Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Du har mange sportye mål Sizzi' date=' og bra er det. Har sydd idag og, men har og gått ein del. Var ein liten kjapp tur til fjells, no er det kjøkkenet som skal få seg ein shining før eg tek kvelden.

 

Eg held på med det femte treet eg Sizzi, men det er like før epla er modne og så faller de ned.:(

 

Snakkes[/quote']

 

Jeg holder også på med det femte trimtreet og har 6 epler på treet. Hvor mange har du? ( Hvis det ikke er for frekt å spørre da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Jeg holder også på med det femte trimtreet og har 6 epler på treet. Hvor mange har du? ( Hvis det ikke er for frekt å spørre da...)

 

Det er visst ikkje frekt å spørre. Har att eitt eple, og det tenkte eg at eg skulle greie i pinsen.

 

Har vore til fjells med merra idag, nydelig fin tur. (eit tur i på 1,5 i oppoverbakke, måtte gå litt på for å halde følge med dei.)

 

 

Snakkes i morgen ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt meg ut en tur med merra i dag. Været er fortsatt kjempeflott, så kanskje man kan få litt farge på sitt bleke legeme også i samme slengen........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt meg ut en tur med merra i dag. Været er fortsatt kjempeflott' date=' så kanskje man kan få litt farge på sitt bleke legeme også i samme slengen........[/quote']

 

 

Nydelig vèr her og, såg ikkje så fint ut idag tidlig.

Skal til fjells med merra etter middag.

Tenkte vi skulle ha sosekjøtt idag, nam, nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Nydelig vær her også. Var å sola meg i går. Deilig. Ellers er det venner og middag som har prioritet i pinsehelga. Nydelig og avlsappende. Skal legge meg nå og lese en bok jeg har begynt på. Bare en krim bok jeg fant.

 

Ellers er det 5 dager jobb fra onsdag - og så ferie. Mmmmmmmmmmmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Ble ikke noe trim i går, bare spising (puh)

Været var helt forferdelig der vi var - storm og skikkelige regnskurer - 3-4 varmegrader. Var helt umulig å ut en eneste tur. Med over 30 gjester hjemme hos søstera mi, så ble det rimelig trangt og varmt når alle måtte være inne hele tiden. Kom heim i 9 tida, og da var jeg sliten ettersom det ble lite søvn natt til lørdag, og hektisk hele lørdag. Var dessuten litt sent i seng og tidlig opp igjen.

Orket rett og slett ikke trim da. I natt var jeg oppe i 3-4 tida og hentet ungdommene. De hadde visst mer enn nok overskudd ( hi hi)

Har vært ute på en tur i dag, men det er litt surt. Var akkurat antydning til ei snøskur!!!!

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Puh.... Gleder meg egentlig til hverdagen begynner igjen i morgen. Litt for mye kos og store middager 3 dager på rad. Buksen er trang :eek:

 

Greidde å komme meg på trening i dag, så der ble det iallfall 3,1 poeng. Skal ha venninne på lunsj i morgen og så hjelpe en kompis med dugnad. Så er det jobb resten av uken....

 

Må kjøpe batteri til vekta i morgen (den har streika.... Eller ny vekt om det ikke er batteriene). Tror jeg har lagt på meg IGJEN, så får komme meg i gang IGJEN. Skal i bikini om litt over en uke, men det får gå. Har overlevd før. Lever etter mottoet "Brunt flesk er penere enn hvitt flesk" :-)

 

Hvordan går det ellers med dere? Skal ha veiedag i morgen, så jeg er spent. X'er fingrene for dere og håper det går bra !!!

 

Snakkes jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Vekta er visst ikke på min side for tiden - akkurat samme som sist. Ja ja, får trøste meg med at det ikke var opp.

Syns jeg har trimmet bra denne uka også, men det hjelper jo ikke når inntaket er litt for stort. Tenker med gru på hvordan resultatet hadde sett ut hvis jeg ikke hadde trimmet.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta gjekk litt opp idag tidlig, 71,5. Litt tung middag pluss at søstra til mannen kom med kake i går kveld etter at eg hadde spist kveldsen. (og eg måtte no smake på den). Skal eg under 70 så må eg visst ta skeia i ei anna hand. Har gått til innkjøp av knekkebrød no (fiber+). Denne veka blir det bursdagfeiring og 17 mai. Ungane snakka om at dei ville ha rømmegraut om kvelden så det får eg vel lage.(får vere flink først i veka). Må/skal lage ei kake til bursdagsbarnet, så eg får tåle eit stykke.

 

No skal eg gjere ferdig husarbeidet, så skal eg på butikken og handle og sende 2 pakkar. Etter det er det har eg tenkt å sette meg på altanen og brune "flesket".

Må berre nyte sola idag og, har antydning til soleksem (men, pytt,pytt)

 

Snakkes seinare jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Nå snør det igjen - store labber.

Nå vil jeg ikke ha mere snø. Det blir jo bare klass av det.

Jeg vil også ha sol og bikinivær Fjellgeita. Kan du ikke sende oppover en skikkelig dose til meg. Jeg blir da så kvit i forhold til dere når vi skal treffes :)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snør det igjen - store labber.

Nå vil jeg ikke ha mere snø. Det blir jo bare klass av det.

Jeg vil også ha sol og bikinivær Fjellgeita. Kan du ikke sende oppover en skikkelig dose til meg. Jeg blir da så kvit i forhold til dere når vi skal treffes :)

 

Sizzi

 

 

"Dosen" er herved sendt, men ver grei og sende den nedigjen til 17 mai:D

 

Litt kald vind til å sitte ute i sola idag, gjekk istaden berserk med hagesaksa og klipte ned busker eg ville ha vekk. Litt å ordne no før den "store dagen", diverse bunadskjorter som skal vaskast og strykast (vertfall strykast), hørte gubben mumla om at eg måtte klippe han før 17 mai. Endelig nok å gjere berre ein vil.

Svigermor kom stikkande med rømme så ho ville nok forsikre seg om at eg laga rømmegraut,he, he.

 

Nei, no mååå eg ut i sola igjen, det spørs om ikkje vi vestlendingar har brukt opp kvoten no for i sommar/år med finver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Snødde igjen i morges også. Nå er jeg lut lei!

 

Nå har jeg bestemt meg for å ta skjeen i en annen hånd. (spise med venstre - neida, tuller bare :) ) Startet i går, og bestemte meg akkurat nå for å rapportere til dere hver dag. Kanskje det kan hjelpe meg videre nedover. Kanskje dere også vil gjøre likedan?

 

Rapport for tirsdag 13. mai:

Spist 1664 kal

Trimmet 4,5 poeng

Gått 22 148 skritt

Spiste kylling til middag

 

Dagen gikk greit uten noen form for utskeielser. Håper bare fortsettelsen blir like bra.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødde igjen i morges også. Nå er jeg lut lei!

 

Nå har jeg bestemt meg for å ta skjeen i en annen hånd. (spise med venstre - neida' date=' tuller bare :) ) Startet i går, og bestemte meg akkurat nå for å rapportere til dere hver dag. Kanskje det kan hjelpe meg videre nedover. Kanskje dere også vil gjøre likedan?

 

Rapport for tirsdag 13. mai:

Spist 1664 kal

Trimmet 4,5 poeng

Gått 22 148 skritt

Spiste kylling til middag

 

Dagen gikk greit uten noen form for utskeielser. Håper bare fortsettelsen blir like bra.

 

Sizzi[/quote']

 

Bra det er fleire som har tenkt den tanken, dvs. ta skeia i ei anna hand. Må gjere det om eg skal karre meg under 70 igjen. Men før det kan gjerast så skal bursdagen til eldstegutten feirast idag og så var det rømmegrauten på 17 mai då. Ikkje sikkert at 17 mai kjem så gale ut kalorimessig. Vi pleier å ha ei rolig feiring, skal tidlig ut med ungane og pleier vere heime om kvelden. (rømmegraut og spekemat:D)

 

Måtte prøve bunaden på yngstejenta igår, måtte senke livet framme.(det var gjort på eit blunk) Ho skal konfirmerast til våren igjen så då blir det noke ein annan bunad, den her gjekk akkurat iår.

 

Snakkes jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Også denne dagen gikk greit.

Endte opp på 1730 kal

Trimmet meg til 3,7 poeng

og hadde 29 811 skritt

 

Spiste nydelig blomkålsuppe til middag. Synes det er sååååå godt.

Skeiet ikke ut på noe vis. Alt i alt skikkelig fornøyd med dagen.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også denne dagen gikk greit.

Endte opp på 1730 kal

Trimmet meg til 3' date='7 poeng

og hadde 29 811 skritt

 

Spiste nydelig blomkålsuppe til middag. Synes det er sååååå godt.

Skeiet ikke ut på noe vis. Alt i alt skikkelig fornøyd med dagen.

 

Sizzi[/quote']

 

Du er jammen enorm når det gjeld å gå. "Ingen over og ingen ved siden"

 

Blomkålsuppe er og ein av mine favoritter ilag med brokkolisuppe. Her har det vore hjortekjøttkaker med tilbehør til middag.

 

Eg skeia ut med kaker og kaffi etterpå, måtte feire bursdagen til eldstegutten. Er nesten kvalm her eg sit, skal ta meg godt innatt i morgon. Ordna to toppar til svigerinna mi etter besøket, og begynte på capen som eg hadde klippa ut før idag. Fann ut at minstejenta kom til å fryse på 17 mai uten cape. Held på å tråkle rundt kanten no og så skal eg sy stikning i morgon og sy i sølja (då er den ferdig) Trur ikkje eg har brukt så kort tid på ein cape før.

 

Er fornøyd med dagen og det er heldigvis lenge til neste bursdag i huset.

 

Snakkes i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfriskande morgon, det har vore litt regn igår og i natt. Egentlig litt kaldt ute, måtte faktisk fyre i ovnen igår kveld. No har eg fått i meg eit lite mellommåltid og står på trappa til å gå bort og dampe capen og stryke skjorter i fleng. Trur eg skal ha på meg meir enn tynn svart nylonstrømpebukse under bunaden i morgon. Får håpe det held seg opplett i det minste, skal bære fane så då kan eg ikkje gøyme meg under paraply akkurat.

 

Trur eg må ha meg ein kaffikopp før eg begynner dampinga og strykinga.:)

 

Snakkes jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Denne dagen gikk også greit. Spiste fiskekaker til middag. Var i hagen og rakte og ornet litt etter jeg kom hjem fra jobb. Fremdeles surt og kaldt her, så dosen med godvær har vel stoppet opp et sted imellom oss Fjellgeita :)

 

Endte opp på 1745 kalorier

4,4 trimpoeng og

28 827 skritt

Gleder meg over at jeg har kontroll nå, og venter spent på resultatet på tirsdag.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Er ikke snauere enn at jeg har laget meg et nytt trimmål.

Satser på at trimtre nr. 8 er fullt til 15. juni. (Har snart det første eplet nå) Dere må gjerne være med og heie meg fram.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snauere enn at jeg har laget meg et nytt trimmål.

Satser på at trimtre nr. 8 er fullt til 15. juni. (Har snart det første eplet nå) Dere må gjerne være med og heie meg fram.

 

Sizzi

 

 

Heie skal vi gjere, trur ikkje eg kan greie å love eit heilt trimtre til den datoen. Har hatt emg ein fjelltur idag med merra og minstejenta. No set eg og lagar knapphol til masjettknappane i bunaden hennar, kjem snart ei jente til heim så då blir det ei til skjorte å stryke. Capen blei ferdig den.

 

 

 

Forresten, det står eit nytt epletre og ventar på å bli høsta av her.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles surt og kaldt her' date=' så dosen med godvær har vel stoppet opp et sted imellom oss Fjellgeita :)

 

 

 

Sizzi[/quote']

 

 

God vèret kom att no ikveld det, men såg på yr.no at vèret for morgondagen blir fint hos deg og, :D men hørte på radioen at Mai fekk "pissevèr og kulde". Vel, det er vel ikkje lenge til det snur tenkjer eg.

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...