Gå til innhold

På an igjen.. Sommermål!!


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Gjest umulius

Tror det hjalp.. :) Har ihvertfall en god følelse nå, så får vi se om tre ukers tid når resultatene kommer..

 

Her er det strålende sol bak noen små skyer! Deilig vår vær! Vært ute på 50 minutters gå tur nå. Og har bestemt meg for å sykle til og fra jobb! Så skriver rapport på tp i kveld..

Hørtes koselig ut med en gåtur avtale med en venninne Juuu! Da drar man hverandre litt også! Tror jeg skal lufte den ideen her også.. Nå når det er vår så er det jo så deilig å være ute også!

 

Snakkes senere jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 576
  • Created
  • Siste svar
Gjest Linduskarmen

jeg har fått meg en tur avtale med min søss, to dager i uka...

ett krav: den må være på over 1 t .. :)

 

dette blir både travelt( håper jeg) og koselig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Skal ordne meg en turavtale jeg også! :)

 

Ble 2tp på meg i dag, fornøyd med det!Syklet ikke hjem fra jobb, var regn i lufta.. Og kjedelig å komme kliss våt hjem. Dessuten synes jeg jeg var flink som syklet ,5km, til jobb i MASSE motvind!

 

Lykke til til dere som har veiing imorgen! Krysser fingerne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Gleder meg allerede til torsdag, da er det ny gå-tur! Men det ble 2 tp i dag også, på egenhånd. Gange og sykling, flotte fremkomstmidler.

 

Sambo overrasket i dag - nå i kveld fikk han så innmari lyst på fersk ananas, så han dro og kjøpte det, samt en kurv jordbær. Så det er kveldskosen her i dag. Ble overrasket fordi han ikke har kastet en potetgullpose på bordet elelr noe.. :) Kanskje mitt forsøk på livsstilsendring smitter over raskere og enklere enn jeg trodde...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiing i morgen..Skulle jo gå laang tur ikveld sammen med en venninne, men regnet begynte jo selvfølgelig å hølje ned, og da hadde ikke hun lyst til å gå tur ( skylder på henne ja, for jeg hadde faktisk veldig lyst å gå, selv om det høla, for jeg trengte veeldig den turen, men gidda ikke å si til henne at jeg var litt desperat etter å forbrenne noen kalorier ikveld ;D ). Så da ble det til at vi bestemte at hun skulle komme på besøk isteden, så jeg bakte boller og kanelsnurrer som jeg skulle servere til henne og resten av familien. Var fast bestemt på å kun ta en bolle selv, men det ble nok flere boller OG kanelsnurrer, så da utviklet kvelden seg helt motsatt av hva jeg hadde tenkt..Jaja, sånn går det når man ikke har viljestyrke nok !

Får bare hoppe på vekta i mårra tidlig,og satse på en bedre uke. Men irritert på meg selv ja, gjett om ! Snakkes i mårra da jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

ingene nedgang-men heller ikke opp også 16,4 tp: jeg er ganske nøgd med meg sjøl. mista 1 cm på bilringen me!!! :)

 

satser på nedgang neste onsdag.

 

denne uka er det ikke brømat på menyen- men knekkebrød,

blir lei avogtil og da må jeg ha brødmat, selv om jeg vet at det vises på vekta.

 

også må jeg prøve å ligge på 1700 kcal

jeg sliter med å få nok, må prøve å spise litt mer på jobb..

( jeg spiser 3 knekkebrød eller 3 skiver, yoghurt, 2 frukter..)

kanskje jeg skal legge inn litt mandler..

 

 

huff huff.. det er ikke enkelt dette her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda ! Jeg har gått ned 200 gram. Det var vel som forventa, har vært sløv med trimminga og spist endel usunt. Men om ei uke er det jo 17. mai, hadde vært gøy å kunne gå ned iallefall ett halvt kilo til da ! Tror det er lurt å kutte ut brødmat og de raske karbohydratene ja, Linda. Skal prøve meg på det denne uka, men som du sier, det er ikke lett dette her..men idag skal jeg ut å trimme, uansett hvordan været og lysten er :) Ha en fin dag alle sammen !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Blir helt overveldet her jeg! Sanker tp og greier.. *smiler*

 

Snik veide meg i dag.. Fikk det liksom for meg til morgen i dag.. Ingen endring siden mandag, så skal ut å bårde sykle og gå i dag også!! Noen fordeler er det av å bare ha en bil... :)

 

Stå på videre Linda og Tupp1, og 1 cm mindre er nesten bedre enn xxkg ned.. Da begynner man jo etterhvert å merke det på klærne.. :) Og så kommer kg etterhvert rasende av.. *ler*

Så kommer vi alle sterkere tilbake til neste uke! Kjedelig med stillstand, men skal ikke klage for er mer fornøyd med det enn om det hadde gått oppover.. Men kommer vel det også, og da skal jeg bare stå på videre! HAr en utfordring til søndag, konfirmasjon med middag og fåfølgende dessert og kaker/kaffe.. Har tenkt til å unne meg et kake stykke, så får bli med det!

 

Ha en fortsatt fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig lite imponert over meg selv. så har bestemt meg for at denna uka blir det "hårda bud";) Trim hver dag og bare sunn mat..høres jo deilig ut ..egentlig :) Men jeg SKAL klare det, liker slett ikke at jeg er så "svak". Så nå skal jeg bevise for meg selv at dette er noe jeg kan klare !! Lykke til i konfirmasjon,Umulius ! Om du er ekstra flink med mat og trim de andre dagene, så skulle det ikke ha så mye å si med ett kaketykke eller to !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Tupp1og umulius...

 

vi kaver og sliter iallefall- det er ikke alle som gjør det!!

 

 

problemet er ikke å spise sunt- men det blir så ensporig og da går jeg lei...

 

tar i mot alle gode råd, til frokost lunsj og kvelds-

Middag: der spiser jeg det de andre spiser, gidder ikke opperere med flere retter, men det går en del på fissk og fisketing, og grønnsaker eller salat til alle retter.

Og når jeg blir lei, spiser jeg brødmat, og da sstagnerer vekta, eller + - 0,5 alt etter dagsforma...

ei 7 t gammal matpakke er ikke akkurat fristende :)

 

HJELP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

jeg har sannelig klart å motstå å gå på vekta helt siden mandag! Og jeg har tenkt å holde ut helt til mandag igjen! :)

 

En slitsom dag på skolen... Men det er planer helt til klokken ni i kveld, så det blir ikke mer trening enn å sykle til og fra alle gjøremål i dag. Blir jo litt aktive tp da :)

 

Og sambo skal diske opp med kyllingfilet, ris og salat i dag - mmmmm......... Heldige meg! Klart, han lager mat, og jeg drar på dugnad. Grei fordeling. Får sikkert forbrent noen ekstra kalorier av å rake løv og den slags enn å steke kyllingfilet, hehe :)

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagen kommet.. utrolig nok er jeg i stabilitet ser det ut som, samme vekt, samme mål rundt livet... men masse vann i beina.. Men men ikke opp i alle fall.

 

Får se lyst på det så lenge det ikke går oppover har jeg funnet ut. Blitt flink å trener mindre, kom meg ned i hele 15 t poeng i forje uke... så kanskje det hjelper etter hvert.

 

I morgen skal jeg bruke et gavekort jeg fikk til morsdagen, det er aromamasasje på nakke,rygg,ansikt og hodebunn.... gleder meg masse. Skal først på kurs innen Vichy serien hele dagen så det blir en fin dag med avslutning i frisørstolen m klipp og striping etter masasje.. kan en ha det bedre denne dagen?????????

:-)

 

Eller velkommen til de nye, håper Eksamen gikk bra for umulius.

 

Stå på og gratulerer til de som har gått ned.

Syns vi er flinke, lov å skjeie ut innimellom bare det ikke blir daglig....

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

4,8 tp i kveld!!!

 

men det var en kald fornøyelse- får ikke varmen tilbake i dag!

Det sludda, og var drit kaldt!

 

heldigvis ferdig..

 

i morgen er det på sykhus med eldste jenta- skal ha ei 24t reg av ph verdi i spiserøret. (lukke muskel mellom spiserøret og magen er svak og ho er veldig plaga, med kvalme og sure oppstøt)

Og jeg gruer meg- slange ned gjennom nesen og og den skal sitte 24 t- uten noe bedøvelse....

halleluja- berre å ta på seg treningstøy og brette opp armene..,

skal bli noe svett før dette er over

 

kos dere, håper dere klarer å sanke noen tp før ukeslutt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spist sunn mat (dvs.,spiser sjelden usunn mat uansett om jeg slanker meg eller ei, men det har blitt en del utskeielser nå i forbindelse med bursdagsfeiring og rester derfra ++, men maten jeg spiser til måltidene er sunn). Gikk meg en rask tur på 40 min., og trente pilates i 30 min., så da fikk jeg 1,8 trimpoeng. Fortsetter jeg slik går det bra !

Høres ut som du får en topp dag i morgen Ainae, den må du bare nyyte !

Skjønner at du gruer deg til i morgen, Linda, så trasig å se at de små må gå igjennom slikt, men det går sikkert bedre enn du tror !:)

Snakkes i morgen jenter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius
Tupp1og umulius...

 

vi kaver og sliter iallefall- det er ikke alle som gjør det!!

 

 

problemet er ikke å spise sunt- men det blir så ensporig og da går jeg lei...

 

tar i mot alle gode råd' date=' til frokost lunsj og kvelds-

Middag: der spiser jeg det de andre spiser, gidder ikke opperere med flere retter, men det går en del på fissk og fisketing, og grønnsaker eller salat til alle retter.

Og når jeg blir lei, spiser jeg brødmat, og da sstagnerer vekta, eller + - 0,5 alt etter dagsforma...

ei 7 t gammal matpakke er ikke akkurat fristende :)

 

HJELP!!![/quote']

 

Linda, du kan jo prøve med forkost blanding til frokost, selv varierer jeg mellom 40g cheerios eller all bran (den vanlige) med 1,5dl ekstra lett melk. Og innimellom 1ss lett syltetøy på all bran'n.. Kna bli litt kjedelig uten. Og det er rundt 200 kcal..

Og til lunsj/mellommåltid/kvelds kan du jo ha salat med tunfisk, skinke eller annet sunt og godt i. Eller ha med knekke brød, og ha en boks med pålegg ved siden av. Her går det mye i mager skinke ost og slangeagurk.. Mne må snart finne på no annet.. Blir litt lei.. Etter de ukene siden jul har jeg fått noen matvarer helt oppihalsen.. Nesten så jeg brekker meg bare på tanken på lett smøre ost med urter.. Uff, ble litt for mye av den en periode. Og ferdig skrelte grønnsaker er jo et godt mellommåltid hvis du er lei av frukt. Eller så er det jo kommet masse flott frukt i det siste da, selv har jeg fått dilla på jordbær og mango! :)

Håper dette var til litt hjelp og inspirasjon!

 

Sykling til og fra gir som regel noen tp Juhuu, har syklet jeg også i dag og brukt steppe maskinen litt. Så ble 2,6tp, Kjempe fornøyd:D

Ser ut til at alle er i siget igjen nå.. Motivasjonen stiger! Merker liksom det litt mtp aktiviteten her inne.

 

Hvis jeg klarer å få mist 2tp de resterende dagene denne uka, skal jeg unne meg to kakestykker på søndag.. Må bare smake på mamma's supergode bløtkake. Og suksessterta er ikke til å komme unna! Så er bare å svette i vei, så kan jeg unne meg det.

 

Har forresten unnet meg noe i dag også.. KOm på jobb, og hva stod og ropte på meg på benken.. Jo da, kokos boller... Ble så fristet, og tenkte at har jo noen kcal igjen før kveldsmaten... Så tok en, og en til.. Og så så jeg på kaloriinnholdet og angret veldig!! Ble 250kcal uten å blunke.. Men men, totalen ble heldigvis ikke så ille i dag likevel.. Nå sitter jeg her og tenker at hadde jeg bare klart meg med en... Hehe, men det er litt sent nå!

 

Snakkes imorgen jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneKatt

hallo alle sammen

her er det jammen aktivitet om dagen det er kjempebra, selv driver jeg og maler huset om dagen så det blir litt stille fra meg, men jeg er selfølgelig innom og ser om siden vår hver dag.......

 

jeg må si jeg misunner deg i dag Ainae det hørtes deilig ut, håper du har kost deg

håper det har gått bra med dere i dag Linda. det er så vondt når våre søte små skal gjennom noe sånt, vi får ikke gjort noe får å hjelpe dem utenom å trøste og det blir så lite.........

2 kokosboller er ikke så ille........ blanke ark i dag umulius he he

 

jeg har veiedag i morgen sist var jeg 69 kg, så nå håper jeg virkelig å se 68 tallet

er fornøyd med - 0,1 i morgen faktisk ( eller............ :)

 

ha en forsatt fin dag, nå skal jeg på jobb og etter jobben skal jeg male... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Lykke til imorgen!

Nå når du maler huset får du jo sanket deg noen tp også da! To ting på en gang!

 

Og som du så Ny dag med nye muligheter! :) Har begynt dagen bra, så skal klare å holde det resten av dagen også!!

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Gratulerer til alle som i hvert fall ikke har gått opp! :) Jeg satser på å klare å ikke veie meg før mandag, og at jeg da ser 73-tallet igjen.

 

FLott kommentert, umulius: virker som om folket er inne i en god stim igjen! Vi må bare stå på og være aktive og velge den sunne veien! Hepp hepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare heie litt på alle oss her inne ! Selv om vi ikke går så mye ned hver uke, så prøver vi å ta vare på kroppen og leve sunt, det er ikke så dårlig bare det ! :) Har også startet dagen veldig bra, og sånn skal det fortsette !

Stå på alle flotte medsøstre her inne, og vær stolt over dere selv ! Heia heia ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Er overstått, ble 2,1tp. Så er veldig fornøyd, og svett! :) Lenge siden jeg har tatt meg så ut.. Skal bli digg med en kald dusj nå!!

 

Og så fristende middag med woket svinekjøtt i strimler, ris og masse grønnsaker!! Gleder meg allerede:)

 

Og så er det tilbake til bøkene igjen.. Har mistet litt piffen til å lese nå, men satser på at den kommer tilbake nå når jeg har brukt kroppen litt! Blir alltid litt mer opplagt etter trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supert at humøret og optimismen ser ut til å vere på topp igjen! :) for min del har det vore laber aktivitet... har vore på kurs nokre dagar, og fekk ikkje vegd meg på mandag. det er faktisk mulig at eg kjem til å vege meg berre annakvar veke framover, i og med at eg ikkje skal ned så mykje meir, og sidan eg prøver å ta det sakte men sikkert!

 

har vore nokre utskeielser, med fest på laurdag, hotellmat (men med begrensninger;)) i to dager, og i morgon skal eg på fest igjen... frykter, men håper hehe på ei ordentlig bløyte.. gler meg veldig til det!!!!!!!!!

 

prøver på igjen på mandag!

 

litt frustrerande med trimpoeng... jobber mykje med garasjebygging, men vanskelig å beregne poeng på slikt... men får vere fornøgd med at eg faktisk er i aktivitet.. :)

 

stå på alle flinke damer, no skal ungane i seng! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

syns du er tøff jeg! På reisefot med hotelldøgn og greier... Utfordringer! Og garasjebygging tror jeg svir av en del kalorier :)

 

Jeg har akkurat vært ute på en gå-tur sammen med trim-venninnen min. Nesten 1,5 time, og nesten 3 trimpoeng - ikke verst! Koser meg med mango nå. mmm....

 

Og umulius: vi får bare holde ut - snart er semesteret over! :)

 

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

sykhusbesøket i dag gikk over all forventning!!

hun fikk noe valium blanda med noe som skulle få henne til å ikke huske, og det virka!!!

hun var slapp, men våken. prata, skreik og vrælte, men blei ikke sterk. Og hun husker ingen ting.... :) helt merkelig

 

Og den plager henne ikke no- spiser, drikker, uten prob- tilogmed vært på fotballtrening i dag

i morgen skal vi å ta den ut :)

 

 

det ble ingen mat reg i dag.

ligger sikkert langt over, jeg sympati fasta også.. var vell ikke så lurt men men..

 

det var den dagen-

Ny i morga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

er ferdig med siste eksamen dette semesteret 29.mai! Så den dagen er godt merket av i kalenderen kan du tro Juhuu!! Gleder meg!!:)

 

Så bra det gikk så bra i dag Linda! Kroppen klarer vel litt utenom det vanlige innimellom, så går sikkert bra til neste veiing..

 

Så flink du er Uur! Man skal søren meg være bevist når man ikke lager mat selv.. Og spiser ute hele dagen.. Men synes det høres ut som du er flink jeg!! Og garasjebyggingen får deg jo i aktivitet;)

 

HA en fortsatt fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneKatt

tra la la la........

jeg hadde jammen gått ned 0,7 kg denne uken, jeg er så fornøyd :)

 

ønsker dere alle en riktig god helg og kos dere ute

det skal jeg ( kos og kos jeg skal nå male da he he

 

lykke til på mandag til de som skal på vekten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...