Gå til innhold

Jannes skriblerier i dagboka si


Gjest Janne1

Anbefalte innlegg

Ja selv om det er hardt og brutalt så er jeg enig med Rina. Kom deg på vekta å gå videre. Er ikke bra å gå sånn å tenke heller. Håper uansett at du er frisk som en fisk igjen og at alt går bra med deg.

 

Ha en super bra mandag.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 792
  • Created
  • Siste svar

Er enig med de fleste her inne, selv om det er brutalt å se at vekten kanskje har gått opp, så er det nå bedre å bli ferdig med det slik at du kan starte på ny frisk igjen. Nå las jeg en anen plass er inne at du skulle gå på vekten i morgen, lykke til med det.

 

Håper ellers det går bra med deg, jeg skal nå straks dra på kurs, er spent på resultatet i kveld.

 

Ha en fortsatt fin kveld og dag og å skrives vi

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Hei!

Kjenner igjen den strutsefølelsen din du, der har jeg vært mange ganger i flere situasjoner som er ubehagelig og der jeg blir møtt med mine svake sider! Lykke til i morgen, og så håper jeg du får på plass igjen motivasjonen og vips så har du slanket de kiloene for siste gang!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

138,7

 

Der var det gjort.

Det var ikke så vondt likevel,selv om det var opp.

 

PYTT....!!!!!!!!!!!

De kiloene er borte snart :))))

Sitter og koser meg med kaffekoppen,skal snart kjøre til fjøset.

Kjører nå som det er mørkt om morningen,er litt små mørkredd etter alle bjørnehistoriene som har vært nå på grensa.

Fjøset vårt ligger ca 500 m unna,så er det ikke veilys her,så jeg må bare innrømme jeg er små mørkredd store jenta.

Blir mye bedre når snøen kommer å lyser opp og bamsen går i hi.

 

Ellers så gikk dagen i går fint,spiste litt mye middag,så der er det full sjerpings.

Skal begynne å registrere igjen,det er det beste,da har man oversikten uansett.

Ha en fin dag alle,og vær flink :)

Gruppeklem over det ganske land :))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå egentlig ikke så ille, og det er nok sikkert for det meste vann. Hvis du er flink denne uken og registrerer som du sier, så er det sikkert borte vekk i løpet av uken. :)

 

Forstår inderlig godt at du kjører til fjøset når bjørnen lusker i området. Hvor nærmt gården deres er den egentlig blitt sett? Huff, det er skummelt, ja. Har lest litt i avisene om bjørnen i det siste. Og det er vel ikke så mange av oss som er særlig tøffe i mørket, Janne, og ikke alle har bjørn luskende rundt. :D

 

Ok, i dag må vi konsentrere oss om å få i oss nok vann, og vi må registrere maten, det er lettere å holde oversikt, og vi er flinkere å spise riktig når vi registrerer maten. Jeg må i hvertfall drikke mye vann, for hvis jeg ikke passer på det, blir det dårlig med resten også.

 

Lykke til med dagen i dag, og så "tastes" vi.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink jente Janne :) Blanke ark og fullt fokus så er du fort i rute igjen!!

 

Jeg anbefaler deg forresten og teste en nutrilettbar hvis søtbehovet virkelig kicker inn. Det smaker jo tilnærmet sjokolade :D Det har redda meg noen ganger nå.

 

Ha en kjempefin dag - og pass deg for bjørnen!

 

Vildeklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du gikk på vekta i dag, selv om den ikke viste deg det du ville. Nå er det bare til å brette opp armene å spist fornyftig og drikke masse vann.

 

Vettu jeg også hadde kjørt til fjøset om jeg visste at det var en bjørn som lusket ute og ikke så langt unna. Vet ikke om jeg hadde tørt å gå ut i det heletatt jeg før det ble lyst. Syntes du er tøff jeg

 

Stå på. Dette klarer vi-

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Vilde sitt råd her, dersom søtbehovet blir helt enormt, kan du bruke en nutrilett- bar som et mellommåltid!

 

Jeg hadde også tatt ibruk bilen dersom jeg hadde hatt en bamsefar i nærheten. Spesiellt etter de siste oppslagene i media.

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har valpen vært på ferde igjen med å gnage på ledningene? :) Håper du har det bra. Går det greit med dietten og alt?

 

Håper du får en kjempefin dag. (Men pass deg for bjørnen, den høres virkelig skummel ut.)

 

Klem fra Trude :) :) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med deg?, innom her for å ønske deg en fin dag, og for å sende deg noen heia rop. Heia, Heia, Heia Janne stå nå på, dette klarer du.

 

Huff hørest ekkelt ut med den bjørnen, skjønner godt at du heller vill kjøre ned til fjøsen enn å gå.

 

Ha ei flott uke og så skrives vi

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig på nett igjen,har vært uten dekning ett par dager nå.

Men det går bra,har vært høvelig flink med kostholdet,ikke så mye trim,men......jeg er da med.

Kobble dere ikke opp imot ice bredbånd....ihvertfall ikke hvis dere er i grenseland for dekning.

Har bare to prikker på måleren,så dataen jobber enormt sakte,skal være fem prikker på modemet.

Men det retter seg vel,trua må man ha :D

 

Blir bare en snartur innom,er megatrøtt. Full fart her på gården just nå,gleder meg til snøen legger seg,og man går litt mere i dvale med ting som bare "må"gjørest før vinteren.

Leste så vidt ett spørsmål fra trude,som jeg ikke rakk å svare på her om dagen.

Bamsefar er egentlig ikke så langt unna gården,i sommer har den herjet i en radius på 3-5 km unna her vi bor.

Men som jeg trøster meg selv med....den er glad i lammekjøtt,og da er jo jeg ikke så aktuell :)))

Ha en flott kveld alle....kommer sterkt tilbake hvis nettet holder seg stabilt

Klemmmm til alle :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er på nett igjen da og at det går bra med deg :D:)

 

Huff jeg syns det hørest skummelt ut med en bjørn som lusker rundt ikke så langt i fra der dere bor...

 

Vi skrives

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg, blir litt engstelig når du snakker om bjørnen og så hører man ikke mer fra deg, jeg mener, jeg har litt av en fantasi kan jeg fortelle deg. Håper den bjørnen liker bare lammekjøtt da, selv om det ikke er så morsomt når den tar de heller. Måtte le når du skrev det om bjørnen og lammekjøtt. Uff, høres ut som om den er altfor nærmt. Jag den heller over til svenskene, hahaha. Ok, nå er jeg slem igjen, og jeg bare tuller selvfølgelig. :D

 

Jeg har også vært flink med maten, men mindre med trim, men det tar seg opp igjen litt senere. Fortsett med å være flink med maten du også. Når du arbeider så mye som du gjør på gården, så får du jo en del trim, Janne. (Har nettopp rettet navnet ditt, jeg skrev først med 1 -n. Min beste venninne heter Jane, men uttales som ditt navn. Så hvis jeg skriver ditt feil, er det derfor.)

 

Ok, lykke til med sunn mat, litt trim, gården, klapp valpen fra meg og hils alle de andre dyrene fra meg. Håper familien din har det bra også.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travelt å være hobbybonde :)

 

går fint med kosthold,og har fått litt trim,om ikke så mye så ble det litt i dag,og litt i går.

Jeg venter mensen nå,så vekta regner jeg ikke med noen nedgang på i morgen,håper den har rørt seg ned....

Jeg har hatt det småtravelt i det siste,men skal ta meg tid å skrive,kjenner at motivasjonen er litt laber,...og det skremmer meg en del,fordi den var jo sååå på topp for ett par tre uker siden.

I morgen skal jeg på sykehuset å sjabbe litt,er en som skal følge meg opp,kartlegge og motivere,forhåpentligvis. Regner med jeg kommer hjem med veska full av motivasjon :)

Er i forbindelse med det livstidskurset etter jul som jeg er påmeldt på.

 

Skal dele motivasjon med dere hvis noen trenger det :)))

 

Ha en fin flott søndagskveld alle,og lykke til på vekta i morgen

Klem fra ho jannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må bare si at det er kjempekjekt at du er tilbake på bloggen. Du har vært savnet. Håper at motivasjonen kommer seg. Ja om du har tid til å lese litt her inne så er det jo mye motivasjon å hente her.

 

Mensen på vei ja. Jeg legger alltid på meg 2-3 kg jeg da.

 

Håper at du får en fin søndag.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veiedag,men glemt å gå på vekta da jeg sto opp tidligere.,nå er det liten vits,fordi håret er vått,og det veier sikkert en del mere enn det pleier.

Skal som sakt på sykehuset i dag,og måtte stå ekstra tidlig opp,nå er jeg ferdig i fjøset,og sitt å koser mg m kaffe m håret i turban.

Skal gå på vekten i morgentidlig.

Er i "sorg"i dag,pleier å ha med hundene når jeg er i fjøset,de synes det er så artig å få en liten godbit i lag m veslebruna,tulla,og ulla...

Ett øyeblikk snudde jeg meg da jeg ordnet med vann til kyllingene,ett bittelite øyeblikk...der hadde valpen tatt fasanen,..den døde av skadene.

Stakkar kaizer,han trodde jo han hadde vært såå flink å jakte.

de to voksenhundene vet jo at husets dyr skal voktes,og ikke jaktes på...Ja ja,var vel ei mening m det.

 

Nei nå må jeg vekke unger,skal til ei venninne m veslemor før jeg suser til sykehuset,noe jeg gruer meg bittelitt til,uten grunn :)))

Men men...er ikke så vidre begeistret for sykehus,er vel der det ligger.

Ha en flott dag alle,og lykke til på vekten.

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...