Gå til innhold

Jannes skriblerier i dagboka si


Gjest Janne1

Anbefalte innlegg

Må si meg helt enig i dat Trude skriver. Jeg får all min motivasjon her inne. Jeg går heller ikke på kurs.

Jeg skjønner deg godt når det gjelder det presset det er føre veiing. Det har vi nok ikke godt av.

 

Her inne er det bare å komme med frustrasjonen sin og man får oppbakking og veiledning og gode råd.

 

Disse sidene er gull verdt ihvertfall for meg.

 

Ønsker deg masse lykke til.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 792
  • Created
  • Siste svar

Sier meg enig med over her.

Å slutte på kurset behøver ikke å være negativt. Når jeg bestemte meg for å endre livsstil vurderte jeg mye fram og tilbake om jeg skulle gå på kurs eller ikke.

 

Jeg valgte å prøve alene først. Har jo gått kurs før så jeg kjenner til opplegget....

Og vettu hva? Syns det fungerer veldig fint uten jeg. I og med at jeg skal holde på så lenge (40 kilo tar jo nødvendigvis litt tid) ville jeg ikke gå på kurs og være opphengt i hvor mange uker som var igjen av kurset osv osv.

 

Et kurs tar alltid slutt, men endringen jeg har gjort nå skal jeg faktisk leve med fast framover.

De gangene jeg har gått kurs har jeg alltid sakte men sikkert falt tilbake til gamle synder - og det vil jeg ikke denne gangen!!

 

Fortsett sammen med oss her inne, så backer vi hverandre opp så godt vi kan.

 

Jeg har allerede blitt avhengig av disse sidene og finner masse støtte og motivasjon i dere andre. Uten dere hadde jeg antagelig ikke klart å vært så flink.

 

Ha en god kveld Janne!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne! Jeg leser at du vurderer å kutte kurs. Jeg gjorde det etter to kurs. Følte da at jeg hadde kunnskapen jeg trengte for å komme meg videre. Kurset varer jo ikke så lenge, og de som gikk sammen med meg raste ned og det gjorde ikke jeg. Tok av 5 kg på to kurs. Var ikke veldig fornøyd med kurset, men liker GR-opplegget for det. Når jeg en gang i sommer oppdaget dette forumet satte det i gang prosessen i meg igjen. I starten var jeg helt avhengig, og siden i sommer har jeg blitt 6-7 kg mindre. De siste ukene har jeg vært litt lite aktiv her inne, men nå har ånden kommet over meg igjen. Har skjønt hvor viktig det er å være her inne for å søke støtte hos likesinnede. Håper vi skrives fremover i tiden. Klem!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg si..og le litt..jeg logget meg inn i går,og drev å leste i Rinas dagbok litt,...så glemte jeg å logge av,og dagen gikk slag i slag...og vips så var det morgen igjen.,så jeg har igrunnen vært inne hos rina i snart ett døgn ;))

Bare trivelig

 

Dagen i går var nyyydelig...først gjorde jeg unna dagens gjøremål inne,så gikk jeg ut...hele dagen.,var bare innom å lagde middag,så ut etter mat.

Sol,og 16 varmegrader.September er lunefull ja.Vi har jo hatt minus 5 i begynnelsen av mnd.

Går bra matmessig,lagde vaffler i går,grove...uten sukker,uten smør,brukte bare litt olje å smøre jernet med.

Spiste ett par plater til kvelds,men har ikke regnet på kalorier der.

Ellers har jeg grønnsaker tilgjengelig,og til middag hver dag,spiser en-to små poteter...og litt av det vi har,i går hadde vi fiskegrateng.skal loggføre i matboka mi. Men jeg veide ikke,men 300 gr tror jeg er passe vekt,en form veier jo 45o gr,og jeg spiste en tredel.

 

Trimma ute i gårmed jobbing,..og,vi gikk en måneskinnstur ,nydelig måneskinn i natt ;)

 

Tusen takk for støttende ord,dere er enige med meg,det er jeg glad for.Glad for at dere forstår :D

Stor klem til alle sammen,setter veldig veldig pris på å ha dere og jeg skal gjøre mitt for å backe dere opp.

Ny klem :)

 

ps.går bra m kyllingene,og siste fødsel fra eggene kom i går tidlig...en liten fasanunge,fasaneggene skal ligge noen dager lengre enn hønse egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen ;)

 

Ja her skifter været fort, fra å være fint og varmt i går, er det i dag pån igjen med regn og vind, ja, ja slik er det vell bare.

 

Synd dette med kurset, men slik er det nå bare, man skal ikke føle det slik at det blir som et press for deg, da er det ikke noe gøy, og når du har et ganske stramt programm fremover så blir det bare stress, og da er det ikke noe gøy og kan virke mot sin hensikt. Så det er helt sikkert en rett avgjøreslse du har tatt. Man må tenke på det som er best for en selv, det er det viktigste.

 

Jeg er sikker på at dette klarer du likevel, du er så flink og så motivert nå at dette får du til ved egen hjelp og hjelp og motivsjon fra oss her inne på vektklubben. Håper du fortsetter å være like aktiv her inne som før, slik at jeg kan få hjelpe og motivere og dra deg fremover. Stå på dette klarer du.

 

Nå skal jeg straks dra på jobb, hadde egentlig planlagt å gå meg en tur før jobb idag, siden jeg begynner sent, men orker rett og slett ikke å bli bløt før jeg begynner på jobb, regnklærne må nå også brukes på jobb i dag, så det er greit at de er tørre når jeg skal ut på jobb. Får heller satse på å gå litt mere i kveld.

 

Er nesten slik at jeg har blitt avhengig av disse gå turene mine, må nå vell gi resultater på vekta til slutt håper jeg.

 

Men nå må jeg avslutte, ha en flott dag og så skrives vi.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du hadde en travel dag i går, fint at dere hadde fint vær. Vi har fått meldt bra vær de 3 neste dagene, og det er deilig med opplett. Trenger det innimellom.

 

Så koselig at dere gikk tur i måneskinnet, det var sikkert deilig. Og det er sikkert også deilig å ha tatt en avgjørelse angående kurset. Det er ikke noe greit å grue seg til noe, å egentlig ikke ha lyst til det. Du puster lettet ut nå, sant? :D

 

Ok, jeg får en travel dag også i dag. Skal tapetsere i gangen, har ikke den helt store treningen i det, men er fast bestemt på å lykkes, og etterpå skal det males. Håper å bli ferdig i dag, for min far kommer i morgen og da skal han legge gulvet. Og da er gangen ferdig! (Mer eller mindre ;) )

 

Matmessig har jeg vært flink denne uken, ligger nok litt under det jeg skal i kcalorier, og jeg skal visst ligge på 1900 kcal. I går hadde jeg litt over 1500 kcal og hadde over 7 trimpoeng.

 

Det er lurt å være fokusert på det man holder på med, nemlig å legge om kostholdet sitt, før eller siden blir man vandt til den nye rutinen, både når det gjelder trim og mat. Det er i hvert fall det jeg satser på, at det blir lettere etter hvert. Og bonusen er den beste, at man blir lettere og lettere, og føler seg bedre og bedre. :)

 

Jeg skal innom de andre også, så jeg vil ønske deg en riktig fin dag. Håper solen skinner på deg og gården din ;)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å lest og skrevet litt.

Huff ja været kan man ikke gjøre så mye med,heldig du som har regnklær som passer,har jakke,men bukse...da må jeg vel i arbeidsregntøy,eller oljehyre som jeg kaller det.

er opphold med grått i dag,men det kommer regn senere i dag.

 

Men det jeg skulle si....var å regnet over i dagsraporten min.Jeg fant ut at hvis jeg regnet på pannekaker istedet for vaffler,så fikk jeg mere rett kalorimessig.

Når man lager vaffler,så brukes jo både smør og sukker,og hvetemel...det gjorde jo ikke jeg...skummet melk,grovt mel,ikke sukker eller smør...

Jeg skrev at jeg hadde spist 8 pannekaker a`80 gram...da kom jeg opp i en dags kalorier på 2300,og da har jeg overdrevet for å få rett mengde.

Regner med ei plate vaffler veier mere enn ei lita pannekake.

 

Ja ja...nok om det,ble da en grei dag,...og husk Jannemor...vekta på benken,bruk den ,det er jo så mye enklere å regne ut ditt og datt ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne:)

Så koselig at du var i boka mi i nesten ett døgn da:)

Jeg syntes ikke du skal regne på pannekaker når du har lagd grove vaffler. Hvis du spiste 2 plater, så regner du heller 1.5 plate med vaffel. Da har du tatt høyde for at du lagde grove vaffler. 8 pannekaker hørtes jo vanvittig mye ut. Hvis du tenker etter, så kjente du sikkert at du ikke var like mett av to grove vaffler som du ville ha vært etter 8 pannekaker. jeg klarer ikke 8 pannekaker ihvertfall,

Bor du i Nord Norge?

Vi hadde akkurat samme været som dere igår, her oppe i Bodø. Kom litt senere på dagen bare.

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg rina.

Hvorfor gjøre det så vanskelig..er lettere å gjøre slik du sa...men men,det får bli neste gang. Gikk vel egentlig ut fra at grete rode menyen mener ei kjøpepannekake som veier 80 gr...de er jo så små.

Men nok om det :rolleyes:

Jeg bor på helgeland,grane for å være eksakt.

Bodde v kysten før jeg giftet meg m en fra innlandet :) og havnet til fjells

Trivest greit,har fått gode venninner,og ei nær venninne.Det er viktig.

 

Men nå skal vi avgårde en tur,var bare innom å registrert lunsjen.

Ha en fin dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som om det går greit med deg for tiden. og jeg synes det er flott at du velger å følge det som du tror er rettest for deg. dersom det blir bare stress å gå på kurs så er jeg enig med de andre at det kan virke mot sin hensikt. ønsker deg masse lykke til videre, virker som om du har god stå på vilje og virkelig vil dette her!! :rolleyes: så bare du står på og registrerer maten, gjerne veier den eksakt også, og trimmer videre så skal dette her gå supert. du har jo oss her inne og støtte deg til! vi skal heie deg helt frem til mål! :D

 

på første og andre kurset var jeg ikke flink å bruke gram vekten. men nå på tredje kurset har jeg vært flink og funnet ut at noe har jeg overvurdert og mye har jeg undervurdert når jeg har tatt ca mål. for hodet mitt lurer meg hele tiden, innbiller meg at ting ikke er så usunne osv...føler jeg har fått myyye bedre matkontroll nå som jeg har begynt å bruke vekten..selv om det til tider er både stress og mas og gjøre det. prøv å vei det meste så får du et riktigere øyemål etter hvert. bare et velmenende tips. :)

 

håper du har en ellers flott dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lurt det med å veie maten, jeg har ikke vært så veldig flink, selv om jeg har en diettvekt. Skal bli flinkere å bruke den, det er jo dumt hvis man både under- og overvurderer antall gram og enten får mye mer eller for lite kcalorier enn man trodde. Så jeg skal finne den frem og bli mer nøye jeg også, slik at jeg på sikt kan bli flinkere til å tippe med øyemål.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjenner meg igjen i det andre sier her ja ifht veiing av maten. Har spesielt ikke pleid å veie middagen, men det burde jeg kanskje? Veier de andre måltidene for det er mye lettere, og siden jeg alltid har så mye kcal å gå på så tenker jeg bare prinsipper når det gjelder middagen. Dvs,halvparten grønnsaker, maks to normale poteter e.l. osv. Men det kan nok hende jeg kommer til å veie mer nøye hvis det ikke skjer noe på vektfronten. Men så lenge det gjør det så velger jeg å prøve å ha det så normalt som mulig. Hadde nok vært mer presis dersom jeg ikke trimmet så mye heller. Høres i alle fall ut som du er aktiv.:rolleyes: Stå på videre. Jeg heier på deg! Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2340 kalorier...denne dagen :rolleyes:

Var innom å registrerte maten just nå.

Takker for bacup og støtte,og igjen.,jeg er kjempeglad jeg har dere all :)

Men nå er det sengetid her i gården,og sier natta,skal lese i dagbøkene som dere har i morgen,for nå er jeg for trøtt.

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott en dag vi kommer til å få...sol :rolleyes:))))

Den kaster gull nedover fjellsidene rundt meg,og om en liten stund er den på vinduene i stua,for å glede oss som bor her.

Trærne får ett vakkert fargespill i sola,sånn ekstra mye farver.Og det er så fint :)

 

Lurte meg på vekta,og den viser en kg ned siden mandag,men det kan jo fort bli litt opp,så jeg tar ikke tallet seriøst.

 

Uten at jeg er hverken prest eller klokker....

Senda gode tanka til munkene i burma,..og håpe at folket der kan få demokrati en dag.

Blir litt frustrert når e tenke på kor undertrykka de menneskan er.,fordi at dem e glemt på en måte.

De har en soldatstyrke som jobba uten våpen,for demokratiet...og den militærmakta som styra,bli finansiert av penga fra kokain og stoff.,billig teak matrial,og klea.

Folket som jobber for fred og demokrati..de gjem seg i skogan nær den thailandske grensa,der lev dem sitt liv,og der fød dem ungan sine uten en lyd.

så en dokumentar for noen mnd siden,som gikk veldig inn på meg.

Noen få km fra grensa til burma,på thailandsk side,lå halv-gamle menn å utnytta jenter i solsteiken.

 

 

Mitt sukk denne dagen,...skulle ønske man kunne gjøre noe,men jeg vet ikke hva.

Man kan si at det er mye fælt,mange steda i verden,..og det er det. Dessverre.

Men en varm tanke med ønska om håp kan alle send.

 

Ha en fin dag,og hold fokus på sunnhet i både sjel og kropp.,og en tanke til dem somtreng d.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tenker på Burma og andre land som er undertrykt og ikke har demokrati, er det egenlig dumt at vi som lever i demokrati ikke møter opp når det er valg. For tenk hvor heldige vi er her i Norge, vi kan velge hvem som skal bestemme. Så kan man jo så klart diskutere om de du stemte på eller ikke gjør en god jobb. Men vi har ihvertfall muligheten:)

Det er nydelig med høstfarger. Liker høsten meget godt.

Ha en fortsatt strålende dag, sola skinner i Bodø også idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innom å skrive litt.

Går fint,har holdt på ute i dag m småpusk som må gjørest.

Bokbussen har vært her,og de er så trivelig de som kjører den.,en samisk bokbuss som reiser rundt til alle "avhøl" rundt omkring i nord norge.

Greit for dem som ikke har bil og ikke kommer seg hit og dit.Vi låner for å støtte opp om tiltaket.

 

Ellers så går det fint matmessig,har knasket gullerøtter innimellom slagene i dag,nå skal jeg starte med middagen til gjengen som kommer hjem snart.

 

Begynner å se selv at jeg er tynnere i ansiktet,og føle meg lettere :rolleyes:

:) Litt artig å terge dataen...er ikke lov å ha så mange smil :)

Ha en fin dag fortsatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på:rolleyes:

Det høres så koselig ut med fjellet og fargene:)

Ja det er jo en del som må gjøres nå føre snøen kommer, om den kommer da.

Ønsker deg fortsatt en strålene dag.

Stor klem Lena :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smil er smittsomt :rolleyes:

Var å registrert middagen.

 

Her er ett vers min gamle skole lærinne lærte meg for mange ,mange år siden.

 

Smil og vær glad for hver dag som går, :)

så skal du se hvor mange venner du får.

Selv om du glemmer at en og en er to.:)

Så må du aldri glemme,å være snill og go :D

Gunnvors vers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...