Gå til innhold

Hvor mye vann drikker du egentlig?


Gjest flua

Anbefalte innlegg

Igår ble det litt lite vann meg ja.Bare 0' date='8 dl.Ikke helt fornøyd med det.

Men jeg drakk litt cola,med sukker,så der er grunnen.Smakte nydelig,og jeg synes jeg var flink fordi jeg klarte å stoppe i tide,det var kontrollert cola drikking.

 

God søndag!![/quote']

 

Da kan du være stolt av degselv, og litt kontrollert drikking, ja det må man unne seg i blant. Drikk litt ekstra vann idag da, Tuxi, så tar du igjen det fortapte.

 

Ha en flott søndag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 887
  • Created
  • Siste svar
Gjest Berta1973

Jeg klarer visst ikke å drikke mer en de 2 flaskene med Imsdal om dagen. Jobber videre med det. Jeg skal komme opp mot 3 flasker om dagen.

 

I går og i dag ble det noen glass med cola, men jeg må kose meg litt å da. Drikker jo ikke kaffe og te, så vann er det eneste jeg drikker utenom melk til måltidene. Og i dag har jeg kun drukket ett glass med melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men drakk 4 glass vann mens jeg var der.. da kom jeg opp i 2,2 liter i går! Jeg merker at kroppen starter å venne seg til å drikke mere vann- men jeg flyr fredeles på do en del. Men, anklene er mindre hovne, og ringene passer på fingrene hele dagen (det gjorde de ikke før).

 

Berta1973: dette er jo supert!!! Jeg har virkelig tro på at vann er en stor del av den ultimate kosten!

 

Frøken: da drikker du litt mer i morgen. Med ditt skrittempo MÅ du jo drikke masse... :) Stå på!

 

Melkorka: hvordan går det med deg? Fortsatt i siget?

 

Fjellgeita: ja det kan være fint å holde seg innenfor rimlighetensgrenser... da slipper man å fly så mye, men det tyder jo også på at kroppen får renset seg litt, og det er jo positivt. Jeg kunne gå en hel dag før jeg, uten å fly på do! Det er IKKE bra!!!

 

... dere andre, henger dere med? Nok vann? Minner om hva vann gjør for kroppen vår:

 

 

 

fra dinform.com

 

Vann er utrolig nok noe av det mest effetive, analyserte slankemiddel som eksisterer, også er det atpå til gratis. I denne korte artikkelen vil vi prøve å forklare deg hvorfor det er viktig å drikke mye vann dersom du vil gå ned i vekt. Vann er med på å dempe apetitten din ettersom det opptar plass i magen. I tilegg hjelper det til med å forbrenne bort fettdepoter. Undersøkelser har påvist at lite vann i kroppen er med på å bygge opp fettdepotene. Derfor vil et overskudd av vann i kroppen redusere fettdepotene.

 

 

 

For at nyrene skal fungere maksimalt, trenger de mye vann. Dersom nyrene ikke har nok tilgang på vann, går noe av vannet til leveren. Leverens hovedfunksjon er å omdanne fett til energi, som kroppen kan forbrenne. Hvis leveren da plutselig skal overta litt av arbeidsoppgaven til nyrene, kan den ikke omdanne så mye fett til energi og derfor øker fettdepotene.

 

Vann hjelper også til med å stimulere musklene og til å trekke seg sammen for å redusere dehydrering. Derfor er det veldig viktig å drikke vann før under og etter trening. Dersom du drikker kaldt vann, bruker kroppen også energi på å varme opp vannet til kroppstemperatur. Dette blir på en måte en extra-gevinst dersom du er ute etter å ta av noen kilo.

 

En gjennomsnittsperson med normal vekt skal drikke minst 1,5 liter vann til dagen. Dette er minimum for at kroppen skal klare å utføre alle funksjonene. Dersom du er overvektig, trener mye eller været er varmt skal du drikke enda mer. Tar du kosttilskudd som kreatin, drikker mye kaffe eller andre vanndrivende preparater skal du også drikke mer enn ellers.

 

Konklusjon

 

*Vann hjelper til å stimulere musklene

 

*Vann demper apetitten

 

*Å drikke vann er nødvendig dersom du slanker deg. (er med på å skylle ut fettet, "rense kroppen"

 

*Drikk minst 1,5 liter vann om dagen

 

*Økt vanninntak reduserer fett depotene

 

*Kroppen kan ikke gjenomføre alle sine livsviktige funksjoner uten tilstrekkelig vann

 

*Drikk vann før, under og etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Er dette tillatt under "vann"?;) Det er jo vann med kullsyre... og litt ekstra smak;)

 

Iflg min kursleder på GR så var det ikke lov fordi det inneholder så masse salt, og salt binder jo opp vannet i kroppen :) Jeg prøver å drikke et glass vann før jeg tar meg et glass brus (inkl farris mm) og det funker fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Vann er bra ja.. Flinke dere er! ;) Jeg drikker vel en rundt 2-3 liter hver dag. Drikker kun vann så da er det kanskje lettere også.. Men anf farris, hørt at bonaqua ikke inneholder like mye salt? Det finnes jo også vanlig vann med smak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da, Berta1973! Og så flink du er IngridM som bare drikker rent vann, ingenting er så bra for kroppen som det. Når det er snakk om kullsyreholdige vann drikker som farris og bonaqua kan visst disse supplementere, men ikke erstatte vannet. Noen ganger er det fint med salt, f.eks ved sykdom eller om man drikker veldig veldig mye vann...

 

fjellgeita, frøken, lillevenn, tuxi og alle dere andre... stå på dere er kjempeflinke! Jeg for min del kommer til å fortsette dette lille prosjektet noen dager for jeg trenger "dere" til å se hvor mye vann jeg drikker! Merker jeg er mer bevisst da!

 

I går ble det 2,3 liter på meg! Kjempefornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 2,6 liter på meg i går... strålende fornøyd med det! Må bare si jeg merker stor forskjell på kroppen og ikke minst hode, men la meg ikke glemme vekten. Jeg var på kurs i går, og til min store overraskelse hadde jeg gått ned mer enn noen gang på en uke. Hele 1,8 kilo!!!! Jeg har ikke forandret annet enn vanninntaket!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Ble 2' date='6 liter på meg i går... strålende fornøyd med det! Må bare si jeg merker stor forskjell på kroppen og ikke minst hode, men la meg ikke glemme vekten. Jeg var på kurs i går, og til min store overraskelse hadde jeg gått ned mer enn noen gang på en uke. Hele 1,8 kilo!!!! Jeg har ikke forandret annet enn vanninntaket!!![/quote']

 

Kjempebra Flua! Det er så digg når man ser det funker å gjøre de grepene man gjør!!!

 

 

Jeg drakk 3,5 liter vann i går, men så hadde jeg også 15 trimpoeng, så kanskje jeg burde ha drukket mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berta1973
Ble 2' date='6 liter på meg i går... strålende fornøyd med det! Må bare si jeg merker stor forskjell på kroppen og ikke minst hode, men la meg ikke glemme vekten. Jeg var på kurs i går, og til min store overraskelse hadde jeg gått ned mer enn noen gang på en uke. Hele 1,8 kilo!!!! Jeg har ikke forandret annet enn vanninntaket!!![/quote']

 

 

Så bra ;) da jeg gikk på vekta i dag tidlig var jeg nede i 76,5 kg, det har jeg ikke vært på en stund :)

 

Jeg ligger etter skjema med vannet i dag, men prøver å hente meg inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Ser at dere er i gang med å måle vanninntak. Det er nok på dette punktet jeg synder mest! Er rett og slett ikke tørst, så jeg glemmer det!

 

Kjempeflott med ditt vettuge innlegg om vann, flua. Det beviser hvor viktig det er, og kan være en motivator i den vannfattige hverdagen.

 

Jeg slenger meg på hvis dere fortsetter en uke til. Min første registrering blir i morgen, torsdag.

 

Nikkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkorka

Nå gikk det nettopp opp et lys for meg her. Jeg har hatt så mye vann i kroppen i det siste. Så mye at jeg merker det på føttene mine, får sånne flashback til da jeg var gravid med svangerskapsforgiftning.

 

Eller... dvs, noen nevnte ovenfor her at det er så mye salt i farris. Gjelder det også bon aqua? Har nemlig drukket ca 1 liter med det de siste ukene. hver dag. Kan det være det tro? Har nemlig aldri drukket dette før. Jeg har vært flink i det siste å drukket rent vann isteden, og jeg synes jammen at det har begynt å hjelpe. Kan det være pga bonaquaen, eller er det bare at jeg er generelt flinkere til å spise jevnt og sunt?

 

Uansett, så drikker jeg nå ihvertfall 2 liter vann om dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei 3,5 liter på meg igår, og det går greitt når ein jobbar heime.

Det er egentlig veldig greitt å registrere her for då lyt ein jo melde tilbake kvar dag og det ligg litt ekstra press på ein. Syns at når ein er heime så får ein meir vatn i seg om ein drikk av eit stort glas enn at ein drikk av flaske.(men det er vel smak og behag) Har ein vatn med seg på jobb så er vel flaske det beste alternativet.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...