Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Jeg hører nok hjemme i den gruppen som driver med snikveing ja... Det har jeg gjor de to siste dagene nå' date=' å det viser seg at jeg har gått opp litt... DEPRIMERENDE!! Så da har vi like godt sped på med litt sjokolade, masse brødmat til kvelds, og langt i fra det sunneste pålegget.. Nå trenger jeg å bli motivert igjen. .[/quote']

Kjære deg.. Så dumt at du hadde gått opp, og enda dummere med alle følelsene som kommer pga. det. Jeg vet hvordan det er. Kjempekjedelig og man kan bli deppa av mindre. Men vekta kan i blant gå opp og ned som den vil, ofte tilsynelatende uten at det behøver å ha sammenheng med hvor flink man er.. F.eks. av og til tror man at man sikkert IKKE har gått ned, og så har man det, andre ganger har man vært flink hver eneste dag siste uka, og så har man gått opp. Det er nemlig litt sånn med vekta at den styres av alt mulig som skjer i kroppen, både fysisk og mentalt...(og hva vet jeg - kanskje den blir styrt av månen og tidevann m.m. he he, føles iallfall sånn...) Så selv om vekta di viste mer i dag kan den like gjerne vise flere kilo mindre i morgen, helt sant, faktisk! Så utrolig det enn høres ut. Så jeg anbefaler faktisk at man ikke skal drive og veie seg hele tiden selv om det er vanskelig å stå imot. For det er jo synd når humøret blir påvirket av disse små (ubetydelige) svingningene vekta tar fra dag til dag...ikke sant? Da kanskje man føler man må trøste seg med litt snop og jobber kanskje ikke så hardt for å være flink, for man tror det ikke nytter likevel...og kanskje det hadde nyttet...det får man aldri vite :-/

 

Så *sim salabim* :), her kommer en oppmuntringsklem til deg, enne! Ikke gi deg selv om du opplever noen nedturer. Det kommer alltid en ny dag med nye muligheter. Selv om det er en klisjé, så er det jo sant :)

 

Til Marikken- takk for kompliment. Ja, jeg er litt fornøyd selv også akkurat nå :)

 

Til Kathrin - så bra du er her igjen! Du har rett, vi er heldige som har denne gjengen til å backe hverandre opp litt. For det er neimen ikke bare enkelt å skulle kjempe mot disse irriterende kiloene...!

 

Mjaurtiz - lykke til med første veiing. Ofte går man en del ned i begynnelsen, så det skulle ikke forundre meg om du blir fornøyd :) Og det er velfortjent ; )

 

Jeg kan lage oversikten over resultatene i morgen! Krysser fingrene for dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Uff...er skikkelig demotivert med tanke på veiing i morgen. Har vært en tung uke, med fire dager med skiftarbeid som ødela matplanen og inntaket fullstendig. Håper virkelig ikke jeg har gått opp. Kan leve med at vekten står stille, men håper virkelig ikke pilen peker oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare snikveie meg i dag morges etter å ha sluntret endel forrige uke, både med spising og i tillegg ingen trim. Men som Anneli sier, det henger ikke helt sammen alltid, for hadde nemlig gått ned!

Kanskje det kan være fordi jeg fremdeles spiste temmelig fornuftig på tross av noen små utskeielser? at en diett på 500-800 kcal mindre enn dagsforbruket ikke må til 100% av tiden for å bli regnet som "flink"? Ikke vet jeg, jeg ble i alle fall veldig glad :)

 

Leste i siste nr av Shape up om jenter og jentemat. Det står blant annet at "Får du i deg nok fett, unngår du det beryktede søtsuget som tar deg til stadighet. Kroppen har behov for fett. får den ikke fett, skriker den etter sukker som kan omdannes til fett"

Noe å tenke på?

 

Katharina, du får nesten ikke lov å ha dårlig samvittighet over å ha kost deg med mat og vin i en sånn sammenheng!! Hørtes ut som rene medisinen :)

 

Lykke til med veiingen alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65,4 her - 200 gram ned fra forrige uke og 2,2 fra starten (67,6)

 

Resultatet er ikke banebrytende, men med sikkert et kilo smågodt i helgen, er det nesten rart at jeg ikke har gått opp. Så egentlig er jeg lettet!

 

Enne: slutt med den veiingen! Bare en gang i uken er lov! Jeg har alltid drevet og veid meg hver dag - da styrer det du så på vekten resten av dagen. Dersom jeg hadde gått opp, trøstespiste jeg. Bare et råd fra meg :-)

 

Alle sammen - lykke til i dag :-) !!!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det veiedag igjen. Vekten viser 62.1 - samme som forrige uke. Begynner å lure på om jeg skal skifte tråd til "Hold vekten" ;-) :-p

 

Neida, får vel prøve her litt til - men er vel ikke mest motivert om dagen. Det som er viktig nå, i disse julebordstider, er å hvertfall ikke gå så mye opp. Det er jo fest og morro over hele linja, hverdag som helgedag! Jaja, det er vel bare å stålsette seg!

 

Lykke til med veiingen alle:-)

 

P.S: Jeg har også prøvd krom tidligere, og det fungerte! Så har man sterkt søtsug kan nok det være en ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken opp eller ned, fortsatt 68,7 kg. Ja, ja. Siden jeg syns jeg har vært såpass flink så skulle jeg ønske og kanskje venta at jeg skulle ha gått ned litt, men jeg får bare støtte meg til hva jeg sa i går: "av og til tror man at man sikkert IKKE har gått ned, og så har man det, andre ganger har man vært flink hver eneste dag siste uka, og så har man gått opp" :)

 

Denne gangen var jeg strålende glad for å ha begynt å måle meg, for siste uka hadde jeg gått ned 3 cm i midjen, 2 cm på magen og 0,5 cm rundt låret. Så jeg skal vel være fornøyd :)

 

Chria27, ikke bytt tråd til hold vekten :)... Vi kan vel heller omdøpe denne tråden... he he. Men husk at å holde vekten er bedre enn å gå opp. Vi får bare satse på nedgang neste uke hvis vi fortsetter med de sunne bra vanene :)

 

Marikken, så flott med vektnedgang! Enig i at man ikke bør veie seg for ofte. Jeg også trøstespiser mer jo oftere jeg veier meg, fordi humøret hele tiden blir påvirket av vektresultatet.

 

Ha en kjempefin dag, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på meg i dag - 2.5 ja jeg vet jo at det er vanlig å gå ned mye i begynnelsen og så stagnerer det. Men det er jammen fint for motivasjonen!! Lykke til dere andre og ikke gi dere, tenk på målet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja....det var ikke store nedgangen, men det går i alle fall i riktig retning.

I dag stoppet vekten på 72,9 kilo.

Mål 65

 

Nå skal jeg få i meg litt frokost og så ta meg en laaaang gåtur.

 

Ps: Henger meg på det med trøstespsising. Det er vanskelig å ikke ty til mat når man ikke får det ventede resultat, men, men....vi får gjøre så godt vi kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned litt denne gangen også!!! Startvekt 64.5, Forrige uke 63.8, Nå 63.5 !

Det trenger ikke gå fort for min del, bare det går ned hver gang :-)

Nå er jeg både fornøyd, og motivert til neste uke!

 

Men: Jeg har registrert målene mine i Vektklubben. Det står riktige tall på skjermen, men vekttabellen viser bare en rett strek! SOm om jeg har stått helt i ro på vekta!!! Hva gjør jeg feil?? Hvor registrer dere tallene, og kan jeg gå inn og registrere vekta på nytt fra første dag?

 

Lykke til i dag!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen opp i vekt så langt i dag i alle fall, og det er jo bra!

 

Gledermeg, du må gå inn på "resultater, alle uker" og sette en startdato ved å velge S på den dagen du startet, ellers vil hver ny dag være startdato, og det er jo ikke spesielt motiverende med en rett strek!

 

Mjauritz, så flott! tenker du er motivert nå :-)

 

Forrige veiing var jeg 57,3 og nå er jeg 56,5, ned 0.8.

 

Jippi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å kunne glede seg sammen med dere !!

NED 0,7 kg til 84,3. Helt fantastisk. Nok et bevis at det er maten det kommer an på. Hva jeg dytter inn. Ble så inspirert i morges at jeg gikk 40 min. med staver før jobb, 7.30 ut i bekmørke og regn. Det nytter tenkte jeg, ikke la en dag gå fra deg.

Smil og kos dere, denne dagen kommer aldri igjen og kan aldri leves om igjen,- enekl hverdagsfilosofi.

Torsdagsklem fra Chrise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare skryte litt av dere, jeg :-)

 

Mitt mål for kommende uke er å ikke gå på de smellene med mange tusen kalorier... jeg vet at jeg går ned når jeg ikke gjør slike dumme ting. Hadde jo tre slike dager forrige uke og gikk likevel ned bittelitt.

Så nå er det skjerpings!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til 65,9. Svinger 1-2 kg opp, eller 1-2 kg ned fra uke til uke... Forstå det den som vil... Trøster meg med at, midjemålet holder seg på det samme stedet. Ja ja, takk for oppmuntringen Anneli! Det funket bra, da jeg la meg i går kveld var jeg kjempe motivert igjen. Tror kansje jeg skal innvistere i en ny vekt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt senere ut enn alle andre jeg. Har en veninne som har gått kurset tidligere, så hun inspirerte meg. Så jeg registrerte meg i går, og håper på å gå ned 5 kilo til jul. Veier nå 75, og er mellom 175-178 cm høy. Er ikke helt sikker. Min idealvekt er 67, men om jeg klarer 70-71 før jul, blir jeg glad. Trener veldig masse på fritiden, og jobber som servitør i helgene, så da blir det masse gåing. :) Tenke å bli med i dette forumet for å holde disiplinen oppe. :) Er så enkelt å bare jafse i seg noe uten å tenke etter, men nå skal jeg skjerpe meg fram til jul, så kan jeg heller nyte jula litt mer, for så å ta ett skippertak på nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gjengen!

Du peker på et vesentlig poeng - det er fryktelig lett å putte i seg litt her og der...

Men det ser ut til at du har gode forutsetninger til å lykkes med vektnedgang; trener mye og går i jobben. Flott!!!

Så får du heller prøve å lukke øynene for fristelsene du bærer ut i serveringa :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal jeg fjøre for å få i meg nok mat? Jeg la sammen matvarene jeg spiser til vanlig, men spiser jo egentlig alt for lite. For man skal jo ligge på 220 kcal til både frokost og lunch, og 400 på middag, men jeg har jo bare litt over 80 kcal til forkost. måtte spise masse ista, for å i det hele tatt komme opp i over hundre på lunchen. Har hørt at man ikke går ned i vekt hvis man ikke spiser nok, men blir jo fattig av å spise så masse. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektoppsummering uke 46 :)

 

Oversikten viser nå startvekt, resultat denne uke, total vektnedgang og mål (og cm. rundt magen for noen)

 

Obs!

Siden alle har begynt her på forskjellig tidspunkt vil noen ha gått ned mer enn andre, så poenget med denne oversikten er IKKE å sammenligne med hverandre, men å holde oversikt på hvor mye vi har gått ned:

 

Anneli24: Start 72,2, stillstand denne uke (68,7), totalt 3,5 kg, delmål 65 kg, inn 2 cm rundt magen

 

Argast: Start 75,0, totalt 0 kg, mål 70-71 kg til jul

 

Chria27: Start 62,4, stillstand denne uke (62,1), totalt 0,3 kg, mål 59-60 kg

 

Chrise: Start 85,2, ned 0,7 denne uke til 84,3, totalt 0,9 kg, mål 80-81 kg

 

Enne: Start 67,5, opp 1,4 denne uke til 65,9, totalt 1,6 kg, mål 60 kg, stillstand i cm rundt midjen

 

Gledermeg: Start 64,5, ned 0,3 denne uke til 63,5, totalt 1 kg, mål 59 kg

 

Kalle: Start 72,4, stillstand denne uke (69,3), totalt 3,1 kg, mål 65 kg

 

Kathrin: Start 82, ned 0,2 denne uke til 81,3, totalt 0,7 kg, mål 75 kg til jul

 

LindaR: Start 73,4, ned 0,1 denne uke til 72,9, totalt 0,5 kg, mål 65 kg

 

Marikken: Start 67,6, ned 0,2 denne uke til 65,4, totalt 2,2 kg, mål 60 kg

 

Massepusskalblilillepus: Start 66,5, ned 0,5 denne uke til 63,7, totalt 2,8 kg, mål 55 kg (60 til jul)

 

Mjaurtiz - Start 72,2, ned 2,5 denne uke til 69,7, totalt 2,5 kg, delmål 65 kg

 

SiriS - Start 70, ned 1,0 til 69, mål 64

 

Yngvil: Start 59,5, ned 0,8 denne uke til 56,5, totalt 3 kg, mål 54 kg

 

Så flinke vi har vært denne uka!!

 

Gi beskjed hvis det er noen feil..eller hvis jeg har glemt noen.

Alle andre kommer med på lista så fort dere sier fra! :) Ikke meningen å utelate noen fra lista, men jeg syns den blir mest oversiktlig hvis ikke det står alle navn på dem som ikke har rapportert ennå :)

 

Jeg kan godt lage oversikten hver uke hvis ikke noen andre gjerne vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at du holder oversikten. Her har du noen tilleggsopplysninger på meg; Start 72.2' date=' denne uken 69.7. 1 delmål er 65 kg[/quote']

Hei! Morsomt, vi er så like. Min startvekt var også 72,2 og jeg har også 65 kg som første mål. :) he he. Du tar meg snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 200 g. til 81,3kg. må vel være fornøyd med det siden jeg ikke har vært noe flink med trim!

Lurte på en ting.... en veninne sa til meg at jeg kunne drikke så mye 100% ren eple juice jeg ville for den inneholder ikke sukker, men det står bak på pakken at 1 dl inneholder 46 kcal.....Her må det jo være noe søtt og syndig......?

Så flink du har vært Mjaurtiz, 2,5 kg! Jeg har ikke gått ned det engang siden jeg startet:(

Motet varierer veldig mye, men ser at det er lettere når vekta peker nedover, får litt mer "gøts".

Har du bestemt deg for hvilken hunderase du skal skaffe deg Anneli? Jeg har hatt hund, og har lyst på en ny, men samboeren er allergisk:( Det hadde jo vært fint med en turkamerat som var klar til enhver tid, he he.

Klem Kathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg slike bixit fullkornsbar, fordi jeg trodde de var så sunne, men de har tatt nesten alle kosemerkene mine. Har bare fire igjen nå. Så den var ikke så lur. Kathrin, så at du hadde lyst på hund. schæfere er jo veldig fine da. :) Har alltid hatt det jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på en ting.... en veninne sa til meg at jeg kunne drikke så mye 100% ren eple juice jeg ville for den inneholder ikke sukker' date=' men det står bak på pakken at 1 dl inneholder 46 kcal.....Her må det jo være noe søtt og syndig......?[/quote']

 

Ikke hør på venninnen din! kalori er kalori, og juice har flust av dem! det er riktig nok en sunnere kilde enn usunn mat siden du andre ting på kjøpet, men du bør ikke drikke mer enn GR sin "kvote".

 

Er så bestemt på det der, for snakket nylig med hun kollegaen som holder GR-kurs om akkurat det der med juice! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...