Gå til innhold

Hvor mye vann drikker du egentlig?


Gjest flua

Anbefalte innlegg

Jeg kunne nok mye flinkere til å drikke vann selv' date=' men prøver etter beste evne. Jeg er mest glad i Olden og Farris (liker godt kullsyre), men ikke "bare" vann, men her jeg noen "triks": Jeg putter fersk sitron, lime eller agurk (hva du liker av fukt og grønt) i en vannkaraffel og har den stående på jobben. Det funker faktisk.

Dessuten er jeg en lidenskapelig Coca Cola Light drikker, men der er jeg streng med megselv. INGEN brus uten først å ha drukket min 1,5 liter vann!!

 

Prøv det! Noen andre som har andre erfaringer kanskje?[/quote']

 

M hm.. putter alltid lime i vannet, og deler ut lime-båter til de andre i avdelingen. Vi er mange vanndrikkere på jobben nå.

Jeg var svoren coca cola drikker. Hater alt som heter kunstige søtningsmidler, og var altså cocacoliker de luxe. Kutta tvert (gjorde som med røyken), var kvalm i en ukes tid, deretter gikk det over.

 

Drikker en farris eller to i helgen, men ellers bare vann.

 

Det virker som enten - eller funker best for meg, samme hva det er snakk om.

"Bare litt" eller "man å jo ha lov til å kose seg litt" osv fungerer ikke for meg i det hele tatt, for da blir det sånn at mye vil ha mer.

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 887
  • Created
  • Siste svar
Drakk ca 2' date='7 liter igår.

Ligger an til 2,5 idag.

 

Beskriv magesuget ditt flua, pls?

Jeg har et magesug, men det er litt annerledes, tror jeg...

Tror ditt er litt lettere å ta mange av.

 

antonia[/quote']

 

Mage:

 

Knestående: Stå på alle fire med rett rygg. Pust ut all luft og trekk deretter navlen inn så langt du kan. Hold i 5-10 sekunder og pust deretter inn igjen, Gjenta 3 serier med 10 repetisjoner. Denne øvelsen trener den indre tverrgående muskelen.

Liggende: gjerne med knærne litt bøyd. Hendene ned langs siden, sug magen ned i gulvet- legger du hendene på magen, kjenner du at musklene strammes.. hold 5-10 sekunder og gjenta. (denne gjør jeg i sengen hver kveld).

I tillegg er korte sit-ups bra for øvre del av magen, hvis vi allerede er på gulvet mener jeg Og hofteløft for rompa! Ja ja så blir det en hel treningsøkt, men kanskje de 5 min det tar hver dag er verdt det?

 

Ble litt over 2 liter i går, og i dag 3 imsdalflasker så langt, så får vi se. Har litt hodeplunder om dagen, så det er bare å drikke det bort. Så mere vann denne veien... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mage:

 

Knestående: Stå på alle fire med rett rygg. Pust ut all luft og trekk deretter navlen inn så langt du kan. Hold i 5-10 sekunder og pust deretter inn igjen' date=' Gjenta 3 serier med 10 repetisjoner. Denne øvelsen trener den indre tverrgående muskelen.

Liggende: gjerne med knærne litt bøyd. Hendene ned langs siden, sug magen ned i gulvet- legger du hendene på magen, kjenner du at musklene strammes.. hold 5-10 sekunder og gjenta. (denne gjør jeg i sengen hver kveld).

I tillegg er korte sit-ups bra for øvre del av magen, hvis vi allerede er på gulvet mener jeg Og hofteløft for rompa! Ja ja så blir det en hel treningsøkt, men kanskje de 5 min det tar hver dag er verdt det?

 

Ble litt over 2 liter i går, og i dag 3 imsdalflasker så langt, så får vi se. Har litt hodeplunder om dagen, så det er bare å drikke det bort. Så mere vann denne veien... :)[/quote']

 

Tusen takk flua.

Var på Pilates idag.

Neste gang skal jeg ta magesug på matta utenfor før jeg går hjem.

Skal prøve å gjøre det hver eneste dag ellers også, men da blir det nok helst om ettermiddagen når jeg kommer hjem fra jobb.

 

Idag har jeg drukket 2,7 liter og driver og sutter på en halvliter som jeg ikke kommer til å tømme.

Vil gjerne sove inatt, er lei av å våkne 3 ganger hver natt.

 

:-) Ha en fin kveld

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Anonia, jeg håper du syns det hjelper ! Fungerer bra for meg i alle fall- og jeg kjenner jeg blir støl !

 

Vann ja, hvorfor skal vi drikke så mye vann? Husker vi hvorfor? Denne siden kan minne deg på det!

 

http://www.dinform.com/slanking/slank_med_vann.php

 

I går ble det 2,4 liter på meg.. jeg har litt problemer med å klare mer enn det de dagene jeg ikke trener. Det skvalper når jeg er ute å går, ha ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Anonia' date=' jeg håper du syns det hjelper ! Fungerer bra for meg i alle fall- og jeg kjenner jeg blir støl !

 

Vann ja, hvorfor skal vi drikke så mye vann? Husker vi hvorfor? Denne siden kan minne deg på det!

 

http://www.dinform.com/slanking/slank_med_vann.php

 

I går ble det 2,4 liter på meg.. jeg har litt problemer med å klare mer enn det de dagene jeg ikke trener. Det skvalper når jeg er ute å går, ha ha ha[/quote']

 

haha.. skvalper... det synes jeg det gjør av og til også.

På treningsdager klarer jeg som regel godt over 3 liter, men andre dager ligger mellom 2 og 2,5. Jeg synes det er bra, jeg.

 

:-) Magasugene kjennes godt.

Bruker dem jo i modifisert form når jeg trener Pilates, og magen min er stort sett støl døgnet rundt. Men det er jeg vant til fra da jeg danset.. alltid litt støl, og det er egentlig deilig. Kjennes mer veltrimmet ut da :-)

De magesugene jeg tok igår kjennes definitivt, for de kom på toppen av en Pilates trening. Men jeg tok bare de i senga. Idag kommer resten.

 

Ha en superfin fredag.

Fredager er så herlig!!!

 

:-) anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg alle sammen!!! Drikk masse vann, så hjelper det med å skylle ut helgens synder (hvis det blir noen da)!

 

Anto: vi får suge og suge, for jeg er enig med deg, en støl mage kjennes godt; ikke minst på samvittigheten! :)

 

Klem flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berta1973

Da kommer synderen vraltende inn i vanntråden igjen...

 

Jeg har ramla helt av lasset, men de dagene jeg er på jobb drikker jeg ca 1,2 liter tenker jeg.

 

Jeg gjør et nytt forsøk på å drikke minst 2-3 flasker Imsdal om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer synderen vraltende inn i vanntråden igjen...

 

Jeg har ramla helt av lasset' date=' men de dagene jeg er på jobb drikker jeg ca 1,2 liter tenker jeg.

 

Jeg gjør et nytt forsøk på å drikke minst 2-3 flasker Imsdal om dagen.[/quote']

 

Så fint at du har funnet veien tilbake... det er klart du klarer 2 - 3 flasker om dagen. Skaff deg to flasker, ha en på kjøkkenbenken hele dagen, og en med deg rundt i huset så skal du se at du klarer det fint. Drikk litt vann hver gang du er innom kjøkkenet! Alt er bedre enn ikke noe!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg alle sammen!!! Drikk masse vann' date=' så hjelper det med å skylle ut helgens synder (hvis det blir noen da)!

 

Anto: vi får suge og suge, for jeg er enig med deg, en støl mage kjennes godt; ikke minst på samvittigheten! :)

 

Klem flua[/quote']

 

OK, milde maroder....

Magesug på en allerede veldig sår mage er helt vilt.

Men det som ofte skjer er jo da at stølheten mirakuløst er borte vekk dagen etter.

Muskler gjør ikke alltid det du tror de kommer til å gjøre.

 

Åja, og vann.. jeg har drukket 2,5 liter hittil og er igang med enda en halvliter.

 

God helg flua og alle dere andre :-)

 

Klem,

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :)

 

jeg rydder idag, og innimellom tar jeg et magesug.

Er så støl etter igår at jeg må trene meg ned igjen, og da er dette en ok måte å gjøre det på synes jeg.

 

Drakk 1,5 liter vann igår uten at jeg egentlig har noen kule kommentarer til det.

Har drukket 1,5 hittil idag og regner med at det blir 2.. er litt vannlei om dagen. Drikker en del te isteden, fant en Sweet Chili te på helsekosten, og den smaker faktisk litt søtt og ganske spicey. herlig :-)

 

OKay, inkludert en Farris, er jeg oppe i 2,5 liter vann :)

Dvs 2 liter vann og en Farris, hvis vi skal være nøye.

 

God søndag alle.

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knappe 2 liter i går, vet ikke helt hva som går av meg, men jeg som Anto er vel litt vannlei... Hmm nå mottas alle gode idéer om hvordan få vannet "bedre" med takk!

 

Hva gjør du når du blir lei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knappe 2 liter i går' date=' vet ikke helt hva som går av meg, men jeg som Anto er vel litt vannlei... Hmm nå mottas alle gode idéer om hvordan få vannet "bedre" med takk!

 

Hva gjør du når du blir lei?[/quote']

 

Jeg putter oppi et par biter med lime, jeg.

Og så unner jeg meg en Farris med en limeskive oppi som belønning på slutten av dagen dersom jeg absolutt er møkk lei. Av og til bruker jeg appelsin, sitron, ananas eller en mix av jordbær og appelsin. Noen få biter gir vannet virkelig en piff av "noe annet".

 

Ellers drikker jeg nesten ikke Farris lenger. Bare når det røyner på.

 

Idag har jeg drukket så mye vann at det er rart det ikke skvulper når jeg går.

En kjapp utregning viser 3,3 liter hittil idag, og det blir nok en halvliter til.

Med lime idag :-)

 

Ha en fin kveld.

 

Klem,

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, dere gir vel ikke opp tråden?

 

Jeg trenger fokus, og fokus på vann er en av stedene jeg har bestmt meg for å stramme inn og det innebærer notering igjen.

 

Så nå måles det:

 

igår ble det 2,5 liter, så får vi se hva dagen i dag bringer?

 

Takk for lime tips, anto! Gikk til innkjøp av det i morges (fint å komme seg i buttikken før kl 8- hjelpe meg, hva barn gjør med dagsrytmen vår)!

 

Drikk masse vann, hev hode, skvulp litt og smil til verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag blei det litt over 2 liter ogi går var det vel 3,5 liter. Håper å få i meg nok idag og. Nei, vi kan ikkje gje opp tråden . Prøver å drikke nok men føler at då må ein fokusere på å drikke nok og. Altså, vannglaset på disken/flaska innen rekkevidde. ;)

 

Appelsin båtar/skiver i vatnet er og godt. Forresten så er lett fryst appelsin godt som tørsteslukkar, deler appelsina i båtar og frys ho.(men kanskje mest om sommaren då) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo kjempebra!!! Fortsett slik... vann fordriver vann og renser oss for avfallstoffer. Og med dine tips kommer det til å smake enda bedre. For ideen jeg da kom på var: Frossen frukt som isbiter! NAM NAM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og vel over 3 liter i går, kjem nok opp i det idag og. Har drukket 2 liter allerede. Men sverga til kokt vatn + å drikke vatn i glas (som tek 0.5 liter) lettare å drikke nok då syns eg. Men ikkje alltid det passar med glas då, så då er nok flaska god å ha likevel. Betre med litt vatn enn ingenting. :) Så her er det berre å pøse på det ein greiar å få ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....måtte jo laaaaaaangt ned på siden for å finne den :(

 

Forrige uke hadde jeg opp/ned uke - noen dager var jeg veldig flink til å drikke vann, mens noen dager "glemte" jeg hele vannflaska... ikke bra!!! I dag har jeg allerede funnet fram vannflaska, har lovet meg selv å ha en fin vannuke denne uka, og da må jeg jo begynne!!

 

Har gått tilbake på tråden og lest Flua sine meget GODE argumenter for å drikke nok vann, og det motiverer meg igjen til å drikke vann - men jeg må lese det om og om igjen!!!

 

Hvordan går det med dere andre da?

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) - har ikke så veldig mye jeg skulle sagt jeg heller da!!! Har ikke akkurat vært veldig flink til denne rapporteringa her, men jeg merker at jeg blir mer fokusert når jeg rapporterer her - blir litt jamnere med vanninntaket da. Så det er nok best jeg tar meg selv i nakken og begynner å rapportere igjen.

 

Har inntatt 0,5 liter hittil i dag - er hjemme med minstemann som er syk. Så jeg benytter dagen til å forberede hyttematen til påske. Liker å ha med ferdig middagsmat og hjemmebakt brød!! Smaker litt bedre, og så blir det ikke så mye matlaging i påska!!! Bare varme opp ferdiglaga mat! Så til nå er en stor form med lasagne satt i fryseren, en stk skinkesteik ferdig stekt - med sausen og hjemmelaga surkål står til avkjøling, og akkurat nå står det og koker grytekjøtt på komfyren... mmmm - masse deilig mat!!!

 

Lykke til med vanninntaket folkens!! Nå er det snart PÅSKE!!!!!

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 3 liter på meg i går, var kjempetørst! I dag sliter jeg litt med vanninntaket så langt, men jeg har vel klart drøye en liter til nå- det er enda håp!

 

Fortsett å drikke, væsketapet blir ikke mindre på denne tiden av året, og vi trenger all den drahjelp vi kan få av vannet! Drikk og kos dere... tenk huden vår blir smidigere og rener også!

 

Klem flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...