Gå til innhold

Hvor mye vann drikker du egentlig?


Gjest flua

Anbefalte innlegg

  • Svar 887
  • Created
  • Siste svar

Landa på 2,5 liter i går. Deretter tok jeg en megakopp med grønn te.

Har sovet som en stein i nat, det var utrolig deilig.

 

:-) Starta dagen idag med 2 bøtter vann - ja, GLASS, da. Men de er DIGRE. Nå skal jeg måle hvor mye som går i dem, ellers mister jeg tellinga.

 

Ha en super dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så glad jeg ble nå... ;) Takk skjønne dere!

 

Jeg har vel ikke vært så flink som jeg kunne men jeg har klart 2 imsdalflasker hver dag! Det er ca 1,5 liter og jeg er knall fornøyd, for uten denne tråden er jeg helt lost!!!

 

Jeg har skrevet et lenger innlegg i bloggen min for dere som følger med der. Jeg er i alle fall tilbake!

 

Anto, Fjellgeita, Queen stå på: jeg er stolt av dere og husk

 

For at nyrene skal fungere maksimalt, trenger de mye vann. Dersom nyrene ikke har nok tilgang på vann, går noe av vannet til leveren. Leverens hovedfunksjon er å omdanne fett til energi, som kroppen kan forbrenne. Hvis leveren da plutselig skal overta litt av arbeidsoppgaven til nyrene, kan den ikke omdanne så mye fett til energi og derfor øker fettdepotene.

 

Vann hjelper også til med å stimulere musklene og til å trekke seg sammen for å redusere dehydrering. Derfor er det veldig viktig å drikke vann før under og etter trening. Dersom du drikker kaldt vann, bruker kroppen også energi på å varme opp vannet til kroppstemperatur. Dette blir på en måte en extra-gevinst dersom du er ute etter å ta av noen kilo.

 

En gjennomsnittsperson med normal vekt skal drikke minst 1,5 liter vann til dagen. Dette er minimum for at kroppen skal klare å utføre alle funksjonene. Dersom du er overvektig, trener mye eller været er varmt skal du drikke enda mer. Tar du kosttilskudd som kreatin, drikker mye kaffe eller andre vanndrivende preparater skal du også drikke mer enn ellers.

 

Konklusjon

 

Vann hjelper til å stimulere musklene

 

Vann demper apetitten

 

Å drikke vann er nødvendig dersom du slanker deg. (er med på å skylle ut fettet, "rense kroppen"

 

Drikk minst 1,5 liter vann om dagen

 

Økt vanninntak reduserer fett depotene

 

Kroppen kan ikke gjenomføre alle sine livsviktige funksjoner uten tilstrekkelig vann

 

Drikk vann før, under og etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og jeg må gå og hente vann flasken min, for det har jeg helt glemt nå som det er helg ;) akkurat slik det pleier være.

 

Hyggelig å være tilbake også - igjen!

 

Klem flua

 

-ps ble over 2 liter vann i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her, og det merkes både her og der på meg ;) Men nå er jeg igang. Drikker vann igjen så det monner.

Igår ble det nok bortimot 2,5 l i lutefisklag og lite alkohol (heldigvis). Og på jobb er jeg også flink.

 

Så hvis greit - blir jeg med her og kommer med rapporter :) Dere er jo så kjempeflinke dere og ikke minst veldig motiverende. Stå på og drikk i vei :D

 

Klem

HEIDI :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloooooooooo

 

Jeg er her' date=' jeg ;)

Drikker ca 2 liter om dagen.

Vet jeg burde komme opp i ca 3, men det synes veldig vanskelig akkurat nå.

Det er liksom for kaldt til å drikke så mye vann, rett og slett.

 

Skulle ønske hun som spurte om kaffe ble regnet som vann ville stilt spørsmålet her inne.

 

Men det regnes vel ikke som vann, det, flua?

Det er vel bare vann som regnes som vann?

 

:-)[/quote']

 

Hvis kaffe var vann ville jeg ha passert 3 liter hver dag!!! Jeg er nemmli' en skikkelig kaffe kjærring!!! :) Men seriøst, som de fleste vet er jo kaffe faktisk vanndrivende, og dermed kan det vel regnes som det stikk motsatt av vann - i alle fall når vi snakker om fordelene og godene vi får fra rent friskt vann!

 

Uansett, flua har snudd og flydd tilbake til åstedet, og jeg er glad for å ha funnet tilbake til dere Anto!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemulen og flua!! ;)

For en kul overraskelse på en og samme dag.

 

Jeg drakk bare 1,5 liter igår, men har drukket 1,5 liter hittil idag, så idag blir det bedre.

 

Fortsett å komme tilbake, da, jenter.

Vi savner dere når dere ikke er her!

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - har hørt at isvann også hjelper på forbrenningen fordi kroppen må bruke energi på å varme opp vannet. Så jeg holder meg til isvann, men ellers takk for tipset ;)

 

Jeg er oppe i 2,3 liter idag, altså, så jeg føler meg egentlig ganske flink. Og det attpåtil på en søndag!

 

:-) Ha en superfin uke alle sammen.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har komt oppi 1,5 liter idag,men skal nok greie over 2 før eg gjer meg.

 

Hehe - har hørt at isvann også hjelper på forbrenningen fordi kroppen må bruke energi på å varme opp vannet. Så jeg holder meg til isvann' date=' men ellers takk for tipset ;)

[/quote']

 

Greier ikkje drikke så kaldt vatn, får så ilt i hodet av det.(berre med det samme)

Men det er jo faktisk tilfelle det med forbrenningen, men det får no heller vere.

 

Snøa faktisk her no, har tenkt meg ein tur på akebrett før eg tek kveld.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - brain-freeze...

Det er det de kaller det når man får vondt i hodet av kalde ting.

Det kjennes som om hjernen fryser - og det gjør den kanskje. Det er ubehagelig, ja, og kan virkelig gi deg hodepine for resten av dagen.

 

Det hender det skjer med meg, og da er det lunka vann resten av dagen for meg også. men det er heldigvis sjelden. Jeg liker best iskaldt eller glovarmt. Sånn lunka midt i mellom er ekkelt... ;)

 

Imorgen har jeg veiedag.

Det gruer jeg meg til, for jeg får så lite trening om dagen.

Men bare vent! Når foten er bra igjen, DA!!!!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vorte lite trening på meg og no i det siste, det skjer så mykje på heimebane at eg har måtta prioritert det først.

 

Men no har eg lova ungane ikveld at eg skal ut å ake med dei, set på med minstemann han er heilt rå på kjelken. Så kanskje eg kjem med både arma og bein i fatle i morgon. I fjor trynte vi i grøfta og heldt på å le oss ihjel.

 

f050.gif

 

Ha ein fortsatt fin kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 2 l idag - fornøyd til å være søndag. Har også vært ute å gått i 1,5 t idag ;).

 

Jeg foretrekker ikke helt iskaldt vann for jeg kjenner det også i hodet. Men fyller en flaske på 7 dl og starter å drikke med engang. Den tempererer seg underveis slik at det bli passe :)

 

Men regner dere med vannet dere drikker under treningen også, noen sier at du ikke skal gjøre det så derfor lurer jeg.

 

Lykke til videre med vannet!

 

Klem Heidi

a015.gif

 

PS: Hvor henter du smiliene dine Magan? Jeg henter mine på cosgan.de/smilie.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går drakk jeg nesten 4 liter vann.

Og det blir helt sikkert noe sånt idag også. Jeg står og holder foredrag hele dagen' date=' og da går det med bøtter med vann.

 

Ha en supervanndag ;)[/quote']

 

 

Så flott Anto:)

 

Syns du er bra tøff når du inntek så store mengder då du held foredrag. he,he

Eg trur ikkje eg hadde kunna det.

 

Ha ein fin dag.

 

Tru korleis det går med vanndrikkinga til Flua, må vi etterlyse ho tru??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...