Gå til innhold

På an igjen.. Sommermål!!


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Gjest juhuuu

Så flott Tupp1! Der fikk jeg sannelig noe å tenke på - kanskje en uke med så lite karbo som mulig er greia? Nuvel. Jeg elsker brød. Og potet. Men alt kan prøves! Er bare så lite gjennomført om dagen... Lite trim blir det også. Og vet dere hva...? jeg ble bileier for første gang i dag! *stolt* :) Skal fortsette å gå altså, men det er kjekt med bil iblant også.

Ha en flott 17. mai! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 576
  • Created
  • Siste svar
Gjest umulius

Håper dere har, og har hatt, en flott 17.mai!! Akkurat tilbake fra russetoget i Tønsberg.. Og en is med karamell saus på MacDonalds.... Gjett om den var god!! *mmm* :)

 

Og gratulerer med bil Juhuu! Godt med bil iblandt;)

 

Det med en uke uten så mye karbohydrater tror jeg jeg skal henge meg med på, fra mandag av.. Flere som blir med?

Kan ikke leve uten poteter, pasta etc for alltid.. Men en uke for å se hvordan kroppen reagerer skal jeg klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har hatt en fin dag !

 

Idag har det blitt mye rar mat..pølse, kakebit, en pizzabit, rømmegrøt med spekemat, litt snop..pluss litt til :)

Men i morgen er det "på han igjen", syntes forrsten ikke det var såå godt med alt dette, men greit med ei avveksling før jeg starter en ny lavkarbouke igjen. Spent på hvordan det går, for nå begynner jeg å bli premenstruell, og da blir jeg veldig sukkersugen, men skal prøve å være standhaftig :)

Jeg har også bestandig spist mye brød, poteter osv., men mest fordi det er en vane tror jeg og fordi det er så lettvindt. Blir nok heller ikke å slutte å spise dette, men ser at jeg savner det mye mindre enn jeg trodde. Dessuten finnes det jo fullkornsprodukter av f.eks ris og pasta, og de smaker jo minst like godt.

Arti at flere har lyst til å prøve dette, spennende å se hvordan det går med dere, håper dere ikke blir skuffa ! Husk å drikke masse vann også !

 

Ønsker oss alle lykke til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneKatt

en uke går så fort så man kan nesten bli litt skremt ......

 

gratulere til umulius nå veier vi det samme :) , til Linda, du er kjempeflink tipper barna for mye glede av sandkasssen, til juhuuu - 0,8 kg jippi, men enda bedre er det å se ett nytt tall på vekta, lilleblimindre gratulere med nok en flott nedgang, tupp1 wooww - 1,7 kg jeg er kjempeimponert

 

jeg har vært på vekta i dag og jeg grue/gledet meg , den viste faktisk - 0,4 kg så jeg er veldig fornøyd, nå skal jeg ned ca 2 kg til så er jeg i mål, det har jeg 7 uker på og det blir ca 0,3 kg i uka, det bør gå .......

 

Ha en fin helg alle sammen og kos dere masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Sitter og leser jeg da.. Og må ha et lite av brekk, så er litt her da vettu.. Godt å få luftet hodet litt og så vare fit for fight igjen etterpå!

 

Ukene flyr av gårde synes jeg også Lille Heffalompen! Synes liksom det har gått fort siden påske, vi er jo faktisk snart halvveis på veien til sommermålene våre.. Krysser fingre og tær for at vi alle kommer i mål, og om ikke i mål så ihvertfall nærmere! :)

 

Håper det blir litt mer aktivitet her fremover. Vet det er digg vær ute og mye annet å finne på, men er flott med litt aktivitet og moro her inne også... :)

 

Ha en fortsatt fin fredag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

På randen til sammenbrudd nå - er så sliiiiten! Jeg e rså glad det er fredag, men har ikke orket å vaske huset (som jeg alltid pleier å gjøre fredager). Har vært horisontal på sofaen et par timer nå, og jeg havner dit igjen. Godt med en sånn ettermiddag/kveld iblant, for nå er det et kjempekjør på både skole og jobb. Skal faktisk spise jordbær og ananas etterpå, måtte kjøpe med noen sunnere alternativer enn potetgullet sambo kommer til å sette på bordet :) Men jeg skal også unne meg et glass vin. Kjøpte en vin med skrukork bevisst i dag, sånn at vinen ikke blir så fort dårlig etter at den er åpnet. For da slipper jeg å drikek alle kaloriene i kveld :)

 

Kanskje en uke uten så mange karbo er en fin måte å prøve det på? Hva er det vi kutter ut da? Brød, poteter, pasta, ris... what else? Klarer ikke tenke akkurat nå.

 

Ha en flotters kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere av dere tenker å kutte ned på karbohydratene nå, inspirert av meg etter som jeg skjønner.

Men jeg kuttet ikke enormt mye ned på karbohydratene altså, spiste mange matvarer som inneholder en del karbo, men kuttet altså bare ned endel. Blir litt bekymret for dere som er midt i en eksamensperiode, og som tenker på å legge om kosten ganske mye!

Det jeg merket var at jeg ble mindre sulten når jeg ike spiste brød og poteter f.eks, og mindre søtsugen, så jeg spiste mindre enn jeg pleier også, så det er vel endel av grunnen til at jeg gikk såpass mye ned ? Kanskje mistet jeg endel veske fra kroppen også ? Merker på klærne at jeg har gått ned en del, men hvor mye av det som er rent fett, vet jeg jo ikke.

 

Håper bare ikke dere legger om kosten drastisk nå ! Jeg spiste f.eks mye kyllingfilet med wokete grønnsaker og litt fullkornsris til middag, mye salat med mye godt i og for det meste ulike sorter knekkebrød istedenfor brødmat. Kuttet og ned på yogurt og banan som jeg har spist endel av. Også spiste jeg jo omtrent ikke noe snop, og drakk omtrent bare vann til drikke.

Som sagt, vær litt forsiktige dere som er midt oppi eksamener, dere trenger en kropp som fungerer optimalt nå ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Tenkte på å kutte ned på karbohydratene, ikke kutte de ut helt.. Hva spiser du Tupp1? Går det i knekke brød og sånt. Har du noen tips?

 

Vært på jobb i kveld.. Sliten nå. Så har blitt litt godteri.. Sånt skjer når det står fremme... men nå skal jeg kose meg med jordbær!! Det er nam nam;)

Du må ikke slite deg helt ut da Juhuu! Må ha litt overskudd også. jeg også pleier liksom å "gjøre klart huset for helga"... Men denne helga da orket jeg ikke.. Sliten av lesing og ekstra jobbing.. Blitt litt mye siste uka. Så støvsugde og det var det.. Så får sambo ta resten hvis det plager han... :)

 

Klemmer til dere alle søte jenter her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet endel i innleggene mine ovenfor hva jeg har spist, og hva jeg har kuttet ned på.

Det var vel Juhuu som spurte hva man skulle kutte ut, etter å ha ramset opp ganske mye :) Det var vel derfor jeg ble litt skeptisk. For jeg har jo ikke kutta helt ut hverken ris eller pasta, men spist fullkornsprodukter av det, og mindre mengder og heller mere grønnsaker til middagene. Har spist mere rent kjøtt som f.eks kyllingfilet, og ikke f.eks mer en fiskekake ( som det jo er en del mel i, de ferdigkjøpt ihvertfall) dersom vi hadde det til middag. Har jo mann og barn, og må lage mat ungene liker og er vant med, kan ikke legge opp middagene bare etter hva jeg selv ønsker.

 

Vet jo som sagt ikke om det var det at jeg spiste litt lavkarbo denne uka som gjorde utslaget på vekta, eller det at jeg holdt meg unna snop og spiste mindre enn vanlig.

 

Ha ei god helg alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneKatt

jeg måtte bare skrive ett innlegg nå, til dere som skal prøve å kutte ned på karohydrater, gå inn på " i form " bladet og søk på karbohydrater, der står det nemelig hva som er raske og langsomme.

Og det er ikke poteter, brød o.l som er raske karbo .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

for ett døgn!!

jeg og minsta har hatt omgangssjuka-delux. Mitt verste døgn ever!!!!!!

 

håper dere hadde en fin feiring 17.mai

 

og jøsses for en nedgang tupp1. Gratulerer. Som sagt tidligere brød ødelegger mye, men det er så godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Ble litt feil ordvalg hvis jeg skrev kutte ut, jeg mente selvfølgelig kutte ned. :) Bare greit å se om det funker, men som du sier, Tupp1, så er det vel lurt å ikke gjøre for mye drastisk nå i eksamensperioden... Som deg, umulius, har jeg ikke helt klart å styre unna godtene, for man blir ekstra sliten i eksamensstresset, og jeg "må" unne meg noe snop i blant. Likevel føler jeg at det har gått temmelig greit med maten denne uka (trim har det ikke blitt noe av...), så det blir spennende å se på mandag. Skal bli så deilig å bli ferdig med studieåret, for nå er jeg innmari sliten. Derfor ingen trim, og har et umettelig behov for søvn. Men så lenge jeg ikke går opp igjen nå, så skal jeg være fornøyd! :)

 

Linda: Tenker på deg - ikke noe gøy å være sjuk! Husk å fyll på med veske og prøv å spis hva som helst som kan være med på å stabilisere i magen. Salt potetgull hjelper meg... Kanskje det bare er psykisk? Uansett: god bedring til deg og veslejenta!

 

Nå er det tilbake til oppgaveskriving! SKal lage hjemmelagd pizza med salat til i kveld, og det blir nok et glass vin i kveld også - god sovemedisin! :)

 

Ha en fortreffelig aften alle flinke damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som har hatt omgangssjuka begge to, håper du hadde "bistand" fra noen, ikke greit å skulle ta seg av ett sykt barn, når man er syk selv ! Her har faktisk ene sønnen min også hatt det samme. Det gikk i ett i natt, ble bedre utpå dagen idag, men er enda litt dårlig.

Hadde tenkt å gå meg en skikkelig trimtur idag, men har vært så slapp p.g.a lite nattesøvn, så det får vente til i morgen.

 

Endelig litt godvær her i nord, så idag har vi grilla og spist ute for første gang i vår. Gadd ikke begynne med så mye avansert mat, så det ble grillpølser i brød til ungene, og kalkun/kyllingpølser til oss voksne med litt potetsalat (upps) og salat til. Jordbær med litt sukker og fløte til dessert. Deilig !

 

Angående den karbogreia så er det sikkert sånn at hver av oss reagerer forskjellig på alt spiselig. Noen tåler noe bedre enn andre. Vi må bare prøve oss fram, for å se hva som fungerer best for oss :)

 

Ha en fin lørdagskveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

på bedringens vei no, men dette døgnet er vell ett som er brent fast på hjerna!!

 

i dag er vi bare slappe, men ingen mat lyst

vi har spist potetgull og drukket brus med sukker(!!!!)

Jaggu godt det er over

 

 

skal bli spennende å gå på vekta på onsdag , håper det ikke har laga store riper dette her..

 

Lykke til dere som skal på i morga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike situasjoner, Linda, er det ikkje tid for å tenke på kva du har i deg, berre viktig å få i seg noko! :) håper det går bra med dokke!

 

å vere forsiktig med karbohydrater, som det diskuterast for fullt om her, så er eg enig i at det har stor effekt på vekta. eg prøver ganske enkelt å erstatte mest mulig av poteter, pasta og ris med grønsaker til middagen. det metter like godt, og en blir ikkje så "stinn" som av karbohydratane. ellers til måltida går det på knekkebrød i ulike typer og heimebakt rugbrød på meg, merker at eg tåler veldig dårlig gjærbakst, og då spesielt fin gjærbakst.

 

husk å drikke mykje vatn, det har iallefall mykje å seie! :)

 

spent på vekta i morgon, har hatt mykje utskeielser i det siste, men føler ikkje at det har hatt så mykje å seie på vekta, vi får sjå!

 

no skal vi ha en liten søndagstur til pappa! nyt resten av helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Kjedlig med omgangssyke Linda, godt det er over. Kan vel heller hende det går nedover enn oppover for din del da.. Når man ikke har vært helt i form..

 

Enig Juhuu, skal bli godt å bli ferdig med dette studieåret. Lykke til videre med oppgaveskrivingen! Har eksamen i morgen jeg, så det blir spennende. Føler meg ganske forberedt. Men litt godis må til i eksamenspeioden.. :) Få et lite kick..

Men skal satse på en lav karbo uke fra og med imorgen.

 

Imorgen er det veiing igjen, regner ikke med å ha gått ned no.. Blitt en utskeielse eller to mange ganger denne uka.. Minner meg nesten litt om påsken.. Så frykter at jeg ikke ser 67-tallet lenger.. Men kommer vel dit igjen om ikke så lenge satser jeg på. Så ikke no å være lei seg for.

 

Forresten noen som har noen gode smoothie-oppskrifter?

 

Lykke til med veiingen imorgen de av dere som skal det.. Krysser fingerne for oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og andre som har veiedag i morgen ! Så du har også fått gode resultater av å holde deg borte fra karbo Uur ?

Og masse vann, ja ! Har ei halvlitersflaske med sånn tut man drar ut, og den synes jeg det er så lett å drikke av, det renner nesten bare ned i halsen...mye lettere enn å drikke fra ei glass synes jeg :)

 

Er litt stolt av meg selv, for i helga har jeg ikke rørt sjokolade i det hele tatt !!! Og ikke noe annet snop heller !!

Men det har vært slitsomt, for det har stått sjokolade rett foran nesen min både hjemme og på besøk, og det tok all min viljestyrke å la være..Kunne gjerne ha kasta i meg en heil haug med sjokolade om dagen, håper det er fordi tante Rød kommer snart, bruker å bli gal av sjokoladehunger uka før ;D

 

Og ikveld når jeg lagde kveldsmat til ungene, klarte jeg ikke å la være å ta meg ei skive med brunost..høres jo ik så ille ut, men når jeg har bestemt meg for å holde meg unna brød på ei stund, føltes det nesten like "galt" som å spise sjokolade !

 

Helt sykt hvor opphengt man kan bli egentlig, men nå er jeg inne en sånn periode at jeg er kjempestreng med meg selv, og tenker at jeg SKAL klare dette ! Så får jeg se hvor lenge det varer ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Jeg har gått ned nye 0,8 kilo, og er på 73 blank!!!! Kjempefornøyd! :) Men jeg vil så gjerne få bort det h*lvetes 3-tallet!!!!! Såååå nære!!! Nuvel, neste uke. Og som jeg har skrevet før, hver gang jeg passerer en kilo og veiernoe på et nytt tall på veiedagen, skal jeg unne meg noe. Så det blir aromaterapi neste uke!!! Og det skal bli godt etter studieårets slutt! (tror sannelig jeg skal bestille i dag jeg, til neste uke, for jeg må jo virkelig klare å gå ned minst 0,1.... håper jeg da :))

 

Lykke til med eksamen i dag, Umulius!!! You go!

 

Skal lage meg havregrøt nå, og ikke spise brød... Tror den største utfordringen min med mindre karbo, blir å spise mindre brød... Men det blir spennende å se hva som skjer - og om jeg klarer det... Er så innmari glad i brød.... oi oi oi - viljestyrke kom treng deg på!! :)

 

Ha en flott mandag og en hærlig uke!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneKatt

gratulerer så mye juhuuu... o,8 kg er jo kjempebra

( neste uke ser du ett nytt tall, og det er såååååå lykkefølelse :)

 

ikke for å blande meg inn men når det gjelder havregrøt så inneholder det 61 g karbohydrat, knekkebrød 64 g, fullkornbrød av rug 34 g, poteter 17 g........

ellers så leste jeg i vg vektklubben i går att det er antall kcal som spises i forhold til hva som brukes som er avgjørende om man går ned..

 

jeg er så enig med deg umulius jeg har også enn sånn påskefølelse nå, jeg har spist godteri og div helt siden torsdag.. dette kan ikke gå bra

 

lykke til dere andre som skal på vekten i dag..

og ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

gratulerer juhuuu! Meget bra jobba. 0,8 er jo mega bra- du er flink.

 

jeg snikveide meg i dag... ned 0,7 men det er ikke reelt, jeg er sjuk enda og er helt tom, men jeg har tante R på besøk og da bruker jeg å gå opp 1,5 kg..

det skal bli spennende på onsdag...- nei neste onsdag, da blir det iallefall riktig tall

 

fortsatt like dårlig- alt renn rett igjennom

så i dag må jeg innom legen-var ikke på jobb fredag heller, så da har jeg ikke noe valg

regler.... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempefin vektnedgang ! :)

 

Ser ut som det blir en liten karbodiskusjon her ja :) De tallene du opererer

med Lille heffalomp er vel pr. 100 gram ? I ett Ryvita Dark Rye knekkebrød f.eks. er det bare 6,6 gram karbohydrater, du skal spise bra mange slike for å komme opp i 100 gram..i en dobbelpakning er det 400 gram, mens du ikke skal spise mange poteter for å komme opp i 100 gram, bare for å sammeligne. I poteter er det dessuten mye stivelse, mens disse knekkebrødene inneholder mye fiber, som jo skal "frakte med seg" fettet ut av systemet. Det samme med grønnsaker, som man gjerne erstatter poteter med.

Om det er bare kalorier som har noe å si for om du går ned i vekt, er det jo veldig delte meninger om. Dette er jo litt av den "gamle lære". Det er vel mange som mener nå at det er sammensetningen av maten som det viktigste for hvordan kroppen forbrenner. Men jeg er ingen ekspert på dette, og det finnes så mange ulike meninger og teorier, så det er vanskelig å vite hva som er det rette, og som sagt før tror jeg alle kropper er forskjellige og reagerer ulikt, så man må bare prøve seg fram.

 

Synd å høre at du er dårlig enda Linda. Gutten min er heller ikke helt bra enda, har vært å kjøpt blåbærsaft og blåbæryogurt til han. Skal til apoteket senere å kjøpe probiotika-tabeletter også. Har du prøvd det ?

 

Ønsker de av dere som har eksamener nå lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

For en nedgang Juhuu!! *klapper for deg* Endelig så kom den;) Velfortjent!

Ble opp 500g på meg i dag.. Var som fortjent etter at jeg nesten har skeiet ut litt hver dag. Så nå må jeg stramme inn igjen.. Og legge meg på ca 1600.. Har hatt et snitt på 1850 forrige uke.. (Med noen dager med topper, så endte det sånn... Selv om noen dager var ca 1600..)

 

Kjedelig at du ikke er i form ennå Linda. Krysser fingerne for at det snart gir seg.

 

Det så jeg også Lille Heffalompen, det i vg i går... Har trua på at vi er forskjellige og reagerer ulikt på ulike matvarer. Men når jeg tenker på å kutte ned på karbohydrater så tenker jeg på å kutte ut sukker(det er jo de raskeste av de alle) som faktisk finnes i mer enn vi tror... Og hvitt mel. Og fortsette med fullkornsprodukter. Enig med deg at det er nok ikke poteter og grovt brød som er verst.. Mne får prøve og se hvordan det funker!

 

Og uansett så er det antall kcal man putter i seg som teller til slutt. For uansett om du følger Grete Roede, Atkins, Fedon eller en av de fett-kurene så går du jo ned.. Men i det lange løp er nok variasjon veldig viktig.

 

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

så skjønne dere er - så fantastisk godt å få ros! :) Gleder meg til å se 72-tallet neste mandag :)

 

opp 500 usle gram er ikke så mye i eksamensperioden da, umulius. Det ordner seg når vi er ferdig med semesteret! :)

 

Nå skal jeg ut og gå tur med trim-venninna mi! Stikker nok innom senere i kveld - dere er noen flotte mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Satser på at de forsvinner like fort som de kom... :)

 

Koselig med tur da Juhuu! Har akkurat skaffet meg 2tp med sykling og stepmaskin.. Så nå blir det wokede grønnsaker, kyllingfilet og kesam dressing:)

 

Ha en flott dag videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

det jeg mente var at jeg gikk raskere ned med knekkebrød i stede for brød. tror det er pga av fiber innhold ikke karbo...

 

men jeg følger gr opplegg uansett, har ikke tro på fedon og atkins-hva skjer når kroppen får karbohydrater igjen da??? oppgang på mange kg??

 

Nei få litt av alt

mye vann og fiber!

 

Tupp1: fikk beskjed med legen å ligge unna melkeprodukt også yoghurt og kefir.....

no hjelper loperamid da, så no må det vell stoppe med meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...