Gå til innhold

smelyflower søker venner


thebomb

Anbefalte innlegg

I morgen har jeg endelig fri!! Det skal bli så godt! Har satt meg opp på time på treningssenteret i morra, så det er bare og komme seg opp og igang!! Gleder og gruer meg på en gang.. Første gang på nytt treningssenter er aldri gøy.. Ellers må jeg innrømme at magetreneren min har ligget urørt ved siden av sofaen ett par uker nå.. .ikke bra.. men jeg har rett og slett ikke hatt overskudd.. håper det hjelper litt på utover nå. Enda er det to lange uker til ferie.. Jeg hadde håpet og nå delmål to før det, men det ser dårlig ut... Men da får jeg satse på og ta det igjen iløpet av ferien.

Ellers må jeg si du er suveren smellyflower! For ett tempo på deg!! Virkelig beundringsverdig!

 

Nå skal jeg og snuppa lage oss litt kveldsmat og så håper jeg det snart er kvelden her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar
Gjest bellamilia

Jeg er så sulten at jeg nesten stryker med... Skjønner ikke, er mye mer sulten nå enn jeg var i begynnelsen. Men kanskje det har noe med at jeg har fått en jevnere forbrenning. Før spiste jeg jo bare lunsj og middag, og masse usunt mellom det(sjokolade og sånn fy), og hadde utrolig ustabilt blodsukker. Jeg har bare 1000 kalorier i dag, så jeg lurer på om jeg skal bevilge meg selv en Fjorland suppe på 200 kcal. Sikkert ikke helt bra med to varme måltider, men men.

 

Spiser alle dere andre 1600 kcal om dagen? Jeg får meg liksom ikke til det, forrige gang jeg gikk på gr var det jo 1200-1300 kcal som gjaldt og det funket jo det også. Uten trening er energiforbruket 2076, og med 7 trimpoeng(som jeg ikke klarer denne uken) er energiforbruket 2276. Er det ikke slik at man skal ligge med et underskudd på 500-800 kcal hvis man skal gå ned? Uten trim blir 800 kcal mindre til 1276. Er det noen som vet om dette høres greit ut? Begynner å lure litt siden jeg er så sulten.

 

Nå skal jeg prøve å ta 10 min på stepmaskinen mens jeg ser på Jamie Oliver. Jeg tor det bare blir 0,4 trimpoeng men det er da noe.

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke fjelltur i dag- vi ble invitert på båttur med bestefar i stedet, og hvem kunne si nei til det? Men en liten tur ble det, så jeg fikk hvertfall dagens to trimpoeng. Kunne godt tenke meg å gå den turen, men det ser ut som om jeg må i bursdag i morgen, grrr!!! Ikke min favorittaktivitet, akkurat. Ser ut som om jeg ikke kommer meg på fest i helga som planlagt heller, får ikke barnevakt. Det irriterer meg i grunnen litt. Men, det positive er at det blir mer tid til trening.

 

Til middag laget vi deilige kyllingkjøttboller, kjøttdeig med salt, pepper, hvitløk og chilli i. Det var snadder. Og tandoori sausen til toro inntil. Nam nam. Salat ved siden av og vannmelon til dessert.

 

Synes du er flink jeg camkir, du strever på med ei lita snuppe rundt beina dine. Du har jo gått ned masse, og du går på hver uke. Det er strålende. Du kommer til å ha mye mer energi enn jeg hadde da jeg var småbarnsmor, det er jeg overbevist om. Den langsiktige tankegangen er så viktig, jeg merker at jeg blir mer og mer opptatt av å lage vaner som overlever hverdagen. Små detaljer som å faktisk gjøre ting i stedet for å ligge på sofaen og tenke på å gjøre de... Håper du nyter fridagen i morgen ;) Hvor mye har du igjen å ta av nå, egentlig? Er du halvveis til målet?

 

Stakkar deg Bellamilia. Får håpe foten din blir bedre snart, det er så kjipt med sånne ting. Du går helt sikkert ned ved neste veiing. Jeg spiser omega 3 og e vitaminer, og tar krom og c vitaminer. Ellers prøver jeg å spise salat og frukt hver dag. Før bare kjøpte jeg masse av det, men så ble det gjerne med tanken når det kom til spisinga. Det var kaninen min glad for. men nå går det meste i oss. Dattera mi har begynt å like salat også, håper det varer.

 

Skal du langt avgårde på ferie Gwenpa? jeg skal jobbe neste uke, så har jeg 3 uker fri. Får se om det blir noen sprell da. Har muligheter for å golfe jeg også, men har liksom ikke satt meg inn i spillet, og inbiller meg at det er ganske dyrt? Kanskje du klarer å smitte meg med golf-basillen? Det er visst mulig å melde seg på dykkerkurs via jobben nå, det har jeg lyst til. Men igjen, de hersens penga!!!!!! Det er nesten alltid de som stopper meg. Men jeg tror jeg går bedre tider i møte nå. Kommer hvertfall til å savne deg når du er på ferie :D

Nå tror jeg jammen det er tid for å skure badet her. Vi snakkes!

 

Jeg blir bare ikke klok på trimpoenga, vet jeg har spurt om det før, men altså... jeg skriver ingen poeng på det jeg gjør på jobb, eller sånn som husarbeid hjemme. Jeg skriver bare på det jeg bevisst trener på fritida. hvordan gjør dere andre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellamilia: Først av alt; Imponerende med stepper til tv!!! Du er jammen flink!! :)

 

Jeg har sluttet å telle kalorier, men forrige gang jeg gikk ned mye tellet jeg leenge. Da fant jeg ut følgende for min egen del:

 

- Jeg gikk ned raskere i vekt ved inntak på 1500-1600 kalorier enn ved 1200-1300. Hvorfor vet jeg ikke helt. Kanskje jeg akkurat kryssa grensa til mitt personlige sparebluss, når jeg gikk under 1500.

 

- Jeg ble mye mindre sulten ved inntak på 1500-1600. Da kunne jeg innvilge meg kveldsmat! Noe jeg ikke hadde spist siden jeg var lita jente!

 

Dette er sikkert veldig individuelt, da jeg vil tro at minimumsinntaket kan variere fra person til person. For meg fungerte det ihvertfall mye bedre å spise litt mer. Men så lite som 1000 kalorier dagen bør man ihvertfall ikke spise. En vil sikkert gå ned kjempefort, men med en gang en begynner å spise litt mer vil det komme tilbake. Så skynd deg og spis en fjordland ;) Tror ikke det gjør noe om alle måltidene på en dag er varme faktisk. Jeg har hørt at varm mat metter bedre enn kald også, så kanskje er det ikke så dumt med litt varm suppe til kvelds...? Hvis du er veldig sulten gjennom dagen, kan det kanskje være lurt å finne noe å spise som er stort på volum men har lite kalorier, som du kan spise litt av innimellom. Knaskerøtter for eksempel..? Tror en hel pose med minigulerøtter inneholder rundt 100 kcal (hvis jeg ikke husker feil).

 

Nå spiser jeg bare sunt og variert og håper at det skal få meg nedover i vekt. Har kuttet karbohydrater. Så får vi se om det hjelper! Har blitt litt mye ost de siste to dagene da... Huff... Jeg leste et sted at man kunne spise så mye man ville av bacon, ost etc. Men det får ikke jeg meg til å gjøre (i allefall ikke uten dåååårlig samvittighet) da jeg med fortid som kalori-teller VET hvor mange kalorier det blir.. Og det blir maaaaange.... Nei, jeg får holde meg til de litt magrere proteinene tror jeg. Så får vi se. Teller litt underbevisst samtidig tror jeg :D

 

Spis suppa med god samvittighet du! Det ville jeg ha gjort- uten å nøle :)

 

Camcir: Lykke til på treningssenteret i morgen. Det går nok flott!

 

Alle sammen: Ha en fin fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellamilia

Smellyflower skrev : Jeg blir bare ikke klok på trimpoenga, vet jeg har spurt om det før, men altså... jeg skriver ingen poeng på det jeg gjør på jobb, eller sånn som husarbeid hjemme. Jeg skriver bare på det jeg bevisst trener på fritida. hvordan gjør dere andre det?

 

Jeg skriver det jeg gjør utover vanlig på jobben. Jeg sitter mest på kontoret. Men sånn som forrige mandag gikk og sto og "løp" jeg i korridoren hele dagen og overtid, så da skreve jeg det som 2 timer gange. Tror nok det var ganske riktig.

 

Vanlig husarbeid skriver jeg ikke. Vanligvis gjør jeg litt hver dag, men hvis jeg tar et skikkelig tak og vasker hele leiligheten, så regner jeg litt trimpoeng. Støvsuging og vasking er ganske tungt.

 

I den gamle kursboken min står det at husarbeide kan sammenlignes med moderat dans og lett gymnastikk. for å forbrenne 200 kcal og få ett trimpoeng må man hvis man veier 85 kilo(husker ikke hvor mye du veier akkurat nå så bruker min egen vekt) må man drive med hus eller hagearbeid i 40 minutter.

Håper du ble litt klokere av dette smellyflower.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytt til kroppen din. Det er mye det går an å fylle kroppen med som ikke er så kalloririkt. Spis suppa di, er helt enig med Gwenpa! Og kjør på med gulerøtter og salater og noen nøtter og rosiner innimellom om du trenger å få i deg flere kallorier. Jeg har hvertfall lært å kjenne forskjell på SULT og å være FYSEN. er jeg sulten spiser jeg noe uansett, meg har jeg bare lyst på noe, derimot....da prøver jeg å finne ut om det er fordi jeg er sint, trist, glad, trøster meg selv osv. Og har jeg bare lyst, sånn uten noen spes grunn, da spiser jeg gjerne litt da også. Mitt beste råd til deg vil hvertfall være å lytte til kroppen din ;) Og spise med god samvittighet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg er nok 92 kg, men deter nært nok. Da tjente jeg muligens noen trimpoeng i går også da. Strålende! Det er ofte sånn at jeg tenker husarbeid eller tur (da prioriterer jeg selvsagt tur siden husarbeid er gørr!), jeg har jo ikke alltid overskudd til begge deler etter jobb. Lurer på om jeg har GR boken min et sted på loftet? kanskje jeg burde leita den frem? Tusen takk for svar, det er så kjekt å spørre om noe her, alltid noen som har peil ;)

Vi tales ved!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev mens jeg skrev, så jeg fikk ikke med meg innlegget ditt ;)

 

Jeg skal til Skottland, Oslo, Sverige og litt rundt om kring. Blir mye golfspilling ja! Smaboeren er helt hekta, så det er delvis for at ha skal få drømmeferien sin i år. -Men jeg synes også det er kjempegøy! Det er ikke så dyrt som alle tror, men klart det blir fort noen hundrelapper i måneden hvis man skal spille litt.. Så billig er det desverre ikke... Akkurat nå har vi to ok inntekter, og ikke overveldende mye i lån og utgifter. Ikke har vi barn heller, og "kun" en bil. Så vi skjemmer oss bort litt nå, ved å gjøre ting vi har lyst til uansett om det koster litt. Det blir nok noe annet når vi skal flytte til større bolig en gang og får barn og hund og alt det der :D Da spørs det om golfen må vike noen år for min del i allefall. Men til da skal jeg spille så mye jeg har lyst til.

 

Dykking tror jeg er kjempegøy! Jeg prøvde å ta dykkesertifikat en gang, men fikk en anelse klaustrofobi nede på bunnen. Måtte tas ut av gruppa og ha litt spesialopplæring og greier, thihi, men da det ikke gikk ga jeg bare opp. Jaja. Ei venninne av meg tok nettopp sertifikat for dykk ned til 40 meter. Hun synes det er fantastisk! Så det synes jeg absolutt du bør prøve hvis du får anledning!

 

Jeg kommer til å savne dere her inne også.. Hvem skal jeg bekymre meg over vekta til når jeg ikke har dere??? Har bestemt meg for ikke å klage til samboeren. Han er flink til å ta hensyn angående mat og slikt, men har alltid vært slank selv. Så jeg tror ikke han helt forstår hvor frustrerende det er å ville noe så inderlig mye, og ikke bare kunne "gjøre noe med det"....? Forstå meg rett, det er IKKE en klage over samboeren. Jeg liker bare ikke å snakke så mye med ham om dette :)

 

Du vasker og står på!! Så utrolig flink du er! Supermamma, supervasker og superslanker. Og supergod motivator og støtte :)

 

Snakkes da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellamilia

Da var 10 min på stepmaskinen unnagjort. Ble 500 trappetrinn og bare 70 kcal, det er da man virkelig skjønner hvor mye man må trene for å kvitte seg med en sjokolade... stepmaskin kan vist sammenlignes med å gå ned trapper har jeg skjønt på utregningen, men jeg synes jeg bruker mer musklene som når man går opp trapper. Vel, bevegd meg har jeg vertfall fått gjort. Lurer på om jeg skal kjøpe meg en treningsstrikk som jeg kan feste under stepmaskinen slik at jeg får trent armene også. Noen som har prøvd?

 

Nå blir det dusjen og senga for min del. Natta alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg synes også det er pyton å jobbe så hardt bare for å kvitte seg med rester av EN liten sjokkis. Latskapen lege leve. Neida, men det er ikke alltid det smaker like godt da. Du er flink, Bellamilia. Ideen din med strikk var genial. Dobbel trening på samme tid. Har ikke prøvd men ser for meg at det må gå.

 

Hmmm, bare fortsett Gwenpa, jeg tror lett jeg lar meg begeistre av det du skriver. Det frister, både med golf og dykking. Vet du, jeg skal tenke hardt på deg en liten stund hver dag, sende deg god energi. Og så vet du nå hva du gjør, litt må du unnedeg i ferien, men du kommer jo garantert ikke til å fråtse hver dag. DEtte kommer til å gå strålende. La samboeren din få fred for slankeprat, og sleng innom her dersom du har mulighet. Vi er her og "lytter " til deg, vet du. Tipper du kommer til å få noen trimpoeng på ferien også.

 

Hah, nederst i rotet mitt fant jeg gr boka mi. SÅÅÅÅ kjekt å se den igjen. Når jeg ser i den nå, leser jeg den på en helt annen måte enn for noen år siden. Dette blir kveldens sengelektyre. Dere her inne er verdens beste heiagjeng, jeg setter stoor pris på at dere bruker av tida deres her inne. Dere pusher meg, hvertfall. Jeg er brennsikker på at vi når måla våre, alle mann. (eh, alle kvinns?) Dusjkabinettet roper på å bli skurt. Natta, alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellamilia

Jeg har bestemt meg for at jeg skal gå på stepmaskinen 10 min hver morgen og 10 hver kveld. Det er målet mitt for den neste uken. Lårene skriker etter å bli strammet opp også trenger jeg å øve opp foten. Dere skulle sett forskjellen på leggene mine, dere hadde garantert ledd dere i hjel. Utrolig hvor mye muskelmasse jeg har mistet på det opererte benet. Så da ser jeg viktigheten av å trene også ;)

 

Dere får holde meg i ørene hvis jeg sluntrer unna treninga!

 

Takk for all støtte og oppmuntiring, det hjelper skikkelig å være her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte og forte meg innom her og skrive ett par ord før jeg drar avgårde til treningssenteret.. å fy som jeg gruer meg... er fryktelig spent på om det er ett typisk bolested... det hater jeg!!! Hehe... jeg har ikke brukt treningstøyet på 2 år nå, så jeg endevendte både skuffer og skap... og fant det lengst inni skapet til dattera mi... ups da..!!

Neste gang jeg rundvasker huset mitt skal jeg jammen føre det opp som dans eller lett gange..

 

Vel, smellyflower, jeg har 12 kilo igjen til målet mitt, og 17 igjen til drømmevekta.. så får vi se!

Nei må stikke nå, stikker innom etterpå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står det respekt av. Du kon deg avgårde (går jeg ut fra), enda du ikke akkurat gledet deg. Hadde det vært meg hadde jeg nok diktet opp en unnskyldning (er/var ekspert på å lyge til meg selv). Er sikker på at du kommer til å trives. Liker heller ikke bolesteder. Jobba på treningssenter litt i mine yngre dager, det var heldigvis et sted for alle. Men bolegutta kjenner jeg godt til, ja.

 

Blir nok bursdag for meg i helga. Tar med meg joggesko i tilfelle det blir mulig med en liten spasertur i allefall. Får fokusere på trening og trimming nå som festplanen min ser ut til å ryke. Aldri så galt.... Motivasjonen min fikk seg et kick i går/natt når jeg leste om min fortvilte kamp mot kiloene da jeg gikk på kurs. Fy hvor jeg sleit. Har nok gått i de fleste "slankefellene". nå er det heldigvis sikkert ikke så mange flere jeg kan gå i.

 

Dette jobber jeg med:

Jeg arbeider for tida med å få tid til en daglig halvtimes tur.Og prioritere dette. Tenker at om jeg lager meg vaner nå blir det lettere å holde på når hverdagen og høsten kommer. Jeg spiser fremdeles ikke regelmessig nok, så jeg må jobbe mer med mellommåltider. Epler og en liten boks med mandler/nøtter eller noe i må få fast plass i veska mi. jeg trenger struktur på dette av flere grunnner:

- for å unngå å overspise middag

- unngå godtesug om kvelden

- holde forbrenningen oppe

- unngå lettvinte løsninger (bensinstasjon)

 

Ønsker alle en super dag med masse trim og godt pågangsmot. Vi vil minke til neste veiedag. Gwenpa, lykke til med veiing i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg ihvertfall... nå var det jo midt på dagen og ikke så mange der, men det virket som ett kjempe alright sted! Og hun som satte opp program til meg på apparatene var veldig flink.. Fikk noen øvelser for inn og utside lår... au au au au... det svei ja! Men da håper vi det blir like flott som det svir!! Tror nok jeg kommer til å trives der ja! Og de hadde så mange forskjellige oppvarmingsapparater! Nå gleder jeg meg allerede til tirsdag! Da begynner jeg for fullt!!!

 

Det krever absolutt mer og holde kroppen i form og fasong, men det er det nok jammen meg vært!

 

Tuusen takk for all oppmuntring og ros smellyflower! Det hjelper masse!! Og som jeg har sagt før, du er virkelig kjempeflink! Du motiverer meg veldig!

Det gjør dere alle sammen, men jeg blir så imponert av smellyflower. Aldri ett øyeblikk virker det som om hun sitter stille...

 

Nå er det tid for mat!

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellamilia

Har ikke blitt noe stepmaskin i dag... Men jeg har vært og trent styrketrening. Tok det litt rolig, 5 minutter sykling(puls 146 hva nå det betyr), og så 30 min styrketrening. Har fått satt opp skikkelig treningsprogram, med riktig innstilling på apperatene(superviktig), og variert slik at hele kroppen får gjennomgå. 35 minutter trening og vips så fikk jeg 1,6 trimpoeng :D kommer ikke opp i 7 denne uken men er fornøyd med det jeg får.

 

Ble sen middag pga treningen, men jeg har igjen 250 kcal hvis jeg skal følge det gamle gr opplegget, og enda mer hvis jeg skal legge til treningen. Hjelpe meg, kommer til å spise til midnatt ;)

 

Synes alle dere andre er flinke til å aktivisere dere, og det gir inspirasjon. Jeg er egentlig glad i å trene. Var elitesvømmer i mine yngre dager og trente håndball og friidrett i tillegg, og klarer ikke å venne meg til at jeg ikke er godt trent lenger og kjører derfor på alt for hardt. Kan gjerne sprengtrene 6 dager i uken for så å være drittlei og slutte etter 2 mnd. Så denne gangen har jeg bestemt meg alt skal være med måte, enten det gjelder trening, mat eller godis. Har en venninne som sjekker at jeg klarer å trene 2 ganger i uken når jeg har bestemt meg for det, men som passer på at jeg ikke trener hver dag. Det hjelper faktisk at noen passer på meg selv om jeg egentlig er gammel nok til å bestemme selv :)

 

Ha en fin kveld folkens, og god helg! Stikker sikkert innom i løpet av helgen, hvis jeg tør å legge inn hva jeg putter i meg i morgen(skal feire bursdag og det blir sikkert endel alkohol).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellamilia

Her var det visst stille i kveld... Kanskje bare jeg som ikke har et sosialt liv og sitter hjemme på fredagskvelden? Neida, jeg bare lader opp til i morgen, da kommer det masse folk.

 

Hadde bare lyst til å fortelle en liten historie. Husker ikke om det begynte med at jeg prøvde gamle klær og så bestemte meg for at jeg skulle gå ned, eller om jeg prøvde klær for å få motivasjon til å gå ned. Men det spiller i alle fall ingen rolle, det skjedde for ca 3 uker siden.

 

I kveld tenkte jeg at jeg skulle prøve litt igjen for å se om det var noe endring. Selv om jeg ser det på vekta og cm er det jo gøy å prøve klær som har vært for små. Og vet dere hva? Jeg kom inn i et skjørt i størrelse 38 ;) Jeg tok til og med å dobbeltsjekket det mot et par skjørt i large bare for å forvisse meg om at størrelsen ikke var feil, og det var den ikke. Nå skal det sies at det kan ha vært fasongen, for jeg hadde ett skjørt i 40 som var litt vel trangt.

 

Jeg jobbet tidligere i klesbransjen og er veldig opptatt av klær fremdeles. Men det siste året har jeg ikke kjøpt meg noe særlig. Har bare klaget over at størrelsene har blitt så små sidenen en del ting i xl ikke har passet. Snakk om å være blind! Det er ikke størrelsene på klærne det har vært noe feil med, det er størrelsen på meg!!!

 

Status nå er at en del klær i xl og l som har vært alt for trange, nå begynner å se ganske ok ut. Så nå har jeg pålagt meg selv kjøpeforbud fram til jeg når det første delmålet mitt(-8 kilo fra startvekt). Da skal jeg skjemme meg bort, sparer skattepengene til da.

 

Jeg har en hvit dress som jeg kjøpte når jeg var på det tynneste etter den gangen jeg gikk på gr kurs. Buksa er i 40 og jakka i 38. Den SKAL med til Italia. For buksa sin del så ser det ut som om det kan gå, jakka er jeg mer usikker på.

 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Men jeg hadde bare lyst til å fortelle det til noen, og siden det er sent og venninnene mine enten har lagt seg eller er gode og brisene, så ble det visst dere.

 

Nå ser det ut som natta kaller. Må legge meg litt "tidlig" for å stå opp å rydde i morgen.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååå.... jeg gleder meg så til jeg er der du er nå.... jeg har ett par bukser i str 38 som fortsatt er altfor små... enda er 40 buksene litt for trange.. Jeg hadde ett stort håp om å klare og krype inn i enn 38 str til sommeren men det ser ikke helt lovende ut nei.. Jeg har jo minket litt i vekt, men tydeligvis ikke så mye i lårene.

Jeg har lenge også klaget over at de lager klær i str som er mindre enn de var før. Men det er som du sier.. Tror vel ikke det er klærne men meg...

 

Det er litt tidlig på morran enda og er ikke helt våken, men etter å ha lest innlegget ditt måtte jeg bare svare

Lykke til videre! Og jeg håper og tror at du kommer inn i den hvite dressen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellamilia

Fikk litt sjokk når jeg gikk på vekta i dag morres også. Den viste 83,8 og det er altså 1,6 mindre enn mandag. Skjønner ingen ting, jeg har mensen og føler meg som en oppblåst ballong. Men jeg får vente til veiedagen på mandag før jeg slipper jubelen helt løs. Skal jo feste i dag så det kan nok komme på en del flere kcal og kilo...

 

Du sier at du synes at lårene er det vanskeligste å merke noen på. Helt enig med deg. Først raser jeg ned i ansiktet og rundt hals/decollett, så er det puppene som får gjennomgå(heldigvis har jeg en 85 d å ta av), magen går også ganske greit. Så var det den hersens hoften og lårene. Jeg har jobbet endel fysisk før og tror nok lårene mine er relativt sterke, men jeg ser jo at det er nok fett å ta av, men de vil bare ikke minske i takt med resten av kroppen. Så jeg har funnet ut at den eneste måten å få skikkelig bukt med dette på er å trene. Du har jo vært så flink å begynne på treningsstudio(jeg har også klart å finne et som bolefritt). Og de innover/utoverførerne kjennes ganske effektive ut. Tror også man kan trene de hjemme hvis man kjøper en treningsstrikk. Jeg ønsker at jeg kan gå i skjørt uten at lårene blir såre av all gnissingen. Så det er også et mål for meg.

 

Vel får svinge meg rundt og vaske her. Blir jo noen trimpoeng av slikt også :D Jeg synes jeg vasker og rydder hele tiden jeg men jeg klarer tydeligvis alldri å bli helt ferdig før det er på'n igjen. Men i dag er det ingen nåde siden jeg får besøk. Også blir det vel en ny omgang i morgen for å ta vekk alt sølet etter festen. Ja ja, sånn er det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellamilia

...ellers så er det jeg som har glemt å handle på noen dager. Hadde ikke noe melk så det blir frokostblanding med yoplait. Det er en "spennende" opplevelse, ikke det beste jeg har smakt, men det får gå. HAr vært litt dårlig med handingen denne uken og bare grabbet med det jeg har treng der og da, men jeg ser jo det at man må planlegge litt så man har alternativer. Hadde det vært noen uker siden så hadde jeg bare tryllet en pizza ut av fryseren, men slik driver vi ikke med lenger vel? I allefall ikke som frokost ;)

 

Vel, da var handling plutselig på dagens to-do list, så det blir en travel dag.

Forresten noen som har oppskrift på en god dip. Den må ikke inneholde paprika. Tenkte jeg skulle har gulrøtter og agurk ved siden av chipsen i kveld, og må da nesten ha en litt sunn dip som kan passe til begge to. Mine venniner er ikke spesielt sunne, men hver gang det står både grønnskaker og chips på bordet så er det alltid grønnsakene som går først :) Det viser jo egentlig at chips bare er noe tull, men åååå så godt det smaker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet inn i kjøleskapet for å lage mat til meg og snuppa mi.. men der var det også rimelig tomt... men handler nok ikke så mye i dag for i morra blir det shoppingtur til Sverige! Og jeg skal ikke dra til Svinesund for der er det så mange godtesjapper at jeg kommer garantert til å falle for fristelsen.. skal bare ha bitte litt... jada!!

Så drar på andre siden hvor det kun er matbutikker!!

 

Bellemilia: Kan du skjønne at fettet på lårene skal sitte så utrolig godt.. Virker jo som de er limt fast.. og så gnisser de mot hverandre... jada jada... usj..

Jeg kjøpte en linbukse for to mnd siden for jeg begynte og gå ned i vekt, og den stoppet jo midt på låret.. og det gjør den enda.. Men har jo som sagt tatt av rundt magen, rumpa, ansiktet.. ja alle andre steder! Nå er det jammen låra sine tur!!

I dag skal jeg på en liten senter runde med mammaen min, og jeg har så lyst på nye klær.. men nå må jeg vente til jeg har gått ned to delmål til! Har lagt av litt av feriepengene, for da skal garderoben fornyes.. Som jeg gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært i bursdag. Planen var å reise hjem igjen i går, men den gang ei.... Hvem hadde trodd at et 75 års lag skulle utvikle seg til en fest av dimmensjoner, med levende musikk og mye godt å drikke? For ikke å snakke om å spise. Det var en helt fantastisk fest med bare slekt i alle aldre, så det var bare å kapitulere å bli der til i dag. Tror ikke det har blitt så helt ille inntak heller. Eller mulig det har det, men det er bare en sånn ting jeg for alt i verden ikke ville ha gått glipp av.

 

Og så var det så deilig å komme hjem i kveld, og så hyggelig å lese om alt dere har opplevd. Er det du som har bursdag Bellamilia? I så fall må jeg gratulere deg med dagen ;) Jeg har lest lår diskusjonen deres, og må si at jeg kjenner meg igjen. Lårene mine var og er gigantiske, og det gikk mange uker før jeg merket at det forsvant noe der. Men nå har ca 7 cm blitt borte, og det merkes. I går fikk jeg på meg favorittbuksa mi! Hurra :D Det er den eneste jeans buksa jeg har som ikke er så forbaska høy i livet. Alle klærne på stor avdeling er jo laget for folk med litt kortere bein enn meg, litt mindre lår enn meg og myyyyye mer rumpe og mage enn meg. Nå har jeg to jeans som passer, og det får holde. Kommer nok til å kjøpe ny garderobe til høsten, får jeg håpe.

 

Så bra at du kommer til å trives på treningssenteret Bellamilia. Jeg kjenner nesten at jeg begyner å savne livet på treningssenteret. Men det er nokfor langt å reise for meg. Får heller ha en mer aktiv hverdag. Gliste godt da jeg leste innlegget ditt om at det ikke virket som om jeg var i ro et sekund, Camkir. Jeg har absolutt evne til å slappe av å gjøre ingenting. Jeg er vel lat av natur, så jeg syns det ble litt morsomt. Helt til å komme på at jeg faktisk HAR blitt mye mer aktiv siden jeg begynte å skrive her inne. Så du har egentlig litt rett, jeg har bare ikke blitt bevisst det før nå. Takk, du åpner øynene mine.

 

Det er nok for seint for denne festen bellamilia, men jeg har noen forslag til dip. Guacamole, salsa, gresk, hvitløksdipp, nam nam. Så bra at du kommer inn i gamle klær. :) Jeg har prøvd et utvalg med gjevne mellomrom gjennom alle disse ukene, og jeg har ikke veldig mange plagg jeg ikke får på meg nå. Noen av de første buksene jeg kom inn i er faktisk blitt for store! Lurer på hvilken størrelse jeg kommer til å ende opp i? Husker faktisk ikke hva jeg brukte før i tiden. Det kommer til å bli fantastisk å handle normalstørrelser igjen. Tror ikke det er så lenge til jeg kan det nå.

 

I dag har jeg kjøpt meg en sånn diger gummiball til å trene med. Får se om jeg får til å trene på den. Skulle visst være bra for støttemuskulaturen. Men den får vente til i morgen. Er aldeles utkjørt nå, ble visst bare 3 timer søvn i natt. Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Bellamilia: hvordan gikk festen?

Smellyflower: du er mye mer aktiv enn meg... det virker virkelig som om du ikke sitter ett øyeblikk!

 

Jeg er så glad i dag! Jeg har absolutt ikke noe sommertøy som passer. I fjor var jeg under 10 kilo mindre, noe som vil si at sommertøyet i år ikke passer. Så jeg måtte ut og kjøpe ett par plagg. Og nå er jeg jo halvveis så da unte jeg meg ett par plagg. Og det var så gøy å kunne kjøpe noen nye klær i litt mer "normal" størrelse! Jeg kom til og med inn i ett par bukser!! Yeeeees!!! Så det ble shorts, skjørt (jeg sliter så med å finne skjørt... egentlig en håpløs oppgave, men jeg fant), og noen topper! Så nå er det bare og få vokset armer og bein og få litt farge (jeg kjøpte selvbruningskrem også) og endelig kunne pynte seg litt. Ja jeg har fortsatt myyyye igjen men for første gang på utrolig lenge følte jeg meg litt fin i går!

Og for første gang på utrolig lenge ble det ett glass hvitvin på meg i går!

 

Nå skal jeg gå igang og vaske leiligheten, og så bærer det til Sverige!

Ha en flott dag alle sammen! Og lykke til med veiingen i morgen!

Jeg har ingen forhåpninger for i morra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er på vei ut for å nyte været. I morgen er det jo jobb, så dette er siste fridagen min. Vi skal endelig ta den fjellturen til det høyeste fjellet heromkring( på asfalt ;)) Har pakket frukt og rosiner og kjeks og vann og saft og kaffe i sekken, så nå er vi snart klare. Må sanke noen trimpoeng i dag også, i morgen er det jo ny uke (og veiedag, skjelve). Er så klar så jeg kan få bli til å komme under 90 kg, men det er nok etpar tre uker til enda. Men jeg skal gjøre det jeg kan for å klare det, hvertfall.

 

Jeg er helt sikker på at du er nydelig i nye sommerkær Camkir. Selvbruningskrem er genialt. Håper du nyeter følelsen og koser deg i sverige.

 

Nyt dagen og været folkens. Vi snkkes i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gwenpa

Jeg er bare innom en kjapp tur for å ønske dere lykke til i de kommende to ukene. Jeg har ferie nå, og kommer nok ikke til å logge meg inn her på et par ukers tid. Skal ut på tur, og da blir det dårlig med nett-tilgang ;)

 

Ellers går vekta nedover. Mangler bittelitt før jeg er under 85 kilo nå, og da er jeg bare 2 kilo unna mitt første delmål!! JUHU :)

 

Ellers må jeg bare si at dere er superflinke! Dere slutter aldri å imponere, og ståpå-viljen er det ikke noe i veien med. Kommer til å savne dere i disse to ukene! Gleder meg allerede til å lese alt dere har skrevet når jeg kommer hjem :D

 

Håper jeg har minket litt til til neste gang vi skrives. Hvis ikke er det forsåvidt ikke noen katastrofe... Jeg har jo tross alt ferie! Men jeg skal IKKE gå opp i allefall. Det er målet mitt for de kommende to ukene :)

 

Da snakkes vi om et par uker!

 

FORTSATT GOD SOMMER KJÆRE JENTER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...