Gå til innhold

Bare litt til!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Gjest Kikkelione
;-)

Ble litt motløs på jobben i går da' date=' pleier å ta to korte pauser hvor jeg sluker en appelsin el eple- gulrot sånn at jeg ikke skal være så sulten til lunsj og middag. går nemlig noen timer i mellom. Nå er det nemlig noen som har reagert på at jeg gjør det da, enda jeg sier ifra at jeg går å sluker noe. .[/quote']

 

Høres ikke ut som en trivelig arbeidsplass! Regner med at dere ikke har røykere. Eller er det en mer lovlig aktivitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Først gratulerer så mye kikkelione syns du har gjort en utrolig flott innsats;-)

 

Tilbake til min jobb, nei miljøet der er veldig opp å ned. Har funnet ut at den som har reagert må være veldig smålig altså. Spesielt siden jeg sier ifra hver gang.

Vi har ingen røykere, men vi har jo de som kan stå å prate da uten å gjøre noe. Går det kanskje under det samme? Gjør det jo selv også ikke det, men da har vi som regel endelig anledning siden vi har det travelt. Litt kronglete ordvalg men men.

 

Over til noe positivt.. snikveide meg i dag og ble veldig glad.. ned 600 g jippi...

Kanskje jeg også skal gå over til Fredag som veiedag, spesielt siden jeg skal i 40 års lag neste helg... havner som regel langt over det jeg skal, men trimmer litt ekstra.

 

Ellers vil jeg ønske dere en riktig god helg. Er nok innom her i løpet av helgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Har akkurat kommet inn fra en tur på 1 1/2 t. m/staver i rask gange. Turen begynte i måneskinn. Månen var utrolig fin med en rød/orange og blå ring rundt, så ble gatelysene slått av og røde skyer kom frem i horisonten. Når jeg nesten var hjemme begynte fuglene å kvitre. Dette var en utrolig fin start på dagen, som jeg bare måtte dele med dere.

 

Ha en god søndag, og lykke til med veiingen til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baronessen

11 trimpoeng denne uken.! Er det ikke 10 som er skal-ha? Dvs mandag, tirsdag og fredag på BodyStep, torsdag løp jeg 8,5 km... ? + en bonus-sykkeltur med familien idag....

 

Ble inspirert av dere til å slutte å veie meg så mye... Så fredag er herved veiedagen, siden litt av helgen er litt "spisehvaduvil" for meg.

 

(Eller skal vi si drikke... Sprakk totalt på kaloriene på fredag da vi var ute med jobb. Men jeg så gamle Grete Roede svarte på nettmøtet at hvis man vil drikke mye alkohol, får man heller spise mindre... Hehehe... Så da gjorde jeg det! Med det resultat at jeg kanskje ikke hadde trengt å drikke SÅ mye, for det ble jo litt annen effekt på tom mage, kan du si. Hehehe...)

 

Men, vekta denne fredagen var oppløftende, da jeg ikke hadde veid meg hele uken...

 

02/02-07 63,4 kg

 

(01/09-06 71 kg

15/01-07 65 kg

26/01-07 64,5 kg)

 

Noe annet med den midjen, altså, 77,5 cm blir det der hvor det er "smalest". Rett over navlen. Og rett under der begynner jo hoftebeina, og de får jeg jo ikke inn noe, så jeg må vel bare tåle at det midjemålet er som det er...

 

Jeg syns for så vidt det er mye gøyere å trene enn å spise lite. Så jeg har økt fra 3 til 5 ganger økter i uken i de sitse. Men i dag orket jeg rett og slett ikke - da ble det "bare" fire denne uken - kroppen prøver visst å si fra at den er forkjølet og har vondt i en tå pga noen høye sko på fredag... Så da ble det bare en lusen sykkeltur - ble ikke svett engang. Jaja, ikke noe mere helgemat idag. Eller kanskje en skive med kokt egg sammen med ungene til kvelds? Det må da være sunt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
11 trimpoeng denne uken.! Er det ikke 10 som er skal-ha?
Hei! Jeg vet ikke om du spør eller bare konstaterer, men i følge Grete Roede bør vi satse på minst ett poeng om dagen eller syv i uka. For egen del har jeg satt et konstant mål om ti trimpoeng i uka. Så da gjør vi det vi skal! Og gratulerer med flott nedgang og ingen sniking på vekta denne uka! :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Har akkurat kommet inn fra en tur på 1 1/2 t. m/staver i rask gange. Turen begynte i måneskinn... ..
Thanks for sharing! Og så er jeg så utrolig imponert over hvor tidlig du er i gang med trim om morningen. Det må være veldig deilig å komme inn og vite at du er ferdigtrimmet og at dagen såvidt har begynt! :-) Takk for at du har tro på meg, forresten. Jeg vet at jeg skal få slite med å holde meg under seksti, dette er det vanskeligste av alt. Men jeg er fokusert!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Godt å lese at det er aktivitet her inne, har ikke skrevet så mye sist uke, men følger med på dere :)

 

Kjempeflott innsats alle sammen, både mht trening og matinntak. Imponerende å trene i måneskinn :) Godt å lese at det er flere enn meg som liker å trene mye fremfor å spise lite :)

 

JEg sitter her nok en kveld og lurer på hva ståa blir imorgen. Har også denne uken klart å IKKE snikveie meg!!!!!!!!!!! JIHA....

 

Så får vi se imorgen da ;) hva resultatet blir. Det er godt å være FRISK igjen !! Har måttet avlyse løpeturen jeg pleier å ha med en venninne 3 helger på rad. Men idag løp vi en lang tur. Kjempekos å treffe henne igjen og godt å være igang igjen.

 

Jeg er veldig spent på resultatet imorgen.... Spiste hele 3440 kcal igår.... var i selskap som varte til kl 5 idag morres. I dag har jeg prøvd å ligge på 900kcal (var mett da jeg våknet)..

 

Så får vi se da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dato: vekt: midje: trimpoeng:

04/09, 65,9, 79,0, 24,5

29/12, 60,3, 74,0, 31,5

02/01, 62,0, 75,0, 18,5

08/01, 61,5, 74,0, 27,3

15/01, 62,8, 74,5, 18,3

22/01, 63,6, 76,0, 23,8

29/01, 62,8, 76,0, 26,6

05/02, 62,1, 75,5, 31,1

 

Ja, tallene viser at jeg går ned. Det tar sin tid, men går heldigvis riktig vei ;)

 

Fornøyd med at jeg ikke snikveide denne uken heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Trimpoeng forrige uke 21, 3

Vekta viser fortsatt 57.

Siden 58 er min øvre grense er jo det bra, men jeg vil gjerne se 55 kg. Tror vekta varierer ganske mye i løpet av uka. Snikveide meg forrige uke og da var jeg plutselig nede på 55, så jeg er litt forvirra.

 

Jeg har alltid avskydd å veie meg og ser jo at flere her inne sliter med at de går på vekta for ofte. Hva er egentlig lurt? Er en gang i uka på fast tid det ideelle?

 

ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Gratulerer Baronesse og Moving med vektnedgang og ingen snikveieing. ;)

 

Klart jeg har tro på deg Kikkelione, men det er som du sier nå det blir vanskelig. Denne stabilisering er nok ikke lett, det er en stund til jeg kommer dit, men har tro på vektnedgang til onsdagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Så bra å se at tallet på vektene deres beveger seg nedover, moving og baronessen! Og du Tus, holder vekten din, og det er slett ikke verst, det heller! Verre er det med meg, men noen krise er det ikke:

 

Vekt idag: 59,4 kg

Vekt forrige uke: 58,5 kg

 

Midjemål idag: 78,5 cm

Midjemål forrige uke: 80cm

 

Trimpoeng: 2,6... :eek:

 

Har skeiet fryktelig ut i helgen, så vektoppgangen var på ingen måte uventet. Og dere ser jo hvor fantastisk flink jeg har vært til å trimme... :)

Midjemålet vet dere at jeg ikke setter noen særlig lit til, for det svinger jo opp og ned fra uke til uke.

Men likevel - jeg tror jeg skal henge meg på dere som har veiedag på fredagen. Det er nok mer motiverende å se resultatene etter en ukes "arbeid" enn etter en helg som ofte fører med seg noen ekstra kalorier. Fra og med neste fredag blir jeg derfor med i veieklubben deres.

 

Jeg har alltid avskydd å veie meg og ser jo at flere her inne sliter med at de går på vekta for ofte. Hva er egentlig lurt? Er en gang i uka på fast tid det ideelle?

GR anbefaler én gang per uke. Jeg synes også at det fungerer bra. Det er nok for å se hvilken vei det går. Hadde det ikke vært for veiedagen min, hadde jeg nok sluntret mer unna med veiingen. For meg er den ukentlige veiingen noe jeg absolutt trenger. Slik som nå, så kan jeg ta meg selv i nakken og gjøre noen grep før det sklir ut. Og når det gjelder en fast tid: ja, så absolutt! Vekten svinger ganske så mye i løpet av døgnet! Selv foretrekker jeg om morgenen etter jeg har vært på do og før jeg spiser noe (for det gir den laveste vekten ;)), men det er jo bare å finne det tidspunktet som passer best for deg.

 

Vel, nå skal jeg spise middag, og så bærer det av gårde på step og styrke! Denne uken må antallet trimpoeng opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Fint moving, jeg har virkelig følt med deg i det siste, med sykdom og kurve som vi burde stilt oppned! Men nå har du snudd. Og for en haug med trimpoeng! Godt å få uttelling, da. Og nå tror jeg søren meg at du og jeg har vent oss av den der uvanen med hyppige veiinger! Flinke, ja? ;)

 

Tus; stå stille er ikke ille! :)

 

Lupi; kanskje du allerede nå har flere trimpoeng enn hele forrige uke! Det gjør susen, ser du. Vi får ikke resultatene gratis.

 

Jeg har akkurat funnet en kalorityv. Rosiner. Joda, jeg har visst at det ikke er noe å spise for mye av, men du verden så enkelt det er å grave opp en liten neve idet man passerer kjøkkenskuffen. Rosiner er blant det jeg ikke har lagt inn i kaloriregnskapet mitt de dagene jeg har holdt tellinga sånn passe. Mange rosiner små, gjør en stor å ... eller velter lasset eller gjør ugagn! Egentlig er det ikke rosinene sin feil. Det er sum kalorier! Så, der fikk jeg den!

 

Jeg har akkurat gjort avtale med meg selv om trim for resten av uka. For å nå målet om minst ti poeng må jeg prioritere det, og nå vet jeg hva jeg skal trimme og når. Nå for tida går det ganske greit. Heller ikke nå veier jeg maten, men fra torsdag og en uke framover skal skal jeg gjøre det igjen. Det er veldig befriende å slippe det der hver bidige dag.

Ønsker dere en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå tror jeg søren meg at du og jeg har vent oss av den der uvanen med hyppige veiinger! Flinke' date=' ja?[/quote'] Ja, kjempeflinke! Fortsett sånn! ;)

 

Lupi; kanskje du allerede nå har flere trimpoeng enn hele forrige uke!
Hehe, ja det har jeg faktisk! Step, styrke og 40 minutters gange i dag har gitt meg 2,8 trimpoeng. Jee - bra start på uka! Merket på styrkedelen at det er lenge siden sist. Jeg vurderte å ta 8 kg-stangen i stedet for den på 10 kg som jeg pleier, men heldigvis presset jeg meg selv til å klare det.

 

Du har så rett, så rett, i det du skriver om sum kalorier, Kikkelione. Men jeg bestemte meg for noe i dag: jeg klarer ikke å leve på 1200 kalorier om dagen. Det er rett og slett ikke nok. Så jeg øker til 1300 kalorier, forhåpentligvis er det mer realistisk å klare det uken igjennom. Så slipper jeg den dårlige samvittigheten, og så håper jeg at det er større sjanse for å klare å holde meg innenfor kaloribudsjettet da.

 

Vel, vel... jeg er allerede oppe i 1300 kalorier idag, og jeg må bare innrømme det; jeg er skrubbsulten nå. Hadde tenkt å jobbe litt hjemmefra i kveld, men da må jeg ha litt "påfyll". Hmm... får vel lage meg en liten grønnsakssuppe. Dette begynner litt dårlig, men jeg satser på 1300 kcal i morgen! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var helga over. Litt stolt over meg selv, dytta nedpå med det jeg hadde lyst på av snop, enda så var jeg kun på ca 1600 og 1800 i helga. Det syns jeg ikke var dårlig.

 

Ellers gratulerer til de som har gått ned, :-) flott å ungå snikveiig, er jo så lett å gjøre det... merker det selv.

 

De som har holdt vekta flott det også, det er jo ikke opp ;-)

 

Prøver å lage fjes her men får se om det hjelper. Hvis ikke får jeg spørre om råd.

 

Var i går å gikk en utrolig tur, hele 2 timer. Senere 1 time veldig rolig tur m min samboer og lille tulla vår- skal gå selv. Da blir det 3 km i timen he he.

 

Snakkes og lykke til med ny uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Ja da var helga over. Litt stolt over meg selv' date=' dytta nedpå med det jeg hadde lyst på av snop, enda så var jeg kun på ca 1600 og 1800 i helga. .[/quote']

Haha, hvis du havnet på 1600 hadde du neppe så fryktelig lyst på snop, tenker nå jeg! Men kunsten for oss som vil holde vekta er blant annet å kose oss med lite. Bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Merkelige greier dere, at jeg helt klart følte at vekta gikk ned sist, og det gjorde den, selv om det ikke var mer enn halvkiloet. Jeg har ikke samme følelse nå, men det går bra med inntaket likevel.

 

Hva vet dere om forbrenning og sparebluss? Hvor fort kan en kropp egentlig havne på sparebluss? Snakker vi om at det skjer i løpet av en dag eller må vi ha "syndet" en hel uke før kroppen oppfatter at den får for lite og for sjelden næring? Og hvor fort kan det rette på seg igjen? Hvis noen faktisk vet, og ikke bare gjetter, så del med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Jeg må bare skynde meg å si at problemet IKKE er for lite mat i mitt tilfelle. Jeg veier som sagt ikke maten for tida, men jeg har følt meg sulten når jeg har veid opp til matinntak på 1600 per dag.. På GR-kurs på 90-tallet gikk jeg ned mange ved hjelp av GR's grunnmeny, som den gang lå på 1150-1250 pr. dag. Skjønner nesten ikke at jeg ikke falt om. Men de kiloene har jeg ikke fått tilbake. Nå er det bare det at jeg vil ned "litt til". Og jeg lurer på om jeg må ned til 1300 over litt tid for å klare det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i den siste uken merket at jeg ikke føler særlig sult, men når jeg spiser så er det godt med mat. Det er nesten som om jeg spiser rett før kroppen sier fra at den er sulten. Som når man drikker vann før man blir tørst. (om noen forsto den da...) Og for min del er det veldig ålreit, for å føle sult er det verste jeg vet om - og jeg blir dårlig av det. Rent fysisk. Blir kvalm, uvel og får vondt i hodet.

 

Så jeg tror neppe jeg spiser for lite... men spiser jeg for mye? Jeg vil så sårt ned disse 5 kg, går på vekta hele tida og blir helt tullerusk og tenker på kcal hele tiden. Jeg har aldri gjort dette før, så jeg vet liksom ikke helt hva som er rett og hva som er galt - av det jeg selv gjør.

 

*lettere frustrert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikkelione, hadde veldig lyst på snop :-) men ble litt lite mat den dagen he he. Jobbet fra 10-18 lørdag å da ble det lite spising. Ikke riktig, men litt stolt over at jeg klart å få i meg det jeg hadde lyst på, samtidig begrese meg... Er utrolig glad i denne usunne og farlige, men kroppen har sakt ifra at nå er det nok... kvalm..

 

Gla er jeg for det.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd i dag, klarte ikke holde meg unna vekta ...

men resultat i dag

7/2 73,5

2/2 73,8

Så noen gram ned jippi.. går rette veien. Fikk faktisk nesten 30 trimpoeng i forje uke.. trimmens uke, tror kanskje det ikke blir så mye denne uken.

 

Men er jo spent på fredag når det er veie og måle dag, om det har samlet seg veske i kroppen igjen.

 

Over til noe helt annet.. noen har som har oppskrift på gammaldags lefse? Mye brukt noraførr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo.

 

Ja så var det onsdag igjen og min veiedag: - 0,2 kg ingen cm i midjen. Jeg ble rett og slett litt skuffa, men tror jeg har spist litt forlite denne uka. Nå gjelder det å holde fokus allikevel, det var jo trossalt ned. Har ikke veid maten på et par måneder, så jeg prøver en uke til uten daglig veiing.

 

Minipia, jeg tror du må prøve og ikke gå på vekta hele tiden, GR anbefaler som sagt en gang i uken. Når man føler at alt dreier seg om kcal og veiing er det lett og bli frustrert og kanskje miste motet.

 

Kikkelione, jeg har dessverre ingen gode svar på det med sparebluss og inntak. Høres jo ille ut og gå ned til 1300 dersom du føler deg sulten på 1600. Det kan jo hende at du har kommet til denne "berømte" vektterskelen hvor vekten står stille eller går sakte nedover/oppover om hverandre. Du kan jo kanskje variere mellom 1300 og 1600 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godte Sugen:-)

Gratulerer med nedgangen, ikke altid at målene følger med har jeg lært. Utrolig frustrerende men slik er det nå en gang.

Men stå på, ikke umulig du får en overaskelse neste onsdag.

 

Ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den forttrengningens mester jeg er fant jeg ut at jeg skulle bla litt bakover i registreringen min for å se om det virkelig er 1600 kcal jeg hadde da jeg gikk ned i høst.

 

Det var det, men jeg begynte på 1200 og gikk gradvis opp til 1500 på første kurs og på andre kurs startet jeg på 1600 og holdt meg til det resten av tiden.

 

Forskjellen fra da til nå er at jeg skrev opp allt- også dager der jeg ikke var flink nok. Nå slurver jeg med å skrive, spesielt på dager som mandag denne uken feks. Ute og spiste indrefilet og baktpotet-. Spiste opp hele poteten med smørøyet ( ca 10 gram tipper jeg ) og litt av bernaisen. etterpå var det kaffebesøk hos en venninne med is og formkake. Styrte unna formkaken men spiste 2 ss fløteis. Denne dagen er helt blank i registreringen min, kom sent hjem, men likevel . Det er jo mye morsommere å "prate" med dere her enn å registrere en dag med overskridelser.

 

Nå skal jeg skrive allt hver dag , jeg vet jo at det motiverer for å spise riktig! HAr startet bra med både gårsdagen og så langt i dag.

 

Veierapport kommer fredag, litt dumt at det ikke passer med den automatiske uken, men jeg tenker som en av dere andre. Bedre å få en korrigering før enn etter en helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...