Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Beklager at det har vært litt stille fra denne kanten' date=' men det har skjedd litt her da. Skulle også ha kurs i dag, men det ble kansellert. Så nå sitter jeg "vakt" for å høre om de trenger meg på vingene isedenfor. Dere vet jo at det er det verste jeg vet, så her sitter jeg og blomstrer da.

 

Bra at dere ikke er knust av resultatene :) Jeg veier meg på søndag dene uken uten at jeg forventer det store..... nå heller. Uff, de siste 5 kg kommer jo ikke til å gå av uten at jeg går litt mer inn for det, så jeg bør snart ta meg et krafttak.

 

Har vært nydelig, men kaldt de siste dagene. I dag er det overskyet her.

 

Klem

Mai[/quote']

 

 

Ikkje særlig å sitte på "vent" heller Mai. Vi skal nok greie å puffe deg igang med dei siste 5 og skal du sjå. Vi har no egentlig vore flinke til å bakke kvarandre opp.

 

 

Skal på jobb i ettermiddag og i morgon kveld (folk er sjuke).

Her snør det mykje idag, men det er meldt mildare vèr(og så kaldare igjen).

Har sydd litt idag, men no må eg vel snart begynne på middagen før eg stikk av.

 

Snakkes kanskje i løpet av kvelden

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tonetrall

Må få tråden opp :-)

 

Stille her om dagen. I dag har jeg jobbet og skal på jobb igjen i morgen til lørdag. Begynner ikke før 16.20 i morgen, så tror det blir trening kl 11. Får se når jeg greier å komme meg i seng :) Har litt lakenskrekk.

 

Ellers er alt bra her. Har det fint.

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få tråden opp :-)

 

Stille her om dagen. I dag har jeg jobbet og skal på jobb igjen i morgen til lørdag. Begynner ikke før 16.20 i morgen' date=' så tror det blir trening kl 11. Får se når jeg greier å komme meg i seng :) Har litt lakenskrekk.

 

Ellers er alt bra her. Har det fint.

 

Klem

Mai[/quote']

 

Så bra at du har lagt treningen inn på timeplanen. Skal jobbe i natt, men har fri leeeenge etter denne natta. Får heller legge inn litt trening mens eg har fri.

 

Blei litt sein middag idag(kjøttsuppe, spiste 1700) så eg var faktisk ikkje sulten før no. sit og kosar meg med kveldsen her på jobb. (Er jo vand med å ete middag kl 1500 eg)

 

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Hvordan går det med dere? Har du fått sovet ut, Fjellgeita? Deilig med lang fri. Hva med deg Sizzi? Lenge siden vi har hørt fra deg? Koselig å høre fra dere :)

 

Jeg reiser på jobb i ettermiddag og er tilbake i morgen ettermiddag. Ha en fin kveld og evt en god helg.

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Har du fått sovet ut' date=' Fjellgeita? Deilig med lang fri. Hva med deg Sizzi? Lenge siden vi har hørt fra deg? Koselig å høre fra dere :)

 

Jeg reiser på jobb i ettermiddag og er tilbake i morgen ettermiddag. Ha en fin kveld og evt en god helg.

 

Klem

Mai[/quote']

 

 

Eg har sove ut ja. Måtte ta ei ekstra kveldsvakt tirsdag, men etter det så er det ferie.

Ja, no er det lenge sidan vi har hørt ifrå deg Sizzi, kva driv du med?? Snøa du ned?

 

Snakkes

 

FJjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Eg har sove ut ja. Måtte ta ei ekstra kveldsvakt tirsdag' date=' men etter det så er det ferie.

Ja, no er det lenge sidan vi har hørt ifrå deg Sizzi, kva driv du med?? Snøa du ned?

 

Snakkes

 

FJjellgeita[/quote']

 

Har heldigvis ikke snødd i dag, men måtte ut og måke snø i går kveld. Karene bruker traktoren, men ingen av de som kan å bruke en spade :) Måtte måke unna garasjeporter og dører, hvis ikke hadde jeg ikke kommet meg ut med bilen. Holdt på litt over en time med kramsnøen, så jeg kjente det godt.

Dagen i dag: opp tidlig, litt regnskap, ut på ski i 2 1/2 time, dusjet og skiftet, og kjørte en snartur på handel før minstemann skulle hentes kl 1500. Nå er jeg igang med middagen. Blir grøt her i dag. Det var finvær her i dag, men dyp snø - derfor så lang tid på turen. Kikket ikke på klokka før jeg kom heim. Gikk jo selvfølgelig dit jeg hadde tenkt på forhånd :D

 

Herlig med langfri da Fjellgeita, ja det blir da vel litt langfri på deg også nå Mai? (etter lørdagen altså)

Jeg skal jobbe neste uke, men så får jeg påskeferie. Håoer det blir masse fint vær, og mange fine skiturer. Det er liksom ikke påske uten skiturer for meg. (er vokst opp med det)

 

Dere får ta vare på dere selv begge to, så snakkes vi senere.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok som eg tenkte at du hadde vore ute på ski, ja ein må jo nesten benytte anledningen når snøen er her.(der får eg vel seie, her held den på å regne vekk).

Blei bra med trimpoeng det der Sizzi, tungt å måke snø (vertfall når den er kram)

 

Ja, det skal bli deilig med langfri, har begynt å pakke. Må liksom lage til alt og ha ein opptelling over kva vi treng. Blir jo omtrent 14 dagar til fjells.

Ungane må nesten ha 2 gode dresser og godt med byttekle. I morgon MÅ eg hente skia visst det er nokelunde vèr til det. Minstemann skal få vere med og ta sine ned.

 

Grøt er godt det Sizzi. Grøt skal vi ha i morgon i dag blei det resten av kjøttsuppa som vi hadde igår.

 

snakkast seinare .

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Tror det blir en skitur i dag også. Nå er det kjørt med scooter også, så det er litt lettere. Været er aldeles nydelig - sol fra nesten skyfri himmel (påskestemning )

Har holdt på å ta helgevasken nå, + fått noe kjøtt på langtidssteking. Skal bruke det i en gryte i kveld. Kaller det viltgryte, med elgkjøtt, gulrot, paprika, løk og diverse godsaker. Serverer den med ris og loff til, samt salat og kokt blomkål.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir en skitur i dag også. Nå er det kjørt med scooter også' date=' så det er litt lettere. Været er aldeles nydelig - sol fra nesten skyfri himmel (påskestemning )

Har holdt på å ta helgevasken nå, + fått noe kjøtt på langtidssteking. Skal bruke det i en gryte i kveld. Kaller det viltgryte, med elgkjøtt, gulrot, paprika, løk og diverse godsaker. Serverer den med ris og loff til, samt salat og kokt blomkål.

 

Sizzi[/quote']

 

Fekk jo aldeles påskestemning av den beskrivelsen Sizzi, har nok ikkje samme godvèret her. Regn, regn og atter regn. Vel vi blir ikkje vasslause i det minste.

Hadde sånn halveis tenkt å ha pizza i kveld men det hørtes så godt ut med gryte at eg trur eg jammen tek det i staden. Må hente meg litt hjortekjøtt eg då.

 

 

Ha ein fin tur Sizzi, eg unner deg det. Ta nokre fine bilder då vel;)

g015.gif

(fann ein figur her, men trur nok ikkje det ligna heilt på stilen :))

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Fekk jo aldeles påskestemning av den beskrivelsen Sizzi' date=' har nok ikkje samme godvèret her. Regn, regn og atter regn. Vel vi blir ikkje vasslause i det minste.

Hadde sånn halveis tenkt å ha pizza i kveld men det hørtes så godt ut med gryte at eg trur eg jammen tek det i staden. Må hente meg litt hjortekjøtt eg då.

 

 

Ha ein fin tur Sizzi, eg unner deg det. Ta nokre fine bilder då vel;)

[img']http://www.cosgan.de/images/kao/sportlich/g015.gif[/img]

(fann ein figur her, men trur nok ikkje det ligna heilt på stilen :D)

 

Klem

 

 

Ha ha ha ha ha ha, figuren var nå skikkelig søt da.

 

Har hatt en kjempetur - var ute i 3 timer. Nå er det både vindstille og skyfritt - påska er nå den, er den ikke? Skikkelig varmegrader her nå, og det drypper fra takene i sola. Nydelig - nå skulle du ha vært her! Jeg misunner nok deg når våren kommer skikkelig til deg, for da er det nok bare slapseføre her. Vårløysing og grusveier er ingen lekker kombinasjon :)

 

Synd med regnet da, ja så forskjellig kan det være. Skulle visst ikke være så bra på Østlandet heller, eller hva Mai?

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Så utrolig dyktig du er til å gå på ski. Og med det været og den naturen er det vel ikke så veldig rart heller.

 

Kom hjem i går ettermiddag og fikk en kompis på besøk og middag, så dagen gikk fort her. Været i går var ikke noe pent, nei. Grunnen er Kollen helga :) Det er jammen alltid (nesten) dårlig vær den første helga i mars. Det er det samme hvert år; disig/tåke, nedbør og grått.

 

Skal prøve å motivere meg for trening kl 12. Deretter skal jeg møte en venninne og vi skal på konsert i kika (søstra hennes har konsert m koret). Så det var søndagen for meg. Er litt trøtt og sliten i dag kjenner jeg, så jeg får vel komme i gang med treningen. Har vært slapp på det i det siste.

 

Ha en fin søndag. Snakkes.

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har eg og minstemann vore til fjells og henta skia våre. Jøss for ein tur.Første halve timen var grei,då var det ikkje snø. Men så begynte elendigheta, skikkelig djup og skikkelig våt snø. Eg gjekk i snø til knea. Fekk brukt kroppen vertfall, og sanka litt poeng.:) Drakk oss kvar sin kopp med solbærtoddy då vi kom opp. No står guten i dusjen og "tina" seg. Vi vart ganske så våte skjønner det. Men skia er komt heim og godt er det. No er det berre for mannen å montere dei nye bindingane på dei.

 

Blir biff og bakt potet til middag idag, det skal smake.

 

Snakkes jenter.

 

Håper at du hadde ei fin treningsøkt Mai:)

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Nesten like fint vær her i dag også - litt mindre sol, og lett vind. Ellers ligger det på ca 8 grader +

Har allerede vært ute på skitur, og det var fint. Mannen ble med også i dag. Vi våknet tidlig, og startet hjemmefra allerede kl 9:00 !

Gryta i gårkveld ble en suksess. Prøvde meg på å lage blomkålpurè istedet for vanlig kokt blomkål, men det ble ikke suksess. Guttene mente det var greit, for da hadde vi nå prøvd det også - bedre med blomkålsuppe :)

Begynte å hekle enda en bikini i går kveld - svigerdattera mi må få en også.

 

Fjellgeita: Kjekt med nytt skiutstyr til påske da, men husk å gå inn skoene før du begynner å bruke dem på langtur. Slike sko er jo litt stive-lett å få gnagsår da. Kan også anbefale en gnagsårstift fra Compeed. Du bruker den før du går på tur - virker kjempebra. (får kjøpt den på apoteket)

 

Mai: Synes du skal kvile deg litt når du er sliten. Det er ikke for noe at kroppen selv sier ifra. Husk at det er påkjenning, selvom det er Psykisk og ikke fysisk også. Nå er jeg streng: Ta vare på deg selv

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Jeg trente, men kjente at det var tungt :) Skal ta vare på meg selv. Tusen takk for at du er streng og sier fra, Sizzi. Trenger nok det.

 

Deilig med skiturer på dere. Din fjelltur hørtes tung og våt ut, Fjellgeita, men deilig når man først er hjemme.

 

I dag blir det ikke store maten på meg, tror jeg. Spiste for 2 dager i går :-) Sosa-kjøtt ble det til slutt og det var skikkelig godt. Etterpå spiste jeg like godt baconcrisp og non-stop. Regner med det (+ alt det andre) synes på vekta i morgen. Belager meg på det, så jeg belager dere på det allerede :-)

 

Ellers får jeg vel komme meg i dusjen og være klar til å møte venninna kl 17. Skal blir koselig med litt Bach-konsert og cafè besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fjellturen var tung, men så var det no min egen feil som sette att skia då. Og må ha dei før eg reiser, kan ikkje reise på påsketur uten ski.

 

 

Sosa kjøt er jo kjempegodt det, hm trur eg må lage det til gjengen min før eg reiser. Mannfolka må han noke som er enkelt å lage til når "mor" reiser.

 

Har litt arbeid som venter meg etter middag (organisasjonsarbeid, skal levere noke fra meg i morgon)

 

Ha ein fin konsert Mai og kos deg, det fortjener du virkelig.

 

Vi tenkjer på deg vi to andre veit du.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da har jeg vært på vekta og den viste 73,2 :eek:

 

Ikke uventet. Har spist meg opp de siste uken. Starter på ny frisk igjen i dag og håper at jeg får inn litt mer motivasjon. De 5 kg'ene vil jeg fortsatt ned, så jeg prøver videre. Kommer til å slanke meg resten av livet om jeg ikke skjerper meg. Jaja, kan ikke annet enn prøve videre.

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Jeg ble invitert med ut på skitur i ettermiddag, av mannen min. Vi gikk en tur etter at vi begge var ferdig på jobb. Været er fremdeles strålende er i trøndelag, og det minner fremdeles om påske.

Ser ut vinduet, og ser Trondheimsfjorden ligge helt blikkstille, mens sola går ned i fjellene bak - nydelig utsikt, ikke sant :)

I morgen blir det bytur, og jeg skal treffe ei venninne. Det blir koselig.

 

Mai: Du skal se de 5 kg forsvinner når du bare får summet deg litt. Stress er ikke bra, det legger seg som lager rundt magen sier de. Altså enda en grunn til å ta vare på deg selv!!!!

 

Fjellgeita: Du var da så stille i dag - hva driver du på med?

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mannen sin det du, og eg er sikker på at de hadde ein fin tur. Her og har dagen vore kjempefin, har fått vaska ein heil del kle, fekk dei inn fra snora i stad. Har bakt brød, vaska og støvsugd bilen. Det er vel storsett det eg har gjort i dag, foruten matlaging til gjengen(røykt blåkveite med kvitsaus idag) Jau, eg har pakka ein ryggsekk, hjelpe meg trur vi lyt ha 3 store sekkar. Får sjå kor stor plass resten tek.

 

Enig med deg Sizzi ang vektnedgang, stress er ikkje bra. Kiloane forsvinn nok no i vårløysinga Mai:D

 

Snakkes jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Måtte bare innom en tur før jeg drar. Ser ut som om kroppen min endelig har bestemt seg for å gi slipp på kiloene. I dag viste vekta 78,2 - ned 1,5 kg siste uka. Ser ut som om skigåinga gjør monn. Det ble hele 28,2 trimpoeng forrige uke. Nå kan jeg da kul umulig få se 8 tallet først lenger. Er litt spent på hvordan det går neste uke, for nå er jeg bare 0,7 kg unna påskemålet mitt. Hadde vært skikkelig moro å nå påskemålet mitt. Det er i tilfelle det første målet jeg når.

 

Ha en fin dag jenter. (ser ut som det blir like fint vær i dag også :) )

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom en tur før jeg drar. Ser ut som om kroppen min endelig har bestemt seg for å gi slipp på kiloene. I dag viste vekta 78' date='2 - ned 1,5 kg siste uka. Ser ut som om skigåinga gjør monn. Det ble hele 28,2 trimpoeng forrige uke. Nå kan jeg da kul umulig få se 8 tallet først lenger. Er litt spent på hvordan det går neste uke, for nå er jeg bare 0,7 kg unna påskemålet mitt. Hadde vært skikkelig moro å nå påskemålet mitt. Det er i tilfelle det første målet jeg når.

 

Ha en fin dag jenter. (ser ut som det blir like fint vær i dag også :) )

 

Sizzi[/quote']

 

Så flott å lese, 1,5 kilo det er litt det. Skigåinga har gitt mange trimpoeng, no kan "kurslederen" berre ta av seg hatten for deg for dette er jo kjempebra. Skal bli spennande neste veke, men eg trur nok du når dei måla du har satt deg.

 

Får håpe at skigåinga gir fart på kiloane her hos meg og.

 

 

Vekta mi viste 70,3 idag tidlig, det er jo eit ørande lite håp om at den er under til neste veging (som er tirsdag etter påske).

Fint ver på vestlandet i dag, skal lage litt middagsmat til å fryse ned idag. Dei må ha det litt lettvint når ho mor stikk avpå den måten.

 

Ha ein fin dag enten på jobb eller på bytur.

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Supert Sizzi :) Ja, nå er det skiturene som hjelper + at du har vært flink med maten òg. Så morro. Ja, det er det jeg har sagt - Sizzi kommer til å gå forbi meg i kilo !!! og det er bare 5 kg igjen dit, Sizzi. Superbra jobbet.

 

Det går jo bra med deg òg, Fjellgeita. Nå er det snart avreise på fjellet, så da blir det vel full aktivitet der et par uker.

 

Begynner jobb igjen i morgen. Da er det 5 dager hvor jeg ikke vet noe om (standby), men blir nok ringt opp for å komme på jobb iallfall. Starter vakt i morgen kl 06 og er ferdig søndag ca 21. Alt kan skje.

 

Ellers går det bra med meg. Skal trene kl 11 og så skal jeg møte en venninne til lunsj. Kvelden blir stille og rolig. Tenkte å prøve å legg meg tidlig :-) For det er jeg flink til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje sagt det, men har no tenkt på det. Ho kjem til å rase forbi oss, he, he. Men det gjere ikje noke, det betyr jo egentlig at vi to må legge oss i selen og ikkje ta alt piano. :)

 

Held på med 3 gryter samtidig no, ei gryte med salt fårekjøt, ei med sosekjøt og ei med biff a'la lindstrøm. Så det blir litt middagar, pluss at eg bakar ein omgang med brød att idag. Laga 25 brød igår:) Slapp av eg skal ikkje vere vekke i 2 mnd, berre nesten 14 dagar;)

 

Merkelig, men eg jobbar best under press, då får eg gjort så mykje, ja slik som no idag. Alt surrer å går på kjøkkenet og eg har til og med tid til å skrive nokre glosar ned her.

 

No må eg snu biffen.

 

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Har ikkje sagt det' date=' men har no tenkt på det. Ho kjem til å rase forbi oss, he, he. Men det gjere ikje noke, det betyr jo egentlig at vi to må legge oss i selen og ikkje ta alt piano. :)

 

Held på med 3 gryter samtidig no, ei gryte med salt fårekjøt, ei med sosekjøt og ei med biff a'la lindstrøm. Så det blir litt middagar, pluss at eg bakar ein omgang med brød att idag. Laga 25 brød igår. Slapp av eg skal ikkje vere vekke i 2 mnd, berre nesten 14 dagar;)

 

Merkelig, men eg jobbar best under press, då får eg gjort så mykje, ja slik som no idag. Alt surrer å går på kjøkkenet og eg har til og med tid til å skrive nokre glosar ned her.

 

No må eg snu biffen.

 

Klems[/quote']

Helt sant. Vi må skjerpe oss, Fjellgeita - eller mest meg :) Likevel blir jeg ikke sur om det skjer at Sizzi går forbi "oss". Det har hun ærlig fortjent.

 

Må si du holder på. Håper du får tid til ro og hvile på påskefjellet. Du har jobba hardt før avreise. Om vi ikke "snakkes" før avreise ønsker jeg deg en riktig kos tur. Håper været også blir bra.

 

Hva med deg Sizzi? Skal du bort? Jeg blir her mandag t.o.m langfredag, så jobber jeg resten av påsken. Vi får vel si hei til hverandre og hale tråden oppover etterhvert som den synker :) Jeg reiser på jobb i morgen. Er ikke hjemme før fredag kveld. Så vet du/dere iallfall det.

 

Stor klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...