Gå til innhold

Hvor mye vann drikker du egentlig?


Gjest flua

Anbefalte innlegg

Å herlighet... jeg løper på do i pausene så vil ikke tro det. Men jeg trenger det vannet når jeg snakker hele tiden. Siden dette ikke er vanlige kurs, men informasjon - fra meg - går jeg jo tørr og må fylle på med vann. Det må da være bra for slankingen? :-) om ikke annet.... for DEN står i stampe om dagen, altså.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 887
  • Created
  • Siste svar
Å herlighet... jeg løper på do i pausene så vil ikke tro det. Men jeg trenger det vannet når jeg snakker hele tiden. Siden dette ikke er vanlige kurs' date=' men informasjon - fra meg - går jeg jo tørr og må fylle på med vann. Det må da være bra for slankingen? :-) om ikke annet.... for DEN står i stampe om dagen, altså.

 

KLEM[/quote']

 

 

Ja, ein treng mykje vatn når ein står sånn og snakkar. Berre vekt nedgangen kjem nok snart, men først må du kanskje bli kvitt all "dritten" frå dei speltbrøda som ikkje var "rein".

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Antonia - 4 l er jammen meg mye, du har vel lagt inn pausene selv da ;)

 

Idag har det blitt 2,1 på meg. Må ta med litt sitron nå for jeg synes bare vann er litt tamt akkurat nå :) Sånn hadde jeg det tidligere også - plutselig mistet smaken.

 

KLEM :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pausene har jeg lagt inn selv. Jeg snakker i EN time, deretter er det pause, så er det EN time til. Det ble 3,8 liter på meg igår. Idag er det møtefri. Men jeg skal prøve å skvulpe i meg like mye likevel.

 

Håper dere alle sammen får en strålende dag :-)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry, her er jeg.

drikker jevnt 2 liter om dagen, men de dagene jeg har snakket i timevis har det blitt ca 3 - 3,5. Mister gjerne dtellinga på 2,8, men drikker ca 1 flaske etter det, minst, og da er det ca 3,3.....

 

:-) Men hvor er flua?

Hun sier hun er her, og så er hun borte?

flua... skjerp deg!

 

:-) KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flua pusser opp hjemme og det går i ettt om dagen... jeg har ikke så bra tillgang til nettet nå jeg. Snekker meg her og snekker meg der!!!

 

Uansett; jeg er her og har ikke glemt dere, og vann drikker jeg takket være dere skjønne støttespillere.

 

Stå på alle sammen. Vi skal drikke oss sunne og rene!

 

Jeg har et snitt på 2 liter dagen nå. Det er ikke nok, men langt bedre enn ikke noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nå ble jeg inspirert. Skal snart bade barna, og da skal jeg fylle Imsdal flasken med godt kaldt vann og drikke hele flasken mens jeg sitter på kanten og nyter at barna plaske seg rene!!!

 

PS Du er kjempeflink, Fjellgeita!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba dere!

 

Jeg har drukket snart en liter i dag... og klokken er bare 9:15. Dette er lovende. I morgen begynner jeg nytt kurs for vekten har pakket seg på igjen. Nå er det full skjerpings både her og der!

 

Og det er mange grunner til at vi skal drikke vann... her er et par:

 

Hvor mye skal jeg drikke?

Ditt veskebehov er avhengi av temperaturen, din kroppsstørrelse og hvor mye energi du forbruker. Ved hvile bruker man å regne med at man forbruker ca 1 dl/time, mens under trening kan komme oppi 1-2 liter/time. Vesketapet kan være mye større, opptil 2-3 liter/time om det er varmt. Tørsten er ikke ett bra signal på om man er uttørket. Vår tørst styres nemlig av konsentrasjonen av salter etc i blodet og ikke direkte av hvor mye vann vi har i våre kropper.

 

Det gjør at vi er dårlige på å ta igjen ett vesketap, og studier har vist at det tar 24-48 timer for å ta igjen dette. Sammenlignet for eksempel med hunder som på noen minutter kan erstatte enorme vesketap som tilsvarer ca 10% av deres kroppsvekt. Du skal drikke INNEN du blir tørst. Blir du tørst er det for sent! Under trening skal du ha den vanen, om du ikke allerede har den, drikke noen skikkelige slurker minst hvert tiende minutt. Det skal resultere i at du drikker minst en liter/time, mer om det er varmt. For å slippe uttørking under treningen er det dessuten viktig at du drikker regelmessig over hele dagen. Drikk ett stort glass vann til hvert måltid så har du gode forutsetninger, og som vanlig skal du drikke mer om det er varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...