Gå til innhold

smelyflower søker venner


thebomb

Anbefalte innlegg

For en deilig dag jeg har hatt. Det var deilig m sjømat-grillspyd og salat, jeg holdt meg unna potet salaten. Ikkeno øl eller vin heller. Men vi har kost oss på hytta i sola. Håper det er ok vær i morgen også- da blir det tur. Håper dere har det bra alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar

Så deilig å våkne opplagt, og finne ut at jeg har en hel uke ferie :) Hurra!!! dA kan jeg endelig prøve å få litt struktur på treninga igjen. Det har vært litt mye selskapelighet og avslutninger både her og der i det siste. Skremmende hvor lite som skal til for å få meg ut av rytmen. Nå må jeg bare spise frokost, så hiver jeg meg på sykkelen. Må nytte været, det ser ikke særlig bra ut på sikt, blir nok regn i kveld. Til frokost blir det yoghurt og knekkebrød med makrell i tomat, og til middag blir det wok m kylling i sweet chilli saus. Og vannmelon til dessert. Nam, jeg gleder meg allerede.

 

Kjenner på meg at det nok ikke blir de store resultatene på veiedag i morgen. Men jeg VIL ned i 90 kg!!! Begynner å bli utålmodig igjen kjenner jeg. Ukesmålene mine går bra, bortsett fra treninga. Forslag til nye mål? Målene bør kanskje ha noe å gjøre med ting vi må ha ekstra fokus på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på sykkeltur, ble ca 1,5 mil :) Det var deilig, men har litt vondt i rompa nå. Er så matlei, jeg finner liksom ikkeno glede i å lage mat. Så et av mine mål kommer til å være å bare prøve nye middagsoppskrifter alle hverdager hele uka. Kan liksom prioritere å bruke tid på det nå som jeg har ferie. Mulig jeg spiser for lite om dagen, eller for sjelden, må få på plass mellommåltider igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellamilia

Smellyflower så flink du har vært :)

Ikke blitt noen "ordentlige" trimpoeng på meg i helgen, men nå har jeg drevet noen timer med husarbeide, så det bør vel telle litt :) Har oljet spisestuen, vasket kjøleskap og stekeovn og støvsugd sofaen og det er jo ikke akkurat noe jeg gjør hver dag. Et par timer med rydding har jeg nok igjen så jeg synes jeg har vært ganske aktiv allikevel...

 

Nå sitter jeg bare og venter på at middagen skal bli klar. Jeg bor alene så syntes det er kjedelig å lage middag hver dag, men har funnet en veldig god oppskrift på italiensk bolognese gryte og lager liksågodt 3 posjoner om gangen. Så er det bare å ta ut av fryseren etter behov. Lager forresten mye mer variert middag nå enn tidligere. Da gikk det stort sett i pasta og tomatsaus, mens jeg nå passer på å spise fisk og kylling et par ganger i uken. Tror det er viktig å variere litt så man ikke blir så matlei Smellyflower, men jeg tror det går litt opp og ned i løpet av en kostholdsendring. Jeg kan aldri huske at jeg har vært så matfokusert som nå noe sinne, så det er viktig å ikke la det "ta overhånd".

 

Jeg er så glad det er sommer(selv om det pøser ned ute) for da er det så mye deilig frukt som man kan kose seg med etter middag. Elsker vannmelon, nektariner, jorbær og de andre sommerfruktene :( Så melon med yuplait joghurt blir dagens dessert :)

 

Ha en fortreffelig kveld, så høres vi vel etter veiing i morgen for dem det gjelder. Skrekk og gru for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var denne helga snart over gitt! Var på skikkelig fyllekalas i går, for å si det rett ut.. Vennegjengen hadde sommerfest, og det tok litt av. Tror det ble to flasker vin faktisk, etterfulgt av en hel kebab i natt og pizza fra den italienske restauranten oppe i gata i dag. Så det siste døgnet har ikke vært noe særlig sunt.. I tillegg til den smådårlige samvittigheten over å ha glupsket i seg så mye junkmat kommer hodepine, trøtthet og en stor blåflekk på kneet etter et mislykket forsøk på å klatre over et gjerde i høye hæler..... Alt i alt, ikke den beste dagen i dag :) Men alt er selvforskyldt, så jeg skal ikke klage!

 

Ellers synes jeg at jeg har vært litt flink i helga likevel faktisk. Har klart å motstå flere fristelser. For det første har jeg vært tilskuer til at samboeren har kost seg med vafler med syltetøy og kaffe latte på kafe. For det andre klarte jeg å holde fingrene helt vekk fra potetgullskåla på festen, til tross for at dømmekraften sikkert var noe svekket (det viste seg jo på kebaben som ble inntatt senere på natta...). Jeg har ikke spist noe brødmat, ikke spist noe godis (enda jeg var på en kiosk i dag for å se etter en film, og gikk forbi MASSE godis), stått over drinkene som ble laget på festen og ellers spist masse grønt og sunt. Når jeg tenker på alt jeg tidligere ville trykt i meg i løpet av en slik helg, er ikke resultatet superille... Kunne vært bedre, men slik er det vel alltid :)

 

Smellyflower; du må jo ha sanket inn bra med trimpoeng på sykkelturen din! Synes du er skikkelig flink jeg. Høres ut som om du spiser bra også, så dette vil nok gi resultater! Tipper at 89,9 ikke er langt unna!! Du spurte om hva jeg spiser. Denne uka har jeg spist følgende: Frokost: Omelett, speilegg med litt bacon eller tunfisk med chillisaus. Mellommåltid: Nøtter. Lunsj: Salat eller nøtter. Middag: Fisk eller rent kjøtt med masse grønnsaker og salat med mager fetaost. Kvelds: Bringebær. Det har jo vært min første uke med "nytt" kosthold, så det har kanskje vært noe ensporet. Mangler litt ideer på lunsj-fronten. Må være noe som er kjapt å lage om morgenen, og enkelt å ta med på jobb.. Har ingen gode alternativer til brødskiva enda liksom. Ellers er jeg litt redd for at jeg kanskje ikke får spist nok fiber. Tar imot lunsj- og fibertips med takk! Men ikke noe ris, pasta, brød eller poteter da :(

 

Bellamilia; Jeg opplevde også å havne på et slags vektplatå kjapt. Veldig kjedelig! Men er man sta, og fortsetter å spise riktig kommer belønningen etterhvert. Jeg tror ikke det er så farlig hvor mye brødskiva veier, så lenge man passer på at totalen i kalorier ikke overgår det det skal. Hvis en slik brødskive på 70 gram kun inneholder 140 kalorier kan du nok spise den med god samvittighet! Når det gjelder utskeielser trøster jeg meg med at det ikke er den ene dagen med utskeielser en gang i blant som avgjør. Det er hverdagene som teller. Så hvis vi er flinke til vanlig, tror jeg nok vi tåler å skeie ut en dag en sjelden gang. Stikkordet er vel måtehold, og ikke avhold. Fra godsakene altså :)

 

Nei, nå skal jeg finne senga. Skal TIDLIG opp i morgen, og er dødstrøtt etter natta..

 

LYKKE TIL MED VEIING!!!! Jeg krysser fingre og tær for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellamilia

Hei Gwenpa!

 

Du spurte om lunsjtips. Jeg spiser jo endel Fjorland da og de har noen supper som inneholder ca 200 kcal i en posjon. Spiste den som heter tomatsuppe med pasta og kjøttboller(ikke veldig mye pasta i den så det går sikkert bra selv om du ikke spiser pasta). Jeg syntes faktisk den var veldig god, selv om jeg best liker mat fra "scratch". Den kommer i en serveringsboks slik at den kan spise rett fra boksen. Så det er absolutt et tips om du har mulighet for å varme opp i mikro på jobbe. Ellers så går det jo også ann å lage forskjellige supper som man kan ha på termos. Syntes suppe metter gangske mye.

 

Ellers så kan et tips være å steke tunfisk med purre, løk, krydder et vispet egg. Er like god kald som varm synes jeg, og fin å supplere med salat.

 

Tja, det var et par tisp fra meg. SKal skal si ifra hvis jeg kommer på noe mer, jeg begynner å bli litt lei knekkebrød lunsj så jeg leter etter nye muligheter. Men det må være sånn du sier, at det ikke tar for lang tid om morgenen :)

 

Til tross for frykten for å gå på vekten i morgen, så ser jeg lyst på neste uke. Ny uke, nye muligheter :) Har også fått litt inspirasjon siden jeg har bestilt Italiatur 11 august og skal inn i et par bikinistørrelser mindre før den tid...

 

Ha en fin uke alle sammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovna på sofaen igjen. Mulig natta røk der gitt... jaja, får bare satse på at jeg sovner om ikke altfor lenge. Sliter med å stå opp om morgenen også- forbaska pollensessong!

Bellamilia:

Så utrolig flink du har vært til å gjøre husarbeid. Det du har holdt på med er skikkelig overskuddsarbeid, ikke akkurat det du kommer på å sette i gang med når du er sliten etter jobb. Synes du er skikkelig flink som lager middager og fryser ned. jeg har bodd alene i flere år, og var ikke flink til det. Merker det også når snuppa mi er hos far annenhver helg- da er det vanskelig å komme på middag til en. jeg gruer meg også til vekta i morgen tidlig. Har bestemt meg for å veie meg om morgenen som vanlig, men gruer for resultatet. Trøste vil uansett være at jeg har tid til å prioritere trening denne uka. Vi står på videre uansett, så resultatet får bli så det blir :)

 

Gwenpa:

Det var så morsomt å lese innlegget ditt. Kjenner veldig igjen blåmerke på knær- episoden og sånn.. Godt det er flere av oss som mister kontrollen innimellom. Syns du har vært umåtelig flink på tross av kebab og div, tror tankegangen din om at det hadde vært så mye verre inntak om det hadde vært før slanking er veldig sunn. Du fokuserer på det positive, der har jeg nok litt å lære av deg :) Jeg har muligens gså noen tips til deg ang lunsj. Hva med å lage med deg salater med for eksempel stekt kjøttdeig m tacosmak og litt tacosaus? På den måten blir det ikke "bare" salat. Eller ha spekeskinke til. Stekt kyllingbryst..Bruk middagsrester, gratiner grønnsaker, supper som bellamilia nevner...Ikke akkurat det jeg hadde laget til i ørska om morgenen, men det går jo å lage kvelden før. Varier salaten også- det er utrolig mange salattyper å velge mellom. Rå grønnsaker er det ganske mye fiber i også, så det er ikke sikkert du bør bekymre deg for det. Har du mulighet for å snakke med en ernæringsfysiolog eller lignende? Jeg lager mye smoothies med yoghurt eller vaniljekesam og bær eller frukt, det synes jeg metter ganske bra. og så har jeg i litt banan i stedet for sukker. Tror sukker er lite gunstig for meg.

Det er også deilig med fruktsalater. Bruk nøtter ol i salat, det er kanon. Du kommer nok på mer som passer deg etterhvert. jeg følger forresten kanskje etter med å ikke spise brød, mulig jeg ikke tåler gluten.

 

Huff, alltid blir mine innlegg så lange, er så skravlesyk innimellom at det er helt utrolig. Lykke til med ny uke folkens, og så håper jeg dere har noen geniale ukesutfordringer klar til i morgen :(

 

Sov godt jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, veide meg i dag, og jammen viste ikke vekta 92 kg. Har altså tatt av en hel kg og en cm. Det er jeg utrolig fornøyd med altså. :) Og 13 kg og 15 cm rundt livet totalt. Må stikke nå, men vi snakkes i kveld :) Gleder meg til å høre om hvordan det går med dere andre. :( Jeg kjøpte shape-up og fikk meg skritteller før helga. Målet mitt er å gå 15ooo skritt mandag-fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smellyflower; GRATULERER! Enda en kilo nærmere målet. Er det ikke godt?! Et par-tre uker nå kanskje, så kan du vinke hadet til 90-tallet! :)

15000 skritt dagen høres ut som et kjempebra mål. Jeg har kun en skritteller som ikke funker, og vet ikke om jeg kommer til å kjøpe meg en ny (går så innmari lite på jobb... Tror jeg må få trimmen min på andre måter..). Men kan finne ut hvor mange trimpoeng det tilsvarer, og prøve meg på å nå like mange poeng kanskje..? Må se litt på det senere i dag. Jeg tror også at jeg tåler gluten dårlig. Har ikke gluten-allergi, men merker det selv. Så nå utgår sukker, mel og store mengder melkeprodukter fra kostholdet. Jo mindre bearbeidet maten er, desto bedre er det for mitt vedkommende tror jeg. Men jeg kommer ikke til å være fanatisk.. Da kommer jeg ALDRI til å klare å holde meg :)

 

Bellamilia og Smellyflower; Tusen takk for gode lunsj-tips!!! Taco-salat og stekt tunfisk skal prøves ut asap. Bellamilia, bruker du fersk tunfisk....? Jeg får prøve å lage noe ekstra når jeg lager middag, som jeg kan ta med på jobben. Mye middag som er godt kaldt også. Men har som sagt litt å lære enda.. Tror jeg skal lese meg frem til en del :(

 

Nei, nå må jeg slutte av. Lunsjen er over (desverre... var så godt å sitte her, foran pc'n og spise....) Ble salat med reker i dag, og litt nøtter ved siden av. Godt!

 

Håper det gikk bra med alle som veide i dag! Og uansett resultat så er det ny uke og nye muligheter nå :)

 

Snakkes da jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere motiverer meg altså!! Jeg har akkurat kommet hjem fra legen... Er 50% sykmeldt...

Uka som var så var jeg ikke så veldig flink, og jeg har nok kost meg ett par ganger for mye, men allikevel... jeg har verken gått opp eller ned. Så er egentlig fornøyd. Nå skal det strammes inn,.... det er 3 uker til jeg har ferie, og vil gjerne nå delmålet mitt innen da.. Håper jeg klarer 2.2 kilo på 3 uker. Nå har jeg ekstra fri også, så da skal jeg prøve og få gått turer og trent litt! Gleder meg allerede!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellamilia

... da var veiingen overstått. Ned hele hundre gram på en uke :) Men jeg har gått ned 3,5 cm rundt livet denne uka uten at jeg skjønner hvordan det kan ha seg? Så totalt 2,1 kilo og 7 cm på to uker.

 

I morgen har jeg bursdag :( Så nå lager jeg kake og tar med på jobben. Har laget en rosa kake(man er da tross alt prinsesse selv om man fyller 32) og en langpannesjokoladekake. Også innvilger jeg meg et par stykker selv i morgen også. Får heller hoppe på stepmaskinen før og etter jobb :)

 

Nå er det mer rydding og vasking her. Blir jo aldri ferdig jo, men nå skal det sies at det er en stund siden i og med at jeg gikk på krykker noen uker. Hadde vært så godt å komme hjem til nyvasket hus i morgen, så jeg skal stå på og tenke på det som trimpoeng i samme slengen.

 

Gwenpa; jeg bruker hermetisk tunfisk i vann, er litt mye pes med fersk synes jeg og ganske dyrt også så det sparer jeg til grillen.

 

Smellyflower; supert resultat, ikke lenge til du kan si aldri mer 90-tallet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og gratulerer med flott resultat!

Du er jo på rett vei når cm forsvinner. Vekta kan bare være vann pga stress, varme, hormoner, you name it. Strålende resultat. Kult med prinsessekake, tipper de på jobben din blir fornøyd i morgen. Kos deg på dagen din, og husk å spise vanlige måltider, så du ikke stiller sult med kaker. Det går helt sikkert bra:)

 

Camkir: håper det går bra med deg selv om du er sykemeldt. Synes du har en utrolig stå på vilje. Så lurt å nytte den ekstra fritiden til trening. Du kommer helt sikkert til å nå sommermålet ditt :) Hvordan går det med magetreneren? Hr fremdeles lyst på en sånn en....

 

Gwenpa:jeg tror jeg endrer målet til 90 kg innen uke 29. Det klarer jeg. Har mye avspasering til gode, sjefen sente mld til meg i dag og spurte om jeg ville ta ut avspaseringen sammenhengende, og ha fri uke 28. Hah, fikk meg en ekstra ferieuke der gitt. Strålende fornøyd med det, jeg. Glemte selvfølgelig hele skrittelleren i dag, men tror jeg nådde målet. Har gått i hele dag. Prøver på nytt i morgen :(

 

Har hatt en strålende dag i dag. Bare kost meg, det er jammen deilig med ferie når sola skinner. Merker at jeg får mer løshud på kroppen nå. Lurer på om det vil hjelpe (øke blodsirkulasjonen) om jeg skrubber meg litt oftere? Bør muligens bruke lotion også, for at huden ikke skal tørke helt ut. Har store planer om en liten treningsøkt på ergosykkel og noen sit ups i morgen tidlig før dagen begynner. På onsdag skal jeg klippe meg- må ha en litt fresh frisyre nå kjenner jeg. Lei av å være usynlig! Har forresten passe vondt i rumpa i dag etter harde møter med diverse fortauskanter på sykkel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt over de to ukene er jo vektnedgangen kjempebra! Tror det er vanlig at vekttapet varierer litt fra uke til uke. Mye som påvirker, som Smellyflower sier.

 

Jeg er bare en lynrask tur innom nå. Har det fryktelig travelt! Må prøve å holde matplanen fordi da... Utfordrende når det er hektisk! Ferie neste uke.. Kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg!!! :)

 

Smellyflower; Kanskje kroppsskrubb og en oppstrammende krem kan være noe..? Spør evt en hudpleier..? Jeg brukte peeling og loreals oppstrammende krem (får kjøpt på vanlige parfymeri, pris ca 200,-). Synes den virket litt i allefall! Huden ble litt fastere. Ellers har jeg brukt kanelinnpakning på hudpleiesalong for noen år tilbake, sammen med muskelstimulering. Det funket veldig godt på meg! Men var dyrt.. Så har ikke gjort det igjen.

 

Nei, nå må jeg stikke. Håper dere får en fin dag!! :) Og Bellamilia, du må ha en hyggelig bursdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellamilia

...men jeg merket at jeg ble veldig fort mett/lei sukkeret så det er veldig positivt siden jeg er en søtmoms uten like. Tyder kanskje på at jeg kan klare å kose meg med _litt_ en gang i blandt :(

 

Smellyflower, jeg jobbet i parfymeri for noen år siden og testet kremen som heter Comet Evolution krem. Den er svinedyr men funket så det suser.

Har ikke prøvd L'oreal sin, men var også kjempefornøyd med Lift Mincour(kan ikke fransk så bare gjetter på navnet) fra Clarins. Et lite jukse tips hvis man bare må inn i en kjole en dag, er å smøre seg med en "slankekrem" og pakke seg inn i Gladpac noen timer . BLir litt klamt men funker også veldig bra... He he jeg tror jeg har alle tipsene :)

 

Ellers så har det vært en stressende dag på jobben. SKulle ønske man fikk fri på bursdagen sin jeg... Tror nok det blir en rolig kveld med bare et par venniner og et glass vin. Kakene falt i smak på jobben så de forsvant begge to gitt. Egentlig ganske bra for da slipper de å stirre på meg hver gang jeg åpner kjøleskapet :)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye kjekt å lese om. Tusen takk for tips, begge to. Så bra at dere kan så mange, jeg har mye å lære seg jeg :) Jeg tror jeg må ha rekord i antall skritt i dag i følge skrittelleren min. 88500 før lunsj! Åttiåttetusenfemhundre,hehe, jeg er nok en superspreking :) Tipper den ikke er helt god. Så der tror jeg skrittellermålet mitt forsvant. Tror jeg må ha en halv time på ergometersykkelen i kveld for å sikre dagens trim. Bør hvertfall klare etpar epler og litt til denne uka. Skulle jo trene i dag tidlig, men forsov meg.

 

Tenkte jeg skulle ha rolig dag hjemme i morgen. Rydde og vaske og sånn. Fylle opp bosspannet med gammelt skrot. og spise taco. Og lage hjemmet vårt skikkelig flott. Jah!

 

Så får jeg se om det blir innkjøp av ny krem. Det frister... Ha en strålende kveld alle sammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellamilia

Smellyflower; bare husk på at slike kremer ofte inneholder guarana og koffein. Altså virker de litt vanndrivene(i alle fall de litt dyrere typene). Et billig alternativ som jeg glemte i sted er Nivea sin Firming Body Lotion, kjempedeilig å bruke etter stranda feks. og fin om sommeren da man gjerne smører seg litt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!!! Jeg har også gått rundt som ei stappa pølse i krem og gladpack! Et veldig godt tips hvis man MÅ inn en cm eller to i full fart. Men er vanndrivende ja, som Bellamilia sier.. Føler at Loreal sin krem likevel hjelper litt . Brukte den som bodylotion på magen i perioder, og huden ble mykere og strammere. Jeg har foresten også sovet med gladpack og krem! Det virker faktisk ganske så bra :) Men bare når samboeren har vært borte da!!!

 

I dag har det vært superhektisk på jobb. Sikkert blitt 10000 skritt og vel så det i dag, så jeg dropper trimmen med god samvittighet. Er døds-sliten! I morgen blir det også travelt. Men dagene går fort, og snart er det ferie :(

 

Det går ganske bra med det nye kostholdet synes jeg. Har ikke snikveid denne uka, så jeg er spent på hva som skjer. Skeiet jo ut så det holdt i helga, så er egentlig litt negativ. Og så gikk jeg i ei nøtte-felle. Trodde cashew-nøtter og valnøtter inneholdt ca like mye karbohydrater, men der tok jeg alvorlig feil. Tror cashew inneholdt 20 per 100 gram og valnøtter 4.. Hmm... Og jeg prøver å ligge på en minimum-inntak per dag. Jaja, noen nybegynnerfeil må jeg vel igjennom :)

 

Nei, nå skal jeg se frustrerte fruer. Vi snakkes i morgen! Fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sovna på sofa i går (igjen,hehe). Våkna i halv 6 tida. Har allerede fått 0.5 trimpoeng i dag, litt mageøvelser og armøvelser. Nå er det frokost på gang, nyter stillheten, snuppa sover enda. Tenkte jeg skulle sykle litt også før jeg løper i dusjen og starter dagen på alvor.

Deilig å våkne opplagt, for en gangs skyld :)

Ha en strålende dag alle sammen, og gå litt ekstra i dag :) Vi vil bli spreke!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en pust i bakken. Holder på med husarbeid. Tok på meg skrittelleren min igjen, for å se om det ble noe aktivitet av å bare være inne og styre litt. Så får vi se om det blir noen skritt av det, eller om jeg havner på åttitusen i dag også. Det er litt rart, men nå som jeg har ferie merker jeg at jeg blir sulten til de tidene jeg pleier å spise på jobb. Det synes jeg er positivt. Før var jeg aldri sulten før om kvelden. Etter flere år med frokosttvangsspising våkner jeg nå og har lyst på frokost :) Det er jeg fornøyd med. Ellers oppdaga jeg i dag at de flotte strekkmerkene mine som har vært blålilla og lekre på magen min i 6 år, nå har blitt nesten hvite, og mye mindre synlige. Tror jeg bør studere kroppen min oftere :) På tide å jobbe videre, mye som skal gjøres enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust i bakken her også.. :) Må jo ha en aldri så liten lunsjpause. Så nå koser jeg meg med ost og skinke-salat. Mmmm... Ost er noe av det beste jeg vet! Jeg vil egentlig faktisk mye heller snacke på ost enn på sjokolade, hihi. Det passer jo fint etter som jeg er på anti-karbo bølgen! Men må vel passe på litt... Mye kalorier i ost. Og i nøtter, som jeg momser mye av for tia.. Men føler at jeg veier litt opp med å spise salater og magert kjøtt og fisk. Dessuten er det mye sunne oljer i nøtter, som er godt for hjertet. Og det er jo ikke dumt :(

 

Ellers er jeg litt sliten uka her. Blitt lange dager på jobb, og skal jobbe sent i dag også. Kommer ikke hjem før i ni-tia.. Mye som skal ordnes før ferien setter inn! Jeg gleder meg noe så sinnsykt til å ha fri!!!

 

Så utrolig flink du er til å vaske hus, Smellyflower. Skulle ønske jeg hadde samme gnisten der altså! Det blir jo HELT sikkert maaaange skritt av å vaske og styre. Du er jo i bevegelse hele tiden. God trim! Strekkmerker på magen har jeg også.. Gikk opp 15 kilo på kort tid når jeg begynte på p-piller for første gang (tålte de ikke overhodet!!), og ettersom jeg er av typen som legger på seg rundt magen, så gikk det som det måtte gå. Det var IKKE noe gøy!! Så ut som om jeg hadde vært gravid, og det i en alder av 16.. De "forsvant" jo etter hvert da, ved å bli lysere og lysere, og nå er de nesten ikke synlige. Uansett tenker jeg ikke over dem lenger. Nå er det jo så mange andre som også har, hihi :)

 

Tror foresten de tidligere nevnte kremene kan hjelpe godt mot strekkmerker også!

 

Nei, nå må jeg jobbe mer. Hvis vi ikke snakkes i kveld, må dere ha en bra dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for ros- så fint at du skryter av innsatsen min på husarbeidsfronten :) Jeg skryter litt av meg selv også- må til om ingen andregjør det, hehe. Melon er min absolutte sommerfavoritt i år, spiser det nesten hver dag.

 

Jeg blir så irritert på skrittelleren min. Den restarter hele tida, og nå er jeg lei. Den har nullstilt seg minst 5 ganger i dag. Nå stikker jeg til mamma for å låne hennes, så kaster jeg min!

Jeg er også veldig glad i ost- både myke og faste. Det er en av mine favoritter. Jeg prøver å følge ditt eksempel i ferieuka og spiser salat hver dag. Før har jeg liksom ikke helt kunnet forstå at noen kunne kalle salat for et måltid, det var liksom tilbehør for min del. Men nå har jeg virkelig fått smaken på det. Salat med feta ost, nam nam... Får vann i munnen av å sitte her og drømme..

Leser i gr kokeboken min, nam nam, det er utrolig mye deilig her. Luer på hva jeg skal finne på til middag i dag???

 

Jeg kommer innom i kveld, tenker jeg. Ha en strålende ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hørte jeg rett og slett ikke vekkelyden på mobilen! Våknet en drøy halvtime senere enn planlagt, så nå er jeg en smule stressa. Måtte bare innom her en kjapp tur før jeg setter kursen mot jobb :D Er nervøs for veiing i morgen. Føler at helga som var og det store cashewnøttinntaket i begynnelsen av uka kanskje har ødelagt litt for meg.. Jaja, så ille kan det vel ikke bli! Nå har jeg ikke hatt lyst på brødmat på et par dager. Men har lyst på diverse pålegg, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Kan ikke sitte å momse bare pålegg heller da....? ;)

 

Skrittelleren min gjorde akkurat det samme, Smellyflower. Restartet og restartet. Var jo helt umulig å holde styr på noe.. Fetaost er foresten knallgodt! Nam nam nam :)

 

Ha en fin dag da dere! Snakkes senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyton å våkne med et rykk sånn som det der. Jeg blir ganske stressa av det, igrunn. Får håpedagen din blir bedre etterhvert. Du trenger sikkert ferie nå, det unner jeg deg ;) Jeg har planer om å slite meg opp på det høyeste fjellet heromkring. Det er asfaltert vei opp, da er jeg ikke så redd for orm. Må bare spise litt frokost først. Lurer på hvor mange trimpoeng den turen gir?

Gleder meg til å finne ut.

Ha en fin dag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sprek du er!! Ingen sofasliting hos deg selv om det er ferie ;) Som sagt; imponerende!!

 

Jeg skal også være sprek i ferien. Blir i allefall seks-sju turer på golfbanen i løpet av de to ukene vi er bortreist. Det er jo MYE mer enn jeg trimmer hjemme. Hvis jeg i tillegg klarer å være litt flink med kostholdet klarer jeg kanskje å holde vekta til jeg er hjemme igjen. Orker ikke å være helt avholds fra "godsaker" når jeg har ferie da. Blir sikkert en is eller to i allefall, og litt øl/vin og god mat. Men satser på å gå det av meg :D

 

Nå er jeg helt i feriemodus på jobb. Har gjort klart alt til vikaren min, og sitter egentlig bare og "henger". Noe småjobbing er det jo selvfølgelig, men blir litt sløv ja.. Skal gå tidligere fra jobb i morgen pga overtid resten av denne uka. Blir så deilig!!!!! Men har ikke rukket å tenke på hva jeg skal ha med på tur eller noe slikt. Så litt stress blir det på hjemmefronten nå de siste dagene før avreise.. Tror nok hjemmet bør få seg en rundvask før vi forlater det og. Ikke gøy å komme hjem til en svinesti!!

 

Nei, nå må jeg stikke igjen. Kommer innom en tur eller to før jeg drar på tur. Klarer nok ikke å la være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellamilia

Så flinke dere er med trimpoeng alle sammen! Jeg har ikke gjort noe annet enn å ligge på sofaen denne uken. Ikke går jeg mye til vanlig på jobb heller. Foten har fått et lite tilbakeslag så i dag måtte jeg dra hjem tidlig fra jobb. Planen var å legge meg med pc'en på fanget og jobbe litt, men sovna visst gitt ;) Sover dårlig om nettene, med det resultatet at jeg sovner på sofaen på ettermiddagen, for igjen å sove dårlig til natten. Ond sirkel det der.

 

Ellers så var jeg jo litt skuffet over veieresultatet på mandag, men nysgjerrig som jeg er så klarer jeg ikke å la være å gå på vekta. Og nå ser det ut som jeg er på rett vei igjen. Dere har nok rett i at det er mye som kan spille inn som hormoner, vann osv og forrige uke var utrolig stressende på jobb og litt utskjeielser underveis. Jeg vet at jeg har tendens til å legge på meg når jeg stresser. Det var en av grunnene til at jeg la på meg når jeg hadde gått på gr kurs. Jeg byttet jobb og jobbet døgnet rundt, ialle fall mellom 9-12 timer hver dag. Selv om jobben var veldig fysisk i forhold til den jeg har nå(løp rundt i butikker og fikset), så hadde jeg jo aldri tid til å sitte ned å slappe av, spise sundt osv. Det er nå vertfall teorien min, så da skal det gå bedre denne gangen det er jeg helt sikker på :D

 

Så deilig for dere som har/skal ha ferie allerede. Begynner ikke ferien før 2 uka i august og akkurat det føles som en evighet til. Men så har jeg bedre tid til å nå delmålet mitt om "aldri mer 80-tallet". Må presisere her at det gjelder vekta altså, musikken fra 80-tallet ruler jo.

 

Nå sitter jeg og spekulerer på hva jeg skal ha til middag. Er så sulten så vil ha noe som gir mye valuta for pengene... Er forresten litt stolt av meg selv, for foruten kaken jeg unnet meg på bursdagen min har jeg ikke spist sjokolade eller andre godter på snart 3 uker :) Eneste jeg spiser litt av er pistasjenøtter, fordi de inneholder masse folat og b-vitamin. Er dere andre forresten flinke til å ta vitamintilskudd og lignenede? Jeg har aldri tatt det og tenker at nå når jeg spiser mer frukt og grønnsaker en noen sinne, så må jeg vel få i meg det jeg trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...