Gå til innhold

"Eplehagen"


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Ingen annen trening enn det jeg får gjort hjemme idag. Er nok litt støl etter at mor skulle ha med seg sønnen på trening igår. Tok vel i litt bade ha og jeg:) Men har jo ett hus å få iorden igjen, så litt blir det vel. Kanskje noen sit-ups også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Nedigjen

Pulsklokka mi er bare ikke helt god altså. Nå har den fungert veldig bra en ukes tid, men så begynner den å tulle igjen... I dag veksla den mellom å vise puls på bl.a. 35, 45, 154, 170 og 205.... (de gangene jeg fikk kikka på den) 35 i puls under trening er vel strengt tatt ikke særlig bra? ;) På ett tidspunkt viste den bare 00 også, dumt... Tar registreringa fra forrige ukes lignende trening, dvs 2,8 poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Pulsklokka mi er bare ikke helt god altså. Nå har den fungert veldig bra en ukes tid' date=' men så begynner den å tulle igjen... I dag veksla den mellom å vise puls på bl.a. 35, 45, 154, 170 og 205.... (de gangene jeg fikk kikka på den) 35 i puls under trening er vel strengt tatt ikke særlig bra? ;) På ett tidspunkt viste den bare 00 også, dumt... Tar registreringa fra forrige ukes lignende trening, dvs 2,8 poeng.[/quote']

 

Hei på deg!

 

Det blir sånn fordi kontakten mellom huden din og sensoren forsvinner. Kanskje du hadde på noe undertøy som presset litt og gjorde at beltet ikke satt som det skulle? Jeg har opplevd det samme mange ganger, og da har jeg måttet rette på eh... puppestellet og så har det som regel funka. Problemet er jo at vi ikke kan se på klokke under treningen heller da så vanskelig å fange opp problemet akkurat når det skjer...

 

Bra at du er så sprek at du har gjort liknende trening før slik at du har et sammenlikningsgrunnlag å ta av!

 

Klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
1 time rask gange i dag' date=' det samme i går og søndag. Er inne i en "gåperiode" nå. Går og går og går. Håper på å få inn litt styrke, pilates etc neste uke.[/quote']

 

men så er det jaggu god fettforbrenningsaktivitet å gå også da (pluss at man får samlet skritt ;) synes du er flink jeg, og ivrig ikke minst. Eneste grunn til å¨gjøre annet enn bare å gå er å få trenet litt mer allsidig, styrke kroppen og passe på å ikke gå lei :)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Synes at gåing har et litt ufortjent "dårlig" rykte her inne - det var gåing på flater, i bakker, opp og ned trapper som fikk meg til å ta av 10 kg på 3 måneder for et år siden (sammen med dietten selvfølgelig). Treningsstudio begynte jeg med først riktignok og pådro meg skade som jeg måtte få hjelp til å hele av fysioterapeut, så gikk jeg til den store gullmedaljen. Siden har jeg begynt på treningsstudioet igjen etter et års fravær og har igjen pådradd meg litt skader. Fryktelig lett for å overtrene i et studio hvis en tar litt i og gjør det litt for ofte :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Synes at gåing har et litt ufortjent "dårlig" rykte her inne - det var gåing på flater' date=' i bakker, opp og ned trapper som fikk meg til å ta av 10 kg på 3 måneder for et år siden (sammen med dietten selvfølgelig). Treningsstudio begynte jeg med først riktignok og pådro meg skade som jeg måtte få hjelp til å hele av fysioterapeut, så gikk jeg til den store gullmedaljen. Siden har jeg begynt på treningsstudioet igjen etter et års fravær og har igjen pådradd meg litt skader. Fryktelig lett for å overtrene i et studio hvis en tar litt i og gjør det litt for ofte :D.[/quote']

 

Har ingenting vondt å si om gåing jeg altså kjære fru luna. Det er yndlingsaktiviteten min :) og absolutt ikke noe dårlig rykte. Bare mener at det er bra for kroppen å få trenet litt styrke også. Og jeg tenker ikke bare på slanking, men forebygging av belastning osv. Å gå tur ute med barnevogn er digg, og de dagene det er for kaldt eller været jobber mot meg er det et stort savn å ikke få gjort akkurat det!

 

Og gåing er vel noe av det eneste som ikke gir belastningsskader i seg selv?

 

Så ja jeg er helt enig når du sier at gåing er sunt året rundt, og gjør man det utendørs så får man kanskje med seg litt estetisk føde som hjelper på humøret også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Jogget til jobb før frokost i dag' date=' fikk bare 4,7 poeng på turen pga. at jeg er kommet i bedre form:( 9km gange/jogging er ikke verst før kl.08 om morgenen;)[/quote']

 

Klarer ikke å forestille megselv jogge til jobb, og det før frokost!!! Det virker bare helt utrolig uoverkommelig for meg!! Har du alltid likt å jogge eller har det kommet med vektnedgangen?

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å forestille megselv jogge til jobb' date=' og det før frokost!!! Det virker bare helt utrolig uoverkommelig for meg!! Har du alltid likt å jogge eller har det kommet med vektnedgangen?

 

klem[/quote']

 

Jeg har egentlig aldri likt å jogge. Synes det er skrekkelig hardt og kjedelig. Men det er en veldig effektiv treningsform som kan gjøres hvorsomhelst og nårsomhelst. Og med to små barn som krever sitt og 36 timers arbeidsuke så må treningen flettes inn i hverdagen og da passer det bra å bruke tiden til/fra jobb i den daglige treningen. Og med musikk på øret så er det slettes ikke så kjedelig å jogge nå som jeg klarer å holde ut mer enn fem minutter sammenhengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,6 poeng idag:)

Har gått på elipsemaskinen, men hva setter dere det på her inne. Har satt det på rask gange, men vet ikke om det blir rett?

Er helt imponert stbs, jogge til jobb er jo helt utrolig. Men selv om trimpoengene blir mindre er det jo bra at du har blitt i bedre form:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Ellipsemaskinen jeg bruker gir kalorier forbrukt hvis jeg plotter inn vekten min og lar maskinen registrere pulsen. Veldig effektiv trening for meg som velger et avansert bakke program med høyeste intensitet. Jeg forbruker mer energi på elipsemaskinen på samme tid som 7.5km i timen med 12° oppforbakke på tredemøllen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

I dag ble det volleyballkamp 1t. Totalt 570 kcal, eller 2,8 trimpoeng :D

 

De andre ler av meg når jeg setter igang pulsklokka og setter stegtelleren på buksa, men de får bare vente og se. Skal nok blir "eplekjekk" jeg ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4' date='6 poeng idag:)

Har gått på elipsemaskinen, men hva setter dere det på her inne. Har satt det på rask gange, men vet ikke om det blir rett?

Er helt imponert stbs, jogge til jobb er jo helt utrolig. Men selv om trimpoengene blir mindre er det jo bra at du har blitt i bedre form:)[/quote']

 

Jeg har satt ellipse på skigange, men jeg bruker pulsklokke når jeg trener så da spiller det jo ingen rolle.

 

Joda, jeg er i bedre form. I går ble det treningsfri siden jeg hadde jogget både mandag og tirsdag så var det på tide med en hviledag. Hadde også vært ute tirsdag kveld så det ble tidlig natt for meg i går. I dag vet jeg ikke hva jeg får tid til. Minsten må til barneklinikken igjen i kveld så dette tegner til å bli en dårlig treningsuke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Minsten må til barneklinikken igjen i kveld så dette tegner til å bli en dårlig treningsuke.

 

Huff da. Håper ikke det er veldig alvorlig?

 

Klem fra frøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

I dag har jeg høy feber som kom plutselig når jeg var ferdig på jobb. har fått den litt ned med pinex og ibux men orker ikke tanken på å bevege meg i det hele tatt! Det ble ikke noe svømming i går heller, for jeg følte at jeg "brygget på noe"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
I dag har jeg høy feber som kom plutselig når jeg var ferdig på jobb. har fått den litt ned med pinex og ibux men orker ikke tanken på å bevege meg i det hele tatt! Det ble ikke noe svømming i går heller' date=' for jeg følte at jeg "brygget på noe"...[/quote']

 

Huffahuff nedigjen!! Du skal så absolutt ikke trene når du har høy feber og føler deg urven!! Da skal du pakke deg godt inn i et godt pledd og ta deg et glass med iskald lightbrus, vann eller saft, eller en kopp varm Options :D Og så skal du pleie deg selv!

 

En god-bedring-klem fra meg til deg!

 

 

Jeg har ikke fått trent i det hele tatt i dag... Her har det vært besøk, sambo har vært på jobb og trening, og jeg har vært hjemme med liten sutrete og smådårlig mammadalt... I morgen tror jeg heller ikke det blir noe annet enn den 15minutters danseavtalen jeg har med snuppelure kl 10. etter det må jeg på jobb og begynne å forberede meg til å begynne å jobbe igjen før jeg får middagsgjster...

 

Men dere andre får stå på litt for meg også (og for nedigjen) så er det min tur på lørdag og søndag (min første morsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke trent idag, men har gått en del på ekstra jobben, så setter ca 1 time på rolig gange pluss at jeg gikk en omvei hjem så jeg skulle få litt trim ihvertfall. Håper ikke det er alvorlig med barnet ditt stbs?

God bedring nedigjen. Å froeken håper du og alle vi andre mødre får en fin morsdag på søndag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier nå jeg på forskudd, for i morgen tidlig tar jeg flyet til Budapest ;-)

3,1 poeng i dag, har trasket rundt Østensjøvannet i snøen, er tyngre å gå i snø ja :D

I går ble det ikke trening, kun 40 min gange fra jobb og opp til en venninne på besøk.

Trening i helga vil bestå kun av storbytrasking, men satser på mye av det. Skrittelleren skal være med på tur.

God helg og god morsdag til alle mødre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Håper ikke det er veldig alvorlig?

 

Klem fra frøken

 

Vi håper det ikke er noe alvorlig. Men han sluttet med bleie for et halvt år siden og nå løper han altfor ofte og tisser og ofte går det galt for ham. Har vært på barneklinikken 4 gaqnger de to siste ukene så vi håper de kan hjelpe oss å finne ut hva som feiler. Gutten er i fint humør og har bra allmenntilstand, men han sliter når han må så ofte på toalettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bare en liten økt på loftet i går kveld, ellipse og sykkel. Bare 2,8 poeng. Er hjemme med syk gutt i dag(eldstemann) så det blir vel smått med trening i dag også:D

Håper dere andre har en bedre uke.

 

God bedring Nedigjen, du må ikke trene med feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen mener nå at gutten har hyperaktiv blære. Han bør derfor begynne med bleier igjen til saker får roet seg litt og så må vi forsøke igjen. De mener at siden han ikke gir beskjed når han skal tisse om natten så er han rett og slett ikke klar ennå. De skal ta ny ultralyd av blæren også for å se om alt er normalt.

Er ikke helt fornøyd med svaret jeg da, men jeg får vel kanskje gjøre som legen sier. Det viktigste er jo at gutten har det bra og han har det mye bedre når han slipper å løpe på wc hvert femte minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

stbs, flott at lillegutt får hjelp.

 

Her rusler jeg og går og samler poeng sakte men sikkert (har 5 gullepler på 8. treet) - ryggen blir bedre og bedre, men må fremdeles få andre til å plukke opp ting hjemme og med tre søte små blir det endel som ender på gulvet - det er ufattelig mange ganger en trebarnsmor bøyer seg ned til vanlig for å plukke opp eller hjelpe med en vrien støvel eller lisse, ikke rart ryggen får nok til tider.

 

Håper å få gått noen lange deilige turer i helgen - de minste skal i mange fødselsdagsselskaper så jeg får sende de med faren og ta eldstemann med på tur og få litt mor datter snakking på kjøpet :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

I dag ble det ingen trening, men inkasserte ett trimpoeng på dans i morges (189 kcal så jeg runder oppover;) og så har jeg helt på tampen av kvelden gått en halvtime på stepperen min... (150 kcal, så totalt 1,7 trimpoeng i dag...)

 

I morgen spøker det også for trening, men skal ikke sitte på rumpa av den grunn...

 

Fru Luna - kjempeglad på dine vegne over at det bokstavelig talt går framover.

 

Stbs - så bra at det blir bedre for gutten din, selv om det kanskje kjennes som et skritt tilbake (hvis jeg forstod deg rett)

 

ebelle - håper du koser deg glugg ihjel i Budapest. Husk å prøve gulasjen!!

 

Rina - ble det noe action på treningsfronten i dag da?

 

God klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig dårlig på treningsfronten, ble litt trøstespising istede. Var på MR røntgen for hofta, å det er ikke noe problem ikke klaustrofobi eller noe, men det å skal ligg i ro på ryggen med ett tau rundt fotbladene så man skal ligge i ro , det er ikke noe særlig kuult for å si det sånn. Det var så jæv... vondt at tårene rant, men klarte å ligge såpass lenge at de ble nesten ferdig. Skulle så i vanlig røngen etterpå. Gudskjelov stående tenkte jeg. Var sikket greit det om man ikke skulle vri hofte leddene i alle tenklige vinkler, samtidig som man må holde på denne slaskete magen, så den ikke kom iveien.:D men, men. Litt trøste spising igår, men er back in buesness idag. Å den følelsen å må holde opp slaske mage, det håper jeg er siste gangen. Blir lite med trening idag også, skal på serveringsjobben men blir en god del gåing da. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...