Gå til innhold

Hvor mye vann drikker du egentlig?


Gjest flua

Anbefalte innlegg

  • Svar 887
  • Created
  • Siste svar

Kom opp i hele 3 l til slutt i går!

Så langt i dag har det blitt 2 l,og da blir det nok mer utover kvelden.

Formen er langt bedre,og det gjør det mye letter å holde fokus på både vann og mat inntak!

Så er utfordringen neste gang man blir syk,er å drikke masse vann!!

Kanskje blir man fortere frisk også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starta nettopp med min tredje flaske *jippiii* pleier å sitte litt utover i de små timer' date=' så litt til skal jeg få ned.[/quote']

 

HURRA!!!! og gratulerer med flott insats og vilje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom opp i 2,8 l vann til slutt i går!Ikke fullt så bra i dag,bare 1,5 l.

Så nå gjelder det bare å være like flink i helgen.....og det skal jeg klare.

 

Ja Frøken,når du skal på party så er det viktig med vann.Kos deg.

Og riktig god helg til alle dere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er, både til å ta fatt i det når det skåtter og til å logge, og ikke minst fokusere på vannet.

 

Jeg fikk i meg ca 2,5 liter i går... ikke nok men med den dagsformen er jeg glad for det! ;)

 

God helg, og kos dere masse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ganske så flink synes jeg til å drikke vann.

 

Hver gang jeg skal ha et måltid drikker jeg alltid 2 store glass før jeg begynner å spise. Det blir ca 7 dl.! Og med 4 måltider i løpet av dagen (ved det 5te drikker jeg ikke vann) så blir det 2,8 liter.

 

Itilegg drikker jeg ett glass vann hver gang jeg er inne på kjøkkenet. Så her blir det over 3 liter stort sett HVER DAG.

 

Jeg har ikke regnet nøyaktig hvor mye det blir, men jeg skal starte med å regne det ut idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk vel 3 liter vatn igår, får sjå om eg greier å få i meg like mykje idag. Jobbar nemlig natt denne helga så då er det ikkje alltid like lett å få drikke like mykje. Litt irriterande å vakne av at ein mååå på do, og då kan det vere litt vanskelig å få sove att.

 

God helg til alle sammen, og kos dykk. ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,3 l vann i dag.Finner det av en eller annen grunn vanskeligere å drikke masse vann når jeg er hjemme.

Tror det er noe med at jeg sover lenger i helgene,er vanligvis oppe kl 5.Sover gjerne til 8 - 9 tiden når jeg har fri,og på en hverdag er jeg oppe i 12 -1 l vann allerde på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg drikk vatn for å drikke ikkje for at eg er tørst' date=' då hadde det ikkje vorte mykje vatn på meg.

 

Fjellgeita[/quote']

 

 

Hei.

 

Jeg slenger meg med, siden dere ikke har gitt opp tråden enda :-)

 

Har lest et sted at dersom du venter med å drikke til du er tørst, er du allerede i ferd med å bli dehydrert. Du skal egentlig drikke FØR du blir tørst.

 

Mine erfaring er at dersom jeg begynner dagen med å drikke en del vann, MÅ jeg liksom bare ha mer.

 

Har fått i meg nesten 2 liter idag.

Men jeg synes også at det er vanskelig å drikke nok vann. Liker bedre å drikke Farris eller Farris Pluss med ginsengsmak. Men så sa en dame på jobben at man ikke skulle drikke Farris når man slanker seg? Vet noen av dere noe om det?

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

.....Liker bedre å drikke Farris eller Farris Pluss med ginsengsmak. Men så sa en dame på jobben at man ikke skulle drikke Farris når man slanker seg? Vet noen av dere noe om det?

 

antonia

 

Hei du og så hyggelig at du henger deg på her, det hjelper nok på fokusen. Jeg tror ikke det er usunt å drikke Farris, men man skal være klar over at Farris inneholder en del salt, i tillegg kan Farris gjøre deg litt oppblåst.

 

"Luft i magen og oppblåsthet kan gjøre deg en størrelse større. Vær derfor nøye med hvilke matvarer du velger. Du bør unngå røkt mat, mye salt kjøtt, rå grønnsaker, brus og Farris, brødmat med mye fiber. Velg heller fisk og fiskeprodukter, mellomgrovt brød, biolayoghurt."

 

" Farris er det i underkant av et halvt gram natrium pr liter. Dette tilsvarer cirka et gram vanlig bordsalt. Drikker man en liter Farris daglig, får man dekket omtrent en femtedel av ditt daglige saltbehov."

 

Så hvis du vil redusere saltinntaket fordi du spiser nok salt utenom - så reduser mengden Farris.

 

I går ble det bare 2 liter vann på meg, jeg er ikke helt i slaget om dagen og magen protesterer litt hvis det blir for mye vann akkuart nå.

 

-flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for velkomsten :-)

 

Kanskje jeg fyser på farris fordi jeg omtrent ikke spiser salt i det hele tatt i mat. Det er svært sjelden jeg husker å salte maten, jeg tror det kun er gulerøtter og broccoli jeg salter litt når jeg koker det. Jeg husker nesten ikke at jeg har salt i skapet, jeg...

 

Kanskje farris er litt sunt for meg, da. Men skal prøve å redusere til EN flaske om dagen.

 

Takk for råd og tips.

 

Og så MÅ jeg bare spørre om dette, flua: har noe noengang tenkt på å bli konsulent i Grete Roede? Jeg synes rådene og tipsene du gir er veldig veloverveide og fine, du snakker rett ut med klare ord og er aldri til å misforstå. Du har masse masse kunnskap og det virker som om du liker å dele sånne ting med deg. Du er oppmuntrende, fordømmer aldri, opplysningene du gir kommer som klare fakta hele tiden. Det er kjempefint! Er du sikker på at du ikke burde være kursleder?

 

antonia

 

PS: Hvor stort er egentlig kroppens saltbehov pr døgn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

I går drakk jeg ikke vann i det hele tatt!!! Huff, det er jo dagen derpå at man absolutt burde drikke vann siden man må få ut fystoffene fra kroppen...

 

Men men, i dag har jeg så langt drukket tre liter. Det blir nok mer så jeg skal korrigere senere ;)

 

Velkommen antonia!

 

Flua - du er bare super altså til å motivere og informere! Fortsett sånn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk, Froeken :-)

 

Spørsmål.. hvor mange ganger våkner dere om natten og bare må på do?

Jeg har aldri våknet om natten før jeg begynte med denne infernalske vanndrikkingen! hehe.

Det gir seg kanskje etterhvert som det regulerer seg bedre?

 

Har drukket 2,5 liter idag med litt lime-skiver oppi.

Lurer på å ta meg en halvliter farris pluss som belønning ;)

 

Ha en super uke alle sammen :-)

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått i meg 1,7 l vann.Fornøyd med det!

 

Antonia:velkommen.Jeg er av de heldige som aldri våkner om natten uansett hva jeg drikker!Men det hender jeg flyr mye på dagtid,men det går i bølger,noen dager er det mere flying enn andre.Ikke helt sikker på hvorfor det er sånn,for vann inntaket er ganske stabilt på hverdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for nå er jeg skikkelig stolt av meg selv!!! :) Har fått i meg 2,7 liter med vann i dag!!! Så mye har jeg aldri vært i nærheten av.... og jeg føler at kroppen nyter godt av dette vanninntaket, så nå er jeg utrolig spent på hva vekta viser i morgen tidlig. Har nå hatt et par uker med "vanninntak", så jeg håper det hjelper på vekta også ;) Gruer meg litt til natta nå - regner vel med at jeg må opp en tur eller to for tømme av litt igjen..., men det får heller gå!!

 

Natta folkens!!

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

...4 liter i dag. Helt sykt som det har gått unna, men sånn blir det når man trener lenge og er i bevegelse nesten hele dagen... Har vært masse på do, men sykt tørst! Sambo ble syk etter treningsøkten vår, så nå skal jeg drikke masse og rense kroppen og håpe jeg berger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...