Gå til innhold

Dagens inntak


Gjest massepusskalblilillepus

Anbefalte innlegg

Gjest Anneli82

Mat: Sum kcal: 1658 (utenom gr.saker. mål: 1500-1700) : 4 hjerter.

 

Frokost » 323

50 gram Go' dag müsli Frukt, AXA 165

1 dl TineMelk Ekstra lett 38

1 porsjon a 10 gram mandler 62

50 gram agurkskiver

1 glass a 1,5 dl Meierienes Juice Eple&Mango 58

 

Lunsj » 207

2 skive a 30 gram grovbrød uten sirup 132

1 porsjon a 20 gram Makrell i tomat 56

12 gram krydderskinke Gilde 15

1,5 dl lettbrus 4.5

Et par tomatskiver

 

Mellommåltider » totalt 501

86 gram Pågen leva fullkornsbrød 189.2

10 gram peanøttsmør 62

1 stk (80 gram) Polar Extrem 136

1 stk Yoplait 0,1% Mangoyoghurt med müsli 114

 

Middag » 353

120 gram storfe ytrefilet 132

5.6 gram Sausbasis (tørrvare) kantarell- og champignonsaus 24.08

100 gram potet kokt/bakt 75

0,3 dl TineMelk Ekstra lett 11

2 gram Margarin Soft flora 14

1 glass a 1,5 dl rødvin 12 vol% alkohol 97

44 g tomat, 22 g oransje paprika og 140 g asparges

 

Kvelds » 274

66 gram baguetter 168

26 gram Mozzarella, fersk 64.22

8 gram Pesto Genovese Barilla 42

Ca 50 g. tomat

18 gram Hjertesalat

5 g purre

 

Trim:

Tilsammen 403 KCAL = 2,0 trimpoeng (Gåtur med hunden, sykkeltur ute og sykling på ergometersykkel)

 

Denne dagen ble jeg også svært fornøyd med. Har fått i meg rundt 300 gram grønnsaker, mer enn 2 liter vann, tran og har fått 4 hjerter. Ikke brukt noen kosemerker ennå denne uka.... jippi, jeg kan spise snop på lørdag! :)

 

 

Takk, Jente23, for at du sier jeg er flink :) Det er jo koselig å høre. Er vel kanskje litt motivert akkurat nå pga. kurset som kommer. Men jeg har lært meg nå at motivasjonen kommer og går litt, og jeg får bare prøve å være flink i de gode periodene, og så får jeg heller prøve å ikke rote det for mye til de dårlige periodene :P he he.

 

Jeg har ennå ikke hørt noe fra kursleder, noe som bekymrer meg litt. Fikk en sånn automatisk mail med en gang jeg hadde meldt meg på, på søndag, men siden har jeg ikke hørt noe. Så jeg har sendt henne en mail og mast litt for å finne ut om hun fikk påmeldingen og pengene. Jeg er kanskje litt hysterisk, men når jeg sender fra meg 1120 kr til en person jeg ikke kjenner så vil jeg gjerne vite om hun har fått dem og forsikre meg om at jeg er påmeldt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar
Gjest Hedvig74

Hei

Anneli - jeg er også imponert! Flott at du har fått igjen motivasjon! Det er helt fasinerende hvordan den kommer og går, og hvor lett ting er når den først er der!

 

Jeg er også mer motivert igjen, men den kommer og går som du sier, så jeg skal ikke garantere noen ting.. Men nå nærmer det seg bryllup for min del, så antakelig påvirker det litt!

 

Kjenner jeg blir litt smittet av dere to andre, skal prøve å bli litt flinkere til å også spise det riktige, og ikke bare riktig antall kalorier. Har allerede knasket en gulrot i dag!

 

Og heldigvis er det ikke så mye sosiale anledninger fremover, det hjelper også.

 

I går ble det faktisk litt lite mat, men jeg føler jeg har "mye å gå på" akkurat nå, så det gjør ikke noe. Er derfor relativt fornøyd med gårsdagen. Ble dessverre ingen trim.

 

Her er tirsdag:

 

Sum kcal: 1221 : 2 hjerter

 

Frokost og lunsj 317 (var to måltider, men slo det sammen da jeg registrerte).

100 gram helkornbrød 240

1 skive a 8 gram Fløtemysost 35

30 gram Go' og Mager leverpostei 42

 

Mellommåltid » 161

125 gram Sans vanilje yoghurt med müsli 117

1 porsjon a 110 gram eple lite 44

 

Middag » 420

1 prosjon linsegryte 280

12 stk a 2 gram cashewnøtter 140

 

Kvelds » 344

2 hjemmebakte scone 260

6 gram Fløtemysost 26

1 porsjon a 10 gram cashewnøtter 58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Takk for det, Hedvig74! Godt å høre at du også har fått litt av motivasjonen tilbake. Da gjelder det bare å holde på den! :) Skal du gifte deg snart sier du? Så spennende! Når da? :P Det er jo fantastisk!

 

Her går det i stress og usikkerhet rundt kurs og alt som har med det kurset å gjøre. Jeg skjønner omtrent ingenting. Det kan virke som om kurset allerede er i gang, men det kurset jeg meldte meg på skulle jo ha start neste uke!? Det har kommet masse nytt stæsj på Vektklubb-siden min, og trimpoengene mine har kommet med på en oversikt sammen med de 4 neste ukene. Hjelp!? Kan kursleder se hva jeg har spist allerede nå? Jeg har jo ikke begynt på kurset ennå (trodde jeg!) og jeg har ikke fått kursbok så jeg vet jo ikke helt hvordan jeg skal spise heller. Jeg fikk meny 1 (1300 kcal) men det må jo være feil det også. Når jeg regner med den berømte formelen og mine 10 trimpoeng og et normalt aktivitetsnivå, får jeg opp mellom 1412 og 1712 kcal, dvs meny 2. Kan det hende hun beregnet det ut fra at jeg hittil bare har 3,2 trimpoeng denne uka? Så jeg tør jo ikke bruke mat- og trimrapporten nå siden jeg ikke vet om dette blir med på kurset. Og jeg tør knapt å spise noe siden jeg lurer på om jeg må holde meg nede på 1300 kcal allerede nå. Det er så lite - jeg har aldri spist så lite før jeg. Jeg har gått ned mye på å ligge rundt 1600 kcal hittil, så føler det er mest riktig, men hun vet jo best hun sikkert. Litt panikk nå altså. Vet at du jente23 har gått kurs og vært gjennom dette, har du kanskje også gått internettkurs, Hedvig74? Hvis dere har noen tips så hadde jeg blitt veldig glad :D Har mailet kursleder for noen timer siden, men hun har ikke svart ennå .. litt forvirret her kan man si....he he :confused:

 

-anneli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Dette hørtes veldig rart ut!! Da jeg meldte meg på internettkurs, fikk jeg mail ganske fort (samme dag eller dagen etter pengene var betalt) av kursleder om at jeg var påmeldt og at hun hadde mottatt betalingen og at kursboken var på vei i posten. Det er jo meningen at man skal kunne lese i boken og orientere seg før kurset starter. Jeg tror jeg fikk kursboken i posten på tirsdag eller onsdag og så begynte kurset på en mandag. Meldingssystemet med kursleder, vekt og mål-skjema og sånt kom ikke opp før fredagen før kursstart, tror jeg. Så rart kurslederen ikke svarer på mail, synes du bør ringe henne eller til Grete Roede-kontoret og høre..for dette virket merkelig og veldig uprofft..

Det med aktivitetsnivået ditt skjedde med meg og..jeg ble anbefalt 1600 kalorier daglig først kun ut i fra høyde, vekt og kjønn. Da sendte jeg en melding til henne og sa hvor mye jeg trente, og etter det fikk jeg beskjed om å ligge på 1900 kalorier.

Håper du får kontakt med kursleder og at dette ordner seg fort!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei! Kan hende jeg uttrykte meg litt dårlig; Jeg har fått mail fra kursleder om at kurspengene har kommet inn på kontoen, og jeg fikk også en standardmail som handlet litt om hvilken meny jeg skulle ha og litt om boken (men siden jeg ikke har fått boken ennå så sa ikke den mailen meg så mye). Så jeg har vært i kontakt med henne, det er sikkert ikke hennes feil dette her. Det er vel bare jeg som ikke skjønte at kurset kanskje begynner uken før det som er satt opp som startuke (?) hm..

 

Det jeg ikke har fått svar på er om det er riktig med meny 1 når jeg har 10 trimpoeng, og jeg skjønner heller ikke om kurset er i gang allerede eller ikke... Får vel bare vente på svar fra henne. Inntil videre så tror jeg bare jeg er nødt til å leve som jeg har gjort før, med rundt 1600 kcal, kan prøve å skru den ned til rundt 1500 kanskje. Siden jeg ikke har fått boken ennå så kan jeg vel ikke bebreides for å ikke følge GR-kostholdet til punkt og prikke ennå.

 

Håper virkelig hun svarer, for dette er litt ekkelt og jeg har et snev av panikk nå :)

 

Tusen takk for svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Ah, skjønner! :) Sorry, det er nok jeg som leste litt for fort... :P

Det at kurset plutselig er i gang allerede, selv om det står at kurset begynner til uken virker veldig rart...de kan da ikke bare starte et kurs en uke før tiden, særlig ikke når du ikke har kursboken enda. Har du fått opp det meldingssystemet? Hvis du gjør det, så kan du jo prøve å kontakte henne gjennom det.( eller det har du kanskje gjort ?)Har lest et eller annet sted at de foretrekker å bli kontaktet der i forhold til på mail (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74

Hei

Jeg har aldri gått internettkurs. Men synes det høres lurt ut at du fortsetter som før (ditt opplegg) inntil alt er klart. Du har betalt for et fullt kurs, så skulle det ha blitt noe feil ift oppstart, må du bare kreve at du får ett nytt kurs som starter når du er klar over det...

 

Men jeg skjønner det er litt kjipt hvis det ikke starter til mandag, når du er motivert for det nå.

 

Ja - jeg skal gifte meg siste helga i juni :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei dere! :) Har nå fått svar fra kurslederen, og hun sier kurset begynner neste uke så det ikke er noe å bekymre seg for. Hun sier også jeg skal følge meny 2 (1600 kcal) - jippi! Nå ble jeg glad nå. Tror ikke hun forsto alle spørsmålene, så jeg har ikke fått svar på hvorfor trimpoengene allerede er begynt å summeres i ukesoversikter osv. men samme det - det begynner neste uke iallfall, og slipper å gå i sparebluss pga for lite kalorier :P ! Jeg er nå nede på jorda igjen etter en litt forfjamsa dag med null appetitt! Hittil har jeg fått i meg ca 1000 kcal, og må ha i meg rundt 600 til så det er bare å hive innpå med nøtter :) he he. Nå kan jeg se fram til helga også, for vi skulle nemlig lage hjemmelaget pizza - noe vi ikke har gjort på flere måneder pga at jeg har prøvd å gå ned i vekt. Og siden jeg altså ikke ennå har begynt på kurset så tenkte vi at vi jammen skulle unne oss det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Så flott å høre, Anneli! Nei, det skulle vel bare mangle at kurset starter når det står det skal starte. :) Så bra at du skal ligge på meny 2. Jeg husker at jeg levde på 1300 kalorier en stund og det var veldig vanskelig..ikke gikk jeg ned i vekt av det heller.

Kooos deg masse med hjemmelaget pizza i helgen!! :D (Vi hadde også noen middager med mat jeg ikke kunne spise på lenge før kursstart! Nyt det! :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74

Hei

Flott det er i orden, Anneli, og håper som sagt du deler erfaringer med oss underveis!

 

Jeg er ganske fornøyd i dag, mye grønt både til lunsj og middag + knasket både gulrot og kålrot ila dagen (ikke registrert det).

 

Sum kalorier : 1568

 

Frokost » 213

2,5 skive a 30 gram Gretes hjemmebakte 146

30 gram spekeskinke benfri 67

 

Lunsj » 392

400 gram Skinkesalat m/ost og skinke 392 Dette er gjetting, men spiste av salatbaren på jobb)

 

Mellommåltid » 313

1 beger a 170 gram Go'morgen 246

(cappuccino) lettmelk 67

 

Middag » 464

2 porsjon Grønnsakssuppe 372 (hjemmelaget suppe, tar sjansen på at den tilsvarer en av dem som er lagt inn her)

1 stk a 28,5 gram Baguetter, Hatting 92

 

Kvelds » 186

2 stk a 16 gram Havre Wasa 110

1 porsjon a 20 gram Fløtemysost lettere 76

 

Ikke noe trimpoeng enda, men skal ut og gå en tur nå.

Håper dere andre har hatt en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hedvig74, så flink du er! :P Det ser ut som du er i siget igjen, og det er bare fabelaktig. Så gøy at du skal gifte deg i juni, du må jo bare glede deg veldig! :D Det går vel mye i planlegging da, kanskje. Husker da jeg gifta meg på sensommeren holdt vi på med planlegging hele sommeren og jeg tenkte ikke på annet. Godt gjort å være så aktiv her inne på vektklubben og samtidig ha et bryllup å planlegge! Lykke til med forberedelsene!

 

Og ja, jeg lover å dele erfaringer fra kurset underveis :)

 

Jente23, leste på tråden din at du hadde levert hjemmeeksamenen. Det må være deilig å få overstått. Jeg misunner deg ikke dine 2 muntlige eksamener .. håper det går bra med videre lesing og forsvaring av hjemmeeksamen. :cool: Snart sommerferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

I dag fikk jeg i meg en del for lite kalorier. Føler meg ikke sulten eller noe, og da syns jeg det er dumt å spise mer...

 

Dagsrapportene mine ser litt annerledes ut enn før:

 

 

Anbefalt inntak: 1600 kcal Sum kcal: 1359 : 3

 

Frokost (220) » 265

81 gram Pågen fullkornsrugbrød 194.4

6 gram spekeskinke benfri 13

7 gram peanøttsmør 43

12 gram krydderskinke Gilde 15

 

Lunsj (220) » 227

50 gram Go' dag müsli Frukt, AXA 165

1 porsjon a 10 gram mandler 62

 

Mellommåltid (110) » 79

33 gram Pågen fullkornsrugbrød 79.2

 

Middag (400) » 241

142 gram torsk 106

1 porsjon a 150 gram Potetmos med melk og gressløk Maggi 135

 

Kvelds (110) » 110

1,5 porsjon a 10 gram mandler 93

16 gram Apetina Feta hvitløk-persille 3% 17

 

Melk (200) 95

1 glass à 1 5 dl TineMelk Ekstra lett 57

1 dl TineMelk Ekstra lett 38

 

Frukt (200) 288

85 gram banan 76

1 glass a 1,5 dl Meierienes Juice Eple&Mango 58

50 gram honningmelon 12

33 gram druer små stenfrie 23

65 gram banan 58

69 gram eple lite 27

49 gram Granateple 34.3

 

Grønnsaker 54

37 gram paprika gul 9

25 gram agurk slange 2

75 gram Hjertesalat 11

1,5 stk a 11 gram cherrytomat 2

25 gram sukkererter 8

40 gram tomat 6

30 gram friseesalat 4

20 gram søtpaprika gul 5

20 gram sukkererter 7

 

Trim i dag:

1 times tur i rolig tempo. Tilsammen 186 KCAL = 0,9 trimpoeng

 

 

Fikk forresten svar på hvor mye 1 porsjon grønnsaker er. Det er 150 gram. dvs man skal spise ca 450 gram om dagen. Det er MYE! Tror det blir en del forandringer i matinntaket mitt framover når kurset begynner..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74

Hei

Her er dagens for meg!

 

Totalt 1398 kalorier. Mål mellom 1400 og 1500.

 

Frokost » 218

50 gram Havregryn 177

10 gram Kruskakli 13

,5 glass à 1 5 dl TineMelk Ekstra lett 28

 

Lunsj » 411

90 gram spelt - klibrød 181.8

12 gram Fløtemysost lettere 45

1 porsjon a 110 gram eple lite 44

 

Mellommåltider » 202

1 stk a 225 gram appelsin 112

1 porsjon a 100 gram banan 90

 

Middag » 454

2 porsjon Grønnsakssuppe 372 (sånn ca)

1 porsjon a 150 gram potet kokt/bakt 82

 

Kvelds 113

70 gram Sans Cottage Cheese Naturell 67

25 gram syltetøy med 500 g sukker/kg bær 46

 

Har syklet 16 km: 354 KCAL = 1,8 trimpoeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Hei! Da var jeg tilbake med dagsrapport igjen. :D

Synes dere er veldig flinke, jenter! :P Og så imponerende med alle grønnsakene du spiser, Anneli!

 

Torsdag 24.mai

 

Sum kcal: 1617

 

Frokost » 266

65 gram Go' dag müsli Frukt, AXA 214

1 glass à 1 5 dl skummet melk 52

 

Lunsj » 252

3 stk a 16 gram Havre Wasa 165

1,5 porsjon a 20 gram Go' og Mager leverpostei Gilde 43

1 porsjon a 110 gram eple lite 44

 

Mellommåltid » 177

53 gram speilegg stekt i myk margarin 100

35 gram grovbrød med sirup 77

 

Mellommåltid

1 beger à 125 gram Yoplait dobbel 0%, jordbær/bringebær 52

 

Middag » 456

500 gram tomatsuppe 175

70 gram pasta kokt 105

1 stk a 50 gram rundstykker grove 140

2 porsjon a 5 gram margarin Soft Light 40 % fett 36

 

Dessert

1 pinup-is 128

 

Kvelds »286

2 porsjon a 20 gram Mager prim Tine 110

80 gram grovbrød med sirup 176

 

Trimpoeng: 0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Takk, Jente23! Men jeg stapper i meg grønnsaker hele dagen og likevel blir det ikke nok. :P

 

Du store min, så mye mer mat enn dere jeg spiser. Tenker ikke på kaloriene nå egentlig, men hvor lange oversiktene våre er. Dere er bare superflinke, forresten!

 

Ingen god dag kalorimessig, men jeg tar ikke på vei, for jeg var godt under i går. Og i dag feiret vi dessuten at jeg fikk B på eksamen så det ble 2 brownies. Har ennå ikke begynt på kurs og det bærer vel oversikten min preg av :) he he. Fikk kursboken i dag og det er en del som nå er oppklart. :] Siden jeg hadde gått ned på veiedag i dag så har jeg nå bare 1,9 kg jeg skal ta av (JIPPI!). Men det er vekta jeg har kommende tirsdag som er offisiell startvekt på kurset, såvidt jeg har skjønt. Siden jeg i grunn skal ha min siste "fri"-helg før kurset så kan det være at vekta går litt opp til tirsdag, men jeg skal forhåpentligvis gå ned i løpet av kurset likevel :D

 

Mat: » Anbefalt inntak: 1600 kcal. Sum kcal: 1946 : 4

 

Frokost (220) » 201

66 gram Pågen fullkornsrugbrød 158.4

10 gram makrellfilet i tomat 28

12 gram krydderskinke Gilde 15

 

Lunsj (220) » 227

1 porsjon a 10 gram mandler skåldet 62

2,5 porsjon a 20 gram Go' dag müsli Frukt, AXA 165

 

Mellommåltid (110) » 393

66 gram Pågen fullkornsrugbrød 158.4

50 gram Crusli 4 nøtter 235

 

Middag (400) » 283

140 gram storfe flatbiff 147

7.4 gram Sausbasis Kremet kyllingsaus 31.82

1 gram Olivenolje 9

128 gram potet kokt/bakt 96

 

Kvelds (110) » 409 :eek:

200 gram Brownies 330

35 gram Go' og mager bacon 44

16 gram Apetina Feta hvitløk-persille 3% 17

2 gram Olivenolje 18

 

Melk (200) 212

1 glass à 1 5 dl TineMelk Ekstra lett 57

1 dl TineMelk Ekstra lett 38

0,5 Skive a 15 gram lettere Norvegia i skiver, Tine 20

1 glass à 1 5 dl skummet melk 52

1 dl lettmelk 45 (i dobbel cappucino)

 

Frukt (200) 151

1 glass a 1,5 dl eplejuice 67

1 porsjon a 50 gram druer små stenfrie 35

1 porsjon a 20 gram aprikos tørkede 49

 

Grønnsaker 70

63 gram gulrot 18

20 gram agurk slange 2

21 gram paprika rød 5

27 gram paprika grønn 4

36 gram løk 10

37 gram Hjertesalat 5

35 gram cherrytomat 5

30 gram paprika gul 7

63 gram salat diverse sorter 9

15 gram sukkererter 5

 

Trim:

Tilsammen 406 KCAL = 2,0 trimpoeng

(Tredemølle og tur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
Og i dag feiret vi dessuten at jeg fikk B på eksamen så det ble 2 brownies. Har ennå ikke begynt på kurs og det bærer vel oversikten min preg av :P he he.

 

GRATULERER med B på eksamen!! Så kjempebra!! :) Er det ikke idag du får resultat på bacheloroppgaven også??

Ikke tenk kalorier i helgen, kos deg litt før det er full skjerpings og kursstart på mandag. :) Så flott at du hadde gått ned i går, nå har du neimen ikke langt igjen til målet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Er det ikke idag du får resultat på bacheloroppgaven også??
Jo, det var den karakteren jeg fikk i går. Den kom en dag for tidlig. FIkk C på bacheloroppgaven :D , og det syns jeg var veldig skuffende, for hadde jobbet knallhardt med den. Men siden sammenlagt karakter på hele eksamen (som besto av bacheloroppg og noen oppgaver til) var B så er jeg jo fornøyd alt i alt. Prøver å glemme den C'en siden den faktisk ikke betyr noe alt i alt. For hadde jeg fått B på bachelorpppgaven så hadde jeg likevel fått B som endelig karakter. Så det betyr ikke så mye med den C'en, men er litt skuffet siden jeg forventet en B eller A på oppgaven. :P Hvis du skjønner.

 

Men hvis jeg ser litt større på dette kan jeg bare være veldig glad, for den karakteren betyr at jeg formelt sett har en bachelorgrad nå, og snittet på hele graden ligger over B! :) Og sannsynligvis kommer jeg inn på master med det snittet, selv om det er litt usikkert ennå.

 

He he, dette ble jo litt utenom vektklubben-temaer, men vi mennesker er jo mer enn bare vekt og dagens inntak og trim osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Så lenge sammenlagt karakter var B, så er jo det veldig bra! :) Skjønner at det var kjedelig å få C på bacheloroppgaven når du forventet A eller B, men så lenge det er den sammelagte karakteren som teller, så er jo det supert. Oj, litt av et snitt du har!! :P

Jeg var også heller ikke fornøyd med C før (har en ferdig utdannelse i noe annet fra før av, bachelorgraden jeg tar nå er i tillegg), men etter at jeg var på jobbintervju i en stilling som var relevant for den første utdannelsen min, og de ikke engang gadd å åpne vitnemålet for å se hvordan karakterer jeg hadde fått, så tar jeg det ikke så tungt med en C lenger. (Da hadde jeg et par A-er og ville veldig gjerne at de skulle åpne vitnemålet.. :)) Men jeg fikk jobben likevel, og på det studiet har foreleserne hele tiden sagt at karakterene ikke teller noe når man søker jobb..det trodde jeg ikke på, men det stemte visstnok. Så nå blir jeg kjempeglad hvis jeg får A eller B, men depper heller ikke over en C. Men det er jo stor forskjell i de ulike yrkene, så det kan jo hende at de jobbene du skal søke på etterhvert er mer opptatt av karakterer. Da har du tydeligvis ikke noe å frykte ihvertfall. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Så lenge sammenlagt karakter var B' date=' så er jo det veldig bra! :D Skjønner at det var kjedelig å få C på bacheloroppgaven når du forventet A eller B, men så lenge det er den sammelagte karakteren som teller, så er jo det supert. Oj, litt av et snitt du har!! :)[/quote']Takker igjen! Dette oppmuntret meg faktisk. :P Nå skal jeg bare ikke tenke mer på den C'en tror jeg. Hadde faktisk bare jobbet med den i 2 måneder så strengt tatt er det ikke noen refleksjon av hele bacheloren. Det er bare en karakter, og dessuten så er C ikke noen dårlig karakter. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Fredag 25.mai

 

Sum kcal: 1617

 

Frokost » 266

80 gram grovbrød med sirup 176

1 stk a 100 gram banan 90

 

Lunsj 323

80 gram grovbrød med sirup 176

2 porsjon a 5 gram margarin Soft Light 40 % fett 36

30 gram Ekstra Lett Gulost Synnøve 67

1 porsjon a 110 gram eple lite 44

 

 

Mellommåltid » 131

3 stk a 9 gram Ryvita rug 92

30 gram Jordbærsyltetøy lett, Nora 39

 

 

Mellommåltid 52

1 beger à 125 gram Yoplait dobbel 0%, jordbær/bringebær 52

 

 

Middag » 514

160 gram Edelgris skinkebiff Gilde 192

150 gram pommes frites stekt uten fett 210

1 porsjon a 0,5 dl bearnaise 112

Wok-grønnsaker (gulrot, løk, mini-mais, sukkererter)

 

Kvelds 331

3 små kokosboller 203

1 pinup-is 128.25

 

Trim: 1 times rask gange (3 trimpoeng) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74

Hei

her er mitt i dag. Fortsatt fornøyd! Har klart meg lenge uten sukker nå, det er bra! Men spist mye frukt.

 

I dag har jeg registrert grønnsaker, har jo stort sett hoppet over det.

Ellers til deg, Anneli: Ja - du har lengre matlister, men det er vel bare for at du er flinkere til å veie og registrere alt. Jeg tar jo gjerne en snarvei og finner en oppskrift som passer sånn ca, f.eks. når jeg spiser salat eller grønnsakssuppe som jeg har gjort et par dager. Får egentlig inntrykket da at du gjør det litt flid med matlagingen!

 

Mat: » Sum kcal: 1505

Frokost » 229

Havregrøt:

50 gram Havregryn 177

1 glass à 1 5 dl skummet melk 52

 

Lunsj » 376

80 gram Gretes hjemmebakte 156

15 gram lettere Norvegia i skiver, Tine 40

200 gram banan 180

 

Mellommåltid » 101

1 glass à 1 5 dl TineMelk Ekstra lett 57 (den daglige cappuccinoen)

1 porsjon a 110 gram eple lite 44

 

Middag » 361

200 gram torsk 150

2 porsjon a 5 gram smør 74

100 gram potet kokt/bakt 75

råkostsalat

250 gram melon 62

 

Kvelds » 346

1 porsjon a 100 gram kiwi 50

4 stk a 16 gram Havre Wasa 220

1 porsjon a 20 gram Fløtemysost lettere 76

 

ikke så mye trim i dag heller, men gått en halvtime:

Tilsammen 171 KCAL = 0,9 trimpoeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

I går tok jeg som planlagt fri fra hele kaloritellingen, og spiste pizza på kvelden og det ble dessuten både snop og rødvin. Er klar over at dette ikke er slankemat men jeg trengte rett og slett en pause, for da kan jeg virkelig sette inn støtet når kurset begynner. Det er vel sunt å ta seg litt fri i blant. Syns ikke det kan betegnes som en 'sprekk' siden det var planlagt og jeg er desto mer motivert nå.

 

I dag er det tilbake til kaloritelling, selvfølgelig. Ikke lørdagsgodt i dag. :)

 

I går ble det hele 2,9 trimpoeng :P Så det var jo bra det, hvertfall. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Så bra du koste deg igår, Anneli! :D Og ikke våg deg å ha dårlig samvittighet for det!! Så flink som du er og har vært, så var det sannelig på tide med en skikkelig kosekveld. :)

 

Du er virkelig flink om dagen du og, Hedvig!

 

 

Lørdag 26.mai

 

Sum kcal: 1717

 

Frokost » 266

80 gram grovbrød med sirup 176

1 porsjon a 100 gram banan 90

 

Mellommåltid » 90

1 porsjon a 100 gram banan 90

 

Lunsj » 232

80 gram grovbrød med sirup 176

2 porsjon a 5 gram margarin Soft Light 40 % fett 36

2 skive a 10 gram kokt skinke 20

 

Melllommåltid 279

50 gram Rugfras 169

45 gram Jordbærsyltetøy lett, Nora 58.5

1 glass à 1 5 dl skummet melk 52

 

Middag » 647

200 gram karbonadedeig 210

15 gram gresk marinademix 40.5

8 gram gresk dressingmix 24.8

3 ss a 25 gram Sans Kesam Mager 55

2 ss a 20 gram Feta snack med oliven 108

70 gram Wraps Fullkorn Tortillas Toro 210

Masse gresk salat

 

Kvelds » 203

3 små kokosboller 203

 

 

Dagens trim: Ekstremt mye gange på jobb...som førte til 13,8 trimpoeng! :)

(kjekt med en veldig fysisk aktiv jobb når man ellers ikke får så mye tid til trim i disse eksamenstider... :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74

Dagens trim: Ekstremt mye gange på jobb...som førte til 13' date='8 trimpoeng! :P

(kjekt med en veldig fysisk aktiv jobb når man ellers ikke får så mye tid til trim i disse eksamenstider... :) )[/quote']

 

Ja - det var ekstremt mye! Hvis du har så mye aktivitet bør du jo spise mye mer! Men det er kanskje bare av og til?

 

Ellers enig med deg: Godt du koste deg, Anneli.

 

Jeg er føler meg veldig flink om dagen, og nå ble det litt få kalorier i dag, men tror det går greit. "Volummessig" er det ikke så verst, så føler meg mett (nå i alle fall), får heller fylle på hvis jeg blir sulten før jeg legger meg eller i natt.

 

Har tatt med grønnsaker også.

 

Mat: » Sum kcal: 1262

Frokost » 262 (Dette var sunnere enn vanlig. Skar TYNNE skiver (30 g er ikke mye på hjemmebakt brød, og masse proteiner for en gangs skyld!)

85 gram tunfisk i vann avrent 93

2 skive a 30 gram Gretes hjemmebakte 117

1 glass à 1 5 dl skummet melk 52

 

Lunsj » 226 (gram på grønnsaker er tatt på "øyemål")

300 gram tomat 45

50 gram salat diverse sorter 7

100 gram asparges 25

150 gram agurk slange 15

40 gram stangselleri 4

1 skive a 30 gram Gretes hjemmebakte 58

30 gram spekeskinke uten fett 51

1 porsjon a 20 gram Apetina Feta basilikum-oregano 3% 21

 

Mellommåltider » 183

150 gram gulrot 45

1 porsjon a 130 gram pære 45

250 gram kantaloupe melon 62

1 stk a 10 gram Rugsprø Wasa 31

 

Middag » 436

150 gram storfe entrecotekam 277

1 porsjon a 0,5 dl Saus til stek 22

1 porsjon a 150 gram potet kokt/bakt 112

100 gram asparges 25

+stekt sopp som jeg glemte å registrere...

 

Kvelds » 155

300 gram Italiensk minestronesuppe Toro 105

 

1 porsjon a 100 gram kiwi 50

 

Lenge siden styrketrening nå, men trengte å være ut litt. Har syklet og gått 40 + 45 min: Tilsammen 492 KCAL = 2,5 trimpoeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...