Gå til innhold

Bare litt til!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Takk for følge godte sugen og lykke til med friminuttet!!

 

Prøv å si nei takk, det er ikke uhøflig å bare drikke kaffe. Finn på noe annet å snakke om, ellers blir det samme kakepresset neste gang igjen. Du vet : "hun sier nei, men mener ja".

 

Problemet mitt i slike situasjoner er at jeg blir så sugen etterpå, selv om jeg prøver å fortelle meg at nå har jeg vært veldig flink som sa nei takk, føler jeg meg snytt. Jeg prøver å bruke det lille hodet mitt, men jeg driver på og føler meg snytt og blir veldig sårbar for fristelser resten av dagen og kanskje dagene etterpå også.

 

Jeg prøver å si til meg selv i situasjonen at værsågod, jeg kan bare spise kake, jeg må bare ta konsekvensene og det er faktisk mitt valg!!!

 

Vafler ja, det er så godt, men det er jo så mange kalorier i en plate og jeg vil gjerne spise flere plater! Hvorfor i all verden er det ikke nok med ett vaffelhjerte?

Jeg har lært på GR kurs at jeg skal kose meg med den godbiten jeg velger å bruke kosemerkene til, men jeg får så lyst på mere!!!

 

Jeg vil heller være slank enn å spise kaker , vafler og sjokolade men jeg har en liten søt jente inni meg som synes at jeg har fortjent at noen kommer med en tryllestav og sørger for at jeg kan både spise snop og være slank.

 

Velkommen til dere nye, ha en fin slankeuke alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Prøv å si nei takk' date=' det er ikke uhøflig å bare drikke kaffe. [/quote']

Nåneidu, ikke hos en gammel dame der du er eneste gjest og hun har bakt til akkurat deg. Hvem av dere klarer å si nei takk da? Når du er der én gang i året eller sånn? Er vi flere tilbords, så klarer jeg meg bra i kakekalas. Som regel er det mulig å planlegge og holde igjen slik at man har "råd" til å smake litt. Dette blir som når det dukker opp kake på jobb spontant. Det klarer jeg å lure meg unna hvis jeg vil.

 

Menmen, det spiller INGEN ROLLE i det lange løp at min plan om maks. 1400 kcal sprakk i går. Jeg hadde vært flink og disponert det slik. Det må jeg få honnør for. Dette var bare et uhell. Nå synes jeg at dette bare er dumt, men det viser hvor fokusert vi kan bli på oss sjøl.

 

Jeg vil heller være slank enn å spise kaker ' date=' vafler og sjokolade men jeg har en liten søt jente inni meg som synes at jeg har fortjent at noen kommer med en tryllestav og sørger for at jeg kan både spise snop og være slank.

 

[/quote']

Ja, du kan både spise snop og være slank. Vi klarer oss med bare litt, og vi er bevisst. Det er om å nyte det vi kan ta! Men jeg er så enig. Jeg nyter å være slank, mye mer enn jeg nyter den svært kortvarige gleden av for mye vafler, kaker og sjokolade. Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

I dag har jeg veie dag og klart å unngå snikveiing :-) he he.

 

14.02. 73,3

07.02. 73,5

02.02. 73,9

 

Ingen drastist nedgang men alle gram teller. Ikke noe forskjell i mål heller, får nok muskler jeg ;-).

 

Kaker ja, det er et sant problem. Blir kosemerke hos meg enkelte dager. :-)

Ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som vanlig er det lenge siden jeg har skrevet noe, men jeg har lest alt dere andre har skrevet, og er meget stolte av dere! :)

 

kikkelione, under den magiske grensa på 60 igjen, herlig :) tror du har nådd målet ditt når du gir deg om en halv måneds tid!

 

jeg har glemt alt som heter veiedager og rapportering, og snikveier både en og to ganger for dagen ;) jeg har vært nede i 45.2, men hopper vanligvis mellom 45.5 og 46.5. tror jeg må finne en rutine på veiinga, en gang i uka holder. uansett, det viktigste er at jeg ikke har gått opp over de 47 igjen :) og hvis noen av dere nye skulle lure, jeg er bare 1.50 m høy ;) hadde en diskusjon på det med en gjest i forumet tidligere i år, hehe (eller var det ifjor, oi, så lenge vi har holdt på...)

 

fint å se at det går så bra med dere alle! og hverdagshistorien om deg, den gamle dama og kake, kikkelione, den kjenner jeg meg igjen i. jeg har spist både brownies og potetgull av samvittighetsårsaker (dog ikke med eldre damer, men masete venner) de siste ukene :)

 

so long!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare noen få kilo igjen til målet - men de er vel de kiloene som henger best.

 

Jeg har tatt av 20 kilo på 9 mnd. så det er jeg rimelig fornøyd med. (Morsomt å kjøpe klær :-) ) Startet med et internett Grete Roede kurs og det var veldig bra. Bestemte meg for å fortsette på egenhånd og det har gått ganske greit. Målet mitt var en trivselsvekt på ca. 70 kg. (er 1,73 høy) men nå er jeg der og ønsker å ta av noen flere (har ennå litt mage og sideflesk) 68 kg er målet nå men jeg ønsker egentlig meg ned til 65 så vi får se. Tror det er greit å ta noen små mål om gangen.

 

Vekt nå er altså : 70,3 Midjemål : 75 cm.

 

Jeg kommer til å veie meg 1. gang i uken så da håper jeg på å komme i mål sammen med dere.

 

Kesamine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

06.09: 62,2 kg, 72 cm i midjen

18.12: 59,6 cm, 67,5 cm i midjen

29.12: 60,2 kg, 68 cm i midjen

05.01: 60,5 kg, 68 cm i midjen

08.01: 60,5 kg, 68 cm i midjen

12.01: 60,1 kg, 68 cm i midjen

20.01: 60,4 kg, 68 cm i midjen

26.01: 60,0 kg, 68 cm i midjen

02.02: 59,5 kg, 67 cm i midjen

09.02: 59,4 kg, 67 cm i midjen

16.02: 58,8 kg, 67 cm i midjen

 

Yess! Dere, jeg er i mål! ;) PÅ TIDE!! Jeg lovte å juble hver gang jeg er under 60 kilo, og er overrasket over at jeg nå ser 58-tallet. Målet er å holde meg under 60, så en liten buffer på noen hundregram opp dit er nødvendig. Vekta svinger jo litt, og ved små variasjoner synes jeg det blir feil å si at vi har gått opp eller ned.

 

Det ble 9 trimpoeng denne uka, 1 mindre enn mitt standard mål. Sjelden jeg ikke når det målet.

 

Jeg skal være her i to uker til og så flytte over til en "Hold vekten-tråd". Har IKKE tenkt å slippe meg laus.

 

Kesamine, velkommen hit. Glad i Kesam, eller? Jeg har aldri brukt det i mat før jeg leste om det i en tråd her inne. Nå elsker jeg smaken av vanilje-kesam oppå en skål med bær ... Mmm...

 

God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Yess! Dere' date=' jeg er i mål! ;) PÅ TIDE!! Jeg lovte å juble hver gang jeg er under 60 kilo, og er overrasket over at jeg nå ser 58-tallet. ....

 

Jeg skal være her i to uker til og så flytte over til en "Hold vekten-tråd". Har IKKE tenkt å slippe meg laus.

 

God helg til dere alle![/quote']

 

 

Hipp hipp hurra, så utrolig bra!! Er veldig glad på dine vegne. Jeg er spent på mandag, og håper jeg følger deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her inne. Hadde først en runde med huset fullt av gamle venner (og gamle mattradisjoner), så en hektisk jobbeuke for å rydde plass til en ferieuke. Har Ikke veid så mye som et brødstykke disse ukene. Men har forsøkt å være passe fornuftig. I ferien gikk vi lange urer eller løp en time hver eneste dag. Spiste frukt med yougurt til frokost og salat eller blåskjell til lunsj. Merker at matvanene er blitt preget av GR så valget til middag var som oftest magert og sundt. Men vi måtte ha noen runder med tapas (ost, choritzo m.m.) og selvfølgelig blir det noen vinglass.

MEN det gledelige er at klærne kjennes like behagelige som før, og speilet hylte ikke da damen tok på bikini. Så jeg er faktisk ganske rolig i forhold til å gå på vekta onsdag. Håper ikke jeg er for optimistisk.

 

Det føles godt å ha kontroll uten vekta. Det er jo det dere snakker om dere som nå ønsker å bli der dere er.

 

Ha n fin søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... katten! så flott at du holder matvanene på en ferietur hvor man vanligvis ville gått amok blant gode biffer og søte desserter ;) litt vin må man nesten kunne unne seg, GR er ikke en sultekur hvor en må holde seg unna alle nytelser. det er jo dette med å nyte i små posjoner.. og det virker det som du har klart helt supert! BRA! du har nok ingenting å frykte til onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei på dere!

Det er først inne på disse sidene at jeg får med meg at det er fastelavens! Her har jeg (heldigvis) gått glipp av noe!

 

I helga har jeg spist og drukket godt likevel, men nå tenker jeg at helga er over, og hverdagsmaten inntrer. Jeg tror det må være forskjell på helg og hverdag i det lange løp.

 

Merker at matvanene er blitt preget av GR så valget til middag var som oftest magert og sundt.

 

Det skrev katten, velkommen tilbake fra ferie! ;) Jeg merker det samme, ferie eller ikke. Jeg mener at jeg har så stor kunnskap om hva som trekker kalorier at jeg er bevisst på hva jeg spiser, men lar meg få skeie ut en sjelden gang.

 

Det er en utfordrende uke jeg har foran meg, men sånn er livet i blant; utfordrende. Jeg ønsker det beste for dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dato: vekt: midje: trimpoeng:

04/09, 65,9, 79,0, 24,5

29/12, 60,3, 74,0, 31,5

02/01, 62,0, 75,0, 18,5

08/01, 61,5, 74,0, 27,3

15/01, 62,8, 74,5, 18,3

22/01, 63,6, 76,0, 23,8

29/01, 62,8, 76,0, 26,6

05/02, 62,1, 75,5, 31,1

12/02, 60,6, 74,0, 29,4 (!!!)

19/02, 60,0, 74,0, 33,5 (!!!)

 

Da var jeg i mål! Og det på desimalen også ;) Har hatt en uke med mye trening (to dager med skitur), tillot meg å spise litt mer også. Var spent på om det skulle gå, men det ser ut til å ha gått bra.

 

Klarte også denne uken å ikke snikveie meg og er veldig fornøyd med det. Har kommet inn i en god rytme, og jobber med å forberede meg til stabiliseringen!

 

Det er helt åpenbart at det løsnet da jeg tok frem kalkulatoren og regnet litt mer nøye! Anbefales :)

 

Uken som kommer blir det ikke fult så mye trening, håper å få til 26 trimpoeng. Er ikke farlig om jeg ikke går ned mer nå, men et par desimaler til før stabiliseringen er velkomne :)

 

Ønsker dere en god uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Det ble ikke veiedag for meg på fredag men idag mandag i stedet.

 

56,5 og ned 0.5 på 10 dager. Jippy!!

 

Har funnet frem bunaden min som jeg sydde ut til en konfirmasjon for 2 år siden. Det var blitt stor i skapet og nå skal jeg sy den inn. Litt plunder, men den er litt morsommere å bruke når den sitter pent!

 

Jeg har en øvelse som jeg gjennomfører hver dag nå. Jeg finner 3 ting jeg er stolt over hver dag.

 

idag: 1. Spist frokost! ( har gjort det hver dag siden august og håper snart det er helt automatisert!

2. Ringt en telefon jeg har gruet for lenge.

3. Bakt ingers rugbrød.

 

Småting, javel, men det er så kjempelett å henge seg opp i feil og mangler hos seg selv og andre.

 

Ha en fin uke alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Da var jeg i mål! Og det på desimalen også ;)

 

Det er helt åpenbart at det løsnet da jeg tok frem kalkulatoren og regnet litt mer nøye! Anbefales :)

 

 

Gratulerer! Vet du, jeg var kjempespent og ivrig da jeg logget på i dag, måtte se om du hadde rapportert! HURRA! Så bra!

 

Er det så at du har spist mer de siste ukene, fordi du lenge har gått på feil meny?

Hvor mye under daglig energiforbruk ligger du på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

56' date='5 og ned 0.5 på 10 dager. Jippy!!

 

Jeg har en øvelse som jeg gjennomfører hver dag nå. Jeg finner 3 ting jeg er stolt over hver dag.

 

[/quote']

 

Gratulerer til deg også! Det gjør så godt når det går rette veien. Og det er et kjempetips å ha fokus på de gode tingene man klarer! Små og store! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Vet du' date=' jeg var kjempespent og ivrig da jeg logget på i dag, måtte se om du hadde rapportert! HURRA! Så bra!

 

Er det så at du har spist mer de siste ukene, fordi du lenge har gått på feil meny?

Hvor mye under daglig energiforbruk ligger du på nå?[/quote']

 

Det er merkelig at vekta kan gå så mye ned ved å justere opp maten fra 1700 til 2200 og det er ennå mer rart å tenke på at jeg etterhvert skal justere opp matinntaket til 2700-2900 kcal pr dag. Det er mye mat det. Jeg sliter med å få i meg 2200 nå!

 

Men det har gjort susen... før lå jeg på 1600-1700 og sprakk hele tiden, var slapp og grinete. Åpenbar tabbe!

 

Godt å være i lage ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Det er merkelig at vekta kan gå så mye ned ved å justere opp maten fra 1700 til 2200 og det er ennå mer rart å tenke på at jeg etterhvert skal justere opp matinntaket til 2700-2900 kcal pr dag. Det er mye mat det. Jeg sliter med å få i meg 2200 nå!

 

Jeg synes slett ikke det er vanskelig å få i seg nok kalorier, men jeg skal jo ikke ha så mye som deg når jeg er blitt stabil engang.

 

Når du skal øke kaloriinntaket så skal det jo skje gradvis, så dermed skal du vel klare å venne deg til den nye livsstilen. Dette skal vi klare! Hvis jeg er over seksti kilo når mars starter, så må jeg være her litt til. Er jeg under, så er jeg ferdig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Er det noen andre her som er nye nå og som vil "snakke" med meg en gang i uken eller? Veiedagen min blir på mandag. Håper at det kan gjøre at jeg skjerper meg i helgene. .

 

Hei, hvordan går det med deg? Jeg er slettes ikke ny her, men snakker så gjerne! :) Etter planen skal du ha hatt en veiedag siden sist. Jeg har min om et par dager. Akkurat nå føler jeg at alt jeg tar inn setter seg fast. Rart det der hvordan følelsen kan andre seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes slett ikke det er vanskelig å få i seg nok kalorier' date=' men jeg skal jo ikke ha så mye som deg når jeg er blitt stabil engang.

 

Når du skal øke kaloriinntaket så skal det jo skje gradvis, så dermed skal du vel klare å venne deg til den nye livsstilen. Dette skal vi klare! Hvis jeg er over seksti kilo når mars starter, så må jeg være her litt til. Er jeg under, så er jeg ferdig her.[/quote']

 

Jeg håper det løsner for deg Klikkelione.... Jeg liker ikke uttalelsen "hvis jeg er over 60 kilo..", Jeg tror du og jeg snart er nødt til å pelle oss over på hold vekten tråden!

 

Tror du vi har godt av å ligge mer på sparebluss, og opp og ned i vekt slik vi har gjort siden september, noe særlig mer nå??

 

GR konseptet handler jo litt om livsstilsendring! La oss si vi begynner å stabilisere oss, kan være vi går litt opp og ned 1-2 kg. Men vil ikke det være naturlig vektsvinginger??

 

Har lyst til å utfordre deg litt nå. Vi kan ikke slanke oss for resten av livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp da har jeg veiedag, strålende fornøyd er jeg å siden jeg får mens om noen dager. Pleier altid å gå opp i forkant... men ikke nå :-)

 

dato: Vekt:

02.02 73,9

07.02 73,5

14.02 73,3

21.02 73 midje 80 opp 0,5. :-(

 

Så her tusler det ned, hadde 26 trimpoeng denne uken mener jeg.

Totentrim... håper det går bra med deg.

Kesamine velkommen.

Moving utrolig godt jobbet-- gratulerer.

Kikkelione, syns du er flink. Det er jo dager da en syns alt henger seg på.

Hadde spisedag så det holdt for en uke siden, var sikker på at jeg kom til å legge på meg, hadde nemlig 3 måltider på 5 timer. Utrolig sulten men dagen etter var veiedag og ned var det. Men følelsen er der.

Tus gratulerer med nedgangen til deg også

 

Lurer på jeg, har vært flink til å spise litt mer i det siste, ligger noen dager over 1600 kcal, men det er nok riktig når jeg har dager hvor jeg har 5 trimpoeng og 3.

eller hva sier dere?

Mitt mål er å være i mål til sommeren og i den sneilefarten jeg har i nedgang så ser det jo slik ut at juni er min mnd... spent å se

 

Lykke til med veiedagene deres... fortsatt fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Jeg håper det løsner for deg Klikkelione....

 

Hei du! :) Her har det løsnet. Virkelig! Jeg skal ikke ned mer nå. Jeg har vel ikke svingt så mye på vekta før jul heller, men det har gått sååå saaaakte ned totalt.

 

Mitt mål er å være under seksti konstant, også når vekta svinger. Havner jeg over det igjen, så tar jeg grep med en eneste gang. Og hvis det går så fort å komme over streken igjen at jeg er der neste fredag, da er jeg ganske enkelt ikke klar for å stabilisere meg. Mentalt er jeg det. Så får vekta vise. Første test er veiedag fredag! Kryss fingre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom dagen da vekta skulle si om jeg hadde vært så flink som jeg trodde jeg hadde vært. Hadde ikke regnet med å skulle gå ned noe siden jeg har levd uten vekt og kaloritelling, hatt 3 dagers gilde med gamle venner og vært på ferie i Spania de siste tre ukene.

 

Her er ukas resultat:

2.1.2007: 58,9 kg, 74,5 cm

9.1.2007: 58,2 kg, 72,5 cm, 15 trimpoeng

16.1.2007: 57,4 kg, 72,5 cm, 13 trimpoeng

24.1.2007: 57,0 kg, ikke målt, 12 trimpoeng

31.1.2007: 57.5 kg, 73,5 cm, 12 trimoeng

7.2.2007: ??,? kg, ??,? cm, 8,2 trimpoeng ;-(

14.2.2007: ??,? kg, ??,? cm, 8,7 trimpoeng ;-(

21.2.2007: 57,7 kg, ??,? cm, 13,5 trimpoeng

 

Skulle vel helst sett at det var som sit i januar. Men det går ikke både å slappe av på trening og mat. Så nå er det bare å skjerpe seg litt til. Dette skal gå. Som jeg skrev sist føltes ikke bikinien alt for ille (har aldri virkelig likt det plagget, selv når jeg har vært på det slankeste). Er egenetlig ganske fornøyd med form og fasong sånn til vinterbruk. Men jeg har fortsatt mål om å komme ned i 56 før løpesessongen og sommerkjolesessongen begynner.

 

Gleder ikke dere dere også til lette sommerklær og solbrune ben i sandaler? Bare drømmen burde være inspirasjon til et par, tre ukers skjerping.

 

Katten er klar til å pusse sommerpelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom dagen da vekta skulle si om jeg hadde vært så flink som jeg trodde jeg hadde vært. Hadde ikke regnet med å skulle gå ned noe siden jeg har levd uten vekt og kaloritelling' date=' hatt 3 dagers gilde med gamle venner og vært på ferie i Spania de siste tre ukene.

 

Her er ukas resultat:

2.1.2007: 58,9 kg, 74,5 cm

9.1.2007: 58,2 kg, 72,5 cm, 15 trimpoeng

16.1.2007: 57,4 kg, 72,5 cm, 13 trimpoeng

24.1.2007: 57,0 kg, ikke målt, 12 trimpoeng

31.1.2007: 57.5 kg, 73,5 cm, 12 trimoeng

7.2.2007: ??,? kg, ??,? cm, 8,2 trimpoeng ;-(

14.2.2007: ??,? kg, ??,? cm, 8,7 trimpoeng ;-(

21.2.2007: 57,7 kg, ??,? cm, 13,5 trimpoeng

 

Skulle vel helst sett at det var som sit i januar. Men det går ikke både å slappe av på trening og mat. Så nå er det bare å skjerpe seg litt til. Dette skal gå. Som jeg skrev sist føltes ikke bikinien alt for ille (har aldri virkelig likt det plagget, selv når jeg har vært på det slankeste). Er egenetlig ganske fornøyd med form og fasong sånn til vinterbruk. Men jeg har fortsatt mål om å komme ned i 56 før løpesessongen og sommerkjolesessongen begynner.

 

Gleder ikke dere dere også til lette sommerklær og solbrune ben i sandaler? Bare drømmen burde være inspirasjon til et par, tre ukers skjerping.

 

Katten er klar til å pusse sommerpelsen![/quote']

 

Synes det er veldig bra resultat jeg, opp 0.2, det er å regnes som stabilt! OG du har hatt ferie! Jeg pleier å gå opp 2 kg i ferien jeg!!

 

Klart det er motiverende å jobbe mot sommeren, den støtter jeg deg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! :) Her har det løsnet. Virkelig! Jeg skal ikke ned mer nå. Jeg har vel ikke svingt så mye på vekta før jul heller' date=' men det har gått sååå saaaakte ned totalt.

 

Mitt mål er å være under seksti konstant, også når vekta svinger. Havner jeg over det igjen, så tar jeg grep med en eneste gang. Og hvis det går så fort å komme over streken igjen at jeg er der neste fredag, da er jeg ganske enkelt ikke klar for å stabilisere meg. Mentalt er jeg det. Så får vekta vise. Første test er veiedag fredag! Kryss fingre![/quote']

 

Godt å høre at du har løsnet! Skjønner godt hva du mener med at du ønsker å ligge under 60, men viktig å huske at det ikke er mye forskjell mellom 59,9 og 60,1. Det er ikke mer forskjell enn mellom 59,7 og 59,9 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...