Gå til innhold

* * * St. Hans jentene * * *


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Gjest Guttemammaen

Jeg må åsså få lagt til at jeg syns alle sammen er kjempeflinke :)

 

Må innrømme at jeg skriver ikke ned hvor mye jeg spiser og trimmer. Har ikke fått det helt til enda jeg, åsså ser jeg jo at vekta gikk godt ned likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 470
  • Created
  • Siste svar
Kiki' date=' fortvil ikke. Neste uke er jeg sikker på at det har sluppet taket. Bit tenna sammen og vær superflink denne uken. Skriv opp alt du spiser og se om du får gått litt turer.

Drikk masse vann og spis knekkebrød med mye fiber.[/quote']

 

 

Takk for oppmuntringen. setter utolig pris på det. skal stå på skikkelig denne uka. jeg trener stort sett hver dag, men nå skal jeg sette inn turbo giret..

lykke til.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Her er det yrende liv i dag, ser jeg, og tusen takk for oppmuntringene!

Jeg er ikke sur, da! Jeg begynner å bli vant til dette nå....Men det er jo helt riktig, hvis jeg går ned mer nå så forlater jeg 70-tallet!

 

Har det egentlig greit med meg selv, selv om det går treigt om dagen. Har gått ned såpass mye at jeg er stort sett fornøyd og kjenner meg vel i den kroppen jeg har. Men jeg vil jo ned litt til! Kan jo ikke stoppe ennå. Er i mye bedre form enn jeg har vært de siste årene så det føles deilig! At jeg kan gjennomføre en total-time med herlig musikk på Elixia uten å ha det vondt i kroppen. Det gjør godt, det! :)

 

Jeg er på MSN noen ganger, Carpa, kan gjerne legge deg inn der! Det er stort sett ungene mine jeg treffer der, men jeg da innom en gang i blant! Hvis det er noen flere der så kan det jo mer interessant å gå inn der! :)

 

I dag skal jeg trene bort mange kalorier....! Ha en fin og aktiv kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada' date=' så lenge alle har veiedag på mandag så er det ok for meg! Jeg vet at på sikt gjør det ingen forskjell, men det er psykologien i det! :)[/quote']

 

Hei igjen

For meg er det faktisk omvendt. Synes det er lettere å være flink i helgen når jeg vet at jeg skal veie meg på mandag.

 

Ukedagene er stort sett ikke noe problem...

.... bortsett fra i dag hvor jeg stapper innpå med saltpølse, masse majones til rekene, hvitvin, sjokoladepinne.. 2300 kcal.. ikke bra. Håper jeg får mensen snart hehehe.

 

Sender deg en pm med msn adressen min jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2 uker med veiing har vi gått ned 10' date='8 kg damer[/quote']

 

Wow! Vi er kjempeflinke! :)

 

Det hadde vært kult om vi kunne konkurrert mot en annen tråd om hvem som går ned mest, noe liknende Slankekrigen på TV. Men det er jo litt vanskelig å få til, da må det være ca like mange på hver tråd osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle sammen er så flinke. jeg lurer litt på hva dere trener, og hvor ofte.

jeg sykler veldig mye på ergometer sykkel, prøver å få med meg samboeren min på noen gå turer innimellom óg. men siden vekten står stille lurer jeg litt på hva annet jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle sammen er så flinke. jeg lurer litt på hva dere trener' date=' og hvor ofte.

jeg sykler veldig mye på ergometer sykkel, prøver å få med meg samboeren min på noen gå turer innimellom óg. men siden vekten står stille lurer jeg litt på hva annet jeg kan gjøre.[/quote']

 

Hei Kiki

Jeg får ikke til noe særlig mer enn 1 treningsøkt i uka for tiden. Allikevel går jeg ned.

Mulig du spiser for lite i forhold til hvor mye du trener. Har du regnet ut hva dagsmenyen din skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Vi er kjempeflinke! :)

 

Det hadde vært kult om vi kunne konkurrert mot en annen tråd om hvem som går ned mest' date=' noe liknende Slankekrigen på TV. Men det er jo litt vanskelig å få til, da må det være ca like mange på hver tråd osv.[/quote']

 

Ja det er sant

Vi kunne jo delt oss opp i to lag da........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kiki

Jeg får ikke til noe særlig mer enn 1 treningsøkt i uka for tiden. Allikevel går jeg ned.

Mulig du spiser for lite i forhold til hvor mye du trener. Har du regnet ut hva dagsmenyen din skal være?

 

jeg trener minnimun 1 time intensiv trening hver dag, og spiser mellom 1200 og 1500 kcal om dagen. det kommer litt ann på hva vi har til middag. de andre måltidene er stort sett de samme. igår trenet jeg bort 850 kcal og spiste 1200 (kyllingsalat til middag), så det kan være at jeg ikke spiser nok. har litt problemer med å spise nok tidelig på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle sammen er så flinke. jeg lurer litt på hva dere trener' date=' og hvor ofte.

jeg sykler veldig mye på ergometer sykkel, prøver å få med meg samboeren min på noen gå turer innimellom óg. men siden vekten står stille lurer jeg litt på hva annet jeg kan gjøre.[/quote']

 

Jeg trener som regel spinning, ellipsemaskin, stepmaskin, styrke og gåturer. Hva hvis du bytter ut trening på ergometer-sykkel med noe annet? Man forbrenner for eksempel MYE mer kalorier på ellipsemaskin eller stepmaskin enn på ergometersykkel. Men du trener vel på sykkelen, siden du har det hjemme vil jeg tro. :) Men gåturer er veldig bra da!

 

 

Det høres ut som du spiser altfor lite forresten!! Jeg spiser ca 1900 kalorier daglig og trener/går tur ca en time om dagen. Så vi trener omtrent like mye, men du spiser mye mindre. Prøv å øk inntaket litt, og se om det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiki81: Hvis du gir meg tallene dine (alder, vekt, høyde, antall trimpoeng pr uke og om du har sittestillende hverdag, hverdag med normal hverdagsaktivitet eller høy hverdagsaktivitet), så kan jeg regne ut for deg. Jeg går på internettkurs og har derfor tilgang på en kalkulator som regner ut hvor mange kalorier du bør ligge på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å se at det er litt liv her nå.. også over 10 kg totalt vektnedgang på to uker - det er BRA!!:) Har grunn til å være litt stolte av oss selv da!

 

Måtte snike meg opp på vekta i dag og, jeg da.. spiste litt for lite i går, men det viste seg desto bedre på vekta i dag.. 700 gram ned siden i går og 200 gram igjen før jeg ser 70-tallet... hadde det enda vært så vel at det holdt seg..:) Jaja.. det er motiverende å se tallet uansett, så kanskje det kan hjelpe meg til å være ekstra flink resten av uka! (Tenk så greit hvis det hadde vært sånn vektnedgang hver dag... 4,9 kg pr uke.. tihi.. I wish;))

 

Mine delmål denne uka er å begynne og småjogge på en av turene hver dag med bikkja, drikke mer vann ila dagen samt øke matinntaket litt ved å legge til no´proteinpulver som jeg har hatt liggende en stund. Tror ikke jeg har vondt av å få i meg litt mer proteiner, når mye av maten ellers er brødmat.. Og nå tenkte jeg skulle bort og ta litt solarium for å få bukt med min vinterbleke hud..:) Det får være min lille belønning for å ha vært (med noen få unntak) flink med å følge opplegget her siste uka.

 

Lykke til, til dere alle denne uka! Platåer er til for å overvinnes, og kiloene skal bekjempes! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener som regel spinning' date=' ellipsemaskin, stepmaskin, styrke og gåturer. Hva hvis du bytter ut trening på ergometer-sykkel med noe annet? Man forbrenner for eksempel MYE mer kalorier på ellipsemaskin eller stepmaskin enn på ergometersykkel. Men du trener vel på sykkelen, siden du har det hjemme vil jeg tro. :) Men gåturer er veldig bra da!

 

 

Det høres ut som du spiser altfor lite forresten!! Jeg spiser ca 1900 kalorier daglig og trener/går tur ca en time om dagen. Så vi trener omtrent like mye, men du spiser mye mindre. Prøv å øk inntaket litt, og se om det hjelper![/quote']

 

jeg trener mye med sykkel fordi jeg har et lite kne problem, sykling er del av rehabiliteringen min. stepmaskin er fy fy for min del, og skal helst ikke gå så mye heller.

jeg prøver å litt i trappene i bygget hvor jeg går,men det krever en del konsentrasjon for det skal gjøres helt riktig mht knestilling. trener ikke så mye styrke, tar 100 sit ups om dagen med sit up huske. det anbefales, for da gjør du riktig og anstrenger ikke nakke og rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiki81: Hvis du gir meg tallene dine (alder' date=' vekt, høyde, antall trimpoeng pr uke og om du har sittestillende hverdag, hverdag med normal hverdagsaktivitet eller høy hverdagsaktivitet), så kan jeg regne ut for deg. Jeg går på internettkurs og har derfor tilgang på en kalkulator som regner ut hvor mange kalorier du bør ligge på. :)[/quote']

 

Så koselig at du vil hjelpe!

skal vi se, jeg er 26 år, 169cm og veier 63,3 kg. prøver å få ca 3 trimpoeng hver dag. har en veldig stillesittende hverdag. går på skole, og driver med prosjekt oppgave for tiden, og det gjør jeg hjemme. men det at jeg er hjemme om dagen gjør det litt lettere for meg å trene, siden jeg har ergometer sykkel i stua. starter dagen med to mil på den og avslutter dagen med 1,5 mil.

noe mer du trenger?

snill du!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også bli med?

Jeg også startet uke 15 og skal ned en del kilo før sommeren! Dvs 10 kg er målet, men alt over 5 kg er "godtatt".

Jeg skriver opp både kilo og livvidde, siden jeg også har begynt å trene og vet erfaringsmessig at det kan bli muskler av det... og da blir man jo "strammere" men det vises kanskje ikke så godt på vekta!

 

Uke 15: 83 kg/97 cm

Uke 16: 81,6 kg/95 cm

Uke 17: 81,4 kg/92 cm

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte snike meg opp på vekta i dag og' date=' jeg da.. spiste litt for lite i går, men det viste seg desto bedre på vekta i dag.. 700 gram ned siden i går og 200 gram igjen før jeg ser 70-tallet... hadde det enda vært så vel at det holdt seg..:) Jaja.. det er motiverende å se tallet uansett, så kanskje det kan hjelpe meg til å være ekstra flink resten av uka! (Tenk så greit hvis det hadde vært sånn vektnedgang hver dag... 4,9 kg pr uke.. tihi.. I wish;))

[/quote']

 

hehe, jeg likte veldig godt tanken på å gå ned 700 gram om dagen. tenk det a - nesten 5 kilo i uka! god tanke - og det må ha føltes godt å se på vekta i dag! Flink du er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du vil hjelpe!

skal vi se' date=' jeg er 26 år, 169cm og veier 63,3 kg. prøver å få ca 3 trimpoeng hver dag. har en veldig stillesittende hverdag. går på skole, og driver med prosjekt oppgave for tiden, og det gjør jeg hjemme. men det at jeg er hjemme om dagen gjør det litt lettere for meg å trene, siden jeg har ergometer sykkel i stua. starter dagen med to mil på den og avslutter dagen med 1,5 mil.

noe mer du trenger?

snill du!

klem[/quote']

 

Bare hyggelig! :) Nå har jeg plottet inn tallene dine i kalkulatoren og det viser seg at du kan ligge på meny 3, dvs 1900 kalorier daglig, når du har 21 trimpoeng i uka. :)

Synes du burde prøve det ettersom vekten din har stått stille lenge. Vekten min stod stille i flere måneder, og jeg trente omtrent like mye som deg og spiste alt fra 1300-1600 kalorier daglig. Da jeg begynte på kurs fikk jeg beskjed om å spise 1900 kalorier og den første uken gikk vekten ned hele 1,5 kg, og ukene etter det har jeg hatt nedgang hver eneste uke. :)

På internettkurset har jeg fått beskjed om å spise så mange antall kalorier til hvert måltid:

Frokost 220 kcal

Lunsj 330 kcal

Mellommåltid 110 kcal

Middag 600 kcal

Kveldsmat 220 kcal

Frukt 200 kcal

Melkeprodukter 200 kcal

Kosemerker 50 kcal

 

Håper dette funker for deg! Tipper du blir the biggest looser til mandag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også bli med?

Jeg også startet uke 15 og skal ned en del kilo før sommeren! Dvs 10 kg er målet' date=' men alt over 5 kg er "godtatt".

Jeg skriver opp både kilo og livvidde, siden jeg også har begynt å trene og vet erfaringsmessig at det kan bli muskler av det... og da blir man jo "strammere" men det vises kanskje ikke så godt på vekta!

 

Uke 15: 83 kg/97 cm

Uke 16: 81,6 kg/95 cm

Uke 17: 81,4 kg/92 cm

 

Lykke til alle sammen![/quote']

 

Velkommen skal du være Buster. Har lagt deg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig! :) Nå har jeg plottet inn tallene dine i kalkulatoren og det viser seg at du kan ligge på meny 3' date=' dvs 1900 kalorier daglig, når du har 21 trimpoeng i uka. :)

Synes du burde prøve det ettersom vekten din har stått stille lenge. Vekten min stod stille i flere måneder, og jeg trente omtrent like mye som deg og spiste alt fra 1300-1600 kalorier daglig. Da jeg begynte på kurs fikk jeg beskjed om å spise 1900 kalorier og den første uken gikk vekten ned hele 1,5 kg, og ukene etter det har jeg hatt nedgang hver eneste uke. :)

På internettkurset har jeg fått beskjed om å spise så mange antall kalorier til hvert måltid:

Frokost 220 kcal

Lunsj 330 kcal

Mellommåltid 110 kcal

Middag 600 kcal

Kveldsmat 220 kcal

Frukt 200 kcal

Melkeprodukter 200 kcal

Kosemerker 50 kcal

 

Håper dette funker for deg! Tipper du blir the biggest looser til mandag... [/quote']

 

Tipper dette gjør susen jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper dette gjør susen jeg :-)

 

Ja, vi får se på det. har ikke fått i meg nok kcal idag, selv om jeg synes jeg har spist og spist. kanskje prøve å bytte ut noen av knekkebrødene jeg spiser med litt brød. jeg drikker nok vann da (3 liter), og det er jo bra. sykla 4 mil idag, og drikker mye underveis.

skal spise mer imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...