Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Det er helt sikkert godkjent ;). Hvor store er mellommåltidene dine? Det er bra å spise ofte' date=' men hvis det gjør at du spiser så lite hver gang at du ikke får kjenne på metthetsfølelsen, vil jeg si det kanskje er bedre å redusere til fem litt større måltider. Prøv deg litt fram. Du må ikke bli så opphengt i dette at du bare går og tenker på mat hele dagen heller, vet du. Vet det er litt mye å tenke på til å begynne med, men noe jeg hadde nytte av til å begynne med, var å planlegge alle måltidene for neste dag. På den måten kom jeg inn i en rutine for hvor mye som var ok av hvilke matvarer og ble veldig mye mer bevisst på hvor mye jeg kunne spise til de forskjellige tidene. Det ble spesielt viktig fordi jeg da jobbet et sted uten en god kantine, og uten planlegging ble det veldig fort til kioskløsninger eller børek eller somosa (VELDIG FETT!)

Har du prøvd deg litt frem med magrere varianter av kjøttvarer for eksempel? Vet det er mye du ikke kan spise, så det kan jo hende dette er noe av det. Men hvis du sammenlikner en Go' og mager leverpostei med en vanlig leverpostei på gul boks, kan du spise enormt mye mer for de samme kaloriene. = Mer mett i magen og veldig fornøyd lenger. Samme for noras lettere syltetøy, kalkunpølser / kjøttdeig osv. Og vær bevisst hvis du bruker mye kjøttdeig at du velger karbonadedeig framfor vanlig kjøttdeig. Enorm forskjell. Det er alle de små råvarevalgene som gir ganske stor uttelling til slutt, og når du blir mer vant til å tenke på den måten vil du kanskje se at selv 1600 kcal kan være ganske mye mat.[/quote']

 

Det blir noe annerledes for meg enn for mange andre, desverre... sånn er det med matallergi. Jeg spiser hverken kjøttdeig eller karbonadedeig; var veldig glad da kyllingkjøttdeigen kom. Syltetøy har jeg aldri likt, liker ikke så mye søtt.

 

Det jeg har gjort nå er å gå tilbake til slik jeg spiste før, knekkebrød mellom frokost og lunsj, og mellom lunsj og middag. Det beste pålegget jeg spiser er jarlsberg, har byttet til den lettere varianten. På andre plass kommer makrell i tomat og kaviar, begge deler skårer bra på hjertefronten når jeg legger inn i dagsrapporten. Så jeg spiser det samme som før, bare de litt lettere variantene. Det som ER vanskelig er middagsmaten; for jeg er veldig glad i pasta - pga allergi kan jeg ikke spise fersk pasta så jeg koker den vanlige tørre varianten... La inn for å teste en vanlig middag for meg og pastaen ga nesten 700 kcal... da ble jeg litt skremt. Jeg hadde tenkt å kutte ned på brød, men fant ut at det var best for fordøyelsen min å spise brød fortsatt. Så i stedet for å handle brød på dagligvaren (som gjør meg oppblåst) har jeg nå handlet brød hos baker. Skikkelig grovt brød av spelt med masse korn, som også holder på metthetsfølelsen. Det koster litt mer, men brødet holder seg bedre i lengden også. Så alt i alt taper jeg ikke mye penger på det.

 

Om du er redd for at jeg spiser for lite hver gang, her er gårsdagen:

 

Frokost(07.15): tre brødskiver (små): Makrell i tomat, kaviar, lettere jarlsberg

Mellommåltid(09.45): to ryvita rug (min knekkebrød favoritt) med lettere brunost

Lunsj(12.00): to brødskiver: makrell i tomat, kaviar, lettere jarlsberg (ikke så vanskelig å se hva favorittpåleggene er :) ) samt en liten skål revet gulrot (elsker råkost)

Mellommåltid(15.00): to ryvita rug med lettere brunost

Middag(18.00): 120 gr hurtigris (må spise opp det jeg har før jeg kjøper nytt), 1 stk go og mager kjøttpølse (alltid valgt den varianten før også) og 1 stk karbonade av kylling og kalkun, 200 gr amerikansk blanding (mais, erter, gulrøtter)

Kvelds: yoplait jordbær med musli.

 

Jeg syns egentlig det er ganske mye mat, jevnt fordelt. Pga allergi har jeg alltid spist mye kylling og kalkun produkter, samt at jeg foretrekker svinekjøtt fremfor storfe. Det er slik magen vil ha det. Fant ut i går også at Uncle Bens oriental chili (som jeg ELSKER med kylling til) er lav på kalorier! :) Jeg vet ikke om jeg har sagt det, men jeg har lagt på meg av antidepressiva og ekstremt overforbruk av chilinøtter.. så det er liksom ikke maten jeg har spist som jeg har lagt på meg av. Derfor litt vrien sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar
Det som ER vanskelig er middagsmaten; for jeg er veldig glad i pasta - pga allergi kan jeg ikke spise fersk pasta så jeg koker den vanlige tørre varianten... La inn for å teste en vanlig middag for meg og pastaen ga nesten 700 kcal... da ble jeg litt skremt.

 

Jeg legger inn "kokt pasta fullkorn" (bruker altså fullkornspasta), ikke tørr. Du må da ha spist utrolig mye pasta for å komme opp i 700 kcal?

 

Hilsen en som også elsker pasta, men som nå prøver å begrense seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger inn "kokt pasta fullkorn" (bruker altså fullkornspasta)' date=' ikke tørr. Du må da ha spist utrolig mye pasta for å komme opp i 700 kcal?

 

Hilsen en som også elsker pasta, men som nå prøver å begrense seg..[/quote']

 

200 gram tørr pasta ble på litt over 700... testet nå igjen for å se om jeg gjorde noe feil. Jeg har aldri vært spesielt glad i kjøtt, sikkert fordi det tok mange år før jeg fant ut at jeg var allergisk. Man blir gjerne slik at man ikke liker en ting fordi kroppen forbinder det med ubehag. Så jeg spiser alltid mye mer poteter, ris og pasta enn kjøttet som er til. Sånn har jeg alltid vært.... Spiser ikke sånn pasta mer enn en eller to ganger pr måned, noen ganger går det månedsvis i mellom - men har ikke tenkt å spise det mer, eller på en god stund. Ellers er jeg glad i type "ferdig"pasta som Pasta di parma osv. Det var også litt av en kaloribombe. Så for min del tror jeg pasta utgår fra matsortimentet mitt, i hvert fall en stund fremover.

 

Det virker sikkert på dere som at jeg overdriver, men jeg er dønn ærlig i dagsrapporten min og det slår det ut på det viset. Desverre. Har testet mange ting som jeg er glad i og ser hva jeg skal spise utifra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Jeg veide meg om kvelden før' date=' og selv om det selvfølgelig er en helt latterlig ting å gjøre, førte det til at jeg prøvde å begrense hvor mye jeg spiste og drakk den dagen for at det skulle se pent ut på vekta. Ja, det er selvfølgelig dumt, men det resulterte i hvert fall i at jeg gikk rundt og var litt tom i hodet på veiedagene. (Som du skjønner er dette forumet et sted for pinlige innrømmelser).

[/quote']

Hihi... jeg må le - jeg kjenner meg så igjen!! Da jeg gikk på Grete Roede-kurs for en del år tilbake gikk jeg nesten hele dagen uten å spise noe særlig. Helt dustete, selvsagt. Men når jeg først var kommet inn i den spiralen ble det til at jeg gjorde det hver gang, uansett hvor svimmel og rar jeg ble av det. Hørte jeg noen snakke om pinlige innrømmelser..?

 

Så for meg er veiing om morgenen helt gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere... deilig å komme inn her igjen og se at det har vært masse liv!! Jeg har vært syk siden fredag og i går konka internetten min ut (skrekk og gru, hjemme fra jobb en hel mandag uten internett og msn!!) Men i dag var den oppe og gikk igjen.

 

Sykdommen har gjort at jeg for engangs skyld har holdt meg innenfor kalorimengden i helgen ;) (Ikke noe alkohol) Men det har jo blitt minimalt med aktivitet (det jeg har brukt mest energi på er vel å snyte meg!! haha) så jeg er spent på veiing denne uken. Begynner å bli bedre, men er fortsatt slapp og har denne vakumfølelsen i hodet (er det noe nytt??) Tenkte jeg skulle gå meg en liten tur nå etterpå for å få litt frisk luft. Har ikke vært utenfor huset siden lørdag formiddag. Burde vært på butikken og kjøpt et par småting, men jeg så se om jeg orker å gå så langt.

Problemet mitt når jeg blir syk er at jeg IKKE mister matlysten som mange andre, og da er det lett å kjedespise. Men jeg har vært flink og holdt meg til det jeg skal ha.. Når søtsuget har meldt seg har jeg drukket en stor kopp te med splenda.

 

Før helgen kjøpte jeg en pakke med svinekjøttdeilig (har ikke prøvd den før) men jeg vet ikke helt hva jeg har lyst til å bruke den på. haha. Men jeg finner vel på noe!

 

Ha en strålende uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splenda er et søtstoff som er utviklet av vanlig sukker og inneholdet 2 kcal pr ts.. Kan brukes til alt man bruker vanlig sukker til. Det fine er at de har laget det sånn at 1 ts tilsvarer 1 ts sukker så man slipper å regne om så mye.

Fåes kjøpt i de fleste store butikker. Meny, mega, Ica.. mulig flere har fått det nå. Det kom i høst engang tror jeg.. Er desverre ganske dyrt - ca 40 kr for en boks, men den varer ganske lenge!

Det smaker fortsatt litt kunstig (kun sukker er sukker) men er mye bedre enn mange av de andre søtningsstoffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Takk for svar :-) Klarer meg i grunnen godt med Natrena i teen, jeg da, men hvis det kan brukes som sukker, kan jeg jo teste det i annen matlaging/baking, kanskje ;)

 

..og god bedring!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Hei!

Jeg har heldigvis ikke gått meg bort eller forsvunnet på andre måter! Hos meg har det vært en travel helg med besøk hele tiden og snøen kom jo dalende så da var det bare å tørke spindelvev av snømåken og begynne å spa bort en del kalorier! Likevel ble det noen fine turer i drivende snøvær med snø til langt opp på leggenÂ… det er utrolig tungt å gå i slikt vær, men det resulterte jo i mange flotte men slitsomme skritt på skrittelleren. Jeg driver jo på med denne Puls-marsjen fra Nordkapp jeg og nærmer meg Tromsø nå.. Da jeg skulle registrere skrittene, viste det seg at det var en teknisk feil på registreringen, så selv om jeg hadde gått atskillig mer, fikk jeg bare registrert 17500 skritt fredag, lørdag og søndagÂ… Så det endte med en e-post til Puls-redaksjonen som heldigvis fikk rettet opp i problemene, så nå er alt i orden. Ved ukeslutt lå jeg på en pen 4. plass, mens jeg nå er oppe igjen blant de tre i toppen til tross for at det er en som tydeligvis går med litt "jukse" sju-milsstøvler og nærmer seg Trondheim...

 

Da jeg mandag omsider skulle registrere ukens status mht vekt og mål, var internett nedeÂ… dvs, all telefonforbindelse var borteÂ… MEN nå er jeg heldigvis på nett igjen!

 

Denne uken stoppet vektnåla på 71.6 kg igjen, så det vil si at jeg er medlem av Stillstandsklubben. Cm-målene har heller ikke beveget seg i min ønskelige retning, men står også i ro til tross for mine aktive trimpoeng som utgjorde 46.8 sist uke... Kanskje har jeg møtt på det store vektplatået eller spiser jeg for lite i forhold til mitt aktivitetsnivå... Jeg registrerer jo ikke mat, så kanskje jeg skal starte opp med det en periode for å se hvordan jeg ligger an... Mht alle trimpoengene skulle jeg jo kunne spise litt ekstra, så jeg har supplert med litt nøtter... men det kan jo også ha blitt for store hånd- og munnfuller av det... Jeg prøver også å spise ofte og lite og drikker mye vann hver dag... Mao er min BMI fremdeles 25.3....

 

Du verden, ja her skal jeg si at det har vært aktivitet siden sist jeg var inne! Utrolig morsomt å lese så mange innlegg!

 

Sans1 - Ønsker deg all god bedring! Tror vi har hatt samme Internett-syken forresten!

 

19Bente63 - Jeg bruker også Natreen i teen

 

Teo - det er nok flere som kan kjenne seg igjen i det....

 

Minipia - Man lurer jo bare seg selv om man ikke er helt ærlig/nøyaktig mht dagsrapportene.. Vekten varierer ofte en del gjennom uken. Jeg veier meg også om morgenen.

 

Djlaila - jepp, pasta er knallgodt!

 

Arti - Helt enig i at det har mye å si om man velger bevisst litt magrere og sunnere produkter!

 

Slankeklar - Som alltid klar med gode, sunne og slankende tips! Tusen takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Blæh blæh blæh!

 

Jeg gikk opp i forrige uke FØR jeg dro på langhelg til Riga og nå har jeg ikke noe lyst til å veie meg i morgen. Og så er jeg så sliiiiiten etter mye å gjøre på jobben så jeg vet ikke om jeg orker å trene... Syyyyyyte!

 

Blæh!

 

 

Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da KristinHK, dette hørtes ikke bra ut..

Jeg syns du skal veie deg som normalt i morgen og heller da den støyten som kommer og så bruke evnt oppgang som ny motivasjon til å komme deg i gjenge igjen. Se på dette som en liten pause bare. og du hadde sikkert en fantastisk tur til Riga ;)

 

Jeg ser ikke så voldsomt frem mot veiing jeg heller, for selv om jeg har vært flink mht kalorier denne uken så har jeg vært så lite aktiv at jeg er redd jeg ikke har forbrent særlig mye mer enn jeg har fått i meg.. Har hatt et par dager med 1300 og 1400 kalorier.. håper det har hjulpet noe.

 

Afrodithe - Var det derfor jeg ikke hadde nett ja.. Jeg er koblet opp på det trådløse nettverket til de jeg leier av så jeg ser jo aldri hvor problemet ligger :)

Og du.. vi bor nok nærmere hverandre enn vi aner!! Har helt glemt å svare deg på den siste private mld du sendte, men jeg bor samme sted! Hadde vært hyggelig å møttes for en tur som vi snakket om - samtidig som jeg liker den anonyme tilværelsen vi har her :D Ikke er jeg noen racer på å gå tur vinterstid heller. Blir som en 80 år gammel dame som er redd for å brekke lårhalsen :)

 

Jeg er noenlunde på beina igjen.. dro på jobb i dag men det var visst en dag for tidlig så jeg dro hjem igjen da jeg hadde fått unna litt. Da slapp jeg ihvertfall å sitte hjemme og bli stressa pga alt jeg ikke har fått gjort denne uken

Men til helgen skal de nye langrennskiene prøves!! Det er helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

KristinHK - Ta med deg de gode oppmuntrende ordene til Sans1, dette er forhåpentligvis en forbigående utfordring...

Er det ikke rart - går vi ned mye i vekt - er vi kjempefornøyde, men går vi opp litt igjen føler man at det er tilbake til start.. og føler at vekten ikke er på vei nedover i det hele tatt... tenk om vi kunne omprogrammere hjernen til å tenke at: Superflott at jeg har gått ned i vekt... og min nye vekt er xx.x kg. Om det da skulle komme en liten vektoppgang fortsette å tenke at jeg veier xx.x kg, dette er bare en forbigående svingning som retter seg om en liten stund.... Ved vektoppgang tenker jeg fort at "jeg går ikke ned i vekt", jeg veier fremdeles som før... og opplever at motivasjonen synker... HVIS ikke den gjør deg så irritert at du biter tennen sammen og går på med krum hals for å vise den dumme vekten hvem som egentlig bestemmer....

Det virker som om vi bare er fornøyd når vekten har gått betydelig ned, at det er atskillig vanskeligere å glede seg over at noen gram har forsvunnet eller om det er stillstand på vekten (da har man jo heller ikke lagt på seg..)

 

Sans1 - da kan vi jo nærmest være naboer... så det kan være fristende med en tur før eller siden (selv om vi må ofre anonymiteten...) Så det er bare å si i fra, så skal den "gamle" damen gå en forsiktig rusletur med "lårhals" jenta i pen og pyntelig fart... Men inntil det får "lårhals" jenta pleie og passe godt på helsen sin...

Ja, det blir nok ski på beina her også til helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne uken hadde jeg ikke særlig store forhåpninger til nedgang. Jeg regnet ut kaloriantall på nytt siden jeg veier mindre og trener mer, og har litt forskjellig antall annehver uke. De ukene jeg har barn i helgen trener jeg 4 ganger og skal da ligge mellom 1878 og 2178 kalorier. De ukene jeg har barnefri trener jeg bare 3 ganger, og skal da ligge mellom 1738 og 2038. Og denne uken har jeg ligget heeelt i det øvre sjiktet hele veien. Skulle ønske det var sånn at man "skal" ligge 800 kalorier under, ikke "mellom 500 og 800", for for oss med ikke verdens største viljestyrke er det vanskelig at være flink.. Jeg går aldri over, men det blir ofte bare 500 under. Men resten av uka skal jeg ligge på det nederste , og neste uke også. Så får jeg se om det gjør noen forskjell.

 

I helgen skal jeg ut både fredag og lørdag, og da er det bare å spise så magert som mulig hele dagen. Takk og lov for Hansa Ultra som er så godt og inneholder så utrolig få kalorier! Drikker det på vorspiel og satser på ikke så altfor mange vanlige, kaloriholdige øl på by'n.. ;) Lørdag skal jeg spise ute, men det synes jeg ikke er noe problem. Jeg velger bare en rett med svinekjøtt eller kylling og spiser lite ris eller pasta til, og så går det helt fint.

 

Ja, da er det vel bare å gå rett på sak. Jeg sto helt stille i dag. Altså fortsatt 69,1 kg og 98 cm rundt midjen. Og det er helt greit. Har jo heldigvis bare 4,1 kg igjen til hovedmålet (og 7,1 kg til drømmemålet), og må kanskje regne med at treningen etterhvert kommer til å merkes på vekten. Håper bare at magemålet minker litt snart, for det er det viktigste. Jeg målet under navlen, og har "puter" på hoftene som jo gjør sitt for målet. Og de forsvinner vel snart nå når jeg strammer opp for harde livet:)

 

Nok om meg! Jeg vil sende oppmuntrende tanker til dere som har gått opp eller som står stille. Dette går bra! Neste uke har vi gått ned alle sammen! Og til dere som har gått ned: WELL DONE! :) Ha en fortreffelig helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var torsdagen her igjen dere og opp på vekta må vi!

 

Som jeg nevnte i går hadde jeg ingen store forhåpninger om nedgang pga sykdom og lite aktivitet. Men i går kveld tok jeg målene mine og kunne overrasket konstantere at nye cm har forsvunnet både her og der. Da økte forhåpningene mine littegrann. Kunne jo ikke ha vektstillstand to uker på rad samtidig som kroppen krymper så mye! Og det hadde jeg rett i!!

Vekt i dag: 72,6 kg!!!!!!! Jeg er overlykkelig. 1,8 kg siden sist - eller da egentlig på 2 uker. Det blir jo nesten litt for mye. Men jeg får vel bare innse at jeg har en sånn rykk og napp kropp ;) Det jeg kanskje var mest glad for var at jeg bare hoppet lett og elegant over hele 73 tallet. For de som var med i høst så husker de kanskje at jeg ikke er noe særlig glad i det tallet da kroppen min tydligvis bestemte seg for å være der uansett hva jeg gjorde!

 

Dagens glade tall :

 

Startvekt 21/8: 76,6

Uke 1: 74,7

Uke 2: 74,2

Uke 3: 74,4 = + 200 gram

Uke 4: 72,6 = - 1,8 Totalt 4 kg (snart nede i vekten jeg hadde før jul!)

 

Lykke til dere andre også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Lenge siden sist. Og det er vel mye pga at det aldri helt har falt på plass igjen for meg etter juletiden. Det var visst en dårlig ide å flyte igjennom jula uten å prøve å holde kontroll engang, for etter det har det vært altfor enkelt å ha unnskyldninger for å ikke sette ordentlig igang igjen. Nå sist var London, som ikke var såå ille, men fortsatt uten kontroll. Veldig travle dager på skolen, og mye press fra den kanten gjør at jeg ignorerer stemmen som sier hold deg unna sukker. På lørdag har jeg bursdag og reiser i den anledning til Stavanger imorgen, det gjør at jeg nå tenker "jaja, får vente til over helga med å ta i et tak". Som jo er dumt. Men jeg har sats medlemsskap i hele norge, så jeg tror jeg skal ta med meg treningsklær og prøve senteret i Stavanger. Så har jeg begynt. Hvis jeg får tid da.

 

Jeg har hatt total pannekake-dilla de siste dagene, og det vises på vekta. Men før jeg går opp ALLE kg jeg gikk ned før jul skal jeg sette en stopper for dette her. Det blir kaker og godsaker i helgen, desverre, det må bare til. Men Kanskje i mindre mengder? Og tenke på resten av måltidene, som jeg forøvrig gjør allerede, det er utskeielsene på kvelden som gjør utslaget.

 

Startvekt 5. oktober: 73,7

21.desember: 68,4

4.januar: 69,1

11.januar: 69

25.januar:70,1

 

Det er ikke så ille som jeg var redd for, jeg har skydd vekta siden 11 januar nå jeg, vært redd for resultatet. Så for meg 73->. Men det har vel ikke gått så mange uker som det føles ut som. Jeg veier fortsatt mindre enn på mange år! Jeg KAN fortsatt snu dette uten større skader. Jess, IHVERTFALL fra mandag, om ikke tidligere, er det fine mønsteret tilbake!!

 

Jess.

 

 

Det er forresten hyggelig å se alle igjen, og flere nye! Spennende. Har lest alle innleggene siden jeg dro. Syns dere er kjempeflinke! Sans1, velfortjent hopp ned!! Det ser fantastisk ut! djlaila, jeg tror også du kommer til å gå ned som fortjent neste uke. Det er sånn det er det, stille, ned, stille... Men in the end vil man få som fortjent. :)

 

Da får jeg gi pennen over til noen andre,

Katrine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Uff så fort disse ukene går. Men nå har det endelig begynt å skje noe så smått her. Håper dette er begynnelsen på en tendens og ikke bare midlertidig lite vann i kroppen etter trening i går.

Gratulerer med strålende resultater Sans1! Dette var bra for deg. Det blir jo mye morsommere når man får litt resultater for arbeidet.

keltisk: Det er jo en god start at du kommer hit og innrømmer dine "synder". Og jeg er sikker på at du klarer å a av julekosen igjen veldig snart.

afrodithe: velkommen i stillstandsklubben. Du har jo hatt en fantastisk jevn og stor nednedgang til nå, så det var vel ikke annet å vente. Ellers kan det jo også bare være kroppen som trenger litt tid til å komme på glid igjen etter julefeiring og mye selskapeligheter.

djlaila:stå på! Det høres ut som pågangsmotet og innstillingen er i orden, så det er nok bare et tidsspørsmål før du ser resultatene!

KristinHK: hvordan har det gått med deg? Like deppa i dag som i går? I så fall er det i hvert fall på sin plass å skrive inn. Og med oppløftende resultater er dette plassen å sole seg i glansen ;) Spent...

 

 

Ha en strålende dag, alle sammen. Jeg er sulten og gleder meg til lunsj...

 

Startvekt 17/8-06 72,6 kg

14/9-06 69,8

13/10-06 69,0

16/11-06 68,4

14/12-06 67,2

21/12-06 67,2

28/12-06 66,8 = -0,4

04/01-07 67,8 = +1,0

11/01-07 67,0 =-0,8

18/01-07 67,0 = -0,0

25/01-07 66,7 = -0,3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Djlaila - Velkommen i Stillstandsklubben! Ja, det er irriterende å stå stille når man vet at man gjør alt riktig... Og du skal jo fint kunne gå ned med å ligge 500 kcal under... Jepp, vi får bite tennene sammen og komme sterkere tilbake neste uke...

 

Sans1 - Jippi og Hurra for deg! Kjempemorsomt at du endelig får skikkelig lønn for strev... Dette har du sannelig fortjent og jeg gleder meg stort på dine vegne! Gratulerer!

 

Keltisk - Bedre å se tingene i øynene og bli klar over tingenes egentlige tilstand... Det vil nok gjøre at det ligger litt i bakhodet å tærer på samvittigheten, selv om du skal feire bursdag og reise bort... Så starter du med blanke ark og fargestifter på mandag! Ha en superduper bursdag - og kos deg!

 

Slankeklar - Gratulerer med vektnål i bevegelse den riktige veien! Krysser fingrene for at det fortsetter slik for deg... Du er jo uansett flink til å trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på dere, da var favorittdagen her igjen. DET ER FREDAG!!!

Foreløpig ser det ut som om det burde gå bra.. Ingen festplaner i helgen. Og i morgen har jeg tenkt meg ut på skitur om været tillater det!

 

I går fikk jeg endelig kommet meg ut igjen etter influensaen. Den har endelig sluppet taket og det var deilig med frisk luft.

Det aller hyggeligste med turen var at jeg gikk sammen Afrodithe!! Det viste seg etterhvert at vi bor 2 hus fra hverandre og i går møttes vi for første gang.

Det var utrolig hyggelig (tusen takk for fin tur!! ) og før vi visste ordet av det hadde vi skravlet oss gjennom en times tur.

nedturen var at da jeg kom hjem viste det seg at skrittelleren min ikke hadde fått med seg et eneste skritt! Jaja, jeg fikk jo uansett trimpoengene mine!

 

I dag har vi hatt kakemarkering på jobben og jeg tillot meg selv å spise. Men jeg var nøye på å føre det inn i "regnskapet" og det viste utrolige 500 kalorier!! Huff, her blir det mager middag i dag :) (Men du og du så godt det var! )

 

Ønsker alle en fin aktiv helg!!

 

Klem fra Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Takk til deg også Sans1 for den trivelige og fine turen.. og vi har jo en gylden mulighet til å gjenta det når det måtte passe! Så trasig å høre at du ikke fikk registrert noen skritt, jeg sjekket ikke min før vi gikk, men vil anta at vi ihvertfall gikk mellom 5000 - 6000 skritt på den turen om du skulle trenge det for skrittkonkurranse på jobben...

 

Ja, kake er jo uten tvil veldig godt - og innimellom må vi jo unne oss en liten smak så abstinensene ikke tar helt overhånd. Mye lettere å takle slike fristelser dersom man bevisst kan kose seg med noe av og til.

 

Det nydelige skiføret frister absolutt til å tørke støv av langrennskiene og ta noen gode turer i helgen! Ellers ligger det an til en stille og rolig helg uten de store fristelsene eller utskeielsene.... men mye kan jo plutselig skje... ikke minst når eldstemann på 21 kommer en tur innom myrsnipa!

 

Ha en uforglemmelig aktivitetshelg!

 

Afroditheklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at dere er flinke alle sammen og står på.

Jeg har ramlet helt ut jeg:( Vekten står fremdeles på 68 kilo og det er bra!

Har nesten ikke vært hjemme siden jul, oppussing og familiebesøk. Blir alt for mye vin, god mat og snop. Men gudskjelov så ligger vekten fremdeles på samme plass!

Er ikke med på oppussingen selv pga babyen og div oljer/gasser/støv som ikke er bra for han. Så da reiser vi til familien mens sambo står på og blir slankere og slankere:( :)

 

Prøver og finne motivasjon i dag, derfor kommer jeg snikende tilbake til dere.

Ser at dere har vært veldig flinke og aktive! (har ikke lest igjennom alle trådene da)

 

Vel.. ville bare snike meg inn en liten tur.

 

Fra og med i dag skal jeg begynne å skrive inn maten igjen.

Så får vi se om jeg tør og være med på veiingen..

Huff vi reiser til Alta på torsdag og da blir det mye god mat igjen. Men nå skal jeg begrense meg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Hei alle sammen!

 

Takk for oppmuntrende ord! Jeg må bare virkelig unnskylde det lille utbruddet jeg hadde sist jeg var inne! Sånn er det noen dager, vet dere! Og så har jeg ikke hatt nettilgang på lenge for å få rettet opp inntrykket!!! Ikke bra!

 

Jeg hadde, som jeg trodde, gått opp, og lå på 69,9 kg forrige torsdag morgen. Tror egentlig ikke det blir så mye bedre denne uka for jeg får ikke trent. Kjæresten min flytter inn denne uka, så det er nok å gjøre. Men jeg håper de seks timene med kjøkkenskapvasking jeg hadde på lørdag teller for noen kalorier. I dag skal jeg skrubbe baderomsfliser. Og i morgen skal det bæres... Så får jeg heller passe på å komme inn i god-tralten igjen når typen er vel i hus!

 

Gratulere med fine resultater til alle sammen. Det virker som om de fleste er tilbake i gjenge igjen og det er fint å se. Før jeg dro på ferie før jul - da jeg veide 67 kg - kjøpte jeg meg en skikkelig trang dongeribukse... Første delmål for meg er å få den på igjen uten å se ut som Miss Piggy!

 

Ha en fin uke!

 

khk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg da.. Hjemme, og har ikke fått trent. Jentene mine er syke, og da kan jeg ikke ta dem med på barnepassen. Håper de er friske til i morgen så jeg fortsatt kan få til 3 ganger denne uka. Er jo så godt i gang nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Det nærmer seg jo veiedag for de fleste her inne...

 

Siden jeg har stått stille et par uker, hadde jeg jo noen forhåpninger og forventninger til en smule nedgang denne uken, jeg er jo relativt aktiv med mine 42,6 trimpoeng denne uken. Pulsmarsjen går jo også sin gang - og jeg varierer mellom å ligge på 2. 3. 4. 5 eller 6 plass.

Imidlertid er ikke hverken vekten, målebåndet eller kroppen helt på min side enda, for vekten stoppet på 71,2 kg - dvs ned 0,2 kg denne uken.. og målebåndet viser det samme borsett fra at hoftene har blitt 1 cm smalere til 97 cm. Uansett er det jo en liten nedgang i riktig retning - og jeg får trøste meg med at de siste kiloene er vanskeligere å bli kvitt ettersom jeg er styggnær BMI-normalvekt... Min BMI er nå 25,2 (Lett overvekt) mens normal vekt har en BMI under 25

Jeg får vel også trøste meg med at jeg har gått ned 15,8 kilo siden slutten av september og at livmålet også er redusert med 24 cm! Da får jeg bare tåle og takle litt stillstand eller langsommere vektnedgang nå!

 

Lykke til med måling og veiing i morgen - det blir spennende å se hvordan det har gått med dere andre her inne! Tvi-tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen! Jeg har vært litt fraværende pga en impuls-heisatur til Oslo forrige uke og hele helga.. Glemte faktisk å veie meg før jeg dro, så da venter jeg likegodt til i morgen. Tror ikke akkurat utskeielsene i hovedstaden har bidratt til noen nedgang, men jeg har gått og danset mye da;)

 

Håper at vekta er den samme som for to uker siden, dvs 74, 3 kg. Skal ta meg skikkelig på tak og komme ned de siste 1,3 kg nå, tror nok jeg må svette litt for å få vekk dem. Mitt første mål var jo 75 kg, og dit kom jeg så altfor lett, så nå er det bætre min tur til å plages litt;)

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...