Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

God morgen :(

 

så stille det har vært her da jenter, har dere snødd helt bort eller?

 

Så flott at du minker i centimeter da Djlaila. Det skal man ikke kimse av. Og hvis du i tillegg klarer å fokusere på det, så er det kjempebra. Det er så altfor lett å bli opphengt i vekta...

 

For det har jeg blitt nå. Etter at jeg tok meg sammen og begynte å registrere mat og trening igjen, har det bare gått gærne veien. Tidligere i uka fryktet jeg at jeg måtte melde om en oppgang på 1 kg. Fullt så ille ble det ikke... men dog, det gikk ikke riktig vei.

 

2006

15.08: 72,2

07.09: 70,3

14.09: 69,7

21.09: 69,2

28.09: 68,7

05.10: 67,5

12.10: 68, 0

19.10: 68,1

26.10: 67,5

02.11: 67,0

09.11: 66,2

16.11: 66,4

30.11: 66,1

07.12: 65,8

15.12: 65,5

 

2007

22.02: 66,3

01.03: 66,5

 

Jepp, 200 gram opp. Hva er det for noe tull da!? Hmm... Jeg har spist riktig og jeg har fått trent, så helt rettferdig føles det ikke, men jeg får nå bare ta tida litt til hjelp, selv om jeg føler meg litt grrrrr.... arg, arg "!#¤!!%&!!!

 

Jeg får trøste meg med at jeg ikke har endret meg nevneverdig i cm siden jul. Så alt i alt har jeg vært veldig stabil. Det var bare nå, som jeg skulle ta tak i de siste kiloene, at stabilitet lissom ikke var det jeg var ute etter da.

 

Keltisk, jeg håper du klarer å få med noen andre på squash, viktig å få trent når lysta er der. Håper det har gått bedre med dere andre, og at om det ikke har det, så melder der fra om det likevel ;)

 

Mimi

 

PS Jeg er sååå trøtt for tida. Jeg er vanligvis morgenfugl, men jeg hører knapt samboer eller vekkerklokke om morgenen, og på kvelden slokner jeg på sofaen hvis jeg ikke passer meg.... Er det fler enn meg som sliter for tida. Jeg kjører på med vitaminer, men noen umiddelbar effekt har det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar
Gjest anneln

Ja, ja... var nok litt rask med å være fornøyd... I dag viste nåla 67,8 (opp 700 gr siden mandag!). Tror virkelig kroppen min er forvirret for tiden :(

 

Men, jeg får ofte et lite tilbakefall noen dager etter fest og morro. Så nå kom det vel da. Satser på å holde koken slik at jeg raser ned til 66-tallet snart!

 

Og djlaila; det er jo kjempebra med reduksjon i cm! Det er jo det vi vil!!! Om jeg skulle forbli 67.8 kg og komme inn i godbuksa igjen så hadde jeg ikke fortvilet for å si det sånn! Stå på. Du gjør tydeligvis mye riktig!

 

Lurte forresten på om noen vet om det er riktig at squash-trening virkelig skal gi så mange trimpoeng som det gjør her? Føler jo det er knall trening, men liksom ikke like hardt som spinning og en tøff styrkeøkt.

 

keltisk; god bedring! Så lenge du ikke har feber kan du nok prøve deg litt igjen på lett trening. Kan faktisk hjelpe litt. Men, kroppen trenger hvile også, så lytt litt til den før du setter i gang.

 

Finnes det noe annet enn styrketrening moderat å velge i når man virkelig trener hardt/eller ikke så hardt?

 

Sikkert ikke så avgjørende, har bare tenkt litt på det.

 

Mimi: 200 gram opp på en uke er ingenting. Kjedelig altså, men tipper at du går ned desto mer ved neste måling. Jeg pleier det ;) (håper det gjelder for neste veiing også for min del so gikk opp 700 gr.)

Og ang. tretthet; er sååå der selv. Pleier å ha masse energi, men nå er hodet tett (eller tomt?!) og kroppen sliten. Vi trener jo og spiser mindre enn kroppen er vant med, må nok bare se til at vi får i oss variert kost og vitaminer ja. Trening gir jo overskudd, så jeg holder meg til det selv om jeg er sliten. Har troa!

 

 

Koselig å være med her forresten:) Er motiverende.

 

Anneln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest keltisk

Heisan!

Denne uka kan jeg ikke være misfornøyd, samme hvor lei jeg er av å ikke komme under 70 kg. Feberen var heldigvis over iløpet av mandagen, men det var ikke før igår jeg dro på trening. Er litt overforsiktig med trening når jeg har vært syk, liker ikke å dra det ut mer enn nødvendig. Men jeg lever som vanlig ellers. Treningstimen jeg var på igår var langt over min prestasjonsevne, jeg ble heeelt utmattet! Men det gav mersmak, der luktet det progresjon! :(

 

Problemet med matkontrollen er nå at jeg er så lei av å registrere og veie mat at jeg bare har sluttet med det. Alt år på ca og når jeg er sulten. Og ca 3-4 time. Planen min om å fokusere mer på proteiner har bare endt opp med å spise cottage cheese som mellommåltid oftere. Så der er det kjerpings!

 

Startvekt 5. oktober: 73,7

21.desember: 68,4

4.januar: 69,1

11.januar: 69

25.januar:70,1

1.februar:69

8.februar:70,2

15.februar:70

22.februar:70,3

1.mars:70

 

Deilig med minsking i cm djlaila! Bra du er flink til å sjekke det, inspirerende!

 

Mimi, hvis det har seg sånn at du nylig har begynt å trene igjen er det kanskje ikke så rart det vil gå litt opp igjen før det går videre ned. Skjønner at du klør i fingrene etter å nå målet, men det kommer tidsnok! Du gjør jo alt riktig for å klare det!

 

Squashpartnere skal visst være vanskelig å finne... Jeg har to, så jeg får bare fortsette å mase på disse to travle mennene til de føler de ikke klarer seg uten spillet selv! Inntil videre trener jeg sal og sykkeltimer som vanlig, jeg har jo i utgangspunktet vært klar over at squash ikke er noe jeg kan satse på at skjer hver uke. Men gøy er det å finne en sport man virkelig syns er kjempegøy!! Og anneln, jeg sitter jo ikke på fakta, men har også lest og hørt at squash ligger på linje med langrenn i kaloriforbrenning, altså på topp. Jeg syns det er veldig god trening, og får pulsen opp kjapt, og for meg føles det riktig at det er en av de beste treningsformene. Det er jo sånn at kroppen skal reagere bra på intervaller, eller "overraskelser". Og i løpet av en squashtime vrenger man seg rundt, kaster seg etter ballen, løper framover, bakover, bøyer seg ned for å plukke opp ballen... For meg gikk pulsen opp og ned , det er som en serie med å satse alt for å treffe ballen og korte pauser innimellom. Litt vanskellig å forklare akkurat hva jeg mener kanskje, håper det var forklarende på hvorfor jeg føler det er glimrende trening for hele kroppen. (Som sagt, uten beviste fakta... Hm, nå fikk jeg lyst til å lese litt mer om hvorfor det skal være så bra trening, og om det passer med min følelse av det!)

 

Anneln, bra du holder humøret oppe! Det er jo sånn at man går opp og ned, og det gjevner seg ut hvis man syns det har gått veldig bra eller veldig dårlig en uke. Men langt unna 66 er du neppe, så det er bra å tenke på!! Jeg vet ikke om hva man registrerer tøff styrketrening på, jeg har vel egentlig ikke helt kommet på det nivået hvor jeg utfører tøff styrke, så det har ikke vært et problem for meg... Nysgjerrig på hva andre pleier å gjøre!

 

Hvordan har det gått med resten av gjengen?!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i løpet av en squashtime vrenger man seg rundt' date=' kaster seg etter ballen, løper framover, bakover, bøyer seg ned for å plukke opp ballen...

:([/quote']

 

Hehe... dette minner meg om tanta mi som sluttet å spille tennis for hun fikk så vondt i ryggen - av å plukke opp ballen ;) hahaha

 

God å høre fra deg for øvrig Keltisk. Det virker som om du har fokus om dagen. Jeg er klar over at 200 gram ikke er allverden, men greia er at det føles som flaks at det ikke ble mer.

 

Helgen byr på store utfordringer med en reunionfest, en innflyttingsfest (hos meg selv riktig nok) og et barnedåp. Hjelpe meg...

 

Ha det gøy dere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Hei,

 

Jeg skjemmes (som vi sier der jeg kommer fra)... jeg har vært borte sååå lenge og for feig til å rapportere inn og lat med trening etc. Og det går bare ikke så bra når jeg ikke er med litt her inne for jeg får bedre fokus når jeg skal rapportere til dere.... Så nå er jeg tilbake. Fortsatt sjeldnere enn i høst, men ukesrapporter skal det ihvertfall bli.

 

Forrige fredag veide jeg 68,6. Det var maaasse opp fra forrige veiing (+0,9kg...føltes masse) men fortsatt ned etter jul (da veide jeg 70,1). Nå satser jeg på å være stabil rundt 67 til påske og stabil rundt 65 til 17.mai... Så får jeg se videre. 63 var det opprinnelige målet men det høres litt lavt ut til å være trivselsvekt...

 

Glad for at dere fortsatt er her ihvertfall! Fint å se at du er tilbake Mimi! Du har vel vært tilbake lenge, men jeg har jo vært borte så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest keltisk

Takk for tilbakemeldingen Mimi! Det satt jeg pris på :) Hvordan gikk det med den festfylte helgen din?

 

Min helg har ikke vært bra, rett og slett det motsatte av bra. Men nå er det sagt, så da glemmer jeg det og beveger meg videre. :) Store planer om å fokusere fremover nå!!

 

Kristin, det ser ut som fine mål, lykke til med å nå dem! Det er nok lurt å stikke nesen innom her ihvertfall en gang i uka, for å rapportere. Det gir en litt mer pågangsmot å måtte innrømme når en har vært uflink! :)

 

Ikke så mye mer å si nå, treningen er igang for fullt, ses på torsdag! Håper det dukker opp et par stykker som manglet forrige torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godmorgen

 

Så godt å høre fra deg igjen Kristinhk! Hyggelig om du kunne få til en ukentlig rapport, så skal vi nok holde deg litt i øra :)

 

Jo takk, Keltisk, helgen gikk bra den. Mye mat og drikke, men fikk klemt inn en god porsjon trening også ... så vi får håpe det går.

 

Hvordan går det med dere andre? ...det har vært stille fra en del gamle travere lenge her nå synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Hei igjen,

 

Jeg prøver å få tilbake fokuset ved å være litt aktiv inne på sidene her.

 

I går var jeg på spinning og tok skikkelig i for første gang på lenge, og gud så deilig det var! :) Jeg må bare huske på at jeg har et langsiktig mål å nå, for da er det lettere å ta i på trening!

 

Jeg lurer på to ting:

Hvordan får dere til å registrere mål for flere steder enn midjen? Jeg får bare opp midjen på ukerapporten men skulle gjerne lagt inn et par mål til...

 

Og en ting til: Jeg har tenkt å prøve å spise litt mindre karbohydrater - etter at jeg begynte å bake selv har det blitt mye brød og nå er jeg litt lei brødmat... Og så har jeg lyst til å se om det gjør noen forskjell for vekta... Men er det noen som har ideer for frokost med mindre karbohydrater?

 

KHK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest djlaila

Hei KristinHK!

 

Det er nok lurt å kutte litt på karbohydratene. Jeg prøver også det. Men instruktøren min på Spenst sa at man gjerne kan spise endel karbohydrater til frokost og lunsj (og selvfølgelig litt til middag), men at kveldsen og det man spiser på kvelden bør være mest proteiner. Jeg har begynt å lage meg en kjapp omelett til kvelds nå, medd sopp og kalkun på boks. Godt er det, og fullt av proteiner:)

Eller er det flere her som snakker om Cottage Cheese med frisk frukt eller litt nøtter. Jeg liker ikke det, så det har ikke blitt noe av her, men kanskje det er noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere til å registrere mål for flere steder enn midjen? Jeg får bare opp midjen på ukerapporten men skulle gjerne lagt inn et par mål til...

 

Jeg tror man må gå på kurs for å få opp de mulighetene på nett. Som deg har jeg også bare anledning til å legge inn midjemål. Andre mål har jeg notert på et ark - som jeg finner fram en gang i måneden eller noe, for å følge litt med. For meg som ikke har sååå mye å gå på, så er det ikke store utslaget, hverken rundt hals eller legger.

 

Håper det går bra med dere alle. Jammen har det vært stille fra både Slankeklar, Sans1 og Afrodithe...

 

Håper å høre fra dere alle i morgen.

Ha en fortsatt finfin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest keltisk

Argh, det er så irriterende å dra på en treningstime hvor instruktøren ikke er bra! Litt for lange pauser mellom hver øvelse, dårlig forklaring og rotete opplegg.... Idag var timen ganske hard i første aerobic-del, så jeg føler heldigvis jeg har trent, men noen timer med stusselige instruktører kan jeg faktisk føle at jeg nesten like gjerne kunne blitt hjemme!

 

Det er vel sånn man lærer hvilke timer man kan gå på og ikke etterhvert, og finner sine favoritter. Trist at min favoritt-instruktør fra før jul ikke er å se på timeplanen lenger! Har enda ikke funnet noen som kan matche henne i motiverende faktor. Men, det er selvsagt mange timer å gå på med god trening alikevel.

 

Gleder meg til jeg har råd til å skaffe meg personlig trener! Det tror jeg er gøy.

 

Jeg har forøvrig blitt mye flinkere til å få i meg proteiner! Og det er jammen merkbart. Fra en dag på jobb uten å ha vært flink, til dagen etter på jobb, da jeg hadde begynt å lage et flink-opplegg, var forskjellen stor på humøret og energien! Det er nesten så jeg føler kroppen minske bare på et par dager pga proteinene. Det er sikkert bare i hodet mitt det siste :) men det er jo en bra motivasjonsfaktor.

 

Ses imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, så godt å se at det er noen av dere som holder koken. Tenkte bare jeg skulle stikke innom med en stemningsrapport, heh.

 

ALT har sklidd ut.. etter at det ble snakk om å dreie fokus mer mot proteiner har jeg egentlig ikke fått til noen ting. Prøver allikevel å holde fokuset på mange små måltider men skeier ut med godteri og potetgull. På fredag var jeg i sverige - skulle ikke handle så mye men da jeg så at de hadde potetgull med 50% mindre fett var jeg solgt (så lett er det å lure meg) Alkohol har det også blitt for mye av. Desverre har jeg en forkjærlighet for baileys og det må da inneholde flust av kalorier?!!

Ser ikke for meg noen umiddelbar endring av kosthold de nærmeste dagene da koret jeg synger i skal ha konsert 2 dager på rad og da pleier det å bli dårlig med spising. Fredag har jeg i tillegg bursdag som skal feires etter konserten. Søndag fyller min mor 60 år... og slik går no dagan :)

 

men jeg har ikke gitt meg altså!! Har et håp om at jeg fra mandag skal komme meg ordentlig i gjenge med spisingen igjen og hvis bare snøen kan forsvinne snart skal jeg nok få trent litt mer også. Det er bare 1 saltime i uka som passer tidsmessig og som jeg liker, og å gå på tredemølla mister man fort interessen for. Så hvis det kunne blitt litt bare veier skal jeg prøve å få lagt inn min. 30 min gåtur så ofte jeg klarer. Og noen gode lange turer!!

 

Og Mimi - Jaaaaaaa, jeg er også så vannvittig trøtt for tiden. Så trøtt og uten energi at jeg faktisk lurer på om det er noe galt med meg. Hvis jeg bare kommer gjennom på telefonen snart satser jeg på en legetime i umiddelbar fremtid!

 

Håper ikke jeg høres alt for sutrete ut - for den eneste som kan gjøre noe med alt dette er jo meg. Og det er uansett bedre å stå stille på vekta enn å kjenne at man legger på seg igjen :) Det er jo sommer snart og i år var lissom sommern jeg skulle føle meg vel.. Det er fortsatt mulighet for det, men da må jeg få inn riktig fokus snart!!

 

Ønsker dere alle en fortsatt god dag - and keep up the good work!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan godt tenke meg å bli med på dette, fordi kurset mitt går mot slutten og jeg trenger å gå ned noen kilo til. Det kan være vanskelig på egen hånd tror jeg. Jeg er 48 år,er 1,69 høy og veier 66,2 kg. Kunne godt tenke meg å gå ned ca. 5 kg til.

Det er så herlig nå når våren er i anmarsj, da øker motivasjonen min kjenner jeg. I dag var det strålende sol og varmegrader da jeg gikk tur. Det betyr med andre ord at badesesongen ikke er så veeeeldig langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sans1 - godt å høre fra deg! Jeg skjønner godt følelsen - nå sklir alt ut og samma kan det være. Sånn er det lett å tenke noen ganger, også selv om vi vet at det absolutt beste er å ta seg sammen igjen sporenstreks etter en smell.

 

Egentlig har jeg også lyst til å si til deg at det bare er å begynne på igjen i morgen tidlig, men jeg skjønner at du har mye foran deg og at det nesten er umulig. Istedet tror jeg heller jeg be deg komme over kneika på "rimeligst" mulig måte. Ta deg en mental "minipause", nyt alle bursdager og arrrangementer, men hold deg selv litt i nakken. Ikke la det skli ut helt, vær litt fornuftig og ikke gjør det til en total fråtseperiode. Og for all del: kom innom her!!!

 

Så håper jeg du samtidig klare å samle litt motivasjon til å gi jern fra neste mandag. Heia Sans1 :)

 

En liten tur til legen er sikkert heller ikke å forakte. Det er nesten obligatorisk med årlig kontroll av bilen, men oss selv er vi ikke alltid like flinke til å stelle med.

 

Wemi - velkommen til oss. Her er det godt å være!b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest djlaila

Veiedag i dag, og jeg står fortsatt stille. Det er veldig irriterende, for jeg er 3 kg unna hovedmålet. Men jeg får ikke gjort ting så mye annerledes. Jeg ligger på 1800 kalorier, og trener 3 ganger i uka. Nå har jeg bestemt meg for å la kaloritellingen ligge en stund. Jeg har stått stille i 5 uker nå, og vil prøve litt på egen hånd. Jeg vet jo hva jeg bør spise i løpet av en dag, og det kostholdet jeg har hatt siden september har jeg jo uansett. Men jeg vil ha rom for å kose meg litt hvis jeg føler for det. Jeg vet jo godt hva som er dumt å spise, og det er ikke snakk om ofte. Men jeg blir faktisk mer motløs og sur av å ikke kunne kose meg litt når jeg har en dårlig dag, og da synes jeg ikke det er verdt det. Det viktigste er jo å ha det godt med seg selv, eller?

 

Treningen skal jeg jo selvsagt fortsette med. Jeg har fast opplegg nå, med Bosu-time mandag (styrking av indre muskler + litt forbrenning), styrke + forbrenning på egen hånd i studio onsdag og fredag. I tillegg blir det som regel 1 times tur med tvillingvogna i raskt tempo både tirsdag og torsdag. Søndag prøver jeg også å ta en time forbrenning de helgene jeg har barn. Jeg regner med at forbrenningen og oppstrammingen kommer til å gi meg den kroppen jeg vil ha til sommeren selv om jeg ikke teller kalorier.

 

Jeg kommer til å registrere vekt hver uka uansett, for det klarer jeg nok ikke å slutte med;) Men jeg registrerer ikke det jeg spiser framover nå. Men jeg vil fortsatt være her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest keltisk

Endelig er jeg igang igjen! Bare en kg over minstevekt før jul!

 

Startvekt 5. oktober: 73,7

21.desember: 68,4

4.januar: 69,1

11.januar: 69

25.januar:70,1

1.februar:69

8.februar:70,2

15.februar:70

22.februar:70,3

1.mars:70

8.mars:69,4

 

djlaila, jeg irriterer meg med deg. Gruer meg til å møte samme problemet, det må være utrolig umotiverende! Ta en pause hvis du tror det vil gjøre at du føler deg bedre. Det gode kostholdet, som du sier, er jo jobbet inn! Så opp vil du sikkert ikke gå. Kult at du kommer hit for å oppdatere oss alikevel da! Jeg har lest om flere på forumet som har støtt på samme problem, som har måttet feks gå ned til 1300 kcal om dagen for å nå målet, noe jeg ikke skjønner hvordan passer inn i en aktiv persons hverdag. Men det kan kanskje være en løsning, ikke nødvendigvis senke så innmari mye på kcalene, men forandre mengden for å overraske kroppen. Det kan jo hende automatisk skjer når du begynner å lytte til kropppen fremfor å fokusere på kcal-skjemaet. Lykke til uansett!!

 

Velkommen wemi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anneln

Hei,

 

torsdag i dag.

 

Veier nå 68,3 mot 68,6 for en uke siden.

Høres ikke så aller verst ut..? Men, på mandag veide jeg plutselig 70,2.

 

Ja, ja...jeg er lei av dette styret med telling av kcal egentlig...

Så jeg skjønner deg kjempe godt sans1!

 

Har bare lyst på god mat, og straks jeg går litt ned i vekt og føler meg bedre...ja, da synes jeg at jeg har fortjent å spise litt ekstra godt. På den måten går man jo ikke ned.

 

Jeg har planer om å skjerpe meg. For jeg tenker at jeg skal begynne når bare den og den begivenheten er over. Men, det vil jo aldri bli helt slutt på morsomme ting. Så nå må jeg rett også slett endre tankegangen min! (Enkelt som det er!)

 

Jobber utrolig mye denne uken, så de vanlige treningsøktene faller bort. Var forresten også på en kjempedårlig time her om dagen; høypuls uh -time på SATS. Ble såvidt svett. Kjedelig altså. Særlig når det har så mye med instruktøren å gjøre. Timen har jo vært tøff tidligere jeg har prøvd den.

 

Er det andre som føler seg litt sprøe av å tenke på proteiner, karbohydrater, rett og galt, ja- og nei- mat, osv??? En venninne sa at jeg burde prøve å glemme tellingen og spise normalt en stund. Sikkert lurt, men jeg har nesten ikke snøring på hva som er normalt lenger!

 

Jeg skal ned 4 kg til hvertfall. Har egentlig satt meg mål på 60 kg, men skal ned til 64 kg og stabilisere der en god stund. Så kan jeg evt. senere ta jobben med de siste 4 kg dersom det er viktig for meg.

 

Men, dere: Sola skinner og det er vår!

Vi har god tid på oss til å legge om til en sunnere og bedre livsstil!

 

STÅ PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bare legge inn et lite innlegg.. Takk for fine tilbakemeldinger, det er så godt at dere er her!! :)

 

djlaila - som keltisk sier lurte jeg litt på dette med kaloriinntaket ditt.. Hvor lenge siden er det du regnet ut at du burde ligge på 1800 kcal om dagen for å gå ned i vekt?? Jeg har nemlig hørt det at når man begynner å nærme seg målet kan det være lurt å regne ut på nytt iom at du nå har andre tall å regne ut i fra.. Kanskje du nå bør ligge på 1600 om dagen? Ønsker deg ihvertfall lykke til med fortsettelsen og håper du ikke gir opp!!

 

Jeg dro forresten hjem igår og sjekket kaloriinnholdet på det potetgullet jeg kjøpte i sverige (50%) mindre fett - og som jeg sa så lurte jeg nok meg selv veldig godt der.. det var allikevel over 450 kcal pr 100 gram!! jaja. Nå er det ihvertfall borte :) så ingen grunn til å ikke ha skjerpings på lørdag, litt kake søndag og så full fres fram mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Keltisk. Strålende :) heia heia

 

Ja, det er vår og sola skinner. Godt du fikk meg til å fokusere på det Anneln, for jeg skulle akkurat til å skrive et grinete innlegg, men det er nok bedre å tenke fremover og nyte væromslaget her og nå.

 

Her går det ad dudas. Etter at jeg begynte å registerer mat igjen og trene, har jeg ikke gjort annet enn å legge på meg. Opp igjen denne uken også. Mye denne gangen. Grrr... Det er nesten litt komisk. Tror jeg må finne frem kalkulatoren og regne litt på kaloriforbruk på ny, samt se å komme i gang med kondisjonstrenng igjen, for det har fungert tidligere.

 

Ellers er det nok mye annet jeg gjør feil. Etter at jeg har byttet jobb, er det ikke like lett å få spist regelmessig, og drikke riktig gjør jeg i alle fall ikke - da hjelper det tydeligvis ikke at det totale inntaket av mat burde stemme ganske bra.

 

Jeg får legge en ny slagplan snart!

Hell og lykke til dere andre

 

:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest djlaila
djlaila - som keltisk sier lurte jeg litt på dette med kaloriinntaket ditt.. Hvor lenge siden er det du regnet ut at du burde ligge på 1800 kcal om dagen for å gå ned i vekt?? Jeg har nemlig hørt det at når man begynner å nærme seg målet kan det være lurt å regne ut på nytt iom at du nå har andre tall å regne ut i fra.. Kanskje du nå bør ligge på 1600 om dagen? Ønsker deg ihvertfall lykke til med fortsettelsen og håper du ikke gir opp!!

 

Nå har jeg regnet over en gang til. Jeg har lagt inn trimpoengene helt nøkternt og har ikke tatt i. Jeg har f.eks. valgt Gange middels raskt og ikke Gange raskt, og har lagt inn mindre enn en time på aerobicen. Styrketreningen også har jeg kuttet litt på, slik at det blir faktisk treningstid. Da kom jeg fram til 9,6 trimpoeng i uka hvis jeg går tur en av dagene jeg ikke trener. Nå går jeg alltid mer enn en dag, men da har jeg ihvertfall ikke tatt i.

 

Med ny vekt, ny alder (har bursdag på lørdag og nye trimpoeng kom jeg fram til at med minus 500 skal jeg ligge i underkant av 1800 (1782). Og det har jeg jo gjort.. Men jeg skal prøve et par uker med minus 800. Da skal jeg ligger på 1500 kcal om dagen, og det er ikke noe problem.

 

Jeg gir ikke opp, er ikke typen til det;) Skal ta pause til mandag nå, og så prøver jeg i en måneds tid med 1500 kcal og ser om det hjelper.

 

Anneln: Jeg skjønner veldig godt hva du mener med at man blir litt gal av å telle kalorier. Jeg sjekker alt jeg kjøper i butikken, og hvis det ikke står på blir jeg sprø.. Og det med proteiner og karb'er er bare slitsomt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei på dere, jenter!

Hyggelig å se at det merkes når en er borte :).

Lenge siden sist. Ble syk mandag for en uke siden, og jammen har det tatt tid å komme seg igjen. Full antibiotikakur og totalt sykemeldt sofagris til nå. Prøvde å trene forsiktig sist fredag, men det slo alvorlig feil. Men nå tror jeg det er på tide å komme seg ut igjen. Sjokoadeforbruket har gått drastisk opp og jeg har rett og slett glemt å gå på vekta. Hvis jeg husker det, går jeg på i morgen tidlig i trygg forvisning om at jeg har gått opp...

 

Gratulerer alle dere som har gode resultater å vise til, lykke til videre til dere som jobber litt i motbakke.

Klemmer til alle som vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankeklar - godt å høre fra deg!!! Skjønner godt at du sklir ut litt nå da du har vært syk.. Men det må jo være lov :) lykke til med veiing!

 

Mimi - kjipt å høre om problemene dine.. det er da merkelig - du som har hatt så fin vektnedgang med samme "program" før.. får håpe det hjelper når du kommer i gang med trening!

 

Djlaila - Blir spennende å se resultat av kaloriforandringen - du trenger jo ikke gå så drastisk ned som til 1500 hvis du syns det blir lite.. men kanskje variere mellom 1500 og 1700 det vil jo uansett totalt bli mindre enn du har ligget på til nå. GRATULERER MED DAGEN I MORGEN!!!!!!!!!!!! Håper du får en fin dag :)

Så du er en liten fisk du også.

 

Da er det vel bare Afrodithe vi ikke har hørt fra på en stund - håper alt er bra med deg!!

 

Og GRATULERER MED DAGEN TIL MEG SELV IDAG!! may it be a good one :)

 

Ønsker alle sammen en riktig god helg! Nå er det snart vår dere :)

 

Klem Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...