Gå til innhold

Overvektig


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,1k
  • Created
  • Siste svar
jadda' date=' vekta viste 80,0 i mirges:)

 

1/1: 82,6

8/1: 81,1 =-1,5

14/1: 80,0 =-2,6 kg[/quote']

 

 

Ser ut til at fruen er kommen inn i ein god stim :D Tenk du neste veging så er 7 tallet først viss du er flink. Stå på du :P

 

 

Får forresten seie versegod Frøken Frue, håper minsten får god bruk for gava. :D

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

HAr hatt to lørdager her nå. Besøk i gårkveld som utarta seg og vanlig lørdag med lørdagsgodt i dag. MEn så er det jaggu en uke til neste gang også da :) SInnsykt kaloriinntak i dag og i går, men ingen brus og ingen impulskjøp på handlerunde.

 

Det handler om å ta med seg det som er positivt og komme seg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Har vært sulten som en ulv i dag, så jeg har spist. Men jeg har spist mat, ikke snop. Har fått litt PM-abstinenser, men jeg klarer meg. Drikker nok vann om dagen... Vært på en time med pump i dag og la på ekstra vekter. Armene er blytunge nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jepp. Den smakte helt greit, slettes ikke som ekte fondant, men kan anbefales :D Stekte den litt lenge så den ble kake, ikke flytende inni. Hadde ingenting ved siden for å spare kalorier (det er tross alt onsdag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Ser jeg glemte å lime inn oppskriften i gårkveld..

 

Sjokoladefondant

Totalt 3 store, evt. 6 små hvis du bruker små muffinsformer.

 

2 egg

4 ss splenda

+ noen dråper flytende natreen hvis du liker dem ekstra søte (det gjør jeg)

3 ss kesam

2 ss 100 % kakao

3 ss speltmel/karb. fri mel (ketolysemel)

1/2 ts bakepulver

 

Pisk eggdosis av egg og splenda.

Bland i det resterende og stek på 200 grader i 6min (hvis store) eller 4min (hvis små), de skal være flytende inni.

Server gjerne med litt kesam og et dryss kakaopulver/raspa mørk sjokolade.

Også kjempegodt å spise som mektig sjokoladekrem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Vekta viser 79,8 i dag oig jeg er nok 200 gr ned :D Dette går som smurt.

 

Har kost oss i kveld med et glass kald hvitvin og hjemmelaget fruktnøtt og litt superchips. Vart vel egentlig litt lørdag, men denne uka har vært så hektisk at vi hadde planlagt å kose oss i kveld.

 

Var på pump i går og tok enda tyngre vekter enn sist. For å si det sånn: det var tungt å holde Oliver til han sovnet i gårkveld.

 

I morgen skal vi på langtur i skogen med vogn, rattkjelke og lånt bikkje. ca en time hver vei til ei hytte i bymarka. Gleder meg!!! Og jeg gleder meg til pump på mandag. De to timene pr uke er MINE timer og jeg har bestemt meg for å pushe meg selv for å få maks utbytte. Det er den tiden jeg har bare til meg selv og mitt og den skal utnyttes!

 

Ønsker alle en trivelig fredagskveld. Alle mine tre gutter sover og jeg har litt alenetid før jeg skal pumpe puppen og lese PAnserhjerte på senga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei froeken frue.

Tusen takk for at du deler oppskriften med oss ;)

 

Hadde veiedag i dag og hadde gått ned 200gr... fornøyd med det siden mine mål er 400gr i uka, det går jo opp og ned i ukene. Noen ganger går en jo ned mer og andre mindre. Men gjennomsnittet til slutt er jo bra.

 

Ha en flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

STartet dagen med havregrøt og så en halvtime spinning på stua før guttene våknet. Deretter to skiver ingers rugbrød med lettjordbærsyltetøy og lettbrunost før vi gikk oss en times rolig tur. Ble lite aking egentlig, dessverre for storebror. KVelden har gått med til vask av hus og spising av snop samt et glass hvitvin. I morgen er det stopp igjen og det gleder jeg meg til. Føler meg ikke helt trygg på lørdager. ER litt uvant enda tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

FAtter ikke hvor denne hungeren kommer fra. ETter et svangerskap der jeg strevde med å få i meg mat har jeg nå dager der jeg aldri blir mett! Første gang jeg gikk GRete Roedekurs (for 10 år siden) så klarte jeg såvidt å komme meg over 1000 kcal pr dag. NÅ strever jeg med å komme meg under 3000. Det er helt vilt. Skjønner jo at ammingen gjør sitt, men det er jo snakk om tilsvarende med et par brødskiver og et glass melk... MÅ bli flnkere til å fylle på med grønnsaker igjen, for nå går det ned maaaange skiver ingers med pålegg om dagen, og i dag har jeg til og med spist hjemmelaget fruktnøtt. EN hel en!!! Huff og meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Cola og salt potetgull. Det eneste som funker mot farang... 79,5 kg. Det har ikke vært en god uke, men jeg kommer sterkere tilbake fra mandag av. Da er dugnadsrunden over og jeg kan være ego igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg er her! Lillegutt har hatt farang med oppkast og diare, så jeg ahr bare ikke hatt tid til å være her. Og kost og terning har gått til h...... men ny uke dette og so far so good! VAr på pump i går og måket snø i 1,5 time. I da ghar jeg gått en time rolig tur med barnevogn. Rolig fordi det er så mye snø at det går tregt med trehjuling...

 

Ellers er alt bra! Babysvømming i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

1 time med rolig gåtur i nysnø med vogn og halve veien bare oppoverbakka. og en halvtime i svømmebasseng med lillegutt. Det var såååå digg for både han og meg, og så har han sovet så godt etterpå. Livet er herlig dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

I dag er det litt tyngre. Lillegutt har magevondt og fiser så det stinker, storegutt har feber og jeg er sliten av barnegråt. Har vært på handlerunde i dag, og hadde med barnevakt, men det funket bare enkort periode. Var sååååå nær å avlyse trening i dag for å la mannen slippe å være alene med to sjabre gutter, men jeg kom meg avgårde og fikk trent pump så jeg knapt klarer å løfte armene... Er stolt av meg selv for den satt langt inne i dag.

 

Fikk av min skjønne svigerinne konfekt fra et chocolaterie i Oslo i dag og jeg har kun tatt to sjokolader for å nyte og smake, ikke spist opp alle slik jeg egentlig hadde lyst til.

 

Har tenkt en del i det siste. Tenker mye på det at jeg skal leve det livet jeg ønsker å leve NÅ, ikke vente til at det kommer av seg selv, for det gjør det ikke. Så istedet for å vente på at jeg skal leve sunt og ha en sunn og slank kropp, så skal jeg leve sunt og være fornøyd med kroppen slik den er. Ja jeg har sagt dette før på andre måter, men det er noe kjerneviktig i dette. Har sett eksempler på hvor fort ting kan snu seg i det siste, og jeg kan ikke gå rundt som en evig jojo og bare vente på at jeg skal enten bli smellfeit og gi opp eller bli slank og sunn og lykkelig. Jeg må være lykkelig NÅ og leve sunt NÅ. Så kommer kroppen etter. I et slikt liv skal det være rom for kos og besøk og det som hører med, men også måtehold og å nyte mer de mindre ting. Et stykke sjokoladekake i stedet for fire og en elendig samvittighet...

 

Og det var denne tankegangen som fikk meg avgårde på trening. Barna våre kommer til å kreve sitt av oss i mange år, og vi må være rustet til å takle det, både fysisk og psykisk. Derfor kan jeg ikke sette meg selv til side så lenge mannen min kan ta over de to timene jeg er borte to ganger i uken. Det er MIN tid til MEG og den må jeg passe på så jeg ikke gir fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...