig (eller prøv kylling eller karbonadedeig istedenfor kjøttdeig, og lettost istedenfor vanlig ost). Nå fikk jeg lyst på taco... he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har vel hatt litt vel mye sprekker de fleste av oss..... Nå må vi skjerpe oss, ikke bare på mandager;)

Siris jeg klarte meg også med bare en vaffelkake da minstemann på 10 år lagde vafler på fredag. Stolt av det, for jeg hadde veldig lyst på mye mer...

Synd det der med ryggen Argast, jeg vet sånn omentrent hvordan du har det. Jeg fikk nakkeproblemer for ei tid tilbake, og var lenket til sofa, senga eller stolen. Veldig kjipt! Men det går over, tar bare litt tid:) Bruk den til noe hyggelig som du ellers kanskje ikke har blitt å fått tid til, feks les en god bok......(du kan jo skrive ref. til oss hvis boka er god. tihi ;))

Spinninga som jeg sku på i kveld gikk i vasken, æsj! Men skal begynne å bake til jul. (for et alternativ) Er det noen andre som har begynt? Kan vel ikke la resten av huset spise bare grønnsaker i jula;) selv om jeg er på slankern (liksom jeg ble å gjøre det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinninga som jeg sku på i kveld gikk i vasken' date=' æsj! Men skal begynne å bake til jul. (for et alternativ) Er det noen andre som har begynt? Kan vel ikke la resten av huset spise bare grønnsaker i jula;) selv om jeg er på slankern (liksom jeg ble å gjøre det).[/quote']Ja, nå skal jeg snart begynne å bake til jul. Men i år blir det ikke 7 slag. Jeg vet nemlig at jo flere slag jeg har, jo mer kaker spiser jeg! Herved oppfordrer jeg alle til å dele "lette" julekakeoppskrifter med andre hvis dere har noen! Jeg er sikker på at julekakene blir (nesten) like gode med litt mindre sukker og smør ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' nå skal jeg snart begynne å bake til jul. Men i år blir det ikke 7 slag. Jeg vet nemlig at jo flere slag jeg har, jo mer kaker spiser jeg! Herved oppfordrer jeg alle til å dele "lette" julekakeoppskrifter med andre hvis dere har noen! Jeg er sikker på at julekakene blir (nesten) like gode med litt mindre sukker og smør ;)[/quote']

 

Mener jeg har sett noen lette oppskrifter her på vektklubben. Takker for tipset om Anne Larsen, hun har fast spalte i Allers. Har lest det noen ganger, og det virker som hun har peiling på det hun holder på med ja. Skulle egentlig kjøpe meg pulsklokke, for en ukes tid siden.Men det var så mangeforskjellige, at jeg endte opp med å gå ut med en brosjyre om pulsklokker.

 

Vet ikke om jeg ble så mye klokere av det. Jeg sykler en del om sommeren, så det kan være greit å få bruke den da også. Men så er jeg ikke den som er så veldig tekknisk anlagt, så omjeg får det til er en annen sak. Å hva er vitsen med en klokke md tusenvis av funksjoner, om jeg ikke greier å bruke det?

 

Har du (eller andre) noen tips/råd om det å kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Hei enne

 

Jeg har en puls klokke jeg kjopte for noen ar tilbake. De kan jo gjore alt mulig rart na:) Min er for en bruker (det finnes andre hvor du kan legge inn flere profiler som alder vekt osv. hvis det er flere som skal bruke den). Tror min sies a vare for fitness trening. Den teller kcal og prosentvis hvor effektiv treningen har vart, og selvfolgelig pulsen:) Jeg synes ikke jeg trenger mer enn det.

 

Tror den du kan ha pa syklen har mer a gjore med fart og lengde. Du kan ogsa fa puls klokker som maler fart og lengde nar du gar/loper na.. Sa det er vel i grunnen bare a bestemme seg for hva du vil bruke den til og hvor mye du vil betale for den.. De er ganske dyre de mest avanserte! Man kan jo ogsa fa skikkelig billige klokker som maler bare pulsen. Men det er veldig goy a se hvor mange kcal man forbrenner da:)

 

Haper dette hjalp litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt av en mnd å klare å spise sundt. Men vi får huske det alle sammen det er ikke hva vi spiser mellom jul og nyttår vi legger på oss av, men det vi spiser mellom nyttår og jul!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå går vi inn i den tøffeste måneden.

Jeg var i flere selskaper i helgen, og det er kjempevanskelig å holde kaloriinntaket nede.

Er redd jeg har gått opp fremfor ned denne uken. Skal kjøre noen tøffe treningsøkter frem mot torsdag og håper det reparerer noe av skaden som ble gjort i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneli: supert innlegg du skrev om motivasjon :-)

 

Som sagt har jo min motivasjon også gått opp og ned, men det beste med et sunt kosthold synes jeg er at jeg får så innmari mye mer overskudd. Spiser jeg masse dritt (særlig på kvelden, slik jeg har en tendens til), sover jeg som i koma hele natten og sliter med å stå opp. Jeg var også til tider svimmel tidligere, det er borte nå. Disse tingene gjør de lettere å fortsette, synes jeg - det har jo så mange positive effekter: ikke minst på humøret.

Mestringsfølllse er en god følelse!

 

Stå på videre - og lykke til med bakingen ;)

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...