Gå til innhold

Bare litt til!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Gjest godte sugen

Gratulerer med nedgang Tus og du er jo forholdsvis stabil Kikkelione så gratulerer til deg også.

 

Kjenner meg så godt igjen i deg Moving. Jeg gikk opp 0,8 kg forrige onsdag, og det burde jo virkelig ha inspirert til en uke med full "skerpings", men neida. Dro på hyttetur fra tors.-søn. med fam. og en annen fam. og det ble mye godt/snacks og lite trim, så jeg er nok tilbake på 69,4 til onsdagen. Men jeg har ikke tenkt til å gi meg. Har akkurat vært å kjøpt et skjørt som er litt trangt, og det skal sitte løst innen 3 uker. Jeg vil absolutt ikke ha nok et år med en vekt som spretter opp og ned som en sprettball.

 

Ha en super uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar
Gjest Kikkelione
Jaja' date=' hjalp ikke noenting at jeg var "litt flink" i jula, er totalt sett i slutten av januar der jeg pleier å være... det er til å grine av....

 

dato: 29 des - 2 jan- 8 jan - 15 jan- 22 jan

vekt: 60,3 - 62,0- 61,5- 62,8(!)- 63,6 (!!)

midje: 74,0 - 75,0- 74,0- 74,5 - 76,0 (!)

trimp: 31,5 - 18,5- 27,3- 18,3 - 23,8[/quote']

 

Vet du hva vi gjør? Vi snur kurven din opp ned! Da ser det mye bedre ut! ;)

 

Si ikke at det ikke hjalp å være "litt flink" i jula. Nå tenker du slik jeg gjør på dårlige dager; når jeg trår i vei på trimsykkelen og i blant lurer på vitsen. Vi vet jo ikke hvordan det ville vært hvis vi ikke var litt flinke! Eller så vet vi det egentlig likevel.

 

Av alle årets 365 dager er det ikke mange dagene du er syk. Du er snart fit for fight igjen, klar til å ta igjen det tapte. Aldri i verden om du går opp neste uke! Nå snur du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hallo på en tirsdags kveld!

 

I dag vil jeg bare si at jeg har det så godt med meg selv nå! Jeg har fått en helt annen ro i meg etter at jeg sluttet å veie maten hver dag. Jobben fører med seg både luncher og middager på restaurant rett som det er, og jeg synes det er så vanskelig å beregne inntaket. Nå godtar jeg at det bare er sånn, og bruker vettet veldig bevisst. Jeg tenker annerledes nå, er strengere med meg selv, og koser meg veldig samtidig. Det er ikke fest hver dag, liksom. Så veier jeg heller maten de dagene jeg føler for det.

 

En annen positiv endring er at jeg veier meg selv kun en gang i uken. Det er faktisk en stor forskjell fra før, da jeg hoppet opp for å sjekke forholdene minst annen hver dag.

 

Kanskje jeg rett og slett er så nær min trivselsvekt som mulig? Jeg trives! ;)

Men neida, jeg har ikke gitt meg. Jeg kan ikke tillate meg noen som helst økning, så jeg vil ned litt til. Bare litt til ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk jeg glemte å veie meg i dag. Egentlig et godt tegn, for jeg har lett for å hoppe opp på vekta om morgenen. Men i dag som var veiedag, glemte jeg det.

Får ta det i morgen tidlig. Men klær og speilbilde sier at det er omtrent som sist uke. Egentlig er det jo sånn jeg vil ha det; leve nøkternt og sunt og holde meg sånn ca på det samme.

 

La på meg et par kilo i høst pga liten skade, mye reising og jobbing. Men før det hadde jeg klart å holde meg på 56-57 i flere år. Jeg lever normalt sunt og magert og trener jevnt. Men hvis vekta rører seg litt oppover, har jeg tatt noen "veiedager" for å korrigere. Det har fungert. Svaret er nok å tenke før man legger noe på tallerkenen, og at man trives med kroppen sin. Da har man jo lyst til å ta vare på den.

Høres ut som du er der Kikkelione. Så fint!

 

Før la jeg på meg når jeg hadde det fint. I studietida bodde jeg i et hyggelig kollektiv, og krabbet fra 63 til 66 kilo på tre år. Så ble det slutt med studentkjæresten og vips ned på 62. Så en ny herlig mann og i løpet av 9 år koste jeg/vi meg opp i nesten 70. Så ble han uke/månedspendler og jeg lengtet meg ned i 64. Så ble jeg lei av nestenforholdet og vi gikk hver vår vei, eller rettere sagt jeg løp min vei, og plutselig var jeg lettere enn i 9ende klasse, 58 kilo. Så traff jeg gullgutten jeg nå bor sammen med, og livet besto igjen av mer kos og vekta snek seg opp i 61. Så fikk en venninne diabetes og jeg anbefalte et GR-kurs for å endre matvaner - hun var skeptisk og jeg ble med som moralsk støtte. Hun ble kvitt sin diagnose og jeg ble virkelig slank 55,7 på det tynneste.

DA bestemte jeg meg for at dette var sånn jeg ville være. Og i nesten 4 år har jeg holdt meg slik. Har bestemt meg for at jeg ikke forsaker mye for å holde meg slik. Vi koser oss med skikkelig, sunn, god mat og koser oss ekstra i helgene. Men da også sunt, men gjerne med et glass vin til.

 

Har ikke gitt meg selv lang tid på å komme tilbake. Dette skal bare være en korrigering, så skal vekta i skapet og fornuften igjen styre.Det skal jeg klare, for det har jeg klart før!!

 

Stå på folkens (jenter?)!

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre deres erfaringer!!

 

Jeg vil bare skryte litt av meg selv. Jeg har hatt et elsk hat forhold til min vekt nå hver dag i mange år. Jeg har nå klart å ikke gå på vekta i går og idag! Er så STOLT av meg selv, er virkelig ikke lett. Men skal få det til denne uka!!

 

Hilsen jenta som kaller seg moving ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre hvor flinke dere er, at det går an å få det til.

Greit å høre andres historie, så god oversikt du har katten!!!

 

Jeg er så flink til å fortrenge at jeg :

*ikke husker hva jeg har veid når.

*ikke husker når jeg har lagt på meg.

 

Men denne gangen skal det være annerledes har jeg bestemt!!

Hadde en dårlig dag i går, men går på med nytt mot i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var nysgjerrigheten der igjen og jeg krabbet opp på vekta. Den har beveget seg ytterligere litt nedover. Forrige uke føltes ikke som en spesielt skjerpet uke. Lå på mellom 1450 og 1600 på ukedagene og 1800 og 2100 fredag og lørdag. Søndag er ukedag hos oss når det gjelder mat:-). Ikke var det spesielt mye trening heller pga lange arbeidsdager og en begravelse. Denne uka har jeg i allefall spist jevnlig! Men når kurven alikevel beveger seg nedover må man jo bare være strålende fornøyd.

 

Som sagt i forrige innlegg så vil jeg snarest tilbake til normalen hvor vekt og kalorier ikke er det som har fokus. Jeg vet jo hvordan livet skal leves for at jeg skal ha det fint. Om et par uker håper jeg at jeg er der.

 

Her er ukas resultat:

2.1.2007: 58,9 kg, 74,5 cm

9.1.2007: 58,2 kg, 72,5 cm, 15 trimpoeng

16.1.2007: 57,4 kg, 72,5 cm, 13 trimpoeng

24.1.2007: 57,0 kg, ikke målt, 12 trimpoeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei, hei!

 

Denne tråden er som en magnet! Jeg er spent på å lese om deres oppturer og nedturer og gode tips. Nå har jeg imidlertid stjålet et tips fra en annen tråd, og det bringer jeg over hit: litt vaniljekesam oppå bær. Kjempegodt! Farlig godt! ;) Det hadde jeg aldri kommet på selv. Kesam er ikke noe jeg bruker til vanlig.

 

Nå skal jeg kose meg med det etter ei skikkelig god treningsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Ja, da er jeg innom igjen.

 

Først vil jeg ta av meg hatten for Katten som klarer å gå ned. Deretter var det så hyggelig å lese at du er fornøyd med deg selv og vekten Kikkelione. Når det gjelder meg har jeg nok en gang rotet det til, men SKAL klare å gå nedover igjen om en uke. Det verste er jo at jeg vet hvor hunden ligger begravd (Godteri og snacks). Greit nok at jeg sprekker en dag i forbindelse med mensen, men det må jo for guds skyld ikke vare i 1 1/2 uke. Nå har jeg gitt meg selv 3 uker på å komme godt igang igjen, dvs. vekten skal nedover hver uke. Dersom ikke det går skal dere slippe å lese om mine nedslående resultater. Da får jeg bytte til en link for de som skal ned 5-10 kg eller finne på noe annet. Jeg legger forøverig res. på side 1. Det er absolutt ikke noe å bli motivert av for dere andre, men får heller være et skrekk eks.

 

Ha en flott uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Jeg legger forøverig res. på side 1. Det er absolutt ikke noe å bli motivert av for dere andre' date=' men får heller være et skrekk eks..[/quote']

 

Vi må nok snu kurven din opp-ned, godte sugen, slik som moving sin kurve! ;) Skal vi trekke fram noe positivt, og det skal vi, så er det at du som en av de få klarte å gå ned (var det ikke 1,2 kilo?) mellom jul og nyttår. Men du har valgt nicket ditt helt naturlig, skjønner jeg. Hvis det er en virkelig plage; hva med å prøve kromtabletter? Har aldri prøvd det selv, men hører det kan hjelpe. Men her må vi kanskje hjelpe til med lure triks for å stille søtbehovet. Bær med kesam er altså mitt triks! Option sjokoladedrikk er et annet. Og så har jeg sjelden noe søtt i huset. Det nytter bare ikke.

 

Den der katten, ja, den må vi bare bøye oss for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en del av dere er lei av å skulle prestere hele tiden. Det er helt logisk.

Vi trenger en variasjon i innsats for å holde koken og ikke gå lei, eller bli utslitt. Det gjelder i de fleste ting. Vi klarer ikke å være topp motivert og yte 100% på jobb hele tida. Det er viktig med varierte oppgaver, og å ha noen perioder med rolig tempo. Da klarer vi å yte når det trengs, og å holde motivasjon og lyst oppe. Det samme gjelder trening. Skal vi orke, og bli bedre er hvile og variasjon i intensitet viktig.

Jeg tror Kikkelione har funnet en nøkkel. Hun trives og stresser ikke med å skulle ned mer. Kanskje flere av dere trenger en liten pause. Da vil jeg tro motivasjon og innsats kommer tilbake.

 

At jeg er "flink" nå kommer nok av dette. Jeg har jo ikke holdt på med dette i månedsvis. Jeg har hatt en lang periode hvor jeg har hatt fokus på helt andre utfordringer. Akkurat nå er det et par gamle kampsakeri jobbsammenheng som jeg ikke gidder å fronte lenger. De får hvile en stund. I mellomtida er jeg kjempe motivert for å komme ned i matchvekt.

 

Tenk på en trapp. Å skulle gå 10 etasjer uten repos er utenkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

DU sier noe utrolig viktig der katten. Jeg "kjemper" med vekten hele tiden. Legger masse energi i det (og det rare er at det bare er for noen kg).

 

Jeg har prestert å ikke gå på vekten idag heller :) Det er veldig deilig og ikke vite. Merker at jeg ikke er like pløsete, så noe har nok skjedd. Men hva resultatene er vet jeg ikke før på mandag.

 

Jeg har fått en skikkelig ahaopplevelse på akkurat dette denne uken. Om følelsen er god fordi jeg ikke har vært på vekten, eller fordi jeg faktisk har ligget på 1600kcal hver dag og ikke 2300kcal er ikke godt å si. Søtbehovet er ikke like sterkt og det er godt.

 

Jeg tror nok min kropp er veldig preget av pms. Jeg får noen følelsessvingninger som er veldig utfordrende, deriblant søtbehov.

 

Jeg utforsker stadig nye følelser og erfaringer knyttet til dette opplegget. Interessant teori mht motivasjon katten, den skal jeg ta med meg!

 

Uansett godt å ikke vært i hard krigføring med søtsuget! Får nyte mellomspillet frem til neste PMS ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo!

 

Takk for oppmuntringen Kikkelione. Jeg tar faktisk kromtabletter, men det hjelper ikke stort, så jeg mangler nok ikke krom. Det er nok lurt å ikke ha noe godt i huset før helgen er der. Jeg koser meg med Option en gang imellom, så jeg får heller ta det litt oftere når søtsuget kommer.

 

Det er nok mye rett i det du sier Katten, for tenke litt på det fremover.

 

Glemte helt å skryte av dere som har sluttet å veie dere flere ganger i uken, så bra!!

 

 

Ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann' date=' der fant jeg dere igjen ;) Velkommen til katten!

 

Jeg har tenkt å fortsette å holde på veiedagen på mandag, men klarte jo ikke å la være å snikveie meg i dag. Har jo målet fra før jul om å være 60,8, men idag var det 62. Til tross for den gode treningen i jula ser det ut til at maten satte seg godt fast.

 

Så da er det på`n igjen :)

 

For de som ikke kjenner meg. Er 173 høy, veier 62 kg og ønsker å veie 60kg. Måler 75 rundt midjen (v/navlen - litt smalere to cm opp). Min filosofi er å trene mye, så ikke bli skremt av antall trimpoeng.

 

Jeg håper at ting skal stabilisere seg litt raskt. Har gått ned fra 65kg til 60, 5kg og nå opp til 62 kg, siden jeg begynte på tråden.

 

Har en tendens til å gå litt opp og ned, men ønsker virkelig å klare å stabilisere meg på 60 kg :) Så får vi se om det går bra![/quote']

 

 

Hei. er i mer eller mindre samme båt som deg, er litt mindre 164 høy, og veier 65 kg, ser at du har gått fra 65 til 60 kg, hvor lenge brukte du på dette? Liker ikke noe særlig å veie maten min, men spiser sunt og godt.. passer på å spise jevnt.. Og trener så jeg har minimum 10 trimpoeng i uka, hvorfor rikker ikke vekten på seg?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

En del av oss som er på denne tråden var tidligere med på tråden "3 kg fra og med nå!", der kan du lese innleggene mine og se hvordan jeg gikk ned fra 66/65 til litt under 61.

 

Det er vanskelig å gi deg noen råd, uten å vite sånn ca hvor mye du spiser og hvor mye du trener. Begge deler er viktig. For meg er filosofien å trene veldig mye, særlig kondisjon. Da opplever jeg at kiloene renner av.

 

Utfordringen for meg er å holde det stabilt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Jeg har prestert å ikke gå på vekten idag heller ;) Det er veldig deilig og ikke vite.

 

Flink jente! Jeg har selv opplevd at folk bare trekker på skuldrene av denne lille lasten vår, men det er steinvanskelig å slutte å veie seg ofte! Du får ta hver eneste dag som en liten seier. Jeg vet veldig, veldig godt hvilken uvane det er å hoppe oppå de fleste av ukens dager. Nå håper jeg bare at det har samme beroligende effekt på deg som meg, og at du "stresser" mindre med fokus på de her få grammene det egentlig dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ned 0.5 denne uke også , så nå er jeg på det slankeste jeg har vært på over 20 år.

 

Jeg sliter fortsatt med søtsuget og er helt avhengig av den støtten jeg får her inne. Jeg er ikke noe glad i å gå på vekta, så for meg er det omvendt, moving. Hvis jeg ikke skulle rapportere hit hadde jeg utsatt veiingen tror jeg nok og da lister kiloene seg på.

 

Lykke til neste uke, ha en strålende helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Tus! Veldig bra jobba.

 

Greide selv å få litt kontroll på søtsuget denne uken. Har drukket enormt mye vann (løper på do hele tiden). Men etter et par dager med hyppige toalettbesøk merket jeg at jeg ikke hadde like sterkt søtsug.

 

Nå har jeg også kuttet ne dpå mengden vann uten at søtsuget har meldt seg!! Et lite avvenningstips :)

 

Ut over det anbefaler jeg kålrot og gulrot i kjøleskapet! Godt å knaske på når søtsuget kommer!

 

Om vi kan møtes på halvveien er det kanskje det beste, du litt oftere og jeg litt mindre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

18.12: 59,6 cm, 67,5 cm i midjen

29.12: 60,2 kg, 68 cm i midjen

05.01: 60,5 kg, 68 cm i midjen

08.01: 60,5 kg, 68 cm i midjen

12.01: 60,1 kg, 68 cm i midjen

20.01: 60,4 kg, 68 cm i midjen

26.01: 60,0 kg, 68 cm i midjen

 

Og så var det litt ned igjen! :) Hvis jeg bare hadde kommet meg under den der streken nå, så! Hvis jeg er under seksti synes jeg liksom at jeg har litt å gå på. Derfor er jeg her i tråden ennå. Bare litt til ...

 

Jeg har veid maten to av de seks dagene siden sist rapportering. 11 trimpoeng. Og jeg har det helt fint!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hei

 

Ned 0.5 denne uke også ' date=' så nå er jeg på det slankeste jeg har vært på over 20 år. !![/quote']

 

Det må jo være en helt fantastisk følelse! Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake! Ti dager på ferie/jobbtur (jeg vet ikke helt hva det var, jobb eller ferie, jobben betalte og jeg koste meg...) har jeg nå lagt bak meg. Måtte sette av litt tid til å lese meg opp på hva som har skjedd med dere, alle sammen. For på denne tråden skrives det flittig, det skal være sikkert!

 

Jeg gikk ikke på vekten i dag morges, for i likhet med Tus, så utsetter jeg gjerne veiingen, hvis jeg ser mitt snitt til det. Og min veiedag er ikke før på mandag, så selv om jeg ikke fikk veid meg sist uke, så "trenger" jeg jo ikke veie meg før da... Hmm. Men speilet og vissheten om hva jeg har puttet i meg sier sitt. Jeg gir meg dagene fram til mandag til å ta meg inn igjen på.

 

Moving og Kikkelione, dere som har motsatt problem, så flott at dere klarer å holde dere unna vekten littegranne! Og Kine, gratulerer med ny status som samboer!

 

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i all flyttinga og ryddinga har det vært travelt, og lite tid til oppdateringer her for min del, men nå er jeg tilbake :D

 

akkurat nå har jeg ca annenhver kveld med overspising og ingen spising i det hele tatt. dette er merkelige greier, hvor sterk man er enkelte dager, og andre dager ikke..! var nær ved å gi opp hele greia her, og gi meg over til potetgullposen på fulltid. en av disse "men jeg er jo helt passe"-øyeblikkene. men etter å ha lest igjennom her, ser jeg at det er flere enn meg som sliter med motivasjonen og resultatene for tida.. kan det ha noe med været/mørket å gjøre? dagene er fortsatt veldig korte, det blir liksom så tidlig kveld, og kveld forbinder jeg gjerne med spising.

 

ellers er det flott at mange her har fått et mer avslappa forhold til baderomsvekta, og veier seg kun den ene gangen i uka. stolte av dere!

 

til kikkelione: kanskje du rett og slett har funnet idealvekta di, at det er akkurat sånn du skal være? tallene er jo svært jevne, bare smågram fra og til :) men gratulerer med de 400 g ned denne uka likevel, herlig å se at det går rettveien!

 

tus: gratulerer med ditt slankeste på 20 år! jeg beundrer deg!

 

katten: du har en fantastisk kurve..! hvordan i all verden går det an? :)

 

mine resultater kommer først neste fredag, siden ejg glemte igår.. det er ikke det at jeg ahr glemt å gå på vekten, den besøker jeg flittig, jeg husker bare ikke akkurat hva jeg veide på veiedagen min :)

 

fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hei alle sammen.

 

Denne helgen har jeg vært hjemme og da har jeg fått gått mine vanlige morgenturer med staver i rask gange. Lørdag 1t og 30 min og idag 1t. og 40 min., det er kjempe deilig å komme seg ut i frisk luft. Måtte forlenge turen litt idag, for det ble litt for mye kake og nøtter i går. Feiret 14 års dagen til datteren min. Skal i bursdag til tante barnet mitt idag, men da skal jeg kun ta 2 små stykker av kakene og ferdig med det.

 

GRATULERER SÅ MYE TUS, tenk at det er 20 år siden du var så slank:)

 

Kikkelione, du har jo en kjempe fin kurve å vise frem. Gratulerer til deg også. Gleder meg når jeg kommer så langt også, for det skal jeg klare.

 

Ha en strålende søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du er kjempeflink, godte sugen. Halvannen times gåturer er ikke til å kimse av. Fortsett slik, så skal du se at vektkurven din snur seg før du vet ordet av det!

 

Hvordan gikk det i bursdagen idag? Klarte du å holde deg til de to tilmålte små kakestykkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...