Gå til innhold

Overvektig


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

JA her sitter jeg og spiser Helnøtt og slapper av. Jeg er litt satt ut av lillegutt som skal ha pupp HELE tiden og som ikke finner roen andre steder enn ved brystet de siste par dagene. Har en følelse av å være lenket til sofaen akkurat nå, og da går jeg i gamle feller... kjøper meg noe trøstegodt. Dette er faktisk siste gang, for jeg har menyen for morgendagen klar. Jeg gleder meg til å spise god og sunn mat, og til å gå tur.

 

Gå tur har jeg gjort i dag også. 1 time til og fra helsestasjonen med lillegutt på glattisen. Det tok på bekken og knær må jeg si. Vekta viste 78 i morges og jeg skal stå på nå så det ikke bekker feil vei. Jeg skal jo ned til 65 kg :)

 

Ha en strålende kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,1k
  • Created
  • Siste svar

Ja helnøtt er godt, bare ikke på sidebeina :)

Ikke glem at jeg sitter og følger med deg.

Du er velkommen inn på eplehagen når lillegutt slipper litt taket i deg.

 

Jeg synes du er flink som kommer deg ut på tur og spiser sunt. Nå i starten kan du ikke vente å klare å være superkvinnen, men det kommer etterhvert når rutinene er mer på plass for deg og lillegutt.

 

Kos deg nå, bare ikke la sjokolademonsteret fange deg helt så går det nok bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Selv om det har gått en måned siden du fikk minstemann, så må jeg slenge meg på gratulantene.

 

Håper alt står bra til med dere alle.

 

Har ikke vært innom på mange måneder, og det syns på vekten dessverre. Jeg skyver bare problemene foran meg også, så det blir ikke bedre med det. Jeg begynner hver dag i troen på at i dag skal jeg være flink, men det går galt hver dag.

 

Har så smått kommet i gang med treningen igjen og det er i allefall en start.

 

Kos deg masse med dine to små gutter og husk på han største også.

 

God helg til deg og dine.

 

Klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest froeken frue

Da må vi hjelpe hverandre i gang igjen. Det er hektisk med spedbarn. Krever så mye tid at jeg ikke rekker å bruke PCen i det hele tatt! Men det kan jeg leve med ;=)

 

I går gikk jeg tur i 1t 20 min = 2 trimpoeng, mens i dag gikk jeg med barnevogn i 3,5 t og 6,2 tripoeng. Målet er 14 trimpoeng i uka i første omgang, så håper det går i boks :D= Spiser som en gris om dagen, men det kan jeg vel også leve med :D Så lenge jeg er flink ti å være i aktivitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest froeken frue

Jula og førjulstida har vært en skikkelig fiasko, og gjett hvem som har falt hardt tilbake til gamle synder... HAr lagt på meg så mye at jeg ikke går på vekta og gubben likedan. HOdet har ikke vært med meg i det hele tatt, så nå skal vi gjøre noen grep sammen.

 

I tillegg har vi blitt enige om at neste jul så skal baksten i hus like før lillejulaften og vi skal ikke ha slike mengder av den. Det her er bare skandaløst. Litt nedfor nå, selv om jeg har bare meg selv å skylde på. gikk lang tur med barnevogn i går, men det er vel den eneste fysiske utskeielsen je ghar hatt i jula.

 

Nok er nok! Nå skriver jeg matlogg igjen fra i dag, så får jeg prøve å få litt oversikt og overtak på meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Godt nytt tiår!

 

Nå er siste rest av julegodis kastet og meldemsskap på treningssenter kjøpt. Dette skal bli tiåret da frøken frue fant balansen... BAlansen mellom sunt og godt, aktivitet og avslapping, vektnedgang og livsstil.

 

JEg har lagt på meg en kilo i uka i desember, og desember varte i 5 uker... REality check! Men jeg er en flott kvinne i sin beste alder, og flottere skal jeg bli. 65 here I come! Det kommer til å ta tid, og det er ikke noe nytt, men jeg er på vei dit.

 

Har skifta ut brødskiver med havregrøt med mandler og rosiner på morgenen, og det funker fint, men jeg synes ikke energien varer så lenge som jeg skulle ønske. Gubben og jeg har satt opp middagsmeny for de neste to ukene, så da blir det ikke min mangel på matlyst som styrer middagsmaten. Har også skrevet handleliste sånn at det ikke skal bli spontanturer til butikken. Har avtalt med en venninne to faste treningsdager på treningssenter, og rågleder meg til å trene meg sliten i tillegg til å gå turer med lillegutt i vogna.

 

Jeg er en superflott kvinne og jeg er takknemlig for det jeg har i helse, mann og barn. Veldig takknemlig, og derfor skal jeg nyte hver eneste dag slik snuppelure (for dere som kjenner henne) foreskriver det. HVer dag skal nytes til det fulle og jeg skal være takknemlig for alt jeg har. Det føles godt å tenke på!

 

Nå skal jeg pumpe ut siste melkeskvetten før jeg legger meg (jeg har nådd ny rekord i ammin ifht nr 1 og er supertakknemlig for at nr 2 har lagt på seg tilfredsstillende fordi jeg har stått på og pumpet meg og fått opp melkeproduksjonen) og leser litt krim på sengekanten før jeg sover en søt søvn inntil en nydelig og søtduftende gutt på 10 uker.

 

Livet er herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Har fått sove til halv elleve i dag jeg. JEg er så heldig å ha en mann som jeg sender sms til når lillegutt våkner ved puppen, så kommer han ned og henter gutten mens jeg får finne drømmeland en time til før jegstår opp.

 

Nå har jeg spist dagens første måltid: Havregrøt med rosiner, mandler og bittelitt syltetøy. Kjempegodt. I tillegg har jeg inntatt to glass vann allerede og koser meg nå med en diger kopp med te. Maten er registert i dagboken her inne og jeg er veldig fornøyd.

 

Ute har det snødd mye i natt. Det er digg, for da kan jeg ut og måke snø. For dere som har kjent meg en stund her inne er det ikke noe nytt at jeg liker snøen og snømåkingen. Det er så deilig trening! Forrige gang jeg gikk hjemme i permisjon snødde det mye, og jeg var ute til ett om natten og måket snø og hørte på god musikk :D Herlig!

 

Dagens middag er klar allerede. KAlkun med fløtesaus og grønnsaker. GEinalt med de Toroposene, for de er lave på kalorier og smaker godt når man bruker kraften fra kjøttet.

 

I dag har jeg vært uten brus i 5 dager. Lillegutt fikk vondt i magen av at jeg drakk det, så da kutta jeg ut den helt siden jeg ikke vet hvro mye han tåler og siden det er vanskelig for meg å drikke bare ett glass pepsi max...

 

Nei dere, ny dag, nye muligheter! Jeg er supermotivert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FrøkenFrue,

 

Jeg har fulgt med tråden din i årevis, men har bare ikke gitt meg tilkjenne før. Du skriver veldig personlig og bra, og har gitt mye motivasjon til meg og mange hundre medmennesker :D

 

Selv har jeg jo vært inne på vektklubben noen år jeg også, og det går både opp og ned kan man si. Nå er det magefettet som skal spesielt til pers, i tillegg til generell vektnedgang. Har en egen liten tråd her inne (Veien til trivselsvekta 2009-2010) i tillegg til påskemåltråden som er under etablering.

 

Vil bare ønske deg og familien din et godt nytt år, og ønske lykke til på veien til 65 i 2010. Mitt mål er 70, gudene vet hvor land tid det vil ta... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei Lenapena og takk for fine ord! Har da sett litt til deg her inne jeg også :=) VI får hjelpe hverandre i dette nye året :)

 

 

I dag har jeg grunn til å være stolt av meg selv. I tillegg til å måke gården fri for snø (ca 1 times arbeid) har jeg vært på årets første styrketreningsøkt; 60 minutter pump. Jeg har bare en ting å si: Auuuuuuu!!! Armene er tunge som bly, bena slår seg vrang ned trappene og magen disser fornærmet... I like it!!! Ny time på torsdag og jeg grugleder meg...

 

MAten går det greit med. Jeg spiser nok litt mye i forhold til GRete Roedemenyen akkurat nå, 2800 kcal i dag, men må ha en litt rolig start så jeg ikke går meg på en smell igjen. Har ikke drukket brus på 6 dager og ikke rørt søtsaker siden lørdag. Ja du kan si det bare er to dager siden lørdag, men for meg som har spist det jeg har kommet over siden fødselen og mye dårlig gjennom svangerskapet, så er det slett ikke dårlig. Får jeg lyst på noe, tar jeg meg ei brødskive eller noe og dermed er det ikke noe savn etter alt det søte.

 

Og når det gjelder det søte så har jeg en god ide å dele med dere; sunn fruktnøtt. rist hasselnøtter i stekeovnen til skallet ernesten svart og kjernen er gylden. La de avkjøle og gni håndfuller mellom hendene slik at skallet løsner og faller av. Grovhakk nøttene og rosiner (2 dl tilsammen) og rør inn i 70% kokesjokolade som du har smeltet over vannbad. Smør utover et bakepapir og sett til avkjøling. Del sjokoladen opp i små ruter, og vips nyyyydelig sjokolade som er bedre for kroppen enn de andre typene, dog med like mange kalorier, så obs obs...

 

I mogren blir det handlig på Coop Obs av sunne varer, kyllingsalat til middag og ellers kos med lillegutt.

 

Ha en deilig natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

God start på dagen så langt. Våknet med en smørblid 10ukers baby på armen som smilte så vakkert at jeg bare kunne glemme å sove lengre. Stod opp *(20 minus her i dag) og laget meg halvannen porsjon havregrøt og en kopp te. Nå sover gullet søtt i vugga si, mens jeg leser litt i romanen jeg begynte på for 3 mnd siden (man rekker ikke lese stort om dagen, men lydbøker går unna...)

 

Ønsker alle en riktig god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

I dag blir det 2500kcal. Det er mindre enn i går og jg har stort sett spist fornuftige ting. Vi får ta dette sakte men sikkert og det funker. Vekta viste 82,6 1/1. Nå viser den 81,6. Jeg har troa! og jeg er flott! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Fpr ikke til å registrere på den nye matplanen jeg. Frustrerende, nå som jeg er så flink...

 

I dag har det vært en heftig dag her hjemme. Lillegutt har slett ikke hatt lyst til å sove og har for første gang vært svært lite fornøyd. Det har vært en del skriking og sutring og jeg er sliten. Det er når jeg har det slik at veien til sjokoladeskuffen (noe jeg ikke jeg har lengre....) er kort. Serverte gjestene våre i kveld kveldsmat m ingers rugbrød og te og sjokoladekake. Rørte ikke kaka og har ikke rørt den i hele kveld. FIkk endelig lillegutt til å sove kl ti på halv ett og kjente magen skrek etter noe mat. Ikke rørte jeg sjokoladekaka, men laget meg et par brødskiver i stedet.

 

Nå har jeg vært en uke uten å røre brus og jeg er superstolt. Det vises allerede på vekta at jeg har skjerpet meg siden jul, og det er motiverende. Får fortsatt i meg for mye kalorier, men jeg holder fast på museskrittene i endringene her i huset nå. Når jeg er klar skal jeg kutte ned litt mer. HAr også hørt at man ikke skal bedrive slanking når man ammer fordi miljøgiftene som er lagret i fettvevet frigjøres. Så jeg tar det piano og gleder meg foreløpig over de små fremskrittene.

 

I dag viste vekta 81,1 (ja jeg går på hver dag, men det føles trygt i stedet for bakoversveis en gang i uka) og det er halvannet kilo ned på mindre enn en uke. Gleder meg vanvittig til å se 70-tallet igjen! Og det SKAL jeg klare innen januar er over!

 

Det som sliter litt akkurat nå er sprengkulda som gjør at jeg ikke kommer meg ut med lillegutt på dagtid og dermed blir gående inne og kjede meg, noe som kan utløse de spiseorgiene jeg har hatt i det siste. MEn håper jeg holder fokuset til tross :)

 

Nå skal jeg dra den tunge slitne og støle kroppen min ned trappa og lese litt krim før jeg sovner.

 

Sove godt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Følger med på deg og småtten vet du, selv om jeg ikke har gitt lyd fra meg på en stund...

 

Måtte virkelig flire over den med bakoversveis en gang i uka :) Den var fin! Føler det på samme måte du! Skjønt, må vel nesten lære meg det nå som jeg mer eller mindre er HVer... Skummelt. Er liksom et finfint morgenrituale det der, gå på vekta...

 

Skal si meg enig i at det er kaldt i Trondheim om dagen. Fortsatt mange i kollektivet som er borte, og de har vel ikke på varme. Så det er KALDT her. Brrr. 13-14 grader på kjøkkenet om dagen, likeså med bad og toalett (gjett om det er noen som omtrent fryser ræva av seg om dagen :)) Dusjinga er det best å ta så skjeldent som mulig. På rommet er det høvelig, har stearinlys brennende non-stop, det varmer godt. Og ekstra ullpledd om natta.

 

Så vanvittig flink du var som ikke tok av den kaka! Stolt av deg :-) Håper lillemann er blidere i morgen!

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jo her går det fremover skal jeg si dere! Det er nesten ikke kuldegrader lengre (bare minus 15), jeg er nesten ikke støl lengre (klarer bare ikke løfte armene) og jeg har tatt av 1,8 kilo siden nyttårsaften!! OG jeg har ikke rørt sjokoladekaken i kjøleskapet :)

 

I dag er det lørdag, og da er det lov til å spise godsaker. Mitt problem da er at jeg i utgangspunktet får lyst til å spise godsaker fra morgen til kveld og droppe vanlig mat. Det skal jeg selvsagt ikke gjøre. PLanen er at jeg skal spise frokost og lunsj som vanlig, og selv om vi skal ha en god middag i dag, så er den sunn. Men til kvelden teller vi ikke kalorier. Vi skal lage vår sunne frukt-nøttsjokolade og ha saltstenger og et glass vin. Det går foreløpig greit å ikke røre brus også. Dette er også en ting som jeg ikke klarer å ta bare ett glass av. Jeg drikker til flaska er tom...

 

Sist jeg gikk GR-kurs hadde jeg en deal med meg selv om at jeg ikke fikk drikke et glass brus før jeg hadde drukket en halvliter med vann. Dette var i de glade singeldager, og jeg bestilte altså en liten brus og stort glass vann ute på byen (der var jeg mye...) i stedet for øl eller annen alkohol. I stedet for å kjøpe nøtter hadde jeg med en eske sukerfrie pastiller. Altså handlet det om gode erstatninger og et par kompromisser. Det er disse vanene jeg vil hente tilbake.

 

Denne uka har jeg ikke snavlet noe og har heller ikke hatt behov for å snavle. HAr spist for lite grønnsaker, så det må jeg ta tak i. Har handlet masse fine grønnsaker, så det er ingen unnskyldning egentlig, men har i det minste spist grønnsaker til middag hver dag. Blir liksom ikke grønnsaker til frokost når jeg spiser havregrøt.

 

Ellers ammer jeg fortsatt. Lillegutt ble elleve uker i går, og jeg har nå ammet han en uke lengre enn jeg klarte med storebror. Hver dag er en seier, og hvertfall hver uke. Lilegutt er i storslag om dagen og selv om han spiser ofte, så føler jeg meg ikke like mye som en melkemaskin som jeg gjorde i starten da han ville ha mat hvert 45. minutt. Mange tror at vi som har store bryster har mye melk, men det har altså ingen sammenheng. Jeg har så store bryst jeg at jeg nesten kan snu meg med ryggen til gutten mens jeg ammer :) men har lite melk likevel.

 

Nå håper jeg på temperaturer over 10 minus slik at vi kommer oss ut på trilleturer. Gleder meg allerede til pump på mandag og skal legge på flere vekter nå som det værste er unnagjort.

 

15,8 kg igjen til målvekt og det går så det suser. Første mål er å komme seg under 80 kg igjen, noe som bare er 0,9 kg til. Neste mål etter det er å komme ned på 78 kg. Bare å se tallene gjør meg yr og glad. JEg vet det er innen rekkevidde. Fra 78 kg og nedover må det gjerne ta litt tid, for der har jeg en terskel på hvordan klær passer, og jeg føler meg egentlig veldig fin på 78 kg.

 

En annen ting jeg skal ta med meg fra da jeg gikk GR-kurs er at de dagene jeg har planlagt å unne meg litt ekstra, som feks lørdager, så skal jeg mosjonere i forkant for å forbrenne storparten av de ekstra kaloriene som inntas. På den måten ligger jeg mer i forkant, og samtidig så får man mindre lyst på e ekstra kaloriene når man har slitt så hardt for å få de. Joda, jeg kan dette. Nå er det bare å gjennomføre...

 

Ser når jeg leser gjennom denne mailen, at jeg har det jammen fint for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

OG nå har jeg vørt ute og gått/jogget tur. Hadde ei løype jeg og en nabo gikk opp første nyttårsdag som tok drøye 40 min da. I dag brukte jeg 30 min på nøyaktig samme løypa!!! Det sier vel mest om formen første nyttårsdag(uten at jeg hadde noe som helst alkohol innabords...) men jeg tar det som formøkning av noen grad uansett! Gikk med staver og jogget siste lille km. Jeg er superfornøyd, og nå er detr lørdagskveld straks med fajitas med biff, fruktnøtt, saltstenger og et glass rødvin :)

 

Livet er herlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Frøken Frue.

Fint at det går bedre med ammingen denne gangen. Jeg gråt og slet med førstemann, både ammet og gav flaske til han var 6mndr. Bare på trass, ble helt utslitt av alt stresset. Belønningen kom da vi begynte med grøt da han var knappe 6mndr, da sluttet vi med flaske:-D

Ammet ham helt til han ikke ville ha mer da han var 15mndr, da var jeg allerede 4mndr på vei med nr.2.

Alt gikk bedre med nr.2, hadde nesten nok melk, måtte spe på med en flaske om kvelden. Men da ammet jeg 15 ggr i døgnet i lange tider. Han ble ammet til han var tre. Da var jeg og gutten enige om at det var passende tid å slutte;-) Så du ser det nytter selv med lite melk.

Kos deg videre med småtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk stbs, det var oppløftende lesning! Målet mitt er å amme til han er 6 mnd. Min får også en flaske NAN hver kveld, og foreløpåig ser det ut til å gå greit. Like spent hver dag på om jeg har nok melk, men kjenner jeg begynner å senke skuldrene nå :)

 

Nå har jeg tatt et glass rødvin og er på en snurr... Har vel ikke vært så varm siden i sommer og kjenner meg svært avslappet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei alle sammen

 

Lørdag er over og det er fint for det ble da en god del kalorier i går :) I dag har jeg klart å komme mmeg tilbake til vanlig kost og det har vært helt problemfritt. Ble tilbudt både julekjeks, brus og twist i dag, men hadde ingen problemer med å takk nei, for jeg hadde med min egen matpakke med te og frukt attåt. Jeg er flink!

 

NÅ er det havregrøt til kvelds og så skal jeg lage takkekort til alle de flotte gavene lillegutt har fått. Det er koselig arbeid, men noe som henger over oss når vi ikke er i rute.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk stbs' date=' det var oppløftende lesning! Målet mitt er å amme til han er 6 mnd. Min får også en flaske NAN hver kveld, og foreløpåig ser det ut til å gå greit. Like spent hver dag på om jeg har nok melk, men kjenner jeg begynner å senke skuldrene nå :P

 

Nå har jeg tatt et glass rødvin og er på en snurr... Har vel ikke vært så varm siden i sommer og kjenner meg svært avslappet :P[/quote']

 

Klarer du å amme til han er seks mndr så klarer du det videre også. Ihvertfall så lenge han vil og du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Mandagen er snart over og det er like greit. DAgene flyr så fort, men kveldene flyr enda fortere. Det er fint for da slipper man å bli så snavlete... KVeldens snacks er gulrot og knekkebrød med hvitost...

 

Har oppdaget netthandel og det er vanedannende. HVor er det billigst og er det inkludert frakt :P Sitter og myser og finner noen bli-fin-produkter som jeg ikke har råd til å kjøpe hos frisøren om dagen, både shampoo, styling og mye mer :P Skal belønne meg selv med litt stæsj, for da blir jeg enda finere enn jeg allerede er. Hehe :P

 

Nå skal jeg registrere maten og se hvor mye kalorier jeg har hevet innpå i dag. Var forøvrig flink ute på turen min i dag da jeg begynte å bli sultet/snavlete da jeg kom på butikken. Kjøpte meg to pakker med Sandwichknekkebrød, og det må jeg si funket veldig fint. Ellers, altså før jul, hadde en stor snickers eller 200 gr helnøtt gått ned på strak arm på den turen. FRemgang, framgang, framgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Lillegutt strever med magen om dagen, så det har uikke blitt så mye tid til å skrive her inne. Holder fortsatt fortet med sunn mat og ingen brus. I kveld var jeg såpass sliten og oppgitt over stadig gråt at jeg neste fikk lyst til å tenke på å unne meg et glass pepsi max, MEN jeg gjorde det ikke :D

 

Det jeg liker med denne omleggingen av kosthold er at jeg

1. vet jeg spiser sunt

2. gleder meg til lørdag, for lørdag er noe spesielt igjen

3. bruker INGEN penger på snop eller brus lengre

4. vekta kryper saaaakte nedover

 

Er spent på ukesveiing i morgen!

 

Har spist ganske mye idag, men det værste jeg har spist er pyttis og speilegg til middag, og det må det gå an å gjrøre en sjelden gang.

 

Fikk forresten en veldig hyggelig pakke i posten i dag. Tusen takk kjære fjellgeita for nyyyydelig gave! Varmer hjertet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...