Gå til innhold

Jannes skriblerier i dagboka si


Gjest Janne1

Anbefalte innlegg

Ja folk er flinke til å forhåndsdømme oss overvektige. Akuratt som de tror vi er dumme. Skjønner ikke det jeg. Vi er vel kanskje litt mere tilbakeholdne i starten og når vi blir varme i trøya så åpner vi oss.

Ja ja folk er rare.

Ønsker deg en super dag.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 792
  • Created
  • Siste svar

Ble ikke registrert allt i går,men jeg regner med dagen ble grei kalorimessig.

Går rutine etterhvert på det,men nå føler jeg det er godt å ha oversikt "svart på hvitt"over hva man spiser osv.

 

Ble sent i gårkveld,helt uvanlig sent etter mine rutiner,men jeg hadde ei venninne på besøk.

trivelig :)

 

 

Blir en travel dag i dag,men skal holde fokus på sunt kosthold.,er så ekkelt hvis man en dag sjeier litt ut,og kommer ustabilt ut kalorimessig.

Det kan føles vanskelig å rette opp.

Tror jeg greide å innhente de ekstra kaloriene i forbindelse med is-spisingen på mandagskvelden :)

Ha en flott dag alle,hvis jeg ikke skulle få tid å stikke innom :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag Janne :)

Du er skikkelig tidlig oppe?

 

Jeg er enig i at det er kjekt å ha kaloriene svart på hvitt ja, liker å ha full kontroll og føles meg ikke så flink hvis jeg ikke skriver (selv om inntaket selvfølgelig er det samme..hehe) .

 

Ha en fin traveldag, klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant med det å skrive ned kaloriene, man føler at man har mer kontroll, sant? Jeg var flink til og med fredag, men pga at vi reiste vekk, gikk lørdag og søndag i "glemmeboken".

 

Tusen takk for motivasjonsklem i dag. :) Det er alltid velkomment og fungerer alltid!

 

Håper du får en fin dag, Jannemor!

 

Klem fra Trude

 

PS: Hvordan går det med kyllingene og forresten også de andre dyrene på gården? Fortell, fortell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt småtøff dag.

Sliter m feber og halsvonde,ikke noe særlig,men når man er voksen,er det ikke bare bare å si jeg er syk. Har vært på en minireise,og sjeiet litt ut,en is,for å lindre halsen,og ett par brødskiver ekstra i forhold til et jeg skal.

 

Men nå er det sengetid

Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til deg. Håper du er mye bedre i morgen. Høres ut som om du trenger en skikkelig motivasjonshilsen og klem, har hermed sendt en skikkelig stor en til deg :) i tillegg til mange varme tanker.

 

Bli fort frisk.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre i dag...dett i de øvre luftveier,men febern er borte . Bli så satt ut når jeg får feber,allt blir tungt.

Men nå....sant det man skulle vært mann når man er syk,...ler* eller min datter....hun har bestandig vært så syk,...bare hun er bittelitt syk,eller ikke har gjort leksene...nesten som jeg føler at jeg burde ringt 113. Hvor har hun det fra :)

 

Har stella kyllingene nå før jeg satte meg ned m dataen,de er begynt å få fjær alle sammen,og lillefasanen er minst..han erter de andre store,...så piler han i ett hjørne å later som ingenting...må le litt.

De skal snart få puske seg i fjøset,men jeg må gjøre noen grep først,isolering bla.a. De skal ha rundt 30 grader når dem er så små.

 

Ble da ikke så mye utsjeielse i går,hadde jo ikke tid å spise middag.,så det går opp i opp.

Som jeg skrev i går,en ny dag,men med sunnere stil enn i går. rart hvor mye rutiner har å si,faste rutiner på maten man skal spise pr dag.

Tok rinametoden i dag,sånn for sikkerhetskyld før jeg sto opp.

Man har utrolig mye å være takknemlig for.

Både fordi man er frisk,har det bra,snill familie,osv osv...

De som ikke vet hva Rinametoden er...ler*de kan lese lengre bak i sidene.

 

Ellers så er det flott vær i dag,blir nok ikke sol,men det er opphold,supert :)

Kunne egentlig tenkt meg en fin september i reprise,med opphold hver dag,og de fine farvene i fjellet....

Oktober gjør meg litt sånn....trist på en måte. Sa til gubben i går at jeg hadde sånn julestemning da vi tok den minireisen i går...regn,begynner å bli tidlig mørkt på ettermiddagene....nesten ikke blad på trærne.

Hvorfor jeg da kom i julestemning...jo,det er slikt vær jeg er vant med ved kysten i november,desember...manglet liksom bare adventsjerner i vinduene vi kjørte forbi.

Han sa som følger,den snille gubben min,Janne...en slik dag som dette minner meg om en dårlig sensommer i fjellet :)

så....vet ikke helt hva jeg skulle svart,..funderer enda,...hmm

For to år siden var det 30 cm snø i midten av sept....ja ja...

 

Nok om vær

Lurte meg på vekta i dag,forberedte meg på oppgang,..men en kg ned...jess.

Det er ett tall som kan forandre seg i løpet av uken frem til mandag,...men jeg trengte det. Motivasjonen var litt daff,så det hjalp.

Full rulle videre ned mot 100

bare 36,5 igjen.

Takker for klemmen trude ,du hadde rett,motivasjon var slapp i går :/

Senda masse sunne gode hilsner til dere alle her inne

Vi skrivest mere etterhvert %) regner med jeg ikke fikk lov å ha flere smil...så jeg smilte med briller på %) Lækkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Det er tunge dager innimellom, dager da man ikke føler man fikser maten, været er elendig og man rett og slett føler for å krype under dyna og forbli der til alt har ordnet seg.

Det var sikkert lurt med en snikveiing sånn for motivasjonens skyld og du vet jo at mye kan endre seg frem mot mandag, men ett kg ned gir i alle fall en god følelse til å holde ut litt til og kanskje ligge unna f eks en sjokolade som frister!

 

Ha en strålende fin dag, Janne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det, så er september hos dere, som oktober er hos oss. Først nå i det siste har alle de nydelige fargene kommet, det er bare utrolig vakkert. I går kveld skulle jeg begynt ryddingen i alt kaoset, og hva skjedde, joda, jeg sovnet. Du snakker om energi, hahaha. Jeg kan ikke annet enn å riste på hodet av meg selv og le. Det er nok det beste. Sov i 3 timer, deretter tok jeg meg en super kjapp tur, hurtig tempo, og etter på så vi på dr House. Sov ikke så godt i natt, og er litt treig i dag. Energi? Jeg leter etter den for øyeblikket. Tror den ligger inne i sofaen et sted. Hmmm. :)

 

Så flott at du har gått ned 1 kg! Det er supert. Nå får det kanskje være en motivasjon til å prøve å unngå å gå opp til mandag? Heia, Janne. :)

 

Nei, min far kommer snart, skal jobbe videre med gulvet mitt. Han vil besvime hvis han ser dette kaoset. Uff, det er bare å sette i gang. Sier som Vilde: Arbeidslyst kom til meg, her vil du motstand finne. :)

 

Ha en kjempefin dag, Jannemoren. Jeg sender resten av energien min til deg slik at du kan holde ut en vanskelig tenåring og trøste venninnen din. God bedring med forkjølelsen. Og jeg har bare så lyst til å se de fine kyllingene og fasanungen! Prøver å se dem for meg. Hehe.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver veldig godt, vet du det? :)

Sender deg en klem og noen god-bedring-vibber, håper du blir fort frisk igjen. Og husk at feber en god greie, det er kroppen som jobber...selv om det slår oss helt ut!

 

Lykke til med venninnetrøsting og den sure tenåringen. Kan tenke meg det er slitsomt ja. Også syns jeg du skal unne deg ett glass vin, det gjør jeg!

 

Vi tastes!

Stor Vildeklem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører du ropet fra vest? Lurer veldig på om det går bra med deg. Hvordan er motivasjonen? Den har som kjent en tendens til å dale hvis man ikke er i form? Trenger du flere motivasjonsklemmer? Sender mer enn gjerne noen av gårde :)

 

Har humøret til en viss tenåring kommet opp på et normalt nivå igjen, eller er det best å gå mest mulig stille i dørene? Kan ikke forestille meg helt hvordan det er siden jeg bare har gutter. De bråker forferdelig fra de blir født, men roer seg litt etter hvert som de når tenårene, men det er selvfølgelig humørsvingninger på dem også, mest i forbindelse med hverandre, søskenkrangel. Minsten på 10, snart 11, er vel den som har mest humørsvingninger, og det er temmelig ofte. Hvordan han blir når han blir tenåring kan jeg jo bare gjette..... grøss og gru. :)

 

Håper du har det bra. Ta vare på deg selv midt oppi alt styr, selv om alle vil ha en del av deg, så er det viktig at du selv får en stor del av deg selv, ellers vil du ikke klare å dele deg med alle andre. Du trenger overskudd til å klare alt, og da blir du nødt å sette deg selv først innimellom.

 

Ønsker deg en fin kveld, håper den blir rolig og avslappende for deg. :)

 

Klem fra Trude :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er ei jenta med mange baller i luften på en gang. Om ett år har også jeg ei tenåringsjente i huset. Grøss og gru. Syntes ho er ille nå jeg, men det er vel bare å innse at det er barnemat nå.

Håper at du er blitt bedre av forkjølelsen.

 

Ønsker deg en skikkelig god gveld.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk for all den støtte og varme jeg får av dere,skikkelig godt :)

 

Ble ikke overskudd i går til skriving,først på dagen var jeg til venninna mi og tok ett par kaffekopper,prata om kyllinger og menn.Fin kombinasjon....

Tuller bare,men det går en go del innpå meg,vi er mange som har en eks,og har vært igjenom mye "gørr"og just nå har jeg litt replay på min eks,han er merkelig lik den gubben hun skal skille seg fra.

Så dro jeg hjem,stella i huset litt,så fikk jeg besøk av ei venninne jeg har stor respekt for,hun er over 70 år,og har jobbet med hest og skogsdrift siden hun var bare ungpia.

hun var å hilsa på hesten vår,kom m gode råd osv,vi drakk kaffe,mens jeg begynnte å forberede middagen. Må nå gjøre slik selv om det er folk,og hun hadde heller reagert hvis jeg ikke hadde begynnt m middag på den tiden.

,mens jeg drev å lagde middag,sjabba m damen,så ringte telefonen...det var ei anna venninne jeg har...kan jeg komme innom en tur,har vært i byen,og har ikke lyst å dra hjem....er du hjemme?? Jo...er da det..,vi har besøk,og jeg er midt i middagslagingen....jammen jeg tar en tur,ungen kjeder seg og er sur,så hun kan få leke med din litt........jeg kjennte feberen steg,og hadde mest lyst å stikke hodet i sanden...

Hun kom,den andre dro hjem til sitt...og ungene sloss om leker...min veslemor er ikke vant å dele,og det er heller ikke hennes,pluss at hun var i dårlig form,og u-tilpass på grunn av...ja,jeg vet ikke.

Jeg tok noen paracept,og lagde ferdig middagen,.så fikk de minste spis først,resten av gjengen hadde gått ut i finværet,fordi den siste venninna mi som kom,...er ei man må være opplakt til å ha på besøk,...nok i små doser liksom.

Da klokka var barnetv tid,så spiste vi middag alle sammen,da var jeg ikke pratsom nei,.

Da hun dro hjem til sitt,var jeg fri for energi...helt tom.

 

Men...jeg var flink...har spist det jeg skulle,og ikke noe tull med utsjeielse :)

I dag er det vaskedag,har fått forbud mot å gjøre noe i dag,var helt fri for stemme nesten...bare noe rar lyder,og ny feber i dag.

Men jeg må ta noen grep,føler meg litt bedre allerede.,men må snart ha ny paracept........hmmm,ikke bra å spise så mye som jeg har gjort denne uka.

Tenåringsjenta er ferdig m mensen...og ikke fullt så sur og glefsete.

Nei,man er ikke mye verdt som foreldre når dem er i den alderen,...men de føler trygghet v grensesetting. Så man gjør jobben så godt man kan,så da må det bli ok,forhåpentligvis :)

 

Skal lime inne noe...T E N Å R I N G

 

Elsk meg.

Hjelp meg. Trøst meg.

Godta meg. Vær stolt av meg.

Tenk på meg – tenk på meg.

Gi meg din omtanke.

Gi meg din kjærlighet, din vennlighet.

Gi meg mat, klær, hus, penger, snop.

Gi meg gleder, turer, fester.

Gi meg stereo, mp3, cd-er

Gi meg pizza.

Gi meg hest !

Vis meg vei i virvaret.

Være her alltid.

Svikt meg aldri.

 

Så skal jeg:

Si nei!

Ergre meg over deg.

Være sur, gretten, uvillig.

Svare deg stygt, nebbete, høyrøstet.

La deg vite at:

Du har ikke noe med meg å gjøre.

Du kan vel ikke lære meg noe.

Du vet da ikke noe.

jeg vill ikke høre på deg.

Deg vil jeg ikke snakke til.

Deg vil jeg ikke smile til.

Deg vil jeg ikke være sammen med.

Deg vil jeg helst ikke kjenne.

Dine vitser vil jeg ikke le av.

Hvis du vil kjøre meg, blir jeg kanskje med deg

en gang ingen ser oss

Ikke nå – en annen gang

Nå har jeg vondt i armen, vondt i hodet,

Mange lekser, er så trett

Kanskje ikke nå – kanskje siden.

Nei, ikke i dag – ikke i morgen heller.

Mas ikke på meg !

Kan jeg få ukepengene mine?

Må ut en tur.

HAR INGEN LEKSER ! ! !

Ha det !

 

 

 

 

Ha en flott dag alle :))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg leste innlegget ditt, forsvant min energi også. Blir helt matt, jeg. Hvordan klarer du det? Fatter det ikke. Du er bare utrolig flink, det er sikkert.

 

Håper du føler deg bedre snart og håper du får en bedre dag i dag, en mindre slitsom....

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss for en dag, ikke noe gøy når en føler det slik, er kjekt å få besøk altså, men....

 

Kjenner igjen mye av det som står om tennåringen. Har ei selv som er veldig vannskelig å være i sammen med en gang i måneden, hun merker det selv også at hun er sur og grinete og tåler lite. Men ikke så mye hun kan gjøre med det desverre....

 

Håper forma blir bedre og at du tar det med ro litt slik at kroppen får vile tid til å komme seg i form igjen.

 

Jeg har ikke vært så mye innom denne tråden i det siste, har rett og slett ikke hatt tid, jobben, møter og andre ting har rett og slett tatt all min tid.

 

Bruker også veldig mye tid på å gå turer å prøve å få trimmet litt, men akkurat det er nå bare kjekt:)

 

Men i dag er det fredag og jeg har tenkt å få gjort litt i huset, i kveld skal jeg ut sammen med de jeg jobber sammen med , det gleder jeg meg litt til. Har egnetlig ikke så veldig lyst, men det blir vel sikkert kjekt når jeg kommer meg dit.

 

Her er været helt nydelig i dag også, håper det varer i helga også.

 

Ha en flott dag og slapp av og kom deg i form igjen.

 

Vi skrives :)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at du er ett JA-menneske? :)

Nå må du ta hensyn til deg selv oppi alt. Ingen har godt av at du blir helt utslitt. Håper du har fått hvile mer i dag, og at febern snart er borte.

 

Ønsker deg en fin og rolig helg.

 

God-bedring-klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg. Jeg føler så veldig med deg når det gjelder den venninna. Det er ikke lett å si nei nå passer det ikke, men det er faktisk noe man må gjøre innimellom. JEg ble sliten av dagen din jeg bare ved å lese det og tenk deg du som sto oppi det med begge beine pluss at du har feber. Gulle du. Du må ha en styrke laget av stål. Dorstår ikke annet jeg.

 

Jeg ønsker deg en feberfri, slitsom vennindefri helg og håper at alt går bra med deg.

 

Go helg.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Du gir og gir og gir du Janne, men det er lov å si "nei" innimellom altså. Du har jo hanglet hele uka og da er det greit å sette litt grenser, spesiellt overfor venninner som krever mer enn man har akkurat da.

Flott at du likevel holdt deg der du skulle, det er en bragd du skal være stolt av!

 

Ha en god helg, ta vare på deg selv og vær snill mot Janne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeomsorg fra dere og min mann....klemmmm til dere alle :(

Var til legen i dag,og dro hjem m en penicilinpakke,så det bli bra snart.

 

Jepp:)

Dagen i dag har gått fint,har holt meg til det jeg skal,så lang,skal unne meg ei lita skål is i kveld.

Skriver mere senere i helgen,men nytter sjangsen til å sende ei go helg ønske til dere alle,plutselig blir det travelt,man vet aldri :D

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare innom deg, jeg og si hei. :( Håper du føler deg MYE bedre, at medisinen har hjulpet. Håper du får nok hvile også, det er også viktig vet du. Jeg pusler på her hjemme, skal nå på butikken, og så skal jeg male i gangen min, 2. strøket og det blir virkelig fint. Tipper dere er lei av å høre om gangen min, i så fall beklager jeg. Men det er bare så utrolig deilig når det er noe man virkelig har ergret seg over, og nå slipper man det. Helt herlig. Ungene er hos pappaen i helgen, akkurat nå er det nesten for stille, så jeg tror jeg får komme i gang med jobbing. Blir mindre ensomt da. Skal også sette opp en leseplan frem til eksamen. Det er viktig nå.

 

Håper du får en fin og avslappende helg, Janne. Ta godt vare på deg selv midt opp i alt, sant.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trude,neida,er ikke lei å høre om gangen din,er spennende å høre om,og man må ha prosjekter på gang.Hvis man ikke gjorde noe,...og bare satt der,ja da er det fare på ferde :(

Skal også stelle inne utover vinteren,men vi må først bli ferdig ute med div greier,så har jeg jo kyllingene som krever litt ekstra innsats nå.

Går sånn høvelig greit m dietten,har kost meg nå litte mere ekstra enn jeg burde,...men for svingende....man skal jo unne seg å kose seg når man er pusken og syk.

Nå begynner medisinen å virke,har ikke så veldig mye feber i dag,men den er der.Rare greier det der,og nå er gubben på tur å bli dårlig,og lillemor....mammaen må forte seg å bli frisk ........

Minner veldig om influensa dette,langvarig feber og helt maroder i kroppen,.helt slapp.Pleier da ikke være slik bare med en halsbetennelse.

Pytt,er bra å kjenne litt på slikt,så kan man ha empati med andre som er syke.

:D

Spiste tacko i går,gubben lagde lørdagskos middagen ,og det var nydelig godt.

Regna ikke på kaloriene,men brukte min egen halfete ost på,og masse salat.

Vi får se,kjenner jeg gruer meg litt til vekta i morgen,men den er det den er...og som May skrev da haun hadde kost seg ei helg,man må regne litt opp.så det skal jeg også,var nede på 36,5 da jeg snikveide meg...teller det ?? snikveiing teller ikke....er jeg 37,5....så har jeg stått i ro :)))

 

Har litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke har fått støtta opp dere andre denne uka,...stor dårlig samvittighet faktisk,men jeg kommer tilbake for fullt når formen er på plass.

Så i mellomtiden må dere støtte hverandre

Samleklem til alle fra ho jannemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Uff og uf, håper dere alle sammen blir friske snart! Stor klem herfra til deg! Litt kos må en unne seg innimellom! Jeg har også snikveid meg, selv om jeg ikke har kost meg og trent masse, står jeg bom stille og er nok litt skuffet over det. Snikveiing er kun moro når det går nedover altså!

 

Ha en fin søndag!

 

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...