Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Afrodithe - jeg tar av meg hatten for deg!! Du er helt rå på trimminga :D

og 15,6 kg siden september er jo også helt rått! (Jeg har jo ikke klart skarve 5 engang )

 

Ja, det er viktig å kose seg litt. Så sålenge jeg føler at både fredag, lørdag på dagen og søndag var noenlunde ok så får det være som det er med rødvinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar
Gjest afrodithe

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Sans1!

 

Her har vært litt stille om dagen, håper det står bra til med alle sammen og at innsatsen er på topp etter et lite hvileskjær i forbindelse med jul og nyttår! Jeg er spent på ukens resultater... de fleste av dere har vel veiedag i dag, så da håper jeg dere får god uttelling for jobben! Jeg krysser fingrene for dere!

 

Jeg driver fremdeles på med Pulsmarsjen og ligger for øyeblikket på 2. plass (?) og synes det er utrolig morsomt! Det både motiverer meg og får meg til å fokusere på litt ekstra aktivitet! Skaff deg en skrittelller og meld dere på http://www24.nrk.no/bedrepuls/

så kan du konkurrer mot deg selv, se om du kan slå din egen rekord og om du klatrer litt opp på resultatlisten! Anbefales virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg skal også ned 5 kg, kanskje 6 også om jeg får det til :D Har faktisk tatt av 1,9 kg allerede siden 2 januar. Og det egentlig uten å prøve. Jeg bare kuttet ut en uvane. Har ingen dato som mål, men burde kanskje gjøre det?

 

Har denne uken startet med frokostblanding fremfor brød til frokost, har noe problemer med fordøyelsen (altså at jeg ikke går så mye på do som før). Noen som har noen tips?

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, er enig med afrodithe om at det er litt vel stille her om dagen, men folk har vel kanskje annet å gjøre enn å sitte her og skrible :D

 

Så var det veiedag igjen og jeg sier bare velkommen til Sans1s fantastiske jojo-slanking.. Frem og tilbake er like langt og idag er jeg opp 200 gram igjen. Grmf!! Jeg blir så oppgitt over det her. Føler jo selv at jeg er veldig flink, men det er vel disse helgene som ødelegger da. MEN og det er et stort men her, det skjer ting! for jeg har målt cm og der går det ihvertfall nedover. Og i bunn og grunn er det jo det som er det viktigste. Har gått ned 0,5 - 1 cm på alle de punktene jeg måler (og det er endel - 3 steder bare på magen, haha)

men med det tempoet mitt så kommer jeg vel å være her til jul.

(Mimi - hvis du leser dette; ingen fare for at jeg er borte når du kommer hjem igjen!!)

Har kommet inn i god treningsrytme etter jul og på tirsdag jogget jeg faktisk 30 minutter av de 60 som jeg gikk på tredemøllen.. Ikke så raskt riktignok, men det var jogging og 10 min av dem var sammenhengende. Var fryktelig stolt av meg selv da! hadde tatt sikte på at 15 min skulle være jogging, men fant ut at det var på tide å pushe meg selv litt.

Og nå er vi utstyrt med skrittellere på jobben og begynner snart konkurranse. Skal bli morsomt å se hva jeg ligger på.

Gratulerer Afrodithe med flott innsats på pulsmarsjen.

 

så var det dagens nedslående tall:

 

 

Startvekt 21/8: 76,6

 

Uke 1: 74,7

Uke 2: 74,2

Uke 3: 74,4 = + 200 gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Minipia,

 

Velkommen til oss! Er ikke noe særlig ekspert på dette med fordøyelse, men drikker du nok vann?? Vann skal visstnok hjelpe!

De fleste her inne veier seg på torsdager, så da er det størst aktivitet her inne.. Men du kan seff veie det akkurat når det passer og skrive innlegg akkurat når det passer. Vi har inne har erfart at det gjerne er når det butter litt det er viktig å få skrevet, for da får man så mange fine oppmuntringsmeldinger og gode råd!

 

Du ser jo hvordan det går med meg, ned og opp, men like viktig som vektnedgangen er at jeg lever sunnere enn jeg gjorde og at jeg trener. så får jeg håpe jeg får de resultatene jeg vil etterhvert!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei igjen alle sammen. Stille ja. Påtar meg litt av skylden i og med at jeg vanligvis har det med å skrive LAANGE innlegg. Men som KristinHK er jeg blitt nødt til å faktisk gjøre noe på jobb, og hvis jeg først begynner å skrive, tar det brått så fryktelig mye tid.

 

Imponert over gåingen, Afrodithe!

 

Minipia: velkommen i gjengen! Vi har jo allerede vekslet noen ord på en annen tråd. Håper du får hjelp til diettforslag av en ernæringsfysiolog, de vanlige tipsene er jo tydligvis ikke helt greie for deg med mye allergiproblemer. Ellers foreslår jeg at du leser litt bakover i denne tråden. Her er det kommet inn mange gode tips gjennom hele høsten.

 

Sans1: Vi er visst litt i samme båt om dagen. Det ser ut til at kroppen min har bestemt seg for at 67 er en fin vekt å være på, for her har det ikke skjedd mye siden forrige uke. Men vi gir vel ikke opp? Bedre å være to i uløkka enn alene på pallen (eller noe sånt)?

 

Jeg har kommet godt i gang med trening igjen, men det er nok maten som har sklidd litt ut. Siste helg skulle jeg og faren min på hytta og gå på ski, men vi endte opp med å sitte inne nesten hele helgen (med unntak ev en bitteliten en-mils tur) fordi det blåste altfor mye til at det var trygt å gå ut. Og da blir det jo gjerne litt ekstra øl og rødvin foran peisen og mye mat. Og i forrige uke ble det litt mye vafler og kaker både på jobb og på besøk. Har prøvd å stramme litt inn på dette igjen nå, og håper resultatene viser seg neste uke. Ellers vet jeg jammen ikke hva jeg gjør galt. Men så skal det visst være vanskeligere å ta av de siste kiloene enn de første også, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet.

Ellers føler jeg (bokstavelig talt) at jeg gjorde en real treningsinnsats i går. Etter en time med SatsBootCamp (sirkeltrening styrke/kondisjon) gikk/løp jeg i 24 minutter. Det merkes i baken, og beina er rimelig tunge i dag. Og allikevel får jeg bare usle 3,1 trimpoeng for hele herligheta. Verden er hard :D

Skal prøve å ta det pent i helgen. Det blir en bursdagsfeiring og et teaterbesøk med tilhørende herligheter, men en trenger jo ikke ta av helt for det. Og trening hører jo med uansett :D

 

Vi knottes!

 

Startvekt 17/8-06 72,6 kg

14/9-06 69,8

13/10-06 69,0

16/11-06 68,4

14/12-06 67,2

21/12-06 67,2

28/12-06 66,8 = -0,4

04/01-07 67,8 = +1,0

11/01-07 67,0 =-0,8

18/01-07 67,0 = -0,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kan jeg strålende fornøyd rapportere at jeg har gått ned 0,9 kg denne uka, og 2 cm rundt magen! Så nå er det bare 4,1 kg igjen til målet! :D

 

For ordens skyld: Jeg er 172 høy og veier nå 69,1. Målet er 65, og etterhvert forhåpentligvis 62, men det kommer an på hvordan kroppen ser ut. Jeg er ikke så opptatt av kiloene, men mest av å få redusert magemålet og komme inn i bukser igjen. Magemålet er nå 98 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Gratulerer med flott nedgang, djlaila.

 

Minipia: Det er litt opp til hver enkelt hvor de tar magemålet. Noen tar rundt i høyde med navlen, andre tar litt over, der du er smalest i livet. Noen tar flere steder. Det viktigste er at du måler på samme sted hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neida, Slankeklar.. Her gir vi oss ikke!! Og så lenge jeg ser forskjell på cm så vet jeg jo at ting skjer (heldigvis!!) Og da må jo vekta også slippe til slutt.. Mulig det er fordi jeg har trent mye mer nå de siste ukene enn jeg gjorde før jul.. tittet litt på resultatlisten min for de 10 siste ukene eller no og nå etter jul har jeg ligget på 8-9 trimpoeng mens jeg på slutten før jul bare lå på 5-6..

Nå skal jeg prøve en uke med jerndisiplin (oxo i helgen!!! ) så får vi se om ikke det kan skje noen mirakler snart!

 

Minipia - jeg måler faktisk magen på tre steder nå.. hehe, men det er litt fordi den har fått litt rar fasong etter mange år med opp og ned i vekt. så jeg måler "øverste" mage (ca 4-5 cm over navlen), midt på magen (over navlen) og nederste mage. Erfaringsmessig vet jeg at øverste del forsvinner først - derfor jeg plutselig fant ut at jeg skulle måle tre steder istedenfor 1 som jeg har pleid. Det som allikevel overrasket meg nå var at jeg på nederste del hadde gått ned 1-1,5 cm på en uke, men der gikk jeg til gjengjeld ikke ned noe forrige uke.

 

Djlaila - Grattis med veldig flott nedgang!! du har virkelig kommet deg inn i en god steam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen!

 

Jeg hadde bange anelser da jeg skulle på vekta i morrest.. Helga som var tok helt av. Sist torsdag tråkka jeg over på trening, slik at den festen fredag kveld (som jeg skulle ta rolig pga turnering på lørdag) ble et fyllekalas uten like. Lørdag (hvor jeg skulle fått 5 trimpoeng) ble stillesittende (med en velfortjent hodepine), også endte jeg opp på megafylla lørdag kveld igjen, bare for å understreke elendigheten liksom.

Strammet meg opp søndag og mandag og tirsdag. Også kom onsdag. Og hva gjør jeg? Drikker meg full på ØL. Kjempelurt!

Forventet derfor ingenting i det hele tatt, så gjett om jeg ble overrasket og vekta vist -0,7 kg! Snakk om ufortjent!

 

Men det gav meg et spark bak og litt mer motivasjon til å fortsette!

Nå er jeg bare 1,3 kg under det jeg har satt som trivselsvekt:)

 

Sans1: bra at du ikke gir deg! Enig i at det er faktisk cm som teller, det er jo det som "synes"! Stå på videre! Du også, slankeklar!

Gratulerer til djlaila med super nedgang:)

 

Skal prøve å være litt flinkere til å skrive framover, begynner jo å bli en av "ruttisene" her inne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Minipia' date='

 

Velkommen til oss! Er ikke noe særlig ekspert på dette med fordøyelse, men drikker du nok vann?? Vann skal visstnok hjelpe![/quote']

 

Hei :)

 

Ja, vann drikker jeg mer enn nok av. Så det er nok ikke problemet, det var vel heller bare en liten stopp som jeg pleier å få når den månedlige slår inn :)

 

Ellers syns jeg det kanskje er litt rart, men vekta viser -1,2 kg siden mandag... Jeg har spist mer enn hva som er mitt daglige kaloriinntak i forhold til en utregning jeg fikk tidligere i uken.

 

Jeg kan jo fortelle litt om meg selv siden jeg har vært frekk nok til å blande meg inn i tråden deres:

 

Jeg har alltid vært radmager - begynte på p-pillen som 17 åring og da fikk jeg litt kjøtt på kroppen, før det var jeg som en fyrstikk. Er 30 år nå, og måler 172 på strømpelesten og har trivselsvekt på 64 kg. Men for ca 7 år siden ble jeg overfalt og i etterkant sleit jeg mye med mitt eget selvbilde og tillit til andre, og satt for det meste hjemme og nesten drakk meg ihjel på cola og spiste gigantiske matporsjoner. Så jeg la på meg en del. Etter ca 1 år ble jeg kvalm av cola og bare sluttet tvert, gikk ned rundt 15 kg på 3 mnd. Legen var faktisk ikke bekymret, selv om det er mye på kort tid - altfor mye egentlig. Hun fortalte meg også hvorfor jeg la på meg så mye, det er normalt etter ett slikt overfall å instinktivt beskytte seg selv ved å gjøre seg selv mindre attraktiv. Jeg havnet på 59 kg, men spiste litt ekstra for å lande på 64 der jeg trives best. Har en litt "rar" kroppsfasong, hoftene sitter litt høyt. Så for å fylle inn i buksene slik at buksa passer både i lår, over rumpa og i hoftene må jeg være rundt 64.

 

For to år siden fikk jeg også diagnostert matallergi, jeg har slitt med mat i mange år fordi jeg tilsynelatende hadde problemer med å holde på maten. Gikk lenge på medisiner for å stoppe forbrenningen. Jeg ville ikke under 59 kg. Det er både vondt og slitsomt den veien også. Men nå er det altså motsatt vei.. uvant.

 

Jeg la på meg 4 raske kg etter at jeg startet på antidepressiva ett par uker før jul(2006). Da oppdaget jeg 4 andre ekstra kg som jeg hadde fått også. Ringte legen og hun bare lo av meg, hun syntes ikke det gjorde noe at jeg la på meg og sa bare "du får ikke bytte merke, du får bare spise litt mer fornuftig og trene litt mer". Så derfor havnet jeg her.

 

Og jeg har hatt en fæl uvane ved å spise mye pizza det siste halvåret, siden det er omtrent det eneste jeg tåler, og masse chilinøtter. Og i tillegg til kjærlighetssorg så skal det så lite til før man syns synd på seg selv og hiver innpå først en hel pizza og så en pose chilinøtter (nå trenger jeg en rødme-smiley - hehe)

 

Nå har jeg kuttet ut chilinøttene, ca 2 januar - og fra den datoen til jeg registrerte meg (mandag 15.1) her gikk jeg ned 1,5 kg ca. Bare ved å kutte ut de. Jeg har byttet ut pepsi max (som jeg egentlig ikke liker, men som duger når tab ikke er tilgjengelig) med vann på jobben, men drikker tab utenom. Så at det nå raser av meg igjen bare beviser det som hendte sist. Når jeg kutter ut en dårlig uvane vil kroppen komme tilbake til seg selv igjen.. Jeg har alltid hatt kjapp forbrenning, mye pga matallergi (maten raser ut igjen - ikke så sunt det heller) og alltid drukket mye vann, og liker ikke søtt i drikke. Som feks cola, suketter, sukker i te osv.

 

MEN, og her er ett stort men... og en grei ting å huske på når man får lyst på pepsi, tab eller annen brus.... : Jeg har fått en hel del cellulitter de siste årene pga av mye brus og farris, og går til behandling for det nå. Damen der sier att kullsyre er en viktig årsak til cellulitter!! Boblene går rett på stumpen og lårene! Tenk på det neste gang bruslysten kommer, det gjør jeg nå :) Det blir så mye enklere å ta en kopp te eller drikke vann.

 

Må forresten anbefale twinings grønn te med sitron eller eple, helt fantastisk godt.

 

Jeg har denne uken endret litt på matvanene mine, kuttet drastisk ned på brød og spiser frokost hjemme fremfor på jobb. Jeg har lest MASSE av det dere har skrevet og jeg har så mye motivasjon nå for å gå ned og spise sunt og trene masse - ene og alene pga DERE!! :)

 

Har tilogmed fått beskjed fra venner at de vil jeg skal hjelpe de med å slanke seg litt...

 

Dere er så utrolig motiverende, tusen takk! Jeg vet at kroppen min er evig takknemlig og jeg merker selv at den har det mye bedre, bare etter 4 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Minipia, og takk for et fint og åpent innlegg!

Syns du virker som ei veldig tøff jente, du har klart å reise deg etter en kjempe tøff episode, og du skal se at det å gå ned noen kilo nå blir intet problem i sammenligning;)

Nøtter ja.. jeg hadde ikke peil på hvor mange kalorier det var i nøtter, før jeg begynte her inne. Og da fikk jeg jammen bakoversveis! Så det er vel ikke så rart om du har rast ned i vekt etter at du kuttet ut chilinøttene:)

Har du trent mye tidligere? Hvis ikke, så vil du helt sikkert merke det godt både på kropp og humør hvis du kommer i gang nå. Det er noe med den "nytrente" følelsen!

Nei, jeg skal prøve å få gjort noe fornuftig... (selv om det er kjedelig!)

 

Når hører vi fra Mimi igjen da? Har hun forsvunnet i bushen tro? Jeg er spent på hvordan det har gått med vekta hennes etter dietten med ris og løk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trener. Men jeg trener kun pilates, det er ingen kondisjonstrening som er bra om man vil ned i vekt. Men jeg trener mest for å få tilbake styrke i rygg og mage, og så har det en oppstrammende effekt. Trent pilates i ett par år, men først nå i ett studio. Før har jeg trent via tv-skjermen. Trener 3 ganger i uka. Har en utrolig sterk mage etterhvert :) Har ikke råd til å være medlem der OG ett annet treningssenter samtidig, men treningen har så god kvalitet at valget falt på ren pilates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Sans1 - Vær så snill å ikke fortvil fordi om vekten vipper litt opp og ned... Du har jo totalt faktisk gått ned i 2007, så fokuser på det! Dessuten har du jo begynt å trene litt mer som kanskje ken gi litt økning i muskelmasse som veier mer eller litt ekstra opphopning av vann pga økt treningsmengde... Uansett merker du jo heldigvis at du krymper i cm - og da skjer det jo noe uten tvil... Bare vent så skal du se at neste uke gir positivt utslag på vekten om du fortsetter i samme fine stil slik dine intensjoner er! Gå på!

 

Slankeklar - Stillstand er da ikke det aller verste, du har da ikke gått opp i vekt! Jeg er nok enig med deg at de siste kiloene er det en atskillig større kamp å få av (det er ihvertfall min erfaring fra tidligere) så det kan jo være du må belage deg på en langvarig smått-om-senn vektnedgang på de siste kiloene... Ta det som en forberedelse til stabilisering feks.... Du er jo ellers flink til å trene og trener både bevisst og riktig, så der skulle vel alt være i den skjønneste orden.... Ja, mat og drikke kan det jo fort blir litt for mye av når man er på hyttetur og været ikke inviterer til utendørsaktiviteter... Jeg krysser fingrene neste uke!

 

Djlaiala - Strålende flott resultat! Grattis!

 

Arti - Sinnsykt flott resultat til tross for en noe utsvevende livsstil den siste uken... Kan nesten være enig i at det høres ut som du ikke helt fortjente det, men du kan jo ha opparbeidet deg en utrolig god forbrenning... og så håper jeg ikke at etter den søte kløe kommer den sure svie... at vekten gir deg straff neste uke... Kanskje du får forebygge litt med noe ekstra trim i helgen?

 

Minipia - Jeg kan bare stille meg bak Arti's beskrivelse av deg som en åpen og flott jente som har klart å komme deg igjennom en tøff og krevende periode! Det er utrolig flott at du skriver så åpenhjertig og ærlig om deg selv, nå fortjener du virkelig noen gode opplevelser og at du lykkes med vektreduksjonen. :)

Råbra at du opplever så gode resultater så fort, men vær obs på at mye kan være vann som det ofte er ved oppstarten av en vektnedgangsperiode, så forbered deg på at de øvrige kiloene kan ta litt lengre tid å bli kvitt...! :)

Som Arti sier kan det være smart å trene litt om du ikke allerede pleier å gjøre det... Det har god effekt både på humør, psyke og ikke minst hjelper det på å bli kvitt kiloene! Jeg ønsker deg all lykke til med livsstilsomleggingen din (kan nok være smart for din matvareallergi å få litt hjelp og veiledning av en ernæringsfysiolg el) og jeg gleder meg til å følge med på prosjektet! Velkommen til oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaah, hva skulle jeg gjort uten dere vakre mennesker her inne!!

Jada, jeg har gått ned i 2007 og det er faktisk det aller viktigste.. Og jeg SKAL føle meg bedre til sommeren enn jeg gjorde i fjor så det er bare å gå på med krum rygg.

Hadde tenkt å ta en treningsøkt i kveld for å komme meg opp på disse 8, noe trimpoengene jeg hadde i forrige uke, men det er en halsbetennelse på vei kjennes det ut som og formen er slapp. Jeg får kanskje ta en hviledag og håpe det er bedre i morgen så kan jeg heller trene litt da!

 

Ja, ikke sant Minipia - er de ikke flotte og motiverende!! De er alfa og omega for at jeg holder koken! Slenger meg på de andre. Flott og se at du er så ærlig, det vil du i det lange løp komme langt med (ikke bare her inne men i det "virkelige" livet også) Det høres ut som om du har hatt litt å stri med men du gjør ihvertfall mye for å komme deg videre.

Ser du skriver at du slet med kjærlighetsorg før jul. Jeg var på samme sted før jul i fjor men i motsetning til deg klarte ikke jeg å holde på maten og raste ned i vekt. Det eneste det resulterte i var ødelagt forbrenning og rask økning igjen da jeg begynte å spise litt utpå nyåret 2006. Håper du har det bedre mht det nå.

Men det kan ta tid... laaaaang tid (desverre - man skulle bare kunne knipset det bort :) ) Jeg var ikke ovenpå igjen før i aug/sep. og nå kan jeg helt ærlig med hånden på hjertet si at jeg har det bra der jeg er nå!!

Og Chillinøtter er også min store lidenskap.. Nå har jeg ikke spist det siden i fjor!!

 

Har jeg forresten fortalt dere om smågodtet jeg fant i skapet her om dagen?? Før jul tok jeg med endel godteri hjem fra jobben og etter noen dager var jeg tydligvis lei av å se det så jeg puttet det i en matvare pose og stappet det inn i skjenken - og glemte det.. På tirsdag skulle jeg hente noe der inne og lurte på hva i all verden som lå i den posen. og det var det! Men jeg har klart å ikke gå amok.. sånn som i går manglet jeg 120 kcal på 1600-grensa.. var fryktelig godtesyk og innvilget meg da 4 julenisse-seigmenn = 56 kcal og 2 karameller med sjokoladetrekk = 48 kcal og så pakket jeg bort posen igjen.

For meg handler nok det med godteri om bevisstgjøring. Jeg har en tendens til å lukke øynene og late som om det ikke er kalorier i ting og spise i vei. Men ved å regne det ut på forhånd blir jeg mye mer bevisst og ser at det faktisk går an å kose seg med bare litt istedenfor å kutte helt ut og drømme om sjokolade 24/7

 

Arti - haha, ja, jeg syns nok den var litt ufortjent (sutre, haha) men jeg unner deg det allikevel!! Grattis!

 

Nok skriblerier fra meg!!

Ha en riktig god helg alle sammen.

 

Klem fra Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet meg gjennom første uke med registrering av mat og sånt :) Må vel innrømme at jeg fikk meg en del overraskelser på ting jeg trodde var ok osv. Fra mandag til fredag gikk jeg ned 1,2 kg... men 0,6 kom tilbake i helgen. Og det syns jeg er litt rart, for jeg bruker ikke få i meg så mye mat i helgene - men nå har jeg spist frokost, lunsj, middag og kveldsmat, samt frukt i mellom måltidene.

 

Så den siste der kunne kroppen min spart seg for, ble litt irritert på vekta i morges :)

 

 

Er fortsatt også forvirret og usikker på hvor mye akkurat jeg skal ha i løpet av en dag.... Denne uken satser jeg på å holde meg på 1700 pr dag. Det er 490 mindre i forhold til GR formelen, og 600 mindre enn en annen kalkulator jeg brukte.

 

Så får vi se!!! God uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei igjen alle sammen!

 

Da var en ny uke igang igjen. Helgen min forløp uten de altfor store utskeielsene, men litt mye mat og vin blir det unektelig med bursdagsfeiringer og teaterbesøk. Men alt ialt en deilig helg. Og at de endelig er kommet snø i Oslo! Deilig! Håper bare den blir liggende litt (men der bli jeg vel skuffa, tenker jeg).

 

Minipia: å ligge på rundt 1700 kcal høres helt fint ut. Men det høres ut som om du veier deg litt for ofte. Vekta vil alltid variere i løpet av en uke. Og den kan variere MYE. Dette kan skje selv om du spiser sunt, men bare fordi du har drukket mye eller lite, spist mye salt, ikke vært på do på en stund, endret aktivitetsnivå og så videre. Det er derfor anbefalt fra de fleste seriøse slankespesialister at en ikke veier seg mer enn en gang i uka, og da alltid til samme tid. For eksempel en fast dag i uka om morgenen etter at du har vært på dagens første dotur. Det er jo de langsiktige TENDENSENE (dvs vektnedgangen) vi er på jakt etter, ikke å overvåke alle kroppens små krumspring. Og når vekta står stille, er det målebåndet som blir motivator. Det er fullt mulig at vekta står bom stille, men at du allikvel krymper. Etter som jeg husker har du allerede tatt målene dine.

 

Så altså: veiing en gang i uka (selv mange her også sniktitter litt innimellom), og vektvariasjoner er normalt.

 

 

Ha en fin uke alle sammen! Prøver å skrive litt mindre og jobbe litt mer om dagen, så om det er stille(re) fra meg betyr det ikke at jeg har glemt dere. Jeg kikker innom stort sett hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke egentlig mer riktig å veie seg på kvelden? Etter en dag med mat, mosjon osv... Jeg har hørt at kroppen ikke er helt på "plass" på morgenen, så da stemmer ikke vekta helt...

 

Det som er så irriterende er at jeg 2 januar gikk på vekta på kvelden (og fikk påfølgende sjokk), og fra sist mandag har jeg veid meg på morgenen. Det ser på en måte ut som om jeg har gått ned mer enn jeg egentlig har... Gjort er gjort, men litt irriterende.

 

Har tatt av 2,7 totalt siden 2 januar (veide meg i går kveld for å sammenligne med 2 januar)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Du får ofte et "jevnere" bilde ved å veie deg om morgenen fordi kroppen har hatt tid til å forbrenne mye i løpet av natten og så kvitte seg med en del i løpet av dagens første dotur. Selvfølgelig vil vekten fortsatt variere ettersom du spiste eller drakk mye eller lite dagen før, men du har uansett en jevnere vekt om morgenen enn om kvelden.

Jeg veide meg om kvelden før, og selv om det selvfølgelig er en helt latterlig ting å gjøre, førte det til at jeg prøvde å begrense hvor mye jeg spiste og drakk den dagen for at det skulle se pent ut på vekta. Ja, det er selvfølgelig dumt, men det resulterte i hvert fall i at jeg gikk rundt og var litt tom i hodet på veiedagene. (Som du skjønner er dette forumet et sted for pinlige innrømmelser).

Men som sagt: Det er helt opp til deg selv hva du føler deg mest komfortabel med, om du vil veie deg om morgen eller kveld, men vær forberedt på litt flere "uforklarlige" opp og nedturer ved kveldsveiing på grunn av ulik tyngde på maten i magen. Hvis du ser på resultatene dine over lengre tid har det ikke noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Har nå vært gjennom frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid og middag og er på 1638 kalorier! Det er vanskelig å komme så lavt for meg desverre, men jeg tror likevel det er godkjent. Eller? Til kvelds blir det yoplait yoghurt med musli. Da ryker jeg over 1700, men ikke mye. Jeg føler meg i hvert fall fornøyd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Det er helt sikkert godkjent ;). Hvor store er mellommåltidene dine? Det er bra å spise ofte, men hvis det gjør at du spiser så lite hver gang at du ikke får kjenne på metthetsfølelsen, vil jeg si det kanskje er bedre å redusere til fem litt større måltider. Prøv deg litt fram. Du må ikke bli så opphengt i dette at du bare går og tenker på mat hele dagen heller, vet du. Vet det er litt mye å tenke på til å begynne med, men noe jeg hadde nytte av til å begynne med, var å planlegge alle måltidene for neste dag. På den måten kom jeg inn i en rutine for hvor mye som var ok av hvilke matvarer og ble veldig mye mer bevisst på hvor mye jeg kunne spise til de forskjellige tidene. Det ble spesielt viktig fordi jeg da jobbet et sted uten en god kantine, og uten planlegging ble det veldig fort til kioskløsninger eller børek eller somosa (VELDIG FETT!)

Har du prøvd deg litt frem med magrere varianter av kjøttvarer for eksempel? Vet det er mye du ikke kan spise, så det kan jo hende dette er noe av det. Men hvis du sammenlikner en Go' og mager leverpostei med en vanlig leverpostei på gul boks, kan du spise enormt mye mer for de samme kaloriene. = Mer mett i magen og veldig fornøyd lenger. Samme for noras lettere syltetøy, kalkunpølser / kjøttdeig osv. Og vær bevisst hvis du bruker mye kjøttdeig at du velger karbonadedeig framfor vanlig kjøttdeig. Enorm forskjell. Det er alle de små råvarevalgene som gir ganske stor uttelling til slutt, og når du blir mer vant til å tenke på den måten vil du kanskje se at selv 1600 kcal kan være ganske mye mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg helt enig med slankeklar der altså! Da jeg begynte å tenke mer over hvilke type produkter jeg spiste (forek byttet ut kjøttdeig med karbonadedeig osv), så ble plutselig 1600 kcal VELDIG mye mer mat..!

Som slankeklar sier, prøv å ikke bli for opphengt i mat og måltider, jo mer fokus du har på det, jo mer går du vel å kjenner på sult- og søtsug?

 

Og jeg veier meg om kvelden ja!

 

(Jøss, dette ble jo bare en gjentakelse av alt slankeklar skrev.. Lite kreativ i dag jeg, med andre ord;))

 

Ps: Det er MASSE snø i Trheim også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...