Gå til innhold

smelyflower søker venner


thebomb

Anbefalte innlegg

Gjest bellamilia

Gikk ned 2 kilo og nesten 4 cm rundt midjen. Men det er egentlig nå jobbinga begynner så det er godt å få en pangstart :)

 

Vi var endel som jobbet overtid i dag så jeg tvang alle til å spise Fjorland laks, da det ellers bare hadde blitt pizza og det klarer jeg ikke å holde meg borte fra om det står der og frister :D

 

Smelyflower; isen er fra den norske isbilen. Apropo trimpoeng så har klart det denne uken ved å gå endel. Prøver å gå mest mulig for å trene opp foten, men fort går det ikke :) Vanligvis trener jeg pilates og styrke, og jeg gleder meg faktisk til å komme igang igjen om et par uker.

 

Ha en fortsatt god kveld folkens. Jeg skal legge meg for det blir 12 timers arbeidsdag både i morgen og onsdag. Vanskelig å spise regelmessig ved overtid forresten- noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar

Grattis:) Deilig med pangstart. Vet ikke så mye om deg, hvilke arb forhold du har. Men tenker at fjordland som du var inne på må være super mat. hva med kinamat? Det er ok så lenge den ikke er frittert. Er det mulig på jobben din å ha et fruktfat tilgjengelig for alle?

Jeg bruker også endel salat, knaskerøtter ol til mellommåltid, det samme med yoghurt. Men når man jobber så lenge bør det vel være skikkelig mat, ikke bare "småknask". Masse lykke til med ny uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, stillstand på 93 kg. Det var mye mer enn jeg fortjente. Nå erdet bare å sette i gang her, for å få fart på systemet igjen. Har begynt med biodrain i dag, forhåpentligvis skal det rense ut slagg og vann fra kroppen min. Og jeg har fått beskjed om at jeg må være veldig aktiv når jeg bruker biodrain, hvis ikke vil det ikke være noe særlig effekt. Skal suse avgårde på jobb snart, men vil ønske dere alle en super dag :)

Og husk å trimme! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert over dere alle sammen!! Dette var jammen meg motiverende og hyggelig lesing :D Gratulerer med nedgang og stillstand! Begge deler er kjempebra forholdene tatt i betraktning :D Det er ikke noe gøy å bli "påtvunget" mat. Man føler seg jo litt slem når man sier nei faktisk.

 

Dødsgøy med klær som blir for store!! Hadde egentlig tenkt å la være å kjøpe klær til jeg er nede i matchvekt, men går forbi x antall klesbutikker på vei til jobb, så det er vanskelig å la være. Jeg har nok bortimot tre ulike garderober i fire ulike klesstørrelser snart. Det er resultatet av ha veid alt fra 73 til 93 kilo i løpet av få år.

 

Jeg har fått beskjed om at jeg trolig har noe som heter pcos (prøvene er ikke helt fullstendige enda..). Litt kjipt, men samtidig greit å få en samlebetegnelse på mange merkelige kroppslige tilstander :) Så nå må jeg visst legge om kostholdet ytterligere. Mer protein og grønt i maten.. Ikke hvitt mel, ris, pasta og sukker. Blir vel noe ala fedon det da? Noen som har vært borti det tidligere??? Så nå har jeg iallefall bestemt meg for å prøve og slutte med telling av kalorier. Blir litt for mye å holde styr på begge deler! Synes foresten det er godt å la være å telle ja, men er litt redd for at det skal skli ut... Og jeg tror det kommer til å bli råvanskelig å spise lite brød. Både frokost, lunsj og kvelds er jo ofte bygget opp rundt brødskiva! Jaja, stadig nye utfordringer :)

 

Bellamilia, jeg er kjempeimponert over at du valgte fjordland som overtidsmat! Dyktig du er! Lett for å ty til pizza, kebab o.l. Holder også en knapp på kinamat, eller gode salater.

 

I dag blir det trimpoeng på meg. Skal ut å golfe, og det blir gøy!

 

Ha en fortreffelig ettermiddag da folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er dagens trim unnagjort, og det vil si at jeg er i rute med trimpoeng for en gangs skyld! Hurra for meg :D Føler at jeg er i rute med maten også, det er deilig. Kroppen føles mye bedre med en gang. Det er rart at å spise annen mat bare en helg kan få meg til å føle meg så uggen.

 

Var innom butikken i sted, og til og med der fikk jeg komplimenter for at jeg har tatt av. Det er litt deilig, og samtidig litt skremmende. Tenk på de som bare har kjent meg som tykk. De har nok et annet inntrykk av meg nå, selv om jeg alltid har være meg selv på godt og vondt. Det er vel en del av problemet for min del, jeg har vel egentlig sjelden tenkt på meg som tykk, selv om jeg definitivt er det. Jeg har bare ikkesett ordentlig etter i speilet, liksom. Ikke fokusert på alt det store, som jeg ikke liker. Nå er det vel kanskje på tide å fokusere på alt, sånn at jeg legger merke til endringene som skjer. Fant ut noe litt ekkelt på søndag. Jeg oppdaga plutselig at kragebeina mine var godt synlig. Og jeg som ikke liker bein som "stikker ut" på kroppen... Jaja. Sånn er det bare.

 

Er klar for å bli enda mindre jeg. må få sving på sit upsene mine igjen. Det hjelper nok mot alt, hehe. Klar for nok en kveld med husarbeid, sukk... Har litt jobb å gjøre også, men det kn vente til i morgen kveld. Savner greys anatomy...

 

Har forresten begynt med bio drain i dag, og har tisset uhorvelig mye. Godt tegn. Naturdama sm anbefalte meg å bruke det mente at bare det ble skikkelig futt i systemet mitt, kom flere kilo med vann til å renne av meg. Spennende å se om hun har rett.

 

Leit med sykdommen din, Gwenpa. Vet ikke hva det er helt. Lyst å fortelle? Går bra med enda sunnere kosthold. Blir litt fedon-aktig, men noe brød kan du vel spise? Hva med fullkornsprodukter og naturris? Håper du koser deg med golfinga, så snakkes vi gjerne senere i kveld?

 

har forresten begynt å abonere på bladet bedre helse, skal snoke i det nå. Kanskje det er noen tips der?

Hva med dere andre, hatt en fin dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en ordentlig elendig dag i dag... det har ikke vært noe gøy på jobb i dag.. og lønnsforhøyelsen var bare tull.... jeg gikk opp 200 kroner.. de kunne likegodt latt være.... kjenner at all motivasjon er på bånn i dag.... har bare lyst til å hive i meg sjokolade og potetgull og brus og is... og ...... Men har foreløpig ikke gjort det.. Men jeg kan ikke få en knekk nå... vil ikke spise usunt nå, jeg er sååå nærme delmål nr. 2, men er så lei meg i dag.

 

Akkurat vært og hentet isen jeg bestilte fra isbilen... gjett om det er en liten jente som blir glad i morra... hehe.

 

Så gøy og høre at det går så bra med deg om dagen smellyflower! Det er virkelig gøy når det begynner og syntes på klær og kropp, og ihvertfall når andre legger merke til det.

 

Bellamilia: du har hatt en utrolig pangstart!! Det er så gøy,og motiverer veldig!!

 

Gwenpa: Så leit og høre, men syntes du er veldig flink! Og det er godt å høre at du fortsatt er ved godt mot!

 

God kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar deg, Camkir. 200 kr, er det en dårlig spøk? Det er pyton å ha sånne dager, men de går over. Et godt råd: Den som sover spiser ikke, hehe. Ønsker deg en god dag i morgen, legg skuffelsen bak deg og fortsett å fokuser på delmålet ditt. Husk at vi her inne heier på deg. Stå på Camkir :D og husk at du lager vaner for de dårlige dagene også, ikke bare de gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snille dere er alle sammen! Det er ikke synd på meg altså!!! Ikke kom sykdommen som noe stort sjokk, og ikke er den farlig :D Kan ta lengre tid å få barn pga hormoner i ubalanse og diverse, men ellers er det ikke noe "skummelt". Den beste måten å holde dette i sjakk på er visst å være normalvektig! Da avtar alle symptomene, og kroppen fungerer helt "normalt". Så dette var egentlig bare et ekstra spark bak!! Kan sikkert spise skikkelig grovt brød og naturris, og mye annet. Må bare å lese litt og finne ut av det! Sukker og hvete bør man kanskje holde seg unna i store mengder uansett, så her er det ingen krise!

 

Var deilig med en tur ut på banen i dag. Ble litt oppspist av knott... En av friluftslivet mindre behagelige sider.

 

Camkir; Hold motet oppe! Få deg en god natts søvn nå, så våkner du opp til ny dag i morgen. Det er kjempekjipt å ha det slik som du har det nå, men det blir bedre! Jeg lover!! Vet hvor innmari lett det er å ty til noe å spise når en er nedfor, trist og lei. Men klarer du å holde deg unna til i morgen bare, så kan det hende trangen går over...? Du har jo vært så utrolig flink! Ikke la jobb og andre omstendigheter ødelegge for deg! Stå på!! Vær sterk :) Hvis snopet allerede har "tatt deg", husk at det ikke er den ene utskeielsen en sjelden gang i blant som gjør at man blir overvektig.. Det er de som blir gjentatt hver dag. Jeg er sikker på at du når delmål 2 om ikke lenge uansett! Du klarer dette!! Garantert :D Håper det er bedre med deg i morgen da!

 

Smellyflower; Du seiler i medvind i dag! Det er kjempehyggelig, og fullt fortjent. Litt rart når kroppen forandrer seg, men du blir nok venn med dine ny-oppdagede kragebein etterhvert, hihi! Fortsett å gi tilbakemelding på Bio-Drain da. Vil kanskje prøve. Jeg savner også Greys! Gleder meg til det begynner igjen..

 

Nå skal jeg plotte inn golfen i ukesplanen min. Må jo passe på å føre opp alle trimpoeng :)

 

God kveld og god natt jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Rett etter at jeg hadde skrevet ferdig her inne gikk jeg og la meg... og sovna med en gang.. hehe.. Uten å ha spist noe SNOP eller annet usunt.... :D Det tror jeg er første gang. Det er veldig lett å ty til godt når man er nedfor. Det er veldig slitsomt på jobben om dagen, og jeg ble veldig lei meg i går, irritert og skuffa. Men en god natts søvn hjelper alltid! Takk for all støtte dere! Dere er bare helt suverene!!! Med dere i ryggen går ting mye bedre! Nå skal jeg få opp datteren min og få kommet meg på jobb!

 

Håper dere alle får en fin dag!! Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra camkir!! Nå var du skikkelig flink :) Nå ble jeg glad for deg! Håper du får en mye bedre dag i dag.

 

Jeg snikveide i dag... Begynner å bli så utålmodig på å se nedgang. Huff, dumt, men måtte bare. Det hyggelige var at vekta faktisk viste 1,3 kg mindre enn på mandag!! Så nå ble jeg supermotivert til å være flink :) Håper det ikke bare er vann, eller vekta som er ustabil eller noe. Jaja, jeg får se på fredag!

 

Nå er det bare ei og ei halv uke til ferie. Gjett om jeg gleder meg!! Det er så mye stress på jobb denne uka og neste at jeg tror jeg blir GAL.. Og så er det halvårsinnspurt... Stilte meg høye krav på begynnelsen av året, så nå er det mye som skal klaffe for at vi skal komme i mål. Jaja, for sent å gjøre noe med det nå! Får bare håpe omsetningen (driver butikk) de to siste ukene blir bra!!

 

Nei, nå må jeg skynde meg avgårde! Blir alltid litt senere på jobb enn jeg hadde tenkt pga vektklubben :D

 

Ha en flott dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig på jobb- deilig å jobbe ute i dette været. Så glad jeg ble da jeg leste mld din Camkir, det var virkelig lurt. Synes du kan være veldig fornøyd med deg selv i dag. Smil til deg selv i speilet :)

Så deilig med ferie Gwenpa. Skal du bort i ferien, eller kommerdu til å hende her inne innimellom?

Jeg skal også ha ferie neste uke. planen er å være hjemme og evt ta dagsutflukter på fløyen, akvariet etc. Skal vaske ned et hus og prøve å få trent litt også. Har funnet ut at det faktisk er sånn at trening gir overskudd. Bare så vanskelig å tro på innimellom.

 

Jeg har fått litt veieangst, egentlig. Tror ikke jeg går ned så inmari mye lenger, men må vel være fornøyd med at det går saktere eller stopper opp innimellom, tenker jeg. hadde vært ok om vekta di holdt seg til mandag, Gwenpa, eller bytter du dag til fredag?

 

Snakkes i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust og pes... Nå kom jammen varmen igjen! Ble litt daff kjenner jeg..

 

Jeg reiser bort i sommerferien. Skal til Skottland, Oslo, Sverige + +. En aldri så liten rundtur, for å besøke venner, spille golf og SLAPPE AV! :) Blir nok lite pc de to ukene jeg er bortreist ja.. Ikke neste uke, men de to ukene etter der. Blir rart å være så lenge vekk herfra!!!!

 

Angående veiedag bytter jeg til fredag ja. For min del tror jeg det er lurt å få den ekstra motivasjonen som veiing stort sett er for meg (uansett resultat faktisk :)) før helga. Da tror jeg det blir lettere for meg å holde meg unna de store utskeielsene da. Men det er jo selvfølgelig individuelt hva som fungerer best.

 

I morgen skal jeg ut å spise og drikke litt med jentene fra jobb. Tenkte å drikke rødvin (sunnere enn øl), men er usikker på hva jeg skal spise...? Funderer på salat. Kanskje det går an å spørre etter ekstra kjøtt og uten brød ved siden av? Betaler selvfølgelig hvis det koster ekstra :(

 

Det kan jo hende at det begynner å gå litt senere i perioder, Smellyflower, men så lenge det fortsetter å gå nedover er det iallefall i riktig retning :) De sier jo at kroppen bruker litt tid på å stabilisere seg på ulike "vektplatå" på vei ned. Ergo kan vekten stå nesten stille et par-tre uker, for så plutselig å rase nedover igjen. Du må altså ikke bli oppgitt om det blir litt mindre nedgang ei uke eller tre. Så lenge du holder på ditt, og gjør det du vet er bra for deg, kommer det til å gå nedover!!

 

Oh my god, nå smelter jeg! Må stikke i dusjen. Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aschtrid

Hei folkens!

 

Hadde min veiedag idag... Jeg hadde godt ned 2,7 kg!! Jeg måtte på vekta to ganger, kunne ikke tro det var sant, så er nå nede i 72,9 kg og har 2,9 kg igjen til målet mitt... JEg har fått fprbud om å gå ned i vekt. HAr ikke målt midjen min, er så smal rundt, og det er derfor jeg ikke bør gå ned mer, jeg tar bare av rundt midjen, ikke på rompe og lår, så må bare trene dem stramme! Vet ikke om jeg er glad eller lei.. Syns det var mye å ta av 2,7 kg i i den 7. uken. Anbefaler de ikke 1 kg i uka?

 

Syns alle er så flinke jeg me å samle poeng o.l. Stå på videre! JEg har funnet ut at sykling er topp, og at det er for meg den beste måten å sanke trimpoeng på. Skal begynne å sykle til jobb nå tror jeg. Er ca 18 km... Er en god tur det!!

 

Stå på alle sammen! Og om dere har anledning, kjør shape up denne uka, mange gode artikler om avkjølende sommerdrinker og andre gode tips! Følger også med en skritteller.... Kan ikke si noe om hvor god kvaltieten er på den, men den er med hvertfall...

 

Og 1 tips til... Smak hoff's pommes frites og potetbåten uten fett... Det er henholdvis kun 91 og 81 kalorier per 100 gram... Steik dem i panne med bakepapir i bunnen på 250 grader, ikke 225 som de står! Kjempe gode, og er du gla i chips, bruk kosemerkene dine på dette i stedet! Er herlig!:):)

 

Ha en fin kveld videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er jeg i siget igjen, kjenner at energien kommer tilbake, bare 1 arbeidsdag igjen, og så 1 ukes ferie. Har begynt å glede meg til ny jobb, kjenner jeg. Tror jeg valgte rett. Sliter litt med å sanke trimpoeng, merker jeg. Gårkvelden viet jeg til husarbeid og annet forefalende, var jo veldig aktiv, men får ikke poeng for det. Er det mulig å registrere støvsuging av 2 etasjer som noe annet, for eksempel? Har vekter på armene når jeg gjør noe av husarbeidet, det er egentlig ganskt tungt. Skal prøve å ha skritteller på jobb i morgen, og se hvor mange skritt jeg går på en arbeidsdag. Har planer om å forske på det etter ferien.

 

Aschtrid: Grattis med vekttap! Synes du er flink jeg, men hvorfor blir folk rundt deg bekymra? Et spørsmål- sørger du for å spise nok og variert, sånn at du får i deg det du trenger av vitaminer, fett, proteiner osv?

 

I dag blir det sykkel på meg også- du inspirerer meg. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips Aschtrid! Jøss, 2,7 kg på ei uke er jammen mye! Jeg hadde nok blitt veldig glad :) Men skjønner hva du mener, med at det er en "delt" glede. Det sies at man ikke skal gå ned mer enn 500g-1kg i uka ja, for å få et varig og sunt vekttap. Men jeg tror neppe at det tar knekken på noen å gå ned mer ei uke. Faren er kanskje hvis man går ned så mye HVER uke. Passer du på å spise nok? Også i forhold til hvor mye du trener?

 

Jeg har holdt meg unna brød, sukker, ris etc i tre dager nå. Har spist mye kjøtt, fisk, nøtter og bær. Det er veldig mye kalorier i nøtter, men det er sunt fett og lite karbohydrater. Og det ser ut som om vekta går nedover likevel :( Er så spent at jeg veier litt hver dag... Må slutte med det neste uke!!! Spørs hvordan det blir i dag, når jeg skal ut å drikke litt da. Skal holde meg til hvitvin i allefall! Det er visst det sunneste av de typiske "ute-sommer-drikkene med alkohol".

 

Nei, nå har jeg skrevet av og på på dette lille "innlegget" i fire timer... Rakk aldri å ta skikkelig pause i dag, så det ble en "ti-minutter" her og der i stedet :)

 

Og nå er jammen klokk aså mange, at jeg må avslutte her. Vi stenger nå, og så er det ut i solen for en hyggelig kollega-stund.

 

Håper det går bra med dere andre!! Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hadde ikke shape up på butikken min, skal på handlesenteret i morgen, da skal jeg kjøpe det. Holder på med tømming av huset mitt nå, skal ikke flytte eller noe, men "drukner" i skrot og papirer og for store klær(mine,hehe) og snuppa sine avlagte, vinterklær, sommerklær osv. Har store planer om ominredning i løpet av sommeren. Ikke store greiene, nye gardiner her og der osv, men kjenner at jeg må ha orden rundt meg. Mulig jeg blir påvirka av kaotisk jobbsituasjon. Det er positivt, åkke som:)

 

Det er supert at Aschtrid kom med gode tips, kom gjerne med flere! Merker at jeg er superoppstemt i dag, jippi!!!! Håper dere andre har det like bra, og at jeg klarer å beholde humøret!

Stå på videre folkens. Vi er flinke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke er glad når man begynner og lese her inne, så blir man det av å lese om dere! Humøret og motivasjonen er heldigvis på god vei opp! Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til å veie meg på mandag.. men men.. det kommer masse nye uker...!!!! I kveld er det min tur til og støvsuge og vaske leiligheten ja! Burde vært registrert trimpoeng for det også!! Da hadde jeg glatt klart ukens trimpoeng!! :)

God kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har funnet ut at jeg skal tenke på det som bonus-trening. Om jeg ikke får trent en dag eller to får jeg ta et realt tak i husarbeidet, da mener jeg ting jeg ikke gjør til hverdags, som å vaske vindu, skure dusjkabinett ol. Så skal kiloene forsvinne i takt med mitt mer og mer skinnende hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aschtrid

Hei!

 

Ja, er litt stress det der med at en fortjener ofte flere trimpoeng en det er lov til ¨å skrive!! MEn om du sykler/gå til og fra jobben er det faktisk lov å registrere dette som trimpoeng sier kursholderen min!

 

jeg spiser sundt og variert, og igad hadde jeg til og med en yoghurtis fra seveneleven. I en liten yoghurtis derfra er det 100 kalorier... Altså 1kcal per gram... Er ikke galt om en liker softis godt... De er faktisk ganske gode! Jeg trente mer forrige uke en på lenge, så tror kanskje det har litt å si... Jeg føler meg topp og har det bra, og så lenge det er tilfelle eg jeg fornøyd!:)

 

Ellers er jeg glad for at folk blir motivert av å lese denne tråden, det blir jeg selv også... Gruer meg til å reise bort i helga, da får jeg ikke anledning til å skrive eller lese noe.. MEnmen, får glede meg til søndag:)

 

Å, 1 siste tips, om en ikke klarer å skrive hver dag hva en spise, gjør det minst 3-4 ganger i uka for BEVISSTGJØRING! Skriv til og med opp det du ikke vil... (som f.eks. den lille sjokoladebiten du sneik deg til til kaffen....) Det gjør godt! Kunne kanskje hvert 1 fellesmål, det å klare å skrive 3-4 ganger denne/neste uke....

 

Ha en flott helg alle sammen, og en fin St.Hans feiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Aschtrid! Du er en spreking. Jeg har alltid synes det har vært tungt å sykle, men har funnet ut at når jeg blir varm i trøya, ca etter 10-15 min, kan jeg holde på eviglenge. Det er en ok inspirsjon, det.

Tenkte jeg skulle finne ut i helg hvor lenge jeg klarer å sykle m 15 km/t. Mine foreldre har kjøpt hytte ikke langt fra her jeg bor, tenkte jeg skulle sykle og besøke dem i løpet av helga.

 

Håper du får fin feiring i helga :) Og nyt vekttapet ditt!!!!

 

By the way, Bio drain virker på noe, litt usikker på om vannet i kroppen blir borte, men atter en gang: Kviseutbrudd av dimensjoner! Det er ikke mulig, nesten. Sånn var det da jeg begynte å gå ned i vekt også- det går forhåpentligvis bort innen en ukes tid, hvis ikke slutter jeg med biodrain. Satser på at det er lagret guff som forsvinner ut av kroppen, jeg. Så ser jeg mandag, for ikke å snakke om neste uke, om vannet blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta ned 2,3 kilo!!!! Jeg måtte gå på tre ganger for å se at det var sant. Ble så innmari, innmari glad :) Og dette er faktisk uten mer enn 4 trimpoeng... Det betyr ikke at jeg skal slutte å trimme altså, men det er tydelig at mitt nye kosthold har noe for seg. Og jeg har overhodet ikke spist mindre. Bare helt annerledes. Mye nøtter til mellommåltid, og mye grønnsaker og bær i stedet for brød og karborik mat. Så nå er jeg på vei til å bli overbevist om at dette kostholdet kanskje er riktig for meg.. Det er jo litt tidlig å si enda, etter kun 5 dager (hadde jo forrige veiedag mandag, og begynte med nytt kosthold samtidig), men jeg har i allefall tenkt å fortsette med dette, så får vi se hvordan det går i ukene som kommer :(

 

Så nå er jeg i godt humør, og klar for å ta fatt på denne dagen. Har snikende hodepine etter 5 vinglass i går....eh. men det får gå bra! Skal innom butikken og kjøpe nøtter og farris, så er jeg i gang igjen.

 

Så flinke dere er til å sykle og vaske! Jeg blir helt imponert! Sprekiser!!! :)

 

Nei, nå må jeg stikke. Måtte bare dele dette med noen med det samme! Kommer tilbake senere :)

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolg flotte resultater du har fått. Nå ble jeg virkelig glad. Det var gode nyheter. Kan jeg be om litt mer detaljer på hva du spiser? Jeg tror vi er litt i samme matretning nå?Du må virkelig fortsette med hva en du gjør :) Sorry at jeg ikke har vært her inne, internettet mitt hang seg opp, måtte avbryte og reinstallere og noe med ny kabel??? Fikk som dere sikkert skjønner hjelp med dette til slutt, det er litt avanserte greier for meg.

 

Har vært å handla i dag, bare småtteri, men det begynner å bli fint her nå. Får opp nye gardiner i morgen, det blir kjekt.

Har spist mye salater og frukt i dag jeg også, får håpe kroppen min blir glad for det. I morgen blir det sykkeltur om ikke været blir for ille.

 

Nå har jeg ferie en hel uke....det er bare SÅÅÅÅÅÅ deilig. Skal trimme meg gul og blå. Og fortsette på bio drain. Jeg er skikkelig spent på vekta på mandag, siden jeg sto stille forrige uke, og burde ha gått opp. har bare snikveid om kvelden, og da er jeg alltid tyngre enn om morgenen. Lurer på om jeg skal grille scampi spyd i morgen? Noen som vet om god og sunn dressing til salat, by the way? Har tatt på meg å lage dressing i morgen, og for å si det som det er, det er ikke bare jeg som må tenke på vekta i min familie, men det er bare jeg som gjør det... Jeg ble så glad av å lese at du er så glad, Gwenpa. Hvis vi ikke snakkes i morgen, så får du og alle andre som leser ha en riktig god helg :)

 

Oj,glemte å fortelle om at jeg gikk med skritteller i dag på jobb, over 6000 før lunsj, så plutselig hadde dritten nullstilt seg! Fysj. Men prøver på nytt etter ferien. Vil vite, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stod jeg opp klokka 7!!! Flink eller? Har fått gjort masse i dag, vært på shoppigmed mormor, bl.a. Jeg har kjøpt meg grillspyd fra rema 1000 som jeg skal spise på hytta til mine foreldre i kveld, og jeg skal sykle bort dit. Og ha med etpar små pils i sekken :)

Har blitt så inspirert av de nye tingene jeg shoppa i går, at jeg må sette i gang med å vaske huset, kjenner jeg. Men først må jeg lage meg noe mat, blir egg og bacon og bønner i dag- herregud, det er bare aldeles fantastisk. God midtsommer alle sammen, nå går vi mot mørkere tider. Gleder meg til høsten. Deilige turer i frisk høstluft med strikkegenser på... hver årstid har sin sjarm. Men nå skal først sommeren nytes til fulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellamilia

Hei alle sammen!

Får utrolig mye inspirasjon av å lese sidene, men er desverre ikke like flink til å skrive selv.

 

Gwenpa; gratulerer, utrolig bra:)

 

Jeg har derimot ikke vært flink denne uken. Kundebesøk på jobben på tirsdag og onsdag, med deilig lunsj. Mexicansk en dag, og chilensk den andre. Da klarte ikke jeg å sitte spise knekkebrødene mine for å si det slik :) Litt twist ble det visst også. Men på den andre siden så spiste jeg vel bare halvparten av det jeg ville spist for to uker siden.

 

I går var det party, og jeg hadde spist et måltid mindre enn jeg pleier før jeg begynte å drikke. Alkoholen var nå en ting, men den pizzabiten, pølsa og muffinsen jeg bare "måtte" ha på veien hjem var det værre med. Når jeg regnet gårsdagens kalorinntak så fikk ordet fylleangst en annen dimensjon for å si det slik ;( Men så tenker jeg som så, at det kanskje er bedre å ta den helt ut en dag og kose seg skikkelig enn å "belønne" seg selv hver dag å spise usunt hele tiden. Noen som er enig?

 

Har veiedag på mandag men klarer jo ikke å la være å veie meg hver dag, og det ser ut som om vekten står på det samme som forrige veiedag. Cm har jeg imidlertid gått ned så det er da noe. Selv om ikke har vært så flink denne uken så lurer jeg på om jeg har nådd vektplatået mitt. Den vekten jeg har nå er den jeg har vært mest stabil på de siste 10 årene når man ser bortfra det jeg klarte å ta bort på forrige gr kurs, og den vekten jeg har hatt en stund nå før jeg la på meg de site 2-3 kiloene. Det er bare litt surt at jeg kom på en slik sperre etter bare en uke...

 

Jeg er lei knekkebrød til lunsj og har kjøpt meg noe som heter Mestemacher fullkornbrød. I kursboken jeg har står det at en brødrasjon er 50 gram. En brødskive av denne typen er litt over 70 gram og gir ca 140 kalorier. Er det da ok å spise en hel brødskive selv om det er flere gram enn anbefalt? Jeg synes denne brødskiva gir bedre uttelling enn knekkebrød.

 

Hmm det var litt tanker og spørsmål fra meg. Jeg tror jeg må komme meg i butikken og kjøpe meg noe sunt jeg kan spise i helgen. Det er imidlertid litt farlig dagen der på, jeg er fysen og har kun lyst på "fett" og salt... Men jeg SKAL klare å holde meg!

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...