Gå til innhold

Jannes skriblerier i dagboka si


Gjest Janne1

Anbefalte innlegg

Det var virkelig trist med fasanen din. Du har en liten rakker av en valp, det er tydelig. Synes jeg ser han for meg, tygger han i stykker sko og slikt?

 

Håper det går bra på sykehuset i dag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 792
  • Created
  • Siste svar

Hvordan går det med deg. Håper at det har gått bra på sykehuset. Trist med fasanen da. Ja valpen fulgte vel et instinkt kanskje. Blir nok ikke med til fjøset med det første tenker jeg.

 

Jeg har nettopp våknet jeg. Sendte barna til skolen å la meg på sofaen og der sovna jeg som en sten. Aleksander er like syk i dag så han lå i den andre delen av sofaen.

 

Jeg håper at det går bra med deg Janne og husk å drikke masse vann.

 

Ha en fin onsdag.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går med deg på fjellgården din? Fortell, fortell. Savner deg når du ikke kommer innom, liker så godt å høre fra deg, du skriver så godt. Ser det levende for meg, jeg, når du forteller.

 

Håper du har det fantastisk. Drikker du nok? (Snakker jeg om)

 

Har du solen på besøk der nord? (Du er nord for Bergen :) ) (tror jeg) *ler*

Ha en fin onsdag.

 

Klem fra Trude :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du blitt av?????? Du kan da ikke forsvinne slik????? Gi en lyd, en liten pip. ;) Kom igjen, vil svært gjerne høre hvordan det går med deg. Savner å høre fra deg. Hvis det ikke går så bra med vekten og alt rundt, da vet du at det gjør det lettere ved å prate med oss andre her inne. Please, gi en liten lyd.

 

Klem fra en bekymret Trude. :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at alt er bra med deg. Husk at du får ikke lov til å gi opp.

Tenker på deg og blir engselig når du ikke er inne her i bloggen.

 

Håper ihvertfall at du og dine har det bra. Gi et lite pip ifra deg snart da.

Klem fra en bekymret Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag er dagen jeg drar pusten helt inn i magen,sto på vekta,og fikk ett mildt sjokk.

Jeg tør ikke skrive hva det ble,men jeg kan forsikre om at det ikke er ett pent tall.

 

Har vært fri for data i tre uker,og fri for motivasjon.

Har vært,og er inne i ei tøff tid,sånn psykisk,.er noe med ditt og datt,eks-samboer,barn,.kamp for å få igjenom det man står for,...egentlig kort sakt ikke tid til meg selv.

Som dere vet har jeg en gutt m adhd,eller add som de nå er enige om,.sliter litt med den biten,for å få på plass ett omsorgsaparat som fungerer.

 

Tror jeg skal klare å dra igang en selvkontroll nå.,har lett for å trøstespise innimellom når ting rundt meg ikke fungerer.

Men jeg vil tilbake dit jeg var tidligere i høst,at jeg tar de grep som trenges for å gå ned.

 

Hvorfor er kvinner laget med ekstra stort lager for dårlig samvittighet???...Jeg er det i allefall....synes ikke jeg strekker til der jeg burde,og nå er jeg livredd for å ikke nå målene mine.

 

Kommer til å skrive her så ofte jeg kan,og har tid,har kjøpt meg skritt-teller...som er på utprøverstadiget nå.må lære meg å bruke den rett.

Ellers så går det bra ;)

Ett lite smil midt i all elendigheten :)

Håper det går bra med dere,skal lese etterhvert i dagbøkene

Samleklem til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å få et lite livstegn. Kjenner følelsen du hadde da du skulle på vekta i morges, jeg har vært der opptil flere ganger!

 

Vondt å lese om alt du sliter med om dagen. Det er tungt å kjempe for ungene sine, både med barnefaren og med omsorgsapperatet. Håper du får tid og overskudd til Janne innimellom!

 

Stor klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja barna er en viktig del av livene våre når det er vannskligheter så er det vanskelig og stå i mot fristelser...men jg vet du kan ..spist er spist ...stå på janne dett klarer du ...ja det er viktig med rett omsorgsapparat..for både deg og han..

 

ta en dag av gangen gi deg selv tid,, men vær flink med maten ..det er viktig for kroppen din i en vannskalig tid og ha rett energi ..og jaaaa jg vet det ikke er lett er nemlig en trøstspiser selv...

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jannemor! Fint å se deg her inne ;) Har savna deg!

 

Skjønner du har andre ting å fokusere på og som tapper deg for energi. Ingenting opptar oss mer enn barna og dere ve og vel.....og butter det i mot så er det kjempeslitsomt.

Ta godt vare på deg selv oppi alt!

 

Ønsker deg en fin dag, håper sola titter fram og lyser opp litt hos deg :)

 

Stor klem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se deg igjen på tråden. Kan du tro vi har lurt noe så veldig og ikke minst savna deg.

Uff det er så ille å måtte kjempe for alt. Og barna våre er det viktigste vi har og de gjør vi alt for.

Vettu om den vekta er gått litt opp så får du den nedover igjen. Du er ei ståpå jenta. Håper du får pusta oppe i alt sammen da.

Har tenkt utrolig mye på deg.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har over 3000 skritt allerede,men jeg bruker den sikkert ikke rett,den skritt-telleren.

Vært ute å måket snø,og lekt m veslemor.

 

Dere som bruker teller....mener jeg leste ett sted at den skal festes på strømpen nede,når man er s t o r ........for at det skal bli rett.

Kjøpte min på apoteket,så den skal være grei nok kvalitetsmessig.

Jeg har foreløbig hatt den festet i liningen.

 

Ha en fin dag videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med en data som fungerer ;) var rart da den andre ble ødelakt...blir jo nesten handicapet.

 

Ville bare si det er utrolig godt å få hilsen fra dere alle sammen

Er tilbake i startgropen,og jeg gir ikke opp utrolig nok :)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med en data som fungerer ;) var rart da den andre ble ødelakt...blir jo nesten handicapet.

 

Ville bare si det er utrolig godt å få hilsen fra dere alle sammen

Er tilbake i startgropen' date='og jeg gir ikke opp utrolig nok :)

 

Klem :)[/quote']

 

Du er da ikke tilbake i startgropa....

Du er mange erfaringer rikere og denne gangen går det ennå bedre enn sist :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter en veldig glad Trude og bare fordi du endelig har vist livstegn igjen. Hvis det er en trøst, har ikke jeg vært flink i det hele tatt i det siste. Det har vært enkelte dager innimellom hvor jeg har vært flink, ellers bare rævva! ooops unnskyld språket...:) Men det er virkelig godt å se at du kommer innom igjen, jeg føler med deg med alt tullet med eks og ikke minst følelsen av at man ikke får hjelp til barna, det er noe som tapper en helt for krefter. Og ja, vi kvinner er bare utstyrt med mesteparten av all dårlig samvittighet som er blitt utdelt. Har menn den egenskapen i det hele tatt? Kanskje jeg er slem nå, men vi har i hvertfall mer enn nok. Du er ikke alene, Janne. ;)

 

Ellers håper jeg ting faller mer på plass for deg nå. Ang vekten, ikke stress deg opp, spist er spist, det er bare å brette opp ermene og sette igang igjen. Sånn tenker jeg og det mener jeg også.

 

En stooooor varm klem til deg fra Trude.

 

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet med at jeg ikke kom inn rett og slett...inn i "grethes trygge rom" ;)

Men jeg har vært flink,litt mye middag,men bra uansett...er på rett vei atter engang.

Har bakt i dag,grove brød,og noe som heter "kam-kake"en slaks grov kjeks som de pleier å lage i distriktet her.

Sitt å gløtter litt på tv mens jeg skriver,...så just en reklame fra se og hør...raste ned 41kg.....noen som har lest hva det var....Sikkert noen pilleselgere som har betalt noen fo å stå frem :)

Ellers har vi minus 18 i dag...brrr...kaldt å være utendørs,...dessverre har ho janne problem med å få på seg varmedressen....i størelse diger....som jeg fikk av gubben for ett par år siden...den var stor da...fordi den skulle ha plas til en tykk genser under. Nå.....æsj....

 

Satt å så på jakten på kjærligheten...en som kjørte mikrofly der...min manns ønske var å ta meg med på en flytur...men maxvekten er rundt 90-95....det blir vel en gang. Foreløbig henger flyet godt der oppe på fjøsloftet.

 

Deppes jeg? jepp....men jeg må deppes litt...for så å hente frem ett godt gammeldags sinne....jeg skal ned i vekt.Har intet å tape på det.

 

Sender en go hilsen til dere alle her som kjenner meg,og nye som er kommet til de siste ukene.

Ha en fin kveld,og vi tastes mere i morra :))))

Gruppeklem...ingen nevnt og ingen glemt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta var to kg ned,..uoffisiell veiing. Puh!

Jeg la inn ny vekt,og nytt startidspungt mandag,...så jeg er glad det går ned.

 

Har gjort unna stell i fjøs og fått ungene på skolen,hadde eldstemann hjemme i går,han hadde lurt seg til å spille pc mange timer etter leggetid,og var ikke i form til skoledag.

Dessverre blir det slik noen ganger,mammaen blir heksa som sier nei,og pappaen sitter på en annen kant av landet å spiller onlinespill m sønnen.

Fatter ikke hvordan jeg skal få gjort de rette stegene der,uten å lage krig.,er jo så viktig med gode søvnvaner og rutiner spesiellt når det gjelder adhd/add

Det er betent område det der.

 

Ellers så er det ett nydelig vær...kaldt....19 minus,men fint.

Skal til byen i dag,og skal ha barnevakt til veslemor. Hun gleder seg til å dra,er ei hun kjenner og er glad i,som også har barn,selv om de er litt større.

Litt sånn underlig i begynnelsen å overlate ansvaret for de små til andre,selv om det er bare noen timer :)))

Ha en fin dag everybody ,klemmm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...