Gå til innhold

Bare litt til!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Gjest Kikkelione
Så jeg tror neppe jeg spiser for lite... men spiser jeg for mye? Jeg vil så sårt ned disse 5 kg' date=' går på vekta hele tida og blir helt tullerusk og tenker på kcal hele tiden. Jeg har aldri gjort dette før, så jeg vet liksom ikke helt hva som er rett og hva som er galt - av det jeg selv gjør. [/quote']

Jeg anbefaler at du regner ut ditt daglige energiforbruk og så sørger for at du legger kaloriinntaket på 500 til 800 kcal lavere enn dette. Da vet du at du gjør ting rett. Hvis du teller kaloriene, vel og merke!

 

 

 

Ellers er jeg strålende fornøyd i dag' date=' klarte ikke holde meg unna vekta ...

men resultat i dag

7/2 73,5

2/2 73,8

Men er jo spent på fredag når det er veie og måle dag, om det har samlet seg veske i kroppen igjen.[/quote']

Din snik! :D Skal du rapportere vekt to ganger i uken, du?

 

Hallo.

Ja så var det onsdag igjen og min veiedag: - 0' date='2 kg ingen cm i midjen. Jeg ble rett og slett litt skuffa, men tror jeg har spist litt forlite denne uka. Nå gjelder det å holde fokus allikevel, det var jo trossalt ned. Har ikke veid maten på et par måneder, så jeg prøver en uke til uten daglig veiing.[/quote']

Synes det er bra med enhver nedgang, jeg!

 

Nå slurver jeg med å skrive' date=' spesielt på dager som mandag denne uken feks. Ute og spiste indrefilet og baktpotet-. Spiste opp hele poteten med smørøyet ( ca 10 gram tipper jeg ) og litt av bernaisen. etterpå var det kaffebesøk hos en venninne med is og formkake. Styrte unna formkaken men spiste 2 ss fløteis. Denne dagen er helt blank i registreringen min, kom sent hjem, men likevel . . [/quote']

Det er godt å slurve litt! Jeg synes det er håløst å komme hjem etter noe slikt og så begynne å gjette hvor mange kalorier det var i det og det. Har ikke veid noe denne uka. Er spent på morgendagens veiing. Forrige uke kjente jeg jo at jeg hadde gått inn og ned litt, så lite det enn var. Nå kjenner jeg ikke no. Men jeg har det bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar
Jeg anbefaler at du regner ut ditt daglige energiforbruk og så sørger for at du legger kaloriinntaket på 500 til 800 kcal lavere enn dette. Da vet du at du gjør ting rett. Hvis du teller kaloriene' date=' vel og merke!

[/quote']

 

:) Ja, jeg legger inn smitt og smule, rubbel og bit.. Har ett daglig behov på 2189, så da bør mine 1600 kcal pr dag være ok. Jeg planlegger også alltid en dag i forveien, slik at jeg lettere kan planlegge en middag som ikke er for mye eller for lite i forhold til dagskvota. Blir det for lite supplerer jeg med en yoghurt til kvelds, eller ett knekkebrød. Blir det for mye så vet jeg det når jeg skal lage maten og kutter ned litt på feks ris osv.

 

Har ei venninne som gikk kurs for noen år siden som prøver å roe meg ned med at alle står stille på ett eller annet tidspunkt. Men den gangen jeg ble født så var de gått tom for tålmodighet og jeg skulle gjerne hatt alt gjort i går. :D Sliter litt med andre ting også, så jeg tar det tungt om det ikke skjer noe. Er noe jeg må jobbe litt mer med det der...

 

Tusen takk for råd i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å høre hvordan det går med dere. Jeg klarer å holde meg unna vekta, begynte uka veldig bra med 1600 man og tirs. så har det blitt mer. I går og idag har jeg ligget på 2200 :S og imorgen begynner helgen. Er veldig spent på mandagen!

 

Jeg har så smått bestemt meg for at jeg etterhvert skal begynne på en stabiliseringsprosess. Jeg har gått opp og ned i vekt så lenge at jeg på et eller annet tidspkt må si stopp. Jeg skal holde på en to- tre uker til, og så håper jeg at jeg kan begynne å stabilisere. Men skal BARE LITT TIL :D Men uansett, må på et eller annet tidspunkt stabilisere meg slik at jeg kan spise mer uten å legge på meg :)

 

Vi får se, det er en mental prosess, moro om flere kunne blitt med og blogget på Hold vekten tråden :) Trenger dette fellesskapet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Jeg har så smått bestemt meg for at jeg etterhvert skal begynne på en stabiliseringsprosess. Jeg har gått opp og ned i vekt så lenge at jeg på et eller annet tidspkt må si stopp. Jeg skal holde på en to- tre uker til' date=' og så håper jeg at jeg kan begynne å stabilisere. Men skal BARE LITT TIL :D

Vi får se, det er en mental prosess, moro om flere kunne blitt med og blogget på Hold vekten tråden :) Trenger dette fellesskapet :)[/quote']

 

Jaaaaa! Husker du at jeg en gang skrev at jeg gir meg selv tida fram til fredag den 2. mars? Da setter jeg strek. Da har jeg holdt på så lenge med "litt til" at jeg går over til å holde meg der jeg har endt opp. Tre uker igjen. Så jeg er med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
:D Har ett daglig behov på 2189' date=' så da bør mine 1600 kcal pr dag være ok. Jeg planlegger også alltid en dag i forveien, slik at jeg lettere kan planlegge en middag som ikke er for mye eller for lite i forhold til dagskvota. [/quote']

 

Alle står stille underveis. Men for å gjøre et grep; hva med å gå ned til 1400 kcal? Da ligger du nærmere en reduksjon på 800 pr. dag, og fremdeles innenfor hva GR sier er sunt. Det er veldig viktig å fordele kaloriene godt utover dagen, da! Kjempefint at du planlegger dagen i forveien. Veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa! Husker du at jeg en gang skrev at jeg gir meg selv tida fram til fredag den 2. mars? Da setter jeg strek. Da har jeg holdt på så lenge med "litt til" at jeg går over til å holde meg der jeg har endt opp. Tre uker igjen. Så jeg er med! :D

 

Å nei! Gruer meg til dere "drar", Kikkelione og moving...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Å nei! Gruer meg til dere "drar"' date=' Kikkelione og moving...[/quote']

 

Å, takk, vil jeg si ... :D Jeg startet en tråd i september i fjor, så nå får det snart være nok fokus på å gå ned. Heldigvis har det skjedd en endring i hodet mitt, i tillegg til at jeg har klart å gå ned littegrann. Jeg kjenner at jeg begynner å bli klar for stabilisering. Siden du også bare skal ned "litt til", så er du vel like om hjørnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa! Husker du at jeg en gang skrev at jeg gir meg selv tida fram til fredag den 2. mars? Da setter jeg strek. Da har jeg holdt på så lenge med "litt til" at jeg går over til å holde meg der jeg har endt opp. Tre uker igjen. Så jeg er med!

 

Da har vi et mål min venn!! Merker at jeg er møkk lei av å ligge på 1600-1900. Jeg var nesten i mål før jul, og så sprakk jeg! Det er en grense for hvor lenge man kan holde på. Vi har jo trøkka her inne siden september. Jeg trener jo masse og bør ligge nærmere 2500-2700! (Maaasse mat :D). Men trenger å ta stabiliseringsfasen alvorlig!

 

Da har vi en deal om at vi går for 2.mars :)

 

Lupi - bli med over da vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kikkoline, Katten, Lupi, Moving, Kine86, godtesugen,gopio , minipia, 19bente 63, ainae og Baronessen! ( har jeg glemt noen da?)

 

Jeg står fortsatt stille. Jeg har gått ned 0,8 fra jeg avsluttet kurset og ønsket meg ned til 55, det tallet har jeg faktisk sett på vekta, men når jeg kommer til fredagen er det 57. Kanskje jeg blir med dere andre over 2 mars.

 

Har skrevet helt detaljert nå i 3 dager og fortsetter med det til 2 mars.

 

Ha en fin helg alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva
Hei Kikkoline' date=' Katten, Lupi, Moving, Kine86, godtesugen,gopio , minipia, 19bente 63, ainae og Baronessen! ( har jeg glemt noen da?)

 

Jeg står fortsatt stille. Jeg har gått ned 0,8 fra jeg avsluttet kurset og ønsket meg ned til 55, det tallet har jeg faktisk sett på vekta, men når jeg kommer til fredagen er det 57. Kanskje jeg blir med dere andre over 2 mars.

 

Har skrevet helt detaljert nå i 3 dager og fortsetter med det til 2 mars.

 

Ha en fin helg alle sammen!!![/quote']

 

Jeg har ca 2,5 kilo igjen til målet mitt, og jeg har det som mål egentlig til påske, men vet at de klamrer seg til lårene mine, så jeg fornøyd om jeg greier det før sommeren.....selv om påske burde være mulig...

 

Lykke til og god helg!

 

Bente :-)

som egentlig holder til på "Nye 6 kg mer eller mindre" og som skal bli VÅRBLOMST

sammen med en fin gjeng der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Lykke til og god helg! Bente :-) som egentlig holder til på "Nye 6 kg mer eller mindre" og som skal bli VÅRBLOMST sammen med en fin gjeng der :-)

 

Hyggelig med hilsen fra en annen tråd! Jeg har selv hentet inspirasjon fra dere over der! Lykke til og dgod helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

06.09: 62,2 kg, 72 cm i midjen

18.12: 59,6 cm, 67,5 cm i midjen

29.12: 60,2 kg, 68 cm i midjen

05.01: 60,5 kg, 68 cm i midjen

08.01: 60,5 kg, 68 cm i midjen

12.01: 60,1 kg, 68 cm i midjen

20.01: 60,4 kg, 68 cm i midjen

26.01: 60,0 kg, 68 cm i midjen

02.02: 59,5 kg, 67 cm i midjen

09.02: 59,4 kg, 67 cm i midjen

 

Sist uke lovte jeg å juble hver eneste gang jeg er under seksti kilo! Juble, juble! Jeg har til og med gått ned et hekto siden sist. Endte på 11 trimpoeng. Dette er så bra! Nå har jeg ført opp begynnervekt og mål da jeg startet i høst helt øverst på lista mi. Jeg er nå aller mest imponert over reduksjonen i livvidden.

 

Det har gått veldig bra denne uka, men jeg vet at jeg overhodet ikke kan slappe av. Joda; kake på jobb, lunch ute, bursdagskalas, men uka har mange måltider. Jeg passer på sånn at hver dag i sum blir sånn høvelig. Og skjærer det seg helt én dag, noe som faktisk skjer sjelden, så gjør det i alle fall IKKE det dagen etter.

 

Ha en herrrrlig fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

God kveld.

 

Så bra dere klarer dere Tus og Kikkelione. Jeg må virkelig skjerpe meg frem til onsdagen. Det blir litt trist den 2. mars når endel forlater denne tråden, men vi som blir igjen her for skjerpe oss. Vi må jo klare å komme videre vi også.

 

Ha en kjempe fin helg allle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei!

 

Det er sikkert en del besøkende her som bare leser og ikke skriver noe selv. Dere er hjertelig velkommen til å bidra! Dette er ingen lukket tråd. Tråden lever videre så lenge det er folk som skriver!

 

I går planla jeg matinntaket for helga. Etter en god periode uten veiing av mat skal jeg nå gå tilbake til matvekta igjen. Det er sikkert fordi jeg har bestemt meg for at jeg snart skal være ferdig her, og at jeg vil gjøre en siste lille innsats. Derfor skriver jeg på forhånd hvordan jeg vil at de neste to dagene skal være, og så justerer jeg det etter det faktiske inntaket i løpet av dagen. Planlegginga gjør at jeg VET det skal være rom for en liten melkesjokolade og popcorn i kveld. Da kan jeg glede meg til det.

 

Ha en fin resten-av-helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Snakk om å planlegge! Jeg var kjempefornøyd med å ha planlagt en lørdag med 1300 kcal, noe som er 700 under mitt daglige energiforbruk. Men da jeg overhodet ikke var mett etter det i går kveld, fikk jeg det plutselig for meg at det sikkert var kjempebra for kroppen min å gi den en dag med full balanse, altså drøyt 2000 kcal. Så da spiste jeg to svære brødblingser og litt mer snop. :D

 

Det er ikke lett å motivere seg når jeg så og si er i mål. Men lørdagen er over. I dag skal jeg ikke over 1600 kcal. Må ta høyde for litt servering til kaffen hos mor. Og så planlegger jeg tre dager med 1300 kcal igjen. Det er en stund siden jeg har forsøkt meg på så lite, men det er fullt forsvarlig, bare forferdelig kjedelig ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dato: vekt: midje: trimpoeng:

04/09, 65,9, 79,0, 24,5

29/12, 60,3, 74,0, 31,5

02/01, 62,0, 75,0, 18,5

08/01, 61,5, 74,0, 27,3

15/01, 62,8, 74,5, 18,3

22/01, 63,6, 76,0, 23,8

29/01, 62,8, 76,0, 26,6

05/02, 62,1, 75,5, 31,1

12/02, 60,6, 74,0, 29,4 (!!!)

 

Jiha ;) Skjønner absolutt ingenting jeg!! Men tar resultatene til etteretning. Har nok mistet litt vann også! Har spist litt mer denne uken, og hvis det gir fortsatt slike resultater er jeg jo snart i mål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo!

 

Knall bra Moving, så gøy at det går bra for deg igjen.

 

Jeg for min del tar en tur i tenkeboksen, er på ingen måte motivert for tiden. Hopper ut av denne tråden. Når jeg er motivert igjen for jeg nok ta en tur innom en eller annen tråd som ligger på -5 kg.

 

Lykke til videre alle sammen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Gratulerer moving! For en nedgang! Det må være en tankevekker for flere at du går sånn ned når du har spist mer enn vanlig. Men som vi har diskutert i tråden på "hold vekten", så har du nok spist for lite en stund. Bli nå ikke skuffet om det ikke blir like bra neste uke. Det skal vel noe til å matche den på det stadiet vi er nå! Og klarte du enda en uke uten å snikveie deg?

 

Godte sugen, så synd å miste deg. Men det er helt sikkert lurt å ta en pause. Det kan gjøre underverker! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest totentrim

Hei

Jeg har meldt meg inn i dag. Ønsker å gå ned 5-6 kg til påske. Har gått tre ordinære kurs i 2005 og gikk ned 12 kg da, og har nesten klart å holde vekten. Vil nå ta noen kg til. Per dags dato er målene mine:

 

74 kg midjemål : 85cm. Jeg er 162 cm høy.

 

Ønsker å komme ned til 68 kg og et midjemål på 80 før påske. Dette er ikke nok, men ønsker å ta litt av gangen. Tror det vanskligste blir å få ned midjemålet.

 

Er det noen andre her som er nye nå og som vil "snakke" med meg en gang i uken eller? Veiedagen min blir på mandag. Håper at det kan gjøre at jeg skjerper meg i helgene.

 

I starten vil jeg veie og legge inn det jeg spiser slik at jeg har full kontroll over hvor mye jeg spiser. Ut fra kursene jeg var med på skal jeg ha i meg ca 1600 til 1700 kcal hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til totentrim.

 

Jeg vil ellers gratulere alle som har gått ned eller holdt vekta.

Hadde planer om å ha veiedag fredag, siden jeg sniktveide meg i forje uke ;-).

Men det glemte jeg helt på fredag at jeg skulle veie og måle.

Derfor går jeg tilbake til onsdag jeg, for da begynner jeg sent på jobb- lett å huske da siden jeg har alene tid på formidagen.

 

Ellers hadde jeg det supert på 40 års laget jeg var på i helga. Koste meg masse, lå under 3000 kcal begge dagene. Er altid fysen dagen etter et lag, ble litt sjokolade kan en si men ikke mye mat :-).

 

Føler meg veldig flink, men vekta går sakte ned. Normalt når man har gått ned mye kanskje... men strammere i kroppen da;-).

 

Eller ha en flott uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer moving! For en nedgang! Det må være en tankevekker for flere at du går sånn ned når du har spist mer enn vanlig. Men som vi har diskutert i tråden på "hold vekten"' date=' så har du nok spist for lite en stund. Bli nå ikke skuffet om det ikke blir like bra neste uke. Det skal vel noe til å matche den på det stadiet vi er nå! Og klarte du enda en uke uten å snikveie deg?

 

Godte sugen, så synd å miste deg. Men det er helt sikkert lurt å ta en pause. Det kan gjøre underverker! Lykke til![/quote']

 

Ja, det var en tankevekker for meg også! Veldig moro å få en slik nedgang, men jeg ser også en sammenheng med mensen ;) Har nok hatt en del vann i kroppen sist uke!

 

Og JA jeg klarte å unngå å snikveie meg. Det er så deilig!! Fryktelig vanskelig de to første ukene, men nå er det ikke en like hard kamp lenger :)

 

Godte sugen - takk for følge så langt. Synes det er lurt å ta en pause når man har stanget hodet i veggen en stund. (Det er også lettere å tenke når man ikke har så vondt i hodet lenger ;) ). Det er utrolig viktig å være motivert når man driver med livsstilsendring! Ønsker deg lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hva ER greia med gamle folk og kaker, egentlig? Skikkelig ergerlig å ende rundt et kakebord "especially made for you" når man allerede har disponert og ført i seg sine tilmålte kalorier den dagen. Jeg tør se den som takker nei når gamla sitter der med krem og kanel med deg som eneste gjest. Spontane invitasjoner bør man takke nei til. Er man varslet i det minste dagen før, så er det tross alt mulig å holde igjen litt på andre måltider i løpet av dagen. Argh!!

 

Men ellers har jeg det bra! ;) GUD, det var godt å få det ut! ;)

 

Heihei til Totentrim, forresten! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...