Gå til innhold

* * * St. Hans jentene * * *


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

  • Svar 470
  • Created
  • Siste svar
Gjest Guttemammaen
og foreløpig ledelse denne uken har Fnutte med hele 1' date='8 kg.

Noen som slår den *dån*

 

Guttemammaen du er ført opp på listen vår.

 

Ellers har jeg slettet de som ikke har gitt lyd fra seg siden påmeldingstråden så slipper vi å ha så lang liste. De får heller melde seg på igjen om de kommer innom.[/quote']

 

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor det hjelper å se målet sitt og se hvordan mellomrommet minsker! ;-) Gleder meg til neste mandag og! Takk for at du gidder å bruke så mye tid på dette, det setter i hvert fall jeg pris på!

 

Har vært en fin uke for meg, men dro på byen på lørdag. Tror det som reddet meg var lite mat (ikke meningen, men var overhodet ikke sulten) til tross for rikelig med drikke. Ble ett måltid søndag. Ikke å anbefale, men gjort er gjort. Mandag var jeg tilbake på track igjen, med sunn frokost :-) Det gjelder å ikke miste motet om man flipper ut litt en dag :-)

 

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

Åh, da var det mandag igjen ja. Endelig veiedag... Alltid like spennende, selvom jeg har veid meg jevnt og trutt hele uka gjennom... Vel vel....

 

Vekten i dag viste 54,5 kg. Det vil si 700 gram ned siden forrige mandag. Trodde egentlig det kom til å bli mer tilslutt, siden jeg plutselig gikk ned så masse en dag eller to. Men men, 700 gram er jeg fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere er flinke alle sammen, det er bare gøy å ajourføre listen her inne.

Og dessuten så holder det meg veldig fokusert også.....

 

Ny uke og nye muligheter folkens.

 

Vektnedgangenen fra uke til uke vil jo være den samme om man veier seg mandag eller tirsdag da folkens. Jeg synes det er lettere å holde seg i skinnet i helgen når veiedagen er så nærme helgen.

 

Jeg har forresten funnet meg ypperlig frokost og lunsj i remabutikken under jobben min. Wasa har kommet med ferdigsmurte knekkebrød med 3 forskjellige smøreoster. I en pakke er det 2 knekkebrød og ganske rikelig med ost, ca 190 kcal i en pakke. En til frokost og en til lunsj, sunt, godt og billig, bare 7 kr pakka.

Så får vi frukt hver dag på jobben så jeg får i meg akkurat passe mat i løpet av arbeidsdagen når knekkebrød og frukt er fortært. Det gjør jo alt så mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henger meg gjerne på jeg:) hvis det ikke er forsent..

68 kg nå og vi ned til 60 kg til sommeren' date=' 163 cm høy[/quote']

 

Du er ført inn på lista.

 

Har du lyst til å gi en kort presentasjon av deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

De knekkebrødene hørtes jo bare helt geniale ut da, Carpa. Jeg er jo på skolen hver dag, og det er ofte litt tungvindt å ha med seg knekkebrød, kniv, pålegg osv osv osv... Skal sjekke ut remabutikken her etterpå jeg. Billig var det jo også :)

 

Jeg har fått (iallefall er på vei til å få) mensen nå, og har derfor gått opp 500 gram igjen. Kjedelig, og selvom jeg egentlig vet grunnen, så er jeg livredd for at de er der av en annen grunn, og at de ikke forsvinner igjen.

 

Nå skal jeg være flink å lese i 25 minutter før jeg tar meg en pause....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se at det stort sett går bra med dere på "nabo-tråden". Inspirerende å lese om dere, ettersom vi på tråden vår jobber mot samme tidspunkt så og si.

 

Stå på alle sammen! Snart sommer, og målene og delmålene er forhåpentligvis nådd til da! :)

 

HIlsen fra juhuu på "på an igjen... sommermål"-tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttemammaen

Hei. Sliter litt idag. Sønnen min har vennegruppe idag, så mannen min har bakt konfektkake til dem , gitt om det frister. Ellers så har jeg ikke fått beveget meg hverken igår eller idag pga en grusom skallebank auau. Håper det er bedre til imorra.

 

PS, litt om meg: Jeg er gift, 29 år og har 3 gutter. Kristoffer på 7,5 år, Benjamin på 2,5 år og Daniel på 10 måneder. Tok av alt etter siste fødsel, men la på meg da jeg slutta å amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg lurte ut ifra navnet på om du var mamma til en gutt eller flere...Da vet jeg!!

 

Nei, det er ikke lett med de fristelsene...Jeg har vært av den formening at det går an å ta et stykke når det er noe godt. Så regner jeg det inn i dagsbehovet. Er det 1600 kalorier så må man spise litt mindre av noe annet den dagen. Det er ofte mektige saker også som man ikke blir sulten av. Dette går greit for meg (bortsett fra at jeg har jo gått litt sakte ned i vekt og da vet jeg jo hvorfor!). Samtidig så er det noe med at denne livsstilen skal man leve med i lang tid!

 

Jeg har startet med krom og jeg kjenner jo at søtbehovet avtar. Jeg har litt rar smak i munnen!

 

Håper du får bukt med hodepinen! Med tre gutter i huset + venner kan det sikkert bli lystig....

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttemammaen

Takk, håper på bedre form fort. Jeg måtte smake litt kake, men ikke mye. Så da blir det bare et eple til kvelds idag.

 

Ja 3 aktive gutter har jeg, så her går det i ett :) Blir spennende å se om kiloene går av til sommeren, men jeg må gå turer jeg. Går raske turer, men nå som formen ikke er på min side, så henger jeg etter. Får ta det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttemammaen
henger meg gjerne på jeg:) hvis det ikke er forsent..

68 kg nå og vi ned til 60 kg til sommeren' date=' 163 cm høy[/quote']

 

Vi er nesten like store vi :) Jeg er 68,5 kg og 165 cm høy. Velkommen til deg forresten. Jeg har satt som mål å ned 5 kg, men har oxo lyst å ned til 60 kg, håpe håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innom og se hva som har skjedd her. Veldig fint at dere er så aktive, da er det mye lettere å holde fokusen.

 

Synes det går veldig lett om dagen. Spiser sunt og passe mye, får slengt inn litt trening her og der :-) Er liksom i siget og det skal jeg tviholde på frem til St. Hans. Vil så gjerne nå målet med de 5 kg. (så får resten komme etter St. Hans)

 

Det blir en stor utfordring og det er vel 17. mai. Men det er jo bare en dag og med et 17. mai tog som går 2,5 km så får jeg vel trimmet litt.

Ellers er det ikke noen andre utfordringer som jeg vet om enda. Søstra mi har bursdag men det er i slutten av mai.

 

Jeg har kuttet ut å spise godteri på lørdager nå og jeg ser at det gir resultater på vekta. Savner det heller ikke, koser meg med all den deilige frukten får kjøpt nå og innimellom sveiver jeg i gang vaffelpressa. Da blir det kveldsmaten.

Spiser gjerne en liten is om dagen, og det ser ikke ut til at det er noe negativ. Is inneholder jo mye færre kcal enn sjokolade så det kan jo være et greit triks når man er litt godtesyk.

 

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttemammaen

Jeg trimmet igår på stepperen min, 35 minutter, da klarte ikke bekkenet mitt mer :) Svetten rant. Å idag er hodeverken min borte :) Jeg er så dum, for jeg går på vekta hver dag jeg. Men har faktisk gått nedover på 2 dager, må bare holde meg unna godtespising til helga. Ha en fin dag alle sammen, nå fikk jeg besøk av mamma og min søster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk på vekta idag og jeg, selv om det ikke er veiedag. og endelig hadde tallet blitt litt mindre..var bare så nyskjerrig siden jeg hadde mensen på mandag.. litt glad i dag!!

smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Har noen maleprosjekter og vaskeprosjekter på gang. Det er vår, vet dere! :)

 

Utrolig så mange trimpoeng det blir! Jeg la inn 1 1/2 time på vask av bil selv om det var vinduer, gulv og støvsuging. Jeg var iallfall like varm som når jeg vasker bil, så da bruker jeg det alternativet. Jeg teller inn trimpoeng bare når jeg har sånne store sjauer som jeg blir skikkelig sliten av. Da blir det motiverende å vaske også! :) Maling blir det også mange poeng av selv om jeg ikke synes at jeg blir så sliten av det. Men jeg skriver det inn og alle trimpoeng mottas med takk! Jeg er iallfall så sliten så det blir ingen annen trening i dag.

 

Synes at jeg er flink med maten om dagen, men det skjer ikke så mye med vekta... Fortsatt lenge til mandag, og jeg skal være sunn i helga, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttemammaen

God morgen.

Idag er det drittvær her, å jeg har ikke barnevakt heller så blir trimming på stepperen idag og :) Spiste cornflakes til frokost jeg, smakte ikke mye godt da, men er jo sunt. Ønsker alle en fin dag, nå skal jeg nemlig steppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å holde seg unna godis er ikke alltid så lett det. Er vel en grunn til at vi er her i dag.

 

Men..... det finnes mange sunne og kalorifattige alternativer til litt godis da. Masse god frukt, smoothies, litt lettis, popcorn, brus uten kalorier. En brownies bar(nutrilett) på lørdagskvelden kanskje, da har man fått i seg noe søtt og samtidig litt næringfyllt kveldsmat. Flere gode forslag?

 

Vi må bare holde fokusen på alt det gode vi faktisk kan spise og ikke tenke så mye på det vi ikke kan spise.

 

I dag er det tid for aerobic igjen :-)

 

Også den veiinga da, jeg klarer ikke å slutte jeg..... enda jeg har satt vekta på et rom jeg ikke er særlig mye innom....... I dag veier jeg det samme som jeg veide på mandag :-( Addicted

 

-- nei det var bare jug, sjekka liste og jeg har da gått ned noen gram :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest her siden mandag, og da var det hyggelig å se at dere hadde vært så aktive, og så flinke!

 

I går hadde jeg en dårlig dag.. eller.. en dårlig dag mtp mat etc.. en god dag ellers:) Stresset litt rundt og skulle rekke en hel masse, så fikk ikke spist jevnlig.. i tillegg kjøpte jeg meg en økologisk bringebærjuice på mitt mest sultne i håp om at den var så godt som ren juice, (fikk ikke sett på innholdet før den var kjøpt).. det var jo da ikke tilfelle med denne, det stod med bittebitteliten skrift at det var "nektar", og selv om det ikke stod sukkerinnholdet, var iallfall det en av hovedingrediensene.... så jeg har tro på at det var den som "tok knekken på meg" siden jeg da fikk et voldsomt hopp i blodsukkeret, og desto mindre energi da jeg kom hjem.. så da ble jeg liggende og sløve på sofaen halvannen times tid, og hadde det ikke vært for hunden min, hadde jeg nok ligge der resten av kvelden.. for å få litt hurtig energi, så hev jeg da i meg en kvikk lunsj som jeg hadde liggende i skapet. Første sjokoladen siden .. hmm.. tror ikke jeg lyver hvis jeg sier siden påske.. jøss... jeg er (var) en gigantisk sjokolademoms, så at i det hele tatt det ligger sjokolade i skapet som ikke har blitt spist, i mange dager, er et stort kompliment til det "nye" kostholdet... Uansett, kvelden fortsatte med at det var bakt kake på treningen etterpå, så da ble det to stykker der.. hadde ikke spist stort resten av dagen, så det er ikke sikkert kaloriregnskapet sprekker så veldig, men er vel ikke helt sånn jeg har tenkt å fortsette.. sånn.. da var det ute av verden:)

 

Jeg har vært et par ganger på vekta siden mandag jeg også.. men "mot normalt" så viser faktisk vekta det samme som mandag, eller mindre.. dvs får ikke de voldsomme svingningene jeg hadde før jeg begynte med dette.. I LIKE! Hadde en tur nedom 72,5 i går, så det er mitt lille mål/håp førstkommende mandag.. 200 g ned, på tross av 3 kakestykker og en kvikk lunsj.. Da skal jeg være fornøyd:)

 

Da håper jeg dere får en sunn og flott helg, så sees vi iallfall på mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok best å fokusere på det man faktisk kan spise! :) Og det jo mye godt da..jeg har fokusert på det siden jeg begynte på internettkurset, og det fungerer veldig bra. Jeg har ikke vært godtesyk i det hele tatt (bortsett fra dagen etter påske) og koser meg heller med deilige smoothier, oppskjært frukt med yoghurt osv.

Nei, det er ikke så lett å holde seg unna vekten..noen uker går det fint, mens andre uker er jeg på vekten hver dag.

 

I morgen kommer søsteren min på helgebesøk til meg, så selv om det blir litt utfordringer, så skal det gå bra. Vi pleier å spise mye godterier når vi er sammen, men nå har jeg kjøpt inn yoghurtis og mange spennende, eksotiske frukter istedet. :)

På menyen i helgen står det spekepizza med ruccola (GR-oppskrift), på lørdag blir det indrefilet av svin med bakt potet, stekt sopp og løk, stor salat og litt saus, og på søndag blir det middelhavskylling med fersk pasta! :) Så det blir mye god mat, men også sunn mat når jeg får besøk. Tipper at søsteren min ikke kommer til å ane at hun spiser GR-mat hos meg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Halve uka har gått. Har ikke sett noe til vektnedgangen ennå, men håper at den kommer. Ligger nok på ca. 17-1800 kalorier på dag nå, men jeg har allerede 19,2 trimpoeng denne uka, så det har blitt mye og hard trening. Da blir jeg sulten! Merker iallfall framgang på formen, men kanskje jeg får så mye muskler at jeg ikke går ned.... Har blitt litt lenge mellom noen måltiden, forresten, for jeg har hatt så mye å gjøre. Det er litt dumt! Kjenner at jeg trenger litt vektnedgang for å holde motivasjonen nå!

 

Det var supermeny du kunne oppdrive til helga, Jente23, jeg ble jo enda mer sulten av den....! :)

 

Vi skal også ha besøk, men det er bare fra lørdag ettermiddag til søndag. Prøver noen ganger å få med meg Total på Elixia kl. 10 på lørdag morgen. Det er pangstart på helga. Gjestene våre er forresten ganske sunne selv, så det blir ikke de store utskeielsene her. Rødvin og god og sunn middag! Har litt rester av en kake i fryseren. Det får holde!!

 

Kan jo si god helg, men tror jeg kommer innom noen ganger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ned 8kg før st.hans, for jeg har nemlig bursdag da, og det overflødige skal vekk!:) Jeg er 163 høy og veier 58.7, på et halvt år har jeg gått fra 67 til 55 men opp igjen 3kg:( siden jeg har mistet endel motivasjon tenkte jeg å spør om jeg kan henge meg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ned 8kg før st.hans' date=' for jeg har nemlig bursdag da, og det overflødige skal vekk!:) Jeg er 163 høy og veier 58.7, på et halvt år har jeg gått fra 67 til 55 men opp igjen 3kg:( siden jeg har mistet endel motivasjon tenkte jeg å spør om jeg kan henge meg på?[/quote']

 

Velkommen skal du være Nissmo

du har jo vært kjempeflink tidligere så det går nok greit for deg å plukke bort resten av kg dine. Stå på!

 

I går trente jeg aerobic igjen, deilig å få det til. Blir ikke mange treningsøktene i løpet av uken men jeg får bare være glad for at jeg får til noe.

 

Har forresten bestilt meg en slik stor ball (hva kalles de igjen da) som jeg tenker å bruke litt når jeg allikevel sitter og ser på tv. Fin trening for styrke rundt mage og hofte og fint for balanse og holdning. Ikke så mye forbrenning men det er jo ikke bare det som teller.

 

Kjenner at jeg begynner å bli litt mer sulten og sugen på snop. Det var denne mensen da. Fortsatt en drøy uke igjen men den merkes .....

 

Godt jeg har mye å gjøre og lørdagskvelden får jeg scappebesøk. Da har jeg ikke tid til å spise godis i hvertfall

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...