Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Innom mellom slagene for å hilse til dere alle sammen:)

Skal nå ut å være litt julenisse, har ei jente på jobben med Down Syndrom. Hun har sendt julekort til meg, å forventer julegave igjen...:D Har så klart ikke hjerte til å skuffe henne.

Skal så dit hvor de to minste barna bor for å få med meg juleavslutning. Skal ligge hos ei venninne til imorgen. Så er det rett fra båten , hjem å skifte før jeg skal på jobb. Så er det julebord...

Er ikke så veldig flink om dagen, men prøver så godt jeg kan. Lagde fløtekarameller igår, å de ble himmelsk gode. Lagde også marsipan. God den også:)

Ha en fin dag alle sammen.

 

 

Kan jeg få oppskriften, har prøvd å lage slike tidligere år, men de blir så harde synes jeg.

 

Har fulgt deg dette året og jeg må si at du har vært usedvanlig standhaftig og dyktig. Ha en kjempekoselig jul. Når du er så flink de første 51 ukene av året tror jeg sikkert du kan kose deg litt den siste uka med god samvittighet.

 

Masse hilsner fra TUS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Fløtekarameller:

3 dl fløte

60 gram smør

100 gram sirup (lys)

125 gram sukker.

 

Vær nøye med å måle opp og veie alt sammen. Bruker meierismør istede for soyamargarin.

Ha alt i en kjele med tykkbunn, kok opp og la det koke lenge. Fra tre kvarter til nærmere to timer.

Når fu kan rulle en liten klump i hånde uten at det setter seg noe igjen. Tømmer du det ut på plate med bakepapir. Regner med du skjønner at du tester karamellmassen ved å ta litt på en te-skje og putter den i kaldt vann til den har blitt kald.

Så lar du det stå å stivne, så kan du skjære de opp eller klippe de opp.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det blitt alt for mye kalorier...Men en vekker igår da galleblæra ga meg en meget ubehagelig kveld...Er den eneste i familien som ikke har fjernet den, men vi får se hvordan dette går nåe man kommer inn i en normal hverdag igjen.

Har ihvertfall vært å trent idag. Først på treninggstudio også tok vi med unga ut og gikk en times tid i ettermiddag. Så litt trim blir det jo. Imorgen skal jeg på jobb før vi skal til en venninne og spise middag imorgen kveld.

Kommer garantert til å legge på meg denne jula, å sikkert mer enn jeg tror. Men får enda igjen buksene, så alt for gæli blir det vel ikke. Skal komme meg på trening på fredagen også tenkte jeg.

ha en fortsatt fin julefeiring alle sammen:)

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina- du er ikke alene i altformangekalorier-klubben, dessverre.

Galleblæreproblemer hørtes særdelens lite trivelig ut ja...huff, håper den ikke lager problemer for deg lenger.

 

Fortsatt god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

romjulshilsen fra meg til deg med ønske om en fortsatt fin jul:)

 

Huff gallestein/ blære problmer er ikke noe kjekt, har selv hatt det,men fikk den fjerna, var utrolig godt å få det vekk, jeg tålte nesten ikke noe fet mat før jeg fikk fjerna den og smertene var uholdbare, rett og slett forferdelige. Etter at jeg fikk fjerna galleblæra har alt vært bra.

 

Vi skrives

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble kjempegode. Heldigvis har vi en gjeng ungdommer som hjalp til å spise de opp. Det er jo så koselig å lage til når det er populært.

 

håper galleproblemene har roet seg og at det neste året blir like fremgangsrikt for deg som 2007 har vært, du er virkelig et forbilde!!!

 

tus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom igjen for å ønske deg en fin nyttårsfeiring. Håper du føler deg bedre, hørtes ikke kjekt ut det der, nei. Som mange andre har sagt vil jeg også si at du har vært kjempeflink som har klart så mange kg og klart 2 kg i mnd, det er kjempebra og den sunneste vektnedgangen. Det sier legen til meg også, at 2 kg i mnd er egentlig det meste man burde gå ned. Gratulerer så mye. Og lykke til i 2008! Jeg skal henge med her jeg også. Har på følelsen at jeg har gått opp alle kg nå i julen, føler det på klærne :D Men, min egen feil, hadde ikke trengt å bli sånn hvis jeg bare kunne skjerpet meg litt. Men altså, nytt år, nye blanke ark. Sant?

 

Takk for det gamle. Vi snakkes i 2008!

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

Galleblære problemene ble dessverre mye bedre, så har bare fortsatt på runddansen med kalorier hele jula pluss idag.

Tok mot til meg nå, å gikk på vekta opp hele 6,5 kilo. Men sånn er det bare så her er det bare å fortsette der vi slapp før jul.

Har ikke så stor panikk, regner med det er av iløpet av ei uke eller to.

Håper dere andre har det bra:)

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

Galleblære problemene ble dessverre mye bedre' date=' så har bare fortsatt på runddansen med kalorier hele jula pluss idag.

Tok mot til meg nå, å gikk på vekta opp hele 6,5 kilo. Men sånn er det bare så her er det bare å fortsette der vi slapp før jul.

Har ikke så stor panikk, regner med det er av iløpet av ei uke eller to.

Håper dere andre har det bra:)

Klem fra Rina:)[/quote']

 

Ta det med ro Rina, når du begynner på normalen nå kommer du til å rase ned flere kilo. Mye av dette er vann og div. uhumskheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var endelig hverdagen her igjen:)

Har begynt dagen meget bra, med Ingers rugbrød og masse vann.

Utrolig hvor lite vel jeg føler meg etter å ha lagt på meg disse kiloene, men, men.

Som man reder ligger man.

Planen idag er å gå en lang tur i formiddag og på trening i ettermiddag sammen med gubben. Så her er det skikkelig kick-off som dere skjønner.:(

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Så var endelig hverdagen her igjen:)

Har begynt dagen meget bra' date=' med Ingers rugbrød og masse vann.

Utrolig hvor lite vel jeg føler meg etter å ha lagt på meg disse kiloene, men, men.

Som man reder ligger man.

Planen idag er å gå en lang tur i formiddag og på trening i ettermiddag sammen med gubben. Så her er det skikkelig kick-off som dere skjønner.:(

Ha en fin dag alle sammen:)[/quote']

 

Du er hjemmeværende? Jeg misunner dere iblant, om en har 8 timer til søvn, 8 timer på jobb, 1 time til transport, 1 time på badet (totalt morgen og kveld), 1,5 time på å spise og lage mat (frokost og midag og kvelds) og 1 time på å vaske og rydde og slike huslige ting sitter en igjen med 3,5 timer igjen i døgnet hvor en skal være sosial, trene, handle, betale regninger og alt slikt....

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hjemmeværende? Jeg misunner dere iblant' date=' om en har 8 timer til søvn, 8 timer på jobb, 1 time til transport, 1 time på badet (totalt morgen og kveld), 1,5 time på å spise og lage mat (frokost og midag og kvelds) og 1 time på å vaske og rydde og slike huslige ting sitter en igjen med 3,5 timer igjen i døgnet hvor en skal være sosial, trene, handle, betale regninger og alt slikt....

 

S[/quote']

 

Jeg bruker også en time til transport hver dag, men den foregår som oftest å sykkelen;) På den måten får jeg trent.

Jeg har 2 små barn og jobber 8 timers dag, men får allikevel tid til å trene. dessuten har man jo ofte flere ledige timer i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Jeg bruker også en time til transport hver dag' date=' men den foregår som oftest å sykkelen;) På den måten får jeg trent.

Jeg har 2 små barn og jobber 8 timers dag, men får allikevel tid til å trene. dessuten har man jo ofte flere ledige timer i helgene.[/quote']

 

Jeg forstår ikke at du får det til. En ting er i allefall sikkert, ingen barn eller mann på meg :( Er for lite tid i døgnet som det er.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at du får det til. En ting er i allefall sikkert' date=' ingen barn eller mann på meg :( Er for lite tid i døgnet som det er.

 

S[/quote']

 

Man må være litt kreativ og det man har lyst til finner man som oftest tid til.

Jeg ser nesten bare på tv samtidig med at jeg trener og treningen foregår som oftest etter at barna er lagt. Utenom transporten til/fra jobb.

Kanskje du kunne invitere venner med på tur, da kan man være sosial samtidig med at man er i aktivitet.

Ofte er det viljen det skorter på når alt kommer til alt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Man må være litt kreativ og det man har lyst til finner man som oftest tid til.

Jeg ser nesten bare på tv samtidig med at jeg trener og treningen foregår som oftest etter at barna er lagt. Utenom transporten til/fra jobb.

Kanskje du kunne invitere venner med på tur' date=' da kan man være sosial samtidig med at man er i aktivitet.

Ofte er det viljen det skorter på når alt kommer til alt;)[/quote']

 

Jeg har tiden til å trene, har ikke tv og er utrolig glad for det. Men har sats 600m unna så det er ikke noe problem, ikke det største problemet med viljen heller. Er bare mektig imponert over de som takler å både ha familie og ta var på seg selv og en jobb.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tiden til å trene' date=' har ikke tv og er utrolig glad for det. Men har sats 600m unna så det er ikke noe problem, ikke det største problemet med viljen heller. Er bare mektig imponert over de som takler å både ha familie og ta var på seg selv og en jobb.

 

S[/quote']

 

Det er en nødvendighet å trene for å ha overskudd til å takle et hektisk liv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Det er en nødvendighet å trene for å ha overskudd til å takle et hektisk liv;)

 

Ja det er jeg klar over, men selv om en ser bort i fra trening skal det mer inn i en dag for en jobbende foreldre enn jeg ser som mulig eller forsvarlig uten å neglisjere noe.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er til dels hjemmeværende, men ikke helt frivillig det der... har jobbet mye før jul, men nå har jeg ikke noe jobb, så nå er det ut på arbeidsmarkedet igjen. Men etter operasjon kan jeg ta hvilken som helst jobb, så jobb får jeg meg nok:)

Gå turen innbrakte 3,1 poeng idag. Blir ikke noe trening idag, men imorgen istede for. Men skal prøve å få meg en gåtur til i kveld.

Sliter med å komme i rytme med maten igjen. Har spist alt for lite idag. Men det ordner seg vel etterhvert:)

Nei, ha en fin ettermiddag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...