Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Gjest KristinHK

Hei alle sammen,

Her har det jammen vært mye liv siden sist jeg var inne. Det er bra!

 

Ettersom jeg ikke er noen skiløper kommer våren til å få fart på trening og turgåring for meg også!Det var forresten så mye folk på Sats i går at jeg mistenker at vår ferd mot bikinisesongen får flere støttemedlemmer til å prøve medlemskapet på treningssentrene.

 

Her har vekten stått stille den site uken - 68,6 fortsatt og 3,5 kg til målet. Jeg var skikkelig sløv med trening i forrige uke også så der er definitivt forbedringspotenisale.

 

Takk for svar på spørsmålene mine, Mimi og djlaila. Jeg skal prøve det med cottage cheese, men det høres litt mektig ut...

 

Gratulerer ellers på etterskudd til de som har hatt bursdag og ønsker velkommen til wemi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar

Nå er det nok!! Fra i dag er det 100 % fokus igjen og nå er jeg igang mot en lettere sommer. Snøen og isen har endelig blitt borte fra veiene, så i dag skal jeg ut og gå en laaaaaaang tur og nyte det å gå på asfalt.

 

Vet ikke helt om jeg tør å tråkke på vekta på torsdag, er redd det evnt skal bli nedtur å se hvor mye jeg har ødelagt for meg selv de siste ukene. Men det viktigste er uansett at jeg har full fokus på mat og trening!

 

Nærmeste utskeielsen er desverre allerede på lørdag, da skal jeg feire min egen bursdag på tapas restaurant med venner, men etter det lurer jeg faktisk på om jeg skal ta noen uker på vannvogna.. har en mistanke om at alkoholen har ødelagt mye for meg før :)

 

Ønsker alle sammen en kjempefin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Siste veiing i dag endte på 65,7 kg. Det betyr - 3,3 kg. i løpet av kurset. Hadde nok trodd jeg skulle gå ned mer, men jeg får bare fortsette på egen hånd, eller sammen med dere. Har liksom tro på at nå når det blir bart skal turene mine bli lengre.

Min veiedag er på mandag. Bør vi ha samme veiedag eller betyr ikke det noe? Har dere en fast dag dere "møtes" eller hva? Forstår ikke helt hvordan dette er lagt opp jeg da.

Men nå må jeg ut å gå før det blir mørkt. Hunden maser også etter turen sin.

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

De fleste av oss her pleier å veie oss på torsdager, så du vil nok se at det er mest liv her da. Men det er også noen som veier seg på mandager, selv om det har vært mistenkelig stille derfra en liten stund... - HVOR ER DET BLITT AV DEG, AFRODITHE???

 

Jeg synes du skal være fornøyd med nedgang på 3,3 kg på et kurs. I forhold til høyden din har du jo ikke så mange kiloene som skal av, og det blir vanskeligere jo mindre som er igjen å ta av. Alder har også noe å si, for forbrenningen går naturlig noe ned etterhvert som man blir eldre.

 

Du er som tidligere nevnt hjertelig velkommen til å oppgi dine ukentlige mål og veiinger her uansett hvilken dag du velger som din dag. Det er garantert motiverende :-). Og du vil se at det er litt aktivitet på denne tråden hele uka igjennom alt ettersom vi har oppturer eller nedturer vi føler for å formidle til hverandre.

Heng med, heng med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Heisann jenter!

Bare en kort melding om cottage cheese... ikke noe for meg.. veldig kvalmt faktisk. Ganske rart for jeg elsker Yoghurt og kan spise et helt beger av det (stort)... Men i dag lagde jeg tunfisksalat til lunsj og det var VELDIG mettende. Og så kjøpte jeg sånt kjempemørkt rugbrød (tysk vollkorn eller noe sånt!) og det må vel være sunt???

 

Ellers er det så definitivt vår her i Oslo og snart skal jeg begynne å sykle til jobben. Hurra for solen i Oslo i dag!

 

khk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PiNdYcK

Hei..

Dette kan jeg trenge... I dag er vekten 59 (ikke allverden..) men før jeg ble gravid var vekten på 53 kg og der jeg var mye mer komfortabel... Litt fersk i det gamet her, men motivasjonener stor.. Noen som har gode tips til en fersking??

 

Snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det jammen meg veiedag i morgen, og jeg har ikke rukket å si hei en gang før i uka. Dagene mine er så hektiske for tida, og jeg er redd deg også gjør at jeg ikke får spist helt slik jeg burde, i tillegg til at jeg ikke får rapportert det helt store her.

 

Til Wemi, så støtter jeg opp om det Slankeklar skrev. Det er bare fint at vi ikke har veiedag samme dag, så holdes det liv i tråden jevnlig. For øvrig hadde jeg også tenkt å etterlyse Afrodithe - hvor har det blitt av deg?

 

Til Pindyck, så er det bare å henge seg på her. Et av de bedre tipsene er å ta seg tid til å gå gjennom denne tråden. Det fins en mengde gode råd og tips her som virkelig er verdt å ta med seg. Det tar kanskje litt tid, men det er definitivt veerdt det.

 

Til Kristinhk, så må jeg bare si meg veldig forundret over at du ikke liker cottage cheese, det som er så godt ;) - men vi er forskjellige. Ang. tysk/dansk rugbrød, så er det kjempesundt, også selv om det ofte er flere kalorier i det pr 100 gram enn i mye annet brød. Fordelen er at skivene er tynnere og at det metter mer - dermed spiser vi rent faktisk mindre mengder av det. Det er i alle fall min erfaring.

 

Håper det står bra til med dere alle!

Vi tastes i morgen

:):D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest keltisk

OK, dette håper jeg varer! For makan til motivasjon når det gjelder både å spise sundt og trene har jeg ikke sett maken på på veldig lenge!! Jeg håper det syns på vekta imorgen, og om ikke gjør det det garantert neste uke, for nå har jeg det så moro med vekttap!! ;) (høres jo helt fjernt ut å lese!)

 

Har så vidt kommet i gang med seriøse mål for styrketreningen min, litt uklart program, men skal ordne meg veiledningstime på sats for å få litt hjelp der. Kjøpte Anette Stai-dvden, den er veldig inspirerende, og veldig tøff! Hard treningshalvtime, og et par gode oppskrifter. Enkle, men satt pris på her i huset. :) Når jeg setter opp en egen treningsplan for styrke blir det vel ikke til at jeg trener så mye til den, men jeg syns den er lærerik allikevel. Klarer ikke vente med å kjenne resultatene på kroppen!!

 

Proteinbarer og shaker hjelper meg å holde humør oppe og godtesug nede når det skulle behøves. Trives godt med smaken på shaken, så det er ikke noe problem! Nesten sluttet med brødskiver i det hele tatt, det med mer proteiner har nok vært en god push i riktig retning. Pluss dette flotte vårværet da!

 

Godt å se deg tilbake Slankeklar! Håper du kommer inn i den gamle hverdagen din uten for store problemer!

 

KristinHK - har du prøvd cottage cheese i omelett? Det smaker overraskende mye bedre enn kald cottage cheese!

 

PiNdYcK - velkommen skal du være!

 

Sommerklem fra Keltisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Jaja, siden vi har tatt 'sommeren' her på siden får jeg vel slenge meg på og sende en solhilsen til dere alle! ;)

 

Her har det vært stillstand igjen! 68.6 for 3. uke på rad.

 

Men jeg føler at jeg er inne i en veldig god lavkarbo, salat og treningsfase så forventer resultater i neste uke. Hvis ikke må jeg nok tenke nytt - igjen!

 

Men med våren kommer lysten på salat og lett mat med en gang (lysten på hvitvin ignoreres febrilsk!) så det hjelper jo på!

 

Lykke til med veiing!

 

khk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest keltisk

Åh, kjedeliiig! Ingen endring! Jaja, jeg er under 70. Det er foreløpig det viktigste...

 

Startvekt 5. oktober: 73,7

21.desember: 68,4

4.januar: 69,1

11.januar: 69

25.januar:70,1

1.februar:69

8.februar:70,2

15.februar:70

22.februar:70,3

1.mars:70

8.mars:69,4

15.mars:69,4

 

Jess jess, solklem! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som "vanlig" latt være å veie meg - tørr ikke helt enda etter den fæle mnd jeg har hatt.. Men jeg har kommet skikkelig igang igjen og det er deilig.. Nå overveier jeg alt jeg putter i munnen og fører opp hver minste kalori. Har også trent 3 dager på rad - ikke voldsomt mye og lenge, men bare sånn at jeg ihvertfall er i aktivitet. Så dette er bra! (begynner å bli skikkelig støl etter første vekttrening på et halvt år i går!!)

 

Den store forskjellen er at jeg nå kjøper Ingers Rugbrød og tar med meg ferdigveide brødskiver på jobb. Da får jeg mer kontroll + at jeg syns det brødet er vannvittig godt. Dette gjør også at jeg får spist frokost en liten halvtime tidligere enn vanlig. Prøver også å tenke mer protein, men det syns jeg ikke er så lett.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fortsetter å legge på meg... hadde jeg ikke visst bedre, så hadde jeg trodd jeg var gravid!

 

Jeg er imidlertid ikke så deppa, selv om det irriterer meg grenseløst, for målebåndet (og de nye klærne) sier at jeg ikke har blitt noe større eller breiere her eller der. Men det er nå litt rart...

 

Kanskje jeg bare skal fortsette med fokus på mat og trening, og droppe å veie meg et par uker. Vel, det spørs om jeg klarer det, men jeg ser ikke helt hvor jeg kan gjøre de store endringene. Det må vel snu snart.

 

Halvoptimistisk hilsen

fra Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei! Og velkommen PiNdYcK!

 

Jeg har også veiedag på mandagen, og siden jeg nå gikk litt opp fra mandag, så tror jeg ikke at jeg gidder rapportere! Neida. men, det var bare så kjedelig.

Står litt på stedet hvil (68,6) fra jeg startet. På mandag var jeg 67,3 ca da...og tviholder på det:)

 

Har en jentehelg i Bergen foran meg...og må nok bare innse at det blir mer kalorier enn ønskelig. Jeg har allikvel motivert venninnen min til å gå på spinning i morgen, så det er jo en god ting!

 

Ellers skjønner jeg ikke de som ikke liker cottage cheese (hehe)! Men, jeg må blande det med annet for å like det. Jeg bruker det i salater i stedet for dressing, og putter gjerne litt sweet chili saus på toppen. Et annet tips er fra Grete Roede kokeboken (en av de eldste, tror jeg). Der er det en oppskrift på hamburgere (som er veldig gode) hvor hun blander grov sennep og cottage cheese. Det har jeg brukt en del på andre ting også!

Men, det er jo en smakssak selvsagt! Vil bare vise muligheten for å bruke cottage cheese i andre sammenhenger enn med søte ting!

 

Har tenkt å begynne et nytt å bedre liv etter helgen, men jobber litt med å ikke gå altfor langt ned i kjelleren når jeg ikke er "flink". Viktig det, tror jeg. Men, litt sinne på seg selv kan jo gi en motivasjon til å stå på videre også... Så det kan slå begge veier.

 

Ellers henger jeg meg på sommerklemmingen som foregår! Er helt med på den!

 

Lykke til, alle sammen!

Jeg håper å rapportere bedre resultater neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt mimi!! men det er ikke det at du har begynt å trene igjen da?

Kan kanskje være lurt å holde seg unna vekta litt, men da er det lett å skli ut sånn som jeg gjorde.. Men jeg ble veldig opphengt i den vekta og da det gikk så trått nedover gikk jeg og tenkte på det hele tiden..

 

Nå har jeg forresten sett anbefalt kalorfordeling ifl. GR prinsippene (1600 kcal om dagen).. hehe, har savnet det litt men iom at jeg ikke betaler for dette syntes jeg ikke det var riktig å spørre noen her..

Men dette fant jeg i en annen tråd:

Frokost: 220 kcal

Lunsj: 220 Kcal

Mellom måltid: 110 kcal

middag: 400 kcal

kvelds: 110 kcal

melk: 200 kcal

frukt: 200 kcal

Kosemerker: 50

 

Da kommer man til 1510 kcal og resten opp til 1600 beregnes sikkert til grønnsaker..

 

Vi som sliter litt kan jo kanskje prøve oss på denne fordelingen... kanskje det har noe å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest djlaila

Ja, jeg får vel rapportere jeg også da. Jeg står fortsatt stille. Men nå skal det sies at jeg ikke har vært flink i det hele tatt denne uka.. Jeg skal ligge på 1500 kalorier nå og gjorde vel det i går og det var det. Men jeg trener jo jevnt og trutt da ihvertfall, og skal stramme inn nå.

 

Det er litt godt å høre at det er flere som sliter litt da, men det er jo kjipt at det er sånn uansett! Bikinisesongen puster oss i nakken nå, og det er det som pisker meg framover ihvertfall.. Jeg nekter å slå meg til ro med å veien 3 kg for mye og ha den magen som ikke hører hjemme på kroppen min i det hele tatt! Så det så!

 

Ellers får jeg dele ut en sommerklem til alle, og så satser vi på bedre resultater neste uke!

 

Til KristinHK: Jeg prøvde Cottage Cheese igjen i går fordi det er mange år siden sist, og jeg ble bare enda mer overbevist. Det smaker jo helt pyton!! Nei da lager jeg meg heller en omelett for å få i meg proteiner altså..

 

Til Sans1: Den kalorifordelingen hadde vært en skikkelig utfordring for meg. Stemmer ikke med det jeg spiser i det hele tatt.. Men kanskje noe å prøve hvis det ikke løsner snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har helgen vært?

 

Jeg hadde det strålende inntil jeg ble angrepet av en pose konfekt og en halv flaske rødvin i går kveld. Alvorlige greier :)

 

Takk for alle forslag om økt muskelmasse. Det er riktig at jeg bare har trent styrke siden jeg kom hjem, men jeg tror neppe at jeg legger på meg en halv kg muskler i uka...

 

Vi får nå se. Siden det ikke har gått ut over klærne ennå, så er jeg ved godt mot.

 

Lykke til alle sammen :)

 

 

PS Er der fler enn jeg som begynner å bli bekymret for Afrodithe. Altfor lenge siden vi har hørt fra henne nå? Vet du noe Sans1, bodde ikke dere i nærheten av hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest keltisk

Jeg hadde en kjempefin slutt på uka hvor jeg følte store progresjoner, men greide selvfølgelig å ødelegge den følelsen på fyll og video&godteri kveld. At jeg aldri lærer! Argh.

 

Jeg føler det er en selvfølge at jeg har en slankefri dag i uka (men det blir gjerne to-tre allikevel..), men lurer på om det er noen som ikke har det i det hele tatt? Noen som syns det høres fjollete ut med slankefri dag? Det skal jo sette en tilbake noen dager har jeg hørt... Går jo kanskje an å gjøre de en smule mer fornuftig.

 

Slenger meg på afrodithe-savnet, og tilføyer Arti, det føles fryktelig lenge siden fra den kanten og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det mandag igjen.. Men for en tung mandag!! Eller, jeg håper den er lettere enn helgen for å si det sånn - i flere sammenhenger, hehe.. Fredag var jeg så dum at jeg kjøpte med litt snop hjem fra butikken.. Kos karamellpudding og en bitteliten pose potetgull.. Jaja.. Lørdag var jeg ihvertfall såpass flink at jeg spiste havregrøt til frokost!! Men på kvelden var det tapas. Spiste ikke overdrevet mye da, men det ble desto mer øl!! Prøvde forresten Ringes sin nye lite øl - mindre karbonhydrater, men det var desverre ikke like godt som orginalen. Synd det der! I går hadde jeg en typisk dårlig spisedag! Var konstant sulten og spiste vel det jeg kom over. Heldigvis hadde jeg ikke mye usunne greier hjemme og jeg orka ikke dra noe sted, så da unngikk jeg de verste tingene. Men nå er mandagen her igjen, og det er bare å komme inn i den gode rytmen!

 

Afrodithe vet jeg desverre ikke noe om. Jo, det stemmer at hun bor i nærheten av meg, rettere sagt 2 hus bortenfor :), mulig hun er veldig opptatt med studiene sine. Kanskje hun er ferdigslanket?!! hun var vel bare et par kg fra sist vi hørte fra henne.

Ja, Arti er det også lenge siden vi har hørt noe fra...

 

Keltisk - Jeg har vel ingen slankefri dag, men det er alltid en eller annen dag iløpet av uken som jeg skeier ut.. Hvis jeg først hadde latt meg selv få en hel dag fri tror jeg det hadde gått skikkelig gæærnt.. for jeg klarer ikke beherske meg :)

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest djlaila

Sans1: Jeg drikker kun Hansa Ultra når jeg drikker øl hjemme eller på vorspiel. Kjempegodt øl med kun 32 kcal pr 100 ml. Og det er MYE mindre enn vanlig øl ja.. :)

 

Jeg har lørdag som min "fridag", men skeier ikke helt ut. Jeg lar bare være å føre inn hva jeg har spist. Men jeg tenker jo alltid på kaloriene (man blir jo helt opphengt i dette her..) og velger det magreste jeg kan til alle måltider. Jeg vet jo også hvor mye godteri jeg kan spise uten å sprenge "budsjettet" helt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Hei,

 

Jeg har jo vært så flink denne uken men så går jeg op 400 gram!!!! Hva er dette for noe???

 

Kan jeg ha ligget på 1600 kalorier for lenge? Bør jeg gå ned til 1400 litt for å 'lure kroppen'? Jeg blir så sint så sint!

 

Bør jeg legge om treningen og trene lengre kondis hver gang (nå trener jeg fire ganger i uka ca 1 time hver gang)...

 

ÆÆÆÆÆÆÆHHH!

 

khk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

For en gang skyld har jeg ikke gått opp! Stillstand... Etter å ha gått opp et par uker på rad i vekt (uten å ese ut og gå opp i cm) kjente jeg at det gikk litt på motivasjonen løs, og jeg har ikke vært flinke til å skrive opp hva jeg spiser. Ei heller har jeg rapportert hva jeg rent faktisk veier i de siste uke. Sløvt. Jeg vet, men det har gått litt på motivasjonen løs.

 

Til gjengjeld har jeg heller ikke gått på de store smellene. Jeg har trent og spist greit og sunt, men det er klart at den helt store oversikten har jeg jo ikke.

 

Har trent mye styrke i det siste, mer enn jeg noen gang har gjort før, men nå kjenner jeg også at jeg gleder meg til å komme i gang med å løpe ute igjen. Det blir deilig. Som deg Kristinhk, så er det nok der jeg må ta tak.

 

Ellers leste jeg et interessant innlegg i Aftenposten i dag ang slanking. Har ikke gjort meg opp noen mening om det, men jeg skal tenke litt over det - selv om det hørtes ut som en kjedelig måte å slanke seg på og ikke en livsstilendring. Dere kan ta en titt her: http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=134&ThreadID=74432

 

Jaja... Jeg håper snart jeg kan melde om nedgang igjen.

Lykke til jenter. Jeg heier på dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...